Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS63C7705 Samsungs 2010 63" plamsa

309 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 augusti 2010 - 12:19

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Jag har nyligen köpt en 63" och är relativt mycket nöjd med den, har dock ett litet problem som jag stör mig riktigt mycket på. Tror man kallar det för Buzzing tv surrar ibland riktigt högt så pass att man tänker på det. Undrar om ni som köpt den hör detta med. Surret kommer från övredelen av panelen ut med sidorna. Tycker att det är mycket dåligt för en tv för 34 000 kr.

Miin 63:a surrar också som tusan, något jag kan leva med dock. Men line bleeding är ju bara löjligt jobbigt!!!

Postad 09 augusti 2010 - 12:59

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Min surrar ingenting, och har inte sett något line-bleeding heller. Vad kör ni för inställningar? Jag har inte ställt in speciellt mycket men kör på Film för det mesta och ställt av dom flesta bildförbättringar.

Postad 09 augusti 2010 - 16:38

CV_joel
  • CV_joel
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
hallå

e med inne på denna plasman men har en 46" samsung LED serie 7 idag tror ni jag kommer bli nöjd med bilden på denna pjäs jämfört med LEDen?

mvh/joel

Postad 09 augusti 2010 - 18:51

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Har lagt en beställning på denna TV idag, dock så är den restad hos Samsung Sverige. Oklart när den kommer...tydligen stor efterfrågan.
Hoppas bara den är bättre eller likvärdig, prestandamässigt, än min nuvarande PS58B855 från förra året, som jag är mkt nöjd med fast den låter lite.
Någon som har kommentarer kring den jämförelsen, dvs 63c77700 vs 58b855?

Postad 13 augusti 2010 - 16:39

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
En liten förfrågan från min sida. (igen)

Är det någon som vet var man kan känna och klämma på denna i Stockholms området?
Jag vågar inte riktigt lägga en "blind" beställning.

Sen vill jag uppmana alla att lägga omdömen på den för framtiden!
Klicka nedan och gör det snarast!
(lägg även in länkar till recensioner, alt. lägg in dem i tråden här)

Tack på för hand!

Redigerat av Walkhome, 13 augusti 2010 - 16:40.

Postad 17 augusti 2010 - 20:45

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
http://dennisthomsen...w-and-settings/
http://dennisthomsen...pn63c8000-test/
http://dennisthomsen...-cinema-smooth/

Postad 17 augusti 2010 - 21:07

Unregistereddda9ffff
  • Unregistereddda9ffff
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var man kan känna och klämma på denna i Stockholms området?

Tack på för hand!

tror MediaMarkt i Kurvan har en sådan, såg den där för ett par veckor sedan.

Postad 17 augusti 2010 - 21:33

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Tack på för hand!

Expert Hötorget har den inne. Om du tittar där och beställer på nätet har du ingenstans att titta nästa gång! Be dem gå ned lite i pris för att komma närmare lägsta nätpris (vilket de säker gör), men handla i butik och uppmuntra de som vågar ta hem en sådan här jätte som demoex.

Postad 18 augusti 2010 - 23:53

Cubaze
  • Cubaze
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Har själv bestämt mig för att köpa en sådan här teve också nu, har kollat på en hel hög med teve och nu känner jag att denna kommer göra jobbet :( fick de på mediamarkt idag att plocka upp en PS3 och köra lite spel på den så de inte skulle vara en massa släpningar och de var de inte vad jag kunde se iaf..

Ska in och betala den imorgon och hoppas jag får den innan helgen då dom kör hem den till mig..

Någon som vet vad denna pjäs väger?

Postad 19 augusti 2010 - 07:48

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Har själv bestämt mig för att köpa en sådan här teve också nu, har kollat på en hel hög med teve och nu känner jag att denna kommer göra jobbet :( fick de på mediamarkt idag att plocka upp en PS3 och köra lite spel på den så de inte skulle vara en massa släpningar och de var de inte vad jag kunde se iaf..

Ska in och betala den imorgon och hoppas jag får den innan helgen då dom kör hem den till mig..

Någon som vet vad denna pjäs väger?

Transportvikten är 54 kg enligt Samsungs hemsida.

Postad 19 augusti 2010 - 23:12

Cubaze
  • Cubaze
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Transportvikten är 54 kg enligt Samsungs hemsida.

Tackar, fick fri frakt hem på den iaf men får den inte förens på tisdag så jag hinner bygga om de jag behöver iaf i helgen så allt är klart för installation på tisdag eftermiddag..

Postad 20 augusti 2010 - 09:47

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Tycker det är trist att svärtan är så mycket sämre på 50 Hz än 60 Hz, jag vill ju även se HD-tv via digitalboxen.
Skillnaden är tydligen att 60 hz har nästan Kuro nivå för att sen bli typ 10 ggr högre i 60 Hz

Postad 20 augusti 2010 - 13:55

Unregisteredae7abaa5
  • Unregisteredae7abaa5
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej .

Har suttit och läst tråden angående denna tillsynes "stora" och framtidssäkra tv.
En fråga: vad är detta för tv i jämnförelse med 7705 https://www.prisjakt...kt.php?p=621737

Kan säkert lista ut det om jag skulle jämnföra specarna, men nån har säkert koll och kan ge snabbt svar varför denna är ca 6000:- billigare.

Postad 20 augusti 2010 - 16:19

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Som jag förstår det så är 7705 nordisk modell men exakt vad det innebär vet jag inte.
Ofta brukar det vara standard för digital-tv och garanti som skiljer.

Specsen är nog samma tror det handlar om så kallad grå import.

Postad 20 augusti 2010 - 16:34

Unregistered4dac292f
  • Unregistered4dac292f
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Ok, standard för digtv kan ju vara bra om de stämmer, men garantier borde väl via konsumentköplagen inte vara några problem?

Postad 20 augusti 2010 - 17:16

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Garantin är ofta bättre villkor på de svensksålda, tex noll-pixel-fel policy och hämtservice om den är trasig. Medans gråimporterade följer köplagen, men har sämre villkor

Men kolla själv vad säljaren av gråimporten har, de ger ibland samma villkor

Postad 20 augusti 2010 - 17:43

Unregistered4dac292f
  • Unregistered4dac292f
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Naturligtvis skall man kolla upp detta om man är intresserad att köpa denna TV. De är ju åtminstonne 5000:- att tjäna, så är skillnaden pixelgaranti eller 6 månader längre så känns ju 5000:- som en stor faktor.
men i första hand var det väl ändå om dom fysiskt är samma apparat?

Postad 20 augusti 2010 - 17:46

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0

1080p är grymt.

jasså ?
på vilket sätt

funderar själv på att köpa en 1080p tv
dom har väl precis kommit ut va ?

Postad 20 augusti 2010 - 17:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
:)

Postad 20 augusti 2010 - 18:14

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

jasså ?
på vilket sätt

Nej men storlekarna på TV-apparater där 1080P spelar större roll har precis kommit ut i väldigt vettiga priser alltså inte 46" då.

Postad 20 augusti 2010 - 18:16

Unregistered4dac292f
  • Unregistered4dac292f
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Fan nu börjar jag faktiskt få lite köpabstinens...

Har haft en del burkar, har en 50" plasma i vardagsrummet just nu, en 42:a i sovrummet.
Nu har jag övertygat frugan om att de bästa vi kan göra är att sätta in 42:an i ungarnas rum, ta upp 50" i sovrummet och köpa en större till vardagsummet. (Allt detta för att de är så förbannat dyrt att köpa en 32:a till ungarnas rum :) "som frugan tyckte vi skulle göra".

Sen när jag tyckte att de börja närma sig affär som kom jag in på de här med 3D...
Vill ju inte köpa en 63:a utan 3D om de endast skiljer ca 4-5K...

Samtidigt så verkar ju inte Samsung i detta nu vara säkra på om standarden för 3D kommer vara kompatibelt med deras system?? Så fråga 1 är: hur verkar de bli med standarden??

Ingen verkar heller yttra sig om de är nån skillnad på en 3D-burk och en vanlig när man kollar på vanliga sändningar eller Blueray/DVD... Fråga 2: Hur blir kvaliten på en vanlig signal på dessa apparater jämnfört med icke 3D-burkar?

Börjar så... Snabba svar ger min köpabstinens ro fortare :D

Redigerat av Unregistered4dac292f, 20 augusti 2010 - 18:21.

Postad 21 augusti 2010 - 00:38

Cubaze
  • Cubaze
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tycker det är trist att svärtan är så mycket sämre på 50 Hz än 60 Hz, jag vill ju även se HD-tv via digitalboxen.
Skillnaden är tydligen att 60 hz har nästan Kuro nivå för att sen bli typ 10 ggr högre i 60 Hz

Ja jag har läst de att svärtan blir en del sämre med 50hz, för mig är de väl ok men ska inte säga att de är något jag inte bryr mig om..

Jag vill mest ha bra bild på Ps3 och blueray/3D plus en stor bild.. vad jag får genom dekodern är väl ok enligt mig med lite sämre bild..

Man får göra de så bra man kan med lite inställningar ;)

Postad 21 augusti 2010 - 11:00

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Ja de kom väl samtidigt som den där nya tv-tekniken som kallas "LED-tv" tror jag? ;)

Postad 03 september 2010 - 07:48

Walkhome
  • Walkhome
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Nu är tv'n beställd, tillsammans med en onkyo 608, tvix N1, samt en ps3. Högtalarna har jag sen innan ett fullgott system.

Nu är dock min fråga:

Var är ström och hdmi kontakten placerad, och vad är det för ström kontakt i tv'n? Fast eller IEC?

Skulle behöva svar snabbt då jag håller på bygger om väggen nu!

Hjälp!

Postad 04 september 2010 - 19:02

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Strömsladden är tyvärr fast vilket är väldigt irriterande då jag behöver en mycket längre sladd, den är riktigt kort. Resten av kablaget är på vänster sida.

Postad 11 september 2010 - 15:34

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Tänkte höra om någon har råkat ut för samma problem som jag. Fick min tv för några dagar sen och har testat lite 3D spel med ps3an och första dagen jag spela var det inga problem och allt funkade riktigt bra. Men nu när jag ska spela med 3D blir bilden riktigt ljus och ändrar till konstiga färger och bilden flimrar.

Postad 18 september 2010 - 14:40

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna.

Ni som har den är nöjda? Några negativa saker?

Lite snabba tips innan jag slår till. :-)

Postad 18 september 2010 - 15:50

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Inget negativt, bara idel lovord. Grymm bild. Och stooor.

Postad 19 september 2010 - 12:47

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Inga fler som har tv'n? :-)

Postad 19 september 2010 - 14:51

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Köper du för att den har 3d? Annars känns det ganska så ovärt...

Postad 19 september 2010 - 15:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Lite ovärt? heh..

Bryr man sig inte om pengar kvittar det väl...

Men ja skulle hellre köpa 2st LG PK550 ....60 tummare för samma pris ;)

Postad 19 september 2010 - 15:22

Unregistered1894
  • Unregistered1894
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Lite ovärt? heh..

Bryr man sig inte om pengar kvittar det väl...

Men ja skulle hellre köpa 2st LG PK550 ....60 tummare för samma pris ;)

Lite det jag menar, om inte 3D är huvudanledning, varför då köpa den här för 30k. :S

Postad 19 september 2010 - 17:25

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
3d är inte huvudanledningen...
Huvudanledningen är en bra tv som är stor.
Ledsen men LG tar jag inte i....ren skit enligt mig. Har egna erfarenheter med 4st som inte funkade som de skulle.
Andra stora tv är mkt dyrare (t ex Panasonic).

Klart att pengar spelar roll.

Ska man köpa en ny tv nu som är stor så vore det väl rätt puckat att inte köpa en 3d tv eller? Dock är jag inte imponerad över 3d ännu...

Postad 20 september 2010 - 16:27

noobs
  • noobs
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nån som har nån koll på vad firmware upgraden gör? Samsungs sida är ju inte överfull med information direkt.

Postad 20 september 2010 - 21:03

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Någon mer information angående hur det är med Samsungs 3D version. Vore jäkligt tråkigt att köpa en tv just för att den har 3d sen blir det en annan standard så man inte kan använda skiten :-(

Vidare var jag också väldigt lockad av att köpa en LG 60" för halva priset men verkar fortfarande vara samma gamla goldstar Många som verkar ha problem med de, DOA, lägger av efter nåt år osv. Inte så roligt att flytta på en 60" tv. Måste ändå vara nåt som skiljer sig åt när en LG kostar hälften så mycket. Kan bara nämna att jag sommar jobbade på en elektronikkedja förut (visserligen ca 5år sedan men ändå) och det man fick in på service mest var LG helt överlägset sen Philips, kanske bättre nu dock.

Vad tror ni om valet mellan Plasma och LED då ?? Är Samsung överdrivet känsliga för inbränningar eller, kört med en 50" Pana plasma i ett par år nu och där har det inte varit minsta tendens till inbränning trots misshandel.

Postad 21 september 2010 - 15:35

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag får min 63 tummare imorgon.

Alla jag pratat med säger att Plasma är överlägset på 3D. LED har värdelös betraktningsvinkel vad gäller 3D o eftersläpningar. Sen stör jag mig på all clouding som LED dras med.

Inbränning finns ju på plasma så man får ju tänka sig lite för så man ej sätter på ett spel med en logga på samma ställe i 12 timmar eller så.

60 tums LGn har väl ej 3D? Kvaliteten är grymt mkt bättre på Samsung både vad gäller bildkvalitet och att verkligen hålla men valet är ditt.

Återkommer med intryck av min tv senare i veckan.

Postad 21 september 2010 - 15:42

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Ser fram emot en review :-), och jo har också hört att plasma är bättre på 3D enda man får hoppas på är att Samsungs nuvarande version även fungerar framöver när 3D standarden är spikad. Annars kanske det går att uppdatera fw på den till det senaste, vet dock inte om detta är möjligt på denna tv ??

Postad 21 september 2010 - 15:54

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Har pratat med några tv-experter på detta.
Samsung är så dominerande på tv marknaden att släppa 3d sändningar i tv som ej stödjer vore rätt puckat.
Sen har ju sky redan kört 3d sport och nuvarande tv-apparater klarade ta emot de sändningarna utan problem om jag förstått rätt. Så tror o hoppas det är lugnt. Sen kan 3d tv var några år bort än...iaf för den större massan.

Postad 22 september 2010 - 18:26

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Då står 63 tummaren på plats.
Grymt nöjd än så länge.

Visst ska man låta den köra ett antal timmar innan man börjar mixtra med bilden? Eller är det inte viktigt nu för tiden?

När jag ser tv genom min pvr box så får jag upplösningen 1280*720 i 50 Hz. Även på HD kanalerna.
Ska det vara så? Hittar ingenstans där jag kan ändra det? Borde kunna köra i 100Hz eller går det ej i tv sändning?

Postad 22 september 2010 - 18:57

Icegbg
  • Icegbg
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Då står 63 tummaren på plats.
Grymt nöjd än så länge.

Visst ska man låta den köra ett antal timmar innan man börjar mixtra med bilden? Eller är det inte viktigt nu för tiden?

När jag ser tv genom min pvr box så får jag upplösningen 1280*720 i 50 Hz. Även på HD kanalerna.
Ska det vara så? Hittar ingenstans där jag kan ändra det? Borde kunna köra i 100Hz eller går det ej i tv sändning?

--------------------------
TV:n visar TV- källans sändarfrekvens. PAL=50Hz, NTSC=60Hz

Postad 23 september 2010 - 20:09

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Denna tvn ska väl klara 600Hz om jag inte minns fel dvs den bör digitalisera bilden oavsett källa sedan uppdatera den 600ggr per sekund, lär ju inte lida av eftersläpningar direkt :-)

Postad 25 september 2010 - 18:27

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Någon som har lust ange vilka settings ni har på denna tv?

Jag har kopierat denna persons settings rakt av. Han verkar veta vad han snackar om men tycker bilden är lite mörk.

Scrolla en bit ner för alla hans settings.
Vad tycker ni om dem? Vart skiljer sig era mest?

Postad 25 september 2010 - 22:21

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Sedan jag skaffade min 63:a så får jag ibland vita streck och prickar över skärmen när jag ser på film liggandes på datorn. Jag kör igenom en WD TV LIVE.
Läste på något annat forum om någon som hade samma problem men hade varit inne manuellt och ändrat i inställningarna i sin WD TV LIVE.

Vad ska jag ha för upplösning? AUTO? 1080p i 23,976Hz, 1080p i 24HZ, 1080p i 50hz? 1080p i 60hz?
Ser mest filmer som dvd rippar och 720p material...blir väl 1080p i framtiden nu med.

när jag byter ingång från film tillbaka till tv så försvinner det en stund för att återkomma senare igen.

Redigerat av Mickys, 25 september 2010 - 22:23.

Postad 28 september 2010 - 11:43

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Inte mkt aktivitet i denna tråd.

Någon mer som har denna tv? Får ni ett högt surrande ljud som överröstar tv ljudet på drygt 3m om ni riktar örat mot tv'n?

Postad 28 september 2010 - 18:37

Pulsen
  • Pulsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Någon mer som har denna tv? Får ni ett högt surrande ljud som överröstar tv ljudet på drygt 3m om ni riktar örat mot tv'n?

Jo min surrar också ibland. Brukar oftast vara direkt när jag startar tvn men det slutar efter en stund.

Någon som vet nå bra bildinställningar för tv spelande?

Postad 29 september 2010 - 09:58

Chriz75
  • Chriz75
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ni som har denna TV hur långt avstånd har ni till TVen ?
Tittar ni på vanlig analog/digitalTV också eller mest HD kanaler, Blu-ray och spel ?
Någon av

Kollade på denna TVn på Media Markt och försökte jämföra med Panasonics VT20 men de körde 720p på Samsungen medans de körde 1080p via Blu-Ray på Panasonicen. Sen verkade det som att Panasonicen var bättre inställd för det såg ut som att det var bättre bild på den men man kanske blir lurad i butiken ?
Tycker att Samsungens bild såg lite mera grynig ut men det kanske är just för att de inte körde full HD på den. Hur upplever ni bilden ni som faktiskt har den hemma ?
Undrar också om line-bleed är något ni stör er på eller syns när man tittar vanligt ?
Såg själv inte fenomenet i butiken.

Mvh
/Christian

Postad 29 september 2010 - 20:34

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Försöker också hitta bra spelinställningar.
spelläget testar jag nu...ser ok ut men jobbigt få fram det varje gång. Sjukt att man ska behöva leta massa i menyer för att ställa in spelläget.

Svårt hitta nån bra bildinställning tycker jag.
Har följt denna:

Men ändrat lite...

Men den bilden blir inget bra i spel tycker jag.

Min verkar surra hela tiden... :-(

Redigerat av Mickys, 29 september 2010 - 22:20.

Postad 29 september 2010 - 22:31

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Är ni i butik, ta fram fjärren innan ni bedömer kvaliteten mellan två skärmar. Man kan INTE lite på att personalen har kalibrerar skärmarna. Rättare sagt är det nästan helt säkert.

Så ut och justera med fjärren och ha kul. Det är det den lilla plastbiten är till för.

Postad 29 september 2010 - 22:34

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
har ju redan köpt tv'n...tycker det är skitsvårt få till en bra bild som är bra för tv, tv-spel o film....

Postad 01 oktober 2010 - 15:41

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Det ska finnas massa appar man ska kunna ladda ner och köpa till den här tv'n men jag har bara 12. De 12 som ingick från början och finns inga mer att köpa fast jag skapat ett konto.
Har ni fler? Hur gör man i så fall?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.