Någon som vet om det går att ansluta canton ergo rc-l till denna underbara förstärkare?
Det jag tänker på är den lilla boxen som jag idag kopplar in mellan för och slutsteg på min avr7000.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Seeker AI-70 *
Startad av
Unregistered3ecb30f4
, Aug 14 2004 12:44
432 svar till detta ämne
Postad 05 September 2004 - 08:27
Jag är också mycket sugen på denna.
Någon som vet om det går att ansluta canton ergo rc-l till denna underbara förstärkare? Det jag tänker på är den lilla boxen som jag idag kopplar in mellan för och slutsteg på min avr7000. Postad 06 September 2004 - 15:16 Jag vet alla fall att det går till Korsun D9 Bifogad fil(er)Postad 06 September 2004 - 17:00 När Norman pratar om Korsun D9 menar han då att den passar bättre till hifi än hemmabiostärkare? Vet fasen inte hur jag ska göra, antingen blir det en Korsun D9 lr AI70 Postad 07 September 2004 - 07:32
Tolkar det som att han pekar på D9:ans bättre prestanda, men AI70's bättre paketlösning. Det medför ju en hel del komplexitet och begränsningar om man väljer D9:an.
Spelar prestandan störst roll så är D9:an det självklara valet. Ska den bara användas till AV så ställs likvärdigt höga krav på försteg eller kanske mer aktuellt dekoderdel i DVD-spelare, som förstör helheten om den är undermålig. Gäller alltså att tänka till lite om man väljer D9:an, eller om man vill ha ett system som är uppbyggt av komponenter och lätt utbyggbart! Postad 07 September 2004 - 08:28
Mm, den ser riktigt fin ut. Hade dock helst velat haft en receiver med inbyggda dekoders. Postad 07 September 2004 - 10:26
Norman skrev till mig att till AV är seeker mycket bättre än D9,
men att D9 även gör bra ifrån sig som stereo amp. Redigerat av kalenen, 08 October 2004 - 16:59. Postad 07 September 2004 - 10:35
Jag tolkade det helt som att det var det mer självklara valet dom du ville ha AV-delen, just p.g.a. funktionen fördelarna, inte vad gäller prestanda ljudkvalitet över D9.
Redigerat av EuphoniC, 07 September 2004 - 10:37. Postad 07 September 2004 - 10:37
usch då, blir riktigt sugen på en seeker.
Men det verkar inte som att man kan koppla in boxen till ett par canton rc-l så jag får väl lugna mig. Postad 07 September 2004 - 13:20 sant det blir svårt att utnyttja den till dvd med DD eller DTS ljud men du kan ju alltid koppla in den mellan cd-spelare eller dvd-spelare (analogutgång) och förstärkaren så att du kan utnyttja den vid 2-kanals lyssning. Mvh Henrik Postad 07 September 2004 - 13:47
Jo, det är iofs möjligt.
Men hade helst sett att den kom till användning även vid dd och dts spår. Jag ser ganska mycket film och då är det dd eller dts som gäller. Postad 08 September 2004 - 21:45
Tror ni att en seeker skulle kunna driva mina rc-l fullt ut ?
Eller är det ett slutsteg som gäller i så fall ? Postad 13 September 2004 - 21:22 Tror inte det finns nån här som kan svara på din fråga. Visst kan man tro att den borde klara av den lasten eftersom förstärkaren väger nästan 30 kg, men vikten säger ju inte allt. Ska själv beställa en Seeker, känns lite som grisen i säcken men den verkar hålla måttet //Rickard Postad 13 September 2004 - 21:32
Blev en korsun d9 för mig istället.
Mest pga möjlighet att separera för/slutsteg. Ska bli intressant att höra lite intryck om seekern sen. Postad 13 September 2004 - 22:10
Jag har också bestämt mig ikväll. Det blir en Seeker. Dock har ja ingen aning hur det skulle gå om stärkaren går sönder. Får säkerligen vänta i 2-3 månader. Samt att frakten lär hamna ca 800:- dit bara.
Men man får ta risker. De verkar bra på service delen iaf. Postad 16 September 2004 - 06:25
Hi!
I've read this article about chinese AV-Amps - as far as I understood it (the english part) - with deep interest. I'm lookin' for an AV-Amp, not too expensive. I already own a Korsun v8i with nubert nuWave 125 speakers with ABL, (http://www.nubert.de) which is a german brand (excellent relation between price and achievement of the speakers). My Player is a Philips DVD 963 SA. Now I'd like to buy a good AV-Amp and whilst I searched for a good price for the Korsun D9 I found this forum. Unfortunately I don't understand the norwegian language, but it was very interesting what I read about other chinese brands here in english. Maybe someone can help me. I'd like to know more about the Seeker AI-70 and the SPark / Cayin D1205.1A. The plan is to combine the AV-Amp with the Korsun v8i which should then drive the frontspeakers. The Philips is able to decode Dolpby Digital 5.1 and dts so I don't nessecarily need decoding. On the other hand I'm interested in in features like Dolby ProLogic IIx, neo 6 or features like Yamahas YPAO or Denons Auto-Setup with RoomEQ... Okay, maybe I don't really need these but what I really need to connect my SACD-Player with the amp. So maybe you can help me with some hints and where to buy these Amps. THX in advance GrEeTinX'n'BleZZinX Phish Postad 21 September 2004 - 09:37
Hi!
Sorry for disturbing again... can somebody please put the results of the discussion of choosing between Korsun D9 and Seeker AI-70 together? What are the advantages and disadvantages between these both? Specs, prices,m where to buy (even in Sweden)? Thank very much in advance! GrEeTz Phish Postad 21 September 2004 - 09:56
Phish: Neither can be bought in Sweden, but it (both) can be imported at a low price from http://www.coemaudio.com.
Both cost around $1100 US, Seeker being a little cheaper than the Korsun. The Korsun D9 is more of a audiophile machine, which is mainly developed to play SACD/DVD-Audio directly from a SACD/DVD-Audio player, that is why it lack digital processing and digital inputs. So you need an external decoder if you want the D9. The Seeker is a full blown receiver. Which one to choose? Tricky question, since they're designed for difference types of customers. - The Seeker is a receiver, so it's the easy way out for the home theater guy. - The D9 is, like I said, more towards the audiophile camp. You get less processing of the signal, so it's better from an audio point of view, but you might get a hard time to solve some situations that you would have taken for granted with a receiver, for example; any component that gives digital audio output, such as HTPC, XBOX. You can of course run TV-audio (stereo) through the D9, but you dont get for example Dolby Pro Logic (and it's versions) decoding for 5.1-like audio. Bottom line is, to get all the possibilities offered by the Seeker, you have to combine the D9 with an external decoder, so you get all the digital inputs and the digital processing.... that is, if you want to use such things. Still, you have the advantage of being able to hook up your fancy SACD or DVD-A player directly to the D9, and bypass any digital processing outside of the player itself. Edit: $1100 includes shipping and Swedish VAT which is 25%. Redigerat av EuphoniC, 21 September 2004 - 10:04. Postad 23 September 2004 - 20:57
När kommer den första seekern hem till Sverige?
Jag är riktigt sugen, men skulle gärna få lite lyssningsintryck först. Vet dock inte om jag kan vänta så länge. Postad 23 September 2004 - 21:34
Ligger nån beställning på seeker ai-70 i senaste gruppköpet tror jag. Om några veckor så kommer det kanske ett utlåtande om nu peronen i fråga känner sig manad.
Mvh Henrik Postad 23 September 2004 - 22:56
Jag har beställt en..Det är ju bara pengar
Nu är väl inte jag nån proffs recensent(stavning?),men jag kommer att skriva mina intryck och upplevelser om den så fort den anländer.(som i mitt tycke skall vara imorgon Postad 25 September 2004 - 22:50
Säg till om nån av er vill sälja sen när ni fått hem dom.
Förresten, vart bor ni. Skulle vara kul att höra en innan jag ev. beställer. Jag kommer iofs. inte orka vänta så länge misstänker jag... Postad 26 September 2004 - 11:41
Jag väntar på min från coem nu. Hoppas för all del den är riktigt bra...
Postad 30 September 2004 - 12:00
Någon som vet hur man ställer om den till engelska? Eller någon som har provat..
Kinesiska är väl inget roligt. Har inte lärt mig det än. Väntar på min nu. Seeker AI70 Mvh Niklas Postad 30 September 2004 - 14:17 * No english manual * är det på denna modell Såg att en kille på ett spanskt forum skrev att den kom levererad med engelska som standardspråk. Mvh Henrik Postad 17 October 2004 - 15:37
Börjar det närma sig leverans för er som beställt? Skulle vara riktigt kul att läsa lite om denna maskin
Postad 17 October 2004 - 17:03
Våra grejer anländer nog till Sverige denna vecka.
Så ni får hålla ut Redigerat av kalenen, 17 October 2004 - 17:03. Postad 17 October 2004 - 19:47
Jag kommer iaf att göra ett stort test på denna maskin. Kommer komma en Recension på den av mig. Hoppas jag kan få tag i en kamera också.
Har lite jag kört nu innan som jag kan referera till.. Denon 3805, RXV-650, Onkyo-Tx-Sr601, Vincent Sv388 mm mm. Väntar på min också som lär dyka upp i slutet av veckan alt början nästa vecka. Postad 17 October 2004 - 20:40
Nixda1: Jasså du beställde en också
Postad 19 October 2004 - 03:24
Tänkte skaffa mig min första hemmabio nu och har läst mycket här i forumet i några veckor nu. Råkade nu utforska kina avdelningen och slank in här.
Blev väldigt intresserad av denna reciver den ser ju onekligen cool ut och från vad jag har läst från er så verkar det ju som den kan vara riktigt bra. Min första fråga blir om det är osmart att köpa denna som instegs reciver? Dessutom om jag har förstått det rätt att denna används som t ex. en reciver som Denon AVR-2805 eller motsvarande h/K eller liknande eller finns det någon funktion som saknas för att användas som en hemmabio reciver (om man bara vill ha en vanlig dvd kopplad till den). Det är ju ett gruppköp pågång nu från coem nån som vet om jag har förståt det rätt att coem säljer den? Slutligen funderar på AudioPro black diamond som golvare och resten av serien skulle högtalare ur denna prisklass/storlek funka bra till ai-70 eller skulle jag klara mig med nåt mindre? Har fått för mig att det inte skadar med en bra reciver. Postad 19 October 2004 - 07:17
Jag tror att för ca 7000:- hittar man nog inte en bättre stärkare ny idag, Iaf inte i Sverige
Då jag ej lyssnat på den än kan jag ej uttala mig hur den låter. Det första som kommer slå mig är hur brusnivån är på dessa produkter, samt kvaliten på fjärr samt fronten osv. Den ska även vara väldigt strömstark. Frågan är varför den väger 28 kg och inte har mer effekt? Någon som såg vilken mätnings standard de använde, det stod 6*145W. Jag tror den pumpar på mer. Mvh Niklas Postad 19 October 2004 - 07:47
Inte en chans att den ger mer än 6*145 watt med alla kanaler drivna. Inte en enda liten, liten, liten chans. Varför skulle den då ge mer? Och hur kan du säga vad som kommer "slå dig" när du inte hört den? Förstår mig inte på folk här ibland..
Postad 19 October 2004 - 09:26
Javisst, den finns. Du har några dagar på dig at fundera Postad 19 October 2004 - 09:56 Vad bra då vet jag det. Bara att bestäma sig nu då Redigerat av MrNisMisk, 19 October 2004 - 09:58. Postad 20 October 2004 - 13:38
Har ställt frågan tidigare i detta forum, men nu är det nära ett till gruppköp så jag tänkte höra om någon vet om man kan koppla i rc-l boxen på ett bra sett med Seekern (detta bör göras mellan försteg och slutsteg).
Om man tittar på det första inlägget i tråden av Henrik ser man på de bilderna att det finns 6.1 Channel Input samt 6.1 Channel Output. Frågan är nu, kan dessa fungera som main-in/pre-out ? Misstänker väl att det inte fungerar som main-in... Tacksam för svar. Postad 20 October 2004 - 16:44 Nej men Larzzon! har du sålt din Korsun D9? Den som var så spännande Hoppas du på seekern istället? Postad 20 October 2004 - 16:56
Nej jag har inte sålt den, köpte den från Golden age music och reklamerade den då det var ett mycket högt grundbrus i den. Man kunde stå mitt i rummet och höra bruset i alla kanaler. Valde att ta pengarna tillbaka så jag är på jakt efter en ersättare. Om jag skulle veta att det var ett måndags exemplar skulle jag beställa en ny från Kina istället. Men är lite rädd att det ska vara samma fel på den. Postad 20 October 2004 - 19:06
nurfen:
Jag menade fel. Jag menade att den pumpar förmodligen mer än 145W i 2ch läge. D watt. Postad 24 October 2004 - 13:59
Ni som beställt Seekern i senaste gruppköpet, hoppas ni lägger upp bilder och egna reflektioner här.
Något som inte finns att få tag på någonstans på nätet är bilder på fjärrkontrollerna så jag hoppas att ni vill lägga upp bilder på dessa. Mvh Henrik Postad 24 October 2004 - 14:04
Jag kommer lägga upp någon bild på hur den ser ut. Samt en reflektion hur det låter. Mvh Niklas
Postad 24 October 2004 - 18:48
Har jag förstått det rätt om jag tror att era grejer kommer denna vecka? För då vill jag se bilder PÅ MITT SKRIVBORD TISDAG KL 08.00!!
Postad 24 October 2004 - 19:12
Det gruppköpet som TOPS höll i har allt som skulle med bussgods skickats iväg. Detta gjordes i fredags så nu ligger bollen hos bussgods och deras transporttider är det som avgör när sakerna kommer att hamna hos sina nya ägare.
Men ja, det borde komma i veckan som kommer. Postad 26 October 2004 - 00:20
Ok..jag fick hem min mastodont i helgen, men skulle ut och "fyllna till" så det blev inkoppling på söndag i bakfyllan
Jag är absolut ingen profsrecencent så jag överlåter den lite mer detaljerade recensionen till nån annan. Menysystemet är ganska självförklarande fast jag inte har 100% koll på allt och manualen är ju endast på kinesiska Jag är som sagt mycket nöjd och förhoppningsvis så får ni en mer "proffsig" recension snart Postad 26 October 2004 - 00:29
Bilder! *klapp-klapp-klapp* Bilder! *klapp-klapp-klapp* Bilder! *klapp-klapp-klapp*
(Vänta bara till imorgon, då står det en hel drös bakom mig och ropar samma sak Postad 26 October 2004 - 00:35 Bara för att vara jobbig och envis så måste jag verkligen framhålla... bilder på fjärrkontrollerna! snälla? Mvh Henrik 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |