Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med Viasat Premier League HD?

66 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 januari 2011 - 12:59

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Kollade nu på första studio delen, och det är inte lika illa som det varit tidigare iaf.
Men jag tycker fortfarande att ljudet ligger lite efter.

Det är bättre, men inte helt i synk.

Postad 16 januari 2011 - 15:01

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Mmm.. klart bättre idag mot vad det brukar så någonting verkar vara ändrat. Men helt bra känns det ändå inte. Ljudet ligger fortfarande efter men inte lika mycket som det brukar.

Postad 16 januari 2011 - 17:07

pemell
  • pemell
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Bilden på Premier League HD hoppar idag med korta jämna mellanrum. Stör upplevelsen betydligt.

Pemell

Postad 16 januari 2011 - 18:49

boborg
  • boborg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Bilden på Premier League HD hoppar idag med korta jämna mellanrum. Stör upplevelsen betydligt.

Pemell

Samme problem som jag startade denne tråd med. Har inte lyckas övertyga om detta problem har funnits i många veckor. Vil snart kanske forsöka at lave en video med problemet.

Tydligen är det signalet Viasat får från Premier League, sedan samma problem rapporteras av danske kunder hos Canal Digital som har samma kanal som sänds på 1 väst.

Postad 20 januari 2011 - 10:10

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Problemet med Viasat Sport HD ska sedan i söndags eftermiddag vara helt löst!
Skulle det vara så att någon av er fortfarande upplever problem så är ni välkommna att skicka mig ett PM eller svara här i tråden.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Postad 24 januari 2011 - 21:45

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Problemet med Viasat Sport HD ska sedan i söndags eftermiddag vara helt löst!
Skulle det vara så att någon av er fortfarande upplever problem så är ni välkommna att skicka mig ett PM eller svara här i tråden.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Tja.. ljudet ligger mer än sekunden efter bilden idag under Bolton-Chelsea på VS HD. Det är både arenaljudet och kommentatorn som ligger fel. Så här stort fel har jag aldrig sett det vara på någon kanal någonsin. Det är alltså över en sekund fel och nästan parodi att höra kommentatorn ligga så fel. Det är så usel kvalité på era sändningar att jag rekommenderar alla polare att inte skaffa HD på er plattform.

Obs.. På PL HD är ljudet i sync som det ska dock. Kan vara värt att säga innan ni påstår att det är fel på mina prylar som ni brukar säga.

Redigerat av Unregisteredefc6cdc9, 24 januari 2011 - 22:09.

Postad 24 januari 2011 - 22:20

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Tja.. ljudet ligger mer än sekunden efter bilden idag under Bolton-Chelsea på VS HD. Det är både arenaljudet och kommentatorn som ligger fel. Så här stort fel har jag aldrig sett det vara på någon kanal någonsin. Det är alltså över en sekund fel och nästan parodi att höra kommentatorn ligga så fel. Det är så usel kvalité på era sändningar att jag rekommenderar alla polare att inte skaffa HD på er plattform.

Obs.. På PL HD är ljudet i sync som det ska dock. Kan vara värt att säga innan ni påstår att det är fel på mina prylar som ni brukar säga.

Ljudet är tillrättalaggt i andra halvlek hos mig.

Postad 25 januari 2011 - 09:32

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Ljudet är tillrättalaggt i andra halvlek hos mig.

Ok.. Jag gick över till PL HD så jag kollade inte andra halvlek på VS HD. Men oavsett om de rättade till det i halvtid så är det ändå för dåligt att det ska fortsätta vara så här på en premiumkanal. Att problemen är lösta som Linus skriver menar jag på inte stämmer.

Postad 26 januari 2011 - 12:19

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Men oavsett om de rättade till det i halvtid så är det ändå för dåligt att det ska fortsätta vara så här på en premiumkanal..

Jag är beredd att hålla med dig och jag får be om ursäkt för detta! Det har gjorts en rad korrigeringar för att detta inte ska inträffa igen och vi kommer ha fortsatt hård bevakning när det gäller ljudsync under premier league sändningarna. Återigen tacksam för ert tålamod.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

Postad 07 februari 2011 - 13:07

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har dom fått ordning på ljudproblemen?
Har precis sagt upp mitt CD abonnemang och har fingret på beställa knappen på en ny hd box från viasat, men jag vill gärna veta om det fungerar nu innan jag beställer.

Postad 08 februari 2011 - 09:38

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Har dom fått ordning på ljudproblemen?
Har precis sagt upp mitt CD abonnemang och har fingret på beställa knappen på en ny hd box från viasat, men jag vill gärna veta om det fungerar nu innan jag beställer.

Senast jag kollade på VS Sport HD så var ljudet ok. Men jag kollar mest på PL HD så någon annan får gärna kommentera också som kollat lite mer. Känslan är dock att de löst det stora problemet nu. Däremot kan det fortfarande vid enstaka sändningar finnas problem tyvärr.

Postad 08 februari 2011 - 14:43

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Japp det stora synkfelet som låg i flera veckor är löst.
Det kan säkert vara något enstaka problem ibland, men i helgen tex så var det inga problem.

/Niklas

Postad 01 mars 2011 - 23:10

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Usel sync under matchen Chelsea-United.. Ljudet låg typ 3-4 sek fel jämfört med bilden. Slog över til PL HD istället och där var det bra. Fattar inte att det ska vara så svårt att sända en fotbollsmatch.

Postad 27 mars 2011 - 12:23

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Nu är det samma ljud problem på Viasat Motor HD.
Ljudet ligger efter bilden, iaf på dagens F1 sändning, syns speciellt på presskonferensen.

/Niklas

Redigerat av da.king, 27 mars 2011 - 12:24.

Postad 28 mars 2011 - 08:56

Unregisteredefc6cdc9
  • Unregisteredefc6cdc9
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Är inte förvånad. Viasat har inte tekniken att sända HD-sändningar tyvärr.. Det står ju rätt klart nu eftersom samtliga HD-kanaler har eller har haft detta problem.

Postad 28 mars 2011 - 14:29

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Makalöst, hur svårt kan det vara?
Eller skiter Viasat i detta?

CD är lika usla dom på att lösa felaktigheter med sina box, även om det problemet är en aning större (dagens underdrift jag vet)

Postad 01 april 2011 - 13:05

Linus Viasat support
  • Linus Viasat support
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hallå!

Vi har inte fått in några felanmälningar om ljudproblem på Viasat Motor till kundservice. Har personligen kollat de 2 senaste dagarna och har inte heller lagt märke till några problem. Har i vilket fall felanmält detta så vi får göra en mer ingående felsökning för att se om vi kan hitta några felaktigheter.

Skulle ni uppleva fortsatta prooblem så råder jag er att ta kontakt med kundservice för felsökning.

Mvh Linus Eriksson
Viasat

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.