Tyvärr verkar de faktiskt ha strul med 820-modellen. De säger att det snart ska komma en mjukvaruuppdatering för detta, men det finns inget säkert besked om när…
Mvh.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Sharp Aquos-LED LCD Quattron Pixel LC-xxLE820E & LC-xxLE920E April/Augu
Startad av
Seven Sisters
, Mar 04 2010 15:03
97 svar till detta ämne
8 relaterade trådar
Postad 14 June 2010 - 06:22
Mer info från om läppsynkproblem från Sharp.
Tyvärr verkar de faktiskt ha strul med 820-modellen. De säger att det snart ska komma en mjukvaruuppdatering för detta, men det finns inget säkert besked om när… Mvh. Postad 14 June 2010 - 09:57 Tack för info! Får man fråga hur du får tag i infon frfån Sharp? Bara att vänta på mjukvaruupdate och hoppas att det fixar problemen med läppsynk till 100%, dvs oavsett källa. Sharpen är struken som kandidat ur min lista tills det är verifierat att en uppdatering löser problemen. //P Postad 14 June 2010 - 11:36
Jag sitter på en 705:a idag som kommer bytas ut mot en LE820 eller Panasonic V20. Butiken har därför tagit frågan med Sharp då jag läst om läppsynksproblemen på forum och i Hemmabiotidningen.
Jag uppdaterar så fort jag har mer info. Mvh. Postad 14 June 2010 - 14:29
Någon som kan förklara för mig hur jag ska lyckas med det här? Postad 20 June 2010 - 20:29
Hej
På min LC-40LE820E har jag ställt in Dynamisk ( ej Fixerad ) på följande sätt för DVB-C Pict mode Auto Baclight + 10 Contrast 0 Color - 16 Sharpnes + 3 Colortemp Mellan Fine Motion Hög Resten av inställningarna som de är från början tycker det är okej för mig. Är det någon som uppgraderat programvaran såg att det fanns en på Svenska Sharp nu. Postad 20 June 2010 - 22:08
Enligt Sharps support så kan dom själva ha nyare uppdateringar, än de man finner på hemsidan. Bäst är att slå en signal.
Postad 25 June 2010 - 17:02
Hep på er alla
Ringde supporten och ja vad skall man säga jag är inte dum he he har haft 8 st LCD TV detta är den 9 onde men lite respekt kan man begära. det som jag frågade var uppgraderingen som finns till denna TV och hjälper det mot det otroligt knasiga dåliga funktionen när man har ComHem att man inte kan sortera bort de kanaler man inte har från kanal listan. Men se det kunde man inte svara på utan umgefär det får du leva med nä det vill jag inte levamed fan har betalt 16990:- för TV n det är som bil utan ratt Postad 05 July 2010 - 20:17
Är det någon som hört nåt ytterligare om en eventuell fix för läppsynk problemet?
//P Postad 08 July 2010 - 08:54
läppsynk problemet?
Hej Jag köpte ny förstärkare Denon AVR-1611 ( som har Auto läppsynk ) ljudet från DVD/Blueray går då via HDMI via förstärkaren till TV n inga andra anslutningar inga problem sedan. Kostar 2998:- på Hifiklubben. Postad 09 July 2010 - 10:24
Skulle kanske kallat det för ljudsynk problemet. Läs tidigare inlägg i tråden så förstår du vad jag är ute efter...
//P Postad 16 July 2010 - 16:44
Jag har haft en LC46LE810E en vecka, det är ju inte exakt samma apparat som LC-xxLE820E, men programvaran borde ha stora likheter. Tyvärr blev jag tvungen att byta på grund av problem med ljudsynk på den; vissa källor var helt ok, medan andra, t.ex från satellitmottagaren, var så mycket ur synk att det inte gick att titta på människor som pratade utan att bli störd. Sharps kundsupport "hade aldrig hört talas om något sådant problem". Det blev istället en Sony KDL-46EX700AEP.
Postad 17 July 2010 - 07:47
Sharps kundsupport ljuger dig med största sannolikhet rätt upp i ansiktet! Tidningen HemmaBio var i kontakt med Sharp sverige gällande ljudsynkproblemen efter att de testat 820 modellen så att kundsupporten skulle vara omedveten om problemet håller jag som högst osannolikt.
Ljudsynkproblemen är en klar dealbreaker för mig. Antingen fixar Sharp till det eller så stryks de permanent från min lista med kandidater! Synd, har en äldre LCD från Sharp och den har funkat riktigt bra... Att Sharps kundsupport sen med stor sannolikhet ljuger för sina kunder är också riktigt illa och även det kan få mig att stryka dem från listan... //P Postad 03 August 2010 - 11:48
Hur går det för er som har problem med ljudsynk? Har ni fått nån hjälp från supporten och har ni isf lyckats fixa det med ny firmware som det talats om tidigare i tråden?
//P Postad 04 August 2010 - 16:21
Nästa fråga, har det än kommit fram om ljudsynk problemet bara uppstår när man använder TVns egna ljudutgångar (högtalare + hörlursuttag) eller kvartstår det om man enbart tar bild till TV + ljud då till förstärkare?
Postad 12 August 2010 - 09:07
Mailade den person på Hemmabiotidningen som genomförde testen av LE820E och frågade om han hört nåt från Sharp angående ljudsynkproblemen. Han har inte hört något, men har för avsikt att ta en ny kontakt med Sharp efter semestrarna. Vi får väl se om han kan få fram något...
//P Postad 12 August 2010 - 10:35
Jag har hört rykten om att synkproblemet uppstår pga Dolby Digital-läge eller något liknande
Postad 17 August 2010 - 10:05
Jag är sugen på denna LCD och enda nackdelen jag ser är synkproblemet, har någon hört nått mer om eventuell lösning?
Postad 22 August 2010 - 09:45
Undrar samma sak. Men så borde det ju rimligen vara. Jag har det kopplat med hdmi via förstärkaren och den skickar inte ens ljudet vidare till tvn. Frågan är dock om det på något sätt kan bli osynk mellan förstärkaren och tvn? /ucam Postad 22 September 2010 - 08:48
Hej.
Fick min igår, fantastisk bild och utseende på skärmen. Hade tidigare en av de första generationernas LCD, det har hänt en hel del på 4-5 år. Men som ni nämner, upplever även en viss ljudfördröjning, just när jag kör på vanlig antennmottagning via kabel-tvn. Startade upp tv:n i köket, lyssnade och upplevde ett eko, det var alltså Sharpen som släpade på ljudet. Kommer nu själv att ligga på Sharp angående denna "bug". Hör jag något återkommer jag. Postad 31 October 2010 - 23:01
Sharp har släppt en mjukvaru uppdatering nu som finns att hämta hem på deras sida.
Har själv laddat hem den nu och hoppas att ljudsynket försvinner. Postad 01 November 2010 - 12:41
Någon som vet vad uppdateringen fixar? Står tyvärr inget på hemsidan.
Postad 06 November 2010 - 10:19
Tanka ner .zip arkivet, i detta finns det en pdf som beskriver ändringar. Tyvärr inget som påverkar ljudsynk vad jag kan se. Postad 07 November 2010 - 14:44
Fråga till er som har ljudsynkproblem; hur har ni konfigurerat er setup ? Själv kör jag med hörlursuttaget på sidan, någon som har provat med den digitala ljudutgången till receiver ?
Postad 29 November 2010 - 19:38
Hej är ljudsynch problemet fixat än? Bestämde mig idag för en LC-40LE820E men det fanns ingen inne i lager så jag valde LC-40LE810E istället då ända skillnaden jag kan se är avkodningen av ljudet och dnla linken och det kan jag leva utan. Dock fick jag inte bilden på den att se identisk ut i butiken men det var nog en placebo effekt där den LC-40LE810E hade lite ljusare rum bakom sig. Panelen ska vara den samma såvitt jag kan se på Sharps sida.
What!! verkar skilja ändå. Är det inte glasfront på 810? Pianosvart med glasfront, Redigerat av joelarvidsson, 29 November 2010 - 19:54. Postad 30 November 2010 - 11:20
Har pratat med sharp och 810 har inte glasrutan. Så det blir och beställa en 820 sådan istället (vill ha glasrutan).
Redigerat av joelarvidsson, 30 November 2010 - 11:21. Postad 30 November 2010 - 20:07
Lämna igen den på mediamarkt och beställda LC-40LE820E från hifi klubben istället.
Postad 01 February 2011 - 18:52
Har dom fått fram nån lösning på ljudproblemet? Verkar vara en fin tv om dom får ordning på det..
Postad 11 February 2011 - 09:51
Installerade en 820 åt föräldrarna förra fredagen. Grym bild för lcd (inställningar enligt flatpanels.dk). Under veckan har det blivit osynk på ljudet 4 gånger (dvb-t, svenska och finska kanaler), så felet verkar inte åtgärdats än. Kör med nyaste firmware från 22/12. Men kom på hur man kan synka ljudet. Tryck bara knappen för ljudbyte ett par gånger. Finns inget annat ljud än stereo så försvinner ljudet tillfälligt och är synkat då det kommer tillbaka.
Har 924/925 samma problem? Tycker bilden på dessa Sharpar är lik plasma och 925 eller årets modeller är intressanta för egen del. Postad 28 April 2011 - 10:05
13/4 kom firmware 1.19 som enligt release info ska åtgärda ljud synk problemet
Postad 17 May 2011 - 16:54
andersos helt underbart att du lägger till detta i tråden, nu blir denna TV högst attraktiv igen
Postad 01 July 2011 - 22:24
Finns det fler som kan bekräfta att ljudsynk-problemet verkligen upphör på 820'n i och med en uppdatering av dess firmware? - Grymt sugen på köp om så är fallet.
Postad 13 July 2011 - 21:04
Hej!
Har uppdaterat le820, vilket jag gjorde direkt när jag packade upp den ur kartong. tycker dock att det är lite osync i bild och ljud på vissa kanaler när jag tittar på tv genom canaldigital boxen. Har uppdaterat till 1.19. Finns det någon nyare version? Och var laddade ni hem eran firmware? Mvh andreas Postad 18 July 2011 - 01:23
Jag är väldigt sugen på denna tv, tänkte bara kolla hur ni upplever hastigheten på den...
Jag är en zappare, jag vill att det ska gå fort att fippla igenom mina 15 kanaler. Alltså tiden från man trycker för att byta program till att det faktiskt är bytt och man ser och kanske hör vad det är.... Hur pass refelktiv är skärmen? Några problem att kolla dagtid? Postad 18 July 2011 - 15:54
Hej!
Kul att nån mer skriver i denna tråd just nu. hittade uppdateringen 1.20 och nu är jag nöjd med ljudet, det syncar bra! Vad det gäller att byta kanal och zappa så tycker jag det är canal digitalboxen som sätter gränsen. har dock en harmony one dosa. Vet ej om det är någon skillnad med vanliga tv dosan. Vet att sharp hade lite problem för något år sedan med sega fjärrkontroller. på din fråga om reflektioner kan jag säga att jag har tvn i vardagsrummet med tre fönster och mycket ljust. då tvn har glasskiva är det klart att det blir reflektioner. detta var något jag störde mig på lite i början men tycker det nu är okej, har nog vant mig. Drar jag för blir det inga reflektioner alls fram lampa osv vad jag märkt. Har du fler frågor kan jag kolla upp det. Mvh Andreas Postad 19 July 2011 - 13:30
Jag tycker nog känna att det oftast hänger på tv:n och menyerna ifall det går långsamt, sällan vart med om att man fått vänta på att tv:n ska reagera efter man tryckt nått på fjärren...
Nästan ända anledningen till att jag kollar på lcd istället för plasma är ju just för reflektionernas skull, men verkar vara ganska vanligt nuförtiden att lägga på en glasskiva på dom... En anledning till är väll att jag till och från spelar en del tv-spel då det finns en del saker som kan bränna in i bilden. Jag får nog helt enkelt gå till butik och klämma och kolla på dom lite... Postad 23 July 2011 - 16:46
Har köpt en LC-46LE810E och upplever att ljudet är i osynk när jag tar ut det via receiver. Tycker inte det verkar vara samma som andra beskriver om LC-46LE820E, där verkar det gälla tv:ns högtalare.
Jag har kopplat bilden via HDMI från PS3 och digitalbox. Ljudet går optiskt från PS3 och digitalbox till min Harman Kardon AVR 2000. Det är osynk både från PS3 och digitalbox, dock inte när man tar ut ljudet via tv:ns högtalare. Tacksam för tips om hur man kan lösa problemet. Tillägg: Ljudet ligger före bilden, några tiondels sekunder kanske. Redigerat av Rickard S, 23 July 2011 - 16:58. Postad 11 August 2011 - 19:50
Hej alla!
Var det någon som lyckades fixa problemet med ljudsynk ordentligt? Köpte denna tv (46LE820E) för ett par dagar sen och har uppdaterat till senaste firmware och allt, men mitt ljud är fortfarande rejält i osynk. Jag har testar framförallt att köra med en WDTV och Dator inkopplad via hdmi, och vad jag än kollar på så ligger ljudet ungefär 0,4 sek efter bilden. Det blir helt omöjligt att titta på något och det har uppenbarligen inte löst sig alls med firmware. Jag har även provat att i VLC på datorn synka om ljudet så det ligger 0,4 sek efter, och då blir det perfekt. Är det någon annan som upplever detta när de kopplat in en dator eller något annat via HDMI? Kan ni även skriva exakt vilken version ni har på er tv, alltså det som står om man kollar i menyn? Tack på förhand!! Postad 14 August 2011 - 10:26
Det finns en uppdatering av mjukvaran från Sharp som ska fixa detta problemet.
Sharp beskriver uppdatgeringen som "Improvement of Lip-Sync problem – sound has a delay to the picture". Denna släpptes redan den 13:e april i år. Bara att kika in på produkthemsidan hos Sharp: Sharp Aquos LC-46LE810E. Jag hamnade på den sidan när jag letade information om hur man var tvungen att frakta tv:n, liggande eller stående. Ni som verkar ha köpt varsin TV och kanske kan tala om för mig vad det finns för krav? Kan man fälla sätena i bilen och lägga tv:n ner när man kör hem? Redigerat av O3car, 15 August 2011 - 13:31. Postad 16 August 2011 - 18:05 Det ska inte vara några problem! Har hört att det går bra med LCD men inte med Plasma. Postad 28 August 2011 - 16:31
Hej!
Har införskaffat en 52LE820E & installerat i min lgh som har comhem-ansluten kabel-tv. Hade tidigare en tjock-tv o har aldrig känt ett behov av digital-box. Den initiala upphetsningen av att äntligen ha uppgraderat till en ny fräsig platt-tv lades sig ganska snabbt då den vanliga analoga mottagningen ger en bild under all kritik. Går inte att se en hel film utan att få migrän Då jag in i det längsta vill undvika att skaffa en separat box o en till fjärrkontroll, vill jag gå på djupet med vad jag har för möjlighet att stoppa ca-modul direkt i tv:n. (Att införskaffa en Logitech Harmony XXX eller liknande är i nuläget inte aktuellt så den diskussionen kan vi droppa) Mitt stora frågetecken är: Går det att stoppa en Comhem CI+ modul i tv:n o se HD-kanaler? (Givetvis under förutsättning att jag har ett abonnemangspaket hos CH) Mina egna efterforskningar har gett mig förvirrande svar. En sökning på comhem.se säger att min tv INTE stödjer CI+ modul. I Sharps egna produktblad över 52LE820E är stöd för Common Interface CI+ ibockad medans stöd för dvb-c2 har ett x. Ska detta tolkas som att tv:n kan hantera en CI+ modul men ej stödjer mottagning av HD-kanaler? Skulle vara tacksam ifall ngn annan kör med CA-modul och vill dela med sig av all input. Tack på förhand! Postad 24 September 2011 - 03:23
Denna LCD ska transporteras stående pga. den glaskiva som täcker hela panelen som kan spricka vid liggande transport. <--- instruktion från "Hembiobutiken" Postad 26 September 2011 - 13:10
Dvs: 820 som har glasskiva ska fraktas stående, annars finns risk att glasskivan spricker. 810 som inte har någon glasskiva kan fraktas liggandes (men kör ändå försiktigt isf).
Postad 26 September 2011 - 21:28
Vet ni som har den hur den klarar 24p? Skall köra mestadels film från en HTPC och då känns det som viktigt att 24p funkar prima.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |