Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Försämringar i Canal Digitals kanalutbud

82 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 februari 2012 - 20:51

twosome
  • twosome
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
OJ!!

Här går man in för att läsa om nåt helt annat, finner denna tråd och blir deprimerad...!
Helsikes jäkla CD - nu är det nog, mitt numera obundna abonnemang kan ni rita er i fortsättningen!!!

Både VH1 och Silver/Silver HD är ju mycket bättre än många andra kanaler. Måste man plocka bort kanaler finns det supersmala kanaler, både religiösa och andra. Tänker CD ALDRIG på kunderna, vilka kanaler i HELA familjepaketet som har minst antal tittare?
Det kan omöjligt vara dessa som försvinner nu, som ligger längst ner i botten...!

Postad 20 februari 2012 - 09:14

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Synd bara att sverige är så liten marknad å att dessa 2 leverantörer kan göra som de vill. Mer konkurrens behövs det.

Postad 20 februari 2012 - 10:53

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Med tips om att ta bort ESPN HD och BBC HD istället eller?

Tycker till skilllnad från dig att man inte ska ta bort en enda HD kanal, däremot finns det massor SD kanalar man kan ta bort. Behövs inte så många nyhetskanaler t ex.

/Fredrik

Jag skrev (inte ordagrant, men de flesta förstod nog ändå) att BBC HD är en blek kopia av originalet som enligt mig är tragiskt att man inte kunde låta vara i sitt originalurförande. Den BBC HD vi har är inte den rikitga BBC HD utan en HD kanal med BBC material. Stor skillnad, jämför gärna tablåerna.

ESPN HD sa jag inte specifikt att man skulle ta bort, men det finns 3 st ESPN, en av dem kunde de skogat, förslagsvis ESPN SD.
Det behövs inte 6 sportkanaler och 8 nyhetskanaler.

Men istället för att vara spydig kanske du själv skulle skriva till dem, eller?

Det kanske finns bra program på Sjuan och TV11 också?

Min lista på kanaler de kan ta bort är följande:

Sjuan
TV11
ESPN (Räcker völ med en HD?)
Motors TV
TNT7
Star!
TLC
Blue Hustler
3-4 st av nyhetskanalerna
MTV

Är övertygad om att någon annan inte tycker lika dant, men ett fåtal kanaler är nog med bara för att de ska, inte för att intresse finns.

Redigerat av Melmac, 20 februari 2012 - 11:08.

Postad 20 februari 2012 - 10:59

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Men istället för att vara spydig kanske du själv skulle skriva till dem, eller?

Du skrev här ovan att de kunde ta bort BBC HD och att de kunde ta bort en av de tre ESPN kanalerna där du nämde HD kanalen.
Antar att du skrev likadant när du skrev till dem.

Om du anser det är spydigt får du göra det.

/Fredrik

Postad 20 februari 2012 - 11:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Saxat från mitt inlägg tidiagre:

De kan lika gärna plocka bort BBC HD sålänge det är en norden anpassad kanal med begränsningar.

Dvs. jag vill gärna ha BBC HD men inte som i den nuvarande formen.

Jag skrev till dem att de kunde plocka ett par av nyhetskanalerna samt att de inte kan mena allvar när de påstår att MTV är en musik-kanal.Tidigare hade de 3 musik-kanaler, nu har den en!

En liten jämförelse:
BBC HD på C.D. Söndag 26/2
http://tvguide.canaldigital.se/?day=6
BBC HD i G.B.
http://www.bbc.co.uk...ules/2012/02/26

Jämför gärna andra dagar i veckan. Tycker du det är samma kanal? Inte jag i alla fall.

Redigerat av Melmac, 20 februari 2012 - 11:27.

Postad 20 februari 2012 - 11:31

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Jaså , vad är detta då?

Tja vi har en motor kanal som jag aldrig har hört att någon tittar på. Vi har ESPN, ESPN HD och ESPN Classic. Ryck en av dem. France 24 och Bloomberg kan man också plocka bort. De kan lika gärna plocka bort BBC HD sålänge det är en norden anpassad kanal med begränsningar. (Ingen Top Gear, för den ska ju gå på Kanal9 ett år efter, typ)

Nu har ju Canal Digital den BBC HD de har och du skrev att de kunde ta bort den. Det var det jag reagerade på, att du vill ta bort HD kanaler år 2012. De andra kanalerna du föreslog France 24 och Bloomberg håller jag med om att de kan rycka.

/Fredrik

Postad 20 februari 2012 - 11:39

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Spelar det någon roll vilket år det är? Det är väl ändå innehållet som räknas? Jag har i alla fall hellre en SD kanal med bra innehåll än en "Repriskanal" i HD!

Skit samma, förjävligt är det i alla fall att man gjort på detta vis nu!

Redigerat av Melmac, 20 februari 2012 - 11:44.

Postad 20 februari 2012 - 11:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det kanske finns bra program på Sjuan och TV11 också?

Dessa är TV4-kanaler och med tanke på det samarbete som CD och TV4 har (den enda operatör som sänder alla deras kanaler) så lär det inte hända att dessa kanaler försvinner. Sjuan=fd 4+ och TV11=fc TV400 om nu någon skulle ha missat det.

Redigerat av agpath, 20 februari 2012 - 11:45.

Postad 20 februari 2012 - 11:46

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Ja visst sjuttsingen! Hade glömt att de bara döpt om dem.

Postad 20 februari 2012 - 15:15

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Tror inte ett dugg på att det har med frekvensutrymmet att göra, det är en ren kostnadssak. För att få in TV3HD & TV5HD fick de fimpa kanaler för samma kostnad eller mer.. Att ta bort skitkanalerna som ingen ändå ser på kommer inte att hända för de är nog nästan gratis för CD..

Tycker CD kan gå lite i framkant och fimpa alla SD-kanaler där det finns en HD kanal på. Så har de ju möjlighet att få de som ligger kvar med SD boxar att uppgradera till HD-boxar och binda sig ytterliggare tid... (så blir det ju lite ledigt i frekvensen till på köpet..)

Postad 20 februari 2012 - 15:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Undras vad det skulle kosta Canal Digital att ta fram/erbjuda en enkel DVB-S2 med MPEG4 box till alla kunder?

Gissar iofs att de gjort denna beräkning någon gång, kostnad för att dela ut/sälja boxar billigt mot vinsten att gå över till MPEG4 rakt över i sina sändningar.
Fast undras hur dyr en transponde på en satellit är egentligen?

Postad 20 februari 2012 - 21:22

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Jag fick en lapp idag om att mitt 8 kanaler kommer att bli dyrare. Efter april kommer det att kostar 189kr månaden och 59 i månaden för kortet.
Själv tycker jag att priset känns som ett skämt! Det är ju trots allt bara åtta kanaler och inga av dem filmkanaler. Man kan ju undra hur många som är beredda att pröjsa nästan 250kr för det.
Själv vill jag gå över till något annat men vet inte vad. Jag vet inte om Boxer är något bra alternativ. Tyvärr finns ju bara Comhem i lägenheten...

Postad 20 februari 2012 - 22:06

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Jag fick en lapp idag om att mitt 8 kanaler kommer att bli dyrare. Efter april kommer det att kostar 189kr månaden och 59 i månaden för kortet.
Själv tycker jag att priset känns som ett skämt! Det är ju trots allt bara åtta kanaler och inga av dem filmkanaler. Man kan ju undra hur många som är beredda att pröjsa nästan 250kr för det.
Själv vill jag gå över till något annat men vet inte vad. Jag vet inte om Boxer är något bra alternativ. Tyvärr finns ju bara Comhem i lägenheten...

Får man fråga om du har kabel-tv eller parabol? Vilket abonnemang avser du i så fall?

Från vem kom "lappen"?

Redigerat av Unregistered8f84b172, 20 februari 2012 - 22:10.

Postad 20 februari 2012 - 22:39

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Nej, men tusan. Nu svarade jag i helt fel tråd - det går fort ibland.
Som du säkert misstänkte är det Comhem som jag avser.
Sorry :blush:

Postad 20 februari 2012 - 22:49

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Inga problem! Tänkte att det kanske var Telenor som börjat erbjuda oss trogna CD kabeltv-kunder en "big deal"

Postad 21 februari 2012 - 10:34

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Fick en enkätundersökning från Canal Digital, men den var ganska intetsägande då inga frågor var kontroversiella som "hur fungerar din box" eller "vilka kanaler tittar du minst på" etc. Med rätt frågor kommer man närmare en programbukett som passar gemene familj, i stället för att någon på Canal Digital skall "tycka" om hur utbudet skall se ut.

Postad 21 februari 2012 - 13:45

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Enligt C.D. så är det BBC HD som bestämmer tablån, så jag får vända mig till dem. Märkligt, jag trodde man ställde krav på de kanale man tar in?!

Postad 21 februari 2012 - 13:45

sjostrand
  • sjostrand
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Kan det vara så att den nyss presenterade (HD-kanalen?) TV4 Sport Xtra också börjar sändas inom kort och det även gjorts plats för den?

Står att den ska finnas som a la carte kanal och kosta 30-50kr/mån. Man får väl hoppas att den även hamnar i Familjepaketet eller åtminstone ingår om man även har Canal+ (sport eller total).

http://www.tv4.se/1...._tv4_sport_xtra

Postad 21 februari 2012 - 13:54

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

Synd bara att sverige är så liten marknad å att dessa 2 leverantörer kan göra som de vill. Mer konkurrens behövs det.

Vet inte om det hjälper.
Leverantörerna har nog koll på varandras priser, och priskrig är dom inte intreserade av, så det blir kartellbildning.
Sen skriver alla avtal som dom har ensamrätten på.
I värsta fall kan det innebär för tex, den hockyintreserade att Allsvenskan, Elitserien, NHL och KHL kan hamna hos olika leverantörer. Sen skriver vi kunder avtal på tex 24 månader men kanalerna/serierna flyttar varje år ;)

Jag kan inte förstå att CD gör sig av med en så pass bra HD Kanal som MTV HD, bättre bild och ljud får man leta efter. Detta är en kanal som är perfekt att dema ljud och bild på.
Kan det va så att ViaSat skrivet ett avtal som gör att CD inte längre har rättigheterna?

Men ni ska se att snart kommer CD med den stora nyheten att det kommer en ny 3D barnkanal. :P

Jag fattar inte varför CD i dagsläget sattsar på 3D, om dom har ont om plats så satsa den plats som finns på HD.
3D tycker jag passar bäst för tecknade barnfilmer. Jag får ont i huvudet av 3D, inget jag är intreserad av.

Postad 21 februari 2012 - 16:22

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
8 hyhetskanaler och 7 sportkanaler i familjepaketet då kanske, de kanske borde döpa om det till Sport- och nyhetspaketet?

Redigerat av Melmac, 21 februari 2012 - 16:22.

Postad 21 februari 2012 - 18:21

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

• 607 inlägg
  • 0

8 hyhetskanaler och 7 sportkanaler i familjepaketet då kanske, de kanske borde döpa om det till Sport- och nyhetspaketet?

+1
Undra om deras kundundersökning visade att det är fler Nyhetskanaler vi vill ha. Sen att TV4 Sport knappt visar någon sport, och att vanliga MTV inte spelar någon musik betyder ju inte att dom inte är vad dom heter.... eller?
Sen är det nog så att en massa frireligösa Norska kanaler betalar en massa pengar till CD så att dom får möjlighet att försöka hjärntvätta någon villsen själ.

Jag tycker CD borde förklara mer vad dom grundar påståendet om att man slopar MTV LIVE HD och VH1 pga, utrymme.

Postad 21 februari 2012 - 18:40

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
CD har tagit bort texten ”att få plats med nya kanaler”
http://www.canaldigital.se/Nyheter/kanalforandringar/

Postad 21 februari 2012 - 20:02

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Som sagt, för mig får jag fyra skräpkanaler och förlorar tre favoritkanaler.
Det kallar jag inte att "förbättra innehållet i våra kanalpaket"

Postad 22 februari 2012 - 13:39

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Hmm ingen utav CDs ansvariga som vågar ge nåt svar här...

Postad 22 februari 2012 - 13:42

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Vågar och vågar, vet CD ens om att denna tråd finns?

Bättre att använda den vanliga Canal Digital tråden.

/Fredrik

Postad 22 februari 2012 - 14:08

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Javisst. Men när jag letade innan jag startade denna tråd så hittade jag ingen att fortsätta i.
Vilken tråd menar du är den vanliga Canal Digital tråden för deras kanalbud?
Det är ju bara att länka till den då.

Postad 22 februari 2012 - 14:15

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0
Inget fel på denna tråd, alltid kul att diskutera kanaler. Men tror inte Canal Digital skriver här.

Menade såklart denna tråd, där är de i alla fall inne och kollar flera gånger per dag. Ibland skriver dom också ;)

https://www.minhembi...=281631&st=1150

/Fredrik

Postad 22 februari 2012 - 16:15

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag håller med om att det finns många andra kanaler man inte skulle sakna om de togs bort.

Vuxenkanalerna, Bloomberg, Sky News, France 24, TV4 news, Al Jazeera, ESPN kanalerna, Poker, alla TV4 kanaler utom TV4HD och TV4 Film. Det är exempel på kanaler jag inte skulle sakna i alla fall.

Postad 22 februari 2012 - 17:00

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Håller med dig Bullit.

Att kanaler försvinner är faktiskt ett legalt skäl till att säga upp abonnemanget.

Postad 22 februari 2012 - 17:18

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Inget fel på denna tråd, alltid kul att diskutera kanaler. Men tror inte Canal Digital skriver här.

Menade såklart denna tråd, där är de i alla fall inne och kollar flera gånger per dag. Ibland skriver dom också ;)

https://www.minhembi...=281631&st=1150

/Fredrik

Men då fortsätter vi väl att gnälla där då.

Postad 23 februari 2012 - 14:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Det är riktigt intressant att läsa era diskussioner och kul att se ert engagemang.
Vi förstår att ni har frågor men vi kan inte kommentera dessa förändringar ytterligare, gällande sändningsrättigheterna. Vi ber om er förståelse.
Har ni andra frågor eller funderingar så är ni alltid välkomna att vända er till oss i vår företagstråd https://www.minhembi...howtopic=281631

Med vänliga hälsningar
Emelie

Postad 21 augusti 2013 - 09:22

kanelbullen2
  • kanelbullen2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kanaler jag inte gillar/som borde lämna familjepaket är:
Sjuan
Tv8
TV4 film
TV4 Guld
TV4 sport
TV4 fakta
TV4 fakta XL
TV4 komedi
Star
TLC
History
Motors TV
Disney ch
Disney XD
Disney Junior
Bloomberg
Al jazeera
France 24
Player
Adult ch
Blue Hustler

Borde ersättas med:
NRK 1
NRK 2
Norska TV2
Dr 1
Dr2
Danska TV2
Silver HD
Disc science

De som borde lämna kunde finnas i andra paket

Redigerat av kanelbullen2, 21 augusti 2013 - 09:26.

Postad 21 augusti 2013 - 10:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Smaken är som baken, ger inte en råttskit för norska/danska kanaler. Å andra sidan inte heller för flera av de som du tycker man kan ta bort.

Fast det där med utländska (statliga) kanaler, det kostar dem så mycket mer att sända om de öppnar upp för grannländerna. ta bara rättigheter för TV-serier. SVT och NRK köper in samma serier, över samma sändningsområde....
Silver HD har de väl haft?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.