Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konsten att köpa Canton Ergo RC-L...

265 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canton Ergo RC-L (Golvhögtalare) 1 9,26 (113) Inga priser
27 relaterade trådar
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg) 5 år sedan
Omtag i biorummet (0 inlägg) 5 år sedan
Canton-klubben (364 inlägg) 6 år sedan
CANTON RC-L (308 inlägg) 8 år sedan
De gamla Canton Ergo RC-L (433 inlägg) 8 år sedan
Vill ha tips på golv-högtalare för max 20k där diskanten inte går att mosa. (175 inlägg) 10 år sedan
Klipsch RF 82 II vs KEF Q900 vs Canton Ergo 695 DC (30 inlägg) 11 år sedan
Swans Diva 5.2 vs Canton Ergo RC-L???? (5 inlägg) 11 år sedan
Hemmabioreceiver till Canton RC-L (8 inlägg) 11 år sedan
Distande RC-L (23 inlägg) 11 år sedan
Hur koppla Canton RC-L 'boxen'? (47 inlägg) 13 år sedan
Canton Ergo RCL val av förstärkare (6 inlägg) 15 år sedan
Slutsteg till Canton rc-l (17 inlägg) 16 år sedan
Nya golvare max ~12000:- (47 inlägg) 16 år sedan
Matcha Denon 4308 tillsammans med Canton RCL (0 inlägg) 16 år sedan
Canton RC-L? (41 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare till Canton Ergo RC-L (28 inlägg) 16 år sedan
Bi-amping med Canton RC-L box ? (5 inlägg) 17 år sedan
hårdrock högtalare i 5-8000kr klassen (50 inlägg) 17 år sedan
Stereoförsteg (1 inlägg) 17 år sedan
Canton Rc-l Problem (17 inlägg) 20 år sedan
Vilka tror ni är bättre av dessa två? (48 inlägg) 20 år sedan
HK AVR8500 + (2-kanals steg?) + RC-L (13 inlägg) 20 år sedan
Canton Ergo RC-L (8 inlägg) 20 år sedan
Finns det nåt bättre än Canton Ergo RC-L för 7,5k? (62 inlägg) 20 år sedan
Canton Ergo rc-l (263 inlägg) 20 år sedan
mest prisvärt? 8000-15000 (89 inlägg) 20 år sedan

Postad 24 september 2004 - 08:33

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Höjt? - står ju fortfarande €349. härmed lagt en beställnig - bra guide föressten, har också Handelsbanken så det var smidigt.

Passade även på att påminna om att de inte skulle glömma o lägga med orginalspiks i.

Svarta RC-L på väg till mig snart  :)

kul kul, och sedan får du berätta hur det låter med 3805 =)

Har själv ett par RC-L sedan ett antal år tillbaka. Funderar på att köpa ett par till som bakhögtalare. Lite overkill? Visst, hade kunnat tänka mig ett par små 702:or bak men dom är dyrare.

Vad kör ni andra bak, som har RC-L fram?

OT hela ämnet:
köper du rc-l bak så gör jag åxå det! :D men det innebär såklart ett extra slutsteg eventuellt också försteg. =)

ska välja ett alternativ väldigt snart;
#1: 4st 302:or + 502:a (mest aktuell och rimlig)
#2: par RC-L + par 302 + 502:a (mycket dyrare då det åxå behövs slutsteg)
#3: par 302 + par ergo-f + 502:a

OT-fråga som inte behöver svaras, orkar inte starta ny tråd:

behöver man flerkanalsslutsteg för att få det bästa ut ur surround?

edit: har redan frontar såklart!!! slutstegsdrivna 1002:or som äger RC-L! =)

Varför inte ett par 202 och ett par ergo f + en 502 som jag har?

Då får du likadana element i RC-L´s mellan och övriga högtalares element för perfekt klangmatchning =)

Postad 23 oktober 2004 - 19:40

stigerud
  • stigerud
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Köpte mitt första par RC-L precis när de kom ut, och då drev jag dem med en sony 925:a sedan en 940. Sålde dem o ångrade mig o köpte ett par nya tillsammans med en AVR7000. Visst går det att driva dem med dessa stärkare men de vill ha mer, mycket mer för att låta riktigt bra!

Så att snåla på förstärkeriet är som att köpa en ferrari o bara köra runt i stan...

(har alltid köpt i sverige...)

Postad 13 oktober 2005 - 17:01

TopGun
  • TopGun
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Kan bara bekräfta att Hifi-Fabrik har mkt bra service, även när du behöver utnyttja garantin.

Jättenöjd, har handlat där i flera omgångar.

Postad 14 oktober 2005 - 01:07

-=Kotten=-
  • -=Kotten=-
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Köpte ett par på technikdirekt. Billigare frakt sen var packningen grym. Kartongerna fint ordentligt inplastade på pall. Hifi Fabrik skickar kartongerna som löskollin. Fraktbolag är inte direkt varsamma med sånt.... :P

Postad 16 oktober 2005 - 18:34

johnny.company
  • johnny.company
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har beställt svarta RC-L :unsure:

Postad 17 januari 2006 - 17:33

henke hifipower
  • henke hifipower
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag beställde 1 par rc-l och en cm500 till mig för några dagar sen och jag har betalt in pengar o allt, idag fick jag 2 mail från ups, 1 paket på 32 kg och ytterligare 1 på 32 kg, men det borde ju vara yttreligare 2 paket rc-boxen + min cm500.

vad göra?
ska jag avakta eller borde man maila hifi-fabrik direkt?

Postad 17 januari 2006 - 19:02

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Jag beställde 1 par rc-l och en cm500 till mig för några dagar sen och jag har betalt in pengar o allt, idag fick jag 2 mail från ups, 1 paket på 32 kg och ytterligare 1 på 32 kg, men det borde ju vara yttreligare 2 paket rc-boxen + min cm500.

vad göra?

<{POST_SNAPBACK}>

boxen kommer med posten så av vakta men hur dom har skickat centern det är frågan
men skicka ett mail till dom så får du svar på vad sakerna är någonstans

Postad 17 januari 2006 - 19:35

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Måste fråga. Alla dem andra högtalarna som ser likadana ut som RC-L. Vad är det som skiljer dem åt?

//Loofy

Postad 17 januari 2006 - 20:48

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Måste fråga. Alla dem andra högtalarna som ser likadana ut som RC-L. Vad är det som skiljer dem åt?

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

boxen och frekvensgången

Postad 18 januari 2006 - 09:20

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

vad göra?

<{POST_SNAPBACK}>

Lika bra att fråga hifi-fabrik direkt. Som du säger borde du fått 2 mail till från UPS. Hifi-fabrik brukar ju vara snabba med att svara.

Postad 18 januari 2006 - 10:51

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

boxen och frekvensgången

<{POST_SNAPBACK}>

hehe vad jag egentligen menade var. Är alla dessa högtalare egentligen samma högtalare, fast vidareutveckling av någon? Vilka är isf gamla vilka är dem nya osv.

//Loofy

Postad 03 april 2006 - 18:20

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Köpte mina svarta Canton RC-L från tyska eBay för 6200:- inkl. alla avgifter från ett företag. Tog två dagar att skicka dem, tre dagar att föra över pengar. (Konstigt att det tar längre tid att föra över pengar... [:blink:] ). Jag är grymt nöjd hittills! Och vilken finish det är på dem, riktigt fina.

Edit: De var alltså helt nya.

Redigerat av t93pan, 03 april 2006 - 18:40.

Postad 13 november 2006 - 17:10

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag beställde ett par RC-L från hififabrik.de i fredags och nu undrar jag
den tillhörande boxen följer väl alltid med ??

Det står inget om den nånstans.

/Chuji

Postad 13 november 2006 - 17:18

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Den ska följa med. Det är därför de kallas RC. :)

Postad 13 november 2006 - 17:24

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ok
Så fiffigt, vad står RC för då?

/Chuji

Postad 13 november 2006 - 17:54

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Ok
Så fiffigt, vad står RC för då?

/Chuji

<{POST_SNAPBACK}>

rums compensation

Postad 23 oktober 2007 - 21:19

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Nu gjorde jag exakt samma sak, fast jag passade på att beställa CM 502 i samma veva också =)

Canton RC-L + Canton CM 502

1010 euro inklusive frakt. Pretty ok :)

Jag använde mig av online-betalning, genom Swedbank, använde deras IBAN-nummer.

Hoppas att allting gick bra... återkommer med besked när jag väl fått grejerna ;)

Postad 24 oktober 2007 - 09:29

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Ser fram mot att läsa om intrycken. Under 10' för den kombon är ju rätt prisvärt ...

Postad 26 oktober 2007 - 13:48

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Ser fram mot att läsa om intrycken. Under 10' för den kombon är ju rätt prisvärt ...

Ja, verkligen...! Speciellt när de inte ens finns att köpa nytt i Sverige längre. Iaf inte genom onlineshopp. Kan möjligen finnas på Hifi-stället i centrum i Göteborg, men då kostar de nog bra mycket mer än så...

Återkommer så fort jag fått dem.

Mvh

Postad 31 oktober 2007 - 00:37

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Nu har jag fått centern och RC-L-boxen. Dom strulade till det lite genom att dela upp frakterna, vet inte varför. Allt verkar ok dock.

Men RC-L har precis lämnat tyskland (UPS-tracking) och är väl här på slutet av denna vecka eller början på nästa.

För övrigt riktigt bra och snabbt.. beställde ju förra veckan.

Slå till!

Postad 01 november 2007 - 13:08

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
###### UPS-****.

De ringer ju inte när de närmar sig utan förväntar sig att folk ska sitta hemma som en ###### idiot och vänta på paketet. Folk har ju jobb att sköta.

Fick ändra leveransadress till jobbet och det blir jäkligt intressant att se hur jag löser 64kg paket till jobbet imorgon.

Som tur jobbar man och bor centralt i gbg, och mamma också, får springa bort och hämta hennes bil, åka tillbaka till jobbet, be någon snäll kollega att hjälpa mig med lyftandet (och en kille som är stor och stark och spelar am fotboll är borta hela dagen imorgon för knä-operation, lol!) .. sen åka hem med högtalarna, lämna dem och sedan åka tillbaka, lämna bilen, gå tillbaka till jobbet.

Allt för att UPS inte kan ringa ett jäkla telefonnummer när de håller på och närmar sig leveransadress.

Alltså jag är så otroligt förbannad nu så jag kan knappt beskriva det...

Postad 01 november 2007 - 18:49

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

###### UPS-****.

De ringer ju inte när de närmar sig utan förväntar sig att folk ska sitta hemma som en ###### idiot och vänta på paketet. Folk har ju jobb att sköta.

Fick ändra leveransadress till jobbet och det blir jäkligt intressant att se hur jag löser 64kg paket till jobbet imorgon.

Som tur jobbar man och bor centralt i gbg, och mamma också, får springa bort och hämta hennes bil, åka tillbaka till jobbet, be någon snäll kollega att hjälpa mig med lyftandet (och en kille som är stor och stark och spelar am fotboll är borta hela dagen imorgon för knä-operation, lol!) .. sen åka hem med högtalarna, lämna dem och sedan åka tillbaka, lämna bilen, gå tillbaka till jobbet.

Allt för att UPS inte kan ringa ett jäkla telefonnummer när de håller på och närmar sig leveransadress.

Måste faktiskt säga att för egen del så har ups och även posten fungerat ypperligt.

Har kunnat be dom ringa 30 min innan så man kan åka och möta upp, och även ändrat adressen till där jag befann mig.

Blir intressant att höra dina lyssningsintryck.

Hälsningar Tomas

Postad 01 november 2007 - 19:48

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

###### UPS-****.

Måste faktiskt säga att för egen del så har ups och även posten fungerat ypperligt.

Har kunnat be dom ringa 30 min innan så man kan åka och möta upp, och även ändrat adressen till där jag befann mig.

Blir intressant att höra dina lyssningsintryck.

Hälsningar Tomas

Posten funkar kanonfint.

Och UPS också... men det var inte först förrän jag tjatade på dem. Kan rapportera att ett par Canton Ergo RC-L nu står i mitt vardagsrum =). Har min lilla digitalkamera hos min mor så jag har inte fotat paketet än (ska inte öppna dem riktigt än då jag väntar på annan hårdvara att få leka med också... :-).

Jag har dock öppnat toppen för att se om det var rätt färg och det var det. Kanoners!

Vad som hände var alltså att jag ringde dem och bad dom leverera till jobbet och sen så ångrade jag mig en halvtimma senare då jag fick reda på att vi jobbar halvdag imorgon... gjorde klart det jag hade på jobbet (kund godkände tidigare än väntat! :() och rusade hem. Och då helt plötsligt ringde UPS och sa att "föraren är hos dig runt 15-tiden" .. jaha tänkte jag.. frågade henne om varför de helt plötsligt ringer, det var ju bestämt att de inte skulle ringa... "jo men du var ju så snäll och ville hjälpa till med lyftandet, chaffisen hade så svårt för dom för att de var så tunga"...

Sen så plingade det på 15.15 på min porttelefon, gick ner till porten, släppte in honom, han rullade in med kärran, lämnade båda högtalarna i hissen och vi åkte upp och lastade av och sen åkte han. Så jag kan väl inte säga att jag hjälpte honom så. Mkt svammel det blev.

HURSOMHELST!

Hifi-Fabrik skötte sig väldigt bra, förutom att de skickade center+box i separat försändelse än RC-L. Dock gick det ju ganska fort ändå, beställde ju förra veckan.

Jag är totalnöjd. Är säker på att jag kommer gilla ljudet också :-)

SLÅ TILL!

PS: Det finns ett par som heter 902 DC på Hifi-fabrik.de .. vad är det för golvare?

Postad 02 november 2007 - 18:40

Glen Benton
  • Glen Benton
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Välkommen till bas-himlen shuriken. Du lär inte bli besviken på RC-L om du matar dom ordentligt med ström.

/GB

Postad 02 november 2007 - 18:55

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Välkommen till bas-himlen shuriken. Du lär inte bli besviken på RC-L om du matar dom ordentligt med ström.

/GB

Hehe, både jag och mina grannar ser fram emot det. Jag gav dem en liten varningens tecken i trappuppgången igår faktiskt ;).

Det är väl den där boxen som har gjort det knepigare med inkopplingarna bara.

Postad 21 februari 2008 - 11:49

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Tja.

Ska hälsa från Hifi-Fabrik och säga det är slut med att skicka dessa till Sverige pr 1/1-2008.

Hello Lars,

thank you for asking in our shop.

I am sorry to say we cannot ship Canton-Products to Sweden anymore since beginning of this year.

--
kind regards

Daniel Bender

Our homepage: www.hifi-fabrik.de

Our email-adress: [email protected]
--
Hifi-Fabrik e.K.
Kirrlacher Str. 12a
68789 St. Leon
Germany

Tel. ++49-6227-545981
Fax ++49-6227-880171
________________________________________________________________________________

Försöker att hitta ett kompromis med dem just nu, Alternativet är att DHL hämtar upp de för mig nämnligen (skönt att jobba med logistik och ha eget DHL kundnummer). Anywho, poster lite senare med hur det har gått.

Redigerat av gekados, 21 februari 2008 - 11:50.

Postad 21 februari 2008 - 11:54

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Har du frågat om någon motivering? Är det så enkelt att Canseda sagt till atrt Canton måste se till att deras återförsäljare rättar in sig i ledet?

Postad 21 februari 2008 - 12:00

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Har inte frågat om någon motivering än.

Och de kommer inte erkänna att de inte får sälja över gränsorna, eftersom det strider emot EU's regler om fri handel inom EU ;-)

Lite grann därför jag frågade dem om DHL kunna hämta upp på plats.

Antagligen har Canton sagt åt de att slutta sälja över gränsen, då det förstör marknadet för svenska återförsäljare, men de får aldrig erkänna det..

Har en förtid i radio/tv branschen för ett störra japansk bolag och då var det precis samma sak. Canton's fabrik tar antagligen olika prisar från distributörer/återförsäljare i olika länder..

Vi får se.. Har frågat andra företag också, för att se om det blir samma svar.

Postad 21 februari 2008 - 12:57

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Blir intressant att höra om det leder någonstans. Som du säger så brukar det komma rätt luddiga svar där man oftast ändå kan ana vad som ligger bakom. Därav min fråga. Otroligt surt. Synd för Canton åxå som inte fattar att tex i ditt fall är alternativet till RC-L kanske - JBL eller Infinity.

Postad 21 februari 2008 - 12:57

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Det är inget problem om man kan få hämtat upp dem :

Hello,

TL> I'm sorry to hear that. But what if I arrange so that DHL pick up a set from your place. Would that be an option ?
Sure, this would be no problem!

--
Best regards

Daniel Bender

Weitere Topangebote unter www.hifi-fabrik.de
--
Hifi-Fabrik e.Kfm.
Kirrlacher Str. 12a
68789 St. Leon

Kanske man skulle göra en ny tråd och se om fler ville ha med samtidigt.. OM det nu blir denna. Fpr vi se efter helgen :)

Postad 21 februari 2008 - 13:05

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4 219 inlägg
  • 0
Cool att det går att fixa. Daniel Bender har alltid varit mycket lätt att ha med att göra.

Det är ju himla trist om någon återförsäljare eller agent i Sverige har läst alla goda omdömen om hififabrik på minhembio och sedan utövat påtryckningar i Tyskland för att slippa konkurrensen.

Genomruttet, i så fall.

Glad att jag hann köpa mina RC-L innan de slog igen luckan, i alla fall. De kommer jag inte skiljas från i första taget.

Redigerat av Unregistered1197, 21 februari 2008 - 13:07.

Postad 21 februari 2008 - 13:13

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Observera bara att det är lite andra garanter om du hämtar upp dem. Dels står du risken vid transportskador och dels står du för frakten vid reklamationer. Alltså nästan som att köpa beg förutom att om det blir fel på ett element eller boxen så är det ju rätt billigt att skicka/få hemskickat nytt.

Kul om du kan meddela ett totalpris hem till dig.

Postad 21 februari 2008 - 13:22

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Observera bara att det är lite andra garanter om du hämtar upp dem. Dels står du risken vid transportskador och dels står du för frakten vid reklamationer. Alltså nästan som att köpa beg förutom att om det blir fel på ett element eller boxen så är det ju rätt billigt att skicka/få hemskickat nytt.

Kul om du kan meddela ett totalpris hem till dig.

Transportskador står speditöran för, inte jag personligt, så händer något får de betala ut ersätning.

Ska återkomma med ett totalpris inkl allt inom kort. Bemärk att priset på högtalarna numera är 799€ (~ 7600sek)

Postad 21 februari 2008 - 13:44

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Pris totalt :

Canton Ergo RC-L: 799€ ~ 7535 sek (€ = 9,43, nordea, 080221)
Frakt med DHL (85kg, 3 kolli): 530 sek

Total pris : 8065 sek.

Inte så farligt alls. Ska kolla om hifi-fabrik kan fixa den gamla pris på 349€/stk :)

Postad 21 februari 2008 - 14:31

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Transportskador står speditöran för, inte jag personligt, så händer något får de betala ut ersätning.

Ska återkomma med ett totalpris inkl allt inom kort. Bemärk att priset på högtalarna numera är 799€ (~ 7600sek)

Efter otaliga bråk med transportörer så håller jag bara med bitvis. Är det uppenbart är det inga problem MEN det är hopplöst att ha med dem att göra ibland. Det är så jäkla mycket ursäkter. För dåligt förpackat, för dåligt märkt, för stora lådor osv ...
Hoppas dock att du slipper det.
8' är de i alla fall värda tycker jag ... även om man kan köpa dem beg för 5' om man har tålamod. Skönt att kunna välja färg åxå.

Postad 21 februari 2008 - 14:38

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Efter otaliga bråk med transportörer så håller jag bara med bitvis. Är det uppenbart är det inga problem MEN det är hopplöst att ha med dem att göra ibland. Det är så jäkla mycket ursäkter. För dåligt förpackat, för dåligt märkt, för stora lådor osv ...
Hoppas dock att du slipper det.
8' är de i alla fall värda tycker jag ... även om man kan köpa dem beg för 5' om man har tålamod. Skönt att kunna välja färg åxå.

Jobbar med DHL dagligen, och det brukar inte vara några större problem. Klart att det ibland kan strula med något, men det är mycket sällan. Och eftersom vi använder DHL för nästan alla våra transporter, då har vi ett ganska bra förhållande med dem. Men helt säkert, blir det dessa ska jag se till att hifi-fabriken slänger de på en pall och surrar fast de bra :)
Som privatperson, då kan man få stora problem med transportörar, det håller jag med om !!

Postad 21 februari 2008 - 14:55

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Jobbar med DHL dagligen, och det brukar inte vara några större problem. Klart att det ibland kan strula med något, men det är mycket sällan. Och eftersom vi använder DHL för nästan alla våra transporter, då har vi ett ganska bra förhållande med dem. Men helt säkert, blir det dessa ska jag se till att hifi-fabriken slänger de på en pall och surrar fast de bra :)
Som privatperson, då kan man få stora problem med transportörar, det håller jag med om !!

Där ser man hur olika uppfattning man kan ha.
Vi kör åxå mycket DHL - i jobbet. Gissar att det blir nog närmare ett tiotal om dagen. (Kollade dryga 30 fakturor igår och det var nya idag.) Visst är det rätt sällan det blir fel men ibland blir man förvånad hur jäkla korkade de kan vara i sitt resonemang.

Postad 21 februari 2008 - 23:55

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Fan vad jag är glad över att jag slog till då =)

Och då fick man paret för 700 euro (+ att jag slog till en nedprutad ny Ergo CM 502 också!)

Postad 22 februari 2008 - 00:14

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Fan vad jag är glad över att jag slog till då =)

Och då fick man paret för 700 euro (+ att jag slog till en nedprutad ny Ergo CM 502 också!)

Nöjd med ljudet också?

Postad 27 februari 2008 - 10:11

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Fan va glad man bli nu att man hittade denna tråden i tid!
jag samt gekados gick ihop och la en gemensam bestsällning på 2 par RC-L black samt en 502...

Längtar så sjukt till högtalarna kommer i början på nästa vecka (borde bli så) och jag tycker fler borde gå ihop och lägga större ordrar därifrån!

7000sek INK frakt gick mitt par på, tror jag gjort ett av de bästa köpen i mitt liv iaf!
Så det går fortfarande väldigt bra att få det gamla priset plus rabatt shuriken :)

Hoppas fler tar chansen och köper dessa underbara högtalare till en spottstyver =)

MVH David

Postad 27 februari 2008 - 11:22

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Yup, inget fel på priset, tyskarna går att prata med, 690€ =D
Dock skickar hifi-fabrik inte till sverige längre, så man får ordna transporten själv :)

Elektrowelt24 gav samma pris kan jag ju hälsa och säga, vet inte om de skickar till Sverige, valde hifi-fabrik, då de kändes mycket mer professionelle.

Postad 27 februari 2008 - 12:43

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0
Onekligen prisvärt.
Ser fram mot några rader då de anlänt och kopplats in. :)

Postad 28 februari 2008 - 13:13

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Förhoppningen är att polarn skall komma hit och ta lite snygga bilder när dom är i hamn!
En fin liten pall på 87kg kommer till mig mitten av nästa veckan, och väntan är olidlig :P
Nu brinner det i knutarna efter ny kringelektronik också, skit :lol:

Postad 03 mars 2008 - 20:42

widde
  • widde
  • Beroende

• 1 211 inlägg
  • 0
Fan också att det är svårt att få tag på dessa burkar i Sverige.. Tycker det är så omständigt att behöva handla från andra länder och förskottsbetala m.m...

Men vad är det som är så guld med de här Cantonhögtalarna? Vad gör boxen som man får till? Vad är den till för och hur kopplas den in?

Postad 03 mars 2008 - 21:23

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Fan också att det är svårt att få tag på dessa burkar i Sverige.. Tycker det är så omständigt att behöva handla från andra länder och förskottsbetala m.m...

Men vad är det som är så guld med de här Cantonhögtalarna? Vad gör boxen som man får till? Vad är den till för och hur kopplas den in?

högtalarna betingade ett pris på över 20k när dom såldes i sverige så man kan säga att man köper biligt i tyskland.
boxen den är en ren opförstärkare och den är en rumskorrigerare
boxen kopplas mellan förförstärkaren och slutsteget

Postad 04 mars 2008 - 11:34

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

högtalarna betingade ett pris på över 20k när dom såldes i sverige så man kan säga att man köper biligt i tyskland.
boxen den är en ren opförstärkare och den är en rumskorrigerare
boxen kopplas mellan förförstärkaren och slutsteget

Den boxen finns inbyggd i RC-A ... finns rattar på baksidan av högtalarna. Å andra sidan kostar RC-A 20K. Fast det är ju inte den enda skillnaden, RC-A har väl nån sorts nyare teknik.

Även om du köper RC-L från deutschland + ett slutsteg för 4-5k så kommer du undan bra mycket billigare.

Kolla annonsmarknaden här, finns en Vincent SP-331 slutsteg för 4,500 kr.... köp. Jag köpte min begagnad från Tyskland, 5k inklusive frakt. Killen hade haft den i 6 veckor, och jag fick tag i färgen svart som jag så gärna ville ha!

Postad 04 mars 2008 - 12:16

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8 314 inlägg
  • 0

Den boxen finns inbyggd i RC-A ... finns rattar på baksidan av högtalarna. Å andra sidan kostar RC-A 20K. Fast det är ju inte den enda skillnaden, RC-A har väl nån sorts nyare teknik

Den "nya tekniken" är aktiv bas. Dvs inbyggd förstärkare till basarna.

Postad 04 mars 2008 - 13:11

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Den boxen finns inbyggd i RC-A ... finns rattar på baksidan av högtalarna. Å andra sidan kostar RC-A 20K. Fast det är ju inte den enda skillnaden, RC-A har väl nån sorts nyare teknik

Den "nya tekniken" är aktiv bas. Dvs inbyggd förstärkare till basarna.

därav min förklaring "nån sorts nyare teknik" – dvs att jag inte visste riktigt vad nyheten är ;)

Postad 11 mars 2008 - 19:05

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Fick hem mina rc-l idag (tillsammans med cm 502).

Första intrycket är riktigt bra, de låter kalla, men det är att förvänta. Men redan nu får de terrariet att skaka som fan...
Svårt att förklara första intrycket, men de är helt enkelt musikalske och får musikken att svänga på ett helt nytt sätt! När de mjuknar upp kommer jag bli värsta soffpotatisen :(

Postad 11 mars 2008 - 19:28

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Mina kommer ju imorgon .. längtar lite kanske ........ :( LIIIIIITE ... vill ha dom nuuuu haha

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.