Står det om man ska ringa på kortet?...Det står på kortet
Hur tar man reda på vilken version av Smartcard man har? Om har för låg version är det då bara att ringa Boxer och be om nytt?
Anysee E7 T2C
(TV-kort)
|
4
|
(8)
|
Inga priser |
Fråga kring Boxer HD ci+ via HTPC (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 22 February 2011 - 23:33
Postad 01 March 2011 - 20:07
Men har inte dykt upp på lagerhyllorna ännu. Så leverans i slutet av februari höll inte.
Postad 04 March 2011 - 20:05
Enligt en review verkar det gå att köra 2 mottagare som delar på ett programkort, dom jämför en del mot E30 som också verkar gå att köra två stycken mot ett programkort. Skulle ju vara skoj att testa en E7 med CI och CAM och en E30 som delar programkort
Läs testet här http://nl.hardware.i...-ci-plus-review
/Roger
Postad 09 March 2011 - 12:51
Har någon testat Anysee E7 T2C med Smartwii?
Hälsningar// MikaelJ
...jag tror det är få som ens provat burken, verkar vara uppskjutna leveransdatum som gäller.
Jag är klart intresserad, är less på att boxer ändrar spelregler stup i ett och sätter krokben för tv-lösningen hemma, så det lär till t2-kort med ci-plats framöver (förhoppningsvis blir inte CI+ det potentiella problem det skulle kunna bli).
/J
Postad 12 March 2011 - 02:54
Se följande:
http://nl.hardware.i...eview-e7-vs-e30
Vilken säljs i Sverige och har man nytta av kortplatsen här?
Redigerat av andrec, 12 March 2011 - 03:17.
Postad 12 March 2011 - 03:11
http://www.anysee.co...yseeE7_main.php
Postad 12 March 2011 - 08:32
Kan det vara så att den som även har kortplats även har möjlighet till ex inbyggd Viaccess och då kan bli en godkänd HTPC-tuner för Boxer?E7 T2C, TC, S2 finns tydligen alla i två versioner. Båda har CI-plats men en har även kortplats.
Se följande:
Postad 12 March 2011 - 08:49
E7 T2C, TC, S2 finns tydligen alla i två versioner. Båda har CI-plats men en har även kortplats.
Se följande:
Nu är inte jag någon expert på holländska men står verkligen att det är två olika modeller? Jag tror att alla har dubbla slottar (en bara för kortet och en för CA-modul).
Jag kör dock bara med CI-sloten där jag har stoppat in en Viaccess-modul för Boxer. Har inte testat att stoppa kortet direkt i smart card sloten.
Redigerat av whome, 12 March 2011 - 08:49.
Postad 12 March 2011 - 16:36
I specen på Anysee's hemsida står:Nu är inte jag någon expert på holländska men står verkligen att det är två olika modeller?
* CI Slot
* Smart Card Slot (Optional)
http://www.anysee.co...anyseeE7T2C.php
Postad 12 March 2011 - 16:57
I specen på Anysee's hemsida står:
* CI Slot
* Smart Card Slot (Optional)
http://www.anysee.co...anyseeE7T2C.php
Det var ju tur att det inte var min holländska som brast
Postad 12 March 2011 - 17:14
Optional tolkar jag som att det kostar extra att få det.Det var ju tur att det inte var min holländska som brast
Om de bara menar att det är valfritt att sätta i ett kort, borde det stått även på CI-platsen.
Postad 15 March 2011 - 23:47
DVB-S/S2 http://www.maisondun...lecteur-ci.html
DVB-T/C http://www.mm-vision...enu=mediacenter
DVB-T/T2/C ???
Postad 19 March 2011 - 14:46
2 st tuners?
Postad 19 March 2011 - 21:12
Fungerar anysee E7 T2C med anysee E30 C Plus produkten, ifall man vill utnyttja den för att ha
2 st tuners?
Utan tvekan en bra fråga. Speciellt med tanke på att jag har ett E30 som ligger och skräpar. Ska testa att koppla in det samtidigt med E7. Återkommer när jag har testat.
Postad 22 March 2011 - 13:22
Kör du Boxers nya "TV-module" (CI+), eller är det den gamla hederliga "red-cam:en"?...
Jag kör dock bara med CI-sloten där jag har stoppat in en Viaccess-modul för Boxer. Har inte testat att stoppa kortet direkt i smart card sloten.
Är intresserad av att köra det här kortet med min gamla CAM eftersom Teracom inte sänder HD än i mitt område.
Postad 22 March 2011 - 15:24
Kör du Boxers nya "TV-module" (CI+), eller är det den gamla hederliga "red-cam:en"?
Är intresserad av att köra det här kortet med min gamla CAM eftersom Teracom inte sänder HD än i mitt område.
Jag kör med den nya CAM:en.
Postad 22 March 2011 - 19:54
hej
testar just nu två Anysee E7 T2C. Fungerar lysande direkt ur box med win7 och DVB-Link 3.2
Kör emot boxer och comhem. Bra funktion med antennloop. Ingen bild på kodade DVB-C HD kanaler via A -camd mot newcs server men det hade jag inte förväntat heller.
Nu blir det kul att försöka få till det med att läsa ut A-camdinfot när man använder CI+ och boxerkortet för att försöka köra med CI+ interfacet som kortläsare :-)
Kul helg väntar :-)
Bästa bilden hittils på mottagare via USB och jag har provat de flesta.
Ursäktar på förhand om det här är lite noob stämpel på frågorna. Har letat runt litet på nätet för att se hur man skulle kunna få in TV i datorn när man bor i ComHem hus. Verkar inte vara helt trivialt. Av ubbes inlägg ovan verkar det ehuru som det ska funka med den här modulen.
Stämmer det?
Finns det andra lösningar?
Är det begränsningar vad man kan få in? HD? Canal Plus/Viasat? Stör mig inte, kör det på TV'n, på datorn skulle jag bara behöva komma std def kanaler hur som helst.
Yes! Det har börjat dyka upp interna versioner av E7.
DVB-S/S2 http://www.maisondun...lecteur-ci.html
DVB-T/C http://www.mm-vision...enu=mediacenter
DVB-T/T2/C ???
Skulle helst vilja använda ett internt kort. Någon som prövat detta? Skulle det fungera enlig ovan?
Mvh, Bo
Postad 23 March 2011 - 18:17
Jag har beställt ett och en Boxer HD CI+ modul och håller alla tummar för att CI+ inte aktiveras i framtiden.
Redigerat av DirtyHarry, 23 March 2011 - 18:18.
Postad 23 March 2011 - 20:35
Postad 24 March 2011 - 15:29
Fungerar anysee E7 T2C med anysee E30 C Plus produkten, ifall man vill utnyttja den för att ha
2 st tuners?
Blandad framgång. Det går att köra med både E7 och E30 samtidigt. Men tyvärr kan man E30 komma åt kortet i E7. Dvs man kan inte titta på två kodade kanaler samtidigt (eller rättare sagt spela in en och titta på en annan).
Men visst det fungerar med både en E7 och E30 samtidigt.
Postad 24 March 2011 - 15:54
Panikbeställde en från Inet. Nu återstår bara den lilla frågan om den kommer funka med Comhem-modulen jag precis beställt. Någon som har mer info om detta eller som rent av testat?
Är oxå intresserad av i fall E7 TC2 i kombination med ComHem CA-Modul HD kommer kunna visa HD kanaler.
Postad 24 March 2011 - 17:46
/Roger
Postad 24 March 2011 - 20:43
whome: Fungerar det om du har kortet i E30 istället? Har du testat med senaste drivrutner?
/Roger
Det funkar! Flyttade kortet till E30 och nu kan jag spela in två olika kodade kanaler! Jag borde även kunna titta på en tredje om det är samma mux som någon av de två jag spelar in. Men där tog det stopp. Men helt klart ett fall framåt
Har bara hunnit testa lite snabbt så det kanske finns några begränsningar men peppar, peppar än så länge ser det bra ut.
Drivisarna är de (beta) som kom med E7-boxen (tror att jag avinstallerade de gamla, lite osäker dock).
Postad 25 March 2011 - 10:42
Det funkar! Flyttade kortet till E30 och nu kan jag spela in två olika kodade kanaler! Jag borde även kunna titta på en tredje om det är samma mux som någon av de två jag spelar in. Men där tog det stopp. Men helt klart ett fall framåt
![]()
Har bara hunnit testa lite snabbt så det kanske finns några begränsningar men peppar, peppar än så länge ser det bra ut.
Drivisarna är de (beta) som kom med E7-boxen (tror att jag avinstallerade de gamla, lite osäker dock).
...förtydligande tack...
Funktionsrapport i dvblink, vad som inte funkar specifikt vore kanon...vad jag vill minnas så är allt rocknroll, men vill gärna ha det bekräftat innan man shoppar.
/J
Postad 25 March 2011 - 10:45
...förtydligande tack...
Kör du abonnemangskortet E30n, och E7an når det kortet för avkodning? Med andra ord...två E7or borde kunna dela på ett kort, en cam?
Funktionsrapport i dvblink, vad som inte funkar specifikt vore kanon...vad jag vill minnas så är allt rocknroll, men vill gärna ha det bekräftat innan man shoppar.
/J
Jag har kortet i E30:an och E7:an når det, japp. Har inte två E7:or så jag kan inte testa. Har inte dvblink heller så det får någon annan testa.
Postad 28 March 2011 - 17:28
Postad 28 March 2011 - 20:28
Någon som kör med Boxer - vad tycker ni om bildkvaliteten?
Det beror ju till stor del på vilken programvara och codec man kör, har man tex mediaportal eller dvbwiewer så är codec helt ställbara, i tex mce så är det i princip omöjligt att byta codec från microsofts. Byter man codec i mce så kan man få kanonbild på alla mpeg2-kanaler men ingen bild alls på mpeg4-kanalerna.
Postad 29 March 2011 - 08:16
Det beror ju till stor del på vilken programvara och codec man kör, har man tex mediaportal eller dvbwiewer så är codec helt ställbara, i tex mce så är det i princip omöjligt att byta codec från microsofts. Byter man codec i mce så kan man få kanonbild på alla mpeg2-kanaler men ingen bild alls på mpeg4-kanalerna.
Det var just mce jag tänkte på. Hur är kvaliteten med microsofts codec?
Postad 29 March 2011 - 08:20
Det var just mce jag tänkte på. Hur är kvaliteten med microsofts codec?
Problemet är inte ms codec egentligen, för många kanaler ser (väldigt) bra ut - det är boxer som gör någon fuling med komprimeringen på några av mpeg2-kanalerna i utbudet som ställer till det med skumma bildfenomen i bildens överkant.
MS codec är känsligare som det verkar, och tyvärr är man i win7 mce bunden till den mer eller mindre.
Det skulle vara intressant med en roadmap över boxers framtidsplaner, kommer allt flyttas över i mpeg4, skall allt över i dvb-t2?
/J
Postad 29 March 2011 - 15:42
Förstår jag dig rätt, att t ex SVT1 HD och SVT2 HD ser bra ut, då?
Ja allt mepeg4 ser väldigt bra ut och en del mpeg2 tex svt1 och 2 mfl. De som har störst problem är discovery och tv10 kanske nån mer men det är de jag tittar på mest.
Svt 1 & 2 HD är mpeg 4 liksom alla andra hd-kanalerna. Även sd-kanaler i mpeg 4 har väldigt bra bild.
Postad 29 March 2011 - 16:05
Postad 29 March 2011 - 17:15
Jaha, så det finns sd-kanaler i mpeg 4? Men det var ju bra att mpeg 4-material visas bra, man får väl förmoda att det ökar och mpeg 2 minskar... Hur tycker du annars att media center i Windows 7 fungerar via Anysee:n? Dom verkar trycka på att det är "fullt" stöd för det... men jag minns nåt Hauppage-kort jag hade som sades ha fullt stöd för media center och där det i Vista var så buggigt att det var nästan oanvändbart.
Ja det finns en del sd-kanaler som är kodade i mpeg4 tex Animal, Axess, 7, Eurosport 2 och några till.
Jag har tyvärr inte fått mitt anysee än, kör fortfarande floppyDTV, hoppas på att få ett anysee i slutet på veckan
Postad 29 March 2011 - 17:25
Postad 29 March 2011 - 18:25
Okej. Återkom gärna när du hunnit testa det... Och om nån annan hunnit köra media center i Windows 7, via Anysee:n, så vore det roligt att höra era intryck...
Jag har kört Win 7 och Media Center ett tag nu. Funkar OK. Anysee verkar stabilt. Inga problem. Jag kör med ett Anysee E7 och ett E30. Men bara ett kort som sitter i E30:an. Funkar bra. En eloge till Anysee att de har behållit bakåtkompatibliteten tror faktiskt att det är samma driver (inte helt säker dock).
Mina problem ligger nog snarare på Windows- och Media Center-sidan. Windows är inte mitt favorit OS. Vill helst undvika det. Men innan det finns en DVB-T2 mottagare för Linux får man stå ut
Windows har ju sina egna knasigheter. Den knasigaste jag har haft är att burken startar mitt i natten. Det tog ganska lång tid innan jag hittade vad det var (finns många ställen att leta på...).
På plussidan är att det fungerar fint med Svt HD och alla andra kanaler också. Har inte sett några bildstörningar som Goldstar har skrivit om. Burken är helt ren och jag kör den enbart som HTPC (om det nu spelar någon roll). Har försökt hålla den så eftersom Windows är lite känsligt.
Lite OT så är HTS Tvheadend en kanonprodukt och så fort det kommer en Linuxdriver till något DVB-T2-kort så kommer jag att byta. Jag hör Tvheadend på en Linuxmaskin och streamer sedan ut till ett flertal olika burkar. Fungarar extremt stabilt. Snacka om robust. Kanon helt enkelt. Kör med Xbmc som frontend. Det enda som saknas är DVB-T2. Men den som väntar på något gott....
Tvheadend + Xbmc tycker jag slår Media Center med hästlängder. Men det var kanske inte det tråden gällde.
Postad 29 March 2011 - 18:37
Postad 29 March 2011 - 18:39
Jag har kört Win 7 och Media Center ett tag nu. Funkar OK. Anysee verkar stabilt. Inga problem. Jag kör med ett Anysee E7 och ett E30. Men bara ett kort som sitter i E30:an. Funkar bra. En eloge till Anysee att de har behållit bakåtkompatibliteten tror faktiskt att det är samma driver (inte helt säker dock).
Mina problem ligger nog snarare på Windows- och Media Center-sidan. Windows är inte mitt favorit OS. Vill helst undvika det. Men innan det finns en DVB-T2 mottagare för Linux får man stå ut![]()
Windows har ju sina egna knasigheter. Den knasigaste jag har haft är att burken startar mitt i natten. Det tog ganska lång tid innan jag hittade vad det var (finns många ställen att leta på...).
På plussidan är att det fungerar fint med Svt HD och alla andra kanaler också. Har inte sett några bildstörningar som Goldstar har skrivit om. Burken är helt ren och jag kör den enbart som HTPC (om det nu spelar någon roll). Har försökt hålla den så eftersom Windows är lite känsligt.
Lite OT så är HTS Tvheadend en kanonprodukt och så fort det kommer en Linuxdriver till något DVB-T2-kort så kommer jag att byta. Jag hör Tvheadend på en Linuxmaskin och streamer sedan ut till ett flertal olika burkar. Fungarar extremt stabilt. Snacka om robust. Kanon helt enkelt. Kör med Xbmc som frontend. Det enda som saknas är DVB-T2. Men den som väntar på något gott....
Tvheadend + Xbmc tycker jag slår Media Center med hästlängder. Men det var kanske inte det tråden gällde.
Jag har inte heller problemet så allvarligt, det finns några här på forum som har rejäla problem med flaxande överkant på framförallt discovery. Håller också min install ganska clean. Men problemet försvinner helt om man kör med cyberlinks codec men då får man ingen mpeg4 livetv.
Har aldrig haft problem med att nån av mina datorer startar mitt i natten och då står de alltid i viloläge, enda gången nån dator startat upp är om den ska spela in.
Jag kör dvblink som tvserver och har korten i min tvserver och streamar till resten av datorerna. Jtpc kör mce, de andra kör xbmc.
Skulle dock också gärna ge mig på myth men det är tyvärr omöjligt i dagsläget och verkar så förbli
Postad 29 March 2011 - 18:50
Många gav mig rådet att avaktivera Media Centers optimering (kunde hända på natten). Men det var det INTE. Inte heller Windows update var aktiverad på dessa tidpunkter.
Det är ganska många som har problem med att Win 7 startar lite hipp som happ. Googla på Windows 7 wakes up randomly och du får ca: 7.8 miljoner träffar...
Postad 29 March 2011 - 19:38
Mina problem ligger nog snarare på Windows- och Media Center-sidan. Windows är inte mitt favorit OS. Vill helst undvika det. Men innan det finns en DVB-T2 mottagare för Linux får man stå ut![]()
Intressant att de båda korten kan dela på samma CAM. Du kan alltså köra två MPEG4-kanaler samtidigt? fungerar det även att spela upp de kodade HD-kanalerna på E7 med kortet i E30?
har jag förstått det rätt? I nuläget finns det nämligen ingen möjlighet att dela MPEG4-kodningen mellan flera mottagare via mjukvara.
Om detta är möjligt är ju detta en fantastisk lösning ifall du vill kunna dela samma kort mellan flera mottagare.
Redigerat av LuffarJoh, 29 March 2011 - 19:41.
Postad 29 March 2011 - 20:06
Intressant att de båda korten kan dela på samma CAM. Du kan alltså köra två MPEG4-kanaler samtidigt? fungerar det även att spela upp de kodade HD-kanalerna på E7 med kortet i E30?
har jag förstått det rätt? I nuläget finns det nämligen ingen möjlighet att dela MPEG4-kodningen mellan flera mottagare via mjukvara.
Om detta är möjligt är ju detta en fantastisk lösning ifall du vill kunna dela samma kort mellan flera mottagare.
Nope, jag har bara en CAM. E30 kan inte ta emot en CAM. Den kör med soft cam. Har faktiskt inte koll på vilka kanaler som sänder med mpeg4 så jag har inte gjort någon fullständig test. Bara testat kort (dubbla inspelningar etc).
Ska kolla och återkomma med info.
E30 kan inte klara HD-kanaler så ditt senario kräver nog två E7. Men än så länge har jag inte stött på några större problem. Tvärt om, det har fungerat över förväntan.
Kan vara så att problemen blir större och större allt efter som fler och fler kanaler går över till mpeg4.
Du skriver "I nuläget finns det nämligen ingen möjlighet att dela MPEG4-kodningen mellan flera mottagare via mjukvara". Har inte koll på saken exakt men Anysee slår på stora trumman att de ska kunna dela kort mellan flera mottagare (inget sagt om mpeg4).
Men jag ska testa lite och återkommer.
Edit: stavfel
Redigerat av whome, 29 March 2011 - 20:50.
Postad 29 March 2011 - 21:00
Nope, jag har bara en CAM. E30 kan inte ta emot en CAM. Den kör med soft cam. Har faktiskt inte koll på vilka kanaler som sänder med mpeg4 så jag har inte gjort någon fullständig test. Bara testat kort (dubbla inspelningar etc).
Ska kolla och återkomma med info.
E30 kan inte klara HD-kanaler så ditt senario kräver nog två E7. Men än så länge har jag inte stött på några större problem. Tvärt om, det har fungerat över förväntan.
Kan vara så att problemen blir större och större allt efter som fler och fler kanaler går över till mpeg4.
Du skriver "I nuläget finns det nämligen ingen möjlighet att dela MPEG4-kodningen mellan flera mottagare via mjukvara". Har inte koll på saken exakt men Anysee slår på stora trumman att de ska kunna dela kort mellan flera mottagare (inget sagt om mpeg4).
Men jag ska testa lite och återkommer.
Edit: stavfel
Du kan ju prova med axess den sänder med mpeg4 och alla mpeg4-kanaler är kodade.
Postad 30 March 2011 - 08:05
@JohanJ, Kommer faktiskt inte ihåg vad det var som fick stopp på att burken startade lite då och då.
Många gav mig rådet att avaktivera Media Centers optimering (kunde hända på natten). Men det var det INTE. Inte heller Windows update var aktiverad på dessa tidpunkter.
Det är ganska många som har problem med att Win 7 startar lite hipp som happ. Googla på Windows 7 wakes up randomly och du får ca: 7.8 miljoner träffar...
Jo, jag upptäckte samma sak; det var visserligen Vista i mitt fall men jag upptäckte också att man fick ett "antal" träffar. Jag provade ett gäng av dom förslag som gavs men lyckades aldrig hitta felet och gav till slut upp. Så jag vet inte säkert men felet var, med all sannolikhet, antingen hos Hauppage-programvaran eller hos media center.
Postad 01 April 2011 - 20:19
Är det någon som vet om det här är en begränsning i media center eller om det är ett fel i Anysees driver?
Samma sak fungerar fint i Tvheadend.
Om det är Anysees programvara så kan man ju påpeka saken till dem. Men om problemet sitter i Media Center är det väl kört.
Postad 01 April 2011 - 21:26
Jag kör nu med två kort. Ett E7 och ett E30 och det fungerar i det stora hela bra med media center. Men en sak blir jag inte klok på. Jag kan bara titta på/spela in två kanaler. I princip borde jag kunna titta på/spela in flera så länge de ligger på maximalt två muxar.
Är det någon som vet om det här är en begränsning i media center eller om det är ett fel i Anysees driver?
Om det är Anysees programvara så kan man ju påpeka saken till dem. Men om problemet sitter i Media Center är det väl kört.
Mediacenter klarar inte muxar tyvärr
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 01 April 2011 - 21:27.
Postad 06 April 2011 - 10:25
Jag kör nu med två kort. Ett E7 och ett E30 och det fungerar i det stora hela bra med media center. Men en sak blir jag inte klok på. Jag kan bara titta på/spela in två kanaler. I princip borde jag kunna titta på/spela in flera så länge de ligger på maximalt två muxar.
har du möjlighet att testa spela in/titta på två kanaler kodade i MPEG4? Animal Planet och Axess, eller varför inte TV4HD och någon MPEG4-kanal?
Postad 06 April 2011 - 10:43
har du möjlighet att testa spela in/titta på två kanaler kodade i MPEG4? Animal Planet och Axess, eller varför inte TV4HD och någon MPEG4-kanal?
Svar nej fungerar inte. Mpeg 4 verkar strula. Har inte kommit på exakt vilka situationer som fungerar och vilka som inte fungerar. Ibland får jag upp att det är en kodad kanal (vilket det iof är) men det är alla andra kanaler också...
Har inte testat så mycket men det är strul med mpeg4.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Fråga kring Boxer HD ci+ via HTPC
2 bilder
44 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?