http://denon.jp/even...2004/index.html
Postad 04 October 2004 - 12:05
http://denon.jp/even...2004/index.html
Postad 08 October 2004 - 19:59
Lite märkligt att tråden dött ut
I övrigt bara en kommentar till.
En förstärkare som klarar att driva en liten biograf på 85kvm = THX standard.
Är det någon i forumet som har ett så stort rum
Postad 08 October 2004 - 23:14
Postad 09 October 2004 - 00:04
Den var ful!
Tvivlar dessutom på att slutstegs-konstruktionen hänger med en för- och slutstegs-kombo avsedd för ETT rum...
10 slutsteg ska samsas om kraften som EN 1200VA trafo orkar ge. Det blir i runda slängar ca 120VA att "leka" med för vardera slutsteg. Som tur är så drivs sällan ALLA kanalerna till max samtidigt, men det låter ändå klent i mina öron...
T.o.m. min urgamla sony har bättre fördelning av strömförbrukningen. Den drar i runda slängar 400 watt och har "bara" ett 2-kanals-slutsteg inbyggt...
Jag har i min gamla Onkyo reciever också en multiroom-funktion, men ärligt talat...
...Jag har aldrig använt den. Istället för att krångla med fjärr-förlängningar, kablage och liknande så har jag istället valt att helt enkelt parkera en bärbar radio i köket! B-högtalar utgångarna på min Onkyo driver ett par högtalare ute på min inglasade altan. För min del så räcker det gott och väl.
Med en sån här best utnyttjad till fullo vad det gäller multiroom o.s.v. Tänk på vad som händer den dagen "besten" ska till veterinären!!!
Ooppss, vad tyst det blir i alla rummen...
Då skickar jag hellre ett försteg till "fabror förstärkar-doktorn" och driver slutstegen med t.ex. en gammal reciever så länge. Går ett av slutstegen i sönder så låter jag förförstärkaren driva de kvarvarande stegen medans slutsteget får krya på sej...
Recievrar i all ära, men de är bara det bästa alternativet till de som inte vill ha separata enheter. Denna klump är ju t.o.m. större än de flesta för- och slutstegs kombinationerna...
En prestige-produkt som jag ser det, konstruerad ENBART för att Denon ska kunna hävda att de säljer den "värsta" recievern...
Men vem vill ha en reciever för dessa pengar?
När man sannolikt kan få bättre ljud i sitt "bio-rum" med separata enheter och samtidigt kan tjäna i "felsäkerhet" med separata enheter, för att inte tala om kvalitet, när inte både kraft elektronik och småsignals-elektronik ska behöva samsas i samma utrymme och drivna av samma trafo som digital-elektronik...
Redigerat av Unregistered959, 09 October 2004 - 00:08.
Postad 10 October 2004 - 20:31
För mig är inte utseendet det viktiga utan Ljudet. så om den klarar test mot dom andra Elefanterna ( Pioneer, Yamaha mm).
Så kan den få vara i mitt rack. Och rocka
Dom kommer med en DVD i Mars/ April som skall fungera till denna pjäs.
Hi FI Klubben sa att CA 55 000 Kr skulle denna förstärkare kosta?.
Fick priset i går.
Postad 10 October 2004 - 21:24
Postad 14 October 2004 - 13:07
/Magnus
Postad 24 October 2004 - 22:55
Skulle bara upplysa om priset... Kommer kosta 54998 om jag inte minns helt fel. Kommer i december!
Mvh Mathias
Hi-Fi Klubben Linköping
Postad 07 January 2005 - 11:05
Telefonlån med 95% ränta ter sig nästan lockande hehe
Postad 07 January 2005 - 13:03
men den kanske kommer att låta destå bättre.
personligen tror jag att onkyos "värsting" kommer att bli "värstingen"-ack så snygg oxå.
framtiden får utvisa.....
mvh avancerar
Postad 12 January 2005 - 02:05
Vi får hoppas att någon gör ett test på både Onkyos värsting och Denons värsting, giganternas kampNi tycker att den ser bra ut???jag tycker den är väldigt ful....
men den kanske kommer att låta destå bättre.
personligen tror jag att onkyos "värsting" kommer att bli "värstingen"-ack så snygg oxå.
framtiden får utvisa.....
mvh avancerar
Postad 12 January 2005 - 09:21
Kunden var så nöjd med att han inte kunde lyfta den själv...
Postad 23 February 2005 - 00:47
Har den blivit testad mot pioneers AX10-Ai ännu??
Finns det någon som varit och testad detta monster och har lite och berätta om den,,bl.a ljudkaraktären?
//Hifi-Nisse
Postad 23 February 2005 - 04:57
Fick jag välja mellan den och en Pioneer AX10 så skulle jag välja
denonstärkaren utan att blinka...
Verkligen en fin pjäs. Sen att man kan optimera ljudet för olika
sittplatser samtidigt var riktigt grymt!
Saknades inte heller kraftresurser.
Jag har hört båda som sagt, men inte samtidigt...
Baserat på det vinner Denon med 3 hästlängder.
Inte helt konstigt kanske då den är mycket dyrare.
edit: Slänger in min egen bild jag tog på mässan också...
Redigerat av Martin.M, 23 February 2005 - 05:46.
Postad 23 February 2005 - 07:33
Postad 23 February 2005 - 07:39
Men vill ha faktorn är enorm, tänk när man har råd att köpa en sådan biff
iofs så inom något åt så har väll alal receivers dessa funktioner i betydligt billigare prisklasser
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 23 February 2005 - 07:42.
Postad 23 February 2005 - 08:15
27 000 + (20 - 30 000)= 47 till 57 000 plus kablar vilket inte är så billigt.
summa sumarum ganska prisvärd
Postad 23 February 2005 - 09:22
Postad 23 February 2005 - 09:51
HIFI-Klubben skriver 10 x 170 W men det är väl en 9.1-reciever? Med andra ord kan man köra en passiv sub med den tionde kanalen?
Tänk att tri-ampa frontarna, bi-ampa centern och ändå ha två kanaler kvar till surrarna, vilken våt dröm...
Angående utseendet tycker jag att den är hur snygg som helst. Fast inga normala musikmöbler duger åt denna best. Man får väl bygga något själv i stål och betong.
Postad 23 February 2005 - 15:03
Tänk att tri-ampa frontarna, bi-ampa centern och ändå ha två kanaler kvar till surrarna, vilken våt dröm...
Häftigast tycker jag ändå det är att köra 2 st separata 5.1 system oberoende
av varandra på samma maskin
Dock är jag lite allergisk mot detta med allt i samma låda.
Men tänk om dom släppte försteget i en separatlåda för 20-25.000:-
Skulle inteckna huset direkt
Postad 23 February 2005 - 15:14
Postad 23 February 2005 - 15:21
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered0ac7936c, 23 February 2005 - 15:22.
Postad 23 February 2005 - 22:00
Fast man kan ju undra om nätdelen (nätdelarna?) verkligen räcker till för alla dessa steg..
Postad 24 February 2005 - 03:58
Det är klart, om man tänker på att den innehåller 10 st slutsteg så förstår man att den ser ut som den gör. Och den nya dvd-spelaren är faktiskt inte såå mycket mindre! Om förstärkaren är stor, även för att vara multikanalsförstärkare, så är dvd-spelaren tamejfan bauta stor för att vara dvd-spelare! Ser rätt kul ut faktiskt med den stoora bamse lådan, och så den lilla, lilla skivsläden längst upp. Man får verkligen hoppas att storleken har betydelse i de här fallen ( å så roligt)!
Postad 24 February 2005 - 20:23
FreddanB det verkar som du lyssnat på den...har du en längre version om hur den lät, fungerade?
Redigerat av Hifi-nisse, 24 February 2005 - 20:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?