Viasat tar över Premier League 2010-2011
433 svar till detta ämne
Postad 23 mars 2010 - 09:00
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Är det bara för mig som Viasats alla sändningar (bortsett HD) är i mycket sämre bildkvalitet än Canal Plus (har Com Hem)? Mest synligt var det under senaste Champions League sändningarna när det skulle ritas på bilderna, såg ut som en JPG sparad i 20% kvalitet.
Det är ju lite svårt att säga var den skillnaden kommer ifrån, det finns ju ett gäng olika singalprocesser som ligger emellan. Det kan vara så att upplänken använder en högre komprimering, att din operatör tjafsar med signalen av olika anledningar etc etc. Internt i huset under livesändningar så sker det ingen komprimering öht, sen vad som händer ligger lite utanför kanalens kontroll.
Postad 23 mars 2010 - 09:36
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Rent marknadsmässigt kommer detta att bli mycket intressant att följa.
När Viasat nu köpt PL så diskvalificerar man direkt en stor del tittare som följer PL via Boxer samtidigt som jag tror att Viasats kalkyl till mkt stor del bygger på att få in fler parabolkunder. Jag tror i nuläget att det inte är speciellt många Boxer-abbonenter som kommer att köpa Viasat-parabol för att följa PL och CL. Dock lär de sälja ett rabatterat parabolpaket under sensommaren för att försöka få in villaägarna i sitt utbud.
Räknar man snabbt på det och antar att de fick betala en miljard för PL-rättigheterna i tre år. Om Canal+ kostar ca 300 kr i månaden blir det 3 600 per år per abonnent. Man behöver således endast drygt 93 000 abonnenter för att räkna hem investeringen. Kan inte förstå hur C+ inte lyckades behålla PL, de kommer att förlora mkt pengar på det här...
Postad 23 mars 2010 - 10:12
mape82
-
mape82
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
beställde telia tv, via adsl och viasat sportutbudet.
Just nu är det Viasast sport, fotboll och motor. 1:a april tillkommer viasat hockey i detta utbud. Frågade även kundtjänst, och telia kommer börja visa hd-kanaler första halvan av år 2010, och då kommer även viasat sport hd ingå. Rent prismässigt tycker jag detta är bra för mig, då CL och PL är det jag vill åt. Sen att kommentatorerna inte riktigt håller klassen än är väl inte så mycket att göra åt. Hoppas på en storsatsning, med lite nya fräscha duktiga ansikten.
Postad 23 mars 2010 - 10:32
Unregisteredd50e3ce3
-
Unregisteredd50e3ce3
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Räknar man snabbt på det och antar att de fick betala en miljard för PL-rättigheterna i tre år. Om Canal+ kostar ca 300 kr i månaden blir det 3 600 per år per abonnent. Man behöver således endast drygt 93 000 abonnenter för att räkna hem investeringen. Kan inte förstå hur C+ inte lyckades behålla PL, de kommer att förlora mkt pengar på det här...
Dagens Industri nämner 680 miljoner sek för rättigheterna i Sverige på 3 år (om nu de siffrorna stämmmer).
Postad 23 mars 2010 - 10:55
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Dagens Industri nämner 680 miljoner sek för rättigheterna i Sverige på 3 år (om nu de siffrorna stämmmer).
Låter lite då Medge Consulting ryktas ha betalt drygt 900 miljoner för rättigheterna i första rundan. Men man vet aldrig vad som stämmer, mycket rykten i det här...
Postad 23 mars 2010 - 11:04
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Låter lite då Medge Consulting ryktas ha betalt drygt 900 miljoner för rättigheterna i första rundan. Men man vet aldrig vad som stämmer, mycket rykten i det här...
Nej, dom betalade c:a 1,4 miljarder för nordiska rättigheterna. Dvs 680 miljoner har Viasat betalt endast för Sverige. Troligen har Medge fått c:a 1,6-1,7 miljarder, överskottet är vinst för att agera mellanhand. 680 miljoner på ungefär lika många matcher? (230-300 matcher/säs). Det innebär ju att om dom har i snitt 50 000 tittare på en PL-match måste varje tittare betala 20 kr/match för break-even. Jag fattar inte hur C+ inte kan räkna hem det men jag kanske har missat något väsentligt.
Postad 23 mars 2010 - 11:13
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Canal+ expert kommentatorer är verkligen de som lyfter upp kvaliteten på sändningarna.
Postad 23 mars 2010 - 11:21
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Enligt vad SPORT-Expressen erfar har Visat redan visat sitt intresse för att värva Canal Plus profiler Nora Strandberg och Jens Fjellström. - I huvudet har man ett antal namn som vibrerar. Vi tycker de är bra, i övrigt har jag inga kommentarer på det, säger Tellander.
Postad 23 mars 2010 - 12:19
Hultan7
-
Hultan7
-
Rookie
-
5 inlägg
Enligt vad SPORT-Expressen erfar har Visat redan visat sitt intresse för att värva Canal Plus profiler Nora Strandberg och Jens Fjellström.
Nora kan man vara utan men Fjällström är mycket bra enligt mig. Glenn Strömberg är visserligen en av de bättre men han är väl redan "ägd" av Viasat? Dessutom så är han lite okunnig vad gäller Engelsk fotboll. Italien är hans domän. Är ju en ren Djungel annars gällande vilket abbonnemang man ska välja. Får nog bli en HD-variant hos ComHem eftersom man bor i ComHem hus och parabol inte är så välkommet hos hyresvärden.
Postad 23 mars 2010 - 16:36
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Ja nu får vi hoppas testpiloterna på BBB HD box snabbt blir klara.
Postad 23 mars 2010 - 16:50
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Nu räknar du lite tokigt  Du kan ju inte räkna på 300 kr ENBART på PL! Först måste du ta bort momsen av dessa 300 kr. Då har du 240 kr kvar. Detta ska räcka till ALLT de visar samt övriga omkostnader. Det är ju faktiskt lite mer än PL de sänder
Postad 23 mars 2010 - 17:01
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Ja och glöm inte bort att 299:- inluderar alla filmer och serier dom sänder med och det kostar också.
Postad 23 mars 2010 - 17:08
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
För att inte tala om alla reklamkostnader! Sedan ska återförsäljare ha en del av kakan oxå... Vilket inte är lite...
Postad 23 mars 2010 - 17:12
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Fy sjutton för reklam tv under sportsändningar, canal+ sänder uteslutande bara inhemska program reklam och det endast under pauserna, vet inte hur viasat gör.
Postad 23 mars 2010 - 17:22
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
För att inte tala om alla reklamkostnader! Sedan ska återförsäljare ha en del av kakan oxå... Vilket inte är lite...
Reklamkostnader? Reklam är en inkomst, inte en utgift.
Postad 23 mars 2010 - 17:30
Unregistered0f33ff87
-
Unregistered0f33ff87
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Vad tror ni abbonemangsavgiften kommer att hamna på för Viasat guld inkl HD paketet?
De lär väl knappast ligga kvar på dagens nivå, eller?
MVH
Postad 23 mars 2010 - 17:43
Unregistered40562de1
-
Unregistered40562de1
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Vad tror ni abbonemangsavgiften kommer att hamna på för Viasat guld inkl HD paketet? De lär väl knappast ligga kvar på dagens nivå, eller?
MVH
hehe nej ska bli kul o se vilka som skriker högt när viasat höjer priserna för och finansiera detta kalaset.
Postad 23 mars 2010 - 17:50
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Reklamkostnader? Reklam är en inkomst, inte en utgift.
Jaså? Du tror att man får betalt för att trycka upp reklam om sig själva och sedan få det uppsatt runt om Sverige? Canal Digital och Viasat satsar STORA pengar på att synas!
Postad 23 mars 2010 - 19:11
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Är ju lite patetiskt när man läser följande artikel i aftonbladet och ungefär varannan gång så kallar de canal+ för Canal Digital. Är det så svårt att kontrollera vad man skriver? Till och med rubriken är ju fel!
Postad 23 mars 2010 - 19:18
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Jaså? Du tror att man får betalt för att trycka upp reklam om sig själva och sedan få det uppsatt runt om Sverige? Canal Digital och Viasat satsar STORA pengar på att synas!
Jaha, du menade kanalens reklam, och inte den reklam som körs PÅ kanalen, my bad.
Postad 23 mars 2010 - 19:48
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Alltså jag bor i ett ComHem hus och blir inte klok på ComHems hemsida. Jag vill kunnda Kolla på PL nu när Viasat tar över sändningarna. I Viasats pressmeddelande så tillkännarger de att den nya kanalen Viasat Premier League HD kommer sändas via satelit. Innebär det att man som boende i lägenhet alltså inte kommer kunna se kanalen i HD-Kvalite? Mig veterligen så har de ju andra HD-kanaler. Visserligen lite stressad och förbannad på att CD tappar det här. Nu måste man ju ha Viasat då de har NHL, CL och nu PL.
Verkar ju helt sjuka erbjudanden på deras sida också då en HD-box kostar 4995:- att få med i abbonnemanget.
De brukar ju ha bättre priser på boxarna om man binder sig ett år eller två, sen när det gäller den nya HD kanalen, det har nu gått två dagar sedan de gick ut med att de överhuvudtaget ska sända PL, det är lite kort tid för att ha tecknat vidarsändningsavtal med operatörerna, så du kan nog vara lugn av att den dyker upp hos Comhem. Deras andra nya kanaler har ju gjort det rätt så snabbt (till skillnad ifrån canal+).
Postad 23 mars 2010 - 19:55
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Det intressanta är om PL paketeras med befintliga VIASAT Sport paketet, VIASAT Golf är ju en egen produkt, så varför inte VIASAT PL, eller att VIASAT Fotboll blir en produkt med ett antal subkanaler? Fick idag brev av TELIA om prishöjning på mitt VIASAT Sport paketet samt att VIASAT Hockey nu är med, om jag binder mig för 12 månader innan 1/5 så gäller mitt nuvarande pris i 12 månader... det talar ju inte direkt för att PL kommer ingå i nuvarande VIASAT Sport paket, annars är det ju ett riktigt fynd att binda 12 månader nu. EDIT: Jag var visst lite snabb i mina antaganden, enligt VIASAT.se; "Viasat har köpt alla rättigheter kring direktsändningarna från samtliga matcher i Premier League exklusivt för Sverige. Vi kommer sända mellan 320 och 360 matcher fördelade på 6-8 starttider varje vecka på Viasat Fotboll, Viasat Sport, Viasat Sport HD och Viasat Premier League HD." EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 23 mars 2010 - 20:00.
Postad 23 mars 2010 - 21:37
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Jaha, du menade kanalens reklam, och inte den reklam som körs PÅ kanalen, my bad. 
Jag kanske var lite otydlig
Postad 23 mars 2010 - 22:50
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Fy sjutton för reklam tv under sportsändningar, canal+ sänder uteslutande bara inhemska program reklam och det endast under pauserna, vet inte hur viasat gör.
Är bara reklam under pauserna, så du kan andas ut.
Postad 24 mars 2010 - 00:22
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 489 inlägg
Är bara reklam under pauserna, så du kan andas ut. 
Kan man lita på det? Själv tröttnade jag på ishockey-VM när Viasat visade reklam mitt i peroderna i stället för att visa det i pauserna.
Postad 24 mars 2010 - 10:33
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
För min del är jag överlycklig att Viasat tar över PL nästa säsong. Då får vi Champions league och PL under samma tak. Sen får väl Canal+ lägga till en slogan till sin prishöjning den 1 april; "less for more", vore passande.
Viasat kommer sända PL i Viasatsport, Viasat fotboll, Viasatsport-HD och en ny HD-kanal dedikerad till PL. Således är det endast den ny HD-kanalen som eventuellt kan hamna utanför ordinarie Viasatsport-paket. Och det tror jag inte de kommer göra. Så det kan vara läge att binda upp sig på ett år nu, och spara en slant. Svårt att säga vad Viasatsport kommer kosta, men 249 kr/mån kanske? Jag vet inte...
Då jag själv följer Newcastle och Tv4 totalt ignorerat Championship den här säsongen, är jag glad att Tv4-gruppen blir av med PL. Jag vill helst inte betala och stödja dem efter att de förstört hela säsongen för mig. De ska inte köpa på sig rättigheter de inte tänker använda.
La liga i canal+, det är vad man går miste om. Men det är relativt få matcher man vill se, och de sänds på dåliga tider. Då är det bättre med PL som främst sänds på lördag och söndag eftermiddagar. Att titta på fotboll en lördagkväll är inte alltid så poppis hemma, och då går ofta de enda matcherna av värde i La liga.
Den liga som kan hamna i kläm nu är den italienska. Serie-a är dock inte vad den en gång var, och dessutom spelar de främst söndagar, jämfört med PL på lördagar. Så det kan nog gå.
Om Canal+ ska berättiga sin prislapp något bör de lägga ner säsongskortet för allsvenskan och släppa den fri i sina ordinarie sändningar. Nu har de ändå inte så mycket att visa på eftermiddagar. Eller jo, den holländska. Men den är seriöst ointressant nuförtiden, även om den är relativt underhållande.
Nu räcker det med Viasat och Eurosport, så kan man se PL, CL och Bundesliga (den mest underhållande ligan imo. dock synd att man inte håller på något lag där)
Redigerat av Asprilla, 24 mars 2010 - 17:04.
Postad 24 mars 2010 - 10:49
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
Men som asprilla skriver, det är tiderna som är grymt attraktiva, fy sjuton vad jag kommer sakna PL på tv'n.
Det blir första gången man missar sedan....aldrig faktiskt, har sett PL nästan sedan svt började sända Tipsextra.
Usch!
Postad 24 mars 2010 - 10:58
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hej!
Är det en ny HD-kanal på väg att starta??? Viasat Premier League HD??? GRATTIS VIASAT!
Hoppas att Viasat börjar direktsända Serie A på Viasat Sport HD.
Dessutom vore det fint av Viasat att börja diräktsända de viktigaste tennismatcherna, exempelvis semifinaler i finalmatcherna på Viasat Sport HD! Jag förstår inte riktigt, hur kan golf få fördel i HD-kanalen, när tennis är mer populär?!?! Bort med golf från Viasat Sport HD! Man bör direktsända mest atraktiva sportevangemang på HD-kanalen... Och jag har svårt att fatta att golfsändningar direktsänds på en lördags- eller söndagskväll medan övriga Europa direktsänder toppmöte i Serie A! I övrigt vill jag grattulera Viasat för köpta Premier League TV-rättigheter. Bra jobbat Viasat!
Postad 24 mars 2010 - 11:02
Viasat
-
Viasat
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hej på er, Jag heter Karin och jobbar på Viasat. Jag ser att ni har stenkoll här i tråden :-) Men vill passa på att berätta att vår VD körde en chat på Viasat.se igår kväll. Många frågor handlade om Premier League, gå in och kolla här: www.viasat.se/chat Vi har också uppdaterat info på hemsidan med mer svar på frågor kring vilka kanaler som kommer sändas var, hur vi tänker oss inramning och bevakning av PL osv. Kolla här: http://www.viasat.se/node/1056Vi hoppas att ni kommer gilla detta när vi drar igång i höst!
Postad 24 mars 2010 - 11:07
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Hej Viasat: När kommer ni att ta i bruk ert sändningstillstånd för en sportkanal (och en filmkanal) i marknätet?
Edit: Man får ju innerligt hoppas att kommande tillståndsgivningar i marknätet innehåller krav på att dessa också utnyttjas inom en viss tid. Andra programbolag hade ju kunnat utnyttja utrymmet istället för er.
Redigerat av hakanh65, 24 mars 2010 - 11:20.
Postad 24 mars 2010 - 12:17
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Karin, Karin, SKÄRP Er!
Börja med tennis direktsändningar (semifinaler, finaler) från ATP Masters i Viasat Sport HD!
Vad är problemet, kostar det för mycket att köpa HD-sändningar för tennis??? Andra Europeiska platformer som DIGITAL+ Spanien, Canal+Frankrike och SKY Italy direktsänder tennis i HD-kvalité! Varför gör inte Viasat Sport HD samma sak? Varför struntar Ni i att visa toppmatcher från Serie A i HD-kvalité? Handlar det om pengar där med?
Kommer Ni nån gång att direktsända NBA basket? NBA slutspel börjar den 20 April. Det vore kul med NBA basket på Viasat Sport. NBA basket är mycket roligare än golf iaf!
Mvh Brando
Postad 24 mars 2010 - 13:08
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
! Jag förstår inte riktigt, hur kan golf få fördel i HD-kanalen, när tennis är mer populär?!?! Bort med golf från Viasat Sport HD!
Tror det är ganska många fler som spelar golf än tennis, golfen har vuxit enormt i Sverige de senaste 10 åren. En fråga till Viasat har jag, läste att ni kommer erbjuda Canal + i erat program stämmer det ?
Postad 24 mars 2010 - 14:01
AiR
-
AiR
-
Lärjunge
-
-
465 inlägg
Är det bara för mig som Viasats alla sändningar (bortsett HD) är i mycket sämre bildkvalitet än Canal Plus (har Com Hem)?
Nej, Viasat har alltid haft mycket sämre bild än sina konkurrenter, man prioriterar inte bild och köper därför in billigare utrustning. Att man har en sändningsledning som inte riktigt har koll, som till exempel under F1-kvalet i Bahrain för två veckor sedan då man ändrade hej vilt mellan bildlägena under en kvart innan man hittade OAR, är en "bonus" i sammanhanget. TV4 har å sin sida helt misslyckats med sitt förvärv av C+. Man betalade tre miljarder men har inte pengar till att säkra C+ enda trumfkort, och nu ska man försöka kompensera genom att flytta La Liga från TV4 Sport till C+, vilket kommer innebära att TV4 Sport kommer bli en helt meningslös kanal. Att kunderna flyr C+ vet vi redan och de hushåll som idag har tillgång till TV4 Sport kommer inte att rusa ut och köpa C+-paket bara för att se Zlatan. Den bästa lösningen som nu valts bort på grund av ren prestige är att lägga ner C+ Sport och göra om C+ till en renodlad premiumtjänst för film och serier med fokus på kvalitet. Det fåtal sporträttigheter C+ har kvar får plats i TV4 Sport.
Postad 24 mars 2010 - 15:27
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12 561 inlägg
En fråga till Viasat har jag, läste att ni kommer erbjuda Canal + i erat program stämmer det ?
Vart har du läst detta, vad menas och betyder det egentligen?
Postad 24 mars 2010 - 16:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
En fråga till Viasat har jag, läste att ni kommer erbjuda Canal + i erat program stämmer det ?
Nej Viasat kommer inte erbjuda Canal+ däremot kommer Bredbandsbolaget erbjuda både Viasat's och CD's kanaler snart men det har inget med Viasat att göra.
Redigerat av Leatherface, 24 mars 2010 - 16:07.
Postad 24 mars 2010 - 17:09
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Nej, Viasat har alltid haft mycket sämre bild än sina konkurrenter, man prioriterar inte bild och köper därför in billigare utrustning. Att man har en sändningsledning som inte riktigt har koll, som till exempel under F1-kvalet i Bahrain för två veckor sedan då man ändrade hej vilt mellan bildlägena under en kvart innan man hittade OAR, är en "bonus" i sammanhanget.
Fiberöverföring ger bara en sorts bild, och AR är definierat på de uppgifter som kommer från upplänken.
Postad 24 mars 2010 - 17:21
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Nu räknar du lite tokigt  Du kan ju inte räkna på 300 kr ENBART på PL! Först måste du ta bort momsen av dessa 300 kr. Då har du 240 kr kvar. Detta ska räcka till ALLT de visar samt övriga omkostnader. Det är ju faktiskt lite mer än PL de sänder 
Gudars, vad SMART du är!  Är det SANT att VS sänder MER än PL!?! Men snälla, som jag skrev "räknar man snabbt"... Läs om och tänk till, det är en snabb överslagsräkning... Jag orkar inte skriva en hel Disclaimer för att människor med för mycket tid inte skall missförstå, men det verkar som om du missförstått ändå därför att poängen är att om VS höjer priset till 300 kr behöver de ca 93k kunder ytterligare för att räkna hem det, ALLT ANNAT LIKA. Jag tror att de flesta andra på forumet förstod syftet med inlägget.
Postad 24 mars 2010 - 18:07
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Gudars, vad SMART du är! Är det SANT att VS sänder MER än PL!?!
Men snälla, som jag skrev "räknar man snabbt"... Läs om och tänk till, det är en snabb överslagsräkning... Jag orkar inte skriva en hel Disclaimer för att människor med för mycket tid inte skall missförstå, men det verkar som om du missförstått ändå därför att poängen är att om VS höjer priset till 300 kr behöver de ca 93k kunder ytterligare för att räkna hem det, ALLT ANNAT LIKA.
Jag tror att de flesta andra på forumet förstod syftet med inlägget.
Även med din snabbuträkning är jag övertygad att det INTE går att räkna hem. Med tanke på att Canal+ har ca 1 miljon abonnenter i HELA norden, så är 93000 nya viasatkunder i Sverige rätt tufft... Alla har inte C+ enbart för PL... Räknar man från C+ sida, så kan man förlora 162000 kunder i norden, nästan var 6:e, och ändå gå +-0... Om det nu kostade 1,4 miljarder för 3 år...
Redigerat av Krumeluren, 24 mars 2010 - 18:08.
Postad 24 mars 2010 - 18:23
KimKom
-
KimKom
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Trist att TV4 tog över C+...
Vad tror ni om scenariot att TV4 flyttar landskampsmatcherna till C+ Sport för
att över huvud taget behålla några abonnenter ?
Jag är visserligen skeptisk, men vem vet vilka åtgärder som måste vidtas nu...
Postad 24 mars 2010 - 18:44
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
För min del är jag överlycklig att Viasat tar över PL nästa säsong. Då får vi Champions league och PL under samma tak. Sen får väl Canal+ lägga till en slogan till sin prishöjning den 1 april; "less for more", vore passande.
Viasat kommer sända PL i Viasatsport, Viasat fotboll, Viasatsport-HD och en ny HD-kanal dedikerad till PL. Således är det endast den ny HD-kanalen som eventuellt kan hamna utanför ordinarie Viasatsport-paket. Och det tror jag inte de kommer göra. Så det kan vara läge att binda upp sig på ett år nu, och spara en slant. Svårt att säga vad Viasatsport kommer kosta, men 249 kr/mån kanske? Jag vet inte...
Då jag själv följer Newcastle och Tv4 totalt ignorerat Championship den här säsongen, är jag glad att Tv4-gruppen blir av med PL. Jag vill helst inte betala och stödja dem efter att de förstört hela säsongen för mig. De ska inte köpa på sig rättigheter de inte tänker använda.
La liga i canal+, det är vad man går miste om. Men det är relativt få matcher man vill se, och de sänds på dåliga tider. Då är det bättre med PL som främst sänds på lördag och söndag eftermiddagar. Att titta på fotboll en lördagkväll är inte alltid så poppis hemma, och då går ofta de enda matcherna av värde i La liga.
Den liga som kan hamna i kläm nu är den italienska. Serie-a är dock inte vad den en gång var, och dessutom spelar de främst söndagar, jämfört med PL på lördagar. Så det kan nog gå.
Om Canal+ ska berättiga sin prislapp något bör de lägga ner säsongskortet för allsvenskan och släppa den fri i sina ordinarie sändningar. Nu har de ändå inte så mycket att visa på eftermiddagar. Eller jo, den holländska. Men den är seriöst ointressant nuförtiden, även om den är relativt underhållande.
Nu räcker det med Viasat och Eurosport, så kan man se PL, CL och Bundesliga (den mest underhållande ligan imo. dock synd att man inte håller på något lag där)
Jag är precis som dig Newcastle fan och tycker TV4 har pissat på oss som följer den ligan! Ser fram emot höstens Viasatsport sändningar från PL med Newcastle!
Postad 24 mars 2010 - 21:02
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Nej Viasat kommer inte erbjuda Canal+ däremot kommer Bredbandsbolaget erbjuda både Viasat's och CD's kanaler snart men det har inget med Viasat att göra.
Ahha det är perfekt då kommer jag kunna fortsätta se La Liga .
Postad 25 mars 2010 - 00:25
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
@jonasprivate
Golf är definitivt inte mer populär än tennis! Du skämtar väl, hoppas jag.
ATP tennis bör definitivt direksändas på Viasat Sport HD!
Golf bör inte få mer än 1/10-del av TV-tablå på Viasat. Golf har ju en egen kanal, Viasat Golf, så det är helt meningslöst att ge fördel till golf när toppmatcherna som semifinaler och finaler i tennis skulle kunna direktsändas istället för golf på Viasat Sport HD! Karin från Viasat vågar inte skriva att Viasat sparar pengar och att de på Viasat är snåla och struntar i HD-rättigheter för Serie A och tennis. HD-rättigheter kostar extra och man prioriterar golf HD-rättigheter som är betydligt billigare än HD-rättigheter för Serie A, tennis eller NBA.
Viasat struntade helt i att direksända toppmatcherna från Serie A i HD-kvalité, vilket var bedrövligt från deras sida.
Postad 25 mars 2010 - 01:08
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Nu blev det OT, men jag tror att det är fler som spelar golf än tennis.
Nu har jag inga siffror men med tanke på hur många golfklubbar det finns så borde det vara så.
Då borde Golf,tennis och fotboll ha varsin HD kanal för att få alla nöjda.
Idrotter med flest antal utövare (2008)
1 Fotboll: 606 000
2 Gymnastik: 310 000
3 Golf: 273 000
Postad 25 mars 2010 - 01:17
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Canal+ skulle kunna släppa sitt exklusiva avtal med Canal Digital och då kunna räkna med fler kunder från Viasat hållet som väger ner eventuellt tapp... främst film dock, Nu kommer nog det inte hända men endå en möjlighet tv4 inte bör ha uteslutit.
Redigerat av Scrapanatchi, 25 mars 2010 - 01:19.
Postad 25 mars 2010 - 01:24
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Jo det har verkligen rörts om i grytan nu,får se hur det blir när allt är klart.
Postad 25 mars 2010 - 01:44
Orbitaliztic
-
Orbitaliztic
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Okej, nu har jag två helt skilda frågor:
1. BBB ägs ju av Telenor, som även äger Canal Digital i Sverige. Jag har idag IP-TV från CD och kan inte få in några Viasatkanaler, menar ni att detta kan ändras, eller har jag hoppats för mycket på att samma koncern ska erbjuda kunder inom sina olika bolag liknande förutsättningar?
2. Redan i fjol, när det stog klart att C+ tappat rättigheterna till Serie A och NHL försökte jag bryta mitt nytecknade 24-månaders avtal med CD, då jag menar att jag inte längre får det jag betalar för. De hänvisade självklart till att de inte kan ta hänsyn till de olika kanalernas utbud, som ändras då och då, och att det inte är deras fel. Nu känner jag att jag MÅSTE ta mig ur det här avtalet och undrar om någon testat denna fråga juridiskt? Det kan ju inte vara rimligt att betala flera hundra för ett kanalpaket som nu saknar rättigheterna till 3 stora sportsändningar, vilka fanns där när jag tecknade abonnemanget och gick med på att betala en viss summa för att kunna se dessa sportsändningar.
Postad 25 mars 2010 - 08:04
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Är det tänkbart att C+ tar över Champions League (fotboll herrar) i stället eller har Viasat flerårskontrakt på det?
Postad 25 mars 2010 - 08:46
Unregistered8aa4cf67
-
Unregistered8aa4cf67
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det tänkbart att C+ tar över Champions League (fotboll herrar) i stället eller har Viasat flerårskontrakt på det?
Viasat har sändningsrättigheterna till slutet av 2011/2012 års säsong.
Postad 25 mars 2010 - 09:34
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Även med din snabbuträkning är jag övertygad att det INTE går att räkna hem. Med tanke på att Canal+ har ca 1 miljon abonnenter i HELA norden, så är 93000 nya viasatkunder i Sverige rätt tufft... Alla har inte C+ enbart för PL...
Räknar man från C+ sida, så kan man förlora 162000 kunder i norden, nästan var 6:e, och ändå gå +-0... Om det nu kostade 1,4 miljarder för 3 år...
Där är vi iaf lite ense  Håller med om att 93 000 kunder inte är helt enkelt att få ihop, man får tänka på att det dessutom är hushåll som avses. Det stora problemet tror jag ligger i att locka över satellitkunderna (villaägarna), då dessa antingen haft C+ via Boxer (som inte har VS i sitt utbud) eller via CD. Jag har svårt att se att så många med CD har lust att sätta upp ytterligare en parabol på taket samtidigt som de som har kört Boxer har gjort det för att slippa just parabol. Samtidigt kan ju del i VS "finansiering" av PL ligga i att försvaga C+... Man ska komma ihåg att TV4 betalade 3 miljarder för C More Group AB 2008 där prislappen till stor del byggde på fortsatt framtida tillväxt. Känns som en ganska risig investering i nuläget.
Postad 25 mars 2010 - 10:55
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
1. BBB ägs ju av Telenor, som även äger Canal Digital i Sverige. Jag har idag IP-TV från CD och kan inte få in några Viasatkanaler, menar ni att detta kan ändras, eller har jag hoppats för mycket på att samma koncern ska erbjuda kunder inom sina olika bolag liknande förutsättningar?
Det är fullt möjligt att det blir så, för enligt Viasats pressmeddelande är avtalet tecknat med Telenor för den svenska och norska marknaden, vilket tyder på att det inte bara är Telenor Sverige AB med Bredbandsbolaget som är involverat (Canal Digital ingår ej där). Dessutom erbjuder ju Canal Digital redan Viasat Sport och TV1000 i sina kabelnät. Kontakta dem och fråga!
Redigerat av hakanh65, 25 mars 2010 - 10:58.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|