Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem med TV köpt från NETONNET

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 August 2011 - 10:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Tror mig ha läst att Panasonic inte lämnar pixelgaranti.
Rätt eller fel?
.

Ingen info jag kan hitta iaf.

Postad 23 August 2011 - 17:26

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Nu har den här tråden kommit att handla om konsumenträtt och gråimport, men vill flika in att TV:n du har hemma är riktigt bra - en av de få kvarvarande LCD-toppmodellerna med CCFL-belysning.

Om du nu fått ett exemplar som inte har något av de vanligare felen som banding, clouding eller döda pixlar skulle jag tänka till en extra gång innan jag krånglade för mycket.

Vilken ersättnings-TV du än skulle tänkas få (eller köper för ersättningspengar) kommer att vara en kompromiss av något slag - den svenska modellen av samma TV (LE46C755) saknar som jag påpekat en DVB-T2 mottagare, något som borde vara en ganska väsentlig detalj för dig som ämnar använda Boxer med den inbyggda mottagaren.

Service-meny tricket är gjort på 5 minuter - visst, du ska inte behöva göra det på en nyinköpt TV, men vill bara tipsa om det utifall de inte tar tillbaka TV:n (om inte din Boxer cam fungerar efter tricket lovar jag att äta upp ett usb-minne eller nått)

Jag har full förståelse för de som hävdar och nyttjar sin konsumenträtt, men personligen tillhör jag dem som snarare skruvar isär prylarna till beståndsdelar endast timmar efter inköp.

Har förövrigt fått några förfrågningar via PM om att skriva en guide för hur "tricket" går till från andra LE46C750 ägare, men jag vet inte hur lämpligt det är att lägga ut det i forumet ?

Redigerat av Pulver, 23 August 2011 - 17:40.

Postad 23 August 2011 - 18:56

tekniknisse
  • tekniknisse
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Nu har den här tråden kommit att handla om konsumenträtt och gråimport, men vill flika in att TV:n du har hemma är riktigt bra - en av de få kvarvarande LCD-toppmodellerna med CCFL-belysning.

Om du nu fått ett exemplar som inte har något av de vanligare felen som banding, clouding eller döda pixlar skulle jag tänka till en extra gång innan jag krånglade för mycket.

Vilken ersättnings-TV du än skulle tänkas få (eller köper för ersättningspengar) kommer att vara en kompromiss av något slag - den svenska modellen av samma TV (LE46C755) saknar som jag påpekat en DVB-T2 mottagare, något som borde vara en ganska väsentlig detalj för dig som ämnar använda Boxer med den inbyggda mottagaren.

Service-meny tricket är gjort på 5 minuter - visst, du ska inte behöva göra det på en nyinköpt TV, men vill bara tipsa om det utifall de inte tar tillbaka TV:n (om inte din Boxer cam fungerar efter tricket lovar jag att äta upp ett usb-minne eller nått)

Jag har full förståelse för de som hävdar och nyttjar sin konsumenträtt, men personligen tillhör jag dem som snarare skruvar isär prylarna till beståndsdelar endast timmar efter inköp.

Har förövrigt fått några förfrågningar via PM om att skriva en guide för hur "tricket" går till från andra LE46C750 ägare, men jag vet inte hur lämpligt det är att lägga ut det i forumet ?

Jag skulle nog själv om det var min tv ha behållt den i det aktuella fallet särskilt om de nordiska saknar T2 och själv är jag ju tekniker så jag törs skruva i servicemenyn vid behov. Det är inte så svårt om man bara vet vad man gör.

Trådskaparen bör antingen lämna igen sin tv vilket han har rätt till även om han måste bråka med säljaren eller om han är nöjd med tv´n i övrigt ordna någon kunnig som kan fixa det i servicemenyn åt honom och behålla den.

Detta med gråimport har ju både för och nackdelar och så länge man precis vet vad man får är det ok, för med rätt info kan du ju välja som köpare.

Det jag verkligen vänder mig emot är att säljare genom att utelämna väsentlig information eller ge intryck av att det är samma tv som en avsedd för vår region faktiskt lurar folk, då framför allt de vanliga människor som inte är insatta i hur detta med gråimport fungerar och det är ju merparten av köparna.

Är du kunnig och vet du precis vad du köper är det en annan sak och då kan du ju faktiskt få en bättre modell än den nordiska som i detta fall ju saknar T2

Vissa apparater skiljer sig inte alls i nordisk version utan finns bara i Europa version även från svenska generalagenten som ex min egen Sony, där det bara är att välja rätt land vid uppstart , medan andra som trådskaparens går att ställa in på nordisk i servicemenyn även om den funktionen bara är tänkt för tillverkaren.

Problemet är väl också att säljarna officiellt nog inte får ändra till nordisk i servicemenyn får då är det ju plötsligt en nordisk version som bara får tas in via generalagenten. Om man sedan gör det svart är en annan sak precis som DVD-spelare kan göras regionfria med ett par knapptryckningar.

Sedan handlar ju tråden ursprungligen faktiskt om de problem trådskaparen fått pga av apparaten ifråga är en gråimport vilket han inte fått klar uppgift om från säljaren och därför inte kunnat veta att just denna apparat skiljer sig i funktionalitet och annat som berörs av gråimport som reklamationsfrågor.

Jag tycker nog man gott kan lägga ut guider om hur man ändrar i servicemenyer om man bara klart skriver att det görs helt på egen risk och att garantier kan gå förlorade samt poängterar att man kan göra tv´n obrukbar om man gör fel i servicemenyn.

Men för att avdramatisera detta lite så är det inte så svårt om man gör rätt och är noggrann. det är om man ändrar fel saker avsiktligt eller ovsiktligt det kan gå fel. Framför allt om man börjar pilla i saker man inte ska röra eller har kunskap om.

Viktigt är då att man skriver upp ursprungliga inställningar så man kan ändra tillbaka om man behöver inför service kanske eller om man inte är nöjd med hur inställningen blev.

Postad 23 August 2011 - 20:15

Unregisterede3ce56cd
  • Unregisterede3ce56cd
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Björn på NetonNet ringde mig idag. Han bad om ursäkt och förklarade att de har gjort fel. Han förklarade att NetonNet har varit dålig på att informera kunder gällande "import-tv" och att de skulle ändras. Han var mycket trevlig och tillmötesgående. Jag hoppas att de verkligen skriver på deras produkter om det är import eller inte. Ska bli kul att se dock, men hoppas att de gör så. De sänder mig en retursedel och jag får pengarna tillbaka.

Tänkte köpa mig en nordisk edge led istället. Jag vet dock inte om jag vågar köpa den på netonnet. Måste smälta detta och kanske kommer tillbaka till dem som kund igen över nätet, men vi får se... Jag kommer inte sätta min fot i Västerås varuhus igen.

Jag blir dock väldigt snurrig nu när du skriver att TV'n är riktigt bra. Gällande både T2 och CCFL. Jag kanske kommer att sakna den nu då :). Jag tror att LED:n kommer att göra mig glad ändå, men är riktigt inne på 3D-spelandet på min PS3:a. Vet dock inte om ej aktiv 3D är något att titta på. Annars blir det en aktiv 3D TV igen, fast LED.

Jag vet dock inte nu, när jag ska välja. Samsung, Philips, LG osv.. Aktiv eller Passiv 3D? Klart skönt att ha passiv 3d då jag slipper glasögon med batterier osv.. Funderade ett tag på Philips 47PFL7606T. Nu är det frågan igen, import eller ej? Bra eller dåligt? Vad jag vitt förstår. Plasma har ej passiv 3D med klart billigare om man skall ha större. Detta gör det mycket svårt. Har dock inte returnerat ännu men de flesta nya "led:arna" verkar ha DVBT2.

Jag tycker du kan posta en Guide, men som sagt skriv att det måste göras på egen risk och att de som gör det kan förstöra/bryta garantin. Har läst lite på Samy och förklaringen där var bra, på deras wiki. FW:en är tydligen baserad på open source och skall inte beröra garantin om du pillar med den. Om du råkar göra något fel så att TV:n ej bootar rätt eller att bilden bara är "svart" så kan Samsung hävda att du har förstört den och då gäller inte garantin. Så länge du gör "rätt". Drabbas du ej av garantiförlust. Om jag förstod det rätt, kanske varierar på länder också. Det vet jag ej.

Redigerat av Unregisterede3ce56cd, 23 August 2011 - 21:18.

Postad 23 August 2011 - 20:48

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
LCD med kant-LED är klart sämre med en massa problem som C750 saknar.

Postad 23 August 2011 - 20:52

Unregisterede3ce56cd
  • Unregisterede3ce56cd
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Tänker såklart titta på en LCD-LED (Rätt?! :) ). Passiv 3D osv..

Redigerat av Unregisterede3ce56cd, 23 August 2011 - 21:17.

Postad 23 August 2011 - 21:15

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Tänker såklart titta på en EDGE-LED. Passiv 3D osv..

http://www.ord.se/ov...s=edge&l=ENGSVE

Postad 23 August 2011 - 21:16

Unregisterede3ce56cd
  • Unregisterede3ce56cd
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Skrev fel sorry. Det är kantbelyst :) Är för trött..

Redigerat av Unregisterede3ce56cd, 23 August 2011 - 21:18.

Postad 23 August 2011 - 22:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Björn på NetonNet ringde mig idag. Han bad om ursäkt och förklarade att de har gjort fel. Han förklarade att NetonNet har varit dålig på att informera kunder gällande "import-tv" och att de skulle ändras. Han var mycket trevlig och tillmötesgående. Jag hoppas att de verkligen skriver på deras produkter om det är import eller inte. Ska bli kul att se dock, men hoppas att de gör så. De sänder mig en retursedel och jag får pengarna tillbaka.

Tänkte köpa mig en nordisk edge led istället. Jag vet dock inte om jag vågar köpa den på netonnet. Måste smälta detta och kanske kommer tillbaka till dem som kund igen över nätet, men vi får se... Jag kommer inte sätta min fot i Västerås varuhus igen.

Jag blir dock väldigt snurrig nu när du skriver att TV'n är riktigt bra. Gällande både T2 och CCFL. Jag kanske kommer att sakna den nu då :). Jag tror att LED:n kommer att göra mig glad ändå, men är riktigt inne på 3D-spelandet på min PS3:a. Vet dock inte om ej aktiv 3D är något att titta på. Annars blir det en aktiv 3D TV igen, fast LED.

Jag vet dock inte nu, när jag ska välja. Samsung, Philips, LG osv.. Aktiv eller Passiv 3D? Klart skönt att ha passiv 3d då jag slipper glasögon med batterier osv.. Funderade ett tag på Philips 47PFL7606T. Nu är det frågan igen, import eller ej? Bra eller dåligt? Vad jag vitt förstår. Plasma har ej passiv 3D med klart billigare om man skall ha större. Detta gör det mycket svårt. Har dock inte returnerat ännu men de flesta nya "led:arna" verkar ha DVBT2.

Jag tycker du kan posta en Guide, men som sagt skriv att det måste göras på egen risk och att de som gör det kan förstöra/bryta garantin. Har läst lite på Samy och förklaringen där var bra, på deras wiki. FW:en är tydligen baserad på open source och skall inte beröra garantin om du pillar med den. Om du råkar göra något fel så att TV:n ej bootar rätt eller att bilden bara är "svart" så kan Samsung hävda att du har förstört den och då gäller inte garantin. Så länge du gör "rätt". Drabbas du ej av garantiförlust. Om jag förstod det rätt, kanske varierar på länder också. Det vet jag ej.

Kul att höra! Bra att du stod på dig!

47PFL7606T är nordisk så där är du lugn. En lite guideline:

LG med N på slutet är nordisk.
Samsung med XXE på slutet är nordisk
Panasonic med Y på slutet är nordisk

NetonNet skriver ut ändelsen så om du följer den guidelinen så ska du vara safe.

Jag föredrar passv 3D själv. Dels billigare att ha flera glasögon men också för att glasögonen inte är lika tunga, behöver aldrig laddas och man behöver inte vara lika försiktig.

Postad 24 August 2011 - 08:21

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0

Även dessa kan väl vara grå-importerade och falla utanför generalagentens garanti?
.

Postad 24 August 2011 - 09:25

Unregisterede3ce56cd
  • Unregisterede3ce56cd
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Kul att höra! Bra att du stod på dig!

47PFL7606T är nordisk så där är du lugn. En lite guideline:

NetonNet skriver ut ändelsen så om du följer den guidelinen så ska du vara safe.

Jag föredrar passv 3D själv. Dels billigare att ha flera glasögon men också för att glasögonen inte är lika tunga, behöver aldrig laddas och man behöver inte vara lika försiktig.

Tackar tackar, skönt att du skrev ut en liten Guide. Vad tror du om 47PFL7606T?! Såg dock att det är en Edge-led, kanske är sisådär?!

Postad 24 August 2011 - 09:53

pettran
  • pettran
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
ett annat problem med gråimport är väl att den svenska generalagenten skiter i garantiärenden och återförsäljaren får skicka ev apparat för reparation till landet apparaten ursprungligen kommer ifrån = låååånga väntetider.

Postad 24 August 2011 - 10:15

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

ett annat problem med gråimport är väl att den svenska generalagenten skiter i garantiärenden och återförsäljaren får skicka ev apparat för reparation till landet apparaten ursprungligen kommer ifrån = låååånga väntetider.

Beror helt på. Många av de stora kedjorna har egna nätverk lokalt. Sen kan man alltid räkna med det i importköpet, typ x % rabbatt på köpet för att täcka de x antal som beräknas gå gå sönder.

Tackar tackar, skönt att du skrev ut en liten Guide. Vad tror du om 47PFL7606T?! Såg dock att det är en Edge-led, kanske är sisådär?!

Jag är för Passiv 3D och tycker Philip i snitt gör TV med bra kvalité. Tror du skulle bli nöjd med en sådan.

Postad 24 August 2011 - 14:27

Unregisterede3ce56cd
  • Unregisterede3ce56cd
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hur är det där med edge-led nu igen? Jag menar "backlight" (eller vad det nu heter) ska vara det som "gäller" enligt vissa. Det verkar vara en prisvärd tv från philips. Netonnet skulle skicka den till mig när jag hade returnerat min gamla. Har fått mycket bra support nu när jag kom i kontakt med han Björn. Lite orolig att jag kommer bli besviken på Philips. Jag kanske har fel dock..

Postad 03 September 2011 - 13:59

Taken
  • Taken
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tack för detta, hjälpte mig att få ordning på den LE46C750 jag köpt där man bara kunde välja england och irland och detta gjorde att klockan inte funkade som den skulle. Kör med Boxers CA modul och HD-kanaler funkar fint. :lol:

Tack vare denna tråd mixtrade jag med service menyn och hittade faktiskt ett sätt att ändra lokal-inställningen till "NORDIG" som är den nordiska inställningen.

Nu har jag sverige, norge, finland och danmark som land :lol:

Scannade kanaler via Kabel-TV och fick snabbt in alla ComHem kanaler och min CI+ modul fungerar - får in HD-kanalerna.

Ställde sedan om till Antenn och kopplade in en bordsantenn för att scanna marknätet (Boxer) - gick alldeles utmärkt

Som synes fick jag även in alla HD-kanaler - DVB-T2 mottagaren fungerar alltså med sverige satt som land, och även Text-TV fungerar :D

Om nu fler vill göra detta hänvisar jag till en tråd på Samygo:s forum

Det innefattar att man styr TV:n med hjälp av ett tyskt program (för att få tillgång till 2 knappar som inte finns på fjärrkontrollen) och ändrar inställningen: Option - Local Set från "EU_ALL" till "NORDIG" (på egen risk givetvis)

Postad 03 September 2011 - 14:55

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Tack för detta, hjälpte mig att få ordning på den LE46C750 jag köpt där man bara kunde välja england och irland och detta gjorde att klockan inte funkade som den skulle. Kör med Boxers CA modul och HD-kanaler funkar fint. :lol:

Nehmas Problemas, har även gjort en mer tydlig guide som finns att beskåda här:

https://www.minhembi...howtopic=287236

Postad 06 September 2011 - 16:33

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Har tyvärr beställt 2st LG 32LK450 Art.nr: 161088 .Inte fa..... visste jag att den riktiga hette LG 32LK450N.Så nu
står jag med näsan i blöt?.Tänkte beställa HD MODUL från ComHem.Så det lär väl inte gå att få det på dessa apparater.
Hur är det med vanlig box?Ska jag försöka att stoppa leveransen från Netonnet
Kan man köra analogt??så man ialla fall kan se grundutbudet.........

Postad 07 September 2011 - 17:06

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Så länge TV:n har CI+ ska det antagligen inte vara några större problem att köra ComHem HD.

Jag har exempelvis inga problem med ComHem:s HD-kanaler på LE45C750 - det fungerade även innan jag bytte landskod.

Postad 07 September 2011 - 20:42

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Så länge TV:n har CI+ ska det antagligen inte vara några större problem att köra ComHem HD.

Jag har exempelvis inga problem med ComHem:s HD-kanaler på LE45C750 - det fungerade även innan jag bytte landskod.

Har ci+ på min lg. Comhems hd funkade inte.

Postad 07 September 2011 - 20:43

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

På netonnet beskrivning står det CI+ men på Dustin bara CI

Postad 07 September 2011 - 21:29

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Fast det är ju många med LG som det faktiskt fungerar utmärkt för.

Postad 07 September 2011 - 21:45

Unregistered901bb161
  • Unregistered901bb161
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nehmas Problemas, har även gjort en mer tydlig guide som finns att beskåda här:

https://www.minhembi...howtopic=287236

Hej!

Här sitter man lite lätt ledsen över sina nya TV. Klickade hem en le40c750 och var glad ända tills jag satte i CA Modulen...

Jag har Canal Digital kabel

Jag har hittat kanaler så vitt jag vet (t.ex på 5an står de kanal 5). Kanalsökningen gav 159 träffar. Dock står det "Kodad signal" i mitten av skärmen. Jag ringde Canal Digital support och dom sa att dom skulle uppdatera något så jag skulle låta 5an stå på i två timmar. Nu 4 timmar senare står de de "Tjänsten ej tillgänglig", byter jag kanal får jag "Kodad signal". Har jag gjort bort mig som köpte denna tv och hoppades ha Canal Digital modul och köra inbyggd box?

Eller tror du att inställningen i service menyn kan fixa det?

Postad 07 September 2011 - 21:53

Unregistered5f219639
  • Unregistered5f219639
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Hej!

Här sitter man lite lätt ledsen över sina nya TV. Klickade hem en le40c750 och var glad ända tills jag satte i CA Modulen...

Jag har Canal Digital kabel

Jag har hittat kanaler så vitt jag vet (t.ex på 5an står de kanal 5). Kanalsökningen gav 159 träffar. Dock står det "Kodad signal" i mitten av skärmen. Jag ringde Canal Digital support och dom sa att dom skulle uppdatera något så jag skulle låta 5an stå på i två timmar. Nu 4 timmar senare står de de "Tjänsten ej tillgänglig", byter jag kanal får jag "Kodad signal". Har jag gjort bort mig som köpte denna tv och hoppades ha Canal Digital modul och köra inbyggd box?

Eller tror du att inställningen i service menyn kan fixa det?

Har du parat programkortet med modulen? Ring annars kundtjänst igen och uppge serienumret på modulen samt programkortsnumret.

Postad 07 September 2011 - 21:57

Unregistered901bb161
  • Unregistered901bb161
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har du parat programkortet med modulen? Ring annars kundtjänst igen och uppge serienumret på modulen samt programkortsnumret.

Hej, de tror jag iaf! Jag fick ge dom serie nummret på modulen på telefon men dom sade inget om någon "programkortsnummer". Står det nummret på kortet?

Får ringa imorgon!

edit: Jag får in analoga kanaler iaf så jag har något att titta på ;)

Redigerat av Unregistered901bb161, 07 September 2011 - 22:00.

Postad 08 September 2011 - 11:25

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Vilken modell har du??

Postad 09 September 2011 - 07:58

Unregistered901bb161
  • Unregistered901bb161
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ingen som har nån feedback ifall det är värt att gå in och ändra till nordic?
Mitt problem är ju inte att jag inte hittar kanalerna utan att jag inte får någon bild på dem efter jag hittat dem. Kanske helt enkelt är så att den inbyggda digitalboxen ej klarar Canal Digitals sändningar?

Postad 09 September 2011 - 08:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Fast det är ju många med LG som det faktiskt fungerar utmärkt för.

Jepp men man kan inte säga att "Om du har CI+ i tvn så funkar det". Det är inte riktigt så enkelt.

Vilken modell har du??

60PK250

Postad 09 September 2011 - 15:14

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Jepp men man kan inte säga att "Om du har CI+ i tvn så funkar det". Det är inte riktigt så enkelt.

Då är det ju bra att jag inte skrev det.

Ingen som har nån feedback ifall det är värt att gå in och ändra till nordic?

Att ändra till Nordic innebär en massa andra småförbättringar så jag tycker att du borde testa det.

Canal Digitals Kabel-TV vågar jag inte uttala mig om då jag aldrig testat det - men de har väl blivit uppköpta av ComHem ?

Postad 09 September 2011 - 15:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Det är inte riktigt klart än tror jag. Konkurrensverket måste godkänna osv. Har för mig det inte är klart. Man borde läst det i tidningarna annars.

Postad 09 September 2011 - 15:46

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0
Hamnade i fel tråd, flåt.

.

Redigerat av Unregistered33b3a508, 09 September 2011 - 15:52.

Postad 09 September 2011 - 19:17

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Har tyvärr beställt 2st LG 32LK450 Art.nr: 161088 .Inte fa..... visste jag att den riktiga hette LG 32LK450N.Så nu
står jag med näsan i blöt?.Tänkte beställa HD MODUL från ComHem.Så det lär väl inte gå att få det på dessa apparater.
Hur är det med vanlig box?Ska jag försöka att stoppa leveransen från Netonnet
Kan man köra analogt??så man ialla fall kan se grundutbudet.........

Fa.... va skönt.Ställde om till Irland.Alla HD kanaler fungerade med ComHems hd modul :(
Gjort ett kap 2st 32 full hd LG 1990:- st på Netonnet internetbutik

Postad 10 September 2011 - 11:00

Unregistered901bb161
  • Unregistered901bb161
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Detta är lika roligt som pinsamt! (av både mig o samsung)

CA modulen satt åt fel håll :(

Men till mitt försvar så satte jag in den som manualen sa!

Nu funkar de mesta bra. Får dock "svag signal" på discovery. Det måste jag undersöka närmare. Men nu är det dags att ge sig på Internet@TV

Redigerat av Unregistered901bb161, 10 September 2011 - 11:06.

Postad 11 September 2011 - 13:43

sto65
  • sto65
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Fa.... va skönt.Ställde om till Irland.Alla HD kanaler fungerade med ComHems hd modul :)
Gjort ett kap 2st 32 full hd LG 1990:- st på Netonnet internetbutik

Var visst lite för glad.Modulen eller tv hittar inte Canal + hd sport men hittar First Hd men ingen bild
det står
INGEN ÅTKOMST
INTE AKTIVERAT ( FEL KOD 6)
Ringde comhem som sa att det beror nog på tv
Det konstigaste är ju att svthd1 och 2 och eurosport hd går
Provade mitt andra syskonkort.Fick in dom som jag skrev
ComHem tyckte det var konstigt att dom gick och inte Canal + hd
vet någon vilken frekvens Canal+hd sport ligger på

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.