Är Samsung UE55C9005S bäst?
73 svar till detta ämne
Postad 05 oktober 2010 - 01:34
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Samsungs webbsida för UE55C9005S   WhathifiTv "testar" (youtube)ReklamfilmenSåg denna TV på MediaMarkt (kungens kurva) för några dagar sen och kan inte komma över hur otrolig bilden var. Den matades med 2D just då och intrycket var att inget annat i butiken kom i närheten vad gäller klarhet/skärpa och de har ett väldigt stort utbud där. Hittade ingen info om TV:n förutom ovan och tänkte skapa intresse med denna tråd. Nån mer som sett denna IRL och funderar på köp? Ni som inte sett den live, gör det. Skiter i tekniskt mumbo-jumbo, den kanske förlorar på pappret, men att se den var som att doppa ögonen i glass, vill-ha-skalan gick sönder och sen den sjukt fina designen på det, helt oslagbart... För den enorma summan kändes den inte billig direkt, men ändå prisvärd. Ni som sett den kanske förstår vad jag menar?
Redigerat av Fredag, 05 oktober 2010 - 01:36.
Postad 05 oktober 2010 - 06:12
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Samsung är och förblir B-Laget,
Panasonic, Pioneer, Sony och Philips är A-Laget.
Man får vad man betalar för.
Och Lull-Lull är inte värt pengarna.
Postad 05 oktober 2010 - 06:50
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Sjukt snygg..
Men med tanke på Samsungs tidigare lcd led så tycker jag att du ska vänta in nån recension från tex flatpanelshd.com
Postad 05 oktober 2010 - 06:55
peppelito
-
peppelito
-
Veteran
-
-
2 261 inlägg
Sjukt snygg..
Men med tanke på Samsungs tidigare lcd led så tycker jag att du ska vänta in nån recension från tex flatpanelshd.com
+1 Snygg som tusan, men som sagt, invänta lite mer info/recensioner innan du öppnar lädret! Dessutom som kommentar till a-lag/b-lag. Samsung har gjort ett antal riktigt bra LCD:er de senaste åren som även gått hem hos experter och recensenter. Visst, de har problem med en del clouding på sina edge-led, men de gör ju faktiskt också CCFL LCD:er och dessa brukar prestera riktigt bra. //P
Postad 05 oktober 2010 - 06:59
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1 811 inlägg
Ja Samsung verkar prioritera designen...
Postad 05 oktober 2010 - 07:23
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Såg denna TV på MediaMarkt (kungens kurva) för några dagar sen och kan inte komma över hur otrolig bilden var. Den matades med 2D just då och intrycket var att inget annat i butiken kom i närheten vad gäller klarhet/skärpa och de har ett väldigt stort utbud där. Hittade ingen info om TV:n förutom ovan och tänkte skapa intresse med denna tråd. Nån mer som sett denna IRL och funderar på köp?
Du såg den på media markt där den står i dynamiskt läge, så bilden du såg var väldigt dålig. Tvivlar på att den skulle vara bättre än något annat än alla andra medelmåttiga LCD:er med led-belysning.
Postad 05 oktober 2010 - 10:30
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Bäst på vad? Att vara dyr? Att vara tunn? Bäst på clouding? Mycket möjligt att du hittat den bästa teven då  Bästa bild? Knappast troligt men innan vi sett några seriösa tester kan man inte vara säker.
Postad 05 oktober 2010 - 10:47
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Ska bli intressant o se vad den levererar. Snygg va den iaf, och dyr....
Lär ju vara en separat box för anslutning av alla enheter. Såg ju inte ut att vara många ingångar på baksidan
Redigerat av oliven, 05 oktober 2010 - 10:48.
Postad 05 oktober 2010 - 13:02
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Klart jag inväntar mera proffsintryck, om jag skulle handla den så skulle jag inte betala fullpris på en svensk lada.Följande läses endast av rabiata plasmafans:
Det jag såg var en kort stund i butik där TV-väggen är enorm och ljuset verkligen är för starkt. Den matades med Monsters vs Aliens, som jag sett i 3D på bio(är ett 3D-freak) och har även sett den hemma(1080p) på en SonyW4500 som är min nuvarande. Så jag hade en bra referens. Mitt intryck när jag närmar mig UE55C9005S är att bilden är i 3D. Men så kommer jag på, det är ju omöjligt, då skulle bilden vara "suddig" och jag har ju inga 3D-glajjor på mig. Jag kände mig dum för att mina ögon lurat mig för en sekund och går närmare. Bilden har ett djup som jag aldrig upplevt på en 2D-skärm, och som jag sa tidigare, den fick allt annat att se oklart ut, ungefär som om upplösningen var högre än 1080p. Klarheten i bilden är enorm. Animerat kan se bra ut på vilken skärm som helst, men denna bild var otrolig. Otrolig. Hinner bara dreggla en liten stund, sen ska vi vidare. Det gjorde ont att inte få titta mer och gå därifrån. Folk som tittar på den bilden får nog ångest över att behöva köpa nått billigare, men jag VET att jag inte kommer kunna nöja mig med annat, så då väntar jag hellre...
Sen har den kanske input-lag, clouding och en bild som kanske inte fungerar alls för Aliens osv, men innan man vet det så hoppas man ändå på att sånt fixat sig med 9000-serien. Samsung lyckades ju bra med ett göra världens bästa nalle(Galaxy S) och nu har de den tunnaste TV:n också och helt klart den bästa bilden för ljusa animerade filmer i blu-ray kvalitet. Så jag väntar spänt på att se riktiga tester på denna...
Ingen annan som sett den live och kan bekräfta att jag inte är helt galen?
Kablarna sätter man in i foten därbak och det räcker ju med en HDMI till stärkaren och strömsladden, så man inte behöver paja intrycket med sladdhärvor. Nån adapter till komponent och/eller komposit följer tydligen med i lådan. En annan kul grej är att touch-fjärren kan kopplas in med wifi. Man kan då få med sig TV-bilden på fjärrens 3" om man vill gå på toa eller bre en macka i köket. Bara en sån sak...
Postad 05 oktober 2010 - 13:46
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
Klart jag inväntar mera proffsintryck, om jag skulle handla den så skulle jag inte betala fullpris på en svensk lada.Följande läses endast av rabiata plasmafans:
Med tanke på frågan i trådens rubrik så är det väl inte så konstigt att folk kommer med sina egna åsikter?
Postad 05 oktober 2010 - 14:54
Moviemannen
-
Moviemannen
-
Rookie
-
6 inlägg
Just denna Samsung kanske inte är bäst. det beror ju på vad man vill ha den till.
Däremot så HAR Samsung LCD/LED bäst bild generellt. Klart skarpast, renast, bäst färger mm. Plasma och andra LCD/LED tillverkare har dimmiga, mjölkiga, bilder!
Postad 05 oktober 2010 - 14:59
Flightcrank
-
Flightcrank
-
Forumräv
-
-
683 inlägg
Just denna Samsung kanske inte är bäst. det beror ju på vad man vill ha den till.
Däremot så HAR Samsung LCD/LED bäst bild generellt. Klart skarpast, renast, bäst färger mm. Plasma och andra LCD/LED tillverkare har dimmiga, mjölkiga, bilder!
Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser detta. Samsung LCD har inte bäst bild på något vis, däremot så borde de ha kapacitet att göra bra skärmar med tanke på hur stora de är, dock så har de fortfarande fruktansvärt mycket kvar att bevisa. Jag har inte sett den här än så jag kan inte uttala mig om hur bra den är men med tanke på hur tidigare skärmar har varit så är jag kritisk. Men visst gillar du att sitta hemma med Torch-mode på med bild som bränner hål på hornhinnan så är kanske samsung ditt märke, ska du däremot ställa in dem så brukar det bli problem. Du verkar dock mest vara intresserad av att ha tvn i någon form av butiksläge.
Postad 05 oktober 2010 - 15:00
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Veteran
-
-
2 488 inlägg
Haha, humor mannen.
Postad 05 oktober 2010 - 15:01
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Däremot så HAR Samsung LCD/LED bäst bild generellt. Klart skarpast, renast, bäst färger mm. Plasma och andra LCD/LED tillverkare har dimmiga, mjölkiga, bilder!  Borde inte deras paneler vinna alla tester om detta vore fallet? EDIT: haha, trodde jag va snabb men ändå hamnde man på 3,e plats
Redigerat av oliven, 05 oktober 2010 - 15:02.
Postad 05 oktober 2010 - 15:07
Moviemannen
-
Moviemannen
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag visste väl att det skulle bli en del reaktioner!
jag tycker i alla fal att "Torch" - mode eller "buriksläge" är bäst!
Vad är det för fel med att ha en skarp bild med klara färger? Menar ni att den är "för" bra?
Postad 05 oktober 2010 - 15:10
nisseläsk
-
nisseläsk
-
Forumräv
-
-
742 inlägg
Tycker att trådskaparen skall ta en titt i denna tråd: https://www.minhembi...howtopic=269773
Postad 05 oktober 2010 - 15:24
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
jag tycker i alla fal att "Torch" - mode eller "buriksläge" är bäst! Vad är det för fel med att ha en skarp bild med klara färger? Menar ni att den är "för" bra?

Nu vet jag iofs inte hur denna modellen är, men herregud pröjsa 50k om man gillar en onaturlig bild. Du får en för din del "bra" bild för en spottstyver idag. Majoriteten av oss som har detta som hobby vill ha en naturlig bild och är beredda att betala extra för det. Denna skärmen måste verkligen vara perfekt för den summan, 50k är väldigt mycket pengar för en tv 2010!
Postad 05 oktober 2010 - 16:22
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
jag tycker i alla fal att "Torch" - mode eller "buriksläge" är bäst! Vad är det för fel med att ha en skarp bild med klara färger? Menar ni att den är "för" bra?

Kul att du tyckte om den. Dessvärre brukar korrekt bild se tråkig ut när man jämför med fackel-läge. Men jag föredrar korrekt bild 100 gånger av hundra. Jag är för gammal för att gå på niten med dynamisk kontrast och full spruta på färger och bildförbättringar. Men teven är väldigt snygg. Den bara måste ha kant-LED. Den är ju så tunn att man kan raka sig med den. Stativet som håller teven är dock anskrämlig.
Postad 05 oktober 2010 - 16:35
Unregistered10f106ca
-
Unregistered10f106ca
-
Användare
-
-
242 inlägg
Om man tycker "onaturlig" bild ser bättre ut så får man väl göra det då?
Man tittar på två bilder, man tycker den ena ser bättre ut än den andra, då ska man väl ta den man själv gillar bäst. Sen om den är korrekt eller inte kanske personen ger blanka i, de flesta vet inte ens vad korrekt bild innebär, men om de tycker en icke korrekt bild ser bättre ut än en dassig "naturlig" bild så ska de väl få tycka det eller?
Blir så trött på alla som talar om för andra vad som är "bäst" bild, det är väl upp till den som ska betala att avgöra? Ta den tv ni själva tycker ser bäst ut. Kalibrera den på det sätt som ni gillar, gillar ni färgglad bild kör på det, annars inte. Enkelt.
Låt de som älskar plasma sitta där med sin naturliga bild, de är nöjda och glada, fine, men det kan faktiskt vara så att ni gillar LCD bilden bättre. Sen om den är korrekt eller inte, well, har inget att göra med om NI tycker bilden är bra. Sen har båda sidor nackdelar. Plasma kan ha buzzing, högre elförbrukning och vara sämre i dagsljus. LCD har clouding och sämre betraktningsvinkel bland annat. Faktum är att korrekt bild är inte det viktigaste för många köpare, utan andra saker också, t.ex. design eller lull lull.
Postad 05 oktober 2010 - 16:47
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Hur tänker du nu??? Du frågar om den är bäst och när folk kommer med sina uppfattningar så är man direkt en rabiat plasmafanatiker??? Bäst på vad frågar jag mig igen? Den är sjukt snygg, sjukt dyr men kollar man på vad Samsung presterat bildmässigt med sina edge LED tidigare så är i alla fall inte jag imponerad. Och vad menar du med att cloudingen går bort? Detta är det största problemet som dessa skärmar har haft och vad jag vet så går det aldrig bort
Postad 05 oktober 2010 - 17:00
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Detta är ingen VS-tråd. Rubriken har inget med plasma att göra. Frågan är om nån annan sett modellen och vilken kant-LED i den prisklassen som är bäst. Tråden är till för IRL-folk, inte specläsare och plasmonauter...
Bilden jag såg var inte fackel-läge, då hade jag bara vänt blicken och gått vidare. Det var den bästa bild jag sett. Fick alla andra paneler att se ut som förrförra årets modeller...
Postad 05 oktober 2010 - 17:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Sen så om rätt ska vara rätt så finns det faktiskt en standard man brukar kalibrera tv mot just för att man ska se filmen som den är tänkt.Ska det vara utvattnade färger så ska de se ut så.
Men vist vill man ha allt på max så har man ju all rätt att göra det men det är inte "rätt" bild.
Och "rätt" bild är ju något som de flesta här strävar efter.
Postad 05 oktober 2010 - 17:22
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1 202 inlägg
Sen så om rätt ska vara rätt så finns det faktiskt en standard man brukar kalibrera tv mot just för att man ska se filmen som den är tänkt.Ska det vara utvattnade färger så ska de se ut så.
Men vist vill man ha allt på max så har man ju all rätt att göra det men det är inte "rätt" bild. Och "rätt" bild är ju något som de flesta här strävar efter.
Precis. En TV är en bildvisare, och jag vill att bilden ska visas korrekt. Vill man inte det så är det ju bara att köpa en TV som visar bilden på ett annat sätt, bara man är nöjd. Det är även fritt fram att köpa sneda vattenpass, ovala bowlingklot och linjaler som alltid visar 10 mm för mycket om man föredrar det
Postad 05 oktober 2010 - 17:55
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 302 inlägg
Ja du i DIN värld kanske det är så men har man testat ett par + har haft andra tekniker så är svaret NÄ!
Postad 05 oktober 2010 - 18:17
Noah06
-
Noah06
-
Veteran
-
-
1 592 inlägg
Detta är ingen VS-tråd. Rubriken har inget med plasma att göra. Frågan är om nån annan sett modellen och vilken kant-LED i den prisklassen som är bäst. Tråden är till för IRL-folk, inte specläsare och plasmonauter...
Bilden jag såg var inte fackel-läge, då hade jag bara vänt blicken och gått vidare. Det var den bästa bild jag sett. Fick alla andra paneler att se ut som förrförra årets modeller...
Herrejösses! Vad har hänt med forumet på sistone? Vad vill du att vi ska skriva,tre gånger "hipp hipp hurra" för att du sett "den bästa bilden nånsin"? Till "korvmedtapet" Vill du inte att folk ska skriva om sina egna åsikter och att vi värdesätter korrekt bild över allt annat? Är det fel att påpeka det på ett hemmabio forum?
Postad 05 oktober 2010 - 18:28
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Plasmonauter var tammejfan bland de bättre benämningar jag hört på länge. Hehe. Det går liksom inte göra något riligt namn på LCD-människor.
Postad 05 oktober 2010 - 18:46
julben
-
julben
-
Rookie
-
1 inlägg
Hur som helst tycker jag att du ska köpa den för (liksom jag) är du uppenbarligen helt betuttad (ett alldeles för sällan använt ord?  ) i TVn som helhet. Bäst bild eller inte så tycker jag att den är den överlägset coolaste TVn man kan köpa för förmycket pengar just nu.
Postad 05 oktober 2010 - 18:55
Charl3s
-
Charl3s
-
Användare
-
-
117 inlägg
Fick in denna på jobbet häromdagen, fräck design och lite småcoola lösningar på anslutningar mm
men fjärren var trög och svarade dåligt, menyn var värdelös, bilden var väl klart godkänd med för det priset
så borde den varit bättre, sedan så var chassit skevt och jag tror att många kommer reklamera TVn för just detta.
Står man o kollar från sidan så syns det tydligt att den inte är helt rak.
Samsung bevisar återigen att dom är först men definitivt inte bäst.
Mvh Christer
Postad 05 oktober 2010 - 19:38
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Fick in denna på jobbet häromdagen, fräck design och lite småcoola lösningar på anslutningar mm
men fjärren var trög och svarade dåligt, menyn var värdelös, bilden var väl klart godkänd med för det priset så borde den varit bättre, sedan så var chassit skevt och jag tror att många kommer reklamera TVn för just detta. Står man o kollar från sidan så syns det tydligt att den inte är helt rak.
Samsung bevisar återigen att dom är först men definitivt inte bäst.
Mvh Christer
Får man leka i menyerna där du jobbar? Kanske testa olika filmer? Du kan PM:a mig om du inte vill lägga ut det här. Tack för ett inlägg som faktiskt har med TV:n att göra!
Postad 05 oktober 2010 - 21:32
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Plasmonauter var tammejfan bland de bättre benämningar jag hört på länge. Hehe. Det går liksom inte göra något riligt namn på LCD-människor. 
Varför inte Lcditer?
Postad 05 oktober 2010 - 23:50
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Precis. En TV är en bildvisare, och jag vill att bilden ska visas korrekt. Vill man inte det så är det ju bara att köpa en TV som visar bilden på ett annat sätt, bara man är nöjd. Det är även fritt fram att köpa sneda vattenpass, ovala bowlingklot och linjaler som alltid visar 10 mm för mycket om man föredrar det 
Precis , och en bra tv visar bilden så nära korrekt det går precis som ett vattenpass är så rakt det bara går. Såg denna Samsung på MM ochså, och i denna staden så står alla i dynamsikt läge med full skärpa så tyvärr såg det ut som en brusig analog bild och ansikten såg ut som de var bränskadade samtidigt som det lyste en 1000 w lampa i varje scen trots att det var inomhus scener... Nu kan ju denna tv visa betydligt bättre bild som tur väl är. Man ska se den som en möbel lika mycket som en tv och tänk om det varit en OLED med oändliga betraktningsvinklar och utan clouding.Riktigt cool tv iaf som säkert hittar en del köpare då den är unik i sin form och tunnhet.
Postad 06 oktober 2010 - 06:27
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Jag blir lite fundersam här. Bläddrade i instruktionsboken och får för mig att S-modellen inte kan väggmonteras, utan det är Z-modellen som gäller då? Verkar ju drygt att bestämma sig innan sen får man leva med det.
Redigerat av oliven, 06 oktober 2010 - 06:36.
Postad 06 oktober 2010 - 07:01
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Men snälla människor, 50 papp för en 55" TV är väll lite för mycket år 2010. Vist, har man FÖR mycket deg i madrassen då kanske... Dock räknar man i kronor per enhet av upplevelse/glädje då kan det inte vara ett smart val. Bilden blir garanterat inte dubbelt så bra i jämförelse med en dubbelt så billig TV. Speciellt när man tänker på alla dem problem Samsungs "LED" blir drabbade av.
Postad 06 oktober 2010 - 14:03
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
UE46C9005SW fick inget vidare omdöme i nya Hemmabiotidningen (i butik 12/19): Betyg 5
Usel betraktningsvinkel. Sämre rakt framifrån än ca en dm åt sidan...
Störig fjärr, hopplös att använda
Clouding
Dålig out-of-box bild. Måste justeras men blir då bra (för en person)
Nästan alla kontakter kräver olika typer av adaptrar. Endast USB, CI och HDMI är standard
Svårt med 1080p/24
Dålig 3D
Hög latens, 120 ms. 80 ms i spelläge! Dvs inget för spelande
"En TV för ensamhushåll"
"Yta före innehåll"
Redigerat av tomano58, 06 oktober 2010 - 14:39.
Postad 06 oktober 2010 - 14:09
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Varför är jag inte förvånad
Postad 06 oktober 2010 - 14:12
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Någon som vågar gissa på betyget i tidningen m3 om den testas där...? Jag går på det säkra 10 av 10 möjliga pga hög ljusstyrka, bra svärta (svart är verklingen svart, lågdagar?) tunn ,cool ger många poäng med. Heder till HB tidningen! Samma tidning ger min 8000 kr plasma LG PK 8 av10 för 1/5 av priset därav skepsisen i tråden från de som varit med ett tag.
Postad 06 oktober 2010 - 14:39
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Någon som vågar gissa på betyget i tidningen m3 om den testas där...? Jag går på det säkra 10 av 10 möjliga pga hög ljusstyrka, bra svärta (svart är verklingen svart, lågdagar?) tunn ,cool ger många poäng med. Heder till HB tidningen! Samma tidning ger min 8000 kr plasma LG PK 8 av10 för 1/5 av priset därav skepsisen i tråden från de som varit med ett tag.
+1
Postad 06 oktober 2010 - 16:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Haha.
Va oväntat :-)
Synd å skam att så många luras att köpa en Slamsung.
Jag tycker så otroligt illa om Samsung pga deras fula taktiker och bortförklarningar..
Blir lätt en 10:a i M3....
Tur det finns folk kvar som förstår sig på bild fortfarande
Postad 06 oktober 2010 - 19:43
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Postad 06 oktober 2010 - 20:23
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Det är väl få som är bra "out of the box" bland LCD, adaptrarna ingår, fjärren ska inte köras med IR och betraktningsvinkeln såg jag inget fel med alls, måndagsex?
Men jag kan inte försvara clouding och högt input lag eller "dålig 3D" i den prisklassen. Eller i någon prisklass...
Jahapp, då går denna bort då... Finns det nån TV utan clouding och högt input lag? (av de nya 3D LED)
Postad 06 oktober 2010 - 20:31
master_of_rock
-
master_of_rock
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Tyvärr, praktiken visar att "LED"=clouding
Postad 06 oktober 2010 - 20:39
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Det är väl få som är bra "out of the box" bland LCD, adaptrarna ingår, fjärren ska inte köras med IR och betraktningsvinkeln såg jag inget fel med alls, måndagsex?
Men jag kan inte försvara clouding och högt input lag eller "dålig 3D" i den prisklassen. Eller i någon prisklass...
Jahapp, då går denna bort då... Finns det nån TV utan clouding och högt input lag? (av de nya 3D LED)
Det finns inte en enda LCD på marknaden som klarar av 3d, mycket crosstalk på alla. Så om du nu inte vill ha plasma får du vänta på oled.
Postad 06 oktober 2010 - 20:50
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Det är klart att en plasmonaut svarar så, finns det ingen neutral här? Har svårt att tro att precis alla premium-modeller av LCD har crosstalk och clouding...
Postad 06 oktober 2010 - 21:02
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Tror du inte på oss så kanske du tror på en expert som recenserar tv apparater Ett utdrag Samsung C8000 and LG LX9500 both have crosstalk issues. And a lot more than on Panasonic VT25/VT20 that had almost no crosstalk issues. This is a problem with 3D and LCD/LED panels. They're simply not fast enough to display 3D without crosstalk and this really affects the 3D picture quality. The crosstalk issues are different on the two TVs. LG LX9500 has a ghost look where the crosstalk around objects has a slightly transparent hue. On Samsung C8000 the crosstalk is a bit more "muddy" and darker, thus making it a bit more visible in practice. http://www.flatpanel...p;id=1278316311Sen kan du inte ligga ner och se 3D med en lcd led..Det kan du med plasma Bara du gogglar själv annars..Det är inga hemligheter direkt
Redigerat av moparman, 06 oktober 2010 - 21:03.
Postad 06 oktober 2010 - 21:07
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Får väl kolla Sonys toppmodeller då...
Postad 06 oktober 2010 - 21:26
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det gäller alla....Förmodligen är Sony ännu sämre för de har mer lagg i sina tv apparater.. Här är Sonys värsting i USA Sony Bravia XBR-52HX909 The bad: Extremely expensive; exhibits more blooming than competing local dimming LED models; black areas tinged bluer; subpar off-angle viewing; 3D exhibited ghost images along edges (crosstalk); does not include 3D glasses or IR emitter. http://reviews.cnet....7-33943224.html---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sony Bravia HX803: 3D and 2D picture quality With 3D Blu-ray and 3D Sky, the set impresses. Occasionally, we found ourselves distracted by double images (aka crosstalk ghosting caused by left/right image overlap), but in scenes with rapid motion this shouldn’t be a problem. 3D images are brighter than those from the rival Panasonic plasma set. http://www.t3.com/re...03-3d-tv-review------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- While these 3D LCD screens do have improved refresh rates, they still have problems when it comes to the display of fast moving video content. The fundamental reason for this is that LCD displays have a finite refresh rate for each pixel. When a fast moving scene is being displayed, the screen isn’t able to refresh each pixel fast enough to keep in sync with the motion and it leads to a blurring and ghosting of the image. This is especially an issue when it comes to watching sports on LCD TVs. 3D LCD TV manufacturers have certainly improved the pixel refresh rates of the screens but they are still a way away from being able to achieve true 240Hz/480Hz refresh rates. Instead, they rely on using some mathematical trickery and the choice of extremely favorable specifications to fudge the numbers so as to claim 240 and 480 Hz refresh rates thus tricking consumers into believing that the premium 480Hz 3D LCD TVs are actually 4 times faster than regular 120Hz LCD displays. Unlike LCD TVs, Plasma 3D TVs do not suffer from any of these motion blur/ghosting issues to begin with. Plasma TVs have almost instantaneous pixel refresh rates and this results in a lack of ghosting and blurring in fast motion videos. In older Plasma TVs there used to be a motion trail effect due to the phosphor lag time of the plasma screen (the lag time is the time it takes the phosphor of the screen to stop glowing after it stops being excited). However, current 3D Plasma TV manufacturers have solved this problem by developing newer phosphors with extremely low lag times. http://www.best-3dtv...a-vs-lcd-3d-tv/Bara ett litet urval..
Postad 06 oktober 2010 - 21:53
Juhan
-
Juhan
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Vad tänker tillverkare med när dem släpper ut alla extremt dyra överprisade värdelösa apparater. Värdelös betraktningsvinkel, clouding, extremt hög input lag 120 ms!!! och 80 ms i gaming mode.. Tror tillverkarna att folk som spelar är efterblivna...
Postad 06 oktober 2010 - 22:11
Unregistered8b1dd9ee
-
Unregistered8b1dd9ee
-
Forumräv
-
-
791 inlägg
Vad tänker tillverkare med när dem släpper ut alla extremt dyra överprisade värdelösa apparater. Värdelös betraktningsvinkel, clouding, extremt hög input lag 120 ms!!! och 80 ms i gaming mode.. Tror tillverkarna att folk som spelar är efterblivna...
En tv för 50k är nog mer för dom med för mycket pengar som vill glänsa lite och nog har tv:en mer avstängd än vad den är på.
Postad 07 oktober 2010 - 06:30
oliven
-
oliven
-
Beroende
-
-
1 347 inlägg
Tyvärr är det ingen hög prio på detta. Bättre att hitta på nya bildförbättrare med häftiga namn, det säljer mer. För att inte tala om "LED".... hur mkt tv-apparater har dom inte sålt p.g.a det. Det enda det gör än så länge är att man kan bygga en tunnare tv med mindre ströförbrukning (vilket iofs är bra) men det gör ju inget för bilden, snarare sämre än bättre.
Postad 07 oktober 2010 - 07:49
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Det är klart att en plasmonaut svarar så, finns det ingen neutral här? Har svårt att tro att precis alla premium-modeller av LCD har crosstalk och clouding...
Har inte sett en enda lcd som inte har crosstalk(verkligheten och seriösa tester).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|