I GTA4 t.ex. gjorde jag allting på första genomspelningen, vilket tog ca. 40h. Sedan spelade jag om enbart storyn och gjorde det på drygt 10h. Om storyn inte är allt för lång så kan det kanske vara värt att försöka nå 100% på en lättare svårighetsgrad och bara göra storyn på de svårare svårighetsgraderna.
Yakuza 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(1)
|
599:- | |
Yakuza 4 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(0)
|
579:- |
Recension: Yakuza 3 ( inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 16 August 2010 - 16:07
I GTA4 t.ex. gjorde jag allting på första genomspelningen, vilket tog ca. 40h. Sedan spelade jag om enbart storyn och gjorde det på drygt 10h. Om storyn inte är allt för lång så kan det kanske vara värt att försöka nå 100% på en lättare svårighetsgrad och bara göra storyn på de svårare svårighetsgraderna.
Postad 16 August 2010 - 16:12
Måste ställa en fråga nu innan jag kommit igång ordentligt. Jag tänkte åtminstone försöka att ta platina i spelet och för att klara det måste man klara spelet på Extra Hard. Men man låser inte upp den svårighetsgraden förän man klarar det på Hard. Så nu till frågan: Hur lång tid tar det att enbart göra klart storyn?
Step #1 - Play through the game on Hard. It's not that much more difficult than Normal and this will let you unlock EX Hard mode. During this first playthrough you can either do all/majority of the substories/minigames or you can wait until you beat the game to go into Premium Story Mode.
Step #2 - After you beat the game for the first time, it will create a Clear Data Save which allows you to continue from where you left off in Premium Story mode. This lets you do all 101 substories, clear up all 16 Minigame challenges, and finish up the Coliseum Tournaments. Go into Premium Story mode and finish off the rest of the substories and mini games. This accounts for the biggest amount of time spent in the game, especially as how some of the mini games can be really tricky to complete.
**If you start a Premium New Game using the Clear Data, that save will have everything wiped besides your items, equipment, and levels. Mini games, substories, and all the other items on the Completion menu will be back to 0.
Step #3 - Beat the game on EX Hard. This will be easier than you think seeing as how if you finish up the substories you get a gun called The Golden Pistol. 800 ATK and Infinite bullets make short work of every type of enemy.
Step #4 - Clear all the Ultimate Skill modes. *Remember you only have to beat 34 of the 35 challenges. The Ultimate Challenge 5 unlocks after 34 are beat and you just need to play it, win or lose, and the Achievement will unlock.
Redigerat av kerren, 16 August 2010 - 16:16.
Postad 16 August 2010 - 17:06
Hard it is then
Tackar
frågan är om jag ska satsa å tävla lite så kanske man har motivation till att plata detta spelet oxå
Postad 16 August 2010 - 17:33
Gör så, bara du ger mig en chans och inte har för många 10 timmars-sittningarfrågan är om jag ska satsa å tävla lite så kanske man har motivation till att plata detta spelet oxå
Postad 16 August 2010 - 17:38
Gör så, bara du ger mig en chans och inte har för många 10 timmars-sittningar
haha har ju börjat jobba nu igen och det blir inget idag men imorgon kommer jag att ta tag i yakuza och satsa hårt på det platina innan månaden är slut är målet sen får det bära eller brista!
Postad 16 August 2010 - 20:57
Ja, fisket var rent omöjligt. Har du några tips? Väntar fortfarande på min första fångst..
Tyckte inte alls att det var svårt. Misslyckades ifs första gången men sedan har jag fått napp och fiskat upp fångsten 5 ggr i rad.Det enda jag lyckats fiska upp är en låda, ingen firre tyvärr..linan går ju alltid av innan man får upp dom.
Först ska man ju träffa en av fisk-symbolerna när man kastar ut med X.
Gör man det är det bara att veva in med R1, när man sedan får napp trycker man på X.
Sedan är det bara att följa med fisken med spöt och sakta veva in. Simmar fisken åt höger för du spöt åt höger samtidigt som du vevar in, när fisken vänder så börjar du bara föra spöt åt vänster. Så länge du för spöt åt fiskens håll så sjunker mätaren som varnar för om linan ska gå av. Lätt som en plätt
Min fångst så här långt består av en sjösnäcka, en bit korall, en blåsfisk och två andra fiskar (samt ett trasigt paraply
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 16 August 2010 - 20:58.
Postad 27 August 2010 - 20:03
Kan inte låta bli att jämföra spelet med GTA4, som rankas som det allra bästa spelet som släppts till PS3. Personligen tyckte jag att GTA4 var ett väldigt bra spel, men Yakuza är helt klart bättre
Sedan har vi ju alla sidemissions och mini games. Känns som att alla minispel som finns i GTA finns i Yakuza, och mer därtill.
Fightingsekvenserna känns oxå betydligt mer slipade i Yakuza, även om det skiljer sig en del i var fokus ligger mellan spelen (skjutvapen/slagsmål).
Iaf, det här kan nog vara årets bästa spel hittills. Och det vill inte säga lite ett så här bra spelår
Postad 27 August 2010 - 23:02
Helt klart ett spel som kunde va släppt på ps2
Postad 28 August 2010 - 00:04
Jasså, kollade du på den aslånga recapfilmen där de visade hur det såg ut på PS2?Vist är det riktigt bra men jag kan inte komma ifrån att jag får en unken smak i munnen av det .
Postad 28 August 2010 - 19:01
Precis som Zoiler skriver så är det väldigt stor skillnad på Y3 och sammanfattningarna man får se av de tidigare spelen. Sen att man inte kan jämföra grafiken med de allra största/bästa titlarna till konsollen är ju en annan sak.Vist är det riktigt bra men jag kan inte komma ifrån att jag får en unken smak i munnen av det .
Det enda som inte känns helt up to date är i så fall dom textbaserade mellansekvenserna, tycker jag.
Postad 28 August 2010 - 19:36
Edit
Men i övrigt är det ju helt klart väldigt bra
Redigerat av moparman, 28 August 2010 - 19:37.
Postad 30 August 2010 - 22:50
Det var en seg jäkel, fick jobba i ngn minut får att få den ur havet. Gött som fasen iaf.
Postad 02 October 2010 - 09:51
Skulle vara riktigt häftigt att få se en film gjord på den här storyn, skulle kunna tänka mig Tony Leung som
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 02 October 2010 - 10:25.
Postad 02 October 2010 - 23:46
Jo, väldigt bra, fast i mitt tycke så är storyn i Yakuza 2 ännu bättre. Har väldigt stora förhoppningar på storyn i Yakuza 4 ocksåSpelade klart storyn igår kväll och kan bara säga: Fy fan, vad bra! Det krossar det mesta jag sett i spelväg rent storymässigt, mycket tack vare att man lyckas hålla storyn tight och följer en röd tråd utan att springa iväg på massa sidovägar som inte tillför något mer än utökad speltid.
Heh, det finns en film baserat på första Yakuza.Skulle vara riktigt häftigt att få se en film gjord på den här storyn, skulle kunna tänka mig Tony Leung som
Spoileroch Andy Lau somSpoilerDet hade blivit episkt
Postad 03 October 2010 - 07:28
Då kanske det blir film av 2an och 3an oxå då
Postad 19 March 2011 - 03:10
Recension av Yakuza 4
Bossa över sina egna "glädjeflickor". Låter intressant
Hrrm..
Hostess, lät lite fel med värd, eskort, kvinnosällskap, drinkluder osv så det fick bli glädjeflicka. De gör ju en glad! =D
Postad 03 April 2011 - 16:09
Köp!
Redigerat av Zebra, 03 April 2011 - 16:09.
Postad 30 October 2011 - 20:03
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Yakuza 3
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?