Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Det blev en Panasonic G20 50"

292 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 december 2010 - 16:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jag hade lätt köpt en 60" om G20 hade funnits i 60" för under 20000. Nu fick det bli LG istället.
Får bli panasonic nästa gång istället när de har 60"are.

Postad 09 december 2010 - 16:23

Dalle_84
  • Dalle_84
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Jag hade lätt köpt en 60" om G20 hade funnits i 60" för under 20000. Nu fick det bli LG istället.

Instämmer!
55" eller 60", men nåt större måste finnas. Snackas ju så gott om att plasma har de största TV-apparaterna men tycker LCD-apparaterna börjar gå om.

Postad 09 december 2010 - 16:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Hade G20 funnits i 60" tror jag tyvärr ändå inte den hade kostat 20k. Den hade nog kostat snarare 25-30 gissar jag hej vilt. Kolla LGs prisskillnad på 50-60"

https://www.prisjakt...kt.php?p=602068 15k

https://www.prisjakt...kt.php?p=578558 8,3k

Samma TV bortsett från 10 tum. Nästan dubbla kostnaden.

Jämför G20 som ligger på ca 12k, skulle alltså bli över 20k med samma påslag. Och då har den ändå kostat 18-15k tidigare. (50"an alltså)

Men får väl se vad som händer i framtiden.

Postad 09 december 2010 - 16:47

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Skiftningar i svartan vid mörka scener. Något du märkt? ;)

Nix, den är svart som natten.

Postad 09 december 2010 - 17:13

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Fint! Får se om mina kräsna ögon märker något på tisdag... ;)

Postad 09 december 2010 - 17:48

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Fint! Får se om mina kräsna ögon märker något på tisdag... ;)

Bättre att vara ovetande som jag då kanske. :P

Postad 09 december 2010 - 21:03

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

ska man köpa en lg istället som är som en spegel? eller som har hög felfrekvens och säkert har sämre svärta och andra defekter som man inte vet om?
Finns INGEN perfekt produkt.
Det skulle vara för dyrt att tillverka.

Stör man sig på ett fel så köper man inte. ser man inte felet om man ens försöker så kan det kvitta tycker jag.

Det är ju bara att mörklägga så slipper man speglingar. Det jag menar med Pansonic är att de är en trög jätte som man inte ändrar på i första taget. De vägrar att ge upp onödiga funktioner som floating blacks, purple snakes, C.A.T.S. Fast det är som du säger ingen perfekt produkt. Det är bara det att jag tänker inte plöja ner pengar i deras företag så länge flytande svärta existerar. Det är en funktion som inte har i en teve att göra. Även om de säger att stigningen av svärtan inte kommr vara så drastisk så borde det vara enklare att ta bort den helt i stället.

Men de har tagit fram snabbare fosfor. De ska de ha en eloge för. Så helt borta är de inte, för mig. Jag har tid att vänta på deras genombrott, för fortfarande står Panasonic för något. PV-60 som jag köpte kommer jag dock snart använda som dörrstop. Med min Kuro har jag blivit så bortskämd att jag inte tittat åt en annan teve på flera år. Ska jag vara ärlig så väntar jag på en fet OLED. Helst över 60".

Så, nu är min rant över. Jag kanske har svarat lite väl syrligt. Så du får stå ut... ;)

Postad 09 december 2010 - 21:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Har du tur så finns bara den flytande svärtan på någon försinställt läge som du inte kommer använda.

Postad 09 december 2010 - 21:08

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Har du tur så finns bara den flytande svärtan på någon försinställt läge som du inte kommer använda.

Använder oftast THX när vi ser på film. Där finns det inte i alla fall... vad jag kan se. Mycket bra bild enligt mig.

Dock så är jag ju ljudnörd och inte bildnörd. Hör inte riktigt hemma i den här forumdelen. ;)

Postad 09 december 2010 - 21:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Det är ju bara att mörklägga så slipper man speglingar. Det jag menar med Pansonic är att de är en trög jätte som man inte ändrar på i första taget. De vägrar att ge upp onödiga funktioner som floating blacks, purple snakes, C.A.T.S. Fast det är som du säger ingen perfekt produkt. Det är bara det att jag tänker inte plöja ner pengar i deras företag så länge flytande svärta existerar. Det är en funktion som inte har i en teve att göra. Även om de säger att stigningen av svärtan inte kommr vara så drastisk så borde det vara enklare att ta bort den helt i stället.

Men de har tagit fram snabbare fosfor. De ska de ha en eloge för. Så helt borta är de inte, för mig. Jag har tid att vänta på deras genombrott, för fortfarande står Panasonic för något. PV-60 som jag köpte kommer jag dock snart använda som dörrstop. Med min Kuro har jag blivit så bortskämd att jag inte tittat åt en annan teve på flera år. Ska jag vara ärlig så väntar jag på en fet OLED. Helst över 60".

Så, nu är min rant över. Jag kanske har svarat lite väl syrligt. Så du får stå ut... :)

lungt.
mörklägga hos mig...no can do.... feta fönster, takhöjd 5 meter, med tre stora höga saker, sedan små fönster uppe på 4,5 m höjd... Så en spegel ville jag inteha. Har redan en Samsung q97 som speglar en del ;)
fast får väl se hur länge jag är nöjd med tvn... fortfarande på lagning.... de kanske lägger in extra floating blacks mm nu när de har chansen :P

Postad 09 december 2010 - 22:56

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

De vägrar att ge upp onödiga funktioner som floating blacks, purple snakes, C.A.T.S.

Är dock lite skumt att G/V10 verkar vara skonade från floating blacks. Inte sett några ormar heller faktiskt. Kunde de inte ha fortsatt på den vägen när de ändå lyckades med en generation...?

Postad 10 december 2010 - 00:17

xarl
  • xarl
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
provat lite nu under kvällen, för det första så tycker jag inte alls att den speglar mycket, men nu har jag ganska lite lampor runt om, säkert värre på dagen om solen ligger på. men av det jag sett är det väldigt bra.

buzzning finns! men inget jag märker av när jag sitter i soffan mutad, går jag däremot fram till den och lyssnar rakt ovanför den låter den endel, men en meter framifrån så är det knappt hörbart = sitta i soffan absolut inga problem!

och så till bilden, alltså jag vet inte vad jag ska säga men jag drog på avatar blu-ray, jag tappa hakan och det där fåniga "nöjda" leendet fanns där.

svärtan tycker jag är riktigt bra faktiskt har inte så mycket att jämföra med.

overall: GALET nöjd

återkommer om det är något jag märker av när jag testat lite mer.

Postad 10 december 2010 - 08:37

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
Personligen misstänkter jag att G20 är så pass bra att folk måste konstruera fel på den för att motivera "köp nästa år" och sådant. Nivån på buzzingljudet verkar vara lite olika, jag har fått en modell som är knäpptyst, men de personer som har hörbar buzzing verkar ju bara höra det när de verkligen lyssnar nära TV:n och då är det ju ändå inget problem.

Postad 10 december 2010 - 09:53

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

Hade G20 funnits i 60" tror jag tyvärr ändå inte den hade kostat 20k. Den hade nog kostat snarare 25-30 gissar jag hej vilt. Kolla LGs prisskillnad på 50-60"

https://www.prisjakt...kt.php?p=602068 15k

https://www.prisjakt...kt.php?p=578558 8,3k

Samma TV bortsett från 10 tum. Nästan dubbla kostnaden.

Jämför G20 som ligger på ca 12k, skulle alltså bli över 20k med samma påslag. Och då har den ändå kostat 18-15k tidigare. (50"an alltså)

Men får väl se vad som händer i framtiden.

Hade det funnits lite fler 60" att välja på hade nog inte LG kunnat ta så mycket för sin modell. Konkurrensen hade gjort att samtliga tillverkare fått pruta lite på priserna.

Postad 11 december 2010 - 22:17

Unregistered29f205e8
  • Unregistered29f205e8
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Personligen misstänkter jag att G20 är så pass bra att folk måste konstruera fel på den för att motivera "köp nästa år" och sådant. Nivån på buzzingljudet verkar vara lite olika, jag har fått en modell som är knäpptyst, men de personer som har hörbar buzzing verkar ju bara höra det när de verkligen lyssnar nära TV:n och då är det ju ändå inget problem.

Jag sitter ca 3 meter från TV:n och hör buzzet....Ska prova en del förslag jag läst på denna tråd...kanske får man tejpa och limma ihop den för att få den tyst....eller byta tv

Postad 12 december 2010 - 09:43

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Jag sitter ca 3 meter från TV:n och hör buzzet....Ska prova en del förslag jag läst på denna tråd...kanske får man tejpa och limma ihop den för att få den tyst....eller byta tv

Dra åt skruvarna på baksidan hade någon gjort med lyckat resultat läste jag nånstans.

Postad 12 december 2010 - 09:58

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
En del exemplar verkar lida av väldigt kraftig buzzing. Jag verkar ha haft extremt tur.

Nu har jag kalibrerat min TV också och tagit bort alla bildförbättringsgrejer. Är det någon av er som kör med IFC eller 24p Smoothing etc.? Varför och när gör ni det och vad har det för påverkan på bilden?

Postad 12 december 2010 - 11:42

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

En del exemplar verkar lida av väldigt kraftig buzzing. Jag verkar ha haft extremt tur.

Nu har jag kalibrerat min TV också och tagit bort alla bildförbättringsgrejer. Är det någon av er som kör med IFC eller 24p Smoothing etc.? Varför och när gör ni det och vad har det för påverkan på bilden?

Tur här också.
IFC och 24p smooth ger en onaturlig bildbearbetning av filmen/ TV programmet. tror inte många kör med detta.

Postad 12 december 2010 - 11:52

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Tur här också.
IFC och 24p smooth ger en onaturlig bildbearbetning av filmen/ TV programmet. tror inte många kör med detta.

Jag finner också att det ger en sämre bild.

Har jag uppfattat det rätt att 24p Smoothing endast fungerar då TV:n känner av att signalen är 1080p/24? I min TV får jag bara 24p Smoothing som alternativ när mitt PS3 är igång och jag står på denna HDMI-port.

Om jag använder HDMI-ingången som digitalboxen är kopplad till som skickar 1080i/50 så har jag enbart alternativet IFC.

Stämmer detta? Eller beror det på något annat?

Postad 12 december 2010 - 11:59

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Stämmer bra det. De har dock samma syfte.

Postad 12 december 2010 - 13:58

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Hjälptråd för Panasonic G20, mfl

Postad 12 december 2010 - 14:23

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Hjälptråd för Panasonic G20, mfl

Jo, visst i alla ära också, men det här är min lyckotråd som nybliven ägare av denna skönhet. :(

Postad 14 december 2010 - 22:49

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Har nu testat min G20 som jag fick idag. Jag kommer inte behålla den, den åker tillbaks på öppet köp (tack elgiganten).
Den som inte ser dessa brutala floating blacks måste vara blind! Om det inte vore för detta problem så vore TV'n riktigt bra, dock. Svärta är viktigt för mig, och detta håller verkligen inte. Man blir lite lurad i början av en mörk scen, när svärtan ser riktigt bra ut. Den ändras därefter automatiskt till en lite sämre svärta, ibland kan den ändra sig mer än en gång...

Riktigt tråkigt, men så är fallet. Oerhört tur att jag valde elgiganten och deras liberala policy gällande returer. TV'n är i övrigt väldigt bra... Förutom buzzing som förmodlingen blir störande i längden. Jaja, bättre lycka nästa gång... Kanske blir en begagnad pioneer ändå.

Over and out

Redigerat av niklaslj, 14 december 2010 - 23:11.

Postad 14 december 2010 - 23:14

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Den som inte ser dessa brutala floating blacks måste vara blind!

Ja, då är jag väl blind.

Min TV ändrar inte svärta.

Postad 14 december 2010 - 23:15

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Ja, då är jag väl blind.

Min TV ändrar inte svärta.

Möjligt att jag fått ett dåligt exemplar. Men kolla på the dark knight, i början efter DC comics-loggan. Det är typ ett blått "moln" som fladdar lite :) Håll koll på kanterna, uppe eller nere, ser du inget som blinkar där så får jag gratulera!

Postad 14 december 2010 - 23:17

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Möjligt att jag fått ett dåligt exemplar. Men kolla på the dark knight, i början efter DC comics-loggan. Det är typ ett blått "moln" som fladdar lite :) Håll koll på kanterna, uppe eller nere, ser du inget som blinkar där så får jag gratulera!

Jag såg den faktiskt precis efter att jag kalibrerat TV:n i ett kolsvart rum och försökte syna den efter fel. Men jag ska ta en djupare titt senare så återkommer jag.

Jag kanske har fått det enda superexemplaret. :lol:

Postad 14 december 2010 - 23:18

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag såg den faktiskt precis efter att jag kalibrerat TV:n i ett kolsvart rum och försökte syna den efter fel. Men jag ska ta en djupare titt senare så återkommer jag.

Jag kanske har fått det enda superexemplaret. :lol:

Gör det! Jag ser floating blacks i alla filmer som har svarta kanter runt bilden. Men där var det extra synligt, blinkar liksom till 2-3 gånger i det svarta, typ svart-grått-lite gråare. Det är innan filmen riktigt börjat, efter DC-loggan som sagt :)

Postad 15 december 2010 - 03:24

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0
Berätta för honom var svärtan ligger på för nivå när du ser flytande svärta. Och berätta vilket av filmlägena du använder.

Postad 15 december 2010 - 07:15

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0
jag tror jag såg floating blacks på senaste filmen ja såg. Men då var det med svarta kanter på ovan/nedansidan alltså inte i 16:9. Då tyckte jag mig kunna se att kanterna ändrade svärta då och då. Men har aldrig lagt märke till det i fullt uppskalat tittande.

Postad 15 december 2010 - 07:29

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

jag tror jag såg floating blacks på senaste filmen ja såg. Men då var det med svarta kanter på ovan/nedansidan alltså inte i 16:9. Då tyckte jag mig kunna se att kanterna ändrade svärta då och då. Men har aldrig lagt märke till det i fullt uppskalat tittande.

Hur ser dina inställningar ut?

Postad 15 december 2010 - 07:39

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Hur ser dina inställningar ut?

Menar du färgbalans och ljus osv eller bildförbättringar osv? I senare fallet inga.

Jag kör samma settings som http://www.flatpanel...p;id=1267447473

Det är inte rätt att göra så (kopiera en annans settings) men jag har inte skaffat DVE än så jag kör så tills vidare.

Dock kom jag på nu att jag inte körde dessa inställningar när jag såg filmen med "floats" för den såg jag via telia digitaltv i SD och där har jag inte kalibrerat utan bara sänkt ljuset. Det är för bluray/dvd jag kör settings från flatpanels.

Postad 15 december 2010 - 07:42

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Vart en sån här TV för mig också spontant igår! Var så ###### trött på min LCD. Förutom floating blacks så är jag supernöjd med den. Men I och med att jag tittar mest på vanlig TV och spelar spel så blir det inte mycket blue-ray tittande med svarta kanter så jag kan leva med det. Men visst är det lite störande när det väl händer.

Tyvärr verkar det inte gå att fixa bort FB i menyerna heller genom att pilla på inställningar. Var till och med inne i service menyn och pillade med ljus o kontrast men vid den punkten det hjälpte så var bilden vääääldigt mörk. Märkte aldrig av det i någon 16:9 sänding utan enbart på film med svarta kanter så ser man att det skiftar ibland i vissa scener. Man var tvungen att höja ljusstyrkan till +6 för att det skulle sluta helt men då förlorar man ju en hel del av den fina svärtan hela tiden. Så det är väl bara att leva med det om inte Panasonic mot förmodan fixar det i en framtida firmware.

Redigerat av deeyay, 15 december 2010 - 07:48.

Postad 15 december 2010 - 07:44

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Vart en sån här TV för mig också spontant igår! Var så ###### trött på min LCD. Förutom floating blacks så är jag supernöjd med den. Men I och med att jag tittar mest på vanlig TV och spelar spel så blir det inte mycket blue-ray tittande med svarta kanter så jag kan leva med det. Men visst är det lite störande när det väl händer.

Om du stänger av alla förbättringsfunktioner samt sätter TV:n i THX-läget, har du fortfarande problem med floating blacks?

Postad 15 december 2010 - 08:07

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Om du stänger av alla förbättringsfunktioner samt sätter TV:n i THX-läget, har du fortfarande problem med floating blacks?

Jag har det, i allra högsta grad. Kör THX-läget med alla "förbättringar" avstängda.

Postad 15 december 2010 - 08:13

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
Tråkigt. :ph34r:

Postad 15 december 2010 - 08:23

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Ja. Det går helt enkelt inte att pilla bort vad man än gör( förutom att höja ljusstyrkan till +6 dårå för högre än så går den aldrig). Har gjort allt man kan tänkas kunna göra genom menyerna. Tyvärr. Det verkar inte som det är någon defekt heller utan det är en funktion i tv'n på något sätt har jag tagit reda på genom frenetiskt googlande.

Redigerat av deeyay, 15 december 2010 - 08:33.

Postad 15 december 2010 - 08:24

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Tråkigt. B)

Verkligen! Bilden är för övrigt riktigt bra, utan FB och buzzing hade TV'n varit perfekt :ph34r:

Postad 15 december 2010 - 08:34

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0

Verkligen! Bilden är för övrigt riktigt bra, utan FB och buzzing hade TV'n varit perfekt :ph34r:

Jag hade tur och har ingen hörbar buzzing heller. B)

Postad 15 december 2010 - 08:39

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Jag hade tur och har ingen hörbar buzzing heller. :ph34r:

Inte jag heller. Bara floating blacks som syns ibland men det är faktiskt ingen deal breaker för mig. Man kan köpa en annan tv med sämre svärta för att slippa det men det blir ju heller ingen glad lösning direkt.

Postad 15 december 2010 - 08:41

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5 090 inlägg
  • 0
De kanske åtgärdar denna feature till kommande modeller. :ph34r:

Postad 15 december 2010 - 09:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
FB är ju en feature inte ett fel :ph34r:
Nödlösning för att få bättre svärta. FB kommer säkert plockas bort senare när de lyckas få lika bra svärta utan FB.

Postad 15 december 2010 - 09:36

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

Nödlösning för att få bättre svärta. FB kommer säkert plockas bort senare när de lyckas få lika bra svärta utan FB.

Förmodligen. Men jag behövde en plasma NU, till ett vettigt pris. Så trött på LCD. Denna gav mig just det. För övrigt tycker jag deras "intelligent frame creation" funkar klockrent till spel. Spel som inte går i 60fps gynnas definitivt av det och det blir ett mycket bättre flyt vid panoreringar med kameran. Me like. SD ser super ut också. Synd på detta FB vid blu-ray tittande men som sagt tittar jag så lite på det så jag kan se förbi det.

Postad 15 december 2010 - 09:37

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Ja, förhoppningsvis. Kommer inte köpa en Panasonic utan att vara 100% säker på att det är borta, sjukt irriterande fenomen.

Postad 15 december 2010 - 10:44

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

Jag är lite skeptisk. Min V20 visar riktigt mörk svärta även om det finns ljusa partier i bilden. Jag har inte riktigt förstått hur jag ska göra för att se om det finns floating blacks eller inte, men det är ingen tvekan om att V20 kan visa maximal svärta trots vita partier i bilden.

Postad 15 december 2010 - 10:47

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag är lite skeptisk. Min V20 visar riktigt mörk svärta även om det finns ljusa partier i bilden. Jag har inte riktigt förstått hur jag ska göra för att se om det finns floating blacks eller inte, men det är ingen tvekan om att V20 kan visa maximal svärta trots vita partier i bilden.

Testa mitt exempel i the dark knight, efter DC-loggan... Det är typ ett blåaktigt "moln", håll koll på sorgekanterna. Min fickvän reagerade till och med... Säger en del!

Redigerat av niklaslj, 15 december 2010 - 10:47.

Postad 15 december 2010 - 10:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Enklaste sättet att se det är att spela upp en film som inte är i 16:9 och titta om du ser att svärtan på kanterna (black bars) ändras beroende på scen. Om du inte kör har pillarbox/black bars ser du det inte alls lika lätt.

Postad 15 december 2010 - 10:49

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Enklaste sättet att se det är att spela upp en film som inte är i 16:9 och titta om du ser att svärtan på kanterna (black bars) ändras beroende på scen. Om du inte kör har pillarbox/black bars ser du det inte alls lika lätt.

Precis, hade alla filmer varit utan svart kant så vore problemet mycket mindre.

Postad 15 december 2010 - 10:51

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6 649 inlägg
  • 0

Precis, hade alla filmer varit utan svart kant så vore problemet mycket mindre.

Yes. Jag försöker alltid se 16:9 om jag får tag på det. Jag har inte sett floating blacks alls förrän jag såg Expendables via telia digitaltv som var med black bars. Då har jag visserligen sett flera andra filmer med bars men då har jag inte lagt märke till det.

Postad 15 december 2010 - 12:00

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

Testa mitt exempel i the dark knight, efter DC-loggan... Det är typ ett blåaktigt "moln", håll koll på sorgekanterna. Min fickvän reagerade till och med... Säger en del!

Jag har inte The Dark Knight, såg den på bio och tyckte det räckte... men om det bara är en film i 2.35:1 som behövs så ska det nog finnas ett par hundra i DVD-samlingen...

Postad 15 december 2010 - 12:25

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Jag har inte The Dark Knight, såg den på bio och tyckte det räckte... men om det bara är en film i 2.35:1 som behövs så ska det nog finnas ett par hundra i DVD-samlingen...

Ja, någon film med svarta kanter. Syns väl mest i mörka filmer, jag har sett fenomenet på alla jag testat hittills, den senaste var sagan om ringen. Riktigt synd att jag såg det så tydligt, efter många blandade intryck så såg jag inte problemet som något allvarligt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.