Epsons nya hemmabio projjar hösten 2013!
132 svar till detta ämne
Postad 18 december 2013 - 23:56
Soulforged
-
Soulforged
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ganska tyst om tw9200 här i de svenska forumen. Jag tycker allt att den förtjänar lite mer uppmärksamhet här då det antagligen är bland det bästa man kan få tag i, om man tar hänsyn till både bildkvalitet, pris och hur praktisk den är - mindre än jvc/sony, betydligt lägre lampkostnad/år, lågt inputlag (även om HW55 lär vara aningen bättre där).
Jag har haft min i ett par veckor och uppgraderade från min Epson TW3200. Det är en oerhörd förbättring måste jag säga. Först och främst i form av skärpa och mindre kromatisk aberration, som med fördel kan förbättras ännu ett snäpp med hjälp av menyn för panel alignment. Därefter är den mest påtagliga skillnaden ljusstyrkan och svärtan. Svärtan är väl det 3200 är minst "dålig" på i jämförelsen. Och så har ju 3200 ännu lägre inputlag, men med det nya "fast"-läget så skall den här vara nästan lika snabb - det funkar hur bra som helst med ps3 för min del i alla fall.
Den stora frågan är huruvida man skall använda auto-irisen eller inte. Jag tycker inte att den stör visuellt, men den hörs en del. Dessutom är svärtan riktigt bra även om man har den avslagen. Men den frågan är allt ett i-landsproblem, jag kunde inte ha varit nöjdare med denna projektor
Postad 21 december 2013 - 13:00
anmg
-
anmg
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Sitter på en TW9200 med sen en månad tillbaka och är grymt nöjd. På alla sätt.
Drog en kalibreringsskiva, men det var verkligen inte mycket ja har ändrat utan den är i mitt tycke riktigt bra rakt ur lådan!
Kör ps3/ps4 med den och märker inget.
I xbmc kör ja lite lipsync för slänger på lite bildinterpolation med den.
EDIT: Ang autoiris så har ja det avstängt, aldrig haft en projektor innan och blev förvånad hur den lät. Trodde en stund att den var trasig =) Låter som en kuttrande hårddisk ungefär, och tyckte att ljuset släpade lite och flackade så kör utan.
Redigerat av anmg, 23 december 2013 - 09:52.
Postad 27 december 2013 - 22:27
mikko
-
mikko
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Har nu hunnit testa projektorn (Epson EH-TW9200W) lite mer, måste säga att jag är missnöjd med den! Lampläget i ecomode är alldeles för mörkt! För att njuta av bilden så måste jag välja "vardagsrum" eller liknande och då börjar fläkten låta riktigt högt! Uppgraderade från en Panasonic PT-AX200ESom jag använder tillsammans med boxee box. Ej testat någon av dem med blurayspelare. Högsta upplösningen jag kört är 1080p, ca 10Gb film. Tycker att skillnaden emellan dessa två är för liten, med de format jag mest tittar på. Synd att det är försent att ångra köpet...
Postad 27 december 2013 - 23:07
Soulforged
-
Soulforged
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Har nu hunnit testa projektorn (Epson EH-TW9200W) lite mer, måste säga att jag är missnöjd med den! Lampläget i ecomode är alldeles för mörkt! För att njuta av bilden så måste jag välja "vardagsrum" eller liknande och då börjar fläkten låta riktigt högt!
Det är inte lampläget som gör den största skillnaden i ljusstyrka, utan färgfiltret som används i natural- och cinema-läget. Så prova att välja livingroom/vardagsrum och välj under power consumption (tror jag att det heter) "ECO". Då kommer du att köra i lågt lampläge men utan färgfiltret. Färgerna är helt fel i defaultläget här så du bör köra en kalibreringsskiva, men när man väl fått rätt på det så blir det riktigt bra. Själv använder jag nästan aldrig det höga lampläget, jag tycker inte att det är värt den ljudnivån för den lilla extra ljusstyrka man får.
Postad 28 december 2013 - 10:29
mikko
-
mikko
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Det är inte lampläget som gör den största skillnaden i ljusstyrka, utan färgfiltret som används i natural- och cinema-läget. Så prova att välja livingroom/vardagsrum och välj under power consumption (tror jag att det heter) "ECO". Då kommer du att köra i lågt lampläge men utan färgfiltret. Färgerna är helt fel i defaultläget här så du bör köra en kalibreringsskiva, men när man väl fått rätt på det så blir det riktigt bra. Själv använder jag nästan aldrig det höga lampläget, jag tycker inte att det är värt den ljudnivån för den lilla extra ljusstyrka man får.
Tack för infon! Ska prova senare ikväll.
Postad 28 december 2013 - 16:06
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Hade inga problem med att köra låg lampläge/bio med min TW9000 på vanlig vit duk. Låter märkligt med tanke på att denna (9200) har högre kontrast! Hur ser rummet ut och vilken duk har du? Tråkigt att du inte är nöjd
Redigerat av mcmike, 28 december 2013 - 16:09.
Postad 28 december 2013 - 18:44
Soulforged
-
Soulforged
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag skall tillägga att jag också tycker att ljusstyrkan är fullt tillräcklig i default bioläge (betydligt ljusstarkare än tw3200), men kollar jag när det är dagsljus ute och jag inte mörklägger så använder jag livingroom-läget. Kan det kanske röra sig om en dålig lampa?
Postad 29 december 2013 - 00:56
mikko
-
mikko
-
Lärjunge
-
-
359 inlägg
Nu när jag kör läget "vardagsrum" i ecomode så räcker ljuset till. Tack för tipset.
Jag har ett ljust rum och vit tab-tension duk med ca 1,1 gain.
Blir kul o testa bluray snart, beställt en playstation 3.
Postad 24 januari 2014 - 08:51
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Jag kör min 9200 i cinemaläget (aningens justerat), alltid ecoläge. Det fungerar riktigt bra även i ett hyfsat belyst rum, visserligen mot en BD duk. Är fantastiskt nöjd med epson projjen, (hade 9000 innan, bl.a. sony innan det)
Postad 29 januari 2014 - 15:24
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
är det någon som köpt eh-tw 7200 . hur tycker ni den är .
Redigerat av mr richards, 29 januari 2014 - 15:29.
Postad 08 februari 2014 - 11:40
Unregisteredb5c10fcd
-
Unregisteredb5c10fcd
-
Rookie
-
9 inlägg
Har kört TW7200 ett par veckor nu. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Särskilt efter att ha skruvat lite på färgerna.
Postad 08 februari 2014 - 12:53
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
tack för svaret Landå. det låter väldigt intressant, har du testat med 3d än. läste test om den den fick bra omdöme vad gäller färger och bra detaljer i mörka bilder.
Postad 08 februari 2014 - 13:04
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Postad 09 februari 2014 - 09:35
Unregisteredb5c10fcd
-
Unregisteredb5c10fcd
-
Rookie
-
9 inlägg
Mr Richards, Har sett Berättelsen om Pi och delar av Promenthus i 3D. Det ser mycket bra ut. Projektorn går dock från nästan helt tyst (eco) till att den hörs vid 3D-visning. Inget överdrivet men den är så pass tyst annars så jag nämner det.
Redigerat av Unregisteredb5c10fcd, 09 februari 2014 - 16:01.
Postad 11 februari 2014 - 12:37
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Någon med tips på 3d glasögon som passar till barnen. Originalglasögonen är aningen stora för minstingen.
Postad 26 februari 2014 - 11:37
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
funderar på eh-tw 7200 och eh-tw 9200 , undrar om det väldigt stor skillnad på bildkvalite mellan dom här. om det prisskillnad på 7.000 kr vet att det är bäst att titta på dom vad dom presterar live innan köp. har ingen lust att åka 60 mil.
Postad 26 februari 2014 - 11:41
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
Framförallt så gräver TW9200 betydligt djupare i svärtan, så om du har ett tillräckligt mörkt rum för att utnyttja det så kan det definitivt vara värt pengarna. Men då ligger JVC X35 i samma prisklass och där är det hård konkurrens.
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 26 februari 2014 - 13:02
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
tack för svaret marcus, misstänkte att det var så det var med svärtan. bra lampgaranti är det på epson. du nämner även x35 är ju linsminne på den, lite sämre lampgaranti på den kanske. x35 verkar ju vara en grymt stor projektor, det är inte lätt att välja mellan dom här två.
Postad 01 mars 2014 - 17:22
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
jag köpte en eh-tw 7200, jag tror jag blir nöjd med den här projektorn. 7000 kr upp till en 9200 tycker det blir lite för mycket pengar. det måste väl bli bättre med 7200 än den jag har nu eh-tw3500. såg att 7200 fick bra omdöme på detaljer i mörka scener på film.
Postad 04 mars 2014 - 20:28
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
i dag fick jag min eh-tw7200 det är en jättefin bild, men jag monterade den i taket med fästet jag fick med chiefs billigare takfäste. jag måste använda lenshiften nåt grymt mycket. jag är faktiskt imponerad av skärpan i optiken fast jag använder mig av väldigt mycket lenshift. takmontering är djävelens påfånd. har skruvat fast allting på fästet men ända är det glappt i fästet.
Postad 05 mars 2014 - 12:57
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
det måste väl bli bättre med 7200 än den jag har nu eh-tw3500.
Yep, så är det. såg att 7200 fick bra omdöme på detaljer i mörka scener på film.  Det som avgör hur mycket detaljer som syns i mörka partier är främst hur gamman är ställd, nästan inget mellan olika maskiner. Bottensvärtan däremot påverkar projektorn(och duken/rummet) och det är där det skiljer mellan olika prisklasser/modeller. MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 05 mars 2014 - 13:00
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
jag är faktiskt imponerad av skärpan i optiken fast jag använder mig av väldigt mycket lenshift.
De nya modellerna har fått mycket bättre optiska egenskaper och det märks tydligt när man använder kraftig lensshift. Tyvärr har det gett ett lägre ljusflöde/kontrast, men man kan inte få allt verkar det som. takmontering är djävelens påfånd. har skruvat fast allting på fästet men ända är det glappt i fästet.
Det borde inte glappa. Prova igen eller hör av dig till din ÅF så kan de säkert hjälpa dig! MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 05 mars 2014 - 16:08
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
hej jag fick ordning på takfästet till slut, inget glapp längre. fick ner projektorn några cm till i fästet,behöver inte använda så mycket lenshift längre. tack för svaren Marcus_TheRock. jag är väldigt nöjd med eh-tw7200 och det är häftigt med 3d på stor bild nu. såg i menyn att det inte står 2,2 eller 2,4 på valen av gamma, nu har jag valt -2 är det samma som 2,4 i gamma. nu är det filmtajm. MVH mr richards. upptäckte att jag har monterat projektorn lite för nära har projektorn 3,50 från duken. måste nog få större avstånd, som det är nu så får jag zooma ut max för att fylla en duk på 112 tum.
Redigerat av mr richards, 06 mars 2014 - 23:54.
Postad 10 mars 2014 - 03:21
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
ser att det finns paneljustering på 7200 i menyn hur går man tillväga där. man kan justera hörnen och välja färg, fattar inte mycket av detta.
Postad 15 mars 2014 - 09:37
ad72
-
ad72
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Har kikat på projektor nu i 1.5 månad ca & gått från priser runt 10' - 15' (dlp) men har nu fastnat för TW7200.
Var & kikade på 7200 förra helgen på Hembioconsult i Stenkullen. Verkar vara finfin bild.
Det är min första projektor i ett vardagsrum med 3 fönster på sidan som jag tänkte försöka mörklägga så gott det går.
Vitt tak, resten av rummet ska tapetseras om & mörkare nyans på dukvägg skulle jag tro.
Har bara sett 2 reviews än så länge & ett positivt användaromdöme på prisjakt
http://www.trustedre...rojector_review
http://www.expertrev...epson-eh-tw7200
https://www.prisjakt...t.php?o=2190525
Blev lite skeptisk till 3D dock, det flimrade jättemycket, men jag vet att jag har lite känsliga ögon när det gäller sånt, man vänjer sig nog kanske.
Annars var det fina 3D effekter på barnfilmen vi såg.
Någon som vet om det finns billigare bra 3D glasögon som passar & är bra? 1000:-/st för orginal är lite saftigt.
Lite synd att få ÅF säljer denna modell & alla ÅF har samma priser 17995:- (förutom Projektor Discount som inte har så höga betyg).
Men Hembioconsult verkar toppen att handla från, vilken härlig mottagning vi fick i butiken i lördags, det visades fram & tillbaka & byttes filmer & jämfördes mellan vit & grå duk. Har 99% bestämt att jag kommer handla här.
Fick ett konkurrenskraftigt paketpris (projektor, elektrisk kingpinduk104", 8m hdmi, stabitl takfäste+extra glasögon) som jag troligtvis nappar på.
Ang. duk..
Det blir nog en elektrisk Kingpin 104" (ej tab, det blir tyvärr över budget), sneglar även lite på en elektrisk Grandview Fantasy Electric 106".
Synpunkter på dessa ?
Epson verkar ha fina garantier både på projektor & lampa & en riktigt bra kundsupport när man läser omkring på forumet.
Postad 15 mars 2014 - 11:57
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
jag tycker att eh-tw7200 är helt suverän på 3d.
Postad 15 mars 2014 - 13:45
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Har kikat på projektor nu i 1.5 månad ca & gått från priser runt 10' - 15' (dlp) men har nu fastnat för TW7200. Var & kikade på 7200 förra helgen på Hembioconsult i Stenkullen. Verkar vara finfin bild.
Det är min första projektor i ett vardagsrum med 3 fönster på sidan som jag tänkte försöka mörklägga så gott det går. Vitt tak, resten av rummet ska tapetseras om & mörkare nyans på dukvägg skulle jag tro.
Har bara sett 2 reviews än så länge & ett positivt användaromdöme på prisjakt http://www.trustedre...rojector_review http://www.expertrev...epson-eh-tw7200 https://www.prisjakt...t.php?o=2190525
Blev lite skeptisk till 3D dock, det flimrade jättemycket, men jag vet att jag har lite känsliga ögon när det gäller sånt, man vänjer sig nog kanske. Annars var det fina 3D effekter på barnfilmen vi såg.
Någon som vet om det finns billigare bra 3D glasögon som passar & är bra? 1000:-/st för orginal är lite saftigt.
Lite synd att få ÅF säljer denna modell & alla ÅF har samma priser 17995:- (förutom Projektor Discount som inte har så höga betyg).
Men Hembioconsult verkar toppen att handla från, vilken härlig mottagning vi fick i butiken i lördags, det visades fram & tillbaka & byttes filmer & jämfördes mellan vit & grå duk. Har 99% bestämt att jag kommer handla här. Fick ett konkurrenskraftigt paketpris (projektor, elektrisk kingpinduk104", 8m hdmi, stabitl takfäste+extra glasögon) som jag troligtvis nappar på.
Ang. duk..
Det blir nog en elektrisk Kingpin 104" (ej tab, det blir tyvärr över budget), sneglar även lite på en elektrisk Grandview Fantasy Electric 106". Synpunkter på dessa ?
Epson verkar ha fina garantier både på projektor & lampa & en riktigt bra kundsupport när man läser omkring på forumet.

Ja är ruggigt nöjd med denna projektorn. Har ungefär samma förutsättningar som du. Mycket "Bang for the bucks" Jag köpte min på The Rocks projektormässa i Lund och gav blygsamma 14990:-  Känns som ett klipp...
Postad 15 mars 2014 - 22:26
ad72
-
ad72
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Oj, 15000 riktigt bra pris! Läste om mässan men lite för långt att åka tyvärr, kom till Göteborg gärna!! 
Då borde det ju finnas lite marginal till lite bättre pris än 18000:-
Börjar bli rejält sugen nu..
Postad 17 mars 2014 - 09:04
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
fjärrkontrollen funkar ej riktigt, vill ej ha någon hdmi-link. vill kunna slå på och av med fjärren. men det funkar ej ordentligt.
Postad 19 mars 2014 - 09:26
ad72
-
ad72
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Epson har inbyteskampanj på 3000:- just nu om du köper 7200,9200 om du samtidigt har en gammal projektor att lämna i inbyte.
Synd att man ej har något gammalt liggandes.. Hade slagit till direkt! Får kanske leta efter nåt billigt man kan lämna i inbyte... :-)
http://www.epson.se/...ms/index/10925/
Postad 05 april 2014 - 14:47
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hej! Jag och min fru är ruskigt sugna på att uppgradera den EH-TW7200 som vi har haft i drygt 3,5 år. Tiotusenkronorsfrågan är hur den fungerar gällande input lag. Jag lirar en hel del BF4 via Xbox 360 och frågan är om ni som har en EH-TW7200 kan ge någon kommentar kring det? Att spela solo är ju inga problem, men online verkar tydligen kunna vara en issue.I övrigt fick vi en fin demo av EH-TW9200, HW55 och tyvärr (  ) en 4K-projektor för 100 000 SEK. Stört vilken skillnad det är på bild och bild. Genast kändes 7200-projektorn ganska trött och tråkig. Men men, det blir en uppgradering i framtiden när 4K är standard.
Postad 05 april 2014 - 18:28
lungan
-
lungan
-
Forumräv
-
-
545 inlägg
I övrigt fick vi en fin demo av EH-TW9200, HW55 och tyvärr ( ) en 4K-projektor för 100 000 SEK. Stört vilken skillnad det är på bild och bild. Genast kändes 7200-projektorn ganska trött och tråkig. Men men, det blir en uppgradering i framtiden när 4K är standard.
Hur var 9200 mot HW55?
Postad 05 april 2014 - 18:39
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hur var 9200 mot HW55?
Min fru sa "Oj!"... Det var verkligen skillnad mellan de två. Jag frågade uttryckligen om de i butiken möjligen hade kommit åt linsen. Personalen visade menyn på 9200 och ställde in skärpan så skarpt det gick och jag tycker visserligen att det blev nååågot bättre, men inte mycket. Slutsats - Sonyn spelar i en annan division. Det blev extremt påtagligt när jag såg dem "bredvid" varandra, samtidigt på två dukar, matade med Blu-Ray (Dark Knight). Nåväl, jag vet ju hur nöjda vi är med den EH-TW3200 vi har (allt är ju relativt). Det som kändes konstigt i butiken var att 9200 nästan kändes sämre än 3200 hemma. Väl hemma igen, i skrivande stund är läget under kontroll igen. Vi har precis tittat på samma scener från Dark Knight på vår 3200 och den känns ruskigt skarp. Med det sagt så har vi konstaterat att vår budget just nu inte tillåter en HW55, men att om/när vi flyttar någon gång i framtiden, så ska vi satsa på en biogrotta. Då blir det ett steg upp, helt klart. Möjligen är 4K standard då och då blir det verkligen åka av. Eftersom 7200 verkligen är ett flertal snäpp bättre än 3200 - och vi hemma (utan möjlighet att jämföra de bästa modellerna) - är jättenöjda med vår 3200, så har vi nog mentalt ställt in oss på att vi kommer bli ruskigt nöjda med en 7200 också. Jag tror inte att vi går hela vägen upp till 9200. Då är man nästan uppe på X35 från JVC eller t.o.m. HW55:an. Hade vi INTE haft vita väggar, vitt tak, en vit Kingpin-duk och dessutom tittat både på TV, film och spelat på den - då hade vi kanske sparat till en HW55. 3 års lampgaranti väger just nu in tungt, i kombination med de recensioner 7200 har fått. Vi hoppas vi blir nöjda.
Postad 05 april 2014 - 20:49
Marcus_TheRock
-
Marcus_TheRock
-
Mästare
-
-
3 067 inlägg
HW40 som kommer nu i mitten på månaden för 21.900kr gör att du kan få Sonyprestanda till "Epsonpris". Som klippt och skuren till dig, baserat på din beskrivning.
MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Postad 05 april 2014 - 23:28
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
HW40 som kommer nu i mitten på månaden för 21.900kr gör att du kan få Sonyprestanda till "Epsonpris". Som klippt och skuren till dig, baserat på din beskrivning.
MVH Marcus, The Rock Hemmabio i Lund
Tack för tipset Marcus! Det känns som om jag väntar lite till då. Argh! Köpångest... Jag blev verkligen vansinnigt imponerad av bilden från HW55 i relation till EH-TW9200 så... Nej, vi väntar. Det vore också roligt att få prova Sony ett tag. Dessutom har jag fått för mig att Sonyprojektorn inte kan få in damm i optiken - eller var det äldre modeller?
Postad 06 april 2014 - 17:25
lungan
-
lungan
-
Forumräv
-
-
545 inlägg
Min fru sa "Oj!"...
Det var verkligen skillnad mellan de två. Jag frågade uttryckligen om de i butiken möjligen hade kommit åt linsen. Personalen visade menyn på 9200 och ställde in skärpan så skarpt det gick och jag tycker visserligen att det blev nååågot bättre, men inte mycket.
Slutsats - Sonyn spelar i en annan division. Det blev extremt påtagligt när jag såg dem "bredvid" varandra, samtidigt på två dukar, matade med Blu-Ray (Dark Knight).
Tack!
Postad 08 april 2014 - 11:02
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Tiotusenkronorsfrågan är hur den fungerar gällande input lag. Jag lirar en hel del BF4 via Xbox 360 och frågan är om ni som har en EH-TW7200 kan ge någon kommentar kring det? Att spela solo är ju inga problem, men online verkar tydligen kunna vara en issue.
Jag börjar oxå bli lite sugen på att uppgradera och TW7200 ligger rätt i pris. Så hur är den att spela på, någon som testat? Jag spelar/kollar film idag på en TW3200.
Postad 08 april 2014 - 17:52
ad72
-
ad72
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det blev en 7200 & en Grandview Fantasy Electric 106", inkopplat för ca 2 veckor sedan. Har inte grejat nåt direkt med inställningarna än får ta det vid tillfälle.. Men än så länge verkar allt fint, har projektorn ståendes högt upp på ett skåp närmare 5.5 meter bak & tack vare den fina lensshiften så är det inga problem att få till bilden där jag vill ha den! Ska inhandla en 3d bluray spelare i veckan & Det regnar köttbullar 2 i 3d är redan inhandlad tillsammans med 2st 3d glasögon. MEN är det någon som vet om det går att köpa billigare 3D glasögon som är bra någonstans!? Skulle vilja ha 2 till & 1000:-/st. är i saftigaste laget...Utnyttjade för övrigt kampanjen som Epson har nu att få 3000:- tillbaka om man lämnar in en gammal projektor i inbyte! Köpte en billig på Blocket som jag bytte in  Här är länken till Epsons inbyteskampanj igen.. http://www.epson.se/...cms/index/10925
Postad 09 april 2014 - 14:18
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
OM man HADE kunnat köpa dem på Epsons hemsida hade dem kostat knappt 700.- Elgiganten Business tar strax under 800.-
Postad 10 april 2014 - 05:39
Unregisteredb5c10fcd
-
Unregisteredb5c10fcd
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har 2 st originalglasögon och 4 st Samsung SSG-5100GB/XC 179:- som gäst- och barnglasögon.
Lite lättare att acceptera ett fingeravtryck med popcornsmör på Samsungbrillornas linser:)
Redigerat av Unregisteredb5c10fcd, 10 april 2014 - 05:48.
Postad 13 april 2014 - 22:11
Poppler
-
Poppler
-
Användare
-
-
183 inlägg
Jag har 2 st originalglasögon och 4 st Samsung SSG-5100GB/XC 179:- som gäst- och barnglasögon. Lite lättare att acceptera ett fingeravtryck med popcornsmör på Samsungbrillornas linser:)
Detta kan vara ett mkt bra tips för min del! Vill du beskriva skillnaderna mellan Epsons och Samsungs brillor?
Postad 14 april 2014 - 08:33
Unregisteredb5c10fcd
-
Unregisteredb5c10fcd
-
Rookie
-
9 inlägg
Detta kan vara ett mkt bra tips för min del! Vill du beskriva skillnaderna mellan Epsons och Samsungs brillor?
Epsonbrillorna är stabilare men därmed oxå lite tyngre. Samsungbrillorna har knappbatterier istället för laddbara (räcker dock länge). Känns som de sitter något bättre på barn.
Postad 14 april 2014 - 16:54
Poppler
-
Poppler
-
Användare
-
-
183 inlägg
Epsonbrillorna är stabilare men därmed oxå lite tyngre. Samsungbrillorna har knappbatterier istället för laddbara (räcker dock länge). Känns som de sitter något bättre på barn.
Att byta billiga batterier då och då är ju inte värre än att ladda Epsonbrillorna. Någon skillnad i bild? Mörkare/ljusare, crosstalk?
Postad 25 april 2014 - 13:49
Labbas
-
Labbas
-
Rookie
-
6 inlägg
Då har jag hoppat på Epsons kampanj och lämnat in den gamla trogna Sanyo PLV-Z4'an och beställt en EH-TW7200. Känns riktigt bra!
Nu undrar jag om det finns någon som sitter på en kalibrerad konfig som lämpar sig för en mörk biogrotta som man kan testa? Kommer håg att Pacman skrev en sån till Z4'an som fungerade fint, men man kanske inte gör sånt längre då nya projjar ofta är bra direkt ur kartong?
Postad 03 juni 2014 - 16:38
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Tw9200 nu 22776kr genom ... http://www.hembiobut...p?pgrpnr=194710Tw9200W 25101kr http://www.hembiobut...p?pgrpnr=196060
Redigerat av mcmike, 03 juni 2014 - 16:39.
Postad 16 juni 2014 - 08:49
mandroid
-
mandroid
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej! Jag har dividerat länge om vad jag ska köpa för mitt vardagsrum men har nu i princip landat i att köpa en tw9200 och en Euroscreen Linea TabTension EL 95 tum efter en del demande och funderingar. Men tänkte kolla några saker Jag har bara 334cm vägg till vägg. Med projektorn på bakre väggen blir det cirka 2.8 från lins till vägg. På projectorcentral har jag kollat och om jag använder max zoom funkar det med 95". Finns det några nackdelar med att använda mycket zoom för att få till installationen? Några nackdelar för bildkvalité m.m.?
Postad 22 oktober 2014 - 00:08
Poppler
-
Poppler
-
Användare
-
-
183 inlägg
Epson har släppt en firmware för TW9200 med enligt projectorcentral markant förbättrad bildbehandling. Läs andra stycket: http://www.projector...dia_2014.htm?emEnligt en användare så skiljer det sig från Darbee men går bra att kombinera. Uppdateringen kan lätt utföras av ägarna själva (dock utan någon garanti). Ska testa själv till helgen.
Postad 22 oktober 2014 - 18:10
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Postad 22 oktober 2014 - 23:20
Poppler
-
Poppler
-
Användare
-
-
183 inlägg
Uppdaterade projjen redan ikväll. Blev riktigt bra! Har inte använt super-resolution innan eftersom det skapade så mycket brus. Allt är inte borta men med noise-reduction ställt på 1, sharpness 4 och super-resolution på 3 känns det som linsen var smutsig innan.
Postad 27 oktober 2014 - 23:22
mr richards
-
mr richards
-
Forumräv
-
-
903 inlägg
poppler. det låter inressant med firmware, hur gjorde du uppdateringen på projektorn. läste om det men det lät lite omständigt att göra det själv. såg att man kunde skicka in den till epson också. jag har eh-tw 7200 det fanns firmware till den med.
Redigerat av mr richards, 27 oktober 2014 - 23:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|