TyvĂ€rr verkar de faktiskt ha strul med 820-modellen. De sĂ€ger att det snart ska komma en mjukvaruuppdatering för detta, men det finns inget sĂ€kert besked om nĂ€râŠ
Mvh.
Sharp Aquos-LED LCD Quattron Pixel LC-xxLE820E & LC-xxLE920E April/Augu
Startad av
Seven Sisters
, mar 04 2010 15:03
97 svar till detta Àmne
8 relaterade trÄdar
Postad 14 juni 2010 - 06:22 TyvÀrr verkar de faktiskt ha strul med 820-modellen. De sÀger att det snart ska komma en mjukvaruuppdatering för detta, men det finns inget sÀkert besked om nÀr⊠Mvh. Postad 14 juni 2010 - 09:57 Tack för info! FÄr man frÄga hur du fÄr tag i infon frfÄn Sharp? Bara att vÀnta pÄ mjukvaruupdate och hoppas att det fixar problemen med lÀppsynk till 100%, dvs oavsett kÀlla. Sharpen Àr struken som kandidat ur min lista tills det Àr verifierat att en uppdatering löser problemen. //P Postad 14 juni 2010 - 11:36 Jag uppdaterar sÄ fort jag har mer info. Mvh. Postad 14 juni 2010 - 14:29
NĂ„gon som kan förklara för mig hur jag ska lyckas med det hĂ€r? Postad 20 juni 2010 - 20:29 PĂ„ min LC-40LE820E har jag stĂ€llt in Dynamisk ( ej Fixerad ) pĂ„ följande sĂ€tt för DVB-C Pict mode Auto Baclight + 10 Contrast 0 Color - 16 Sharpnes + 3 Colortemp Mellan Fine Motion Hög Resten av instĂ€llningarna som de Ă€r frĂ„n början tycker det Ă€r okej för mig. Ăr det nĂ„gon som uppgraderat programvaran sĂ„g att det fanns en pĂ„ Svenska Sharp nu. Postad 20 juni 2010 - 22:08 Postad 25 juni 2010 - 17:02 Ringde supporten och ja vad skall man sĂ€ga jag Ă€r inte dum he he har haft 8 st LCD TV detta Ă€r den 9 onde men lite respekt kan man begĂ€ra. det som jag frĂ„gade var uppgraderingen som finns till denna TV och hjĂ€lper det mot det otroligt knasiga dĂ„liga funktionen nĂ€r man har ComHem att man inte kan sortera bort de kanaler man inte har frĂ„n kanal listan. Men se det kunde man inte svara pĂ„ utan umgefĂ€r det fĂ„r du leva med nĂ€ det vill jag inte levamed fan har betalt 16990:- för TV n det Ă€r som bil utan ratt Postad 05 juli 2010 - 20:17 //P Postad 08 juli 2010 - 08:54 Hej Jag köpte ny förstĂ€rkare Denon AVR-1611 ( som har Auto lĂ€ppsynk ) ljudet frĂ„n DVD/Blueray gĂ„r dĂ„ via HDMI via förstĂ€rkaren till TV n inga andra anslutningar inga problem sedan. Kostar 2998:- pĂ„ Hifiklubben. Postad 09 juli 2010 - 10:24 //P Postad 16 juli 2010 - 16:44 Postad 17 juli 2010 - 07:47 Ljudsynkproblemen Ă€r en klar dealbreaker för mig. Antingen fixar Sharp till det eller sĂ„ stryks de permanent frĂ„n min lista med kandidater! Synd, har en Ă€ldre LCD frĂ„n Sharp och den har funkat riktigt bra... Att Sharps kundsupport sen med stor sannolikhet ljuger för sina kunder Ă€r ocksĂ„ riktigt illa och Ă€ven det kan fĂ„ mig att stryka dem frĂ„n listan... //P Postad 03 augusti 2010 - 11:48 //P Postad 04 augusti 2010 - 16:21 Postad 12 augusti 2010 - 09:07 //P Postad 12 augusti 2010 - 10:35 Postad 17 augusti 2010 - 10:05 Postad 22 augusti 2010 - 09:45
Undrar samma sak. Men sÄ borde det ju rimligen vara. Jag har det kopplat med hdmi via förstÀrkaren och den skickar inte ens ljudet vidare till tvn. FrÄgan Àr dock om det pÄ nÄgot sÀtt kan bli osynk mellan förstÀrkaren och tvn? /ucam Postad 22 september 2010 - 08:48 Fick min igÄr, fantastisk bild och utseende pÄ skÀrmen. Hade tidigare en av de första generationernas LCD, det har hÀnt en hel del pÄ 4-5 Är. Men som ni nÀmner, upplever Àven en viss ljudfördröjning, just nÀr jag kör pÄ vanlig antennmottagning via kabel-tvn. Startade upp tv:n i köket, lyssnade och upplevde ett eko, det var alltsÄ Sharpen som slÀpade pÄ ljudet. Kommer nu sjÀlv att ligga pÄ Sharp angÄende denna "bug". Hör jag nÄgot Äterkommer jag. Postad 31 oktober 2010 - 23:01 Har sjÀlv laddat hem den nu och hoppas att ljudsynket försvinner. Postad 01 november 2010 - 12:41 Postad 06 november 2010 - 10:19
Tanka ner .zip arkivet, i detta finns det en pdf som beskriver Ă€ndringar. TyvĂ€rr inget som pĂ„verkar ljudsynk vad jag kan se. Postad 07 november 2010 - 14:44 Postad 29 november 2010 - 19:38 What!! verkar skilja Ă€ndĂ„. Ăr det inte glasfront pĂ„ 810? Pianosvart med glasfront, Redigerat av joelarvidsson, 29 november 2010 - 19:54. Postad 30 november 2010 - 11:20 Redigerat av joelarvidsson, 30 november 2010 - 11:21. Postad 30 november 2010 - 20:07 Postad 01 februari 2011 - 18:52 Postad 11 februari 2011 - 09:51 Har 924/925 samma problem? Tycker bilden pĂ„ dessa Sharpar Ă€r lik plasma och 925 eller Ă„rets modeller Ă€r intressanta för egen del. Postad 28 april 2011 - 10:05 ![]() Postad 17 maj 2011 - 16:54 ![]() Postad 01 juli 2011 - 22:24 Postad 13 juli 2011 - 21:04 Har uppdaterat le820, vilket jag gjorde direkt nĂ€r jag packade upp den ur kartong. tycker dock att det Ă€r lite osync i bild och ljud pĂ„ vissa kanaler nĂ€r jag tittar pĂ„ tv genom canaldigital boxen. Har uppdaterat till 1.19. Finns det nĂ„gon nyare version? Och var laddade ni hem eran firmware? Mvh andreas Postad 18 juli 2011 - 01:23 Jag Ă€r en zappare, jag vill att det ska gĂ„ fort att fippla igenom mina 15 kanaler. AlltsĂ„ tiden frĂ„n man trycker för att byta program till att det faktiskt Ă€r bytt och man ser och kanske hör vad det Ă€r.... Hur pass refelktiv Ă€r skĂ€rmen? NĂ„gra problem att kolla dagtid? Postad 18 juli 2011 - 15:54 Kul att nĂ„n mer skriver i denna trĂ„d just nu. hittade uppdateringen 1.20 och nu Ă€r jag nöjd med ljudet, det syncar bra! Vad det gĂ€ller att byta kanal och zappa sĂ„ tycker jag det Ă€r canal digitalboxen som sĂ€tter grĂ€nsen. har dock en harmony one dosa. Vet ej om det Ă€r nĂ„gon skillnad med vanliga tv dosan. Vet att sharp hade lite problem för nĂ„got Ă„r sedan med sega fjĂ€rrkontroller. pĂ„ din frĂ„ga om reflektioner kan jag sĂ€ga att jag har tvn i vardagsrummet med tre fönster och mycket ljust. dĂ„ tvn har glasskiva Ă€r det klart att det blir reflektioner. detta var nĂ„got jag störde mig pĂ„ lite i början men tycker det nu Ă€r okej, har nog vant mig. Drar jag för blir det inga reflektioner alls fram lampa osv vad jag mĂ€rkt. Har du fler frĂ„gor kan jag kolla upp det. Mvh Andreas Postad 19 juli 2011 - 13:30 NĂ€stan Ă€nda anledningen till att jag kollar pĂ„ lcd istĂ€llet för plasma Ă€r ju just för reflektionernas skull, men verkar vara ganska vanligt nuförtiden att lĂ€gga pĂ„ en glasskiva pĂ„ dom... En anledning till Ă€r vĂ€ll att jag till och frĂ„n spelar en del tv-spel dĂ„ det finns en del saker som kan brĂ€nna in i bilden. Jag fĂ„r nog helt enkelt gĂ„ till butik och klĂ€mma och kolla pĂ„ dom lite... Postad 23 juli 2011 - 16:46 Jag har kopplat bilden via HDMI frĂ„n PS3 och digitalbox. Ljudet gĂ„r optiskt frĂ„n PS3 och digitalbox till min Harman Kardon AVR 2000. Det Ă€r osynk bĂ„de frĂ„n PS3 och digitalbox, dock inte nĂ€r man tar ut ljudet via tv:ns högtalare. Tacksam för tips om hur man kan lösa problemet. TillĂ€gg: Ljudet ligger före bilden, nĂ„gra tiondels sekunder kanske. Redigerat av Rickard S, 23 juli 2011 - 16:58. Postad 11 augusti 2011 - 19:50 Var det nĂ„gon som lyckades fixa problemet med ljudsynk ordentligt? Köpte denna tv (46LE820E) för ett par dagar sen och har uppdaterat till senaste firmware och allt, men mitt ljud Ă€r fortfarande rejĂ€lt i osynk. Jag har testar framförallt att köra med en WDTV och Dator inkopplad via hdmi, och vad jag Ă€n kollar pĂ„ sĂ„ ligger ljudet ungefĂ€r 0,4 sek efter bilden. Det blir helt omöjligt att titta pĂ„ nĂ„got och det har uppenbarligen inte löst sig alls med firmware. Jag har Ă€ven provat att i VLC pĂ„ datorn synka om ljudet sĂ„ det ligger 0,4 sek efter, och dĂ„ blir det perfekt. Ăr det nĂ„gon annan som upplever detta nĂ€r de kopplat in en dator eller nĂ„got annat via HDMI? Kan ni Ă€ven skriva exakt vilken version ni har pĂ„ er tv, alltsĂ„ det som stĂ„r om man kollar i menyn? Tack pĂ„ förhand!! Postad 14 augusti 2011 - 10:26 Sharp beskriver uppdatgeringen som "Improvement of Lip-Sync problem â sound has a delay to the picture". Denna slĂ€pptes redan den 13:e april i Ă„r. Bara att kika in pĂ„ produkthemsidan hos Sharp: Sharp Aquos LC-46LE810E. Jag hamnade pĂ„ den sidan nĂ€r jag letade information om hur man var tvungen att frakta tv:n, liggande eller stĂ„ende. Ni som verkar ha köpt varsin TV och kanske kan tala om för mig vad det finns för krav? Kan man fĂ€lla sĂ€tena i bilen och lĂ€gga tv:n ner nĂ€r man kör hem? Redigerat av O3car, 15 augusti 2011 - 13:31. Postad 16 augusti 2011 - 18:05 Det ska inte vara nĂ„gra problem! Har hört att det gĂ„r bra med LCD men inte med Plasma. Postad 28 augusti 2011 - 16:31 Har införskaffat en 52LE820E & installerat i min lgh som har comhem-ansluten kabel-tv. Hade tidigare en tjock-tv o har aldrig kĂ€nt ett behov av digital-box. Den initiala upphetsningen av att Ă€ntligen ha uppgraderat till en ny frĂ€sig platt-tv lades sig ganska snabbt dĂ„ den vanliga analoga mottagningen ger en bild under all kritik. GĂ„r inte att se en hel film utan att fĂ„ migrĂ€n ![]() DĂ„ jag in i det lĂ€ngsta vill undvika att skaffa en separat box o en till fjĂ€rrkontroll, vill jag gĂ„ pĂ„ djupet med vad jag har för möjlighet att stoppa ca-modul direkt i tv:n. (Att införskaffa en Logitech Harmony XXX eller liknande Ă€r i nulĂ€get inte aktuellt sĂ„ den diskussionen kan vi droppa) Mitt stora frĂ„getecken Ă€r: GĂ„r det att stoppa en Comhem CI+ modul i tv:n o se HD-kanaler? (Givetvis under förutsĂ€ttning att jag har ett abonnemangspaket hos CH) Mina egna efterforskningar har gett mig förvirrande svar. En sökning pĂ„ comhem.se sĂ€ger att min tv INTE stödjer CI+ modul. I Sharps egna produktblad över 52LE820E Ă€r stöd för Common Interface CI+ ibockad medans stöd för dvb-c2 har ett x. Ska detta tolkas som att tv:n kan hantera en CI+ modul men ej stödjer mottagning av HD-kanaler? Skulle vara tacksam ifall ngn annan kör med CA-modul och vill dela med sig av all input. Tack pĂ„ förhand! ![]() Postad 24 september 2011 - 03:23
Denna LCD ska transporteras stående pga. den glaskiva som täcker hela panelen som kan spricka vid liggande transport. <--- instruktion från "Hembiobutiken" Postad 26 september 2011 - 13:10 Postad 26 september 2011 - 21:28 1 anvĂ€ndare lĂ€ser detta Ă€mne0 medlemmar, 1 gĂ€ster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |