Jag är ny här men har hängt lite på det berömda HIFI-forumet (lambda). Jag börjar nu bli lite sugen på att beställa en korsun v8 från kina, och tänkte kolla läget om det är fler från Sthlm som vill gå med i ett gruppköp.
Nån i sthlmsområdet som vill köpa kinesisk hifi
Postad 13 april 2004 - 18:02
Jag är ny här men har hängt lite på det berömda HIFI-forumet (lambda). Jag börjar nu bli lite sugen på att beställa en korsun v8 från kina, och tänkte kolla läget om det är fler från Sthlm som vill gå med i ett gruppköp.
Postad 13 april 2004 - 18:14
Postad 13 april 2004 - 18:23
http://www.hififorum...?TOPIC_ID=26425
Vet att StefanB köpte någon av ESounds spelare och hävdade att den lätt bättre än hans Copland, kolla på HIFI-forum.
Postad 13 april 2004 - 19:29
edit: sjäv har jag beställt en jolida jd100 - olyssnad. En riktig teknikbakåtsträvare, helt utan andra imponatorfaktorer än musiklalitet. Spelar inte några andra format än cd, och samplar inte upp ljudet. Lysande recensioner dock, som jag helt enkelt gått på. Vi får väl se vad den säger när den dyker upp, och så får jag väl höra av mig till Stefan...
Redigerat av bjarne, 13 april 2004 - 19:34.
Postad 13 april 2004 - 21:26

Postad 14 april 2004 - 00:54
Hur snart är det tänkt att vi ska köra? Jag väntar gärna till efter lön i alla fall...
//Johan
Postad 14 april 2004 - 06:11
Postad 14 april 2004 - 06:47
Vad för spindelrack är det du pratar om?Jag är gärna med på ett spindelrack.
Hur snart är det tänkt att vi ska köra? Jag väntar gärna till efter lön i alla fall...
//Johan
Postad 14 april 2004 - 06:58
LUXURY EDITION MKII
Är det den bästa av stativmodellerna?

Kanske litet mer, får tänka

Edit: Japp, jag vill ha en Aurum Cantus Leisure 2 SPEAKER LUXURY EDITION MKII
i Rosewood-utförande.
Vad blir frakt osv? Samt vad blir den exakta kostnaden för paren? Det är väl par-pris och inte styckpris på högtalarna?
Redigerat av nox, 14 april 2004 - 07:31.
Postad 14 april 2004 - 07:47
Postad 14 april 2004 - 09:08

Postad 14 april 2004 - 10:45
E&T 11-D600-3W (spider rack)Vad för spindelrack är det du pratar om?Jag är gärna med på ett spindelrack.
//Johan
Enligt tråden på hf så kan Cattylink ta in denna till ett skapligt pris. Den finns även i en variant med sex hyllplan.
Jag kollade med Coem vad de skulle ta för denna om jag köpte ensam från dem, och det landade på ~190,68 $ + tull. (101 för racket, Pay Pal 5,5 och TNT 84,13). Jag är lite osäker på vad Cattylink kommer att ta för den, men jag har svårt att tro att det blir speciellt mycket billigare än Coems pris, trots att det i sådana fall skulle bli en gruppbeställning.
//Johan
Postad 14 april 2004 - 21:28
Jag ska ha Aurum Cantus Leisure 2 blablabla-högtalarna och kanske stativ till dom, möjligtvis det dära spindelracket och kanske en rörstärkare
Postad 14 april 2004 - 22:24
Då jag har fått ett erbjudande på att köpa ett beggat steg till ett väldigt förmånligt pris så hoppar jag själv av det gruppköp som jag kollade intessset för. Men självklart så får de som vill fortsätta, eller hur man skall uttrycka det, hoppas att det inte vållar några större besvär samt missnöje.

Tack för mig så länge och lycka till med erat eventuella köp.
Ett tips, Golden age har skickat en förfrågan till korsun om de inte kan bygga ett slutsteg baserat på V8. Samt att de väntar en sändning från Kina innehållande några V8 för utvärdering och försäljning, kolla med dem vad de ska ha för en V8. De köper ju billigare än vad Catty säljer för, köper direkt från fabrik, så priset kanske inte blir så mycket högre att köpa från Golden samt att ni får Svensk garanti. Eller varför inte samla ihop alla i sthlms området som är intresserade av att köpa Kinesisk HIFI, och sedan höra med golden om de vill agera mellanhand, på det sättet så går ju köpet direkt till fabrik och Golden blir som en Svensk ”Catty”, bara en tanke. Ni får garanti och stödjer den svenska HIFI-branschen, alla blir saliga och glada. Bara en tanke.
Tack för mig.
P.S vill understrycka att jag inte har något med Golden age att göra.
Postad 14 april 2004 - 22:43
Postad 14 april 2004 - 23:54
med banana plugs.
Magnus

Postad 15 april 2004 - 01:02
jo.. jag hörde just talas om det själv. Jag är absolut inte intresserad om det inte är samma version som säljs i Europa.Ni som funderar på Aurum Cantus högtalare bör iaf läsa igenom http://www.hififorum...425&whichpage=9 (hoppas det är ok att länka till ett annat forum). Är själv lite intresserad av högtalarna så om någon kan reda ut med Snowy vad det är de säljer vore det bra.

Då högtalarna var den primära anledningen till att beställa därifrån så tar jag inte heller några kringprodukter isåfall.
Jävligt

Redigerat av nox, 15 april 2004 - 01:04.
Postad 15 april 2004 - 04:55
Först brevet från Cattylink. Vad jag skrev står i deras reply.
Subject: Re: Aurum Cantus
From: "CATTYLINK ANALOG RESEARCH" <[email protected]>
Date: Wed, April 14, 2004 18:30
To: "nox" <[email protected]>
DEAR SIR,
We are operating on a practical business concept "Actual Distribution plus
Virtual Distribution Principle" and this would effect a control over the
whole range of products from Chinese manufacturers.In short, "Actual
distribution" means the straight forward distributor status for a
manufacturer while "Virtual Distribution" implies the background control of
authorized distributors in China - by, for example direct capital
investment. This is important to escape the control of manufacturers,
especially those have strong interests in overseas markets, so as to achieve
a long term low price strategy with stable stock supply to fulfill our
mission requirement. At this stage we think that you may know that our
products are indeed directly from Aurum Cantus. We once know a jokethat
Aurum Cantus had told that we are selling faked products, if that is true,
it means that Aurum Cantus is supplying faked products since our Aurum
Cantus Speakers are directly from them. Different versions results in
different prices but is that the sound is really different? Clients are free
to choose and we will carry on supplying the products from the original
manufacturers in China.CATTYLINK ANALOG
[email protected]@cattylink.com
----- Original Message -----
From: "nox" <[email protected]>
To: <[email protected]>
Sent: Thursday, April 15, 2004 6:14 AM
Subject: Aurum Cantus
> I'm thinking about ordering a Aurum Cantus Leisure 2 Luxury Edition MK2,
> but it has come to my attention that this is not the same speakers as sold
> on the Europe market. In fact, it's claimed to be inferior to the one on
> the Europe market.
> And that you're providing a picture of Leisure 2 SE, not Luxury Edition
MK2
> and that Aurum Cantus doesn't sell speakers to you?
>
> Could you please provide some clarity on this? I'm really looking forward
> to these speakers.
>
> Best Regards /R. N. Björkegren
>
>
Sedan brevet från Aurum Cantus:
Subject: Reply
From: "aurumcantus" <[email protected]>
Date: Wed, April 14, 2004 22:57
To: "nox" <[email protected]>
Priority: Normal
Hello,
Thanks a lot for your inquiry.
Firstly I need tell you that we have no any business relation with Cattylink. I
don¡¯t know from which channel they can get Aurum Cantus Leisure 2 luxury MK2 only
distributed in Chinese mainland market, but I am suspicious that they are supplying
customers with fake Leisure 2 luxury MK2.
The info your friend told you is completely true, Aurum Cantus Leisure 2 SE(only for
export) and Leisure 2 Luxury MK2 are two completely different products, Cattylink is
using fake pictures to cheat their customers.
I put my explanation in the attachments you will see after you read the files.
Best Regards,
Andrea Liu
======= 2004-04-14 18:11:00 ÄúÔÚÀ´ÐÅÖÐдµÀ£º=======
>Hey. I'm thinking about ordering a Aurum Cantus Leisure 2 Luxury Edition
>MK2 from Cattylink, but a friend told me that this wasn't the same speaker
>as sold in Europe, in fact, it was inferior to the one sold in Europe.
>And that Cattylink are cheating their customers with false pictures.
>
>Could you please provide some clarity on this?
>
>
>
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ÖÂ
Àñ£¡
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡aurumcantus
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡[email protected]
¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡2004-04-15
Här är bilden som följde med mailet från Aurum Cantus:

Jag har skickat iväg ett mail angående svaret jag fick från Aurum Cantus till Cattylink, när svaret kommer så postar jag det här.
Redigerat av nox, 15 april 2004 - 04:58.
Postad 15 april 2004 - 07:19

Detta är väl samma som Cattylinks bild. Cattylink påstår ju inte att dom säljer SE versionen eller har jag fel?. Det är ju bra dock att veta att det är såpass skillnad på versionerna. SE kostar 9000Kr i Sverige och MK2 kostar ca 4500Kr att ta hem. Troligen är det värt att lägga dom tusingarna mer på att handle hos Golden age i detta fallet.
Redigerat av Unregisteredc786ddee, 15 april 2004 - 07:29.
Postad 15 april 2004 - 07:23
Vet inte riktigt.. Jag låter Er avgöra hur pass seriösa Cattylink är och betèr sig.Fast på Aurum Cantus hemsida ser MK2 ut så här:
Detta är väl samma som Cattylinks bild. Cattylink påstår ju inte att dom säljer SE versionen eller har jag fel=. Det är ju bra dock att veta att det är såpass skillnad på versionerna. SE kostar 9000Kr i Sverige och MK2 kostar ca 4500Kr att ta hem. Troligen är det värt att lägga dom tusingarna mer på att handle hos Golden age i detta fallet.
Postad 16 april 2004 - 01:03
DEAR SIR,
ONE THING YOU HAVE TO BE SURE: WE NEVER SAY THAT WE ARE SUPPLYING THE SE
VERSION. THUS WHAT IS THE GROUND OF CHEATING THEN? WE ARE SUPPLYING LEISURE
2 LUXURY MKII VERSION MADE BY AURUM CANTUS. IF THEY SAY AGAIN OUR PRODUCTS
ARE FAKE THAT MEANS THEY HAD PRODUCED THAT FAKED PRODUCT.
PLEASE TELL AURUM CANTUS THAT WE HAVE SENT ALL THEIR MAILS THAT CLIENTS HAVE
SENT US TO OUR LAWYER AND WE ARE PLANNING TO INTIATE LEGAL ACTION AGAINST
THEM FOR DEFAMATION!
CATTYLINK ANALOG RESEARCH
[email protected]
[email protected]
Postad 16 april 2004 - 15:50
Är det någon annan som är villig att ta över ansvaret för gruppköpet...
Jag är intresserad av en Korsun KS99.
Postad 17 april 2004 - 10:10
Är det föresten någon som har kontakt med Snowy? Jag har skickat massvis med mail utan att få svar.
Postad 26 april 2004 - 15:53

Efter att ha lyckats ta mig igenom hela tråden, har jag bestämt mig.
Vill oxå!
Ngn som känner sig sugen på att admin:a ett nytt gruppköp?
pm:a mig
Postad 26 april 2004 - 18:03
Jag har fått nanjidus nya golvare rekomenderad som använder deras fruktansvärt kritikerrosade diskant med 360graders spridning (tydligen bättre än mbl). De har en prislapp på 900$ och är tydligen löjligt lågt prissatta, speciellt med tanke på att bara diskanterna kostar 410$ i kina.
Annars är Compact 3B king of speaker en het kandidat i <1000$ kategorin. Samma element som i proac 2.5 men tydligen mycket mer musikalisk och dessutom snyggare.
Letar man stativare bör man helt klart låna ho´s ett öra... Tydligen mycket välljudande och helt klart ruskigt snygga.
I en annan prisklass har vi Jungson middle silver no.1 ( http://www.angelfire...g.ms1.PAGE.html ) som tydligen ska vara riktigt prisvärda men.... de är kanske liiiiite stora för min lilla etta.

Tänkt förresten på att rabatt inte är något man får automatiskt vid gruppköp, det är något helt enkelt något man måste förhandla fram sig till. Snowy kan vara lite svår på den fronten. (gratisprylar och gåvor är därimot inga probbs)
/Micke
Redigerat av Unregistered3e0d82ed, 26 april 2004 - 18:27.
Postad 26 april 2004 - 18:49
Annars kan ni bläddra igenom hela deras sortiment här: http://www.sendsound...rice=AllProduct (3 sidor)
/Micke
Postad 26 april 2004 - 23:04
Är det snowy som gett dig tipsen ang. högtalare? Säljer Cattylink några av ovanstående eller var kan man få tag i dem?
Compact 3B:n låter onekligen intressant, har du nån länk kanske?
Postad 27 april 2004 - 15:49
länken till 3B:n är http://www.sendsound...=1&productid=92
Här är vad man kan läsa på deras hemsida om högtalarna: (babelfish)
Product information
Overall introduction that, This is draws a portrait series section to fall to the ground the box, Gao of Shizui the high frequency analysis strength the slight signal also can truthfully rebroadcast. But has the very good controlling force intermediate frequency to bear very much listens, is warmth which the fan likes, full, favor, the low frequency level feeling is strong. The quantity feeling is full. The choice neutral high efficiency, the big electric current power merit puts with it matches, its performance leaves adds splendidly.
The sound reached 150hz the rated power from the design excellent voice coil obliging system, the voice coil skeleton has used the aluminum alloy, had the lightest vibration acoustic fidelity and the best heat-resisting effect.
The voice coil ??has used the hexagon ?? aluminum wire. Radiation effect good, magnetic-flux density Gao Jian also the nature are light.
In the magnetism bonded has also filled the low Ferrofluid magnetism fluid, was allowed to speed up thermal disappearing, but also might guarantee when voice coil big tendency located good, and carried on the damping to the vibration system, reduced the mechanical system quality factor, caused the unit the frequency sound curve to be smoother.
After careful design not rule cavity, not only falls the generation of resonance frequency, after but also may ?? to the reflection energy absorption and the transformation, after eliminates the cavity in the fluid. But the generation of resonance frequency permission treble unit use lower limit reduces as far as possible, by displays the treble unit well the merit.
Center the low unit continued to use famous Scanspeaker18W/8545, in multitudinous to have a fever on the famous article frequently obviously its trace, like England's aristocrat Denmark famous factory imperial crown, by world tyrant, WTLSON and so on, numerous.
The resonance frequency lowers to the 28hz ultra low resonance frequency very great degree upper limb folds the link to the design outstanding ?? system,18W/8545 chloroprene rubber is the spacious wave shape, has very big ??? and the very high patience
The voice coil diameter reaches 42, mm, the voice coil line for the optimal approximation hexagon ?? aluminum wire. Its may have the best radiation effect, meanwhile has the high magnetic flux, ?? the aluminum wire compared to the is pure copper wire to have a lower quality, thus can have a better sensitivity. Simultaneously also is helpful to high frequency extending.
?? for high rigid carbon fiber body generation of in concave salt, when big tendency is not easy to distort, it weaves the material take the high rigid carbon fiber as the foundation, superficial building store height damping acrylic acid solution, again increases a coherent carbon fiber in the surface by the manual way. May distort the carbon fiber in the frequency sound Gao Duanqiang division transfers many ??divisions distortion. Guaranteed Gao Duanpin the loud curve is smooth, the sound dyes few
Parameter: Specification: 7 "two groups two units
Fixed impedance: 6 Omega
Recommendation power: 10-120W
Sensitivity: 86dB
Frequency loud scope: 35 - 20000Hz
Box body size: 260×390×893mm
Product body weight: 30kg/
Price: 8,580
Media review article:
rear piano finish...front solid genuie wood
Postad 27 april 2004 - 15:59
ha de gött
Mvh : Danne
Postad 27 april 2004 - 16:08
Även vincent.Vad jag förstått så kan cattylink få fram vad man nu önskar inom kenesisk hifi.
Postad 27 april 2004 - 16:14
Redigerat av Unregistered3e0d82ed, 27 april 2004 - 16:15.
Postad 27 april 2004 - 16:45
Postad 27 april 2004 - 16:48
Såhär skrev snowy i ett tidigare mail:
PLEASE ALSO INFORM OUR FRIENDS OF SWEDEN THAT SOME SHENGYA MODES (SAT1/SPT100) WILL PAUSE IN SUPPLY CAUSE SHENGYA HAS TO DO SOMETHING TO CALM DOWN THEIR EUROPEAN DISTRIBUTORS. (SINCE OUR LOW PRICE STRATEGY HAS GREATLY HARMED THEIR BENEFITS)
/Micke
Postad 27 april 2004 - 17:58
Har du länkar till fler kinesiska högtalare?
Angående Kinas Pro Ac klon, den har enligt Norman samma element, filter och ser likadan ut...men snyggare?

Elektronik i all ära, högtalare känner jag mig lite mer tveksam att importera. Dels är de noggrannare att lyssna om man gillar ljudet i dem samt man kan bygga själv ganska dugliga grejer för 10-15000:- i materialkostnad. (1000$ högtalare).
Men köper någon högtalare är det intressant vad ni tycker om dem, jag vill gärna se mer infomation och om ni har länkar till olika märken i Kina.
edit: SKulle vara intressant att veta vad detta åbäke till högtalare går lös på. Scan speak element brukar låta bra.
http://www.angelfire...xcel6.PAGE.html
Redigerat av Unregistered1c5b3749, 27 april 2004 - 18:10.
Postad 27 april 2004 - 18:53

Postad 27 april 2004 - 19:03
dN.: Ah missade priserna i högra kanten.mange-w > Sekei Price $1599/pair för Dessa.
Jungson Middle no.1 såg ju rätt maffiga ut
http://www.angelfire...xcel6.PAGE.html
Tja 1599$ + 500$ i frakt = ca. 18 000:-
Jag kan utan att provlyssnat dem garantera att de låter väldigt bra. De har bra filterkomponenter och garanterat bra element i Scan Speak(serut som samma diskant som Pro Ac + en 9 tums bas). Lådan ser ganska maffig ut...Hmm..hade jag ine redan två högtalar par hade denna kunnat vara ett mycket intressant alternativ.
Skulle de stått hos en svensk handlare skulle man kunna anta ett pris 30-40 000:- vågar jag nog säga.
Redigerat av Unregistered1c5b3749, 27 april 2004 - 19:08.
Postad 27 april 2004 - 19:19
Seiki är väldigt dyra så jag antar att snowy o norman bör kunna pressa priset på de för 1599$ en hel del.
Såhär skriver norman på frågan hur kinesiska högtalare står sig mot västerlänska pris/prestanda mässigt:
"all those chinese speakers will beat anything at least 4 times more expensive. 200% is not a challenge....
pls see the top part which is the same as this"
Postad 27 april 2004 - 19:24
Postad 27 april 2004 - 20:02
Tror ni det är pris per par eller styckpriser?
EDIT: Om jag inte bara tittade på bilderna så kanske jag skulle sett det....
Redigerat av Unregisteredcf79b69d, 27 april 2004 - 20:04.
Postad 27 april 2004 - 20:45
Postad 28 april 2004 - 20:02

jag bor i gbg, men jag kan tänka mig att ta bilen till till stockholm o hämta mitt paket och ev om det är mer som skall till gbg så kan jag ta det oxå (mot att vi delar på bensinkostnader (tom diesel så det går nog inte på mer än 500-600kr tor, 100mil) dock vore det bra om det är nån där uppe som kan fånga in grejorna från arlanda....
Postad 28 april 2004 - 20:39
Tänkte så du slipper bila så många mil i onödan.
Postad 28 april 2004 - 22:01
Det är nog HiFi Tone du tänker på.Det ska även finnas ett fjärde hongkong baserat exportföretag som säljer hifi.. kommer dock inte ihåg namnet.
http://www.hi-fi-tone.com/
Dom har blandannat märket Huayun:

Huayun Integrated Amplifier A-288
Specification
Power : 150W+150W ( 8 Ω)
Frequency Range : 20Hz-20KHz (± 0.8dB )
Sensitivity : 75mV
Total Harmonic Distortion : 0.08%
Signal to Noise Ratio : 90dB
Input Impedance : 47KΩ
Weight : 25Kg
Simplicity without compromise is the principle behind the construction of the integrated amplifier A-288, using 4 pairs Hitachi MOSFET K1058 and J162, it projects a strong and warm sound character which you don't normally find in integrated amplifiers. With their 120mV working static current, this amplifier could produce 150W/channel (8 Ω ) output. Using Motorola MC33079 chip as the volume control, it effectively reduce data lost during data transmission. The character of A-288 is detail, smooth like silk, and with very good power and lower range control, the mid-range is thick and full of passion, easily let you immerse into the world of music.
Mvh
Henrik
Redigerat av Unregistered3ecb30f4, 28 april 2004 - 22:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar