Mirage Omnisat v2 Sat (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(43)
|
Inga priser | |
Mirage Omnisat OS3 Sat (st)
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(7)
|
Inga priser |
6 relaterade trådar
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare? (29 inlägg)
|
14 år sedan |
Monitor Audio Radius 45HD vs. Mirage Omnisat sat (10 inlägg)
|
14 år sedan |
Mirage omnisat/ Mirage Nanosat (45 inlägg)
|
15 år sedan |
Bygga ut Sonos (2 inlägg)
|
17 år sedan |
Mirage Omnisat som surrounder (4 inlägg)
|
19 år sedan |
Har nån testat Mirage Omnisat v2? (14 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 13 October 2012 - 00:38
Är förvirrad, har mirage omnisat slutat tillverkats? Hittar dem ingenstans?
Postad 13 October 2012 - 09:37
Jag hörde ett rykte om att Mirage hade gått i konkurs, vore intressant att få det bekräftat eller dementerat. Deras webbplats är fortfarande igång och det står inget om det där.
Postad 13 October 2012 - 20:22
Mirage har inte gått i konkurs men API som de ingick i blev för några år sedan uppköpta av Klipsch som i sin tur blev uppköpta av Audiovox för knappt två år sedan. Mirage har dock i och med uppköpen hamnat mer och mer i skymundan och min uppfattning är att de nu har en tynande närvaro, i synnerhet utanför USA.
Det går att få tag på deras högtalare i Tyskland och USA fortfarande.
Det går att få tag på deras högtalare i Tyskland och USA fortfarande.
Redigerat av The_Dude, 13 October 2012 - 20:23.
Postad 14 October 2012 - 20:54
OK, det låter bra. Jag var med på att Klipsch köpt dem, men inte senare affärer. Fick uppfattningen att det här med konkurs hänt senare, men det var förhoppningsvis bara ett rykte.
Tråkigt att Mirage för en så tynande tillvaro, synd på världens bästa högtalare!
Tråkigt att Mirage för en så tynande tillvaro, synd på världens bästa högtalare!
Postad 21 October 2012 - 08:41
är på jakt efter ytligare 2st Os3 till mitt system och hoppas verkligen dessa kommer att finnas att få tag på snart igen.
Postad 21 October 2012 - 09:31
Har idag ett 5.1 system bestående av 4st lika sattelithögtalare ihop med en center.
Har fått tag i 2 par mirage surrar och undrar hur jag skall placera in dessa i en 9.1 uppsättning.
Gör det sig bäst att sätta dessa som surr back och front high, eller skall jag sätta mirage både som surr och surrback och flytta fram dom befintliga surr till front high?
Har fått tag i 2 par mirage surrar och undrar hur jag skall placera in dessa i en 9.1 uppsättning.
Gör det sig bäst att sätta dessa som surr back och front high, eller skall jag sätta mirage både som surr och surrback och flytta fram dom befintliga surr till front high?
Postad 21 October 2012 - 09:48
Har man soffan dikt mot vägen så gör mirage högtalarna underverkt som surr ( har själv så) . När jag får tag på ett par till av dessa mirage skall jag sätta dem som surr height.. Prova dig gärna fram, återkom gärna om du testar dessa som front height då jag tror de kommer göra en bra omslutande kännsa där.
Redigerat av dan_88, 21 October 2012 - 09:48.
Postad 22 October 2012 - 09:20
Har lite svårt att pröva då fästena för dom olika högtalarna inte passar med varandra.
Min tanke är ju att just 5.1 högtalarna helst skall vara matchade så gott de går, och miragen passar bäst som surr back och front high.
Men, kanske att mirage som bakkanaler helt o hållet ger en större och sömlös återgivning bakåt.
I nuvarande rum så är soffan dikt an mot bakväggen, men de ligger i planerna att ev. möblera om.
Får se hur det går, skall se om jag får möjlighet att testa lite i kommande helg.
Min tanke är ju att just 5.1 högtalarna helst skall vara matchade så gott de går, och miragen passar bäst som surr back och front high.
Men, kanske att mirage som bakkanaler helt o hållet ger en större och sömlös återgivning bakåt.
I nuvarande rum så är soffan dikt an mot bakväggen, men de ligger i planerna att ev. möblera om.
Får se hur det går, skall se om jag får möjlighet att testa lite i kommande helg.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Yamaha RX-667, vilka högtalare utan att behöva köpa ny stärkare?
54 bilder
890 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?