Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

KDLEX500 5990 kr hos Dustin Home

69 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 augusti 2011 - 17:57

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Själv sitter jag fortfarande och väntar på min dustin 5990kr 46tummare... beställde 31 juli....

någon som vet om dustin har någon typ garanti på hur lång tid leverensen får ta? eller kanske rent av någon konsumentköplag? dom sa ju trots allt att den skulle komma in i lager för en vecka sedan, och nu har dom ingen som helst aning verkar det som.

Postad 23 augusti 2011 - 18:57

Unregistered9aba23f9
  • Unregistered9aba23f9
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Lagret har brunnit och de har 120 "sålda" apparater som inte kommer kunna levereras.
Dustin kommer inte kunna skicka ut 46ex500 till ni som väntar den har utgått.

Du/ni får hoppas dustin känner att de vill styra upp allt och köra goodwill med nån nyare modell för samma pris men det får ni väl ringa å höra...

Redigerat av Unregistered9aba23f9, 23 augusti 2011 - 19:03.

Postad 23 augusti 2011 - 19:20

Asplinho
  • Asplinho
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

då pratar du om 40tummaren va? alltså på elgiganten för 5990

Yes, med tanke på att den ligger på 7490:- internet pris så är väl 5990 skapligt?

Sony KDL-40EX503

Postad 23 augusti 2011 - 19:54

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Jag vill köpa en 32" KDL-32EX503. Är panelen lika bra som på 40 tummar´n?
Finns det svenskimporterade 32 tummare att köpa från någon av nedanstående seriösa handlare?
Länk https://www.prisjakt...kt.php?p=949150

(40 tum är för stort)

Postad 23 augusti 2011 - 20:52

Samsung Master
  • Samsung Master
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Va nice, då e jag helt 110% säker på att jag får min 503:a. Du beställde helt klart efter mig, eftersom du beställde till det högre priset, samt att jag ringde och kollade med Webhallen, och då låg min order för packning på en 503:a (skulle inte nöja mig med nått annat, eftersom det var det dom sålde).

Underligt bara att posten verkar ta så god tid på sig, samt att webhallens webgränssnitt inte indikerar att ordern är behandlad ens. Men jag har deras ord, så det går jag på.

Var fick du uppgiften om "Webhallen kommer att få in fler 46EX500 men 503 är helt slut nu..." ??? De kryllar av 503:or på marknaden, snarare är det 500 varianten det e brist på.

Jag ringde och frågade. Då sa de att jag kommer att få en 503a men nu är de slut och att de kommer få in fler 500 men kan dröja.

Konstigt att det tar så lång tid innan du får din. Jag beställde 17:e och hämtade TV:n den 19:e. Hade fått vänta till efter helgen om jag ville ha den hemskickad. Den 17:e stod det dessutom: P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad. Den 18:e så blev den felsorterad. Ändå tog det inte så lång tid. Har för mig att den ska vara "behandlad" en stund efter att de har skickat iväg den. Så kommer även kollinummret upp längst ner på den sidan så man kan följa den på posten.se.

Bordsstativet var inte snett var bara jag som misslyckades när jag skruvade fast det :) Men har tyvärr inte hittat någon lösning på att få bort info texten som visas högst upp när man slår på TV:n.

Redigerat av Samsung Master, 23 augusti 2011 - 23:15.

Postad 24 augusti 2011 - 06:59

Raditz
  • Raditz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Själv sitter jag fortfarande och väntar på min dustin 5990kr 46tummare... beställde 31 juli....

någon som vet om dustin har någon typ garanti på hur lång tid leverensen får ta? eller kanske rent av någon konsumentköplag? dom sa ju trots allt att den skulle komma in i lager för en vecka sedan, och nu har dom ingen som helst aning verkar det som.

Hej Gylfe,

Jag har samma problem, läs min tråd https://www.minhembi...p;#entry3363070 där jag letar efter en likvärdig ersättare till KDL-EX500 då jag inte är så kunning inom tv jungeln..

Postad 24 augusti 2011 - 08:30

rapidact
  • rapidact
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag ringde och frågade. Då sa de att jag kommer att få en 503a men nu är de slut och att de kommer få in fler 500 men kan dröja.

Konstigt att det tar så lång tid innan du får din. Jag beställde 17:e och hämtade TV:n den 19:e. Hade fått vänta till efter helgen om jag ville ha den hemskickad. Den 17:e stod det dessutom: P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad. Den 18:e så blev den felsorterad. Ändå tog det inte så lång tid. Har för mig att den ska vara "behandlad" en stund efter att de har skickat iväg den. Så kommer även kollinummret upp längst ner på den sidan så man kan följa den på posten.se.

Bordsstativet var inte snett var bara jag som misslyckades när jag skruvade fast det :blink: Men har tyvärr inte hittat någon lösning på att få bort info texten som visas högst upp när man slår på TV:n.

Jag beställde två dagar före dig, nu har jag lagt om att jag ska hämta den hos dem.

Postad 26 augusti 2011 - 10:32

rapidact
  • rapidact
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick tillslut min Sony 46EX503 efter mycket om och men för ynka 5990 kr, jag älskar den!

Och tack Webhallen att allt ordna upp sig, det var en grym kampanj ni hade, ni spöade El-Giganten och Dustin med hästlängder, de kunde inte prestera nått i närheten ens. Jag ska hålla ögonen öppna för vad ni kan hitta på härnest :P

Sony tv'n är gedigen, för mig var 46" perfekt, men jag säger till er andra som har små lägenheter, provmät med en tummstock hemma på plats innan ni bestämmer er, 46" är ca 112 cm bred, så jag får knappt plats med högtalarna på stereobänken :(

Jag njuter av den inbyggda dvb-t2 decodern, som gör att jag kan få in de fria HD-kanalerna (de sänder bara 720p som mest i marknätet) direkt in i tv'n (helt gratis) utan en extra box eller abonnemang, här e 503:a helt super jämfört med 500:a modellen.

Någon som har koll och lite tips på va som är bäst om man vill ha högupplöst? Viasat eller Boxer? Priser/kampanjer? Har inte kabel ;)

Postad 26 augusti 2011 - 15:48

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Jag njuter av den inbyggda dvb-t2 decodern, som gör att jag kan få in de fria HD-kanalerna (de sänder bara 720p som mest i marknätet) direkt in i tv'n (helt gratis) utan en extra box eller abonnemang, här e 503:a helt super jämfört med 500:a modellen.

Någon som har koll och lite tips på va som är bäst om man vill ha högupplöst? Viasat eller Boxer? Priser/kampanjer? Har inte kabel :P

Canal Digital kanske?
De verkar ha erbjudande på en ny box just nu.

Hur bra kontakt med marknätet bör man ha för att få in HD?
Jag har bara kabel (Tele2...) men funderar på om man kan skaffa en inomhusantenn för TV:n och testa.
Problemet är väl att vi bor på bottenvåningen och på fel sida av huset från sändstationen.
Kommer det att fungera eller slöseri med tid och pengar?

Är också nöjd med min TV från Webhallen men har inte hunnit testa så mycket av dess funktioner ännu.
Klar uppgradering från min gamla LG37LB2R som var HD-Ready. Ser lite ljusinsläpp i hörnen om jag släcker ner totalt och har bara en svart bild på TVn, men inget jag störs av.

Om man sitter extremt snett från TVn så blir svärtan klart sämre.
Men om man bestämmer sig för att sitta så snett från en TV så är man nog heller inte så intresserad av svärtan.
Här är exempel på en inställningsbild från Resistance 3 betan på PS3.

Framifrån:
Postad bild
Från sidan:
Postad bild

Jag är något besviken över utbudet av Internet-TV för Bravian här i Sverige. Går det inte att lägga till andra internet-kanaler på något sätt eller måste det ske centralt från Sony?
Kan man lägga till fler podcasts? Ett par av de kanaler som finns med i utbudet (Cranky Geeks bl.a.) har ju lagts ned.

Edit: Här är nya inställningar på 60"-modellen från en kille, SerialMike som verkar ha koll på det mesta om TVn. Vet inte om det behövs olika inställningar för olika storlekar av TVn. när jag läser lite av inläggen där så verkar det nästan så.

edit2: ytterligare inställningar från avsforum: Google_doc

Redigerat av Benedict, 26 augusti 2011 - 18:03.

Postad 27 augusti 2011 - 09:58

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Canal Digital kanske?
De verkar ha erbjudande på en ny box just nu.

Hur bra kontakt med marknätet bör man ha för att få in HD?
Jag har bara kabel (Tele2...) men funderar på om man kan skaffa en inomhusantenn för TV:n och testa.
Problemet är väl att vi bor på bottenvåningen och på fel sida av huset från sändstationen.
Kommer det att fungera eller slöseri med tid och pengar?

Är också nöjd med min TV från Webhallen men har inte hunnit testa så mycket av dess funktioner ännu.
Klar uppgradering från min gamla LG37LB2R som var HD-Ready. Ser lite ljusinsläpp i hörnen om jag släcker ner totalt och har bara en svart bild på TVn, men inget jag störs av.

Om man sitter extremt snett från TVn så blir svärtan klart sämre.
Men om man bestämmer sig för att sitta så snett från en TV så är man nog heller inte så intresserad av svärtan.
Här är exempel på en inställningsbild från Resistance 3 betan på PS3.

Framifrån:
Postad bild
Från sidan:
Postad bild

Jag är något besviken över utbudet av Internet-TV för Bravian här i Sverige. Går det inte att lägga till andra internet-kanaler på något sätt eller måste det ske centralt från Sony?
Kan man lägga till fler podcasts? Ett par av de kanaler som finns med i utbudet (Cranky Geeks bl.a.) har ju lagts ned.

Edit: Här är nya inställningar på 60"-modellen från en kille, SerialMike som verkar ha koll på det mesta om TVn. Vet inte om det behövs olika inställningar för olika storlekar av TVn. när jag läser lite av inläggen där så verkar det nästan så.

edit2: ytterligare inställningar från avsforum: Google_doc

Precis 60 modellen tror jag använder sharp paneler vilket övriga inte gör, och US modellerna har bara BE 2 vi har BE3 etc,så lär vara en del skillnader.
Vinkelsvärtan är kass det håller jag med om.

Postad 30 augusti 2011 - 13:42

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fick mail från Dustin idag, efter att ha kontaktat dom ngåra gånger.

Hej,

Ja detta har vart en beklaglig följetång för alla inblandade vilket vi djupt beklagar.
Just nu sitter våra produktchefer och ser på olika alternativ för denna TV då vi fått information från SONY att den inte kommer att komma, de kommer återkomma med vad som kommer hända via E-mail till berörda kunde i det närmaste

Tack för ditt tålamod.

Blir ju spännande och se vad dom erbjuder (OCH NÄR!?).... :)

Postad 04 september 2011 - 15:23

Natashas
  • Natashas
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej!

Jag funderar på att köpa en Wifi dongle,måste jag då köpa en sonys donglar eller kan jag använda andra donglar?

Postad 05 september 2011 - 11:02

Raditz
  • Raditz
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Så nu har jag äntligen fått köpt mig en Sony Bravia KDL-46EX503 ett kanon köp!

Jag har för närvarande Comhem och man ska ju kunna köra signalen direktet i tven och på så sätt slippa digitalboxen. Det jag undrar är vad det är för adepter man behöver, för det är väll inte bara att stoppa in kortet i sidan på tven?

Postad 05 september 2011 - 14:58

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jo det lär vara så enkelt... har fått kortet för 1 kr men har ingen TV ännu där jag kan stoppa det.
I papperet som följde med står att Comhems programkort skall stoppas in i modulen varefter denna
raskt och behändigt insätts i TVn. Har också ev. planer på en EX50x.

Berätta hur det blir med modulen i stället för digitalbox! ;)

Postad 05 september 2011 - 19:56

Rokkoko
  • Rokkoko
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Köpte en Sony KDL-40EX503 på Elgiganten nu ikväll för 4990 kr. Hoppas att man blir nöjd!

Postad 05 september 2011 - 22:02

k5054
  • k5054
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Verkar vara ett säkert kort. Jag såg att EX503 nu säljs billigare än EX500 på Elgiganten. ;)

Postad 07 september 2011 - 20:00

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1 156 inlägg
  • 0

Verkar vara ett säkert kort. Jag såg att EX503 nu säljs billigare än EX500 på Elgiganten. ;)

Detsamma på Mediamarkt, har jag för mig.

Postad 20 september 2011 - 10:30

gylfe
  • gylfe
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nu fick jag ett mail från DustinHome, ersätter den beställda Ex500 med en Cx520! Är detta en bra deal? Rent spontant känns det ju som ett nedköp...

Redigerat av gylfe, 20 september 2011 - 10:35.

Postad 20 september 2011 - 15:31

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1 621 inlägg
  • 0
Ja CX520 är en sämre TV. Förvånar mig inte att de erbjuder en sämre TV. När jag köpte ett demo-ex av dem som skulle vara komplett med alla tillbehör men ändå saknade fjärrkontroll och stativ blev jag erbjuden en billig multifjärr och ett uselt väggfäste som ersättning. Så de försöker verkligen inte komma överens med sina kunder, snarare bli av med dem som ställer helt normala krav.

Postad 27 november 2011 - 13:29

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Någon som vet om ett bra pris på wifi-donglen?
Vad heter den?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.