Viktigast är att du själv är nöjd!
Du fick dessutom en apparat som har en vettig timerhantering och inte begränsar dig som endel andra spelare gör t.ex Sonyn.
Sedan måste jag säga att du fick ett KANON-pris!
/Hasse
* Officiell tråd - Pioneer DVR-520H*
Startad av
BioBerra
, sep 03 2004 07:21
274 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 18 oktober 2004 - 15:04 Viktigast är att du själv är nöjd! Du fick dessutom en apparat som har en vettig timerhantering och inte begränsar dig som endel andra spelare gör t.ex Sonyn. Sedan måste jag säga att du fick ett KANON-pris! /Hasse Postad 18 oktober 2004 - 16:30 De tar nu 5485Kr inkl moms och den har två års garanti och den är regionsfri. Tänkte beställa från pixmania (de tar 5000kr inkl frakt), men en femhundring kan man offra för lokal service och regionsfri maskin. Tack för all information i forumet..... vilket har hjälpt mig i mitt val av DVD/ hårddisk brännare. Ps: kommer fortsätta att titta in i forumet för bra tips om hur jag kan använda min nya dvr-520...tex: överföring till pc'n och movimaker redigering... och sedan kanske man blir lite sugen på en plasma...typ pdp-435XDE eller motsvarande.. hehehe ![]() Postad 19 oktober 2004 - 11:55 Har varit intresserad länge men nu j***ar. Hoppas inte lev tiden är förbannat lång bara... Postad 26 oktober 2004 - 22:30 Nu är jag bara brydd över att bilden från comhem-digitalboxen är bra när den är avslagen men klart suddigare när den är påslagen... Återkommer när jag vet mer Postad 27 oktober 2004 - 06:16 Hur har du kopplat? Ställt in rätt för RGB o så? /Hasse Postad 27 oktober 2004 - 07:32 Har även provat med Video hela vägen och S-video. S-video gav ju av förklarliga skäl ingen bild då den signalen inte stöds av boxen. Bilden via 520 när den är påslagen ändras inte när man byter från FINE till SP osv. Kablarna är inte av högsta kvalitet men bilden är ju perfekt när den är avslagen så det har ju ingen påverkan. Ska senare pilla på individuella inställningar för AV2, detail osv. Har ju hört flera som inte kan se skillnad på högsta upplösningen vid inspelning jmfrt med bilden från digitalboxen... Blir det inte bättre så är jag inte nöjd. Redigerat av Unregistered19ca616b, 27 oktober 2004 - 07:34. Postad 27 oktober 2004 - 07:44 När du kollar på digital-tv genom DVR-520 så är det klart att bilden blir lite sämre. Självklart så har alla olika uppfattningar och jag personligen tycker att en inspelning från Digitalboxen blir nästan lika bra som direkt till tvn. Hur menar du att bilden inte ändras när du byter från FINT till SP osv? Ser du ingen skillnad mellan de inspelningar som du gör i de olika kvalitetslägena? Jag hade oxo endel skumma problem med insignalen i början, men de gick till sig efter jag pillat lite i setupen, bytt tv-system i brännaren lite framåtillbaka. O vips så var det bra! /Hasse Postad 27 oktober 2004 - 08:44 Testade lite snabbt igår och första intrycket är possitivt så här långt! Enkel att installera och komma igång med (har inte ens öppnat manualen så här långt). Det enda som jag som jag inte fått till än så länge är om jag vill göra en automatisk kanalsökning till på en enskilld kanal . mao. behålla de som redan är inställda och namngivna. Återkommer med mina intryck senare! Micke Redigerat av cnsmipe1, 27 oktober 2004 - 08:45. Postad 27 oktober 2004 - 15:55 Varför är det klart att det blir sämre? Jag kan mycket väl tänka mig att jag är petig men jag trodde inte att det skulle bli någon skillnad mot BOX->TV. Här hade det varit intressant att jämfört med andra spelare för att avgöra om det skiljer något, men den möjligheten har jag inte... Jag sa aldrig att jag spelat in med olika rec mode lägen - Jag menade att bilden som kommer igenom när den är påslagen inte ändras när man byter lägen, vilket ju är helt normalt (var ju tvungen att testa något). Riktigt nöjd är jag med hantering, ljudnivå och att man kan lägga en film på HDD. Hyr man filmer via nätet så är det bra! Nu ska det sägas att de flesta har kopieringsskydd så det är inte ofta kanske man kan få nytta av den funktionen. Nu ska jag hem och försöka tweaka fram lite bättre bild så jag blir fullt nöjd. Sen får man bita i det sura äpplet att inga inspelare har RF modulatorer, så 300:- spänn till på Clas Ohlson får man offra för att kunna kika på sovrumsTVn. Postad 27 oktober 2004 - 18:11 Postad 27 oktober 2004 - 19:26
Självklart blir det en försämring i bilden när du tittar på tv genom dvd-brännaren, gäller samtliga märken. När du slår av brännaren så skickas signalerna från scarten vidare till tvn direkt och går inte igenom brännarens tuner, alltså blir det bättre bild på tvn.
Okej...
Jag tycker att du skall lägga ned tanken på att kopiera hyrfilmer via dvdbrännaren, det är inte det som kopieringsfunktionen är till för (dessutom är de flesta dvd filmer skyddade med kopieringsskydd o macrovision..) det finns bättre verktyg för det om du vill göra "säkerhetskopior" av dina egna KÖPTA dvdfilmer på din DATOR så finns det ett program som heter DVD-shrink. Använd det istället.
Japp, har märkt det jag med. /Hasse Postad 28 oktober 2004 - 07:56 Kopian till hårddisken var i detta fall Reuter & Skoog, som min sambo ville se. Är ju rätt träligt att se sketcher i 2,5h på raken. Bra då att se sketcher eftersom när man har lust utan att behöva ha skivan hemma. Har ingen avsikt att göra kopior. Då hyr jag filmen igen istället eller köper den. Numera 99% nöjd - hade den varit svart så hade det blivit full pott. ![]() Postad 28 oktober 2004 - 09:56 Nu har jag också köpt en sådan spelare. Men, till din undran om hårddisken, så som jag har uppfattat saken, har spelaren fått inställt i sin hårdvara att det ska vara just 80GB. Det kanske går att ändra den storleken med en servicefjärr. Frågan är om man inte förlorar tystheten hos spelaren om man byter hårddisk. Jag kunde konstatera att jag hör betydligt mindre från spelarens hårddisk, än från normala datorers hårddiskar. Då är frågan, var hittar man en större hårddisk som är lika tyst? Postad 03 november 2004 - 20:26 Riktigt imponerad har inte ens behöft läst manualen ännu utan det var bara att plugga in å köra ![]() En sak som jag undrar över dock, varför funkar inte Text-TV:n??? Micke Postad 10 november 2004 - 10:28 i mitt tycke så har dom slängt ut en halvfärdig produkt skickade ett mail till dom med de saker jag var missnöjd med den lyder som följer: 1 man kan inte snabbspola om man spelar in längre än en timme 2 i timeshifting/time slip läget kan man inte spola alls 3 inspelat material syncar dåligt (ljud/bild) 4 dvd'n ger störningar i bilden på tv'n (snöig bild) 5 går inte att spela in via scartkontakten 6 mycket låg ljudsignal ut 7 man kan inte spela en dvd samtidigt som man spelar in tv på hårddisken 8 den kör inte bildspel om man matar in en cd med bilder utan visar dem endast en och en (dessutom långsamt) 9 dvd'n har väldigt svårt att uppfatta knapptryckningarna från fjärrkontrollen 10 varför hamnar kanal 1 på knapp 0 kanal 2 på knapp 1 osv på fjärrkontrollen? 11 ftp'n som skall finnas för överföring av filer till datorer i nätverket saknas 12 den är igång 24/7 vilket innebär en hel del värme (inget fel men ett irritationsmoment) *EDIT missade att skriva att i det svar jag fick från kiss-technology så meddelade dom att de flesta av felen jag skickat in skulle vara åtgärdat i firmwareuppdatering 1.1.0 som kommer om ca 1 månad de flesta felen?? många utav dessa anser iaf jag som självklara och flera utav dom står ju tom i manualen skickade tillbaka ett svar där jag meddelade att jag som kund tycker att jag kan förvänta mig att en produkt skall fungera och hålla vad den lovar när man köper den och inte efter ett antal uppdateringar (dom har släppt andra firmwares till den oxå) och meddelade att jag kommer skicka tillbaka den // inwarehouse som den köptes från har dock varit mer än tillmötesgående och det var inga problem med att skicka tillbaka den för att få pengarna tillbaka trots att öppetköp tiden gått ut så all heder till dom för serviceanda nu är det så att jag läst både här och på andra ställen om just om pioneers 520h och den verkar vara ett pålitligare alternativ men snarlika funktioner (divx o xvid funktionen bryr jag mig inte om) så för att komma till saken så undrar jag om någon av er som har en sådan här spelare kan meddela mig att jag inte kommer att uppleva samma saker (bortsett från ftp'n då) med en pioneer 520h om jag beslutar mig för att köpa en sådan istället sedan en övrig fråga med... går det att snabbspola i vcd/svcd filmer? har inte lyckats med detta på någon av mina hittills 2 andra dvdspelare nu har jag ju mycket sällan användning för detta och kommer inte avgöra mitt eventuella köp men skulle ändå vilja veta o som svar till DiSNEY i föregående inlägg: nej.. dvdshrink är inget bra program de flesta här inne verkar vara ganska noga med att det är bra bild och ljudkvalitet och med dvdshrink blir det sällan bra bildkvalitet pupepirate: använd då hellre dvdrebuilder som kan använda sig utav cce som kodare... tar "lite" längre tid men ger så mycket bättre bild (har nån sagt.. jag har naturligtvis aldrig kopierat någon film) Redigerat av lillgren, 10 november 2004 - 10:42. Postad 13 november 2004 - 15:47 Jag har testat nu med min 520 och det funkar att snabbspola i vcd filmer, iaf de jag brännt med Nero från min dator. Detta har jag inte heller kunnat göra med tidigare spelare. Postad 13 november 2004 - 17:10 ![]() ![]() Kan man inte kolla texttv genom dvdn? Postad 13 november 2004 - 17:29 Säger killen som köper Kiss-dvdbrännare ;-) DVDShrink är enkelt och ger mig tillräckligt bra kvalite, speciellt i den nya versionen där man själv kan välja vilken kvalite man vill ha. Visst det går säkert att få ÄNNU bättre, men jag föredrar enkelheten och att allt är inbakat i ett o samma program. /Hasse Postad 13 november 2004 - 22:11 DVDrebuilder är också "one-click" fast med mycket bättre kodare (CCE)... Postad 14 november 2004 - 20:16 En liten förklaring kanske behövs! Om man använder Pioneer:n som Kanal-väljare, varför funkar inte text-tv funktionen på min TV då? Fungerade klockrent när jag använde video:n. Sen en sak som jag undrar lite över: Testade att kopiera en film från Video-kameran till HDD och sen till en DVD och denna DVD fungerar bara att spela upp på Pioneer:en och inte i någon av mina andra DVD spelare. Det fungerar aldeles utmärkt att bränna ut ett inspelat TV program och spela upp på en annan DVD. Vad beror detta på?? Micke PS! ska jag behöva ta fram manualen eller finns hjälp att få här?? DS! Postad 14 november 2004 - 20:50 [/QUOTE] Enkelt, man använder inte pioneern som kanalväljare :-) [QUOTE] en en sak som jag undrar lite över: Testade att kopiera en film från Video-kameran till HDD och sen till en DVD och denna DVD fungerar bara att spela upp på Pioneer:en och inte i någon av mina andra DVD spelare. Det fungerar aldeles utmärkt att bränna ut ett inspelat TV program och spela upp på en annan DVD. Vad beror detta på?? [/QUOTE] Förmodligen har du inte stängt skivan efter du bränt den. Från manualen: "Kan jag spela mina inspelningsbara skivor på en vanlig DVD-spelare? DVD-R- och DVD-RW-skivor inspelade i Videoläge* kan vanligtvis spelas på en vanlig DVD-spelare, men de måste först ”stängas”. Denna process låser fast innehållet på skivan så att den kan läsas av andra DVD-spelare som DVD-Video-skivor" 1 Lägg i den skiva du vill stänga. Kontrollera att inspelaren är i stoppläge innan du fortsätter. 2 Tryck på HOME MENU och välj ”Disc Setup”. 3 Välj ”Finalize”. 4 Välj ”Finalize” på finalizemenyn och sedan ”Next Screen”. 5 Gäller enbart skivor inspelade i Videoläge: välj ett utseende för titelmenyn och sedan ”Yes” (ja) för att börja slutföra och stänga skivan eller ”No” (nej) för att avbryta. Den meny du väljer kommer sedan att visas när du väljer ”toppmeny” på en DVD-spelare. Sidan 59 i manualen har bilder och mer info. /Hasse Postad 14 november 2004 - 21:32 Ett problem löst iaf. Nu e det så att jag kör en video sändre från biorummet till sovrummet så jag "måste" använda DVD:n som kanalväljare, ställde Tetxt-TV på Pioneer's support sida förra veckan men inte fått något svar ännu. Micke Postad 15 november 2004 - 07:51 Tror inte pioneern klarar av text-tv.. ifs ingen LIVSVIKTIG funktion för mig eftersom att jag inte använder den som kanalväljare. Sedan är det fel att jämföra en dvd-brännare med en video eftersom att en dvb-brännare "processar" insignalen och visar den på tvn precis som den blir när man visar inspelningen sedan. Vilket inte riktigt stämmer på en video... Text-tv signalen skalas helt enkelt bort. Känner inte till några DVD-brännare som klarar det du vill... /Hasse Redigerat av DiSNEY, 15 november 2004 - 16:55. Postad 17 november 2004 - 17:42 ![]() Postad 17 november 2004 - 18:41 Det visade sig när jag skruvade upp burken att det var fläkten som vibrerade p.g.a. att den bara var skruvad med 2 skruvar. I de andra 2 hålen satt styrpluppar. Tryckte man in fläkten där plupparna satt, försvann allt vibrerande och den blev i stort sett ljudlös. Hur jag löste problemet vill jag helst inte berätta. ..Okey då, jag tog loss fläkten, allt plastskit den satt i, sedan fäste jag fast den med häftmassa. Inte speciellt snyggt men väldigt tyst. Postad 17 november 2004 - 21:39 Du är medveten om att du med största sannorlikhet har förverkat din garanti nu? Postad 17 november 2004 - 22:18 Ingen mening att skicka detta fel på garanti när det är en total felkonstruktion. Spelar ingen roll om man byter fläkt, kommer ändå att vibrera. Jag verkar inte var ensam om detta fel om man läser andra forum. Postad 17 november 2004 - 22:40 Tänk dig en plasttratt där den större öppningen riktas ut från spelaren och den mindre öppningen 40*40mm där fläkten sitter fastskruvad med 2 skruvar pekar inåt i spelaren. Det går ej att sätta dit ytterligare 2 skruvar p.g.a plupparna som går in i hålen. Försökte med brickor m.m. Inget hjälpte. Kanske någon typ av gummipackning hade löst problemet. Postad 18 november 2004 - 14:24 Postad 18 november 2004 - 22:45
Kanske dags att slå till nu, priset varkar vara så där lagom förmånligt just nu enligt Prisjakts produktbevakning... sex kronor!
Postad 04 december 2004 - 20:03 Eller är jag ute och cyklar? /Johan Postad 05 december 2004 - 13:40 Hej Jag har också införskaffat mej en sådan här och installationen gick bra och kvalite´n på det inspelade blev fantastiskt bra. Ut med VHS:en! Jag hörde lite brummande från fläkten/hårddisken först, men när jag placerade ett par möbeltassar under de små fötterna så låter det knappt någonting alls nu. Jag har ETT problem bara, som jag hoppas nå´n i forumet kan svara på. Jag är väl lite trög när det gäller att läsa bruksanvisningar så jag kanske blandar ihop en del begrepp - så HJÄLP MEJ - så är ni snälla!!! Jag får inte till det med "Kanalinställning för ShowView" På videon var det busenkelt att programmera in ett program med detta system. Då kom tiderna upp och dessutom vilket program som skulle spelas in ex. TV4. När jag programerar i DVD:n så kommer allt upp förutom vilken kanal det är, utan jag uppmanas att knappa in manuellt vilken kanal det gäller. Så vill jag ju inte ha det. Vad gör jag för fel? MVH ennug Postad 05 december 2004 - 14:13 Hej !Hej Jag har ingen Pioneer, men jag antar att Showview funktionerna är tämligen lika mellan olika märken. Jag har en Sony, och jag brukar då och då använda mig av Showview som fungerar riktigt hyfsat bra, tycker jag. Första gången jag skulle spela in något från exempelvis SVT1 så behövde jag manuellt ange önskad kanal i Showview panelen. Då lärde sig spelaren vilken kanal som avsågs, och behöver därefter aldrig fråga någon mer gång för just den kanalen. Det blir alltså en fråga per kanal som TV-tunen är inställd för + eventuell satellitdekoder som kopplas in via någon av ingångar på din DVD-recorder. Jag antar att det är något liknande på din Pioneer. mvh Mats N Postad 05 december 2004 - 16:06 Hejsan!Hej ! Om du visste vad rätt du har! TACK TACK! Man måste tala om för DVD-n vilken kanal som avses - men bara första gången. Jag har provat med att radera allt och stänga av och sedan köra i gång igen med en ny programering och det funkade! När jag tänker efter så var det visst så jag gjorde med VHS:en också - men det var ju så länge se´n, och så kunde jag som sagt inte hitta det i bruksen. Har väl läst på lite dåligt. Ska nu bara försöka döpa om 3:an till just "TV3", för nu står det "CH04". Få se om jag hittar nå´t om det i bruksen. De andra kanalerna är nämnda med rätt namn. Jag tackar ännu en gång för hjälpen! ennug Postad 05 december 2004 - 17:32 ![]() Postad 05 december 2004 - 18:47 Jajamensan...men inga köpefilmer antar jag...dessa har väl "macrovision"-skydd, men egeninspelade band ska inte vara något bekymmer. mvh Mats N Postad 05 december 2004 - 18:48 Glad att jag kunde vara till någon hjälp ![]() mvh Mats N Postad 05 december 2004 - 20:25 El e de brännare till datorn som gäller? Postad 05 december 2004 - 21:41 ingen bra lösning då man endast kan spela in i stereo....alltså inte dolby digital eller dts + mycket smidigare att göra det i datorn. Postad 05 december 2004 - 21:46 Tackar då vet jagJajamensan...men inga köpefilmer antar jag...dessa har väl "macrovision"-skydd, men egeninspelade band ska inte vara något bekymmer. ![]() Postad 05 december 2004 - 22:35 Ok! Tack så mkt!ingen bra lösning då man endast kan spela in i stereo....alltså inte dolby digital eller dts + mycket smidigare att göra det i datorn. Postad 07 december 2004 - 02:50 Hej igen!Glad att jag kunde vara till någon hjälp Trots att du har en Sony om jag har fattat dej rätt, så kan du en hel del om 520:an verkar det som och då vill jag fråga dej om du har nå´n bra och enkel lösning på att ta bort all reklam i ett inspelat program på hårddisken - innan man tittar på programmet. Jag har läst i bruksen , men som vanligt hamnar jag tydligen mellan raderna, så jag fattar nog lite illa. Se´n är det det här med att döpa om en kanal till dess rätta namn. 1:an, 2:an och 4:an heter det de ska med sitt rätta namn, men 3:an heter CH04 och det vill jag ju inte. Kan du - eller nå´n annan i forumet - tala om för mej hur jag gör enklast? Jag tackar på förhand. MVH ennug Postad 07 december 2004 - 09:49 Har bara en fråga, som jag dessutom sett att någon varit inne på. Har kopplat in min Canal Digital-dekoder till Pioneer, givetvis via RGB-scart. Har f ö aktiverat RGB på alla håll och kanter. Det skumma är att jag inte får RGB signal till TV:n om jag har 520 igång. Stänger jag av den (520 alltså) o bara låter signalerna passera igenom så blir det RGB till TV:n. Så fort jag knäpper igång 520 så går den över till CVBS-läge, vilket ger en mörkare och grynigare bild. Har bytt kablar hit och dit utan resultat. Har även kör uteslutningsmetoden, dvs kopplat de bägge apparaterna direkt mot TV:n och fått RGB utan problem. T ex om jag kollar en DVD-film på 520 så blir det klockren RGB! Kopplar jag CD-boxen till TV:n får jag samma resultat, dvs RGB. Om jag kollar på det inspelade materialet på 520 så blir det RGB-bild (svårt där att säga om det inspelade materialet har blivit inspelat med RGB-signal, men det ser faktiskt så ut!). Men så fort jag går över till att antingen spela in eller bara låter 520 stå igång så blir det CVBS. Och – som sagt…stänger jag av den blir det RGB…. Kan det vara så att det är för ”svag” RGB-signal från CD-boxen så att den inte ”orkar” ända fram till TV:n? O jodå…jag har bytt 4-5 olika Scart-kablar fram och tillbaka. Är det någon som har den minsta ide om vad denna skumma historia kan bero på? Och visst, jag kan köra från CD-boxen direkt till TV:n också så bilden blir 100% samtidigt som jag spelar in, men det borde ju inte behövas?! Postad 07 december 2004 - 21:03 Hej, så vitt jag vet finns det två sätt att klippa bort reklam från inspelat material på hd:n. Den ena metoden, som jag tyckte var lite knölig och därför bara minns suddigt, sköttes via en redigerare i disc navigatorn. Den andra metoden (som jag gillar bättre) är att infoga chapter marks via fjärrkontrollen medan videon spelas upp eller pausas. Sätt ett chapter mark när reklaminslaget börjar och ett nytt när reklamen är slut. När du sedan har markerat ut alla reklaminslagen går du in i disc navigatorn och chapter edit och tar bort de chapters som innehåller reklamen. Lätt som en plätt!Hej igen! Har ibland dock sett en "frysning" av bilden under en bråkdel av en sekund i snittet efter ett borttaget chapter, vet inte riktigt varför. Postad 08 december 2004 - 01:08 Tack igen för det snabba svaret. Jag ska testa.Hej, så vitt jag vet finns det två sätt att klippa bort reklam från inspelat material på hd:n. Den ena metoden, som jag tyckte var lite knölig och därför bara minns suddigt, sköttes via en redigerare i disc navigatorn. Den andra metoden (som jag gillar bättre) är att infoga chapter marks via fjärrkontrollen medan videon spelas upp eller pausas. Sätt ett chapter mark när reklaminslaget börjar och ett nytt när reklamen är slut. När du sedan har markerat ut alla reklaminslagen går du in i disc navigatorn och chapter edit och tar bort de chapters som innehåller reklamen. Lätt som en plätt!Hej igen! En annan lustig grej har inträffat och jag har inte nå´t svar på fenomenet. Jag nämnde att kanal 3 hade fått ett konstigt namn vid installationen av TV-kanalerna och att jag ville döpa om den till dess rätta namn. Jag visste dessutom inte hur jag skulle göra och bad därför om hjälp. Döm om min förvåning när jag skulle programmera in ett TV-program just från 3:an i kväll - då hade den på nå´t mystiskt sätt döpt om sej själv till rätt namn. Jag fattar ingenting!? Någon annan som gör det? ennug Postad 08 december 2004 - 15:05 ![]() Nån mer som har erfarenheter av att köra digitalbox via 520? dvs. scart-rgb från box till 520 och sen vidare med scart-rgb till tv:n. Hurdan blir bilden på satellit när 520 är på? Postad 08 december 2004 - 17:08 Det är exakt så min signalkedja ligger. scart-rgb genom Humax1201c->520->TV. Det fungerar imho väldigt bra med ett undantag, vilket iofs kan bero på att jag inte konfigurerat prylarna korrekt. TV:n ställer om sig automatiskt till "letterbox" om signalen är 16:9 från digitalboxen, så att proportionerna blir korrekta. Nu när 520-maskinen ligger mittemellan box o TV så funkar inte detta längre, när källan ger 16:9 så skalar 520 om bilden så att den täcker hela ytan på min 4:3-TV (det lär finnas ett begrepp för detta, som jag inte riktigt kommer ihåg). Detta kan ju vara lite störande, trist när människor ser ut som cone heads. Om jag stänger av 520 så blir proportionerna de rätta igen. Jag har försökt rätta till det, men får ingen ordning på det. En annan smutt sak är att fjärrisen till 520 har ett antal knappar för att styra en TV med (förmodligen helst en Pioneer TV), men det går att ställa in fjärrkontrollen för att styra en hel mängd andra TV-märken istället. Så, nu kan jag lägga undan fjärrkontrollen för TV:n och bara använda den fjärr som följde med 520 (hmm, inte riktigt sant, har ju kvar fjärren till digitalboxen) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |