Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilka billiga högtalare överaskade er?

113 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Cerwin-Vega V-12F (Golvhögtalare) 1 8.299998 (9) Inga priser
Audiovector M3 Signature (Golvhögtalare) 1 9.461538 (12) Inga priser
Sonab DM-10 (Surroundhögtalare) 0 5.166666 (5) Inga priser
Dynavoice Definition DM-5 (Surroundhögtalare) 1 9.249998 (11) Inga priser
Audio Pro Wigo WI-130 (Surroundhögtalare) 1 9.444444 (8) Inga priser
PSB Alpha B1 (Surroundhögtalare) 1 9.099998 (9) Inga priser
Cerwin Vega XLS-6 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (5) 3 590:-
Argon Audio 6340 (Surroundhögtalare) 1 7.833332 (5) Inga priser
Pioneer S-CN301-LR (Surroundhögtalare) 1 8.249998 (3) Inga priser
Monitor Audio Bronze B1 (Surroundhögtalare) 1 7.5 (1) Inga priser
18 relaterade trådar
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 6 år sedan
Cerwin Vega-klubben (274 inlägg) 7 år sedan
Synpunkter på Audiovector M3 signature? (57 inlägg) 8 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice * (3407 inlägg) 8 år sedan
Audio Pro-klubben (197 inlägg) 9 år sedan
Pioneer S-CN301-lr eller PSB Alpha B1? (9 inlägg) 11 år sedan
Audio Pro´s nya WIGO-serie. (96 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Dynavoice Definition * (401 inlägg) 12 år sedan
Datorhögtalare delux (64 inlägg) 13 år sedan
Tangent eller Dynavoice? (1 inlägg) 13 år sedan
PSB alpha b1 eller Dali Zensor 1? (6 inlägg) 14 år sedan
Någon idé att uppgradera bakhögtalare? (17 inlägg) 14 år sedan
Satellitare till bl a dubstep för ~2k (2 inlägg) 14 år sedan
Förstärkare till "Dynavoice Definition DM-5"? digitalt helst... (5 inlägg) 15 år sedan
Yamaha RX-V667 vs. Onkyo TX-SR608 (21 inlägg) 15 år sedan
Dynavoice Definition DM-5 som (ensamma) fronthögtalare? Samt en del andra f (8 inlägg) 16 år sedan
någon som har lyssnat på PSB Alpha B1? (20 inlägg) 16 år sedan
Audiovector M-serien inspelningstid och passande förstärkare? (75 inlägg) 18 år sedan

Postad 06 February 2015 - 11:28

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
En billig högtalare som imponerade rätt bra på mig var Klipsch RF-82 i ett dämpat rum...En strålande upplevelse som även fick kompisen att byta ut sina Audio physic scorpio 25 till ett par.

Postad 09 February 2015 - 10:24

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Cerwin Vega XLS-6.... I mitt datarum är det jätteskojigt just nu :-) Efter att vad alla säger om just Cerwin så köpte jag dom på vinst och förlust begagnade och blev mkt kär i dom, dels för trycket dom levererar men även att dom klarar akustiskt, jazz och annat med just den bravuren jag önskade.

Postad 09 February 2015 - 10:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Audio pro wigo 160, haksläpp i prisklassen imo :)

Postad 09 February 2015 - 14:09

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Cerwin Vega XLS-6.... I mitt datarum är det jätteskojigt just nu :-) Efter att vad alla säger om just Cerwin så köpte jag dom på vinst och förlust begagnade och blev mkt kär i dom, dels för trycket dom levererar men även att dom klarar akustiskt, jazz och annat med just den bravuren jag önskade.

Akustiskt har de nog alltid klarat. Är väl basartikulation man saknar mest. Men dels har de nog blivit oförtjänt bespottade, och sedan har vi ju som tur är olika smak också. Grattis till din nuvunna kärlek. :)

Audio pro wigo 160, haksläpp i prisklassen imo :)

Håller med. Bra jobbat av Audio Pro. Är de förresten Svenska nuförtiden?

Postad 09 February 2015 - 14:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Ingen aning, dom har väl varit det eller har svenskkontakter, men jag vågar inte gissa. Men bra var dom. Synd att dom inte finns kvar längre.

Postad 09 February 2015 - 14:27

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Audio Pro är svenskt men tror att tillverkningen sker i Asien sen ca 10 år. Tycker de varit prisvärda i många år, Stefan är duktig på just detta.

Postad 13 February 2015 - 21:15

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0
har byggt högtalare i många år....., och är däremot förbluffad över hur dåligt det kan låta från dyra högtalare...
Det värsta exemplet måste vara B&W CM9, sjukt snygga! Men nåt av det sämsta jag någonsin hört i förhållande till summan.
Monitor Audio är däremot grymt prisvärda, oavsett modell. XTZ är också i samma liga.

Postad 13 February 2015 - 23:21

Unregistered37a4eddd
  • Unregistered37a4eddd
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Håller med föregående talare ang. B&W.

Har för det mesta tyckt att deras högtalare är rätt svampiga och intetsägande. Enda undantaget hos dem jag hört är PM1. Den var det lite drag i faktiskt.

Postad 14 February 2015 - 14:35

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0

x700P250-f.jpeg

3000:- otroligt bra för det priset. Tycker jag. 

Redigerat av UprightCitizen, 14 February 2015 - 14:36.

Postad 14 February 2015 - 14:51

Unregisteredc9e4f56a
  • Unregisteredc9e4f56a
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag köpte fem Triangle Galaxy 2 utav Jolt här på forumet.
Kostade 3495kr st nya och jag fick dom för 1000kr st!
Otroligt bra ljud för pengarna och kör dom tillsammans med två subbor.

Postad 14 February 2015 - 15:56

BPM
  • BPM
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag måste hålla med om att Pioneer SC-N301 är otroligt prisvärda. Trögdrivna och med begränsad effekttålighet (även om de fixar mer än tror) så inga partyburkar men inom de fysiska begränsningarna svårslagna även om man betalar mer. Så små högtalare med så stort, rent, fullregistrigt och allmänt BRA ljud tror jag knappast finns i motsvarande storlek på denna sidan om de minsta Mark&Daniel..

Postad 16 February 2015 - 10:06

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Bra kämpat där! https://www.minhembi...O_DIR#/wink.png

Vidhåller fortfarande att för 499kr är det omöjligt att bli förbluffad om man är en liten liten bit in i hobbyn iaf https://www.minhembi..._DIR#/smile.png

Fast allt är ju relativt. Att säga att någon inte har intresse eller kunskap i hifi bara för att den personen kan tycka att billiga högtalare låter bra i förhållande till priset är ju helt absurt.

Du ska se att om man jämför dom där Klipsch-högtalarna du hyllar så fruktansvärt emot Bagarns anläggning så kommer ingen att bli förbluffade över Klipsch heller.

Men du kanske inte kommit så långt i hobbyn att du begriper sånt? ;)

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 16 February 2015 - 10:07.

Postad 16 February 2015 - 10:33

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Fast allt är ju relativt. Att säga att någon inte har intresse eller kunskap i hifi bara för att den personen kan tycka att billiga högtalare låter bra i förhållande till priset är ju helt absurt.

Du ska se att om man jämför dom där Klipsch-högtalarna du hyllar så fruktansvärt emot Bagarns anläggning så kommer ingen att bli förbluffade över Klipsch heller.

Men du kanske inte kommit så långt i hobbyn att du begriper sånt? ;)

Du är enbart ute efter att föra en tråkig attityd du, man undrar ju varför?

Om du menar Bakermans Inohögtalare jämfört mot Klipsch senaste RP serie, så är det ju en smaksak om vad man föredrar såklart, väldigt många skulle nog föredra Klipsch, och många andra Ino.

Men jag vidhåller att för 499kr så får man inte ett par högtalare som har förmågan att ens prestera i närheten av bra återgivning. 

Postad 16 February 2015 - 10:40

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1

Du är enbart ute efter att föra en tråkig attityd du, man undrar ju varför?

Om du menar Bakermans Inohögtalare jämfört mot Klipsch senaste RP serie, så är det ju en smaksak om vad man föredrar såklart, väldigt många skulle nog föredra Klipsch, och många andra Ino.

Men jag vidhåller att för 499kr så får man inte ett par högtalare som har förmågan att ens prestera i närheten av bra återgivning. 

Precis, allt är ju subjektivt. Varför då flika in kommentarer som antyder att man inte har något hifiinintresse om man inte tycker som du? Det är väl tråkig attityd om något?

Postad 16 February 2015 - 10:43

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Precis, allt är ju subjektivt. Varför då flika in kommentarer som antyder att man inte har något hifiinintresse om man inte tycker som du? Det är väl tråkig attityd om något?

Det har jag inte gjort, det är bara du som påstår det, helt utan substans tyvärr. Och det är det jag menar är tråkig attityd från din sida.

Personer som har agerat inom hobbyn, ljud, ett tag är medvetna om att man inte kan få bra återgivning för 499kr, helt enkelt.

Postad 16 February 2015 - 10:44

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Det har jag inte gjort, det är bara du som påstår det, helt utan substans tyvärr. Och det är det jag menar är tråkig attityd från din sida.

Personer som har agerat inom hobbyn, ljud, ett tag är medvetna om att man inte kan få bra återgivning för 499kr, helt enkelt.

Precis, då antyder du ju att Bagarn inte har haft det intresset?

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 16 February 2015 - 10:46.

Postad 16 February 2015 - 10:46

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Vad menas med det sista då?

Precis vad det står. Annars läs raden ovanför.

Postad 16 February 2015 - 10:50

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 2

Precis vad det står. Annars läs raden ovanför.

Men alltså, vad är bra återgivning? Allt är ju relativt som jag skrev. Kolla trådämnet igen.

Och det du skrivit nu är ju verkligen att antyda att någon inte har hifiinintresse. Eller antyda förresten, du skriver ju det rakt ut. Sjukt jävla tråkig attityd.

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 16 February 2015 - 10:50.

Postad 16 February 2015 - 10:59

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Du och din tråkiga attityd tilltalar inte mig för fem öre. Är inte på något vis intresserad utav att älta vidare din huvudvärk.

Vad bra återgivning är? :rolleyes: jo det är så korrekt återgivning som möjligt utefter källmaterialet, det förmår inte ett par högtalare för 499kr, detta är dom flesta entusiaster väl medvetna om.

Postad 16 February 2015 - 11:00

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1
Ja jösses...

Klaga på andra när man är värst själv. Att du brukar försöka avsluta diskussioner med sådana kommentarer tyder ju bara på att du inte har något att komma med.

Postad 16 February 2015 - 11:01

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Vi kan väl avsluta här? genom att säga att jag inte tror att ett par högtalare för 499kr kan vara förmedlare utav korrekt återgivning.

Men att du tror att de kan vara det.

Behöver väl inte älta mer om detta i tråden nu.

Postad 16 February 2015 - 11:03

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Vad bra återgivning är? :rolleyes: jo det är så korrekt återgivning som möjligt utefter källmaterialet, det förmår inte ett par högtalare för 499kr, detta är dom flesta entusiaster väl medvetna om.

Ja, just det. Det är därför alla entusiaster sitter med exakt samma utrustning då. För alla har exakt samma uppfattning om vad bra återgivning är...

Postad 16 February 2015 - 11:09

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Ja, just det. Det är därför alla entusiaster sitter med exakt samma utrustning då. För alla har exakt samma uppfattning om vad bra återgivning är...

Är det ok för dig att folk får ha en egen åsikt och en egen upplevelse?

Eller måste du pika människor som anser annat än dig själv?

Tragiskt hur du agerar här.

Postad 16 February 2015 - 11:11

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1

Är det ok för dig att folk får ha en egen åsikt och en egen upplevelse?

Eller måste du pika människor som anser annat än dig själv?

Tragiskt hur du agerar här.

??

Vars har jag sagt att man inte får ha olika åsikter? Det är ju snarare du som gjort det genom att säga att msn inte har hållit på med ljud och hifi om man inte håller med dig.

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 16 February 2015 - 11:14.

Postad 16 February 2015 - 11:51

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 2

Ville bara inflika i eran heta debatt... Något som har med ämnet att göra, om det är ok ? :)

Dali Concept 1... Följde med ett paket jag köpte, och testade dom inne i datarummet tillsammans med min Denon AVR-3805. Spelglada, kanske nååågot ljusa för mig men ändå helt okej för storleken, självklart saknas den djupaste basen. Men dom spelar riktigt snyggt ! Sen får jag nog säga att hela Concept serien överraskar mig till det positiva, har bytt ut mina 18 år gamla Jamo Classic till Concept 8, Concept 2 och Concept Center i vardagsrummet. Helt annan upplösning, mera detaljer i bio-mode, i stereo-mode är det betydligt mer punch och och ett mycket vassare mellanregister än mina Jamo. Det går att spela högt, med sammahållen ljudbild, diskanten sticker inte iväg och basen är riktigt fast och skön. Det enda jag kan känna lite sisådär om är kanske centern, något burkig och spelar inte riktigt så "stort" som min Jamo Center 200 gjorde.

Om man nu är intresserad av att kanske uppgradera sitt "billiga" system så skulle jag varmt rekommendera att titta på ett begagnat Concept system, jag köpte hela mitt paket för 3000:- och det får jag verkligen anse som mycket prisvärt. Om det nu är ok att tipsa om billigt, begagnat.

Mina fem ören... Igen !

Postad 16 February 2015 - 12:09

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

??

Vars har jag sagt att man inte får ha olika åsikter? Det är ju snarare du som gjort det genom att säga att msn inte har hållit på med ljud och hifi om man inte håller med dig.

Du kanske istället kan tipsa oss om den eller de högtalarmodeller för 499kr som du själv har lyssnat på, och som du anser förmedla korrekt ljudåtergivning?

Kan tänka mig att ganska många kommer att springa och köpa sig ett par eller två då nämligen, inkl undertecknad.

Postad 16 February 2015 - 12:15

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Svara på min fråga först.

Postad 16 February 2015 - 12:27

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Svara på min fråga först.

Javisst, du går ju på människor i trådar så fort dom påstår något annat än vad du själv gör, även fast det rör sig om ens egna upplevelser, så försöker du hävda att man inte har rätt.

Det är att inte låta folk ha sina egna upplevelser.

Att jag hävdat (och gör fortfarande) att ett par högtalare för 499kr inte kan byggas såpass bra att dom kan förmedla ljudåtergivning av korrekt klass, är inte ett påhittat dilemma, utan ett faktum, så länge du då inte kan bevisa oss motsatsen och visa oss de högtalarmodeller som du hävdar klarar av detta.

Postad 16 February 2015 - 12:30

Unregisteredff5229ca
  • Unregisteredff5229ca
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

På frågan om vilka billiga högtalare som överaskade (positívt) för mig är Proson Reality SA med subben Rumble.

Jag var ute efter ett system som skulle vara just "billigt" dvs. helst runt 4000kr.

Det skulle vara litet och vitt enligt önskemål från hustrun, och vips - till synes, känsla och enligt min preferens - ett välbyggt välformat system med ypperlig finish samt med ok ljud för en rimlig slant.

Det som kan saknas ibland är möjligen mid-bas som är lite rappare, men då tror jag man får leta efter fronthögtalare med något större element, subben gör dock ett utmärkt jobb på de lägre registren.

Postad 16 February 2015 - 12:37

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Javisst, du går ju på människor i trådar så fort dom påstår något annat än vad du själv gör, även fast det rör sig om ens egna upplevelser, så försöker du hävda att man inte har rätt.

Det är att inte låta folk ha sina egna upplevelser.

Att jag hävdat (och gör fortfarande) att ett par högtalare för 499kr inte kan byggas såpass bra att dom kan förmedla ljudåtergivning av korrekt klass, är inte ett påhittat dilemma, utan ett faktum, så länge du då inte kan bevisa oss motsatsen och visa oss de högtalarmodeller som du hävdar klarar av detta.

Nu svarade du ändå inte på frågan. Hur är det med läsförståelsen?

VARS har jag sagt att man inte får ha egna upplevelser? Jag har däremot sagt exakta motsatsen, flera gånger. Kolla själv. Vidare så har jag aldrig påstått någonting om att några högtalare för 499:- skulle kunna låta bra eller inte. Jag har bara ifrågasatt ditt uttalande om att man inte skulle kunna vara en hifientusiast eller ha ljudintresse om man nu skulle tycka att det fanns högtalare som kostar 499:- som ÖVERRASKAT en.

Läs igen och återkom.

Postad 16 February 2015 - 12:42

megagurka
  • megagurka
  • Beroende

• 1237 inlägg
  • 0

Vi kan väl avsluta här? genom att säga att jag inte tror att ett par högtalare för 499kr kan vara förmedlare utav korrekt återgivning.

"Korrekt återgivning" är ju inte väldefinierat, oftast är det en avvägning mellan olika faktorer. Sen kan jag väl hålla med om att för 499 kr paret får man inte några högtalare som mäter bra (om man inte har väldigt låga krav). Bara elementen för ett högtalarpar som mäter bra ligger på minst det tiodubbla, och det är väldigt sällan nypris på färdiga högtalare är billigare än att köpa elementen löst (ofta är dom 2 till 10 ggr dyrare). Däremot går det att göra fynd på begagnatmarknaden.

Postad 16 February 2015 - 12:42

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Nu svarade du ändå inte på frågan. Hur är det med läsförståelsen?

VARS har jag sagt att man inte får ha egna upplevelser? Jag har däremot sagt exakta motsatsen, flera gånger. Kolla själv. Vidare så har jag aldrig påstått någonting om att några högtalare för 499:- skulle kunna låta bra eller inte. Jag har bara ifrågasatt ditt uttalande om att man inte skulle kunna vara en hifientusiast eller ha ljudintresse om man nu skulle tycka att det fanns högtalare som kostar 499:- som ÖVERRASKAT en.

Läs igen och återkom.

Snacka om att måla in sig i ett hörn och försöka vända på saker och ting till absurdum.

Så länge du inte håller en högre klass på ditt resonemang så kommer jag inte heller diskutera med dig.

Man kan inte diskutera med folk som inte vill vet du ;) snacka om att måla brett och hålla sig långt utanför det sakliga.

Postad 16 February 2015 - 12:44

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Snacka om att måla in sig i ett hörn och försöka vända på saker och ting till absurdum.

Så länge du inte håller en högre klass på ditt resonemang så kommer jag inte heller diskutera med dig.

Man kan inte diskutera med folk som inte vill vet du ;) snacka om att måla brett och hålla sig långt utanför det sakliga.

Men igen, du kan inte anklaga mig för saker och sedan inte visa vars jag har skrivit det. Speciellt inte när jag säger exakta motsatsen. Förstår du inte det?

Postad 16 February 2015 - 12:45

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

"Korrekt återgivning" är ju inte väldefinierat, oftast är det en avvägning mellan olika faktorer. Sen kan jag väl hålla med om att för 499 kr paret får man inte några högtalare som mäter bra (om man inte har väldigt låga krav). Bara elementen för ett högtalarpar som mäter bra ligger på minst det tiodubbla, och det är väldigt sällan nypris på färdiga högtalare är billigare än att köpa elementen löst (ofta är dom 2 till 10 ggr dyrare). Däremot går det att göra fynd på begagnatmarknaden.

Instämmer här.

Och även med att man kan göra jättefina klipp på begmarknaden.

Men att hävda "korrekt återgivning", uppmätt eller inte, för 499kr paret, går helt enkelt inte.

Men igen, du kan inte anklaga mig för saker och sedan inte visa vars jag har skrivit det. Speciellt inte när jag säger exakta motsatsen. Förstår du inte det?

Du läser inte ens det folk skriver, börja du med det först.

Postad 16 February 2015 - 12:47

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Men att hävda "korrekt återgivning", uppmätt eller inte, för 499kr paret, går helt enkelt inte.

Och det är det ingen som har påstått heller?

Du läser inte ens det folk skriver, börja du med det först.

Vad är det jag har missuppfattat?

Postad 16 February 2015 - 12:49

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 0

Brallsson: det är helt enkelt väldigt tråkigt att diskutera med en retoriker som dig, menar inget illa, men jag avstår helt enkelt fortsatt diskussion med dig, det är helt enkelt varken givande eller kul.

Oj, vad mycket "helt enkelt" det blev :)

Postad 16 February 2015 - 12:50

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Brallsson: det är helt enkelt väldigt tråkigt att diskutera med en retoriker som dig, menar inget illa, men jag avstår helt enkelt fortsatt diskussion med dig, det är helt enkelt varken givande eller kul.

Men ge då fan i att anklaga personer för saker som inte stämmer om du inte kan backa upp dina påståenden.

Postad 16 February 2015 - 12:54

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 1

Herregud :rolleyes:

Ge du själv fan i att strö din dödande stämning på forumet, och låt folk få ha sina upplevelser i fred.

Och att förvränga folks ord till din vinning blir bara barnsligt, tänk på att dom flesta LÄSER och begriper det som står i olika inlägg.

Postad 16 February 2015 - 12:57

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Det är ju förövrigt Du som inte låter folk ha egna uppfattningar. En person säger att han tycker att man kan bli positivt överraskad utav väldigt billiga högtalare, knepet är att ha bra källmaterial.

Då kommer du och säger att han har fel och att det är ett faktum att det inte stämmer. Dessutom så anklagar du honom för att inte "ha kommit en bit i hobbyn".

Hur tusan tänker du när du anklagar andra för att inte tillåta folk att ha subjektiva åsikter? (Vilken till och med är en ren lögn)

Postad 16 February 2015 - 13:02

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 1

Herregud :rolleyes:

Ge du själv fan i att strö din dödande stämning på forumet, och låt folk få ha sina upplevelser i fred.

Och att förvränga folks ord till din vinning blir bara barnsligt, tänk på att dom flesta LÄSER och begriper det som står i olika inlägg.

Förvränga folks ord? Jag har använt citatfunktionen för att påstryka det jag inte håller med dig om. Något du borde ta lärdom utav. För just nu har du bara tomma anklagelser utan att kunna visa vars jag har skrivit något av det du anklagar mig för...

Backa upp dina påståenden eller håll tyst och sluta ljuga.

Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 16 February 2015 - 13:03.

Postad 16 February 2015 - 13:04

WB-Cinema
  • WB-Cinema
  • Beroende

• 1312 inlägg
  • 1

Förvränga folks ord? Jag har använt citatfunktionen för att påstryka det jag inte håller med dig om. Något du borde ta lärdom utav. För just nu har du bara tomma anklagelser utan att kunna visa vars jag har skrivit något av det du anklagar mig för...

Backa upp dina påståenden eller håll tyst och sluta ljuga.

Lycka till.

Det räcker nu.

Postad 16 February 2015 - 13:41

Unregistered3891e39c
  • Unregistered3891e39c
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0

MK M7 ... Lät ju i stort sett lika bra som P6 fast lite mindre tryck givetvis :-P

Postad 16 February 2015 - 13:45

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0

HRT Stage är fortfarande ett system som förbryllar mig med sina high-end egenskaper i främst mellanregistret, men också dess finess och förmåga att återge klangfärg och mikrodynamik och måla upp ett imponerande fönster i allt musikmaterial av kvalitet. Få system imponerar på mig mer med akustisk musik. 6.500:- är kanske inte direkt billigt, men betänk då att du inte lär hitta något bättre under 10.000:- om ditt primära syfte är 2-kanalslyssning.

Postad 16 February 2015 - 14:08

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0

min bror har dynavoice magic f-6 och dom spelar mkt bra för dom kaffe pengarna, har nog inte hört några dynavoice högtalare (förutom dom små plast lådorna för 499kr) som inte låtit bra för pengen dom kostar. mkt prisvärda högtalare.

min proson center för 800kr spelar mkt bra för den pengen, gillar verkligen tydligheten i diskanten

köpte mig ett par Cerwin vega begagnade för små pengar mot vad dom kostade nya och dom låter mkt bättre än väntat. förväntade mig 2 party burkar med lågupplöst ljud men dom förvånade mig med sin klarhet och kontrollerade ljudbild.

sedan är ju detta en definition på vad man själv anser är bra ljud och billigt mot vad andra tycker och anser. kul att läsa om andras upplevelser och överraskningar.

kul tråd

Postad 16 February 2015 - 14:21

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
En utav dom bästa stativarna jag har hört är amerikanska The Clue. Körde dom sida vid sida mot B&W 805 Diamond. Föredrog The Clue på alla punkter faktiskt.

Äckligt prisvärda högtalare.

Postad 16 February 2015 - 16:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Brallan, vad kostar dom då?

Postad 16 February 2015 - 16:25

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Fick loss mina för 5k. :)

Postad 16 February 2015 - 16:35

oscarstegland
  • oscarstegland
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

MK M7 ... Lät ju i stort sett lika bra som P6 fast lite mindre tryck givetvis :-P

Tycker inte de låter det minsta lika. M7 är upplöst och lite hård i sin klang medan P6 är betydligt varmare och behaglig i alla lägen. I mina öron är det som att jämföra Focal med B&W. Dock så är ju M7 riktigt trevliga.

HRT Stage är fortfarande ett system som förbryllar mig med sina high-end egenskaper i främst mellanregistret, men också dess finess och förmåga att återge klangfärg och mikrodynamik och måla upp ett imponerande fönster i allt musikmaterial av kvalitet. Få system imponerar på mig mer med akustisk musik. 6.500:- är kanske inte direkt billigt, men betänk då att du inte lär hitta något bättre under 10.000:- om ditt primära syfte är 2-kanalslyssning.

Här håller jag inte med dig. Sätta ihop ett system med en TEAC mini-förstärkare ihop med någon stativare från Canton, Focal, Triangle, Q Acoustics, eller liknande så får du ett system som springer åttor runt HRT Stage. Stage är imponerande för sin storlek men det är hi-fi världens svar på Beats by Dr. Dre. Så mycket som går förlorat för att basen tar över i varenda läge är bisarrt. De flesta golvare under 60000 spelar inte så bastungt som Stage gör och det finns en anledning till det. Men smaken är ju som baken. Stage är prisvärda helt klart men det är inga högtalare för mig.

Jag måste säga att Q Acoustics, både 2000-serien och Concept är vansinnigt högkvalitativa för pengarna.

Postad 16 February 2015 - 16:47

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0

Fick loss mina för 5k. :)

Roligt, en högtalare jag inte högt talas om. Säljs dem i Sverige? Man blev ju nyfiken på att provlyssna nu.

Postad 16 February 2015 - 16:50

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0

Köpte mina Dynaudio Audience 42 för cirka 2k (bra skick) för cirka 4 år sedan. Tycker de är sjukt prisvärda och en riktigt fröjd att lyssna på, har sett de för 1-1.5k ibland på blocket och tycker det är ett riktigt kap.

FFrrEEddRRiiKK vi vet att du gillar HRT Stage, vi har nog alla läst den låsta tråden. Men tänk lite längre innan du går ut och säger att man inte hittar något bättre. Det är din åsikt och du verkar vara ganska ensam om att tycka det på detta forumet.

Nu fortsätter vi ge tips om billiga högtalare som ger välljud =)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.