Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Northern Star 42" Plasma

1070 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 March 2004 - 08:34

Unregistered2dde99ef
  • Unregistered2dde99ef
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
jag undrar om inte bkam och funkybase jobbar på yellow express (skoja bara)

det var synd ...jos32 , jag tror att jag nu satsar på en panny pw6 .

Redigerat av Unregistered2dde99ef, 01 March 2004 - 08:36.

Postad 01 March 2004 - 08:42

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
löken: Om det vore så väll , då hade jag ju kunnat få ett bättre pris på den :angry:

jos32: Efter att ha läst ditt inlägg i går så kollade jag på resident... Men jag får inget av det du säger.
Saken är att denna tv är samma som Alfa säljer och kolla i dvdforum så finns det en bunt nöjda människor där ochså

Postad 01 March 2004 - 10:17

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
jos32: Jag har perfekt bild! Färgerna är klara och tydliga. Prova att byta sladd, kan vara ett problem. Har du mailat mig till min mailadress?

Postad 01 March 2004 - 10:32

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
jos32. Vad för dvd spelare har du testat med. har du testa olika kablar,
Det finns en hel del inställningar på¨Tv har du provat dom. Du har ingen kablerings skiva du kan köra och göra inställningar efter.
Har du en digitalbox ? Om så hur blir bilden där.
Har du tv spel ? Om så hur blir bilden där.

löken: Pann är helt ok, synd bara att den är så dyr. Jag har jämfört dom lite , och jag tycket inte bilden är en 15.000:- bättre utan jag tycker dom är likvärdiga. Och till panan får man köpa extra kort för allt tyvär.För som jag har fattat det så får man ju inget på köpet, förutom en vga ingång.Resten får man köpa till. Hittar inget pris men dom är nog inte grattis.

TV-tuner TU-PT600E. (Kräver också slot-in kort TY-42TM6H)
Slot-in kort TY-42TM6V för inkoppling av video- eller s-videokälla
Slot-in kort TY-42TM6Z for komponent video signal
Slot-in kort TY-42TM6T scart ingång

Som jag sa så ska en kompis för samma som jag har nu och då så pasade jag på och sålde min till han , och köper en 1024 Ns istället , den är biligare än panan så jag tycket är ett bättre alternativ. Men alla har vi olika smak :)

Redigerat av bkam, 01 March 2004 - 10:37.

Postad 01 March 2004 - 10:50

Unregistered41541
  • Unregistered41541
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

jos32. Vad för dvd spelare har du testat med. har du testa olika kablar,
Det finns en hel del inställningar på¨Tv har du provat dom. Du har ingen kablerings skiva du kan köra och göra inställningar efter.
Har du en digitalbox ? Om så hur blir bilden där.
Har du tv spel ? Om så hur blir bilden där.

Har en DVDR70 med S-vhs kabel som följde med.. Testade med en annan kabel och det blev sämre.. Testade också med en philips med komponentutgång och använde kabeln som följde med och det blev faktiskt sämmre bild.. Kom inte ihåg den spelarens namn.... Ingen som bor i närheten av Göteborg så jag kan jämnföra?? Det är kanske jag som är petig??

Jag skall ta några bra bilder så ni kan få se..! Skall prata med Yellow Express idag också..!

Bortsett från detta så tycker jag det är en bra plasma.. Snygg som fan och väldigt skarp bild...

Postad 01 March 2004 - 10:51

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
jos32: Har du digitalbox , för det vore kul att veta om du får samma fenomin av andra källor än dvd

Postad 01 March 2004 - 10:53

Unregistered41541
  • Unregistered41541
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

jos32: Jag har perfekt bild! Färgerna är klara och tydliga. Prova att byta sladd, kan vara ett problem. Har du mailat mig till min mailadress?

Japp gjorde det i ren desperation eftersom jag trodde att bara jag hade köpt denna plasma men nu hittade jag denna fina tråd :)

Postad 01 March 2004 - 12:27

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
jos32: Helt okej, då vet jag. Jag bor ju i Gbg om det skulle vara något??

Postad 01 March 2004 - 12:33

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nu har de plockat bort Nothern Star från Pricerunner, någon som vet varför?

Postad 01 March 2004 - 14:17

Unregistered41541
  • Unregistered41541
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

jos32: Helt okej, då vet jag. Jag bor ju i Gbg om det skulle vara något??

Hade faktiskt varit intressant och se din plasmatv och se hur bilden är på den.:!

Postad 01 March 2004 - 14:23

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Vi kan kanske lösa det framåt helgen. Har du snackat med Yellow om problemet?

Postad 01 March 2004 - 15:11

Unregistered41541
  • Unregistered41541
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Vi kan kanske lösa det framåt helgen. Har du snackat med Yellow om problemet?

Japp, dom såg denna tråden sa dom, så jag skulle skriva en felbeskivning och skicka till fabrikanten... så får vi väl se...

Postad 05 March 2004 - 14:29

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
jos32: jag har mailat dig via prisjakt. Om hur du kan få bort "prickarna" så att det ser bra ut.
Men det är ju lite pill innan man får bilden att se bra ut, men så har det varit på
alla plasmor jag har kollat på , default inställningarna är inte bra, utan nåt medel.

Redigerat av bkam, 05 March 2004 - 14:31.

Postad 05 March 2004 - 15:45

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Jag måste hålla med BKAM: Jag höjde "intensityn" tilll 20 under gamma gjorde ett rejält lyft...

Har någon lyckats koppla in en pc ännu? Försökte med min laptop men det strulade lite när windows startat upp...

Postad 05 March 2004 - 16:17

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Funkybase : Det va bara att sätta i en dvi eller vga kabel och klicka på
knappen för extern monitor på min laptop , så det är inga problem.

Jag har sänkt min brightnes med 4 snäpp sen blev bilden kanon sen har jag pillat
på allt annat som färg och sånt för att få en klockren bild.

Postad 05 March 2004 - 20:32

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
bkam, Funkybase kan du/ni maila era inställningar för picture och color?
Jag har fått min plasma i veckan, och har inte lyckats få till bilden med färgton
i ansikten m.m

Postad 05 March 2004 - 23:15

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
burtan1 : Vad har du för saker kopplade till din tv.

Det är den del pill men det går att få bra , men det är ju inte säkert att det vi tycker är bra är bra för dig. Och vilka källor man kör med & vilka kablar spelar ochså roll.

en kompis "råkade" klicka på load default settings till mig , så jag ska sätta mig
när jag får tid och göra om allt igen :) , men det är inte svårt men har man barn så räcker inte tiden till ;)

Postad 06 March 2004 - 08:40

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Lägg gärna ut era inställningar här, kan vara bra med lite tips.

Postad 06 March 2004 - 17:54

Unregistered3ef58892
  • Unregistered3ef58892
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Behöver hjälp med kopplingar,har beställt en 42tum NS men oroar mig för att det bara är en scartkontakt. Har även beställt en JVC QP-ES9AL hemmabio där det finns fyra scartutgångar+ en video=5 scart. Hur skall jag enklast koppla ihop detta.Vad behöver jag för sladdar,kontakter.Behöver jag DVI,HDTV kontakter?
Hjälp mig,är väldigt novis på detta område.Paketen kommer snart och jag vill gärna vara förberedd.Hemmabion finns på JVC svenska hemsida,vet ej hur jag länka dit

Postad 08 March 2004 - 21:07

Unregisteredc4edf8e0
  • Unregisteredc4edf8e0
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Bkam eller Funkybase
Jag har följt era inlägg med spänning! Är själv lite sugen på 42" NS och har därför en fråga till er båda. När ni ställt in alla inställningar på bästa möjliga. Hur bra är då svärtan på skärmen. Kan ni se nyanser i det svarta när sådan finns. Jag förstår att det kan var svårt att veta om man inte har något att jämföra det svarta med.

Postad 09 March 2004 - 08:49

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Jag har funderat på det där med svärtan, men det måste väl ändå vara så om en svart verkligen är svart så är svärtan bra? Jag tycker inte att jag lider av några problem med svärtan alls, vad tycker du BKAM?

Redigerat av Unregistered6819cc18, 09 March 2004 - 13:00.

Postad 09 March 2004 - 10:23

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Någon i Skåne som köpt denna plasman och skulle kunna ställa upp med en liten demo i all enkelhet? :)

Postad 09 March 2004 - 19:19

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Ni som köpt denna köpt och fått hem denna plasman; har ni nån aning om det skulle funka med ett bordsstativ från SMS?

länk till SMS

Produktkatalog
SMS Plasma Brackets
SMS Tablestand

Postad 09 March 2004 - 19:46

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Funkybase: Jag har fått in min svärta kanon så det finns inga skuggor allls vad jag kan se.

joeyua: jag har ingen anning tyvär , men dom är ju inte så mycket biligare så varför inte köpa ett du vet passar???

Redigerat av bkam, 09 March 2004 - 19:47.

Postad 09 March 2004 - 20:51

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0

Funkybase: Jag har fått in min svärta kanon så det finns inga skuggor allls vad jag kan se.

joeyua: jag har ingen anning tyvär , men dom är ju inte så mycket biligare så varför inte köpa ett du vet passar???

Nä, billigare är det definitivt inte, snarare dubbelt så dyrt. Tyvärr passar formen avsevärt mycket bättre. Får se hur jag gör. Hur som helst är det mycket trevligt att ni är nöjda med skärmen.

Postad 10 March 2004 - 00:21

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1651 inlägg
  • 0
Var är bilderna, kom igen nu :wub:

Postad 10 March 2004 - 19:49

Unregisteredc4edf8e0
  • Unregisteredc4edf8e0
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Bkam och Funkybase
Jag skall kanske utveckla min fråga lite. Saken är den att jag stod på Elgig för en tid sedan och jämförde deras nya Luxor-plasma med en LCD-skärm med samma bildkälla. När det tex kom in en svart soffa i bild så visade Luxorn upp en svart fläck medans på LCD-skärmen kunde man se skinnet. Detta fick mig att rygga tillbaka från billiga plasmor.

Säga ska dock att jag inte hos personalen kollade om Luxor bilden kunde förbättras genom ändring av inställningar. :wub:

Postad 10 March 2004 - 20:01

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Jag har visserligen inte sett Northern Star men Luxorn är verkligen inget att hänga i julgranen. Platt och trist bild. Är övertygad om att Northern Star är bättre. Dessutomfinns det klart bättre förutsättningar med både komponent och DVI-ingång.

Postad 10 March 2004 - 22:02

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Jag satt en stund i går och provade lite och det är lite pill innan i alla fal jag blir riktig nöjd med bilden. Men jag pausade i sagan om ringen 1 där dom åker båt framför ett vatten fal över vatten fallet är det moln .Jag började prova olika inställningar. Jag fick fram detaljer som inte fanns där ifrån början speciellt i molnen. Jag har även hjälp en kompis med hans plasma och samma sak där , default inställningar funkar och kan se bra ut MEN vill man ha ut det bästa ur en plasma så får man pilla lite. En plasma är mycket mer känslig en vanlig tv. Och kablar gör större skillnad på en plasma än en vanlig tv.
Svärtan har jag fått att se kanon bra ut svart är svart och inga skuggor och sånt.

Jag har en north dvd med Dvi så visst gör det sitt till att man kan köra med lite
högre upplösning :wub:

komponent och DVI-ingång är ett måste om man ska köpa en plasma idag då en
dvd med det inte kostar några stor pengar längre men bilden blir så mycket bättre
emot såna utan det.

Jag har kollat på Luxorn, fast jag pillade lite med den så är den häst längder ifrån min North.. plasma. Så den kan inte jag se som nåt alternativ emot N:S plasma då priset är i stort sätt samma på dom båda.

Postad 11 March 2004 - 08:50

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Jag håller bkam helt! Man får skruva lite för att bli nöjd. Jag måste säga att jag är helt nöjd med min bild. Det fina är N:S sparar inställningarna man gör på de olika bildingångarna. Sedan tycker jag att N:S är mycket snyggare än både Andersson och Luxorn, de ser väldigt "billiga" ut det gör inte N:S. Om jag vore du så skulle jag köpa N:S och är du inte nöjd så får man ju lämna tillbaks den.

Postad 11 March 2004 - 08:51

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
bkam: Vad sa du att din DVD hetter, North, vad är det för någon, kan du berätta mer? Funderar på att köpa en ny DVD till plasman... funderar lite på Denon 2200?

Postad 11 March 2004 - 11:53

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
bkam kan du lägga ut dina inställningar som du har pillat fram,
eller maila mig? :)

Postad 11 March 2004 - 12:04

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Fler frågor ang NS plasman:

Högtalare ingår inte- funkar det bra att koppla in t vanlig stereo?

På yellowexpress står att det finns en utgång med "ljudbypass" och en utgång m 10w förstärkare. Jag antar att den senare är tänkt att användas för högtalarna man kan köpa till

Video Ingångar
2st S-video & Composite video
1st Component (YcbCr/YPbPr)
1st VGA (D-sub-15 pins)
1st Scart

Jag har dålig koll på exakt vilken signal som borde strömma genom min DVD men jag har tänkt skaffa dig.box och ev en Xbox. Scartadapter är väl ingen bra idé? Vad kan man använda de andra ingångarna till?

www-länkar m lästips mottages m tacksamhet

Postad 11 March 2004 - 12:14

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Jag har fått ett billigt erbjudande att få köpa en sprillans plasmaTV, Sony PFM-42V1E för ca. 20.000kr. Är det en plasma som kan jämföras med Northern star eller Andersson? Hur står dom sig mot varandra?

Postad 11 March 2004 - 12:24

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
burtan1: Nu har jag bara inställningar för Dvi men när jag är klara med alla inställningar så kan jag maila dig dom

erik h: Du kan koppla in allt till din förstärkare om den klara det , inga problem.Och kopplaifrån audio ut på tv till din förstärkare.

Jesterton : Det är ju svårt att säga utan att ha sätt den , på paper så är
N:S bättre.

Postad 11 March 2004 - 21:14

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ni som har en ns-plasma ,har ni någon pixel som blinkar när bilden är svart?
Jag har en plus några som ej är svarta. (dom är typ blå , grön)

Postad 11 March 2004 - 21:30

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
burtan1 : Ingen alla är som dom ska va för mig

Postad 12 March 2004 - 08:44

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Fler frågor ang NS plasman:

Video Ingångar
2st S-video & Composite video
1st Component (YcbCr/YPbPr)
1st VGA (D-sub-15 pins)
1st Scart

Jag har dålig koll på exakt vilken signal som borde strömma genom min DVD men jag har tänkt skaffa dig.box och ev en Xbox. Scartadapter är väl ingen bra idé? Vad kan man använda de andra ingångarna till?

www-länkar m lästips mottages m tacksamhet

Jag skulle verkligen uppskatta tips om var jag kan läsa mer om det här. Har surfat runt en hel del men blir inte mkt klokare

Postad 12 March 2004 - 09:10

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
burtan1:
Hur exakt menar du? Det kan hända att de svarta kanterna i en letterbox sändning kan ha lite gröna prickar ibland, det verkar som att det är en inställningssak... provar justera kontrasten lite så brukar de försvinna? Jag är lite osäker på om det är detta som du menar?

erik h:
Plasman har bara en Scartingång, den vanligaste ingången. Om du köper en digitalbox och x-box så finns det olika alternativ för dig att koppla in dessa i plasman. Du kan tex koppla x-boxen in i digitalboxen, brukar normalt finnas en auxscartingång. Alternativ 2: är att du koplar in x-boxen eller digitalboxen in i någon av de andra ingångarna, detta kan ju kräva någon specialsladd. Du kan ju koppla in vissa digitalboxar på s-videoingången.

Postad 12 March 2004 - 15:30

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Finns det ingen risk att jag tappar signalkvalitet om jag börjar krångla till det med alternativa ingångskontakter osv?

Kan jag alltså koppla min video + eventuellt digital box (och sen eventuellt Xbox i dig.boxen) i de 2st S-video & Composite video? Är det optimalt?

1st Component (YcbCr/YPbPr) - vad är den här mest lämpad för?

1st VGA (D-sub-15 pins) - för datorn misstänker jag...

1st Scart - för DVD misstänker jag...

Om jag inte kör Xboxen i dig.boxen- var kan/bör jag då ha den?

Postad 14 March 2004 - 12:41

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
BKAM:
Jag har lite frågor till dig som jag hoppas att du hinner att svara på?
Du använder dig av DVI-ingången från din North DVD-spelare? Jag funderar på att köpa en ny dvd, har kikat på Samsung HD-935 som har dviutgång. Den har något kopieringsskyddprotokoll, har din spelare också det? [QUOTE]Viktigt, signalen som skickas ut via DVI-porten är skyddad med ett HDCP-protokoll (en typ av kryptering) och den skärm spelaren kopplas till måste också ha HDCP. (detta enliget text på Ljud och Bild outletstore)
Jag är alltså lite osäker på vilka DVI-signaler N:S kan ta emot?

Den andra frågan, har du eller någon annan provat att mata in progressive scan- signal vi komponentingångarna? Hur blir bilden då? Ett annat alterativ är ju att köpa en Denon DVD-2220/2900 till plasman. Man vill köpa rätt pryl med det samma. Tacksam för info!

Erik H:
Klart att du kan tappa signal genom att koppla igenom olika apparater.. det finns även scartadapters av högre kvalitet att köpa. När det gäller inkoppling av x-box så finns en uppsjö av olika sladdar... jag skulle inte se detta som ett jätteproblem.

Postad 14 March 2004 - 19:33

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0

Hej

Har kollat runt lite och det värkar som många firmor nu lanserar sina egna märken.
www.yellowexpress.se har sin plasma Norther Star som är i identisk med företaget Alfa-views plasma på www.alfaview.se. Även el-giganten och NetonNet har sina egna märken som Andersson, Centrum och Luxor.

Även HifiKlubben har nu sitt ägna märke Argon.

Eftersom det handlar om identiska plasmer måste dom ju komma från en och samma tillvärkar.

Nu till min fråga var och hur går man tillväga om man vill sätta sitt namn på produkterna?

Är det i Kina, Turkiet eller Indonesien man handlar?

Redigerat av Octopussy, 02 October 2020 - 12:46.

Postad 15 March 2004 - 14:07

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
[quote name='Funkybase' date='Mar 14 2004, 12:41 '] BKAM:
Jag har lite frågor till dig som jag hoppas att du hinner att svara på?
Du använder dig av DVI-ingången från din North DVD-spelare? Jag funderar på att köpa en ny dvd, har kikat på Samsung HD-935 som har dviutgång. Den har något kopieringsskyddprotokoll, har din spelare också det? [QUOTE]Viktigt, signalen som skickas ut via DVI-porten är skyddad med ett HDCP-protokoll (en typ av kryptering) och den skärm spelaren kopplas till måste också ha HDCP. (detta enliget text på Ljud och Bild outletstore)
Jag är alltså lite osäker på vilka DVI-signaler N:S kan ta emot?

Den andra frågan, har du eller någon annan provat att mata in progressive scan- signal vi komponentingångarna? Hur blir bilden då? Ett annat alterativ är ju att köpa en Denon DVD-2220/2900 till plasman. Man vill köpa rätt pryl med det samma. Tacksam för info!

Erik H:
Klart att du kan tappa signal genom att koppla igenom olika apparater.. det finns även scartadapters av högre kvalitet att köpa. När det gäller inkoppling av x-box så finns en uppsjö av olika sladdar... jag skulle inte se detta som ett jätteproblem. [/quote]
DVi-, och HDMI-utgångar på dvd-spelare har HDCP kopieringsskydd, alltså måste också DVI-ingången på plasman kunna hantera detta. Jag har tidigare ställt frågan till Yellow Express och skärmen klarar detta.

För övrigt är jag också väldigt intresserad av hur bilden blir med en progressiv och interlaced signal via komponent (gärna Denon som nämns ovan) jämfört med DVI.

Funkybase: Har du ingen Hi-Fi klubb i närheten så du kan låna hem en 2200/2900?

Postad 15 March 2004 - 14:28

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Vad bra, tack för informationen, den klarar alltså detta! :D

Jo jag bor i gbg och är finns HiFi-klubben. Jag var där i fredags och tittade på de olika... de skumma var att kraftiga kamerapanoreringar såg bättre ut med Denon A-11 kopplad via DVI än när jag tittade på DVD-2900 kopplad med prog.scan. Jag kan säga att det var en enorm skillnad, detta gjorde att jag blev väldigt intresserad av DVI. Säljer blev helt tyst för att han sa att det inte var någon skillnad... Samsung säljer ju en spelare som heter HD-935 som har DVI och vad jag förstår att den skall vara väldigt kompetent på området. Jag har tyvärr inte lyckats med att få tag i ett ex för att "låna hem" testa själv. Den är värkligen intressant, kostar hälften av en DVD-2200. Bkam kör tydligen DVI på sin N:S, skulle vara kul att höra mer vad han tycker?!

Redigerat av Unregistered6819cc18, 15 March 2004 - 14:29.

Postad 15 March 2004 - 15:37

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Jag har inte sett själv hur stor skillnaden mellan DVI och progressiv via komponent är, men efter vad jag hört/läst så ska den digitala överföringen vara klart bättre än progressiv komponent. I samma prisklass som 2200 finns ju också Pioneer 668 som har HDMI-utgång. Nu är jag inte särskilt tekniskt bevandrad, men detta tror jag är efterföljaren till DVI och har både digital bild och digitalt ljud. Kolla mer i dvd-forumet, där lär det finnas en hel del om DVI och HDMI.

Redigerat av Unregisteredc76d9563, 15 March 2004 - 15:38.

Postad 15 March 2004 - 16:11

bkam
  • bkam
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Jag har provat både DVI och progressiv via komponent. Men jag tycker bilden blir bättre med dvi. Skarpare och snyggare. Jag har en northq dvd med sigma chippet. kostade 1500:- , tycker det kan va dumt att köpa en dyr spela med dvi då det är prisis nytt utan kändes bättre att ta en billig och vänta lite och se vad som kommer framöver. HDMI är ju som sakt bara dvi & digitalt ljud i samma kabel , vilket jag ser som meninglöst för vem vill köra digital till en tv ?? utan man kör ju digitalt till sin förstärkare.

Samsung HD-935 skulle jag inte köpa då den över allt i olika forum inte funkar bra och strular en massa för folk.

Postad 15 March 2004 - 19:52

Unregistered3633f4e8
  • Unregistered3633f4e8
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Jag har provat både DVI och progressiv via komponent. Men jag tycker bilden blir bättre med dvi. Skarpare och snyggare.

DVI signalen är även alltid progressiv, sedan har det stor betydelse vad du har för komponent-kabel. Om man köper tex en med sådan extrem prestanda som "marcus" (marcuscable.com)komponent kabel, så blir DVI och komponent likvärdiga.

mvh

Redigerat av Unregistered3633f4e8, 15 March 2004 - 19:53.

Postad 15 March 2004 - 19:58

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0

DVI signalen är även alltid progressiv, sedan har det stor betydelse vad du har för komponent-kabel. Om man köper tex  en med sådan extrem prestanda som "marcus" (marcuscable.com)komponent kabel, så blir DVI och komponent likvärdiga.

mvh

Trevligt att höra. Själv kommer jag att köra den kabeln, dock utan PS eftersom spelaren saknar det. Hoppas det blir tillfredsställande i alla fall.

Postad 15 March 2004 - 20:03

zsh
  • zsh
  • Forumräv

• 822 inlägg
  • 0

Trevligt att höra. Själv kommer jag att köra den kabeln, dock utan PS eftersom spelaren saknar det. Hoppas det blir tillfredsställande i alla fall.

Det beror helt o hållet på material du tittar på :)

förlåt kunde inte låta bli =)

Postad 15 March 2004 - 20:21

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem Samsungen, köpte den på öppetköp, vilken tur... jag får det nämligen inte att fungera med DVI-kabeln...blir så ledsen... jag får bara snöig bild! Detta tyder antagligen på att tvn inte stödjer HDCP-protokollet, någon som vet? Bkam, är det så att din NorthQ spelare inte sänder ut HDCP??
joeyua: Du skrev att det skulle fungera, att de hade svarat "ja" på frågan hos Yellow... jag måste maila dom asap! Jag har tills i morgon på mig att testa. Tips är varmt välkomna!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.