Philips 65PUS9109 - bra eller anus?
303 svar till detta ämne
Postad 26 April 2015 - 20:17
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Något mer att tänka på för er som är sugna på 4k-apparater http://www.techhive....et-hdcp-22.html
Kortfatat även om du har HDMI 2.0 så garanterar det INTE att den har HDCP 2.2 och då är det kört ändå och även om en pryl har det så räcker det att en enda pryl i kedjan inte har det så funkar inte 4K. "Having a non-HDCP 2.2 sound bar or AV receiver in your home theater system will be enough to terminate the handshake and your afternoon plans for watching The Godfather in glorious 4K resolution."
Philips tvn har HDCP 2.2 endast på port ett men det räcker ju för vissa och de som har en receiver som har HDCP 2.2 så det ju helt lugnt för då är det bara att använda den som hub för resten av ens framtida saker som skall spela upp 4k. Men kan vara bra att tänka på.
Postad 27 April 2015 - 06:42
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Något mer att tänka på för er som är sugna på 4k-apparater http://www.techhive....et-hdcp-22.html
Kortfatat även om du har HDMI 2.0 så garanterar det INTE att den har HDCP 2.2 och då är det kört ändå och även om en pryl har det så räcker det att en enda pryl i kedjan inte har det så funkar inte 4K. "Having a non-HDCP 2.2 sound bar or AV receiver in your home theater system will be enough to terminate the handshake and your afternoon plans for watching The Godfather in glorious 4K resolution."[/size]
Philips tvn har HDCP 2.2 endast på port ett men det räcker ju för vissa och de som har en receiver som har HDCP 2.2 så det ju helt lugnt för då är det bara att använda den som hub för resten av ens framtida saker som skall spela upp 4k. Men kan vara bra att tänka på.
Du menar att det vore bättre att inte köpa 4k tv utan en full HD tv. Billigare och samma bildkvalité ? Typ att man kunde skaffa en som kanske kostar 12-14 k? Tål att tänkas på i så fall om där är några bra kandidater Nu kommer mitt andra dilemma, sitter en bra bit från två idag därav att jag önskar större tv. Tänker om det räcker med 65, eller skulle man köpa en 75 om något år när de har skärmar med bra bild... I och med att man inte sett två, så blir man ju lite nervös. Hur det än är med vad den kostar normalt, är 19k mycket pengar. Hoppas på att den ger bra bild vid film och även viss sport. Kommer från plasma och förr tyckte jag inte lcd var nåt bra o titta på med eftersläpningar, kass svärta osv.
Redigerat av Bulldog76, 27 April 2015 - 06:43.
Postad 27 April 2015 - 07:49
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlägg
Hoppas på att den ger bra bild vid film och även viss sport. Kommer från plasma och förr tyckte jag inte lcd var nåt bra o titta på med eftersläpningar, kass svärta osv.
Jag har nyligen köpt en LCD och kommer från proj och plasma. Är inte speciellt nöjd, VA panelen gav rätt bra svärta rakt framifrån (Philips PFS8109) men från sidan så ser det inte trevligt ut, den hade också för mycket back light bleed så den åkte tillbaka. Bytte till en Panasonic TX55AS650E med IPS och från sidan ser den bättre ut också mindre BLB än Philips. Men den där djupa svärtan finns inte när man har mörkt i rummet. När det är ljust i rummet så är det mycket speglingar från det mesta och man kommer på att man ser sig själv i "spegelbilden".
Tycker ärligt att det har inte hänt speciellt mycket på TV-fronten (OLED verkar dock bra) sedan 2008 då jag hade en Panasonic plasma.
Men det är mina åsikter då.
Postad 27 April 2015 - 08:43
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Är denna VA eller IPS panel?
Har en Sony 55ex500 idag som jag misstänker har VA panel som jag varit riktigt nöjd med faktiskt.
Postad 27 April 2015 - 09:22
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Du menar att det vore bättre att inte köpa 4k tv utan en full HD tv. Billigare och samma bildkvalité ? Typ att man kunde skaffa en som kanske kostar 12-14 k? Tål att tänkas på i så fall om där är några bra kandidater
Nu kommer mitt andra dilemma, sitter en bra bit från två idag därav att jag önskar större tv. Tänker om det räcker med 65, eller skulle man köpa en 75 om något år när de har skärmar med bra bild... I och med att man inte sett två, så blir man ju lite nervös. Hur det än är med vad den kostar normalt, är 19k mycket pengar.
Hoppas på att den ger bra bild vid film och även viss sport. Kommer från plasma och förr tyckte jag inte lcd var nåt bra o titta på med eftersläpningar, kass svärta osv.
Jag menar iaf att det inte är värt att betala extra för 4k precis nu. Och dessutom så är det bättre bildkvalitet på en billigare OLED än en vanlig LED-tv än om denna har 4k-upplösning. Kontrasten är väldigt mycket viktigare än upplösningen. Även om du betalar extra och köper t.ex. en Samsung SUHD som faktiskt har stöd för det mesta i uppkommande standarden så kommer det finnas väldigt lite du kan titta på som är i 4k. Man kan få en 55" OLED på dustin nu för 15999:-. Den är ju inte så stor som du vill ha kanske men det är en bra tv. Det finns stora OLEDs med men dessa kostar därefter. Om du verkligen vill ha 4k hade jag kikat på Samsungs SUHD som har DCI och HDR med 10 bitars panel. Dessa kommer antagligen ha stöd för typ allt 4k innebär förutom kanske HFR. Men dessa är dyra.
Redigerat av philipbtz, 27 April 2015 - 09:24.
Postad 27 April 2015 - 10:18
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hembiobutiken rekommenderar Panasonic som är väldigt bra men handen på hjärtat. Nå måste Philips 65pus9109 leverera bra bättre bild om man ser på bluray film än en vanlig full hd tv? Eller? Philips 4K
Philips 9109-serien är en ny serie för Philips 4K-skärmar. En slimmad, diskret TV med minimalistisk design och en otrolig upplösning som är hela fyra gånger så stor som vanlig full HD (1080p). Även vid vanligt TV - eller Bluraytittande får man en uppskalad bild som ger vassare skärpa, realism och djup samtidigt som man är framtidssäkrad för framtiden med HDMI 2.0 som klarar av att visa Ultra HD-bild med 60 bilder/sekund.
Postad 27 April 2015 - 11:49
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Nå måste Philips 65pus9109 leverera bra bättre bild om man ser på bluray film än en vanlig full hd tv? Eller?
Nej varför skulle den det? Det är bara en vanlig LCD-tv som dessutom måste skala bilden. För 1080p-material är OLED ljusår framför LCD. För mig personligen så spelar det ingen roll om tvn kan visa 4K i 60fps om bilden har dålig kontrast. Även de bästa av LCD:er har typ 10ggr sämre svärta än min plasma och OLED krossar min plasma i svärta. Om man har dålig svärta har man dålig gråskala och med dålig gråskala får man dåliga färger. Svärta gör extremt mycket för bilden.
Postad 27 April 2015 - 11:56
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Men visst en vanlig HD OLED kommer inte vara framtidssäker för 4k på något vis men när det kommer till BD-material så finns det inget bättre vad jag vet.
Men snart kommer det 4k-oleds..
Postad 27 April 2015 - 12:22
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Men visst en vanlig HD OLED kommer inte vara framtidssäker för 4k på något vis men när det kommer till BD-material så finns det inget bättre vad jag vet.
Men snart kommer det 4k-oleds..
Jag förstår men oled är fruktansvärt dyr. Om bilden är ej bättre då har alla firmor som säljer 4k tv:s tex hembiobutiken felledande säljargument? Jag har själv just nu Samsung 8005 55tum (till salu) : ) men vardagsrum är för stor så att erbjudande för 65 Philips var väldigt bra och man slog till och vi får nu se. Kan jämnföra till Samsung och höra av mig sen.
Postad 27 April 2015 - 12:36
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Om bilden är ej bättre då har alla firmor som säljer 4k tv:s tex hembiobutiken felledande säljargument?
Hembiobutiken har väl knappast påstått att de 4K LCD:er de säljer är, på alla sätt, bättre än OLEDs?
Postad 27 April 2015 - 12:58
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Jag förstår men oled är fruktansvärt dyr. Om bilden är ej bättre då har alla firmor som säljer 4k tv:s tex hembiobutiken felledande säljargument? Jag har själv just nu Samsung 8005 55tum (till salu) : ) men vardagsrum är för stor så att erbjudande för 65 Philips var väldigt bra och man slog till och vi får nu se. Kan jämnföra till Samsung och höra av mig sen.
Ja OLED är dyrt om du skall ha 65" dock kan man ju få en 55":are för 16 papp såg jag härom dagen. Jag vet inte vad de företagen du pratat med har sagt men de pratar i nattmössan om de säger att en LCD är bättre än OLED för BD.
Postad 27 April 2015 - 16:16
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ja OLED är dyrt om du skall ha 65" dock kan man ju få en 55":are för 16 papp såg jag härom dagen. Jag vet inte vad de företagen du pratat med har sagt men de pratar i nattmössan om de säger att en LCD är bättre än OLED för BD.
Nä, menar ej att de säger att lcd är bättre än oled. Menar att 4k måste vara bättre än vanlig lcd full hd om man ser tex på en bluray film?
Postad 27 April 2015 - 16:52
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Beror nog lite på hur bra uppskalningen från 1080p är. Men ja det kan upplevas bättre om skalningen är bra gjord. Men sagda TV vet jag inget om. Det är ju alltid bäst att visa material i native upplösning där av varför jag inte är intresserad av 4K(2160p) som early adoptor
Postad 27 April 2015 - 17:50
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Personligt om jag hade råd skulle jag köpa Panasonic men men.
Så här svarade hembiobutiken om Philips 65pus9109: Hej !
Vi har inte testat just denna modell i någon av våra butiker men vi har goda erfarenheter av Philips 9-serie då det oftast är en toppmodell med bättre bildbehandling och riktigt bra skärpa i bilden. Speciellt denna som är deras finaste Ultra HD-modell.
Så här sa komplett: Hej.
Det är en väldigt fin TV, så jag är övertygad om att du kommer bli nöjd med ditt köp.
Vi har haft många kunder som köpt denna, och dem har nästan uteslutande varit jättenöjda!
Du kan också läsa recensioner om TV'n via prisjakt.se. (Finns nada)
Tips: http://www.blocket.s...058834.htm?ma=1
Postad 28 April 2015 - 08:05
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Menar att 4k måste vara bättre än vanlig lcd full hd om man ser tex på en bluray film?
Ett helt felaktigt antagande eftersom bildkvalité beror på en uppsjö olika faktorer varav displayupplösning bara är en i mängden.
Men ja, "allt annat lika" (vilket det i praktiken aldrig är, fullt ut) och om uppskalningen av 720p/1080i/1080p görs rätt kan man kosta på sig att säga att UltraHD-upplösning är "bättre". Eller iaf inte sämre.
Postad 28 April 2015 - 08:28
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Beror nog lite på hur bra uppskalningen från 1080p är. Men ja det kan upplevas bättre om skalningen är bra gjord. Men sagda TV vet jag inget om. Det är ju alltid bäst att visa material i native upplösning där av varför jag inte är intresserad av 4K(2160p) som early adoptor
Uppskalning av 720p/1080i/1080p-signaler till UltraHD (3840*2160) kan göras fullständigt förlustfritt så UltraHD har i sig ingen nackdel mot FullHD här. En exakt 2 ggrs (eller 3 ggrs, i 720p-fallet) "pixel resize" har objektivt sett ingen påverkan på bilden alls.
Subjektivt finns det, som du är inne på, t.o.m. utrymme för att UltraHD är att föredra eftersom man med det större antalet pixlarna kan lägga på viss kantskärpa (dvs man gör INTE en fullständigt förlustfri uppsklaning) utan att fullständigt tugga sönder ursprungssignalen (något som är svårare på en FullHD-display eftersom man där har ett 1:1 pixel-förhållande mellan insignal och utsignal).
Men som sagt, at the end of the day så är det så mkt annat som påverkar och eftersom "allt annat lika" sällan uppstår så blir diskussionen tämligen teoretisk. Det alla borde lära sig är att frågan "är tv med upplösning A bättre än tv med upplösning B" är omöjlig att svara på eftersom det saknas underlag för att ge ett korrekt svar.
edit: Angående framtiden så har jag för den som vill hålla koll på den hållit igång 2 stycken trådar som ger koll på vilken teknik som "gäller" inom överskådlig framtid:
Dels Ultra HD Blu-ray-tråden som, när väl standarden spikas, säkerligen kommer diktera vad som är "top of the line" rent videotekniskt.
Och dels, Vad innebär "HDMI 2.0"-tråden som bevakar gränssnittet som sådant och om inte annat lär ut att det är döfött att hänga upp sig på versionsnummer i sig.
Redigerat av pacman, 28 April 2015 - 08:43.
Postad 28 April 2015 - 08:40
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
DVE:s gråskala nära svart från nämnda TV. Mycket möjligt att det ordnats i tillverkningen och det är en dålig batch. Kanske är exakt samma problem med alla som nu säljs. Kanske en förklaring till de lägre priserna?

Postad 28 April 2015 - 09:03
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Personligt om jag hade råd skulle jag köpa Panasonic men men.
Så här svarade hembiobutiken om Philips 65pus9109: Hej !
Vi har inte testat just denna modell i någon av våra butiker men vi har goda erfarenheter av Philips 9-serie då det oftast är en toppmodell med bättre bildbehandling och riktigt bra skärpa i bilden. Speciellt denna som är deras finaste Ultra HD-modell.
Så här sa komplett: Hej.
Det är en väldigt fin TV, så jag är övertygad om att du kommer bli nöjd med ditt köp.
Vi har haft många kunder som köpt denna, och dem har nästan uteslutande varit jättenöjda!
Du kan också läsa recensioner om TV'n via prisjakt.se. (Finns nada)
Tips: http://www.blocket.s...058834.htm?ma=1
Jag förstår inte hur mycket vill du lägga på en tv?
Postad 28 April 2015 - 09:17
Unregistered71a682bb
-
Unregistered71a682bb
-
Användare
-
-
249 inlägg
Verkar den rätt på pappret och priset känns bra är det ju bara att beställa. Jag tror inte många tänker på hur bra distansavtalslagen faktiskt är för oss konsumenter. Det är ju bara att testa själv i lugn och ro för att då avgöra om du tycker den är tillräckligt bra.
Angående stödet för Netflix, kan det skilja mellan olika marknader?
Redigerat av Unregistered71a682bb, 28 April 2015 - 09:21.
Postad 28 April 2015 - 09:23
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Tv:n i sig stödjer inte Netflix 4K. Punkt slut. Hurvida Philips mediaspelaren (eller andra externa mediaspelare) kommer göra det i framtiden får vi nog låta just framtiden påvisa. Jag tror och hoppas Netflix 4K-support kommer vara vardagsmat för såväl Android TV-boxar som nästa Apple TV (ryktet säger iofs annat om den sistnämda), och för den del andra platformar, tids nog.
Redigerat av pacman, 28 April 2015 - 09:28.
Postad 28 April 2015 - 10:32
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Så här skrev KungsTv om Philips 65pus9109: Hej
Ja, den har vi kört mycket, Toppmodell från Philips och är ett mycket bra köp både bild,ljud,funktionsmässigt.
Netflix fungerar perfekt, vi har en kampanj med Philips, där priset är :- och du får med
en ny multimedia Box UHD880, med uppgraderade Android Lollipop operativ systemet (stöder b.la. 4k streaming)
(värde 2490:-) UHD880: file:///home/chronos/u-ab561b2c60e4e00923aa2536020becfecf8debf7/Downloads/F%C3%A5%20tillg%C3%A5ng%20till%20de%20senaste%20tj%C3%A4nsterna%20f%C3%B6r%204K%20Ultra%20HD-str%C3%B6mning%20p%C3%A5%20TV%20n.mhtml
Tiden får visa vad den går för. Kan jämnföra till Samsung och jag tror jag var inte den ända som köpte den så får vi lite mer info från andra användare. En butik sänkte priset för en dag så det behöver inte betyda att det är nått fel på Tv:n. Om alla butiker sänker 49% plötsligt då kan man börja fundera, tycker jag. Alla har bra åsikter och det finns massa bra info. Sen är det som pacman skriver att det är så många saker som påverkar, vilka kablar man använder hdmi high speed, vilken slags antennkabel om man kör med boxer, hur snabb internet/wifi har man hemma om man tänker på netflix etc etc. Till Philipbtz: man har ej hur mycket pengar som helst så över 20 kommer jag ej lägga på en tv. Ha en bra dag alla!
Redigerat av Unregistered3fcaa679, 28 April 2015 - 10:56.
Postad 28 April 2015 - 11:35
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Du säger hela tiden att OLED är för dyrt osv. Den enda OLED jag har länkat till är en 55":are för 16000:- alltså billigare än Philipsen och inom din budget. Men antar att den är för liten för dig och en OLED 65":are är på tok för dyrt för de flesta skulle jag tro. Jag säger inte att du skall köpa den utan att överväga 55":aren som är extremt mycket bättre än de 65":arna kikar på.
Postad 28 April 2015 - 11:37
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Du säger hela tiden att OLED är för dyrt osv. Den enda OLED jag har länkat till är en 55":are för 16000:- alltså billigare än Philipsen och inom din budget. Men antar att den är för liten för dig och en OLED 65":are är på tok för dyrt för de flesta skulle jag tro. Jag säger inte att du skall köpa den utan att överväga 55":aren som är extremt mycket bättre än de 65":arna kikar på.
Ja. Så är det. 55 är för liten. Oled är bra.
Postad 28 April 2015 - 12:06
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ja då är det LCD som gäller om man inte vill betala helt sjuka pengar för OLED. Hade nog köpt en projektor istället.
Postad 28 April 2015 - 13:06
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Måste också tillägga att Philips har energiklass A+ som är väldigt bra för en sån stor 65 tv. Finns massa + och att man får uhd 880 gratis, inte dumt det heller.
Postad 28 April 2015 - 13:16
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
och att man får uhd 880 gratis, inte dumt det heller.
... som troligen kommer sluta funka inom 24 mån efter att du fått den, eller när nu netflix/philips ledsnat på att supporta en väldigt smal produkt. Bara faktumet att den ligger utanför apparaten, som en egen enhet, borde göra en orolig. Men visst, gratis är gott, ett tag iaf.
Redigerat av frollic, 28 April 2015 - 13:18.
Postad 28 April 2015 - 13:39
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
... som troligen kommer sluta funka inom 24 mån efter att du fått den, eller när
nu netflix/philips ledsnat på att supporta en väldigt smal produkt.
...dvs, exakt samma risk som för vilken intern mediaspelare i en tv som helst.
Däremot är det ju så att eftersom UHD 880 är en Android TV-baserad produkt så är den ju inte beroende av enbart Philips utan det finns ju andra aktörer som kan, och kommer, ta fram programvara som funkar för produkten.
Bara faktumet att den ligger utanför apparaten, som en egen enhet, borde göra en orolig.
Öhh, varför det? Det ligger ju i sakens natur att externa mediaspelare är just externa...
Redigerat av pacman, 28 April 2015 - 13:41.
Postad 28 April 2015 - 13:42
frollic
-
frollic
-
Über-Guru
-
-
14166 inlägg
...dvs, exakt samma risk som för vilken intern mediaspelare i en tv som helst.
... eller extern, men helt korrekt. Öhh, varför det? Det ligger ju i sakens natur att externa mediaspelare är just externa...
Jo, fast jag tycker det ser ut som om Philips tryckte ut TVn på marknaden för att det var viktigare, än att få in all funktionalitet, troligen inte helt ovanligt dock.
Redigerat av frollic, 28 April 2015 - 13:43.
Postad 28 April 2015 - 14:18
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ja det känns lite B att inte har stöd för HEVC direkt i tvn men jaja man spelar väl upp ganska mycket via externa enheter ändå.
Postad 28 April 2015 - 14:18
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
... eller extern, men helt korrekt.
Japp men poängen är förstås att gratisprodukten ifråga inte har någon direkt nackdel ijmf med vilken elektronikprodukt som helst varför din initiala kommentar till MrLaine ter sig en smula onödig om man säger så.
Jo, fast jag tycker det ser ut som om Philips tryckte ut TVn på marknaden för att det var viktigare, än att få in all funktionalitet, troligen inte helt ovanligt dock.
Det faktum att de särskiljer på display och mediaspelare (iofs så är det ju heller inte så att tv:n ifråga saknar en intern dito, det är ju bara det att den inte är av senaste år 2015-snitt; vilket man knappast kan förvänta av en produkt släppt 2014...) är ju iofs värt att applådera.
Att sen produkten iövrigt tycks varit ganska ofärdig må så vara; fw-uppdateringar har sen dess löst en del om jag förstår saken rätt. Hurvida de löst allt, t.ex. det Ringblixt visar ovan, låter jag vara osagt dock.
Postad 28 April 2015 - 14:30
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Det ska bli intressant att prova produkten i fråga. Jag har i alla fall tillbringat lite tid inför det leveransen att titta på andra tv apparater i butik mm. tittat på bland annat LG för 30 k hur svärta, bildkvalité, sidobetraktelse mm verkade vara, samt några andra modeller från andra märken för runt 16-20 kr, både utan 4k och med.
En sak som jag sett nu när jag dammsugit internet om info om Philips tvn är att Philips har valt att kalla sina apparater för olika modellnamn i olika länder. enklast är att jämföra den med 9100 serien, då hittar man lite mer info och omdömen. Om mina upplevelser när tvn väl kommer hem är lika bra eller bättre än tv apparaterna som jag tittat på för 30 k och uppåt, ja då kommer jag att vara nöjd.
Kommer att testa med 4 k material också samt försöka kalibrera den lite också. Mjukvaran har varit till deras nackdel, men verkar ha fixats till med uppdateringar. Gillade magic remote som fanns på LG.
Det tråkiga just nu och mest irriterande är som vanligt postens agerande hur de levererar sina produkter... De kan inte få för sig att kontakta en före eller i samband med en leverans, utan bara kör till en hemadress och konstaterar att ingen är hemma och man får en avi. Det som är ännu mer retlgit är att planen var att arbeta hemma så man var tillgänglig hela dagen. Körde iväg 8:40 för ett ärende på skolan och kom hem 9:20.
Avin låg i brevlådan och de hade varit där 9:01!!!
Det är så typiskt transportföretag att vara så jäkla oflexibla. hur mycket hade de inte sparat i onödiga körningar om de kunde planera lite eller kontakta en för att boka tider??
Ja, nu blev det Off topic, men man stör sig på att jag kunde haft tvn redan idag och testat den... 
Postad 28 April 2015 - 17:57
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=Ikn-cfwXKgs
Postad 28 April 2015 - 18:02
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
https://www.youtube.com/watch?v=Qsqi3VoMrEg
Postad 29 April 2015 - 06:34
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hör av dig direkt Bulldog76 när du har fått pärlan. Köpte igår väggfäste och även att ambilight finns tog jag en som gör att tv sitter jätte nära väggen. Får se om det påverkar negativt på ambilight. Såg massa uhd tv:s och jag tyckte att bild var bättre än på vanlig full hd i butiken. Oled var bäst utan tvekan. Bara de skulle sänka priser : )
Postad 29 April 2015 - 17:37
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Pärlan landat. Batterier i fjärrkontroll ovh jag måste säga att så här bra gjord fjärrkontroll har jag aldrig haft. Väldigt bra gjord och kvalite!
Postad 29 April 2015 - 17:48
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Fått min med. ☺
Skall se om vi får kopplat in den idag, men den ser inte dum ut.
Det ända som slog mig är om man inte skulle köpt större tv.
Steget ifrån 55 känns inte så wow som jag hoppats.
Får se hur de känns när den är på plats och igång.
Postad 29 April 2015 - 19:28
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
spännande 
Postad 29 April 2015 - 20:20
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Fick också min idag.
Den står uppackad och testas för fullt. Smart tv funktionerna är inte usla så som man har läst. Viaplay är på fel håll, men det var lätt åtgärdat.
Allra först var svt (ej hd) rätt dålig bild på medan jag höll på att installera tvn. Men när den hade tänkt färdigt och "safe mode" som stod längst ner var borta så blev det riktigt bra bild. HD ännu bättre.
Testade några 4k filmer från Youtube i inbyggda appen och det ser riktigt bra ut, men jag är högst osäker på om det verkligen är 4k som streamas från yoututbe , troligen nerskalat eller?
Försöker hitta några 4k demofiler att ladda ner för att testa. Svärtan som jag såg är bra. Ser ingen skillnad mot min Panasonic Plasma. Ambilight nu när mörkret börjar falla är riktigt nice.
Testade Netflix. Och shit vilken bild det var på den!! Kollade på en del av Daredevil.
Enda appen hittills som är sådär är Viaplay, men den kan jag köra från massa andra källor som airplay via Apple tv, Chromecast mm.
Tog ett tag innan jag fick fram muspekaren, då var det helt plötsligt mycket lättare.
Fjärrkontrollen har jag aldrig upplevt ha en så hög kvalité på någon pryl som jag fått. Kanske Primare i22an.
Kul med qwerty tangentbord på baksidan, underlättar en hel del.
Betraktningsvinkel från sidan verkar också bra.
Överlag så är jag positiv till tvn. Ljudet är förvånansvärt bra, har inte kopplat på medföljande Subwoofer.
Brukar ha hembiosystemet alltid som ljudkälla men för att få plats med tvn har jag fått tillfälligt koppla bort frontarna och Primaren.
Och jag känner definitivt att 65 räcker. jäkla stort det är. Om jag behåller tvn, vilket är högst troligt, så åker den upp på väggen.
Återkommer med mer input.
Postad 29 April 2015 - 21:50
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Kul och läsa bulldog76 och tompenrompen. Först så vanlig HD bild tex tv4 är bättre än i 8005. Kan pusta ut  fjärrkontroll riktigt bra och kvalite som jag skrev tidigare. Svärta mjaa inte dålig men inte heller bättre än i 8005, men ändå bra. Har bara provat tv via boxer och JAG tycker att bild är lite bättre än det var i 8005. Men måste sätta mer tid och hitta rätta installation. Ambilight är riktigt skön. Återkommer om bluray och 4k. Har beställt uhd 880 direkt från Philips. Netflix laddar lite lite snabbare än I 8005. Om man tänker på andra tv i samma prisklass så är Samsung och Panasonic särskild ett bättre val. För många är Ambilight en viktig grej och och helt klart är Philips värd det rea pris som vi fick den. Såg igår bluray via xbox och svärtan är bra. Mörka delar fina svarta inte gråa. Android appar är perfekt men tv:n har en otroligt lång start tid när man jämnför med Samsung 8005 tex. Mycket prisvärd alternativ är Samsung 65 8005 innan 4k uhd är igång mer. Återkommer med info om xbox one och att spela med den
Redigerat av Unregistered3fcaa679, 01 May 2015 - 09:40.
Postad 30 April 2015 - 18:00
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Undrar exakt vilka filformat den klarar av. Försöker ladda hem 54k demos på nätet men vekrar som jag ahr svårighet att spela upp dem. Kanske beror på att jag mellanlagrar via Mac?
Långhelgen får ägnas åt att ta ner 50 tummaren från väggen och ersättas med denna ochs en flytta om i hyllan för hemmabiogrejor, receiver mm.
Postad 30 April 2015 - 18:05
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Då är min igång här hemma.
Går ifrån en 4år gammal sony 55ex500.
Har prövat SD tv och det ser som väntat inget vidare ut.
Sony ser dock bättre ut, frågan är om det helt enkelt är dom extra tummen som gör det.
Även prövat netflix och här tycker jag inte att skillnaden är jättestor.
Sony har gjort ett riktigt bra jobb även om philips är stråt vassare.
Sen så besannades mina farhågor kring storleken.
65 är inget stort kliv ifrån 55 hos mig. Sitter drygt 4m ifrån och hade gärna haft några tum till.
En sak som stör mig är att teven inte går att styra med logitechs harmony kontroller. Värdelöst och störande då jag kört med dom i hur många årsomsättning helst.
summa summarum.
Kanske väntade mig ett större lyft bildmässigt ifrån min gamla sony som var en modell i mittenfåran. Philips är en toppmodell som år 4år nyare.
En sak till.
Philips har en blankare skärm som när de är mörkare scener blir som en spegel.
Har fönster ifrån sidan och och har sol hela dagen som lyser in.
Här passade Sonys matta skärm bättre.
Redigerat av tomasgbg, 30 April 2015 - 18:12.
Postad 01 May 2015 - 00:12
Terry Fox
-
Terry Fox
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Någon av er som spelar PS4? Vore intressant att veta lagget.
Har så svårt att bestämma mig. Min gamla plasma gör ett bra jobb, även på icke-HD sändningar.
Man skulle bli så besviken om man lägger uppåt 20 och så blir det väldigt dålig tv de gånger man måste titta på vanliga kanaler.
Postad 01 May 2015 - 09:32
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Har nu problem med mina tv kanaler som på 1,2 och 4 är med godkänd mottagning och 100% signalkvalitet.
På alla andra är det mellan 0-30 i signalkvalitet med ljudavbrott och massor av blockeringar.
Kör med comhem och deras ca modul.
På sony fungerar allt till 100%, prövat fram och tillbaks flera gånger och även ringt comhem och felanmält.
Den har även låst sig några gånger och startat om sig när man går runt bland apparna.
Och spotify connect får jag inte att fungera.
Vill gärna tycka om den.
Den är snygg, bra bild, ambilight och gillar tanken med play store.
Men det är mkt som talat emot hittills.
Har ni andra några problem med något?
Postad 01 May 2015 - 09:42
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
När ni hittar nån bra bild installation så skriv gärna och dela med alla andra. Intressant nu när hockey vm kommer igång att hur man upplever matcherna med 9109.
Postad 01 May 2015 - 10:18
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Av det jag hittills prövat ger ISF dag bäst bild.
Har försökt att hitta kalibrerade inställningar men det verkar vara ont om ett till denna.
Postad 01 May 2015 - 10:32
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Inga problem än så länge.
dem har hoppat över till youtube nång, men det verkar som det har berott på när nätverket inte ville streama längre.
Bild på "vanlig Tv är bra hos mig, det ska sägas att jag kör tv via Telia och jag har fiber. Jag kanske kommer att installera Boxerkanaler(behöver man en modul till det för standardkanaler?) jag har inte haft det installerat på gamla tvn, men täntke kanske kunde vara ok att testa Boxer med. (i jämförelse på bildkvalite mot Telia.) har för mig det var bättre bild via fiber än Boxer för länge sen när jag hade båda igång.
Håller på att sätta upp den på väggen nu.
en lite fråga. Den är VESA 200x200, fästet jag köpte säger 600x400 men det kanske är "upp till" så att den funkar?
Jag har testat Blu Ray och Xbox 360 nu med. Inget lagg på spelande som jag märkte.
Som jag nämde innan, första halvtimmen så var min tv bild pixlig osv men då stod det också Safe Mode på tvn, jag har pillat lite med inställningarna också, och det ser bra ut hos mig. (Boxer som sagt ej testat)
någon testbild

Redigerat av Bulldog76, 01 May 2015 - 10:40.
Postad 01 May 2015 - 19:21
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Här har den hakat upp sig en gång och stängt av sig själv plötsligt en gång. Sen att den är ljuskänslig men med det kan man leva med. Väldigt bra med android och appar. Bild har gjord egen inställning. Ska prova isf dag och jämnföra. Kommer med mer info senare. Ha en trevlig helg!Isf dag. Väldigt bra bild. Riktigt bra bild på netflix via xbox. Nån som vet om xbox levererar 4k bild?
Redigerat av Unregistered3fcaa679, 02 May 2015 - 07:31.
Postad 02 May 2015 - 09:11
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Har kört lite film och netflix via PS4 och har problem med ljuduppspelningen.
Kör jag PCM är det olidligt hackande, och ändrar jag till bitstream så hackar det iaf mindre men fortfarande kasst.
Är även en hel del bakgrundsbrus.
Har inget inkopplat utan spelar med tvljudet.
Samma tendenser finns även vid vanligt tv tittande.
Xbox fixar inte netflix 4k ännu.
Får jag inte ordning på alla problemen så åker den tillbaks i nästa vecka.
Skulle nog gått på alla råden om att inte köpa en Philips Android tv.
Postad 02 May 2015 - 10:23
Unregistered3fcaa679
-
Unregistered3fcaa679
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har kört lite film och netflix via PS4 och har problem med ljuduppspelningen.
Kör jag PCM är det olidligt hackande, och ändrar jag till bitstream så hackar det iaf mindre men fortfarande kasst.
Är även en hel del bakgrundsbrus.
Har inget inkopplat utan spelar med tvljudet.
Samma tendenser finns även vid vanligt tv tittande.
Xbox fixar inte netflix 4k ännu.
Får jag inte ordning på alla problemen så åker den tillbaks i nästa vecka.
Skulle nog gått på alla råden om att inte köpa en Philips Android tv.
Samma här när jag kör netflix via xbox så upplever jag problem med ljud. Vad skulle då vara för en alternativ i samma prisklass? Panasonic tx65ax800e är bra men för dyr, en Samsung 65 8505 men den är för dyr. Samsung ue65hu7505 är ok i pris men 7000 serie är inte så bra alls som 8000 serie från Samsung eller? Har Lg nå bra alternativ?
Redigerat av Unregistered3fcaa679, 02 May 2015 - 10:35.
Postad 02 May 2015 - 10:32
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Hade varit intressant om ljudproblemet kvarstod ifall man kopplade vidare till hemmabion.
Har dock ingen möjlighet att pröva då jag väntar på nya prylar och dom gamla är sålda.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|