Varför gick inte Liverpool-matcen i PLHD igår? Endast i Danmark stod det. WTF??
Är det möjligt att Viasat Sverige slutat med direktsändningen i PLHD för att tvinga folk till den svenska produktionen där det brukar sändas reklam?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Viasat får bara sända en (1) match kl 16.00 på lördagar!
Startad av
DennisA
, Mar 08 2012 14:42
60 svar till detta ämne
Postad 14 March 2012 - 11:16
Är det möjligt att Viasat Sverige slutat med direktsändningen i PLHD för att tvinga folk till den svenska produktionen där det brukar sändas reklam? Postad 14 March 2012 - 11:24
Så kan det mycket väl vara. Dom passar antaligen på nu när FA gör som dom gör... Tycker att kunderna ska uttrycka sitt missnöje med detta. Det har ju inte med några rättigheter att göra, utan det är tydligen andra orsaker som Viasat inte vill meddela vilka det är! Postad 14 March 2012 - 14:41
Tack för att ni tar upp detta! Jag kommer att föra denna information vidare för att kunna se över om vi kan åtgärda problemet, tills dess så får jag be att ni avvaktar. Mvh Simon Eklund ViasatSupport Postad 14 March 2012 - 22:11
Nej, PL har tagit beslutet. Postad 22 March 2012 - 21:56
@ViasatSupport
Jag har Viasat Premier League HD via Comhem. Och i går kväll fick jag titta på SVART BILD under toppmatchen Manchester City vs Chelsea. Varför??? Det snackades en hel del om Lördagsmatcher med starttid 16.00, men jag fick svart ruta på en vardag! Viasat Fotboll HD prioriterade matchen QPR-Liverpool vilket är konstigt i mina ögon eftersom Manchester City och Chelsea är två topplag medan QPR och Liverpool inte ens kämpar för att nå Champions League platser (1-4). Vad jag förstod så är det BARA abbonenter i Danmark som kad se på Premier League HD i sin helhet, medan Sverige får SVART BILD under speciella matcher, vet ej vilka men det verkar att det handlar om nästan alla matcher som direktsänds på PLHD. Det är ofattbart för mig att jag betalar 289 kr per månad för Viasat Premium HD, men PLHD kan man se bara under eftersändningar! Varför ska jag fortsätta betala för Viasat sportpaket om man får SVART BILD??? Det är MENINGSLÖST att leverera PLHD om Ni stänger av kanalen under direktsända matcher! Postad 23 March 2012 - 10:14
Kan bara hålla med vad som skrivits här, som Aston Villa-fan var jag glad när Viasat tog över och man kunde se fler matcher. Nu blir jag återigen tvingad att se matcher med topplagen som jag inte vill se. Suck.
Postad 23 March 2012 - 11:11
Hej!
Anledningen till att man får svart billd ibland på PL HD är för att vi inte kan sända livematcher där längre, det har att göra med den förändring Premier League gjort I vårt sändningsavtal. Livematcherna kommer gå på Viasat Fotboll och Viasat Fotboll HD, vi kommer dock sända repriser på Premier League HD med brittiska kommentatorer. Mvh Emelie Viasat Support Postad 23 March 2012 - 11:21
Vilken jäkla tur att man inte skaffade Viasat när ni lanserade Viasat Premier L HD, har velat ha den kanalen sedan lanseringen. Nu plötsligt sänder den inget längre? Ofattbart Viasat!. Är det inte bara att döpa om den till Viasat Fotboll HD 2 och använda den till att sända flera livematcher på? Måste ju vara flera gånger än kl 16.00 en lördag det sänds flera matcher samtidigt. /Fredrik Postad 23 March 2012 - 20:49
Då tycker jag att en hel del fotbollfans i Sverige (som har skaffat sig Viasat Premier League HD) ska eller bör säga upp avtal/abbonemang med Viasat (eller med sin kabel tv opertör) i PROTEST på grund av svarta bilden på PLHD! Viasat har svikit sina kunder och jag tänker definitivt inte titta på några PL matcher via internet eller Viasat Play och säger upp mitt abbonemang!! Vad jag förstår så kan BARA fotbollfans i Danmark titta på Live matcher på PLHD vilket är SKANDALÖST!!! När jag fick reda på det, ringde jag till Comhem och sade upp mitt abbonemang hos dom omgående!! Varför ska jag betala 289 kr per månad (OBS! 349 kr per månad från 1 April) och sedan sitta i soffan och titta på EFTERSÄNDA FOTBOLLSMATCHER?!?!?! Emilie, vem vill pröjsa för det?!?!?! Kanske nån arbetslös eller pensionär!! Kom igen!! Folk vill se fotboll i HD kvalité och Live!! DÅLIGT VIASAT DÅLIGT!!! Redigerat av Brando70, 23 March 2012 - 20:56. Postad 26 March 2012 - 08:01
Kan ni berätta vilka inskränknigar som har gjorts i avtalet? Informationen ni spridit har hela tiden påtalat att det enbart är lördagsmatcher (kl 16.00) som påverkas av förändringarna, nu verkar det ju som att det finns flera försämringar? Jag är f.n. inte kund hos Viasat men saknar PL (och framför allt CL), i o m att ni inte verkar köra med öppna kort och klara besked (eller ens korrekta?) undrar man ju om man kan lita på att ni ser till att man får det man blivit lovad? Ja, jag vet att ni inte kan rå för grundorsaken till detta problem, ni har dock, anser jag, ansvar för att se till att era kunder får det ni lovat dem alt. sänk priset på detta abonnemang. Att "fixa" det med ett Viaplay-konto löser ju ingenting, bjuder ni på en bredbandsuppkoppling åxå om man inte har en sådan? Postad 27 March 2012 - 19:09
Jag valde att rösta med plånboken och sa upp Viasat hos comhem idag, de pengar jag sparar går nu till att köpa NFL Game Pass som ger mig alla matcher live i HD både på min dator och surfplatta. Det kanske vore något för Premier League att tänka på istället för att begränsa utbudet.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |