Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat tar över Premier League 2010-2011

433 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 mars 2010 - 11:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Jaha, en fotbolls era är över, vad ska man göra nu då?

Tänker inte börja abonnera på viasat i alla fall..

”Ett hårt slag för Canal Plus”

Här är vårens stora bomb i tv-sport-världen:

Viasat tar över Premier League från Canal Plus.

– Det är ett hårt slag för Canal Plus, säger en källa.

I går kom beskedet att Canal Plus inte kommer att sända Premier League nästa säsong. Som en del i en nordisk uppgörelse meddelades det vilka kanaler som ska sända engelsk toppfotboll i Norge och Danmark
Ett hårt

sportbladet

Bifogad fil(er)

Redigerat av Audio Code 3, 23 mars 2010 - 17:21.

Postad 20 mars 2010 - 13:17

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
fy fan säger jag bara.. Vill inte ha Viasat, det suger ju..

Postad 20 mars 2010 - 13:23

Unregistered9612cfd3
  • Unregistered9612cfd3
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Vi har Viasat just nu då vi har haft Canal Plus hur länge som helst innan, vi hade tänkt byta tillbaka till canal plus men nu blir det väl till att stanna hos Viasat då Premier League är bästa fotbollen man kan se på tv, förutom champions league som ju redan går på viasat och det funkar bra som de är nu tycker jag, varför ska det inte bli bra då med premier league? :)

Postad 20 mars 2010 - 13:37

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Tur att man inte band upp sig ett år till.Får väl byta till Viasat.Känns inte bra.
Ska man se La Liga på Canal plus eller Engelska ligan på viasat,tror nog att jag skippar allting.......
Sorligt efter alla dessa år :)

Postad 20 mars 2010 - 13:44

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Undrar hur Viasat kommer paketera PL? In med i existerande Viasat Fotboll, någon extra match i Viasat Sport och resten i Viasat extra kan jag anta.

Ska bli intressant att se hur stor del av PL de köpt samt vad det kommer kosta kunderna, vad månadskostnaden blir. För nog torde PL vara en av de dyrare rättigheterna att köpa in?

Postad 20 mars 2010 - 13:48

Projet
  • Projet
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Viasat? Vad jag har hört så har MTG/Viasat dragit sig ur för att man tror att abbonenter kommer fly, då månadsavgiften kommer höjas avsevärt! Jag har hört SBS (Kanal 5/Kanal9).

Hata TV 4! Ni förstörde CANAL+!

Postad 20 mars 2010 - 13:49

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
Trist.

Jag gillar CD:s sändningar. Dom håller mycket högkvalitet både när det gäller kommentatorer och i studion. :)

Postad 20 mars 2010 - 13:53

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
har haft viasat sport paketet (com hem) sen december, är grymt nöjd! Ska som sagt bli intressant att hur dom kommer slänga in det här paketet kostnadsmässigt! Betalar idag 139kr i månaden för viasat sport, fotboll, motor, hockey och HD! Och med tanke hur mycket canal + tar betalt så lär det ju komma en rätt saftig prishöjning!!

Men positivt till Newcastle comeback i PL!!! :) Eftersom TV4 har rånat oss på Newcastle matcher den här säsongen!

Edit: Men att ta bort La Liga skulle inte vara positivt! :)

Redigerat av Majorglenn, 20 mars 2010 - 13:57.

Postad 20 mars 2010 - 14:04

Unregistered99f076a3
  • Unregistered99f076a3
  • Forumräv

• 800 inlägg
  • 0
Undrar hur det blir när man har boxer? Hoppas att viasat släpper sitt sport paket
till boxer också. hmmm :)

Heja NUFC!!!!

Postad 20 mars 2010 - 15:19

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Lite synd när canal + släpper PL, men om Viasat tar över är det bättre för mig då jag kan göra mig av med canal + helt och hållet (Comhem-kund). Hoppas inte Visat höjer priset med 300 kr bara :)

Edit:
Skall vi samlas här?:
https://www.minhembi...s...=139044&hl=

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 20 mars 2010 - 15:23.

Postad 20 mars 2010 - 16:34

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
YEEEEEEEES!!! VIASAT TAR ÖVER PREMIERE LEAGUE!!! WHAT A GOOD NEWS!!! :)

Jag sade upp mitt abbonemang på Canal+Total hos Comhem när de höjde priset från 229 kr/månad till 269 kr/månad! Och nu vill Canal+ ha 299 kr per månad f o m den 1 April vilket är skandalöst!

Själv har jag Medium 8 favoriter + Viasat Sport paket via Comhem och jag är riktigt nöjd! Nästa säsong får man titta på Premiere League matcher på Viasat Sport HD vilket är underbart, plus att Viasat Sport paket erbjuder en hel del andra sportsändningar så som Serie A, NHL, Champions League, ATP tennis, Euroleague i basket (som motsvarar Champions League i fotboll), Basketligan elitserien etc...
Det enda som fattas i Viasat Sport paket är NBA basket, tyvärr!

Man kan väl anta att Viasat Sport paket kommer att kosta 199 kr per månad från nästa höst och det är OK pris med tanke på vilka sportsändningar man får titta på. Jag hade rätt när jag skrev för några månader sedan att Canal+ ska flytta alla La Liga matcher från TV4 Sport till sina betalkanaler C+Sport1-2 med ett enda syfte, att inte förlora massor med sina missnöjda kunder! Tack och lov att Viasat Sport tar över Premiere League!

Redigerat av Brando70, 20 mars 2010 - 16:35.

Postad 20 mars 2010 - 17:27

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

YEEEEEEEES!!! VIASAT TAR ÖVER PREMIERE LEAGUE!!! WHAT A GOOD NEWS!!! :)

Jag sade upp mitt abbonemang på Canal+Total hos Comhem när de höjde priset från 229 kr/månad till 269 kr/månad! Och nu vill Canal+ ha 299 kr per månad f o m den 1 April vilket är skandalöst!

Själv har jag Medium 8 favoriter + Viasat Sport paket via Comhem och jag är riktigt nöjd! Nästa säsong får man titta på Premiere League matcher på Viasat Sport HD vilket är underbart, plus att Viasat Sport paket erbjuder en hel del andra sportsändningar så som Serie A, NHL, Champions League, ATP tennis, Euroleague i basket (som motsvarar Champions League i fotboll), Basketligan elitserien etc...
Det enda som fattas i Viasat Sport paket är NBA basket, tyvärr!

Man kan väl anta att Viasat Sport paket kommer att kosta 199 kr per månad från nästa höst och det är OK pris med tanke på vilka sportsändningar man får titta på. Jag hade rätt när jag skrev för några månader sedan att Canal+ ska flytta alla La Liga matcher från TV4 Sport till sina betalkanaler C+Sport1-2 med ett enda syfte, att inte förlora massor med sina missnöjda kunder! Tack och lov att Viasat Sport tar över Premiere League!

Får nog hålla med (fast lite försiktigt) :)

PS

Du glömde NFL på Viasat :)

DS

Postad 20 mars 2010 - 17:27

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
vågar man hoppas på en lördags match i TV6 kanske?

Postad 20 mars 2010 - 18:08

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
Det är hemskt,tycker jag.Jag har Viasat sport paket iofs (CL och F1 är viktigt för mig) men PL på Canal+ är det bästa och det mest proffsiga sport kanal som existerar på Svenskt TV.Jag bryr mig inte om vad det kostar per månad,(en Blu-ray film eller 1 beg.spel) kvaliten och underhållning på sändningarna är viktigast för mig.Viasat och deras kommentatorer är bara patetiska och inte en ens i närheten,kunskap är deras fiende.Hoppas bara att AF har fel...

Postad 20 mars 2010 - 18:25

Projet
  • Projet
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

YEEEEEEEES!!! VIASAT TAR ÖVER PREMIERE LEAGUE!!! WHAT A GOOD NEWS!!! :angry:

Inget bekräftat.

Man kan väl anta att Viasat Sport paket kommer att kosta 199 kr per månad från nästa höst och det är OK pris med tanke på vilka sportsändningar man får titta på.

199kr/mån för att håva hem tidernas dyraste tv-rättighet? Landar det under 399kr/mån får du vara nöjd.

Hata Viasat!

Postad 20 mars 2010 - 18:31

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1 592 inlägg
  • 0
http://www.fotbollsk...e_vi_som_sander

Redigerat av Noah06, 20 mars 2010 - 18:32.

Postad 20 mars 2010 - 18:46

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

YEEEEEEEES!!! VIASAT TAR ÖVER PREMIERE LEAGUE!!! WHAT A GOOD NEWS!!! :angry:

Det var väl inget att skrika sig hes över av lycka ?
Viasat är ju det sunkigaste som finns

Postad 20 mars 2010 - 23:27

Ramses
  • Ramses
  • Beroende

• 1 057 inlägg
  • 0
Nej fyy faan. inte Viasat, hoppas mer på 5an och 9an då. :angry:

Redigerat av Ramses, 20 mars 2010 - 23:28.

Postad 21 mars 2010 - 01:39

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Nej fyy faan. inte Viasat, hoppas mer på 5an och 9an då. :angry:

Och få typ en match i veckan?

Postad 21 mars 2010 - 09:25

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 978 inlägg
  • 0

Det var väl inget att skrika sig hes över av lycka ?
Viasat är ju det sunkigaste som finns

+1 :/

Viasats bildkvallité jämfört med Canal Digitals är så sjukt kass med.

Postad 21 mars 2010 - 12:14

Nate
  • Nate
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Oavsett var rättigheterna hamnar är det ju otroligt sorgligt att Canal+ tappar dem. Det har ju varit en del av ens liv i över tio år nu. En Lördag känns inte komplett om man inte får se på Premier League med Dahlqvist och Fjellström. :angry:

Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig i alla fall.

Postad 21 mars 2010 - 12:43

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Halva nöjet med att se PL är att just Canal+ sköter sändningarna. Dom har de rätta expertkommentatorerna och sändningarna känns inte så krysta och stela som sunkiga Viasat sändningar är. Finns inte en chans att jag skaffar Viasats sportkanaler för att se PL. Får hålla mig till allsvenskan och elitserien istället. Sen får jag hoppas Lasse Granqvist stannar kvar på C+. Han är i särklass den bästa kommentatorn och gör varenda match, oavsett hockey eller fotboll, en fröjd att titta (lyssna) på.

Postad 21 mars 2010 - 14:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Grymt bra tycker jag som har viasat, och nu kommer BBB få HD box inom några månader.
Kan inte bli bättre får all bra sport samlad på ett ställe. :angry:

Postad 21 mars 2010 - 14:49

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Grymt bra tycker jag som har viasat, och nu kommer BBB få HD box inom några månader.
Kan inte bli bättre får all bra sport samlad på ett ställe. :angry:

Det är inte alls säkert. Affären inte officell ännu, så ingen vet villkor och detaljer. Kolla på Danmark, SBS har rättigheterna till 6 matcher i veckan, men inte till HD-sändningarna. Det är inte omöjligt att någon annan än Viasat får HD-sändningarna. De som har rättigheterna vill maximera intäkterna och det gör dem genom att stycka upp dem (rättigheterna), inledningsvis så talade de t o m om att eventuellt sälja varje match för sig, vilket gör att man inte vet vem som kommer att sända vilken match.

199kr/mån för att håva hem tidernas dyraste tv-rättighet? Landar det under 399kr/mån får du vara nöjd.

Hata Viasat!

Exakt, dream on ni som tror att man kommer kunna se PL för under 400 kr i månaden. I så fall blir det ett begränsat antal matcher i veckan, inte som nu när CD sänder (nästan) alla matcher.

Fy f-n, jag har haft CD i många år och har även Viasat för att kunna se CL och jag har alltid betalt för mig, men nu käns det surt och jag funderar allvarligt på att skaffa en Dreambox... ;) Jag vill ha PL i HD!

Viasats kommentatorer är ett skämt jämfört med CD, vid en CL-match som sändes för någon vecka sedan så lyckades kommentatorn säga rätt namn på spelarna ungefär var fjärde gång. :)

Redigerat av Tomas L, 21 mars 2010 - 15:22.

Postad 21 mars 2010 - 21:40

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0
Någon som vet varför Canal+ höjer priset när de sparar enorma pengar på att inte sända PL? Tyckte mig minnas att det stod bla för att de skulle sända bättre och mer sport. Enda sporten jag bryr mig om är den lite lugnare allsvenskan och för att kunna se favoritlagets alla matcher måste man ju ha Canal + eller sänder Viasat alla matcher på sin PPv nuförtiden.

Redigerat av ruva, 21 mars 2010 - 21:41.

Postad 21 mars 2010 - 23:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Det var väl inte planerat att förlora rättigheterna antar jag.

Postad 22 mars 2010 - 08:01

Unregistered623ccef8
  • Unregistered623ccef8
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Vafan kul att man har bindningstid på canal plus.
Är detta bekräftat ?

Postad 22 mars 2010 - 09:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Nu är det officiellt.

PRESSMEDDELANDE

Stockholm 22 mars 2010

VÄRLDENS HETASTE FOTBOLLSLIGA

TILL VIASAT – FÅR EGEN HD-KANAL

Mediekoncernen Modern Times Group (MTG) tillkännager att Viasat Broadcasting har förvärvat de exklusiva sändningsrättigheterna till engelska Barclays Premier League för de tre kommande säsongerna.
Som ett led i storsatsningen, får Viasat en helt egen ny HD-kanal i samarbete med Premier League.

– Vi är ytterst säkra på att Viasat kommer sända Barclays Premier League-fotboll på ett heltäckande och innovativt sätt, säger Richard Scudamore, VD för FA Premier League.

Postad 22 mars 2010 - 10:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 696 inlägg
  • 0
Tycker det är tråkigt, Canal+ tappade ifjol NHL rättigheterna och nu tappar man alltså PL också. Hur kan man då motivera priset på 299kr i månaden ?
Det enda som är intressant nu på Canal+ är La Liga och Elitserien, men det är väl en tidsfråga innan man tappar Elitserien också. Vad håller Canal+ på med, vill dom gräva sin egen grav eller ?
Jag gillar verkligen Canal+ sädningar, dom håller så oerhört hög kvalité, framförallt HD sändningarna. Förlorarna på detta är vi kunder som måste ha 2 olika operatörer om man ska fortsätta PL och Elitserien i hockey. Jag kommer nog få prioritera bort Viasat nästa höst iaf. Jag känner mig iaf lurad som ny Canal Digital kund!

Postad 22 mars 2010 - 10:32

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Lusläs avtalet, detta borde ju vara en anledning till att kunna avsluta det i förtid.

Postad 22 mars 2010 - 10:58

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
MAN VA F#N!

Skall flytta till hus om någon månad och tänkte då givetvis skaffa parabol med Canal Digital. Jag bor idag i ett comhem hus och PL, Allsvenskan, Elitserien är prio 1. Har således Canal+ med säsongskortet.

Nu måste jag alltså skaffa en parabol för viasat för att kunna få se PL. Sedan Canal Digital med Canal+ för att kunna skaffa säsongskortet. Kollar nästan aldrig på Canal+ vad gäller serier och filmer men måste betala dyrt för att kunna se Elitserien, & Allsvenskan + säsongskortet.

Kommer bli dyrt det här...

Postad 22 mars 2010 - 12:13

BkBoll
  • BkBoll
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Det sög ju..

Då är det bara att glömma PL som boxer-kund i fortsättningen, eller? :)

Kan boxer göra något?

Redigerat av BkBoll, 22 mars 2010 - 12:33.

Postad 22 mars 2010 - 12:23

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Det var väl inte planerat att förlora rättigheterna antar jag.

:)

Postad 22 mars 2010 - 12:56

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
"Ambitionen är att sända mer material än vad som har gjorts tidigare. Vi skapar även en helt ny Premier League-kanal i HD där vi utöver matcher även ska sända reportage och annat", säger Hans Skarplöth"
Källa

Undra om det blir ett kanalpaket som idag eller om VIASAT Fotboll bryts ut och istället för en kanal blir ett kanalpaket... Kul med ytterliggare en HD kanal, men tyvärr för mig TELIA IPtv (fiber) så blir det nog inte för mig, jag har ju inte ens VIASAT HD än.

Annars är jag positiv till detta, nu får jag PL, CL och NFL förhoppningsvis i samma paket. Jag har sneglat på C+ i många år men inte känt att C+ erbjuder ngt utöver PL (bortsett från vuxen underhållning, lol)

EK

Postad 22 mars 2010 - 13:47

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
Då var Canal+ Sport uppsagt, rätt lång telefonkö hos comhem så jag antar det var fler som sa upp abonnamanget :/
Då var ännu en epok över, först SVTs era, sen Canal+ och nu kommer Viasat och ska "regera" ett tag. Dock får de inte mina pengar.

Postad 22 mars 2010 - 15:48

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
Canal+ har naturligtvis en strategi klar för hur de skall utforma sitt utbud. Som sagt är det samma koncern som Tv4 och därmed är man tillsammans mycket starka. Intresset för serier är mycket stort även i Sverige och genom en seriekanal når man även kvinnorna som tidigare har sett canal+ som en sportkanal även om de har filmkanaler.
Man kommer att köra de stora serierna ganska snabbt och direkt efter att de visats i USA.

CANAL+ erbjuder varje år tv-premiären av en rad omtalade serier. Nu får de ett eget hem i nya kanalen CANAL+ Series, där seriesuccéerna ses på tittarvänliga tider. Kanalen startar skärtorsdag första april och premiärserie blir nyinspelningen av kultklassikern V. På påskdagen börjar spektakulära Pacific, uppföljaren till Band of Brothers som kommer till svensk tv ett par veckor efter urpremiären i USA. Som vanligt ses de flesta serierna även på CANAL+ Film HD

Deras filmkanaler håller 100 gånger större kvalite än viasat både vad gäller utbud och bild.

Vad gäller sport, så satsar man vidare på Elitserien och Allsvenskan. De två sporter och serier som svenska folket uppskattar mest av det sverige har att bjuda på. Man har La liga som många uppskattar och sedan kommer man säkert att hitta på något mer i framtiden.

Så något platt fall, blir det inte för canal +

Redigerat av cedergren, 22 mars 2010 - 15:49.

Postad 22 mars 2010 - 16:11

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Piss tråkigt det här. Tänk er att höra bosse pettersson kommentera Premier league. :)
C+ tappar Nhl och PL.. och de behåller samma pris?

och jag som har boxer.. tror jag få bort det om ett år..!

Postad 22 mars 2010 - 16:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Viasat kommer starta en speciell Viasat Premier League HD kanal utöver dom vanliga Viasat Sport (HD), Viasat Fotboll kanalerna och kommer direktsända minst 228 matcher per år.

Redigerat av Leatherface, 22 mars 2010 - 16:16.

Postad 22 mars 2010 - 17:08

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
La Liga är det som gäller från höst då, åh kommer sakna Premier League så hårt... :)

I ett pressmeddelande idag skriver Canal Plus:

– La Liga, allmänt sedd som en av världens ledande fotbollsligor, kommer till Canal Plus som inleder sändningarna i och med säsongsstarten i augusti i år.

Rättigheterna sträcker sig fram till hösten 2012 och gäller samtliga matcher.

– Spansk fotboll anses av många vara bäst i världen, och vi är därför glada att kunna lägga La Liga till våra sporträttigheter, säger Canal Plus VD Jonas Eriksson i pressmeddelandet

Postad 22 mars 2010 - 18:00

Unregistered43975
  • Unregistered43975
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Blir till att säga upp canal + då.
Nån som vet vad man har för uppsägningstid på ett obundet canal +-abb hos comhem?

Postad 22 mars 2010 - 18:09

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

"Ambitionen är att sända mer material än vad som har gjorts tidigare. Vi skapar även en helt ny Premier League-kanal i HD där vi utöver matcher även ska sända reportage och annat", säger Hans Skarplöth"
Källa

Undra om det blir ett kanalpaket som idag eller om VIASAT Fotboll bryts ut och istället för en kanal blir ett kanalpaket... Kul med ytterliggare en HD kanal, men tyvärr för mig TELIA IPtv (fiber) så blir det nog inte för mig, jag har ju inte ens VIASAT HD än.

Annars är jag positiv till detta, nu får jag PL, CL och NFL förhoppningsvis i samma paket. Jag har sneglat på C+ i många år men inte känt att C+ erbjuder ngt utöver PL (bortsett från vuxen underhållning, lol)

EK

JA! Att få PL/CL/NFL i samma kanalpaket tror jag också blir bra. Kan sannolikt inte bli dyrare än att ha både C + och Viasatkanalerna . C + sägs upp snarast efter det att PL är slut.

Viasat kommer starta en speciell Viasat Premier League HD kanal utöver dom vanliga Viasat Sport (HD), Viasat Fotboll kanalerna och kommer direktsända minst 228 matcher per år.

Lysande! En annan har HD-avtal med comhem som innebär att alla tillkommande HD-kanaler kan ses utan extra kostnad. Hoppas det blir likadant här (Jag har redan viasat sportabonnemang)

Postad 22 mars 2010 - 18:29

oskja738
  • oskja738
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
För min del känns det underbart att kunna ha allt samlat på ett ställe, PL, UCL, F1 och NHL. Nu hoppas jag på att Viasat jobbar stenhårt på att få över kommentatorer från C+ och ersätta de fågelholkar man har idag. Fjällström vore ett underbart nyförvärv.

Edit: Ja just det! Får inte glömma NFL!

Redigerat av oskja738, 22 mars 2010 - 18:30.

Postad 22 mars 2010 - 18:32

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0

Blir till att säga upp canal + då.
Nån som vet vad man har för uppsägningstid på ett obundet canal +-abb hos comhem?

Sa upp mitt idag, gäller fr.o.m 1:a april
Gissar att man bara kan bryta i månadsskiften s.a.s

Postad 22 mars 2010 - 20:19

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det bara för mig som Viasats alla sändningar (bortsett HD) är i mycket sämre bildkvalitet än Canal Plus (har Com Hem)? Mest synligt var det under senaste Champions League sändningarna när det skulle ritas på bilderna, såg ut som en JPG sparad i 20% kvalitet.

I lördags kollade jag skillnaden lite
Viasat
Postad bild
Canal Plus
Postad bild

Väldigt synd att Canal Plus tappar Premier League, mycket bättre sändningar... och inte så ###### ful grafik som tar över så ###### mycket av skärmen

Redigerat av xhristian, 22 mars 2010 - 20:20.

Postad 22 mars 2010 - 20:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Då vi inte enbart tittar på sport och Canal Digital har ett bättre allmänutbud än Viasat blir det tack och adjö till PL. Personligen hade jag valt att kunna köpa en säsong utan att betala för MTV, Start och Disneys alla kanaler som jag ändå inte tittar på.

Postad 22 mars 2010 - 21:07

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Hmm nu vart de jobbigt eftersom jag följer både PL och allsvenskan. =/

Postad 22 mars 2010 - 21:13

Meriksson
  • Meriksson
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Tack och adjö canal+ synd bara att man ev tappar La Liga :)

Postad 22 mars 2010 - 21:34

qrist
  • qrist
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jävligt surt för mig som har tecknat Boxer-abonnemang BARA för att se PL på C+ Sport. Och när man läser avtalsvillkoren verkar det ju vara helkört:

"Ändring av innehållet i viss TV-kanal anses aldrig utgöra ändring av kanalutbud." Och därmed inte utgöra grund för uppsägning.

Postad 23 mars 2010 - 08:49

Hultan7
  • Hultan7
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Alltså jag bor i ett ComHem hus och blir inte klok på ComHems hemsida. Jag vill kunnda Kolla på PL nu när Viasat tar över sändningarna. I Viasats pressmeddelande så tillkännarger de att den nya kanalen Viasat Premier League HD kommer sändas via satelit. Innebär det att man som boende i lägenhet alltså inte kommer kunna se kanalen i HD-Kvalite? Mig veterligen så har de ju andra HD-kanaler. Visserligen lite stressad och förbannad på att CD tappar det här. Nu måste man ju ha Viasat då de har NHL, CL och nu PL.

Verkar ju helt sjuka erbjudanden på deras sida också då en HD-box kostar 4995:- att få med i abbonnemanget.

Postad 23 mars 2010 - 08:54

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

JA! Att få PL/CL/NFL i samma kanalpaket tror jag också blir bra. Kan sannolikt inte bli dyrare än att ha både C + och Viasatkanalerna . C + sägs upp snarast efter det att PL är slut.

Jag visste att du skulle gilla det ;-).

EK

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.