Geoblocks (UnblockUS och liknande tjänster)
Postad 05 mars 2016 - 12:11
Postad 06 mars 2016 - 08:54
Jag tänkte också säga upp netflix, men sen insåg jag att det finns tillräckligt med saker på svenska versionen för att hålla mig sysselsatt ändå, även om jag såklart saknar valmöjligheterna med det större amerikanska utbudet.
Postad 06 mars 2016 - 13:23
Igår slutade det funka för mig med. Jag sade upp unblock-us och netflix. Får se om det kommer någon lösning framöver så startar jag säkert om prenumerationerna
Det slutade funka för mig igår också. Kontaktade unblock-us och fick nya DNS'er. Efter det funkar US för mig iaf (inte testat andra än), vilket känns viktigast.
Postad 06 mars 2016 - 18:34
Men funkar Sverige då?
Inte för mig,men jag har inte ändrat i routern utan på ipaden så jag har svenska inställningen på tv och ps4
Postad 06 mars 2016 - 18:42
Postad 08 mars 2016 - 01:01
Detta påminner allt för mkt om musikindustrins fånerier för 10 år som bara ledde till att folk mer eller mindre tvingades piratkopiera för att få tillgång till musik utanför CD-skivan. När det gäller utbud är ju redan piratalternativen bättre och numera börjar användarupplevelsen också snudd på bli det (Popcorn Time osv) och ska nu NetFlix med flera hålla på så här blir det bara ytterligare ett skäl att köra piratalternativen. Att dom aldrig lär sig.
(Kanada stavas förresten just Kanada på svenska men väl Canada på Engelska)
Postad 08 mars 2016 - 08:07
Detta påminner allt för mkt om musikindustrins fånerier för 10 år som bara ledde till att folk mer eller mindre tvingades piratkopiera för att få tillgång till musik utanför CD-skivan. När det gäller utbud är ju redan piratalternativen bättre och numera börjar användarupplevelsen också snudd på bli det (Popcorn Time osv) och ska nu NetFlix med flera hålla på så här blir det bara ytterligare ett skäl att köra piratalternativen. Att dom aldrig lär sig.
(Kanada stavas förresten just Kanada på svenska men väl Canada på Engelska)
Bra sagt!
Nu när äntligen den breda massan börjar styra över från illegala film/tv sitter till lagliga som Netflix ska de börja j*vlas.
Det ända som kommer att hända är att pendeln åter svänger tillbaka till de illegala alternativen, som faktiskt fungerar riktigt bra nu.
Postad 08 mars 2016 - 10:17
Nu när äntligen den breda massan börjar styra över från illegala film/tv sitter till lagliga som Netflix ska de börja j*vlas.
Sansa er,
Tror ni att Netflix "håller på så här" för att "j*vlas" med oss konsumenter? Det är deras leverantörer som sätter press på Netflix. Om Netflix inte gör tillräckligt mycket för att hindra folk från att titta på andra regioners utbud kommer de inte få behålla rättigheterna att visa annat än deras egenproducerade serier. I förlängningen skulle Netflix få samma utbud överallt, men det skulle bara var Marco Polo och House of Cards. Skulle ni bli gladare av att kunna se det via en proxy i USA?
Postad 08 mars 2016 - 11:29
Postad 08 mars 2016 - 12:11
Sansa er,
Tror ni att Netflix "håller på så här" för att "j*vlas" med oss konsumenter? Det är deras leverantörer som sätter press på Netflix. Om Netflix inte gör tillräckligt mycket för att hindra folk från att titta på andra regioners utbud kommer de inte få behålla rättigheterna att visa annat än deras egenproducerade serier. I förlängningen skulle Netflix få samma utbud överallt, men det skulle bara var Marco Polo och House of Cards. Skulle ni bli gladare av att kunna se det via en proxy i USA?
Då Netflix blockerar mig från att kolla på svenska Netflix för att jag surfar via en svensk vpn leverantör (svenskt IP) är det svårt att se de på annat sätt än att de j*vlas med mig.
Postad 08 mars 2016 - 16:00
Sansa er,
Nä, sansa dig själv och läs vad jag skrev. Jag talar om ett branschproblem, inte specifikt just NetFlix. Precis som det var ett branschproblem när musikbranschen försökte sig på liknande lösningar. Det är dömt att misslyckas och det förlorar alla på, speciellt vi som vill betala för ett riktigt bra alternativ att få mycket innehåll på ett enkelt och smidigt sätt.
Då Netflix blockerar mig från att kolla på svenska Netflix för att jag surfar via en svensk vpn leverantör (svenskt IP) är det svårt att se de på annat sätt än att de j*vlas med mig.
Det borde rimligtvis dessutom strida mot svensk lag då det är konkurrenshämande.
Postad 08 mars 2016 - 22:42
Funkar fortfarande bra med Unlocator.
Testade precis, samma problem där som med unblock-us..
Postad 09 mars 2016 - 11:38
Nä, sansa dig själv och läs vad jag skrev. Jag talar om ett branschproblem, inte specifikt just NetFlix. Precis som det var ett branschproblem när musikbranschen försökte sig på liknande lösningar. Det är dömt att misslyckas och det förlorar alla på, speciellt vi som vill betala för ett riktigt bra alternativ att få mycket innehåll på ett enkelt och smidigt sätt.
Jag svarade på vad du skrev inte vad du menade. Även om du skrev "Netflix med flera", åsyftar det rimligen de content providers (innehållsleverantörer?) som levererar till dig som enskild konsument, inte de som levererar till Netflix.
Min poäng var att folk inte skulle vara arga på Netflix utan på deras leverantörer. Det visste du uppenbarligen redan, även om inte jag kunde se det i ditt inlägg.
Jag håller med om att de borde finnas smidigare lösningar för oss konsumenter, men tyvärr ligger det inte i branschens intresse att erbjuda ett riktigt bra alternativ. Så länge det finns många budgivare i olika regioner som alla är beredda att slanta ordentligt för att få ensamrätt för vissa serier i sitt område tjänar leverantörerna mer pengar på att sälja ensamrätt i olika regioner. Netflix (eller någon annan) måste vara helt dominerande på marknaden (och kunna betala bättre än alla andra) innan det blir lockande att låta någon ha samma utbud worldwide. Och det blir inte lättare för Netflix att få till bra avtal med sina leverantörer (så vi i Norden får se samma utbud som i USA) när folk säger upp abonnemangen för att de blir blockade i USA...
Postad 09 mars 2016 - 11:42
OK, i just det (något krystade) fallet j*vlas de med dig, men inte för att de vaknade upp en morgon och hade bestämt sig för att j*vlas med dig som konsument utan för att de fått påtryckningar från sina leverantörer.
Postad 09 mars 2016 - 12:41
OK, i just det (något krystade) fallet j*vlas de med dig, men inte för att de vaknade upp en morgon och hade bestämt sig för att j*vlas med dig som konsument utan för att de fått påtryckningar från sina leverantörer.
För att slippa missförstånd, vad menar du med "något krystande fallet"?
Postad 09 mars 2016 - 13:01
För att slippa missförstånd, vad menar du med "något krystande fallet"?
Det kan finnas fall där det är motiverat att gå via en proxy även om du befinner dig i rätt land. Men i mina ögon känns som ett fall du tog upp enbart för att kunna påvisa att de krånglade till saker för dig, inte för att du brukade göra så. Om inte annat är det ju lätt att jobba runt problemet...
Postad 09 mars 2016 - 20:55
Jag svarade på vad du skrev inte vad du menade. Även om du skrev "Netflix med flera", åsyftar det rimligen de content providers (innehållsleverantörer?) som levererar till dig som enskild konsument, inte de som levererar till Netflix.
Min poäng var att folk inte skulle vara arga på Netflix utan på deras leverantörer. Det visste du uppenbarligen redan, även om inte jag kunde se det i ditt inlägg.
Jag håller med om att de borde finnas smidigare lösningar för oss konsumenter, men tyvärr ligger det inte i branschens intresse att erbjuda ett riktigt bra alternativ. Så länge det finns många budgivare i olika regioner som alla är beredda att slanta ordentligt för att få ensamrätt för vissa serier i sitt område tjänar leverantörerna mer pengar på att sälja ensamrätt i olika regioner. Netflix (eller någon annan) måste vara helt dominerande på marknaden (och kunna betala bättre än alla andra) innan det blir lockande att låta någon ha samma utbud worldwide. Och det blir inte lättare för Netflix att få till bra avtal med sina leverantörer (så vi i Norden får se samma utbud som i USA) när folk säger upp abonnemangen för att de blir blockade i USA...
Du svarade på din tolkning av det jag skrev men skit samma
Problemet med ditt resonemang är att du bara utgår ifrån de kommersiella/lagliga alternativen men dom utgör inte hela utbudet utan piratalternativen finns där oavsett vad man tycker om dom. Och desto sämre de kommersiella tjänsterna blir, desto fler kommer gå över till dessa (i många fall) olagliga alternativ. Och då förlorar hela branschen på det totalt sett och i slutänden då även vi konsumenter sett till att det blir mindre intressant att producera innehåll om man inte kan få betalt för det. Det kan man tycka vad man vill om men jag är övertygad om att det blir så oavsett.
Är inte NetFlix själva en innehållsleverantör som distribuerar innehåll eller säljer dom aldrig sina serier och filmer till andra?
Postad 09 mars 2016 - 21:00
Det kan finnas fall där det är motiverat att gå via en proxy även om du befinner dig i rätt land. Men i mina ögon känns som ett fall du tog upp enbart för att kunna påvisa att de krånglade till saker för dig, inte för att du brukade göra så. Om inte annat är det ju lätt att jobba runt problemet...
Problemet är att NetFlix då tar betalt för en tjänst som vägrar leverera vilket jag är rätt övertygad om bryter mot svensk lag. Det förmodar jag att det även gör att svartlista vissa nätoperatörer. En kund ska rimligtvis själv ha rättigheten att välja om dom vill gå via en proxy eller inte. Har inte läst NetFlix villkor men förmodar att dom säkert har skrivningar i dem mot att gå runt regionala skydd med proxies men däremot att få tillgång till den region du faktiskt tillhör kan dom knappast begränsa lagligt i villkoren (iaf inte i Sverige).
Postad 10 mars 2016 - 04:47
Då förstår jag att du tycker att jag krånglade till det.

Nej, jag kör inte via en proxy.
Jag har en router som skickar hela husets data trafik genom en vpn tunneln till en svensk vpn leverantör. Detta fick följden att Netflix slutade att fungera på alla våra mobiler, plattor och mediespelare när de införde spärren.
Netflix själva skriver att de vet inte om jag är svensk som använder vpn av privata själ, vilket är helt ok. Eller om jag är spanjor och försöker kolla på svenska Netflix genom att fakea ett svenskt IP nummer, inte ok.
Jag undrar om Netflix har fått påtryckningar av myndigheter att införa vpn blockad för att folk helt enkelt inte ska skydda sig mot myndigheterns avlyssning? Inte så långsökt ändå...
Postad 10 mars 2016 - 08:40
Nu får du ta av dig foliehatten .... ville myndigheter avlyssna, hade de helt enkelt förbjuditJag undrar om Netflix har fått påtryckningar av myndigheter att införa vpn blockad för att folk
helt enkelt inte ska skydda sig mot myndigheterns avlyssning? Inte så långsökt ändå...
trafikkryptering (lycka till med det f.ö).
Postad 10 mars 2016 - 10:18
Är inte NetFlix själva en innehållsleverantör som distribuerar innehåll eller säljer dom aldrig sina serier och filmer till andra?
Netflix egenproducerade titlar är exklusiva för visning på Netflix i samtliga regioner. Du kan inte se dessa via någon annan tjänst.
För övrigt anser jag att Netflix egna produktioner är mer än värda avgiften bara dessa och där behövs inga unblock-tjänster för att se oavsett var du är.
Där har ni förklaringen till hur Netflix resonerar gentemot sina kunder. Med en tillräckligt stor egen katalog av kvalitetstitlar som kan ses globalt är diskussionen om varför man inte kan se andra produktionsbolags titlar globalt inte av någon betydelse för Netflix.
Postad 10 mars 2016 - 10:28
Problemet med ditt resonemang är att du bara utgår ifrån de kommersiella/lagliga alternativen men dom utgör inte hela utbudet utan piratalternativen finns där oavsett vad man tycker om dom. Och desto sämre de kommersiella tjänsterna blir, desto fler kommer gå över till dessa (i många fall) olagliga alternativ. Och då förlorar hela branschen på det totalt sett och i slutänden då även vi konsumenter sett till att det blir mindre intressant att producera innehåll om man inte kan få betalt för det. Det kan man tycka vad man vill om men jag är övertygad om att det blir så oavsett.
Jag ser inte att vi argumenterar emot varandra. Jag tror att det kommer fortsätta att vara flera icke-dominerande aktörer som kämpar mot varandra i budgivningar om de åtråvärda serierna och vi som konsumenter kommer inte kunna vända oss till en leverantör som har allt vi vill se. Din kontrar med att fler kommer bli pirater och lägre inkomster gör att färre kommer producera nya serier. På vilket sätt påverkar det vad jag skrev? Jag tycker det verkar som om vi är överens om att det inte kommer bli bra.
Jo, men det är ju inte för att tvinga dig att titta på den nordiska versionen av Marco Polo, istället för att tjyvkika på den amerikanska versionen, som de blockar proxies.
Redigerat av dalle, 10 mars 2016 - 10:29.
Postad 10 mars 2016 - 10:31
Jo, men det är ju inte för att tvinga dig att titta på den nordiska versionen av Marco Polo, istället för att tjyvkika på den amerikanska versionen, som de blockar proxies.
Det vore ju hemskt att få tillgång till svensk text på de titlar som finns i alla regioner. Eller varför titta på det som finns på SE på US?
Postad 10 mars 2016 - 11:02
Nu får du ta av dig foliehatten .... ville myndigheter avlyssna, hade de helt enkelt förbjudit
trafikkryptering (lycka till med det f.ö).
Är rätt säker på att dom gjort just det i många länder som vill avlyssna och att det är just därför som folk kör med VPN och liknande.
Postad 10 mars 2016 - 11:10
Tror du missar poängen här. Om NetFlix säljer sitt innehåll även till andra så är dom genast en del av "innehållsbranschen" som lär ligga bakom de krav som NetFlix nu infört via olika branschorganisationer som jag föreställer mig att NetFlix själva är med i. Situationen kan jämföras med den där fackföreningar, som stora ägare i företag, krävt effektiviseringar av verksamheten för att öka värdet som i praktiken inneburit att flera av deras egna medlemmar fått sparken.
Min huvudpoäng var dock och är fortfarande att detta är kontraproduktivt, det lär innebära att fler och fler vänder sig till piratalternativen till dess branschen som sådan tar sig i kragen och fokuserar på kundnytta i första hand. Gissningsvis skulle tjänster som Spotify aldrig funnits om inte mer ljusskygga föregångare som Napster funnits vilket tvingade skivbolagen att inse att CD-skivan nog inte var framtiden. Har för mig att det var Sony som gick så långt att dom till och med införde ett slags datorvirus på sina CD skivor som skulle drabba de som fick för sig att spela upp CD skivorna i datorn.
Edit:
https://en.wikipedia...rootkit_scandal
Redigerat av improwise, 10 mars 2016 - 11:12.
Postad 10 mars 2016 - 11:14
Vilka dom och det, länder/regeringar och VPN-förbud ?Är rätt säker på att dom gjort just det i många länder som vill avlyssna och att det
Fast knappast i en demokrati, där är ju (gissar jag) primära syftet att undgå lagstiftning, genom att tex friare kunna piratkopiera.är just därför som folk kör med VPN och liknande.
Redigerat av frollic, 10 mars 2016 - 11:15.
Postad 10 mars 2016 - 11:20
Vilka dom och det, länder/regeringar och VPN-förbud ?
Fast knappast i en demokrati, där är ju (gissar jag) primära syftet att undgå lagstiftning, genom att tex friare kunna piratkopiera.
T.ex.
In early 2015, China cracked down on VPNs, software that allows internet users to access Twitter, Facebook, Gmail and others websites blocked in the country, according to state media and service providers. Many users reported VPN service disruptions. However, some VPN providers still work in China. The Great Firewall of China is very strong to be bypassed. But there are still a few VPN providers who can beat the GWF, like PureVPN, HMA,
(Kan i sammahanget vara värt att nämna att vi i denna tråd använder VPN i betydelsen anonymiseringstjänster och för att runda geoblocks och liknande. VPN i sin exakta betydelse är snarare en teknik för att upprätta säkra tunnlar vilket så klart kan användas i andra syften också.)
Demokrati...både Ryssland och Turkiet är på pappret demokratier, ändå är jag rätt övertygad om att många där använder VPNs och motsvarande för att t.ex. försöka bedriva någon form av opposition sett till hur länderna faktiskt fungerar i praktiken just nu.
Redigerat av improwise, 10 mars 2016 - 11:23.
Postad 10 mars 2016 - 11:31
Vilka dom och det, länder/regeringar och VPN-förbud ?
Fast knappast i en demokrati, där är ju (gissar jag) primära syftet att undgå lagstiftning, genom att tex friare kunna piratkopiera.
Bor du i Sverige blir du avlyssnad idag. Alla hemsidor du besöker, vilka låtar du lyssnar på i Spotify, vad du skriver i mail, sms osv... spelas in på hårddiskar och sparas.
Detta ifall du misstänks för något kriminellt ska myndigheterna kunna se vad du har haft för dig.
Så, det är inte piratkopiering som gör att jag väljer att skydda mig mot denna avlyssning.
Postad 10 mars 2016 - 12:13
Om NetFlix säljer sitt innehåll även till andra så är dom genast en del av "innehållsbranschen"
Fast nu gör ju inte Netflix det. Till skillnad mot tex HBO. Det finns dock undantag och det är de serier som Netflix producerar i samarbete med tex ABC (tex Agent Carter), varvid dessa serier även sänds på amerikansk live-tv.
Postad 10 mars 2016 - 12:27
Fast nu gör ju inte Netflix det. Till skillnad mot tex HBO. Det finns dock undantag och det är de serier som Netflix producerar i samarbete med tex ABC (tex Agent Carter), varvid dessa serier även sänds på amerikansk live-tv.
Därav min fråga ovan om det men om dom nu är med och samproducerar så borde det i praktien bli samma sak, att dom blir innehållsleverantör även utanför de egna kanalerna och därmed i de fallen borde ha samma intressen som övriga innehållsleverantörer.
Postad 10 mars 2016 - 13:32
Därav min fråga ovan om det men om dom nu är med och samproducerar så borde det i praktien bli samma sak, att dom blir innehållsleverantör även utanför de egna kanalerna och därmed i de fallen borde ha samma intressen som övriga innehållsleverantörer.
Jag skulle tro att de tjänar huvuddelen av sina pengar på abonnemang och vill kunna erbjuda sina kunder ett så bra utbud som möjligt. De säger att de verkar för att kunna erbjuda samma utbud överallt och visar sina egenproducerade serier överallt. Det är klart att de ser sambandet mellan antal abonnenter och utbudet. Varför skulle Netflix ha ett intresse av att inte visa sina egna serier? Jag säger det igen, de blockar inte proxies bara för att de vill j*vlas med oss (sämre utbud = färre abonnenter = lägre inkomster). Det är för att deras leverantörer ställer krav (arga leverantörer = sämre utbud = färre abonnenter = lägre inkomster). Detta gäller oavsett om de råkar vara medproducenter till serier som visas av live-tv.
Postad 10 mars 2016 - 14:03
Jag skulle tro att de tjänar huvuddelen av sina pengar på abonnemang och vill kunna erbjuda sina kunder ett så bra utbud som möjligt. De säger att de verkar för att kunna erbjuda samma utbud överallt och visar sina egenproducerade serier överallt. Det är klart att de ser sambandet mellan antal abonnenter och utbudet. Varför skulle Netflix ha ett intresse av att inte visa sina egna serier? Jag säger det igen, de blockar inte proxies bara för att de vill j*vlas med oss (sämre utbud = färre abonnenter = lägre inkomster). Det är för att deras leverantörer ställer krav (arga leverantörer = sämre utbud = färre abonnenter = lägre inkomster). Detta gäller oavsett om de råkar vara medproducenter till serier som visas av live-tv.
Och jag säger det igen, det handlar om ett branschproblem och inte ett specifikt NetFlix-problem. NetFlix har rimligtvis inte varit omedvetna om att det tidigare förekommit denna typ av proxies så något måste ha hänt nu som gör att dom känner sig tvingade att införa blockeringen. Nån som vet om t.ex. Amazon har samma begränsningar som NetFlix nu har?
Redigerat av improwise, 10 mars 2016 - 14:06.
Postad 10 mars 2016 - 14:08
"Gratissamhället" har en baksida, och tror du inte att samma sak görs om du avänder VPN ?Bor du i Sverige blir du avlyssnad idag. Alla hemsidor du besöker, vilka låtar du lyssnar på i Spotify,
vad du skriver i mail, sms osv... spelas in på hårddiskar och sparas.
Du blir inte mer "hemlig" mot företagen (google, spotify, netflix, etc) för att du kör VPN,
enda skillnaden är att man inte korrekt kan placera dig geografiskt, all annan information
finns där ändå.
Det kan de, så länge du inte raderar dina diskar (på ett säkert sätt).Detta ifall du misstänks för något kriminellt ska myndigheterna kunna se vad du har haft för dig.
Tro mig, ingen "lyssnar" på vad du har för dig, däremot spårar de dig och dina aktiviteter på nätet,Så, det är inte piratkopiering som gör att jag väljer att skydda mig mot denna avlyssning.
då informationen om dig har en prislapp, och kan säljas.
Redigerat av frollic, 10 mars 2016 - 14:11.
Postad 10 mars 2016 - 14:15
"Gratissamhället" har en baksida, och tror du inte att samma sak görs om du avänder VPN ?
Du blir inte mer "hemlig" mot företagen (google, spotify, netflix, etc) för att du kör VPN,
enda skillnaden är att man inte korrekt kan placera dig geografiskt, all annan information
finns där ändå.
Nja, det stämmer nog inte riktigt men det kanske är en diskussion bortom denna tråd (till skillnad från demokratifrågor ). Däremot är det säkerligen rätt många som kör VPN för anonymisering men som gladeligen ändå använder Googles sökmotor utan någon större eftertanke på privacyinställningar med mera.
Edit:
Kan återigen vara värt att påpeka att iaf jag i denna tråd med "VPN" refererar till tjänster typ OVPN, Mullvad osv. snarare än den specifika tekniken att sätta upp en krypterad VPN tunnel.
Redigerat av improwise, 10 mars 2016 - 14:17.
Postad 10 mars 2016 - 14:46
Let's agree to disagree ?Nja, det stämmer nog inte riktigt men det kanske är en diskussion bortom denna tråd

VPN i kopplat till innehållet i denna tråd, är ju endast för att fejka/maskera sin riktiga geografiska
position, så Netflix (mfl) inte kan spärra en genom GeoIP-lokalisering, all annan funktionalitet är ju
i princip grädde på moset ...
Redigerat av frollic, 10 mars 2016 - 14:47.
Postad 10 mars 2016 - 15:05
Let's agree to disagree ?
VPN i kopplat till innehållet i denna tråd, är ju endast för att fejka/maskera sin riktiga geografiska
position, så Netflix (mfl) inte kan spärra en genom GeoIP-lokalisering, all annan funktionalitet är ju
i princip grädde på moset ...
Eller ännu bättre, let's agree to agree
Postad 10 mars 2016 - 15:06
Och jag säger det igen, det handlar om ett branschproblem och inte ett specifikt NetFlix-problem. NetFlix har rimligtvis inte varit omedvetna om att det tidigare förekommit denna typ av proxies så något måste ha hänt nu som gör att dom känner sig tvingade att införa blockeringen. Nån som vet om t.ex. Amazon har samma begränsningar som NetFlix nu har?
Nu kanske jag misstolkar dig igen, men jag uppfattar det som om det du kallar branschproblem består i att de inte erbjuder dig ett smidigt sätt att titta på serier eller filmer. Jag tycker också att det vore trevligt om det fanns ett serie-spotify där allt fanns, men det tror jag inte vi kommer få, tyvärr.
Det är klart att Netflix har varit väl medvetna om att det förekommit omfattande tjyvtittande på andra regioners utbud. När du väl har ett abonnemang spelar det inte Netflix någon roll om du tittar på det svenska, amerikanska eller brazilianska utbudet. Det är samma pengar in oavsett var du tittar.
Det som hänt är att Netflix leverantörer och konkurrenter har uppmärksammat att folk kringgår landsbegränsningarna med proxies. Om Netflix köper rätten att visa serie X i USA under en viss tid av sin tv-serie-leverantör, då kan tv-serie-leverantören samtidigt sälja rätten till exempelvis HBO Nordic att visa samma serie i Norden. Om en stor del av Netflix abonnenter kollar på det amerikanska utbudet och se serie X där kommer inte serie X dra samma mängd abonnenter till HBO Nordic och HBO Nordic kommer då inte vara villiga att betala lika mycket som om HBO Nordic var det enda sättet i Norden att se serie X. Detta kostar alltså tv-serie-leverantören pengar, de hotar Netflix med rättsliga åtgärder/högre priser/att inte sälja dem fler tv-serier om de inte gör något åt proxie-tittandet. Så, ja, problemet är branschen, men kanske inte på det sätt som du menar.
Redigerat av dalle, 10 mars 2016 - 15:06.
Postad 10 mars 2016 - 18:47
Nu orkar jag inte läsa alla diksussioner om vad som är fel på branschen och inte utan tänkte mer höra mig för om det finns någon leverantör av VPN- eller DNS-tjänster som fortfarande fungerar?
Redigerat av htiawe, 10 mars 2016 - 18:48.
Postad 10 mars 2016 - 23:54
Helt otroligt, nu har jag gått runt NetFlix nya skydd men bara för att upptäcka att dom verkar ha tappat bort säsong 2 av Better Call Saul. Så nu måste jag ändå se det via en piratsite trots att jag betalar för NetFlix. Sanslöst, vart tog kundnyttan vägen??
Postad 11 mars 2016 - 01:56
Helt otroligt, nu har jag gått runt NetFlix nya skydd men bara för att upptäcka att dom verkar ha tappat bort säsong 2 av Better Call Saul. Så nu måste jag ändå se det via en piratsite trots att jag betalar för NetFlix. Sanslöst, vart tog kundnyttan vägen??
Även om du ändrat till din svenska ip:s dns ( den svenska alltså?) prova avinstallera och återinstallera appen kanske hjälper
Redigerat av frollic, 11 mars 2016 - 07:49.
Postad 11 mars 2016 - 07:45
Vad snackar du om? Säsong 2 är pågående och Netflix lägger upp ett nytt avsnitt varje vecka. På SE!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar