Mocklis de som klarar DLP!
77 svar till detta ämne
Postad 20 October 2003 - 07:08
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Det märkligaste med allt det här, tycker jag, är att det verkar som om i stort sett alla ser regnbågarna - men vissa bryr sig inte..!?
Det tycker jag är myyycket konstigt.
Som säljaren som demade BenQ480W för mig sade; "Jaha, ser du regnbågar. Då är du en av de 1000 i världen." Jag tänkte "Vad snackar han för goja, det är nog fler än så.". Efter en stund så sade han dock; "Ja, alltså jag ser ju dom, men jag tycker inte att det gör något."
Skall prova tipset med lägre ljusstyrka nu i veckan, om jag får tid till det.
Fast jag undrar... HT1000 har 1000/800 AL, BenQ har 800 AL och Marantz VP12-S2 har 700 - undrar om verkligen 100 AL kan göra skillnaden mellan regnbågar eller icke regnbågar. Isf borde det ju verkligen hjälpa att sänka ljusstyrkan eller kontrasten.
Den som testar skall finna...
Postad 20 October 2003 - 09:56
Unregisteredc7d69091
-
Unregisteredc7d69091
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Jag var och tittade väldigt noga på 6 olika projektorer
i ett par timmar under lördagen på Cinema concept i stockholm.
Killen som tog sig tid och kunde mycket om projektorer, visade regnbågs effekten för mig. Jag trodde inte att jag skulle störas av den eftersom jag inte hade observerat den tidigare när jag
lånat hem jobbets DLP projektor som är 2 år gammal.
Hög kontrast i filmen och inställningarna gör DLP regnbågen tydligare.
Han förklarade bland annat varför det kan skilja mellan olika 4 gångers
färg hjul.
Det visade sig att det kan vara äpplen och bananer man jämnför,
en billig DLP med 4 gångers färghjuls hastighet kan ha ett äldre DLP
chip med lägre hastighet än ett nyare.
(tänk i banor om 50,60,72, 75, 85 och 100Hz på datamonitorer)
Vad som egentligen borde specificeras är färg fält (eller rotationer) / sekund
men det görs inte.
Så vi tittade på 5 LCD och en DLP infocus i 45.000:- klassen.
Jag fick intrycket att all projectorer verkligen var optimerade och
visade sin bästa sida.
Det gick i alla fall för mig väldigt enkelt att få en favorit när det gällde
bild kvalite mellan LCD projektorerna, det blev LG projektorn som blev min favorit.
Bland de som jag valde bort var de med låg upplösning och även sådana med
upplösning i klass med eller högre än LG projektorn men som hade egenskaper i bilden som jag inte gillade.
Det som jag hakade upp mig mest på var underliga horisontella
krypningar i bilden vid panoreringar och rörlig bild,
och i ett fall även vertikala egenheter i vissa bildtyper.
Även om den vertikala effekten såg jag tydlig först efter att
fått den utpekad för mig.
LG's pixel garanti är även den en stor fördel.
Sedan stod det mellan LG och Infocus med DLP.
Efter första visningen av rengbågen blev jag nojjig och såg den lite nu och då.
Det var en tydlig skillnad i upplösning och detaljer i skuggpartier
vid direkt jämnförelse men ändå skulle jag välja LG's LCD om jag
skulle kunna mörklägga bio rummet helt.
Sedan inverkar faktiskt även pris skillanden.
- B
Postad 20 October 2003 - 10:28
Unregistered89018446
-
Unregistered89018446
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
"Vad som egentligen borde specificeras är färg fält (eller rotationer) / sekund
men det görs inte."
NTSC 60hz = 3600 RPM = 1X
så 7200 RPM = 2X
eller 120hz.
7200 RPM / 60 sec/min = 120 RP/S
120 RPS x 1 (1 set av R-G-B färger på hjulet) = 120 färger /sekund
120 frame / 60 frams/sec (som video inspelade med) = 2 färger/video frame
Professorn: Vart/vilken HLCD hittar jag en transmittiv fördelning som är 70 %
har för mig DLP ligger på 88, SXRD/LCOS 92-93%
De som tidigare byggde 3chip DLP var istort sett Custombyggen (ala DPI), numera har Ti tagit fram ett helt koncept paket för 3DMD, där en TIR prisma för perfekt konvergens tagits fram. De har ju visats på CEDIA och liter varstans, där ingen klagat på konvergensfel. Men det är klar för-serie och fullskalig produktion är aldrig samma sak för bibehållen kvalite.
Det skulle vara fräckt att ha en fjärde panel ställd(LCD?) icke konvergerande mot de tre andra, och viktar färg på säg de fyra kringliggande pixlarna(eller bättre viktningsmetod). Dvs belysning av det idag icke reflektiva/transmittiva området. Fyllnadsfaktor = bra
Postad 20 October 2003 - 11:07
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Och på svenska?
Postad 20 October 2003 - 11:42
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
,Oct 20 2003, 11:28 ]
7200 RPM / 60 sec/min = 120 RP/S 120 RPS x 1 (1 set av R-G-B färger på hjulet) = 120 färger /sekund 120 frame / 60 frams/sec (som video inspelade med) = 2 färger/video frame
Rätta mig om jag har fel... Men video är väl ändå inte inspelat på 60 frames/sec. "With very few exceptions, non-silent films run with a speed of 24 fps (frames per second). However, NTSC video runs at 30 fps and PAL video at 25 fps." http://www.cs.tut.fi...Ld/FilmToVideo/Mvh Ippo
Postad 20 October 2003 - 11:44
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Kuriosa!
"Film is shot at 24 fps in the camera and is projected at 24 fps in the cinema. However, in PAL video, the telecine transfers the film to video at 25 fps. This is necessary in order to maintain a one-to-one relationship between frames on the film and the videotape. However, as a result of this, the film runs a little faster (a little over 4% faster) on the videotape. By itself this pitch difference is quite perceptible. In musical terms, it is nearly half a semi-tone higher in pitch. "
Postad 20 October 2003 - 12:00
Unregisteredc7d69091
-
Unregisteredc7d69091
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Vad jag försökte förmedla var att DLP chips ur olika generationer inte
körs med samma framerate!
PAL signal har ju faktiskt 50 delbilder, 25 helbilder per sekund.
och NTSC 60/30, men det jag försökte förklara är att
det finns ett helt lager med elektronik innan du kommer till
ljus signalen ifrån DLP spegeln, och det är faktiskt så att
det BEHÖVER inte vara någon direkt koppling mellan frame rate på
filmen som matas in och den grundfrekvens som använd i DLP chipet
som sedan multipliceras med färg hjulet.
Så hela räkneexemplet med 3600 RPM grundar sig på ett FELAKTIGT antagande
att grund rpm ALLTID är en multipel av 60Hz.
Gå till Texas Instruments datablad och verifiera att olika DLP har olika
grundfrekvens.
Försök relatera jämnförelsen till att jag kan se signalen från mitt
TV kort på min bildskärm.
TV signalen är 50Hz men jag kan ställa in dator bildskärmen på allt
från 50Hz till 120Hz eller hur mycket min bildskärma klarar.
Det finns nog en ungefär lika lös koppling mellan DLP hastigheten och
data eller TV insignalen till en projektor.
-B
Postad 20 October 2003 - 12:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
bommaren>> Så vad du säger är att dlp:er inte visar video i jämna multiplar av 60 (ntsc) eller 50 (pal)?
Att exempelvis en äldre 4 ggrs dlp vid ntsc uppspelning inte uppdaterar bilder med en frekvens på 240 Hz (4*60) utan med nån annan, lägre, frekvens?
Vad skulle poängen med det vara? Är lite skeptiskt...utan att veta exekt hur det ligger till. Har aldrig hört något liknande.
Postad 20 October 2003 - 12:24
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Jag missförstod dig  ...
Det du refererar till är över min kunskap!
Mvh Ippo
Postad 20 October 2003 - 12:59
Unregistered8488b754
-
Unregistered8488b754
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
 Alla som köper DLP och inte ser flimmer är inte lyck-ostar såvida dom inte tittar ensamma, tänk på kompisarna som mår dåligt/störs och inte vågar säga något
Nej, köp något ALLA kan titta på, LCD/CRT forever (tillsvidare)
/J
Postad 20 October 2003 - 13:12
Unregisteredc7d69091
-
Unregisteredc7d69091
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Ja, Pacman du förstår vad jag menar..
Det handlar om teknik, DLP var inte så snabba i början,
och DLP projektorer gjordes ju faktist som DATA projektorer som första
målgrupp.
DLP är ju faktisk micro mekanik som styrs elektriskt.
Ljus styrkan på en pixel från en DLP styrs av hur länge
pixel spegeln är vinklad så att den reflekterar ljus ut genom
färghjulet och linsen.
Om ljus styrkan skall halveras så reflekterar spegeln bara under halva tiden.
För att producera en låg ljus styrka så skall ju spegeln bara reflektera
ljus under en kort tid, omslagstiden mellan reflektion och icke reflektion
kontrolleras av massan i spegeln och den tid det tar att bygga upp en
tillräckligt stark elektrisk signal för att tippa spegeln.
Det blir olika begränsningar i DLP chipet beroende på design,
det finns olika generationer av DLP chips.
DLP chipsen blir inte bara billigare och bättre för att tiden går,
man gör även förändringar och omdesign mellan generationerna.
Ippo, Man behöver faktiskt inte sluta försöka förstå bara för att det
blir lite teknik :-).
- B
Redigerat av Unregisteredc7d69091, 20 October 2003 - 13:19.
Postad 20 October 2003 - 13:55
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Känns som vissa bara slänger ur sig kommentarer om regnbågar utan att ha en aning om vilken spinn färghjulet de tittat på har haft osv. Känns som denna grej också lätt kan överdrivas. Jag såg regnbågar på infocus X1 men inte på Infocus 5700 så jag känner mig ganska säker på de nya snabbare färghjulen. Vad beträffar CRT så går det bort pga det flimmret jag tycker mig uppleva (50 hz) och LCD är som att titta på en bild som är utspädd med vatten eller någott....
Postad 20 October 2003 - 14:26
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ja, Pacman du förstår vad jag menar.. Det handlar om teknik, DLP var inte så snabba i början, och DLP projektorer gjordes ju faktist som DATA projektorer som första målgrupp.
DLP är ju faktisk micro mekanik som styrs elektriskt. Ljus styrkan på en pixel från en DLP styrs av hur länge pixel spegeln är vinklad så att den reflekterar ljus ut genom färghjulet och linsen. Om ljus styrkan skall halveras så reflekterar spegeln bara under halva tiden. För att producera en låg ljus styrka så skall ju spegeln bara reflektera ljus under en kort tid, omslagstiden mellan reflektion och icke reflektion kontrolleras av massan i spegeln och den tid det tar att bygga upp en tillräckligt stark elektrisk signal för att tippa spegeln.
Det blir olika begränsningar i DLP chipet beroende på design, det finns olika generationer av DLP chips.
DLP chipsen blir inte bara billigare och bättre för att tiden går, man gör även förändringar och omdesign mellan generationerna.
Ippo, Man behöver faktiskt inte sluta försöka förstå bara för att det blir lite teknik :-). - B
Nja... Ja, dlp-chippen har förstås, som så mkt annat, utvecklasts i snabbhet med åren. Men jag tror inte att det är relevant i det här fallet... Vi pratar om dlp-projjar med 4 ggr spinn. De har bara funnits i två olika versioner och alltså med endast två olika chip. Dessutom är det så, iaf som jag har fått förklarat för mig, att det inte är speglarna i sig som är varit främsta begränsningen utan snabbeheten på det minne som håller reda på hur speglarna ska vinklas. Detta minne har givetvis snabbats upp med åren vilket medför att man kan uppdatera chippen oftare vilket medför att man kan ha ett snabbare hjul och dessutom fler färgfält på hjulet. Dels Multichippet (848*600 0.7 tums 10 graders) med SDR minne som sitter i Infocus SP110 mfl. Och dels XGA (1024*768 0.7 tums 12 graders) chippet med DDR-minne som sitter i exempevis HT1000. Inga jättegamla projjar/chip alltså. Givetvis har dessa chip (minnen) begränsningar, kanske framförallt chippet med SDR minne. Antar att det är på dessa något äldre projjar man alltså skulle ha sänkt rotationshastigheten för att chippen ska "hinna med". Men jag ser det som betydligt troligare att man har begränsat antalet "vippningar" av speglarna per (R, G eller B ) bild. Dvs man har minskat bitdjupet per bild som ritas upp. Detta för att man vill minska antalet updateringar av minnet per bild. (För en 4 ggrs projje skulle det 240*3 bilder i sekunden för ntsc) Detta skulle förklara varför multichip projjarna uppvisar relativt tydliga spår av "dithering" som är ett resultat av att man måste sänka bitdjupet. En minskning av rotationshastigheten så att den ligger utanför en multipel av 60 (eller 50) skulle ge ryckiga bilder och det vet jag inte om jag har uppfattat när jag kikat på dessa projjar. Finns säkert andra sätt att minska belastning på minnet, förutom de två jag nämt här. Men jag skulle TRO att man inte valt att ändra rotationshastigheten. Observera "TRO", har ingen länk eller något som styrker detta men det förefaller i mina ögon lite osannorlikt. Har du nån länk från nån betrodd källa så är det en annan sak. Jag är den första som vågar erkänna om jag har fel. Har hänt förrut och kommer säkert hända igen.
Redigerat av pacman, 20 October 2003 - 14:29.
Postad 20 October 2003 - 20:43
Unregistered89018446
-
Unregistered89018446
-
Lärjunge
-
-
291 inlägg
" Det handlar om teknik"
hmmm.......
studerat arkitekturen av en PWM puls kopplad till rotation av färghjulet ?
Att ta en sync signal via exv DVI är inte smma sak som att arbera internt på den inkommande siganlen.
ja, vissa chip kan göra 48Hz.
Ja, färgvikting upp till 254(eftersom svart och vitt knappast kan anses vara en GRÅ ton) är en bit pulskodning I TIDEN i ett sgemnet kopllat till PWM och DMD.
Näe..nu skall jag gå och kolla på mit gamla DDR DMD chip i HT1000, har alltid tyckt att reset contollern är en svag länk...för att inte tala om PROM:e som inte alls verkar funka....
Postad 22 October 2003 - 09:23
Unregisteredc7d69091
-
Unregisteredc7d69091
-
Lärjunge
-
-
456 inlägg
Jag har ingen egen erfarenhet och bevis, jag grundar mitt resonemang om att
grundfrekvensen för DLP med olika multiplar inte är jämnförbara på:
1 En uttalande från en (visserligen) Försäljare som jag har fått
förtroende för när det gäller teknisk kompetens. Han refereade även till
möjligheten att göra jämnförelse själv mellan olika generationer av
DLP via Texas Instruments datablad.
2 Egen kunskap och förståelse för bakomliggande teknik för video återgivning.
Vad jag bara föröker säga är att "en multiplikations faktor betyder inte
så mycket när man inte vet grundfrekvensen"!
Diskussionen om rotations hastighet gällde mest jämnförelse mellan
prestige märke typ infocus nya modeller och ett annat konkurrerande
(inte lika högpris) märke.
Ett påstående var att lägre priset kunde förklaras med att DLP chipet
var av en äldre generation men man ändå försökt förbättra pappers prestanda
genom högre spin på hjulet.
Men regnbågar var ändå synligare på den billigare projectorn med samma
multiplikations faktor som den dyrare:-).
Jag asossierade genast till försäljningsteknik när det gäller billiga högtalare/förstärkare att överdriva effekt tåligheten
och försöka få det att framstå som en fördel för vissa märken.
Hoppas mitt inlägg och svaren i alla fall har hjälp till att öka förståelsen
för tekniken och olika design begränsningar bakom DLP projektorerna.
-B
Postad 22 October 2003 - 10:16
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Jag har nu iaf tittat på Infocus 5700, och jag är nu helt säker på att mitt regnbågsseende inte är relaterat till hjulets spec:ade hastighet. Såg nämligen regnbågar och blev yr och illamående efter några minuter. Dom syns i alla scener med mkt "svart" och vitt. T.ex. i "The Transporter", kapitel 22, då en skurk öppnar en bildörr till en svart bil och det är natten ute, då kommer regnbågarna varje gång, både på BenQ (4-spin) och 5700 (5-spinn). Helt klart är att det är något annat som gör skillnaden mellan regnbågar och icke regnbågar. Marantz:en såg jag ju som sagt inga på. Det jag tittade på med Marantz:en var helikopter/skyskrapescenen i "The Matrix" och där förekommer ju en hel del svart och vitt i agenternas och Trinitys kläder. Alltså är det, som vissa varit inne på här, så att ngn annan kvalitet än just hastigheten avgör saken. Testade även att dra ned ljusstyrka och "White"(?) på BenQ, men det blev bara en marginell förbättring. För övrigt lät 5700 alldeles för mycket anser jag. Ett extremt irriterande vinande ljud från hjulet. Såg heller ingen direkt skillnad beroende på högre upplösning kontra BenQ:n. Summa summarum, håll i er nu forumkamrater; Jag köpte en LCD! Det är sant. En av forumets ivrigaste LCD-kritiker föll pladask för den nya Hitachi:n (PX10?) av fyra anledningar: - Extremt, jag säger extremt låg ljudnivå. - Lensshift i sid- och höjdledd. - 16.000:- inkl. moms. - Mkt bra färger och helt ok bild i övrigt, ja förutom screendoor och svärtan då. Så den får agera temporär lösning tills jag får råd med en Cine7LT, eller tills regnbågarna försvunnit.
Postad 22 October 2003 - 10:40
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2346 inlägg
Arioch: Håll på att kvävas när jag satte mackan i halsen efter att ha läst att du köpt en LCD....
Postad 22 October 2003 - 10:48
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Vänta nu... Arioch & LCD? Hund och katt? Kommunism & kapitalsim? Hitler & Gandhi? Aftonbladet & Expressen? Arioch & LCD?????
Nänänä...det där tror vi inte på. Försök inte. Nån måtta på galenskaperna får det allt vara.
Ärligt talat, är du nöjd alltså? Kul isf!
Själv hade jag nog lagt till cirka 5-6 papp och tjackat en Sanyo Z2:a istället (eller en Sharp Z90). Tror inte på lågupplösta LCD:er. Men, men, thats me.
Att du såg regnbågar på SP5700 är inte så överraskande iofs. Trots 5x. Extremt hög ljusstyrka och förhållandevis låg kontrast är som bekant EN orsak till regnbågar.
Undra hur om du skulle hitta regnbågar på "normalt" ljusstarka 5x projjar som Sharp Z90 eller Z200? Jag menar, om du inte såg dem på relativt ljussvaga Marantzen borde du ju ha nån gräns nånstans.
Men, men spelar ju kanske ingen roll nu. Arioch har ju blivit med LCD! Grattis.
Postad 22 October 2003 - 11:13
Unregisteredf380a49e
-
Unregisteredf380a49e
-
Mästare
-
-
2991 inlägg
Var nästan övertygad om att du drog ett spratt med oss, Arioch!  Kul att du är nöjd - men, tog det inte emot att köpa en LCD?!
Postad 22 October 2003 - 11:58
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Hahah... Jo, det tog emot, men ärligt talat var det ljudnivån på den som tog mig med storm. Är hemskt trött på surrande projjar. Denna surrar också, men extremt lågt och inte alls störande.
Postad 22 October 2003 - 12:08
mr huhta
-
mr huhta
-
Veteran
-
-
2218 inlägg
Förrädare
Postad 22 October 2003 - 12:24
EmuMannen
-
EmuMannen
-
Veteran
-
-
2096 inlägg
Jag köpte en LCD! 
Been there, done that, got the t-shirt...  Smart strategi som visar att du är pragmatiker och inte en fanatiker. All heder åt Arioch och må han nu njuta många timmar film med sin nya LCD...
Redigerat av EmuMannen, 22 October 2003 - 12:28.
Postad 22 October 2003 - 12:24
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Huhta>> Hehehe...
Se det som att jag är 16.000:- ytterligare back på min pengahög som skall gå till att köpa en Cine7LT.
EmuMannen>>
Redigerat av Unregistered59dcaef6, 22 October 2003 - 12:25.
Postad 22 October 2003 - 14:15
Unregisteredf63c15e0
-
Unregisteredf63c15e0
-
Användare
-
-
143 inlägg
Tänk förr då trodde man att man hittade guld vid slutet av regnbågen, nu svär vi ve och förbanelse när vi ser regnbågen
Redigerat av Unregisteredf63c15e0, 22 October 2003 - 14:15.
Postad 22 October 2003 - 14:15
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
bommaren: Vad jag bara föröker säga är att "en multiplikations faktor betyder inte så mycket när man inte vet grundfrekvensen"!
Självklart inte, men i det här fallet verkar det konstigt att anta att olika chip har olika "grundfrekvens". Dels för att det skulle försvåra att undvika ryckiga bilder och dels för att av de "white paper" jag läst så nämns det INGENSTANS att man "micklar" med frekvensen vid PAL eller NTSC. Men, men det behöver inte betyda att du har fel för det. Men det finns faktiskt en långt enklare anledning till varför jag tror du har fel: En förutsättning för att vissa tillverkare skulle välja billigare chip med lägre "grundfrekvens" är ju att det måste FINNAS flera olika chip av samma typ som man kan jämnföra. Eller hur? Men om det nu bara finns ETT TYP AV CHIP så kan ju knappast en tillverkare använda en billigare variant och en annan en dyrare variant. Lite svårt att använda olika varianter om det bara finns en variant lixom.  Det behöver man knappast "Egen kunskap och förståelse för bakomliggande teknik för video återgivning" för att förstå... Diskussionen om rotations hastighet gällde mest jämnförelse mellan prestige märke typ infocus nya modeller och ett annat konkurrerande (inte lika högpris) märke.
Ett påstående var att lägre priset kunde förklaras med att DLP chipet var av en äldre generation men man ändå försökt förbättra pappers prestanda genom högre spin på hjulet. Men regnbågar var ändå synligare på den billigare projectorn med samma multiplikations faktor som den dyrare:-).
Skulle vilja säga att Infocus är allt annat än högprismärke...tvärtom. Få företag har möjlighet att pressa dlp-priser som dem. Helt enkelt eftersom de är tokstörst inom dlp-branchen. I vilket fall som helst. Skulle vara mkt intressant och veta vilka modeller diskussionen gällde. Tidigare nämde du att diskusstionen gällde "4x spinnare". Få se nu, hur många 4x spinnare har Infocus? En! SP110. Du påstår alltså att det finns en annan "4x spinnare" med ett 848*600 chip som har SYNLIGARE regnbågar än SP110? Och att det skulle bero på att den andra modellen körde med en lägre "grundfrekvens" pga av den använder ett billigare chip? TROTS att det inte finns mer än ETT chip av den typen av chip som används i SP110? Verkar vara ett väldigt flummigt resonemang... Hoppas mitt inlägg och svaren i alla fall har hjälp till att öka förståelsen för tekniken och olika design begränsningar bakom DLP projektorerna.
Njae... Hade det varit så att olika tillverkare använder olika grundfrekvens hade det varit "allmänt känt" och inte minst väckt ramaskri på Avsforum.  Och där kan jag garantera att det finns folk som har mer koll på dlp-tekniken än både du, jag och försäljaren på CC (Jimmy?). Näe. Det är helt sant att olika projjar med samma spinn är olika mkt "regnbågiga". Men av alla alternativ som det kan tänkas bero på förfaller skillnad i "grundfrekvens" som det minst troliga...
Redigerat av pacman, 22 October 2003 - 14:16.
Postad 22 October 2003 - 22:58
Unregistereda563b0e6
-
Unregistereda563b0e6
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Arioch - nu får du ta och byta din bild från den med röd/grön/blå till en vit. Du kan ju inte pusha för RGB när du nu bytt till en liten nätt "en-linsare".  Som att svära i kyrkan....
Jag är helt övertygad om att att vi alla kommer att ha små 1 kilos projjar om ett 2-3 år som nästan är lika bra som en vass CRT är idag. Om 5 år kommer folk fråga...CRT-vadå? Aha, det var det några fanatiker höll på med som sysslade med Laserdiscar och MPEG2-ljudspår...nostalgiker i all ära...
Postad 22 October 2003 - 23:33
The Hulk
-
The Hulk
-
Veteran
-
-
2360 inlägg
Arioch: Ågrens HiFi har en tills låns redan så stövla in på Teatergatan och testa.
Kanonfin, de tycker att HT-1000 är bättre inte jag.
Jämnförde sida vid sida, dock så har jag inte testat tillräckligt men vid snabb test så tycker jag att flimmret är tydligare på Ht-1000.
Glömde, de kör med en fet Marantz dvd om jag inte missminner mig så kär de med HDMI
Mvh
Redigerat av The Hulk, 22 October 2003 - 23:35.
Postad 23 October 2003 - 06:31
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Julgran>>  Tänkte på det också, men så insåg jag att även denna projje måste använda dessa tre grundfärger. Den lyser ju faktiskt inte helt vitt - hade blivit lite trist att kolla på.
The Hulk>> Pratar du om 5700 nu? Jag fick se den på Tele-Hå. Tyvärr såg jag regnbågar tydligt. Dessutom lät den förskräckligt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|