Har själv mailat ett par gånger utan resultat. Nämligen lite intresserad av deras Huayun-cd.
Nån i sthlmsområdet som vill köpa kinesisk hifi
Postad 29 april 2004 - 00:13
Har själv mailat ett par gånger utan resultat. Nämligen lite intresserad av deras Huayun-cd.
Postad 29 april 2004 - 08:17
HejsanNågon som lyckats få fram några priser från Hifi-tone?
Jag har fått priser av hifitone, jag frågade om de hade en prislista men det hade de inte utan de ville att jag skulle beskriva vad jag ville ha och vilken musikstil jag gillade, så de satte ihop ett paket och gav mig ett paketpris. De är ensamma om att sälja Hong-Kong varianterna av Aurum Cantus högtalarna med M/Cap kondningar.
Mvh
Henrik
Postad 29 april 2004 - 14:14
jag bor i gbg, men jag kan tänka mig att ta bilen till till stockholm o hämta mitt paket och ev om det är mer som skall till gbg så kan jag ta det oxå (mot att vi delar på bensinkostnader (tom diesel så det går nog inte på mer än 500-600kr tor, 100mil) dock vore det bra om det är nån där uppe som kan fånga in grejorna från arlanda....
Perfekt!
Jag bor i GBG åxå och beställer gärna lite prylar

Vem samordnar beställningen och när blir det?
// Lyckman
Postad 29 april 2004 - 16:51
Har skickat iväg lite prisfrågor och andra funderingar, hoppas nu bara att frakten inte blir allt för dyr, Aprillönen är snart intecknad

Vore tråkigt om alla pengarna skulle gå åt att göda transportföretagen...
Postad 29 april 2004 - 20:31
Postad 03 maj 2004 - 13:59
Sheng-Ya tillverkar så vitt jag vet Vincent, men det är fortfarande mycket komponentskillnader imellan dom.
SP-331 ekvivalentet väger väl ca 5kg mindre dessutom?
Postad 03 maj 2004 - 14:07
Har du några som helst belägg för detta, eller är det bara svammel till grund av att duNi vet väl att Sheng-Ya och Vincent inte är samma saker?
Sheng-Ya tillverkar så vitt jag vet Vincent, men det är fortfarande mycket komponentskillnader imellan dom.
handlat Vincent dyrt i Sverige, eller rent utav kanske säljer Vincent? Vad vet jag?
// Lyckman
Postad 03 maj 2004 - 16:24

Postad 03 maj 2004 - 16:25
Ingen som vill samordna det fortfarande. Tyvärr :[Nu verkar grejerna ha kommit... dags för oss andra att börja skriva listor?
Postad 04 maj 2004 - 14:40
Postad 04 maj 2004 - 14:59

Jag sjävl beställer nog SP-91 och SP-991orna. Då har man stereo ett tag iaf. Så kanske slipper man undan uppgraderingsdjävulen ett bra tag

Postad 04 maj 2004 - 15:08
Yes bra initiativ!Eventuellt kan jag sköta samordningen denna gång. Jag skall ha en V8i själv.

Men du dN, det finns inga botemedel mot uppgraderingsdjävulen, han kommer
att dyka upp igen i samband med leveransen, tro mig!

Själv funderar jag på att gå på ett SAV-P200. Läst att det skall bli
outhärdligt varmt med 991:orna då de ständigt ligger å pumpar ut 100 watt
Klass A.
// Lyckman
Postad 04 maj 2004 - 15:11

Det där med att dom blir Jätte varma är väll om man kör Klass A hela tiden? eller blir dom det av AB med?
Postad 04 maj 2004 - 15:37
Mig veterligen går det inte att stänga av Klass-A.
Det är ju lite det som är grejjen med det. Att alltid ha
en (hög) ström flytande över slut-trissorna. När utsignalen
kräver mer än 100 watt så höjs strömmen (AB).
(mycket enkelt uttryckt)
Jag läste ett test där de hade 5 stycken (!) 991:or. Ett
per kanal. Det enda som stod på minus var just att det
blev så varmt att man inte kunde vara i bion.

Kolla på Vincents hemsida. De länkar till diverse tester där.
Jag var själv inne på 991:orna först, men klarar inte av fler
värmealstrande apparater i min källare. Blir varmt nog ändå!
// Lyckman
Postad 04 maj 2004 - 20:23
Titta på specifikationerna för dom?Har du några som helst belägg för detta, eller är det bara svammel till grund av att duNi vet väl att Sheng-Ya och Vincent inte är samma saker?
handlat Vincent dyrt i Sverige, eller rent utav kanske säljer Vincent? Vad vet jag?
// Lyckman
Jag varken har eller vill ha varken Vincent eller Sheng-Ya jag tycker inte någon utav dom låter speciellt bra.
Vidare säljer jag ingenting :-) Inte nytt ivarjefall.
Edit: Jag misstog mig, dom verkar väga lika mycket. Beklagar för det.
Hur som helst så skulle jag, om jag var ni, kontrollera så att verkligen komponenterna inuti är samma.
Många kinesiska tillverkare säljer saker med sämre komponenter billigare på den kinesiska marknaden.
MvH /nox
Redigerat av nox, 04 maj 2004 - 20:32.
Postad 04 maj 2004 - 21:02

Redigerat av Matsen, 04 maj 2004 - 21:09.
Postad 04 maj 2004 - 22:11
Som sagt.. Kolla upp så gott ni kan själva innan ni köper så ni verkligen inte får något som är sämre.Fortfarande, vad har du för belägg för dina påståenden?!?!?!
Förstår inte varför ni ska vara så otroligt agressiva mot realism :-)
Jag bryr mig inte alls om ni köper Sheng-Ya eller Vincent, eller något utav dom.. Vill bara inte att ni naivt ska hoppa in i köp om produkter ni inte är säkra är samma saker.
Om vi säger så här, vad har du för belägg till att det är samma komponenter i?
Hur som helst så gör du som du vill i att ta det jag säger i åsikt eller inte.
Vidare, som Matsen säger så sägs det att många av dom kinesiska sakerna ha bra bang for the buck även om dom inte har top-notch komponenter.
Lycka till med köpet
MvH /nox
Redigerat av nox, 04 maj 2004 - 22:12.
Postad 04 maj 2004 - 22:24
Postad 04 maj 2004 - 22:51
Denna review är på Norska.

Som sagt.. Kolla upp så gott ni kan själva innan ni köper så ni verkligen inte får något som är sämre.
Jag bryr mig inte alls om ni köper Sheng-Ya eller Vincent, eller något utav dom.. Vill bara inte att ni naivt ska hoppa in i köp om produkter ni inte är säkra är samma saker.
nox,
Så länge du inte kan/vill presentera något konkret så är det ju rent löjligt att
kalla det för "realism". Att du även tolkar mina frågor som aggresiva är ju
olyckligt. Samtliga här lär bli mycket tacksamma om du kan visa på dessa
skillnader som enligt dig existerar. Tex genom att länka till dessa olika
specar som du läst. Jag kanske är kass på att googla, men jag har inte
lyckats hitta något som tyder på att det är några skillnader på Vicent och
Sheng-ya.
Hade varit mycket intressant om någon av de som fått hem 331:or från Kina
kunde lyfta på locket och ta några närbilder som vi kan jämföra med de
svensk/tysk-sålda som rätt många andra här i forumet verkar ha hemma.

// Lyckman
Postad 04 maj 2004 - 23:04
Det var ett illa valt ord, men det jag menade på är det gamla ordspråket om att om något är för bra för att vara sant, så är det oftast det.Som sagt.. Kolla upp så gott ni kan själva innan ni köper så ni verkligen inte får något som är sämre.
nox,
Så länge du inte kan/vill presentera något konkret så är det ju rent löjligt att
kalla det för "realism". Att du även tolkar mina frågor som aggresiva är ju
olyckligt. Samtliga här lär bli mycket tacksamma om du kan visa på dessa
skillnader som enligt dig existerar. Tex genom att länka till dessa olika
specar som du läst. Jag kanske är kass på att googla, men jag har inte
lyckats hitta något som tyder på att det är några skillnader på Vicent och
Sheng-ya.
Hade varit mycket intressant om någon av de som fått hem 331:or från Kina
kunde lyfta på locket och ta några närbilder som vi kan jämföra med de
svensk/tysk-sålda som rätt många andra här i forumet verkar ha hemma.
// Lyckman
Som jag sa tidigare så stämde inte det jag sa om vikt och som jag hänvisade dig att läsa spec'ar om, och då jag inte kan visa något konkret om eventuella komponentskillnader så säger jag som sagt att ni ska kolla upp det så gott ni kan innan ni köper.
Att det inte finns några bevis för att det inte är samma komponenter i dom, är inte ett bevis på att det inte är några skillnader, uppenbarligen.
Att jag tar svaren som agressiva tycker jag inte är så oförståeligt, allt jag vill är att ni inte ska bli missnöjda med köpet.
Jag ger rent ut sagt blanka fan i om ni får hem monoblock med smältlimsrca-pluggar

Postad 04 maj 2004 - 23:44
Yes. Allt som oftast, men jag vet en hel del om hur det fungerar vid tillverkningDet var ett illa valt ord, men det jag menade på är det gamla ordspråket om att om något är för bra för att vara sant, så är det oftast det.
av högtalare. Det finns ett antal svenska högtalar "fabrikanter" som har sin
tillverkning i Kina, just på grund av att det kostar så förbannat lite jämfört med
att spika ihop lådorna i europa. All utveckling sker dock på hemmaplan, och sedan
spikar kineserna ihop prylarna löjligt billigt enligt de specifikationer de får.
Det är i många fall samma fabriker som tillverkar åt olika märken.
Det viktiga här är att i slutändan, när du plockat upp dina lådor i butiken, så har
importören, liksom handlaren haft ca 40% marginal vardera på grejjerna.
Det är med detta i bakhuvudet som jag är föga överraskad över att även
elektronik finns att hitta till priser vi inte är vana vid i europa.
Sökte dock lite mer angående detta med skillnader på komponenter.
Hittade en del ledtrådar efter att ha letat lite mer noggrant. Länk.
Frågan är hur stor sanningshalt som ligger i detta.

hmmm.. ok.. låter skumt men ok..Shengya are different to Vincent although the housings are temporatly
the same which...
Hursomhelst. Precis som ni säger "Mycket bang for the buck". Väger ett
slutsteg 45kg så =kan= det inte bara vara dåligt

// Lyckman
Postad 05 maj 2004 - 00:05
Visst jag har inga bevis för att det är samma komponenter men det har inte du heller.
Och så länge det inte finns några konkreta bevis på att det skulle vara några komponent-skillnader så kommer jag, och säkerligen många med mig, anta att det är samma produkter.
Det är bara så jäkla sjukt när du ser en produkt i ett annat land till ett MYCKET bättre pris, direkt antar att det ABSOLUT inte kan vara samma produkt.
Prisskillnaden i sig är inget bevis på något. Som redan nämnts så är det hiskeligt mycket billigare för ett företag att arbeta i ett land som Kina, varpå de kan hålla mycket bättre priser.
Ska du inte komma och påstå att produkter i Tyskland, som säljs för mycket bättre priser än i Sverige, inte innehåller samma komponenter som de som säljs i Sverige?!?!
Postad 05 maj 2004 - 07:01
Postad 05 maj 2004 - 09:02
Hur många Är intresserade? och när skulle ni kunna beställa?
Postad 05 maj 2004 - 09:05

Beställning kan för min del ske när som helst.
// Lyckman
Postad 05 maj 2004 - 09:14
Så, pm till mig med vad ni vill ha, så åker vi.
/Marcus
Postad 05 maj 2004 - 10:57
Ju mer jag funderar på det så känns det som om man vill ta och köra på nåt litet som första köp, typ en duglig integrerad två-kanalare. För att sen runt efter sommaren köra på nåt större.
Postad 05 maj 2004 - 11:18
// Thomas
Postad 05 maj 2004 - 11:22
Någon som kan fixa prislistor från Coem och Catty? Deras hemsidor är ju inte direkt nöjen att navigera genom.
Postad 05 maj 2004 - 11:45
ha de gött
Postad 05 maj 2004 - 12:16
Härlig tråd förövrigt

Med vänliga hälsningar
Magnus
Postad 05 maj 2004 - 12:17
Och hur blir det med frakten då, räknas den på volym eller vikt?
Postad 05 maj 2004 - 12:27
/Marcus
Postad 05 maj 2004 - 17:15
jag har coemens prislista vem ska jag sicka den till eller ska jag lägga den i tråden?
Postad 05 maj 2004 - 18:36
Hallå jag vill bästella men jag bor i skåne det kan vi väll ficksa!
jag har coemens prislista vem ska jag sicka den till eller ska jag lägga den i tråden?
Vi är några från GBG åxå, så nåra mil till söderut borde väl inte
vara några problem. Bussgods verkar funka bra.
Skicka ett pm till molsson med vad du är ute efter så han kan sammanställa
det till en offertförfrågan.
Lägg gärna upp prislistan i trådan

// Lyckman
Postad 05 maj 2004 - 21:20

Går säkert att få det "lägsta" priset oavsett från vem man
beställer. Gäller bara att spela ut dem mot varandra

// Lyckman
Postad 05 maj 2004 - 21:23
Läste du den norska rescensionen förresten?
Är du fortfarande inne på sp991-KlassA-radiatorer, eller
har du tänkt om?

// Lyckman
Postad 05 maj 2004 - 21:45

ha de gött
Postad 05 maj 2004 - 21:46
Letar efter en schysst integrerad två-kanals förstärkare för runt $200. Hellre närmare $200 än $300.
Har kommit upp lite utgifter som måste tas omhand innan man kan våga sig på större inköp.
Postad 05 maj 2004 - 22:25
Ok, vi gör så här. Alla som är intresserade skickar ett PM till mig, så sammanställer jag det. Vi satsar på att få iväg en beställning relativt snart, men utan att stressa. Vi vill ju få 8-10 gubbar som delar på frakt. Jag vill gärna begränsa antalet till just 8-10, men allt beror ju på intresse.
Jag är intresserad strax efter löning, dvs i slutet av månaden eller senare. Det är väl okej även att man ej bor i Sthlm? (bor i Småland)
Jag måste bara bestämma mig för vad jag ska köpa.. har svårt att navigera på sidorna.. Är iaf ute efter en CD-spelare (2000-4000kr) och/eller stereoslutsteg som ska kopplas via pre-out (prisklassen mellan 3000-6000kr). Ngn vänlig får hemskt gärna rekommendera ngt fint! Bilder+specs vore kanon.

Postad 06 maj 2004 - 08:13
Nu är vi tillräckligt många, snudd på för många. Ni som inte har pm'at tidigare, behöver inte pm'a. Jag måste sammanställa de 15 som redan anmält sig. Jag pm'ar alla så gör vi upp alla detaljer per mail istället.
Var också medvetna om att det kommer att ta lite tid att ta in offerter, köpslå, få in pengar av alla osv osv.
Alltså. GRUPPKÖPET ÄR FÖR NÄRVARANDE FULLTECKNAT.
/Marcus
Redigerat av Unregistered8f7d7607, 06 maj 2004 - 08:19.
Postad 06 maj 2004 - 08:23
.. Är iaf ute efter en CD-spelare (2000-4000kr) och/eller stereoslutsteg som ska kopplas via pre-out (prisklassen mellan 3000-6000kr). Ngn vänlig får hemskt gärna rekommendera ngt fint! Bilder+specs vore kanon.
Kolla in Original A6S el A8S för 213/307 $ hos Coem

Original CD:s
/// Thomas
Postad 06 maj 2004 - 08:38
Hm, motsvarande CD-spelare kostar hos Cattylink $338 samt $368.Kolla in Original A6S el A8S för 213/307 $ hos Coem
Original A6S är alltså hela 59% dyrare hos Cattylink än hos Coem!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar