Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Geoblocks (UnblockUS och liknande tjänster)

125 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 december 2014 - 19:08

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0
Då UnblockUS och liknande tjänster främst diskuteras i NetFlix tråden nu där de inte riktigt hör hemma så tänkte jag att vi kan starta en ny tråd istället. Är väl egentligen inte en tråd om tv-program men tror ändå tråden hör hemma mest här.

Jag har själv märkt att UnblockUS verkar ha någon slags timelimit varefter den reverterar tillbaks till den region man faktiskt har. Detta gör att jag kör på den region jag har valt, men sen efter några timmar plötsligt är tillbaks till Sverige igen för NetFlix (och liknande), eller rättare sagt, tjänsten blir otillgänglig. Då pajar även kontrollen på första sidan och UnblockUS connection test. Har än så länge inte lyckats hitta vad detta beror på och jag ser att det finns andra trådar om samma sak, att NetFlix region picker inte fungerar som den ska. Nån mer som råkat ut för liknande problem?

Postad 28 december 2014 - 19:22

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0
För den som har liknande problem som jag haft så kan jag tipsa om vad som löste det hela för mig - stänga av IP6. Har aldrig någonsin gjort det tidigare och det har ändå fungerat utan problem men nu är det plötsligt annorlunda, det som händer är att det fungerar hur bra som helst i typ 30 minuter, för att sen sluta fungera. Har nu upplevt liknande problem på flera datorer utan att jag själv gjort några ändringar, vilket får mig att tro att det antingen är Microsoft som ändrat något i någon patch eller min ISP (Telia).

Postad 15 januari 2015 - 12:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Detta är ett sätt att kunna använda unblock-us på din chromecast. Har inte provat själv än.

http://www.reddit.co...with_unblockus/

Postad 01 februari 2015 - 14:34

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Hur gör man på en surfplatta för att få igång andra regioner på netflix? Ska hjälpa en kompis som ser netflix via chromecast. Det kanske inte går på ett smidigt vis?

Postad 01 februari 2015 - 14:40

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 1
Med tex Hola till webbläsaren Chrome kan du se US på plattan men inte på Chromecast då CC är hårdkodad till Googles servrar.
Det enda som då fungerar är att installera dd-wrt i routern och amerikansk dns där

Du behöver ha en router som går att installera dd-wrt på. Jag har en d-link router som inte kostar mycket samt har installerat dd-wrt
https://www.prisjakt...kt.php?p=215488

Hur man fixar att det skall fungerar med Chromecast:
https://support.unlo...etup-chromecast
https://support.unlo...with-chromecast

Postad 01 februari 2015 - 14:56

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Försökte med hola men kunde inte lägga till det i Chrome på surfplattan(Samsung)

Postad 01 februari 2015 - 16:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Dom har en app https://play.google....ils?id=org.hola

Postad 27 januari 2016 - 19:33

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Det verkar som att Netflix nu aktivt har börjar blockera oss som använder unblock-us, många frågor om det på deras sida:

https://support.unbl...stions?b_id=530

Ska testa den work-arounden som skrivits där, om det inte funkar så är det väl dags att börja leta alternativ eller säga upp netflix.

Postad 28 januari 2016 - 08:06

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Tunnelbear har vi, den funkar fortfarande iaf med netflix

Postad 28 januari 2016 - 09:28

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0
Netflix (och andra) kommer aldrig att kunna skaffa ett 100%igt skydd mot utom-amerikanska
kunder, men det gäller att välja en med obskyr leverantör (DNS, VPN, etc), så att man är sist
att bli bannad.
Men även då finns det vägar runt "låset", om än jobbigare för användaren att implementera.

En VPS att sätta upp för eget och kompisars bruk å dela på, kostar från 1$/mån plus arbetsinsats.
(Jag/Man skulle kunna ha det som extra-knäck ;) )

Ett annat tips kan vara Tor.

Redigerat av frollic, 28 januari 2016 - 11:12.

Postad 28 januari 2016 - 18:15

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Testade lite igår, om jag stänger av unblock us (byter tillbaks till vanliga dns servern) så funkar det (såklart) att se svenskt netflix, om jag efter det byter tillbaks till unblock-us så funkar ett avsnitt innan man blir blockerad igen.

Postad 01 februari 2016 - 14:49

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

En vän till mig blev blockad igår. Fick detta meddelande. Någon annan som råkat ut för det?

Bifogad fil  12593506_1232359406792640_7660893509181345179_o.jpg   29,15K   5 Antal nerladdningar

Postad 01 februari 2016 - 15:33

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Kollar dom upp vilket land som man registrerat kontot i eller hur funkar det?

Det funkade fint för mig senast igår då jag besökte Australien USA och Luxemburg via unblock.us

Postad 01 februari 2016 - 18:34

Gasco
  • Gasco
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

En vän till mig blev blockad igår. Fick detta meddelande. Någon annan som råkat ut för det?

Jep, fick meddelandet på iPad. ATV 3 fungerade inte hellar, bootade den och efter det fungerade Netflix normalt (inklusive regionbyte) på både iPad och ATV 3.

Postad 01 februari 2016 - 18:48

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

attachicon.gif12593506_1232359406792640_7660893509181345179_o.jpg

Ja, samma som jag skrev om tre inlägg högre upp.

Har i alla fall sagt upp mitt unblock-us abbonemang nu eftersom det inte längre fungerar, får se om det blir en ny tjänst efter det lugnat sig och man vet vad som fortfarande funkar, eller om man ska överväga att överge Netflix nu för att markera att man inte är nöjd med svenska utbudet. (men av nån j*kla anledning så får jag nu bara möjlighet att ha dansk/svensk/norsk undertext.. ingen svensk..)

Postad 06 februari 2016 - 23:08

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Är det någon som vet varför man får problem med vissa sidor tex Viaplay om man har Unlocator, försöker logga in men inget händer även fast man har inställt på Sverige otroligt irriterande, stänger av UL då funkar det igen, 

Redigerat av hellfog, 06 februari 2016 - 23:10.

Postad 07 februari 2016 - 09:18

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Ja, samma som jag skrev om tre inlägg högre upp.

Har i alla fall sagt upp mitt unblock-us abbonemang nu eftersom det inte längre fungerar, får se om det blir en ny tjänst efter det lugnat sig och man vet vad som fortfarande funkar, eller om man ska överväga att överge Netflix nu för att markera att man inte är nöjd med svenska utbudet. (men av nån j*kla anledning så får jag nu bara möjlighet att ha dansk/svensk/norsk undertext.. ingen svensk..)

Unblock har lösningar på problemet om du kontaktat deras kundtjänst.

Själv har jag inte stött ihop med problemet ännu. Jag växlar bara mellan Sverige och USA kanske en gång om dagen och installerar emellanåt om Netflix-appen på min ATV 4. Jag vet inte om det har någon betydelse eller om jag bara har haft tur.

Postad 07 februari 2016 - 11:03

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

Unblock har lösningar på problemet om du kontaktat deras kundtjänst.

Själv har jag inte stött ihop med problemet ännu. Jag växlar bara mellan Sverige och USA kanske en gång om dagen och installerar emellanåt om Netflix-appen på min ATV 4. Jag vet inte om det har någon betydelse eller om jag bara har haft tur.

Jag har läst deras svar till andra med samma problem på deras support-sidor, men det bytet av dns servrar har inte hjälpt mig. Är inte direkt ett okänt problem, så om de har någon lösning förväntar jag mig att den kommuniceras till deras kunder utan att jag behöver kontakta dem individuellt.

Postad 07 februari 2016 - 21:57

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag har läst deras svar till andra med samma problem på deras support-sidor, men det bytet av dns servrar har inte hjälpt mig. Är inte direkt ett okänt problem, så om de har någon lösning förväntar jag mig att den kommuniceras till deras kunder utan att jag behöver kontakta dem individuellt.

Jag skulle nog ha kontaktat dem individuellt i alla fall, för säkerhets skull. De är vanligtvis snabba med att svara. Hoppas att det löser sig för dig — och att jag även i fortsättningen slipper råka ut för det.n

Postad 08 februari 2016 - 08:54

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Hej alla. Jag har us på apple4 och sv på tv, än kan jag se us utan prblem. Har paddan som "server" den har unblock dns och appen som jag byter region med. Inte roligt att bli bannad då jag pyntade för ett helt år i dec förra året. Ps. Även atv har us dns i inställningarna. Tv det vanliga 192.168.0.1 Får vi olika dns som kund? Mitt är 208.122.23.22,208.122.23.23.

Postad 08 februari 2016 - 13:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag läste att det är film och tv bolagen som pressar netflix att stänga av unblocking,tror nog netflix inte bryr sig för att dylik tjänst ökar deras kundunderlag. Vad jag rtor alltså.

Postad 10 februari 2016 - 12:46

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Lite intressanta nyheter angående UnblockUS. De har slutat skylta med att tjänsten gör det möjligt för dig att komma åt Netflix-innehåll i andra regioner än där du för tillfället befinner dig. Jag vet inte om det beror på att de inte längre kan garantera det eller om det är för att undvika eventuella rättsliga åtgärder från Netflix sida. De har dock lagt upp information om hur du ska gå till väga för att lösa problemet om det skulle uppstå – men utan att explicit nämna Netflix. Infon finns här:

https://support.unbl...locker-or-proxy

Texten:

"For those experiencing the “You seem to be using an unblocker or proxy” message on a streaming service, we have a solution. Please contact our support team to have your Unblock Us account updated. Once your account has been updated, we will let you know. Then we have some simple steps for you to follow. To make sure there is no confusion, our agents will provide you with the list of the steps when they confirm that your account has been updated.

It will involved changing the DNS, restarting your device, updating the streaming service region and then trying to view a streaming service title.

Click here if you are getting the “You seem to be using an unblocker or proxy” error when you are trying to watch a streaming service program and we will make an update to your account.

Unblock Us enhances your streaming experience by helping defeat internet throttling and providing a secure experience free from 3rd party redirect spamming and internet spoofing. Please be advised that you are to comply with the Terms of Service for any streaming services accessed with the Unblock Us Service."

Postad 10 februari 2016 - 13:24

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Hmm där ser man. Trodde inte att det skulle påverka så mycket men sen såg jag att dom lagt till Ryssland, Hong Kong och några arabländer. Och gud förbjude om några av deras undersåtar kan komma åt västs propaganda

Postad 23 februari 2016 - 10:11

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Crap! Nu råkade jag själv ut för Netflix blockering pga Unblock. Ska försöka köra deras lösning. Får se om det funkar. 

Postad 23 februari 2016 - 10:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Tunnelbear har funkat hela tiden... hoppas det förblir så...  :ph34r:

Postad 23 februari 2016 - 11:37

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Tunnelbear har funkat hela tiden... hoppas det förblir så...  :ph34r:

Unblock är ju störst, om jag har förstått saken rätt. Kanske störst risk då. 

Jag har för tillfället valt att avbeställa tjänsten, allts Unblock, och återställa min ursprungliga DNS. Unblock ställde nämligen till vissa andra problem, som exempelvis att Viaplay trodde att jag var i Danmark, så jag testar utan ett tag. Jag har ändå inte använt möjligheten att byta region särskilt mycket på senaste tiden. Svenska Netflix i kombination med HBO Nordic och Viaplay räcker långt. I synnerhet om man som jag har småbarn och bara hinner titta ett par timmar på kvällen. 

Postad 23 februari 2016 - 14:58

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0

Crap! Nu råkade jag själv ut för Netflix blockering pga Unblock. Ska försöka köra deras lösning. Får se om det funkar. 

Det slutade funka för mig häromdagen också. Även när jag ställer in unblock på Sverige så säger netflix att jag kör med unblocker eller proxy. Ska kolla vad unblock säger om det. Just nu kan jag inte se netflix alls

Postad 23 februari 2016 - 20:38

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

• 1 625 inlägg
  • 0

Fick "the message of doom" idag jag med så det var bara att ställa om DNS från Unblock-us servrar till automatisk så fungerade svenska Netflix igen i alla fall. Ja, ja det var kul den stund det varade, får väl börja köpa lite mer film och serier igen. :) 

Postad 23 februari 2016 - 20:48

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Jag kör Hola för Android, US Netflix funkar fortfarande. =)

Postad 24 februari 2016 - 09:20

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0

Jag kör Hola för Android, US Netflix funkar fortfarande. =)

Bara du är medveten om vad Hola innebär: http://adios-hola.org/

Postad 24 februari 2016 - 09:27

muppsson
  • muppsson
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
I Marshmallows kan man ändra permissions för appar. Känner mig inte särskilt orolig faktiskt.

Postad 24 februari 2016 - 11:32

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Mailade unblock och fick lite nya inställningar. Funkade på USA och UK men inte Sverige och Luxemburg. Känns som att man får lägga ner det här tyvärr

Postad 24 februari 2016 - 11:54

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Det måste ju vara ganska många här som kör med unblock.us. Har ni fått det att fungera ordentligt efter ni blivit spärrade? Verkar inte som det finns en lösning just nu iaf..?

Postad 24 februari 2016 - 14:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Unlocator har tydligen lyckats lösa problemen med Netflix US:

https://unlocator.co...region-settings

Postad 24 februari 2016 - 15:20

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Kan inte läsa utan att vara inloggad verkar det som..?

Redigerat av budwhite, 24 februari 2016 - 15:20.

Postad 24 februari 2016 - 15:29

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Kan inte läsa utan att vara inloggad verkar det som..?

Det stod bara att man kunde välja "USA2" istället för "USA" i sina inställningar om det strulade med Netflix.

Postad 26 februari 2016 - 15:57

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Nu svarar inte unblock på mail längre. Säger nog upp tjänsten snart

Postad 29 februari 2016 - 17:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Mailade unblock-us i morse och fick ett svarsmail om nya inställningar så nu kommer jag in på några olika regioner. Usa Japan och Norge funkar. Canada Finland kommer jag inte in på just nu i alla fall. Brasilien gick också bra. Kanske det lossnar så småningom. Edit uk funkar oxå.

Redigerat av Askungen, 29 februari 2016 - 18:09.

Postad 01 mars 2016 - 08:16

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Olika. Canada funkade i helgen men inte igår. USA och UK funkar fortfarande men inte Sverige. Men det går ganska fort att ställa tillbaka dns för Sverige så jag avvaktar lite. Värt 40kr i månaden om jag bara kommer åt USA och UK tycker jag.

Vad fick du för inställningar Askungen? Antar samma som alla andra. Jag kan inte mina i huvudet men jag känner igen det när jag ser det

Redigerat av budwhite, 01 mars 2016 - 08:17.

Postad 01 mars 2016 - 08:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Australien funkar oxå. Äpplar från paddan så jag jag har kvar svenska på ps4 och tv:ns app.

64.145.73.5 och 209.107.219.5 och jag tror man måste kontakta dem för uppdatering av kontot.

Redigerat av Askungen, 01 mars 2016 - 08:25.

Postad 01 mars 2016 - 08:37

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0

Ni som har stött problem med DNS och Netflix, har ni "svenska" Netflix-konton eller har ni reggat er med US adress?

Själv kör jag via mitt US iTunes konto och det har hittills funkat.

Postad 01 mars 2016 - 08:39

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Samma som jag har och dom har uppdaterat mitt konto.
Känns som en svår nöt att knäcka. Verkar inte funka felfritt för så många

Postad 01 mars 2016 - 08:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Ni som har stött problem med DNS och Netflix, har ni "svenska" Netflix-konton eller har ni reggat er med US adress?

Själv kör jag via mitt US iTunes konto och det har hittills funkat.

I alla regioner? Funkar us och uk och helst oxå Canada så räcker det för mig,tycker det är värt 40 spänn i mån då.

Postad 01 mars 2016 - 09:03

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Svenskt konto. Antar att netflix jämför i vilket land du har registrerat och/eller ditt betalkort med vilken region du försöker komma åt..?

Postad 01 mars 2016 - 09:27

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Svenskt konto. Antar att netflix jämför i vilket land du har registrerat och/eller ditt betalkort med vilken region du försöker komma åt..?

Nej, så är det nog inte. Du får fortfarande logga in när du verkligen är i andra regioner. Om det är något Netflix visat under åren är det att de kan det där med teknik.

För övrigt kan det vara bra att vara medveten om att det numera faktiskt strider mot användarvillkoren att använda sig av unblock-tjänster. Det gjorde det inte tidigare.

Själv accepterar jag läget och har numera kompletterat Netflix och HBO med Viaplay. Tillsammans med att hyra film via ATV 4 är det egentligen allt jag behöver.

Postad 01 mars 2016 - 09:37

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Jag loggar aldrig in. Byter bara region på unblock.us och startar om Oppo och sedan öppnar jag netflix och det är klart. Funkade smärtfritt tills för två veckor sedan
Någon som är kunnig och kan förklara vad netflix gör nu för att blokera och varför inte unblocktjänsterna kan lösa det? Jag har inte en aning förutom det jag skrev tidigare

Postad 01 mars 2016 - 10:51

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag skulle gissa på att de helt enkelt blockar på IP-adresser. IP-adressen är en sifferkod som används för att identifiera din dator på nätet och med hjälp av den kan man kolla var din dator är ansluten till nätet.

När du använder dig av en proxy-tjänst mellanlandar din nätverksförbindelse hos en tredje part, låt oss kalla den X. När din dator/padda/TV vill koppla upp sig mot en sajt (säg netflix) på nätet sköts det genom att du kopplar upp dig mot X som sedan kopplar upp sig mot den sajt du ville prata med. I och med att allting skickas via X ser det från sajtens sida ser det ut som att din förbindelse kom från X och inte hemifrån dig. Din förbindelse kommer från Xs IP-adress (i det land där proxydatorn är ansluten till nätet) istället för din IP-adress. Om X har datorer i flera olika länder kan man få det att se ut som om din nätanslutning kommer från olika länder. Hittills har det varit nog för att du skulle få se netflixutbudet från det land som proxydatorn stod i.

Nu vet jag inte hur de gör, men det vore enkelt att identifiera proxytjänserna och blocka dessa. Om nu X har tusentals kunder som vill se det netflixutbudet i ett annat land kommer alla dessa kunders nätverksförbindelser vidarekopplas via ett fåtal datorer som X har i det landet och det är lätt för netflix att se om det kommer tusentals uppkopplingar från samma IP-adress och undersöka och eventuellt blocka den IP-adressen. X kan förstås byta till andra IP-adresser, men kommer det tusentals uppkopplingar från en ny IP-adress kollar förstås netflix på den och hör den till en proxytjänst kommer även den blockas illa kvickt.

Postad 01 mars 2016 - 11:07

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

• 1 918 inlägg
  • 0
Tack för en bra förklaring

Postad 01 mars 2016 - 13:06

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Jag loggar aldrig in. Byter bara region på unblock.us och startar om Oppo och sedan öppnar jag netflix och det är klart. Funkade smärtfritt tills för två veckor sedan
Någon som är kunnig och kan förklara vad netflix gör nu för att blokera och varför inte unblocktjänsterna kan lösa det? Jag har inte en aning förutom det jag skrev tidigare

Med "logga in" avsåg jag använda ditt konto. Det kan du alltså fortfarande göra i andra länder där Netflix är tillgängligt.

Postad 03 mars 2016 - 09:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 1

Jag tog bort mitt abbonemang på unblock igår. Kändes som att det är för mycket strul just nu. Väntar tills saker och ting har lagt sig innan jag tecknar tjänsten igen. 

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.