Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat får bara sända en (1) match kl 16.00 på lördagar!

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 mars 2012 - 14:42

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Vad är det som händer!!!? Börjar funder på om följande artikel är en för tidigt publiserad 1:a april-skämt.

http://www.aftonblad...icle14492535.ab

Viasat skall alltså endast få sända 1st match kl 16.00 på lördagar från och med lördag (10/3). Har både Viasat och CD och Viasat endast för PL och då följa Man Utd. Surt att betala om man inte kan se sitt lag....

Redigerat av DennisA, 08 mars 2012 - 14:42.

Postad 08 mars 2012 - 14:51

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Det va då själva faaaaaaaan!! :angry:

Postad 08 mars 2012 - 16:14

Unregistered6ad43718
  • Unregistered6ad43718
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Dessvärre sant. Viasat's pressmeddelande: http://www.viasat.se...-premier-league

Postad 08 mars 2012 - 16:17

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Detta är idioti... Hoppas att det är en kvällstidningsanka.

Om detta genomförs, så minskar ju efterfrågan på att betala as-mycket pengar för Premier League.
Om efterfrågan minskar, så lär även Viasats möjlighet/vilja att betala för rättigheterna minska...
=mindre pengar till Premier League för sändningsrättigheterna -> mindre pengar till klubbarna -> sämre möjlighet att vara "världens bästa liga" -> nedåtgående spiral för Premier League....
Jag hoppas att inte FA är så jävla blåsta...
Jag ska tänka mig för mer än en gång innan Viasat abonnemanget förlängs....
Om det inte är möjligt att följa Manchester United live varje vecka (eftersändningar intresserar mig inte), så finns det ingen anledning att betala för kanalerna....

Postad 08 mars 2012 - 16:21

Unregisteredb0c444f4
  • Unregisteredb0c444f4
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tror det mest drabbar de som följer de lite sämre lagen i ligan. Det hör ju inte till vanligheten att flera stormatcher spelas samtigit.

Viasat bjuder ju även på Viaplay resten av säsongen, så om "fel" match visas på TV:n kan man se den där.

Postad 08 mars 2012 - 16:22

MrAssov
  • MrAssov
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Klippt från pressmeddelandet ovan:
"Du som köpt abonnemang för att se alla 380 matcher direktsänt ser på Premier League från Viasat via parabol eller bredbands-TV kommer få tillgång till Viaplay utan extra kostnad säsongen ut."

Men, nästa säsong? Betala för både viaplay och kanalerna?
Då får det vara.... blir att följa united gratis genom diverse sunkiga live-streams på nätet istället...

Postad 08 mars 2012 - 17:19

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag har en magkänsla att det är en hund begraven här.Kan det inte vara så att Viasat börjar få ont om pengar så dom inte kan visa alla matcherna.Jag menar att Premier League kommer ju att tappa i popularitet genom det här tilltaget om det nu är sant.

Postad 08 mars 2012 - 21:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
För att sätta käppar i hjulet på brittiska pubägare som köpt matcher från utländska operatörer har PL beslutat att det blir enbart en match som visas på TV lördagar 16:00 och det drabbar samtliga operatörer som visar PL-matcher och inte enbart Viasat.

Postad 09 mars 2012 - 08:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jepp. Ni får hänga den där pubägaren som ställde till med det här problemet ;)

Postad 09 mars 2012 - 11:56

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hej!

Dessa ändringar genomförs av Premier League efter domslut från EU-domstolen samt brittisk domstol och detta påverkar sändningar av Premier League över hela Europa. Vi kommer fortsatt kunna sända en direktsänd match kl. 16.00 på lördagarna på Viasat Fotboll HD/SD och vi har rätt att sända denna samt övriga på Viaplay.
Vi är hemskt ledsna, men det finns inget vi kan göra åt denna situation. Förändringarna har genomförts av Premier League efter den senaste tidens domstolsbeslut. Du kan fortsatt se merparten av matcherna – endast lördagsmatchen kl. 16 påverkas.

Vi bjuder dig som Viasat-kund på kostnaden för viaplay.se säsongen ut och vi jobbar på en lösning så att även ni som följer Premier League via andra operatörer än Viasat ska få Viaplay kostnadsfritt säsongen ut. Inget är klart i dag, men vi håller er uppdaterade.

Mvh Emelie
Viasat Support

Postad 09 mars 2012 - 12:49

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Samma sak diskuteras även i ComHem- och Viasat-trådarna i butiksdelen - och som jag även skrivit där så undrar man ju om det ligger en hund begraven då det i Norge går bra att visa alla lördagsmatcher från Premier League även i fortsättningen via kabel-tv, där är det bara sändningarna via parabol som begränsas till en match!
http://www.tv2.no/sp...00-3727568.html

Postad 09 mars 2012 - 14:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Norge är inte med i EU och då det är EU domstolen som beslutat det här så gäller det självklart inte Norge.

Postad 09 mars 2012 - 14:20

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Norge är inte med i EU och då det är EU domstolen som beslutat det här så gäller det självklart inte Norge.

Men varför visar dom då inte alla matcher via parabol?

Postad 09 mars 2012 - 14:48

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Detta har bara indirekt att göra med domen i EU-domstolen dvs. EU har inte infört begränsningen, detta är en begränsning som Premier League drivit igenom för parabolkunder (även utanför EU) som en följd av domen i EU-domstolen. Så frågan är med varför det skiljer sig hur man tillämpar detta mellan Norge och Sverige - är det rent tekniskt eller är det bara hur man tolkat vad man ska begränsa!

Redigerat av wolfman74, 09 mars 2012 - 14:49.

Postad 09 mars 2012 - 16:36

RobbanJ
  • RobbanJ
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Anledningen till att Viasat inte gör som norska TV2 och kör på som vanligt via kabel-TV är såklart att Viasat är ett företag som själva säljer TV-abbonemang via satellit. Skulle de fortsätta sända många matcher via kabel-TV skulle de göra kabel-TV till ett intressantare alternativ än att köpa Viasats egna abbonemang. Viasat skulle helt enkelt bidra till att företag som ComHem får fördelar i konkurensen med Viasat. Detta förstår ju alla att det inte är rimligt och jag tror även alla förstår att Viasat inte är så pigga på att tala om att de skulle kunna fortsätta att sända matcherna via kabel-TV men väljer att inte göra det för att gynna försäljningen av TV-abbonemang via Viasats egen platform.

Redigerat av RobbanJ, 09 mars 2012 - 16:36.

Postad 09 mars 2012 - 17:06

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Någon som vet var det kostar att köpa bara en match i Viaplay?

Postad 09 mars 2012 - 17:22

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Anledningen till att Viasat inte gör som norska TV2 och kör på som vanligt via kabel-TV är såklart att Viasat är ett företag som själva säljer TV-abbonemang via satellit. Skulle de fortsätta sända många matcher via kabel-TV skulle de göra kabel-TV till ett intressantare alternativ än att köpa Viasats egna abbonemang. Viasat skulle helt enkelt bidra till att företag som ComHem får fördelar i konkurensen med Viasat. Detta förstår ju alla att det inte är rimligt och jag tror även alla förstår att Viasat inte är så pigga på att tala om att de skulle kunna fortsätta att sända matcherna via kabel-TV men väljer att inte göra det för att gynna försäljningen av TV-abbonemang via Viasats egen platform.

Huvudet på spiken

Postad 09 mars 2012 - 18:04

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0

Någon som vet var det kostar att köpa bara en match i Viaplay?

En match kostar 129kr. Jag betalar 199kr/mån vilket är betydligt mer värt ;)

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 09 mars 2012 - 18:04.

Postad 09 mars 2012 - 20:15

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

En match kostar 129kr. Jag betalar 199kr/mån vilket är betydligt mer värt ;)

Ok, skulle ju vara kul att veta vad som händer med lösningen med fritt Viaplay även för oss Com Hem abonnenter innan man signar upp sig för Viaplay - men om jag vill se Wolves - Blackburn live i morgon så är det väl bara att hosta upp 199:- och hoppas att man sedan ändå blir kompenserad....

Postad 10 mars 2012 - 00:01

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ok, skulle ju vara kul att veta vad som händer med lösningen med fritt Viaplay även för oss Com Hem abonnenter innan man signar upp sig för Viaplay - men om jag vill se Wolves - Blackburn live i morgon så är det väl bara att hosta upp 199:- och hoppas att man sedan ändå blir kompenserad....

En match kostar 129 som det står i tidigare post. en hel månad kostar 199 vilket innebär att du kan se alla 4 (ev. kanske 5) matcher med ditt favoritlag för 199 kronor. Det tycker iallafall inte jag är fyskam

Postad 10 mars 2012 - 11:44

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hej alla!

Vi producerar en rad TV-kanaler, och dessa sänds ut på samma sätt för hela plattformen. Vi har i dagsläget inte möjlighet att skräddarsy våra kanaler och sändningar utifrån olika distributörer. Viaplay sänder alla matcher och vi utreder möjligheten att kunna erbjuda tjänsten kostnadsfritt säsongen ut även om du tittar via annan leverantör än Viasat. Vi håller er informerade om utvecklingen.

Mvh Kim
Viasat Support

Postad 10 mars 2012 - 11:58

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått så är det EU som bestämt att det ska vara så här? Vad är deras motivering till detta? Har inte läst på så mycket om vad som hänt. Nån som kan ge mej lite kött på benen?

Postad 10 mars 2012 - 12:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Vad jag har förstått så är det EU som bestämt att det ska vara så här? Vad är deras motivering till detta? Har inte läst på så mycket om vad som hänt. Nån som kan ge mej lite kött på benen?

Nej det är premier league som bestämt detta

Postad 10 mars 2012 - 14:12

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Detta måste jag skriva ner i min lilla bok över de märkligaste strategiska beslut som någonsin tagits. Ett sådant monumentalt skott i foten har jag sällan skådat.

Postad 10 mars 2012 - 15:47

Unregistered19e5a7da
  • Unregistered19e5a7da
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Pinsamt av Viasat att låta detta gå ut över kunder som inte behöver drabbas! Nu blir det till att fundera över om abonnemanget ska förnyas eller ej.

Postad 10 mars 2012 - 15:54

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0

Pinsamt av Viasat att låta detta gå ut över kunder som inte behöver drabbas! Nu blir det till att fundera över om abonnemanget ska förnyas eller ej.

Vad skulle Viasat göra istället då tycker du?

Postad 10 mars 2012 - 16:26

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Sitter och kollar på Wolves - Blackburn via Viaplay tack vare dom fria koderna - men om dom ska få mig att hosta upp 199:- i månaden nästa säsong så får dom nog göra något åt bildkvalitén på streamen.
Jag var medveten om att det skulle vara sämre än via tv'n, men det är ju samma kvalitet som det är på en fulstream - trots 100 mb uppkoppling, modern gigabit router och en modern laptop med i5 processor.

Postad 10 mars 2012 - 16:27

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Trots allt måste det väl vara avtalsbrott från PL:s sida gentemot Viasat och de övriga operatörerna som betalt dyra pengar för att kunna visa en bukett av matcher lördagar 16:00 med att begränsa urvalet till en enda match.

Postad 10 mars 2012 - 16:43

Unregistered19e5a7da
  • Unregistered19e5a7da
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Vad skulle Viasat göra istället då tycker du?

Fortsätta sända som vanligt via de distributionsformer där de får sända hur många matcher de vill?

Grejen är ju att de inte vill att deras parabolabonnemang ska se sämre ut än kabelkonkurrenternas och därför låter de kabelkunderna drabbas fast det inte behövs.

Redigerat av Unregistered19e5a7da, 10 mars 2012 - 16:48.

Postad 10 mars 2012 - 16:52

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Intressant, Sunderland - Liverpool på Viasat Sport, Chelsea - Stoke på PL HD. Gäller detta bara hos Telia?

Postad 10 mars 2012 - 17:06

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Så är det inte hos Comhem iaf..

Premier League HD är svart här.

Redigerat av k.rydberg, 10 mars 2012 - 17:07.

Postad 10 mars 2012 - 21:28

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Är det bara jag som drabbades av idiotin att låta resultaten rulla på Viasat Sport precis innan Chelsea-matchen eftersändes vid 18.30? Slog på kanalen vid 18.27 och får då veta att den slutade 1-0... Inte nog med att man inte får se den direktsänd vid 16.00 - utan nu ska Viasat meddela mig resultatet precis före den sänds också! :angry:

Redigerat av WayFar, 10 mars 2012 - 21:28.

Postad 10 mars 2012 - 23:05

Lodbrok
  • Lodbrok
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Rimligtvis borde det finnas ett avtal (sedan tidigare) på hur mycket man får sända och inte mellan PL och Viasat. Lite underligt är det att det avtalet inte gäller längre eller att PL kan gå in och ändra i sändningsrättigheterna som redan är avtalade. Lite magstarkt av Viasat att lova att sända alla matcher om man inte har täckning för det i avtal.

Postad 12 mars 2012 - 09:19

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hej!

Vi hade rättigheter till att sända precis alla PL-matcher, men efter ett domslut så få vi nu alltså endast sända en match kl 16.00 på lördagar. Det är endast de matcherna som påverkas, alla andra matcher går som vanligt.
På Premier League HD kommer det vara en svart bild eller stå att "kanalen inte är tillgänglig i din regon", detta är endast under direktsändningar.

Premier League gör dessa ändringar pga en gammal tradition i England, där sänds inga matcher på TV kl 16.00 på lördagar utan man ska gå till arenorna, de kan genomföra dessa ändringar efter ett beslut av EU-domstol samt en brittisk domstol.

Anledningen till att detta drabbar även kabelkunder är för att våra kanaler sänds ut på samma sätt för hela plattformen, oavsätt om man har ett parabol-abonnemang eller ett kabel-abonnemang. Vi har i dagsläget inte möjlighet att skräddarsy våra kanaler och sändningar utifrån olika distributörer.

Som kompensation för detta så får alla Viasat-kunder får Viaplay.se gratis säsongen ut, ComHem- och Bredbandsbolaget-kunder får frikoder av respektive leverantör för 10 matcher på viaplay.se, på detta sätt får alla se de matcher de betalat för.

Hoppas alla känner att de fick svar på sina frågor.

Mvh Emelie
Viasat Support

Postad 12 mars 2012 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Jag har en närbesläktad fråga. Vissa av Champions League-åttondelarna går i den lågupplösta kanal 10. Varför går de inte samtidigt i den högupplösta Viasat MotorHD?
Det känns otroligt sunkigt att behöva se Real Madrid -CSKA Moskva i usel lågupplöst bild.

Postad 12 mars 2012 - 10:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Nu var det väl ändå tvärtom. Ngn pubägare använde sig av utländska operatörer för att visa fotboll kl 16. Då ilsknade premier league till och drog upp det i domstol. Premier league förlorade i eu-rätten och därför så hade de inget annat val än att begränsa det för utländska operatörer. Det är alltså inte ngn domstol som sagt att de bara får sända en match. Det är ett val premier league gjort för att få mer folk till arenorna.

Postad 12 mars 2012 - 12:08

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Egentligen verkar det som att PL går Sky:s ärenden. PL har ju sålt rättigheterna med exlusivitet till Sky, Viasat och andra operatörer i Europa. Om en engelsk pubägare använder en grekisk eller en engelsk operatör har ju PL ändå fått betalt från de två olika operatörerna, medan Sky missat ett abonnemang som en kund tycker är för dyrt.

Postad 13 mars 2012 - 09:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
PL har väl inte gjort något som jag förstått det utan det är Sky.
Det är dom som tagit det här till domstol, det är dom som beslutat att alla andra bara får visa en match (som dom bestämmer vilken det är) live@16

Postad 13 mars 2012 - 09:18

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Hej!

Vi hade rättigheter till att sända precis alla PL-matcher, men efter ett domslut så få vi nu alltså endast sända en match kl 16.00 på lördagar. Det är endast de matcherna som påverkas, alla andra matcher går som vanligt.
På Premier League HD kommer det vara en svart bild eller stå att "kanalen inte är tillgänglig i din regon", detta är endast under direktsändningar.

Premier League gör dessa ändringar pga en gammal tradition i England, där sänds inga matcher på TV kl 16.00 på lördagar utan man ska gå till arenorna, de kan genomföra dessa ändringar efter ett beslut av EU-domstol samt en brittisk domstol.

Anledningen till att detta drabbar även kabelkunder är för att våra kanaler sänds ut på samma sätt för hela plattformen, oavsätt om man har ett parabol-abonnemang eller ett kabel-abonnemang. Vi har i dagsläget inte möjlighet att skräddarsy våra kanaler och sändningar utifrån olika distributörer.

Som kompensation för detta så får alla Viasat-kunder får Viaplay.se gratis säsongen ut, ComHem- och Bredbandsbolaget-kunder får frikoder av respektive leverantör för 10 matcher på viaplay.se, på detta sätt får alla se de matcher de betalat för.

Hoppas alla känner att de fick svar på sina frågor.

Mvh Emelie
Viasat Support

Intressant att åteigen så blir kunder hos Telia helt utan kompensation. VAd jag vet betalar man fullt pris på Telia också för Viasat. Man får dessutom betala hutlöst extra för att köra tvillingabonnemang. MAn får trots det inte tillgång till viaPlay mm, och nu ingen kompensation. Tydligen så kan jag inte ens beställa Viasat Sport utan att binda mig 12 månader längre hos Telia. Undrar om det är så överallt.

Nu säger jag inte att det är Viasats fel att Telia kunder blir utan kompensation, men någonsans måste det fela när Telia alltid är sist med att få tillgång till nya kanaler mm från bl a Viasat. Känns synd att man är bunden till Telias Fiber...

Postad 13 mars 2012 - 09:29

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Hej!

hassesolo, Viasat Motor ska vara en renodlad motor-kanal med i princip endast motorsport på, om det verkligen behövs, någon gång ibland, kan vi lägga en fotbollsmatch på den kanalen men det är inget vi gör för jämnan utan drar oss in i det sista för att använda den kanalen.

Bulldog79, tyvärr kan vi inte styra över vilken kompensation varje operatör väljer att ge sina kunder, det är väldigt tråkigt att kunder hos Telia inte kan få viaplay.se gratis i dagsläget för de matcher man missar men som sagt så kan vi inte bestämma det utan det gör Telia.

Mvh Emelie
Viasat Support

Postad 13 mars 2012 - 10:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Hej!

hassesolo, Viasat Motor ska vara en renodlad motor-kanal med i princip endast motorsport på, om det verkligen behövs, någon gång ibland, kan vi lägga en fotbollsmatch på den kanalen men det är inget vi gör för jämnan utan drar oss in i det sista för att använda den kanalen.

Mvh Emelie
Viasat Support

Det behövs verkligen imorgon kl 20.45 när Real Madrid möter CSKA Moskva. Det går dessutom ändå ingen motorsport då. Att se på kanal 10 som har så usel bildkvalitet är en plåga.

Postad 13 mars 2012 - 10:56

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
Trist att man måste fulstreama i fortsättningen, eventuellt fixa nå dreamboxvariant från norge då Viasats stream är under all kritik. I de fall det faktiskt blir någon bild så är den usel. Nä, skärpning, märkligt att endast SVT lyckats visa upp en riktigt bra mediastreaming.

Postad 13 mars 2012 - 17:39

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
ViasatSupport: Kan ni sluta med att visa de rullande resultaten så man inte får veta matchutgången innan man ser den eftersänd?

Är det bara jag som drabbades av idiotin att låta resultaten rulla på Viasat Sport precis innan Chelsea-matchen eftersändes vid 18.30? Slog på kanalen vid 18.27 och får då veta att den slutade 1-0... Inte nog med att man inte får se den direktsänd vid 16.00 - utan nu ska Viasat meddela mig resultatet precis före den sänds också! :angry:

Postad 13 mars 2012 - 17:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Hahaha. Fyfan vad korkat. Om folk vill veta resultaten så finns det massor av andra sätt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 mars 2012 - 17:53.

Postad 13 mars 2012 - 19:56

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Hahaha. Fyfan vad korkat. Om folk vill veta resultaten så finns det massor av andra sätt.

Precis, det är ju knappast Viasats "paus"-/"tablå"-sidor som man vänder sig till för att kolla resultat. Enda funktionen de fyller är att vara spoilers och med stor sannolikhet förstöra eftersända matcher. Fattas bara ett "pling i rutan" precis när matchen börjar med ett förkunnande om slutresultatet... :wacko:

Postad 14 mars 2012 - 03:21

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Självklart är man teliakund så man inte får någon ersättning.
Ska ringa dom och höra vad dom säger, dom borde va rädda om sina kunder tycker jag.

Postad 14 mars 2012 - 08:33

Henke01
  • Henke01
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är förvånandsvärt att man inte har läst om någon som saknar Premier League HD-kanalen hos Viasat. Nu efter FA´s åtstramningar har Viasat helt plötsligt strypt den kanalen även på matcher som sänds på övriga tider än 16.00 på lördagar. Många kunder har skrivit på deras Facebook-sida men inte fått något vettigt svar. Efter en chat med supporten "jobbar dom på att lösa detta och få tillbaks livesändningar övriga tider". Är det fler som kan "ligga på" och kräva att dom ska visa matcher där i fortsättningen? Tack!

Postad 14 mars 2012 - 08:46

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1 954 inlägg
  • 0

Jag tycker att det är förvånandsvärt att man inte har läst om någon som saknar Premier League HD-kanalen hos Viasat.

Tycker det är konstigt jag med. Har själv Canal Digital men har ev tänkt att skaffa även Viasat i höst för att få se Premier League i HD.

Nu plötsligt är det inte lika intressant längre i och med att de i alla fall just nu gått ut med att det bara kommer visas repriser på PL HD kanalen.

Visserligen har dom fler HD kanaler men det är ju framför allt lördagseftermiddagar med PL jag saknat sedan Canal+ förlorade rättigheterna. Och som det ser ut nu visas bara en match i HD då.

/Fredrik

Postad 14 mars 2012 - 08:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Varför gick inte Liverpool-matcen i PLHD igår? Endast i Danmark stod det. WTF??

Postad 14 mars 2012 - 09:49

Henke01
  • Henke01
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Varför gick inte Liverpool-matcen i PLHD igår? Endast i Danmark stod det. WTF??

Antaligen för att det tydligen är svårt för Viasat Sverige att trycka på rätt knapp...
Det är ju tydligen inget problem för våra danska vänner att visa övriga livematcher där!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.