Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Är Samsung UE55C9005S bäst?

73 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung UE55C9005S (TV) 5 (0) Inga priser
Samsung UE55C9005Z (TV) 6 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 oktober 2010 - 08:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Egentligen skulle vi inte ha sagt nått utan låtit TS köpa sin tv i god tro och betala 50 lök.

Han verkar ju ändå bara tro att vi hittar på saker :)

Postad 07 oktober 2010 - 08:12

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Egentligen skulle vi inte ha sagt nått utan låtit TS köpa sin tv i god tro och betala 50 lök.

Han verkar ju ändå bara tro att vi hittar på saker :)

Det verkar vara så. Men man vill ju vara hjälpsam :D

KÖP INTE LCD-LED!!!

Så, nu har jag gjort sitt :P

Postad 07 oktober 2010 - 23:21

Unregistereded6d61b4
  • Unregistereded6d61b4
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Bäst på att vara tunn, bäst på att vara mest aluminium (coolt), bäst design, bäst fjärr, bäst på att vara pryda tvbänken, bäst pris när det gäller högsta pris, bäst på att dra till sig folk på MM...
En klar vinnare utan tvekan ;)
Sen kanske bilden är inte bäst vilket alla vet utan att ha sett bilden och redan dömt ut den och redan vet bäst och inte läst om den i nån test, men är så säkra ändå ;)
Tja massor med wannabee-småpirater på detta forum liksom. Alla vill var kungar och veta bäst :D :lol:

Men jag är piratekungen i vilket fall som helst

Postad 08 oktober 2010 - 10:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Vad tänker tillverkare med när dem släpper ut alla extremt dyra överprisade värdelösa apparater. Värdelös betraktningsvinkel, clouding, extremt hög input lag 120 ms!!! och 80 ms i gaming mode.. Tror tillverkarna att folk som spelar är efterblivna...

Dom tänker nog som så att bara skiten är blankpolerad så finns det alltid folk som är villiga att köpa...
...och med tanke på vissa kommentarer i denna tråd så är det nog så att de tänkte rätt!

Att folk är helt efterblivna när det gäller att bedömma färg-, skärpa- och kontrast-prestanda är iaf 100% säkert. Nån som har ett bra ord för den bildmässiga motsvarigheten till tondöv? (näe, färgblind funkar inge vidare... ;))

Jag menar, de flesta människor tycker det låter skit när deras favvoartist återges med MegaBass, Church OCH Statum ljudprogrammet påslaget, distat, i fel takt och innan det på alla sätt klippt och förvrängd signal. Men om man gör samma behandling på bild så jublar folk. Det är märkligt att oförmågan att bedömma bild är låååångt mer utbredd än oförmågan att bedömma ljud.

Har inte sett en enda lcd som inte har crosstalk(verkligheten och seriösa tester).

Med responstider på flera 10-tals ms så är det inte så konstigt heller. Tvärtom är det fullt logiskt att LCD har problem med detta. Kanske går att lösa med extermt lång "off-tid" i de aktiva glasögonen men det skapar nog i sin tur andra problem.

Sen kan man ju välja att blunda för detta tekniska faktum och hänvisa till plasmonauter (skönt ord iofs ;)) men det beror ju på om man är sugen på att lura sig själv eller inte.

Redigerat av pacman, 08 oktober 2010 - 10:31.

Postad 08 oktober 2010 - 14:47

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Sen kanske bilden är inte bäst vilket alla vet utan att ha sett bilden och redan dömt ut den och redan vet bäst och inte läst om den i nån test, men är så säkra ändå ;)
Tja massor med wannabee-småpirater på detta forum liksom. Alla vill var kungar och veta bäst :D :lol:

Men jag är piratekungen i vilket fall som helst

Var ju knappast nån högoddsare att den inte skulle ha så värst bra bild med tanke på samsungs andra edge LED apparater. Sen finns det ju referenser till åtminstone två seriösa tester i tråden så att folk inte läst några tester stämmer inte riktigt.

Men sen är det ju inte jag som har ett nick som har med pirater att göra och wannabe som status ;)

Postad 08 oktober 2010 - 19:00

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Är ju inte så att jag inte hör vad ni säger, TV:n har gått fetbort nu.

Men jag kan ju inte skaffa plasma, då tv:n samtidigt är min datorskärm. Det jag kollar minst på är vanlig TV, mest av tiden är det en statisk bild, jag skulle pajja en plasma på nolltid, då datorn är på 24/7... Jag fattar att plasma är bra, och jag vet allt om korrekt bild, gick nästan en ISF-kurs för att jobba för det, men i mitt fall finns det ju ingen bra kompromiss om man vill ha en fet bild på 55-60" utan clouding och lagg, kunna spela nya 3D-spel och kunna ha den på jämt utan att fosforen brinner upp...

Vad ska jag göra då?

Postad 08 oktober 2010 - 19:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ja då är det ett problem..
Då skulle jag inte tipsa om en plasma..

Vill du ha så bra bild du kan få så skulle jag satsa på en lcd led med local dimming.
Problemet med en del såna som tex LG LE850 som räknas till de allra bästa lcd led så i game mode stängs local dimming av :D

Riktigt ruttet.
Nu vet jag inte hur Sonys värsting beter sig.

Men är spel prio 1 så ska du leta efter en tv med låg inputlag..
Sharp har iaf tidigare varit riktigt snabba.
Nån philips har jag sett mäta riktigt lågt.

Tyvärr är de svårt som f*n att hitta de uppgifterna.

Finns en tråd här om du vill läsa lite mer om inputlag och där de även mätt upp en del..
Tror dock mest att det är amerikanska..
http://www.avsforum....d.php?t=1131464

Annars får du försöka hitta recensioner..
Här tex så uppger de inputlagg i sina recensioner.

Tex är denna Philips vass.
Philips 7000 series LED (37PFL7605)
25ms

http://www.avforums....DTV-Review.html

Men då tycker jag inte att den är så bra på andra sätt..

Postad 08 oktober 2010 - 19:38

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1 347 inlägg
  • 0

Men jag kan ju inte skaffa plasma, då tv:n samtidigt är min datorskärm. Det jag kollar minst på är vanlig TV, mest av tiden är det en statisk bild, jag skulle pajja en plasma på nolltid, då datorn är på 24/7... Jag fattar att plasma är bra, och jag vet allt om korrekt bild, gick nästan en ISF-kurs för att jobba för det, men i mitt fall finns det ju ingen bra kompromiss om man vill ha en fet bild på 55-60" utan clouding och lagg, kunna spela nya 3D-spel och kunna ha den på jämt utan att fosforen brinner upp...

Vänta tills 2011 årsmodeller släps.... Tror inte det finns någon tv på marknaden just nu som fixar dom krav du har.

Postad 08 oktober 2010 - 21:09

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

Är ju inte så att jag inte hör vad ni säger, TV:n har gått fetbort nu.

Vad ska jag göra då?

Konstigt... Jag surfar nästan varje dag med min plasma, spelar samma spel i princip varje dag med samma huds och andra loggor. Lämnar den med stillbilder varjedag för att göra andra saker.

Får nog sluta med det nu.

Postad 08 oktober 2010 - 21:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Ja vi som då använder vår plasma till att spela konsoll, datorspel och surfa via datorn måste väl sälja vår tv trots att det funkar utan problem antar jag?

Postad 08 oktober 2010 - 21:54

Unregistereded6d61b4
  • Unregistereded6d61b4
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

jag skulle pajja en plasma på nolltid, då datorn är på 24/7

Att datorn är på 24/7 ok , du är en super-nedladdare annars har man inte datorn på 24/7.
Men skärmen är definintivt inte på lika mycke, när sover du ????
Och sen vet man ju, laddar man ner så i massor, oftast av varierande kvalitet så spelar egentligen bildvisarn ingen roll liksom, eller hur ? :D
Du ger sken av en grym pirat med massor av erfarenhet..... tyvärrr du är en pytteliten krabba :P

Postad 08 oktober 2010 - 22:21

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Jo, men min TV är verkligen på 24/7 (tanka kan jag som sagt göra med TV:n av, lol. Men jag tankar bara några terrabajs om året. Föredrar semesterfilmerna i 1080p, gärna med lite högre bitrate än vanligt, då jag sitter så sjukt nära tv:n)
Nog sover jag ibland, men då är det ofta nån annans tur att bruka TV:n. Annars fungerar den som nattlampa...

Vill liksom inte oroa mig för det. Vore annat om det fanns riktiga garantier mot inbränning...

Då bränner jag hellre en lampa eller två i förtid på en projje...

Ja då är det ett problem..
Då skulle jag inte tipsa om en plasma..

Vill du ha så bra bild du kan få så skulle jag satsa på en lcd led med local dimming.
Problemet med en del såna som tex LG LE850 som räknas till de allra bästa lcd led så i game mode stängs local dimming av :D

Riktigt ruttet.
Nu vet jag inte hur Sonys värsting beter sig.

Men är spel prio 1 så ska du leta efter en tv med låg inputlag..
Sharp har iaf tidigare varit riktigt snabba.
Nån philips har jag sett mäta riktigt lågt.

Tyvärr är de svårt som f*n att hitta de uppgifterna.

Finns en tråd här om du vill läsa lite mer om inputlag och där de även mätt upp en del..
Tror dock mest att det är amerikanska..
http://www.avsforum....d.php?t=1131464

Annars får du försöka hitta recensioner..
Här tex så uppger de inputlagg i sina recensioner.

Tex är denna Philips vass.
Philips 7000 series LED (37PFL7605)
25ms

http://www.avforums....DTV-Review.html

Men då tycker jag inte att den är så bra på andra sätt..

Tack för förståelsen. Local Dimming kan jag klara mig utan, dynamisk kontrast stänger jag ändå av. När dem lyckas göra den helt störningsfri, kanske på pixelnivå, då kan jag överväga det. Det viktiga är att den inte läcker ljus och cloudar. Led är ju bara belysning, det viktiga är ju 3D och låg input lag.
Får la vänta på 2011 innan jag hoppar på en 55-65"
Tills dess kan jag ju ta en kompromiss, kanske denna:

Tack för länkarna... Kanske drar upp budgeten på en projje istället, i 50k klassen kanske det finns nån bra för 3D?

Postad 09 oktober 2010 - 07:49

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

Jo, men min TV är verkligen på 24/7 (tanka kan jag som sagt göra med TV:n av, lol. Men jag tankar bara några terrabajs om året. Föredrar semesterfilmerna i 1080p, gärna med lite högre bitrate än vanligt, då jag sitter så sjukt nära tv:n)
Nog sover jag ibland, men då är det ofta nån annans tur att bruka TV:n. Annars fungerar den som nattlampa...

Vill liksom inte oroa mig för det. Vore annat om det fanns riktiga garantier mot inbränning...

Då bränner jag hellre en lampa eller två i förtid på en projje...

Du kommer inte vara säker ens med en LCD, bara så du vet så lider LCD av kraftig ghosting eller inbränningar dom med. Har två 40" Samsung 5-serien lcd:er på jobbet som lider ständigt av det, har pratat med ganska många som har andra 32" och 40" lcd:er med inbrända kanalloggor också. Ska ha på tvn 24/7 är det stor risk att du får det på en lcd också.

Postad 09 oktober 2010 - 08:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nu har ju led med local dimming en fördel att det kan släcka ner skärmen och man slipper clouding å skit.
Men nu tror jag att 3d lcd bara finns med led eller ?

Annars verkar lcd ofta vara snabbare att spela med än en med lcd led.
Men då är de ju lotteriet med att hitta ett bra ex.

Inbränningar på en lcd måste ju vara extremt mycket mer sällsynt än på en plasma.
Måste ju till ren tortyr på en lcd .

Sen är det ju inte inbränningar på en lcd om man ska vara petig.
Och de brukar ju gå bort mycket lättare än om du kört windows i flera månader med samma bild på en plasma-

i det här forumet tror jag att ja läst om 1 som fått inbränningar på sin lcd .

Postad 11 oktober 2010 - 14:48

TooT
  • TooT
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Skönt tv!! Byter gärna ut min 50" Plasma av "a" märke mot en 55" av denna modell.

Klart ni vill ha denna tv, att säga något annat är löjligt. Sluta sitta och glo på 1080p killer samples på 1m avstånd dagarna i ända och våga uppskatta andra saker i livet :)

Postad 12 oktober 2010 - 11:01

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Klart ni vill ha denna tv, att säga något annat är löjligt.

Eftersom?

Endast intressant för prylbögar som bara ser värdet i prylen, inte i funktion och prestanda. Personligen har jag aldrig förstått denna kärlek till prylar, det känns löjligt om nått, men var och en till sitt kanske då...

Men ett tips är att sluta sitta och gå igång på prylar dagarna i ända och våga uppskatta andra saker i livet. :)

Postad 20 oktober 2010 - 16:43

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
M3 testar

bildkvalite: 9

:(

Postad 20 oktober 2010 - 17:16

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0

M3 testar

bildkvalite: 9

:(

Ja det är humor!

Hemmabiotidningen sågade den rätteligen fullständigt.

Postad 20 oktober 2010 - 18:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Det är inte ens roligt..
Jag blir nästan förbannad :(

Postad 20 oktober 2010 - 21:19

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1 347 inlägg
  • 0
Den här meningen gillar jag i deras recension :(

Till skillnad från 8-serien är 9-serien belyst inte bara från två sidor utan från samtliga sidor, vilket gör att bilden får ett jämnare ljus fördelat över hela skärmen. Det gör också att det ljusläckage vi uppfattar ändå ser mer homogent ut, och inte lika störande som när ljuset faller till exempel bara från över- och underkanterna.

Postad 21 oktober 2010 - 18:02

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Men priset är ändå avskräckande så jag tror inte många går på detta såvida man inte har madrassen full med sedlar.

Tyvärr har det blivit så att bildkvalité i hemmamiljö har kommit i skymundan. Nu är det snyggast TV med flest finesser som lockar (iaf för nya TV-inköpare med ingen erfarenhet). Tråkigt är väl bara förnamnet.

Postad 08 december 2010 - 01:04

UffeE
  • UffeE
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Finns för 34990:- på Webhallens Julkalender gäller endast idag den 8:e

Postad 08 december 2010 - 14:16

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1 347 inlägg
  • 0
3499:- hade väl varit ett mer rimligt pris för denna bling bling pryl.....

Postad 08 december 2010 - 18:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 302 inlägg
  • 0
Japp för 3499:- kan jag tänka mig att köpa den till sovrummet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.