Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd rörande demofilmer *

207 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 april 2006 - 09:34

knydde
  • knydde
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

hej har ni lite tips på feta filmer så man får känna vad suroundanläggningen går för med mycket ljudeffekter. Helst hyfsat bra film  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Inlägget hamnade fel .

Postad 03 maj 2006 - 12:53

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Säger bara HEAT och bankrånarscenen. Grymt skön scen och väldigt bra ljud med alla hylsor som smattrar i asfalten :)

Postad 04 maj 2006 - 13:31

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Den film och scen jag alltid kommer tillbaka till är

Lejonkungen SE

Disney har här släppt en version med särskilt redigerat homecinema-spår, både DTS :) och Dolby Surround.

Scenen när Simba är i flodbädden och 3000 gnuer kommer springande ger MAKALÖST muller i subben och man känner med den lilla parveln där han är omgiven av massa galna djur!

Postad 05 juli 2006 - 19:23

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0
Här kommer ett par goa filmer som jag tycker man inte får missa!

Open Range med DTS slut striden är grymt go.
Collateral med DTS när dom är på nattklubben så är det en skön eldstrid.
Sagan om ringen filmerna innehåller flera go bitar bla när dom spränger kloaken vid Helms deep.

Postad 07 juli 2006 - 08:49

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Animusic I o II. Inga spelfilmer dock men bra grafik och bra ljud.....

Postad 12 juli 2006 - 23:52

viber_91
  • viber_91
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
"ALI" med Will smith har grym bas i boxningsscenerna och skön musik också!
Sin City e ju alldrig fel heller :)

Redigerat av viber_91, 13 juli 2006 - 00:06.

Postad 13 juli 2006 - 07:16

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Det finns en nyutgåva (SE) på TOP GUN, fantastiskt muller när F14 Tomcat brassar på med EBK. Filmen håller fortfarande och är en rejäl nostalgitripp (i synnerhet om man är född -75) även om dialogen är corny :)

Postad 13 juli 2006 - 23:13

Combo
  • Combo
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Måste säga att partiet i början av Världarnas Krig (DTS) från när marken börjar öppna sig till att tåget kraschar är riktigt bra. Fem minuter med riktigt bra bas som får de flesta hakor att tappas.

Titanic - Deluxe Collector's Edition funkar också bra lite här och var. Till och med flickvännen blev imponerad, och så har man det härliga THX-ljudet i början!

Postad 14 juli 2006 - 01:31

kalvbräss
  • kalvbräss
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0
Kom precis ut fran bion i Lima efter att ha sett Superman pa premiardagen och fy j'vlar vilken bas :) ................
Nar jag fatt min subba uppdaterad och rumskalibrerad sa ska grannarna fa bita i kudden nar filmen kommer ut :D

Postad 14 juli 2006 - 12:51

Z3M-johan
  • Z3M-johan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Star Wars - Episode III - Revenge of the Sith, har den i en OAR 720P. Ljudet dock bara DD 5.1 men vilken bildupplevelse! CGI-filmer av nyare karaktär i med mastern HD+++ är verkligen ruggigt snyggt! :D

Annars som ljuddemo... Eric Clapton - Crossroads i DTS för oss som gillar gitarrer.
Taxi 3 - introt. Fet musik och snygg action. DTS. Luc Besson rockar som vanligt.
The Incredibles skrev någon tidigare, det är bara att hålla med :)
Behind Enemy Lines, som någon skrev, flygjakten/krachen är extas! (DTS finns)

Finns hur många bra scener som helt, dom flesta filmer har en riktig höjdarscen :huh:

Redigerat av Z3M-johan, 14 juli 2006 - 12:54.

Postad 26 juli 2006 - 07:52

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Nyinspelningen på John Carpenters "The Fog" har ett DTS 6.1 spår som är bland det bästa jag har hört...!! Trodde sambon skulle trilla ur soffan emellanåt...! Sen kanske inte filmen är den nån större cineastisk upplevelse men ljudet håller garanterat referensklass...

Postad 26 juli 2006 - 16:02

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt haft Robot Landing från The Iron Giant som basdemo ett tag - rätt seriös bas. Sen har jag kört scenen när de rånar ammunitionslagret i början av the rock som allmänuppvisning i timing av högtalarna.

Postad 14 augusti 2006 - 00:23

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Underworld är en rätt juste rulle tycker att ljudet var imponerande och filmen i sig var också bra :-)

Postad 16 augusti 2006 - 09:53

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Här kommer ett par goa filmer som jag tycker man inte får missa!

Open Range med DTS slut striden är grymt go.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja och regnscenen ibörjan med åska grejor...mkt bra demo film! De brukar köra den på Sound&vision i Alvik som demo på deras värsta rotel/elac prylar mmmmmmmuma.!

Postad 24 augusti 2006 - 08:17

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Nån som har nå tips på var online (gärna svensk site) man kan hitta rena DTS-Demo filmer? Eller fler filmer med grymt bra ljud vore också kul för en som nyss lagt för mycke pengar på hemmabio..

Postad 08 september 2006 - 19:55

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

• 517 inlägg
  • 0
Tja,

Basmässigt står Värdarnas Krig i en klass för sig själv. Varning utfärdas härmed :P

//Jonas

Postad 08 september 2006 - 20:29

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Ska snart se Underworld med DTS-spåret på full guffe(frugan e bortrest över helgen och ungarna sover). Det blir andra gången jag ser den och den står fortfarande ut som innehavare av ett av de brutalaste bas-spåren jag upplevt!

Postad 09 september 2006 - 07:54

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Såg The Island igår natt och var ruggigt imponerad!
Filmen i sig var väl inte helt klockren, men inte heller så dålig som jag fått för mig andra tyckt.
Bilden var inte perfekt hela filmen igenom men i många scener är det bländande bra, massa färg med tryck och skärpa som man kunnat raka sig med. Smäller upp några bilder i galleriet!

Ljudspåret sedan... MAN ALIVE! Vilken rulle!
Vet redan nu att jag kommer se denna film om och om igen då ljudspåret är helt makalöst!
Tung bas men det som verkligen får det att pirra i underlivet är hur oerhört väl de fått till samspelet 5.1, bakhögtalarna jobbar järnet och är aldrig riktigt tysta.
Det är ofta så i film tycker jag att de bakre är tysta, sen händer något och DÅ vaknar de till liv. Det känns fel, man medvetandegörs om hur begränsad man är i sin hemmabioanläggning. Här så ligger det ett konstant ljud i dem och de integreras perfekt då något skakar till, det blir naturligt och trovärdigt på ett sätt jag inte ofta upplever.

En scen rätt långt in i filmen är värd att nämnas. Ewan McGregor kör bil med sig själv i passagerarsätet, de kör genom en gammal lokal och det är så jämrans bra gjort hur bilen låter i alla högtalarna att jag knappt såg vad som hände på duken, tårar rullade likt druvor nedför mina kinder! Sömlöst integrerat ljud; sällan hört, ofta saknat.

Denna film bör ägas av entusiasten, inte för att filmen är 10/10 (snarare 6/10) men rackarns vilken film!

PS. Lagt upp några bilder i galleriet. DS.

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 09 september 2006 - 10:13.

Postad 09 september 2006 - 10:08

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1 868 inlägg
  • 0
Vet inte om denna har varit uppe men Vargarnas Packt är riktigt bra (DTS versionen) älskar scenen när regnet faller i början.

Postad 09 september 2006 - 20:17

PerssonsPack
  • PerssonsPack
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Generellt skönt soundtrack är DTS spåret på Resident Evil. Även bilden är mycket bra i den filmen faktiskt. Kan fås för 49kr på ICA o dyl :)

Postad 11 september 2006 - 19:04

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Bra ljud och en enorm bas då finns bara dvd´n med David Gilmour - Meltdown.
Musiken är även förstklassig!

Postad 11 september 2006 - 19:08

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Du talar om en levande legend, lead guitarist i Pink Floyd?
- Måste undersöka!

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 11 september 2006 - 20:12

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Med Gilmour ramlar saker ur hyllorna hemma

Postad 17 september 2006 - 09:56

Unregistered93d1242d
  • Unregistered93d1242d
  • Beroende

• 1 021 inlägg
  • 0
I StarWars 2 finns en scen (kapitel 28, vill jag minnas) där det jagas kring asteroider och avlossas de läckraste bomberna i sci-fi hittills (seismic charges). Den scenen använder jag för att kolla om subwoofern är på eller inte... Herre j-ar vilket muller - helt underbart bra sub-scen! ;) :)

Postad 18 september 2006 - 23:19

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
"Minority Report" Tom Cruise carries this future sci-fi thriller and uses loads of believable technology to do it. Worth the rental even if only for the stellar "factory scene".

"Pulse gun in the factory", Scene 9 (0:52:29)*

denna är grym oj oj oj :)

Postad 19 september 2006 - 09:51

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Köpte en DVD med Sarah Brightman Live från Vegas. Helt ok.. =)

Nån jag gillar för akustisk gitarr är Scorpions Acoustica DVD. Riktigt skönt gitarr ljud på vissa spår.

Postad 19 september 2006 - 18:19

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Måste ju bara nämna "Phantom of the opera" i DTS. Nån minut in i filmen när den klassiska låten spelas för första gången.

Snacka om rysningar!!!!!!!!

Sen finns det en scen i "Tunna röda linjen" när de stormar en bunkar uppe på ett berg. Japsarna matar på med en kulspruta. Där får man också gåshud.

Postad 20 september 2006 - 18:28

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0

Ja och regnscenen ibörjan med åska grejor...mkt bra demo film!  De brukar köra den på Sound&vision i Alvik som demo på deras värsta rotel/elac prylar mmmmmmmuma.!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ni som inte har sett den filmen bara måste göra det. Jag höll f*n på att skita på mig när åskan drog igång i början :P

Redigerat av Unregistered2d5b6d9a, 20 september 2006 - 18:29.

Postad 23 september 2006 - 09:19

joppase
  • joppase
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Många nya filmer blir det i mitt DVD arkiv ser jag!!

Men det är ingen som skrivit nått om HD material, jag har en TW600 som jag matar bl.a. från datorn med HD material, men det finns inte mycket att få tag på. Är det nån som vet nån bra "snutt" i HD format (720p)?

Postad 01 oktober 2006 - 22:42

Unregistered2cf4a30e
  • Unregistered2cf4a30e
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Men det är ingen som skrivit nått om HD material, jag har en TW600 som jag matar bl.a. från datorn med HD material, men det finns inte mycket att få tag på. Är det nån som vet nån bra "snutt" i HD format (720p)?

<{POST_SNAPBACK}>

Undra jag med, har hittat massa divx skräp på typ dc som skall vara HD upplöst men det är ju bara för att spela upp i datorn :ph34r: Man skulle ju vilja prova något med nya plasman och dvdn som ska kunna klara av 1080i men det finns ju inget material att se på eller :)

Finns det några filmer(dvd) som har tex 720p upplösning eller högre i dagens läge? Är inte uppdaterad på detta alls :D

Varför skickar inte dvd eller plasma tillverkarna med en demo skiva i lådan för :D

Postad 02 oktober 2006 - 10:30

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Undra jag med, har hittat massa divx skräp på typ dc som skall vara HD upplöst men det är ju bara för att spela upp i datorn :ph34r: Man skulle ju vilja prova något med nya plasman och dvdn som ska kunna klara av 1080i men det finns ju inget material att se på eller :)

Finns det några filmer(dvd) som har tex 720p upplösning eller högre i dagens läge? Är inte uppdaterad på detta alls :D

Varför skickar inte dvd eller plasma tillverkarna med en demo skiva i lådan för :D

<{POST_SNAPBACK}>

en vanlig dvd klarar inte mer än 480p (NTSC) eller 576p (PAL). Du får helt enkelt vänta på HDVD eller BluRay om du vill köra högupplöst material utan dator. I värsta fall kan du beställa en D-VHS från USA, men detta torde vara lite overkill. Att sedan DVDn klara 1080i betyder bara att den kan skala upp bilden till detta. Gäller här att använda den bästa processorn för uppskalning, antingen den i TVn eller den i DVDn.

http://en.wikipedia.org/wiki/D-VHS

Postad 27 oktober 2006 - 08:33

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Det verkar som de flesta föredrar DTS framför DD 5.1 Är det såpass stor skillnad på dom? Är det värt att försöka skaffa dom även om många filmer kostar dubbelt så mycket med DTS spåret på (även om det inte bara är av den anledningen) om man vill hålla en ganska snäv budget och samtidigt få mycket film att kolla på?

Skrev i en annan tråd om startpaketet jag ska skaffa under nästa månad men det var bara Saving private Ryan och Kill Bill'arna som hade DTS, alla de andra var endast DD 5.1 (matrix 1-3box, sagan om ringen 1-3box, MI 1-2 osv... Grejen är ju så att jag tyvärr inte kan punga ut 2000 på ett startpaket, och jag känner inte för att köpa en i taget... :P

Postad 27 oktober 2006 - 08:42

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Generellt sett finner jag DTS-spår tightare, mer djup i bas och "trovärdigare" när systemet ska försöka skapa en fejkad värld genom ljudbubblan som mitt 5.1 system tillverkar.

Jag har däremot stött på 5.1 DD som är fruktansvärt bra, så det beror (som vanligt) på.

Postad 27 oktober 2006 - 09:55

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Det verkar som de flesta föredrar DTS framför DD 5.1 Är det såpass stor skillnad på dom? Är det värt att försöka skaffa dom även om många filmer kostar dubbelt så mycket med DTS spåret på (även om det inte bara är av den anledningen)

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka DTS-titlar är "dubbelt" så dyra?

Postad 27 oktober 2006 - 13:03

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0

Det verkar som de flesta föredrar DTS framför DD 5.1 Är det såpass stor skillnad på dom? Är det värt att försöka skaffa dom även om många filmer kostar dubbelt så mycket med DTS spåret på (även om det inte bara är av den anledningen) om man vill hålla en ganska snäv budget och samtidigt få mycket film att kolla på?

Skrev i en annan tråd om startpaketet jag ska skaffa under nästa månad men det var bara Saving private Ryan och Kill Bill'arna som hade DTS, alla de andra var endast DD 5.1 (matrix 1-3box, sagan om ringen 1-3box, MI 1-2 osv... Grejen är ju så att jag tyvärr inte kan punga ut 2000 på ett startpaket, och jag känner inte för att köpa en i taget... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Är det inte så att DTS har bättre bitrate va ? och separat Bas kanal typ ?

Sen är de som du säger Smisker ... Finns både bra och dåliga dolby och DTS...men generellt låter DTS bättre...och jag strävar efter DTS helst när jag köper movies...

ojoj....får väl fängelse om någon moderator ser mitt Off inlägg :P

Postad 31 oktober 2006 - 08:55

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Generellt sett finner jag DTS-spår tightare, mer djup i bas och "trovärdigare" när systemet ska försöka skapa en fejkad värld genom ljudbubblan som mitt 5.1 system tillverkar.

Jag har däremot stött på 5.1 DD som är fruktansvärt bra, så det beror (som vanligt) på.

<{POST_SNAPBACK}>

Instämmer här. Finns det med DTS så är det klart jag väljer denna version. Ibland tycker jag det är stor skillnad på ljudet, men det är sällan. Ett ex är ovan nämda Acoustica med Scorpions. DD spåret låter helt ok tills man kör DTS, då får verkligen AX4'an bekänna färg. F** vilket ljud det blir!

Min version av LOTR filmerna har inte DTS utan DD ES/EX (vet inte vilken), men det är "trots det" riktigt skönt ljud.

Postad 31 oktober 2006 - 09:34

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Sen slänger man i Finding Nemo och bara njuter av ett välmixat spår. Scenen när Darla knackar på akvarieglaset är enorm!

Postad 31 oktober 2006 - 10:34

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

En liten fråga ang. denna dvd bara... Heter dvd'n så eller är det bara en låt med det namnet...???

Postad 31 oktober 2006 - 13:20

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Efter en del tänkande och pillande har jag bestämt mig för detta startpaket... tanken är underhållande filmer som jag gillar, men, gärna ett brett sortiment av bioljud och ett par filmer som är allmänt rekommendera för att showa sin nya anläggning. :lol:

Paketet är ihopplockat från ginza och kostar 594:- exkl moms.

Saving private Ryan och We were soldiers. SPR har dts, kostar 99:- Wws har bara DD 5.1 kostar 49:-
Kill bill 1 & 2... Fighting och action, båda har dts. 49:- styck. Boondock Saints dts 99:-
Sagan om ringen budgetbox, trilogin för 249:- endast DD 5.1 tyvärr.

jag har från mina tidigare tankar exkluderat matrix trilogin, mission impossible paketet med 1an och 2an... vill försöka hitta dessa med dts för ett inte helt rubbat pris. Dessutom plcokat bort terminator 2... köpte directors cut som kom tillsammans med en hembio tidning häromdagen.

Det jag hört av vänner är att kill bill 1 har bra ljud, 2 inte lika bra... men jag gillar dom två och dom kostar så lite så man kan lika gärna köpa båda. I övrigt enligt vad jag erfarit ska det vara ganska bra ljud i resten, vet inte riktigt hur sagan om ringen är i dd 5.1.

Är det någon jag borde slänga för att leta efter en dtsversion?

Tomanista: när jag har letat på discshop och ginza har det verkat som att dts är ovanligare, och är mer sannolikt att komma i lite exklusivare utgåvor... det är inte alltid så förstås men tråkigt ofta... de jag plockat till mig här är ju dts filmer som trots allt är ganska billiga. :lol:

Redigerat av Unregisteredb30efd09, 31 oktober 2006 - 13:27.

Postad 31 oktober 2006 - 14:55

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
5.1 spåret på We Were Soldiers funkar alldeles ypperligt i min anläggning iaf... inget att klaga på där...!

Postad 31 oktober 2006 - 15:58

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
We were soldiers finns ju med DTS från Discshop i alla fall för 59:-.

Efter närmare titt på utgåvan från Ginza så verkar det vara samma utgåva som finns på Discshop, och kollar man dessutom på en förstorad bild av baksidan av filmen på Ginza så ser man att det ska vara ett DTS ljudspår på den också. Så det är bara till att köra på det!

Postad 31 oktober 2006 - 22:03

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Sedär ja, det har jag inte begrundat, utan bara köpte det dom skrev... tacka och ta emot tror jag uttrycket lyder. :lol:

Postad 01 november 2006 - 08:23

th_om_as
  • th_om_as
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Aldrig fel att bli positivt överraskad...

Ibland kan det vara bra, speciellt på Ginza, att kolla en förstoring av baksidan för att se om det är DTS spår. Har själv märkt att dom missar att skriva ut det ganska ofta i informationen om filmen.

Såg att inte Plutonen var tipsad om. Då speciellt den utgåva med DTS spår (Platoon - Ultimate Edition (2-disc) (Import Sv.Text)). Finns för 189:- på Discshop. Grymt ljud!

Redigerat av th_om_as, 01 november 2006 - 08:25.

Postad 02 november 2006 - 10:49

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Min WWS har DTS, sköna sekvenser..

Postad 24 november 2006 - 16:13

tsort
  • tsort
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Gillar Titan AE, amerikanska utgåvan (DTS-spåret). Främst den scenen i slutet när dom åker runt bland iskristallerna, både visuellt och ljudmässigt helt underbart att uppleva.

Postad 12 februari 2007 - 18:40

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
såg just Over the hedge(På andra sidan häcken) kan ju bara säga att det är några bra explosioner i den ;) kommer som helt oväntat ett j*vla tryck!

Postad 25 februari 2007 - 18:58

Trumtomte
  • Trumtomte
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Underworld Evolution (minst sagt mäktig bas i skogsscenen då Marcus landar)
Superman Returns (bra tryck då spandexpojken kommer tillbaka)
Sjunkbomberna i både Das Boot och U-571 är mumma.
Min personliga favorit är dock Railgunsekvenserna i Eraser. Wzzzzmmm. :rolleyes:

Postad 02 mars 2007 - 08:40

Bioduk
  • Bioduk
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej.

En film som jag ljudmässigt rekomenderar är Der Untergang(Undergången).
När bomberna föll i början av filmen så höll jag på flyga ut ur soffan :)
Maken till klart ljud har jag inte varit med om på länge!
Dts-spåret gör verkligen sitt jobb VÄLDIGT bra!

Der Untergang är en film som jag gärna demar för min vänner!

Hade´

Postad 03 mars 2007 - 23:57

mangler
  • mangler
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Ok, här listar jag de filmer som imponerat MEST på mina öron (och kropp!) i min bio.
Nu är jag ingen extrem "basfantast" och anser inte att bra bas är likamed bra ljud. Det som jag reagerat på är det massiva realistiska ljudet som omsluter en och med ett flin på läpparna när jag tänker att det bara är film... :)

Spelfilm:
1. 2. 3. Master & Commander (!)
4. Final Destination 2
5. Superhjältarna
6. Der Untergang
7. Da Vinci Koden
8. Star Wars: Episode III
9. Världarnas Krig
10. Apornas Planet (Tim Burton)

Musik: (äger bara ca 10)
Kraftwerk: Minimum Maximum (!!)
Eric Clapton - Live In Hyde Park

Efter bara av nyfikenhet kolla om ljudet på Master & Commander nämns av Janne Ahlgren, som för övrigt gör välskrivna filmrecentioner på Discshop.se, så citerar jag här:

(Överskrivt:)
"En helt sanslös ljud- och bildupplevelse.
MASTER AND COMMANDER är? trumvirvel? min nya referensskiva vad det gäller både bild och ljud. Den ställer sig bland de få utvalda och därifrån kommer att styra länge, misstänker jag. Inte ens bonusmaterialets närapå totala underskott eller tvångsreklamen (som kan avbrytas genom att trycka på meny-knappen) stör mig då discen kompenseras av en ljudupplevelse som garanterat väckte alla inom en radie av 600 meter från huset. Kanonerna, stormen, sjöslagen? alla levererar i den milda grad utmärkt ljud att man bara kan tycka synd om dem som inte ännu skaffat sig dyrbar ljudutrustning. Utan ljud, d.v.s. med bara TV-ljud, och MASTER AND COMMANDER skulle vara en bra film bland många andra bra filmer. Med dunderljud blir MASTER AND COMMANDER en sällsam upplevelse och skulle inte öronen ha varit i vägen så skulle läpparna ha mötts i nacken av förtjusning".

Redigerat av mangler, 04 mars 2007 - 18:01.

Postad 22 mars 2007 - 08:42

RobK
  • RobK
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
vet inte om dessa är uppräknade:
Terminator 2
Jurassic Park
Lejonkungen
Star Wars

Redigerat av RobK, 22 mars 2007 - 08:43.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.