Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köpa Sony VPL-HS50 från tyskland

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 november 2004 - 16:04

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14 172 inlägg
  • 0
Var i kontakt med Sony Swedens ansvariga idag och snackade med honom lite vad man skulle kunna få loss den för internt, men där var det nix, nepp inget. Gick inte. Begriper inte vad de sysslar med.

Postad 23 november 2004 - 17:22

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Ibland kan lite bättre vara mycket bättre.
Men visst är det så att skillnader och problem studeras i mikroskop på forum.
hs50 har dock fördelar
bättre lens shift
i stort sett lika effektiv zoom som pannan
inga VB rapporter hitintills
12 bit processing
kontrasten
tar emot 1080p24sF

Postad 23 november 2004 - 18:30

Ticko
  • Ticko
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Fortsätt snacka om det där i vanliga HS50 tråden istället.

Undrar bara om det är några nyheter om Releasedatum.
Så att man kan få se vad den egentligen kommer att kosta.

Tror mer att Pipro ansvariges svar är de som är närmast sanningen och att det är många som måste krångla med att få tillbaka pengarna från tysk butik senare när de höjer priset.
Det företag som har satt priser redan har ju som sagt fått en del pengar för projje redan insatta och om inte annat får de lite ränta på pengarna.

Postad 23 november 2004 - 19:48

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Nu har jag bestämmt mig efter att ha pratat med KonsumentEuropa (KE här efter). Grosche.de hade INGA klagomål på sig hos KE samt att de tillhörde Trusted Shops var ett plus enligt dem (KE). Trusted Shops tillhör ett tyskt försäkringsbolag som gör att om man inte fått produkten inom 30 dagar efter att man betalat in pengarna för produkten så står försäkringsbolaget för kostnaden och man kan kräva pengarna tillbaka OM det skulle strula med butiken ifråga. Då måste man dock anmält sig för detta. Detta kan man göra vid köp som vi vart inne på tidigare i denna tråd. Samma sak gäller vid ev. återköp. 30 dagar gäller där med efter att produkten skickades tillbaka till butiken ifråga.

Jag kunde höra vidare med Trusted Shops om jag ville sa de. Jag tror dock det är grönt.

Xitra.de hade det däremot några klagomål på. Främst vid service-/reklamationsärende. Dock är kanske detta inte så konstigt då de enligt KE säljer betydligt mer mot svenska kunder än vad Grosche.de gör. Högre omsättning mot sverige alltså. Inga direkta stora klagomål på dem. De tillhör en liknande "kvalitétsmärkning" som Grosche med deras Trusted Shops. Fungerar på liknande sätt vad gäller "pengagaranti" sa killen på KE.

Det man kan göra för att ytterliggare säkra upp pengarna är att betala med kreditkort. Där har man oftast även en försäkring från kortföretaget (VISA, Master Card m.fl.) Kan vara bra att tänka på. Precis som när man te.x. betalar en resa med kort så blir du ju försäkrad där med. Kanske många som känner till detta redan(?), men jag tänkte bara nämna det. :D

Betalar in pengarna för projen då jag får tid. Kanske ska ta det på banken för att få ett riktigt, skrivet kvitto på det hela? Annars blir det internetbetalning. Får se.

PS. Grosche.de kommer få in 20 enheter med första sändningen. Det skulle tydligen räcka för tillfället enligt Mr. Lau. DS.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 23 november 2004 - 19:51.

Postad 23 november 2004 - 22:02

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Nu har jag bestämmt mig efter att ha pratat med KonsumentEuropa (KE här efter). Grosche.de hade INGA klagomål på sig hos KE samt att de tillhörde Trusted Shops var ett plus enligt dem (KE). Trusted Shops tillhör ett tyskt försäkringsbolag som gör att om man inte fått produkten inom 30 dagar efter att man betalat in pengarna för produkten så står försäkringsbolaget för kostnaden och man kan kräva pengarna tillbaka OM det skulle strula med butiken ifråga. Då måste man dock anmält sig för detta. Detta kan man göra vid köp som vi vart inne på tidigare i denna tråd. Samma sak gäller vid ev. återköp. 30 dagar gäller där med efter att produkten skickades tillbaka till butiken ifråga.

Jag kunde höra vidare med Trusted Shops om jag ville sa de. Jag tror dock det är grönt.

Xitra.de hade det däremot några klagomål på. Främst vid service-/reklamationsärende. Dock är kanske detta inte så konstigt då de enligt KE säljer betydligt mer mot svenska kunder än vad Grosche.de gör. Högre omsättning mot sverige alltså. Inga direkta stora klagomål på dem. De tillhör en liknande "kvalitétsmärkning" som Grosche med deras Trusted Shops. Fungerar på liknande sätt vad gäller "pengagaranti" sa killen på KE.

Det man kan göra för att ytterliggare säkra upp pengarna är att betala med kreditkort. Där har man oftast även en försäkring från kortföretaget (VISA, Master Card m.fl.) Kan vara bra att tänka på. Precis som när man te.x. betalar en resa med kort så blir du ju försäkrad där med. Kanske många som känner till detta redan(?), men jag tänkte bara nämna det.  :D

Betalar in pengarna för projen då jag får tid. Kanske ska ta det på banken för att få ett riktigt, skrivet kvitto på det hela? Annars blir det internetbetalning. Får se.

PS. Grosche.de kommer få in 20 enheter med första sändningen. Det skulle tydligen räcka för tillfället enligt Mr. Lau. DS.

PETER.M hur funkar det om groshe.de höjer priset, du fick ju ett mejl om att man får betala det som gällde vid beställning medans sonyman fick svaret att om priset höjs så får man betala mer(men att man kan hoppa av)

så hur funkar det med priset, hjälper trustedshops någonting med detta d.v.s. att dom garanterar priset åt en?

PS. sorry om jag började snacka om sony vs panna kanske var lite OT men ni vet hur det är på forumet när man väl börjat diskutera så kan det spinna vidare, och jag hoppas att ingen tror at jag försöker få ner hs50 på 700:ans nivå utan det är bara funderingar jag har om skillnaderna mellan dessa, men det blir nog en hs50 för mig med om nu inte priset hamnar på en 28000(för då blir det ett till lån från CSN) :lol: :lol:

Postad 23 november 2004 - 23:03

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Och nu är leverensdatumet osagt oxå.. först den 6/12 sen 7/12 och nu oklart???
Och om man vill betala med kort så kunde man ju inte välja det vid beställning.
Jag fick bara kontonummer till dom, men skulle hellre betal med visakortet.
Och hur är det där med det satta priset? Är det som gäller oavsett?

//Andreas

Postad 24 november 2004 - 08:50

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Kan nämna att när vi pratade med SONY Tyskland idag så kunde de varken tala om vilket pris HS50 kommer ha eller exakt när de kan börja leverera annat än ett fåtal enheter. Vad man ska dra för slutsatser av det låter jag vara osagt, men man kan undra vem de återförsäljare som nämns här får sina priser ifrån.

Vi får själva flera gånger om dagen frågan om vad HS50 kommer kosta och när vi kan leverera, ärligt talat, för stunden har jag ingen aning! 

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Hej Patrik!

PIPRO.de är också ett tyskt företag och ni har ju också lämnat pris på HS50. Om inte andra tyska ÅF kan få några priser, var får PIPRO.de sina priser ifrån?

Postad 24 november 2004 - 10:45

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Nu kan nog tom jag andas ut! Efter lite mail fram o tillbaka till Thorsten på Grosche så fick jag detta svaret iom att jag gjorde en ny beställning för att kunna använda funktionen "Trusted Shops":

"Hello Johan!
After we received your payment the price is fixed. if it raises you'll get the old price.

Best regards,

Thorsten Lau

Grosche GmbH"

Så nu kan jag bara inte backa ur, problemet är att jag behöver pengar :wub:

Postad 24 november 2004 - 10:53

gyllis
  • gyllis
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Jag fick precis samma svar från Thorsten Lau:
"After we received your payment the price is fixed. If the price raises you will get the old one."

Så nu ska jag betala in så snart som möjligt, 1948 euro.

Postad 24 november 2004 - 11:02

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
det korrekta priset ska vara ca 1932€ bara så att du vet. Du ska inte behöva betala för COD om du inte använder det!

Redigerat av sonyman, 24 november 2004 - 11:12.

Postad 24 november 2004 - 11:45

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

det korrekta priset ska vara ca 1932€ bara så att du vet. Du ska inte behöva betala för COD om du inte använder det!

JAAAAAASÅÅÅÅÅÅÅ så nu är priset låst då det låter helt underbart, jag skall mejla patrik på pipro och säga detta för om nu detta pris är låst så beställer jag givetvist därifrån också

GOTT OM MAN FÅR EN HS50 FÖR DET PRISET :wub: ;) B)

Postad 24 november 2004 - 13:14

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

PIPRO.de är också ett tyskt företag och ni har ju också lämnat pris på HS50. Om inte andra tyska ÅF kan få några priser, var får PIPRO.de sina priser ifrån?

Vi missar hellre några HS50 beställningar än går ut med priser och leveransinfo som vi inte ens själva litar på, tycker det i slutänden handlar om vilken respekt man har för kunderna samt att de ska kunna lita på det vi säger (om vi inte vet så säger vi det med andra ord). Som t.ex. med leveransinfo på AE700 där vi hela tiden sagt den leveranstid vi tror men lagt till att den är osäker eftersom vi inte själva får tydliga levereansbesked från Panasonic i Tyskland.

Vi har tidigare lämnat ut priset 2799 EUR baserat på den info vi då fick av SONY Tyskland, men numera har vi slutat eftersom vi inte känner att vi inte själva är säkra på varken vad priset blir när den verkligen finns på marknaden eller när vi egentligen kan leverera några enheter. Vi kan så klart spekulera i båda, men vem blir egentligen klokare av det? Notera, vad jag säger är inte att de priser våra konkurenter sätter ut är felaktiga, vad jag säger är helt enkelt att vi inte anser oss vara tillräckligt säkra på varken pris eller leveranstid för att gå ut med det som en sanning.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Redigerat av improwise, 24 november 2004 - 13:19.

Postad 24 november 2004 - 13:18

Teknohead
  • Teknohead
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu verkar det som att Grosche har tagit bort hs50 från sin web. Kan det bero på att det priset inte kunde stämma med verkligheten ändå?

Postad 24 november 2004 - 13:30

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Nu verkar det som att Grosche har tagit bort hs50 från sin web.  Kan det bero på att det priset inte kunde stämma med verkligheten ändå?

MENNNN VA F***N :wub: yupp den finns inte där längre, har någon mejlat och frågat GROSHE.DE jag hadde precis mejlat patrik på pipro angående att priset var låst.

antigen så har dom tagit bort den för att priset var fel eller så har dom sålt slut på den första leveransen dom skulle få och att dom inte ville lova ut mer till det priset.

nä jag får nog beställa min hs50 från pipro ändå dom verkar ju i alla fall vara seriösa. PATRIK hur är det om man byter sin 700 beställning mot en hs50 hos er och priserna sedan går ner får man det nya priset då eller?

Redigerat av ZoomAir, 24 november 2004 - 13:31.

Postad 24 november 2004 - 14:48

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
http://www.xitra.de/...er_aid=VPL-HS50 har lagt til 20 euro på priset. Det kjänns som at dom har kollat priset och at det är rätt.
Grosche också står kvar och låser priset på 1932 inkl frakt. Tror nog at dom andra kommer efter när dom får inn projen.
Vem vet kanskje pannan och sanyo kommer nåt nytt snart så dom forsöker matcha priset,volym osv. just nu.

Tyska grossister lever på volym.

Svenska grossister på at hypa produket:) eller? :wub:

Kom i håg Tyskland är Post ordre landet nr 1 dom har kontakter och gjort det här i typ 50 år .... ;) B)

Postad 24 november 2004 - 15:41

Isola
  • Isola
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Vet någon om Xitra accepterar Cash on Delivery till Sverige?

Postad 24 november 2004 - 16:10

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

http://www.xitra.de/...er_aid=VPL-HS50 har lagt til 20 euro på priset. Det kjänns som at dom har kollat priset och at det är rätt.
Grosche också står kvar och låser priset på 1932 inkl frakt. Tror nog at dom andra kommer efter när dom får inn projen.
Vem vet kanskje pannan och sanyo kommer nåt nytt snart så dom forsöker matcha priset,volym osv. just nu.

Svenska grossister på at hypa produket:) eller?  :wub:

Kom i håg Tyskland är Post ordre landet nr 1 dom har kontakter och gjort det här i typ 50 år .... ;)  B)

uhh, grosche.de har inte hs50 längre på deras sida och man hoppas att priset på xitra stämmer dock får jag inga svar från dem på mejlen (är detta fel mejl adress eller [email protected]) men hur som helst stämmer priset så kommer väl pipro också att hänga med i prissvängarna så jag väntar och ser vad pipro sätter för pris.

Postad 24 november 2004 - 19:58

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

Svenska grossister på at hypa produket:) eller?  :wub:

Kom i håg Tyskland är Post ordre landet nr 1 dom har kontakter och gjort det här i typ 50 år .... ;)  B)

uhh, grosche.de har inte hs50 längre på deras sida och man hoppas att priset på xitra stämmer dock får jag inga svar från dem på mejlen (är detta fel mejl adress eller [email protected]) men hur som helst stämmer priset så kommer väl pipro också att hänga med i prissvängarna så jag väntar och ser vad pipro sätter för pris.

När det väl finns några HS50 att leverera så lär vårt pris stå sig väl mot konkurrenternas, det är jag tämligen säker på.

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 24 november 2004 - 21:13

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Grosche.de beställde bara 20 enheter med första sändningen enligt Mr. Lau. Den kvoten kanske är uppköpt just nu. :wub:

Betalar in min proje snart. Tar det flera månader innan man får projen får man ta det med Grosche då i så fall. Strular det med dem så har man ju "Trusted Shops" att vända sig till.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 24 november 2004 - 21:29.

Postad 24 november 2004 - 21:35

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0
yepp tror också att det är första kvoten som är slut hos grosche och att dom inte vill lova ut till det priset igen, men men jag väntar på pris från pipro i alla fall då jag redan betalat min 700:a där och byter i så fall om priset inte blir allt för högt. pipros service har varit jätte bra hittils så det känns bättre att ta det med dom (och som patrik säger så matchar dom säkert det pris som kommer ut sen på hs50)

föresten vet någon när hs50 kommer grosche har ju tydligen beställt 20 st så då måste dom väl fått ett pris på dessa eller? handlar det om veckor eller månader innan priset sätts och den finns för leverans?

Redigerat av ZoomAir, 24 november 2004 - 21:35.

Postad 24 november 2004 - 21:59

gyllis
  • gyllis
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Cinemaconcept ska få in ganska många HS50 i slutet av nästa vecka. Fler än vad som är förbeställda. Så den som vill pynta 32' kan kanske köpa då :wub:

Postad 24 november 2004 - 22:24

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Cinemaconcept ska få in ganska många HS50 i slutet av nästa vecka. Fler än vad som är förbeställda. Så den som vill pynta 32' kan kanske köpa då  :wub:

HEHE, jag tycker inte sonyn är värd dubbelt så mycket som dom "vanliga" lcd projjarna men då borde den komma snart i alla fall och så får vi se vad pipro sätter för pris ;)

Postad 25 november 2004 - 17:33

Stuffy
  • Stuffy
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Nu har den anlänt till hembion! Är man först i Sverige kanske? Nu är den här iaf, har precis hämtat den! Bifogad bild

Bifogad fil(er)

Postad 25 november 2004 - 18:02

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Grattis! Nu väntar vi bara på en recension ;)

Vart inköptes denna vackra tingest?

Postad 25 november 2004 - 22:10

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
Stuffy: RIKTIGT avis! ;) GRATTIS! Hoppas på en recension nu i den officiella tråden. :D Vart köpte du den? CC? Då måste ju någon butik fått hem den menar jag.

Själv betalade jag in min projektor till Grosche.de via mitt lokala bankkontor imorse. Behagliga 17 462 SEK med alla avgifter inklusive utlandsbetalningen samt dagens eurokurs. :) Hoppas allt går vägen nu bara. * håller tummarna *

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 26 november 2004 - 20:06.

Postad 26 november 2004 - 09:37

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0

Själv betalade jag inte min projektor till Grosche.de via mitt lokala bankkontor imorse.

Betalade du INTE den?

Sorry, kunde inte låta bli... :wub:

Men ett bra pris var det, hoppas de får in den snart.

Postad 26 november 2004 - 10:18

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0

Sorry, kunde inte låta bli...  :wub:

Don't mess with a Super Mod... :D

Postad 26 november 2004 - 20:07

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
:wub: Sorry! Ändrade det nu. :D

Sitter och väntar på min. Längtar verkligen efter en nya projektor nu. Har en del filmer jag vill se.

Postad 26 november 2004 - 20:26

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

:wub: Sorry! Ändrade det nu.  :D

Sitter och väntar på min. Längtar verkligen efter en nya projektor nu. Har en del filmer jag vill se.

hehe, bra pris har du i alla fall. föresten du hadde ju 8700+ är det ett jätte uppköp hs50 eller, skall ner på ågrens hifi och kolla in denna omtalade projje (tror dom fått in den)

Redigerat av ZoomAir, 26 november 2004 - 20:27.

Postad 26 november 2004 - 20:49

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Kollade in priset på sonyn. Flesta webshoparna (tyskland) har högre priser nu ca 2700 EUR :wub:
Verkar inte så lovande att hitta denna till bra pris.
/NG

Postad 26 november 2004 - 20:53

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Kollade in priset på sonyn. Flesta webshoparna (tyskland) har högre priser nu ca 2700 EUR :wub:
Verkar inte så lovande att hitta denna till bra pris.
/NG

HAHAAH yupp xitra har nu ett pris ca 2500 eur så priset är väl satt nu, det var väl det man trodde att priset skulle hamna på får jag min hs50 och min dvd-s97 för 3000 eur så är det ok (jag bryr mig inte om priset längre jag vill ha en projje SNARAST) :D

Redigerat av ZoomAir, 26 november 2004 - 21:10.

Postad 26 november 2004 - 23:14

gyllis
  • gyllis
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
grosche.de har den åter till salu på sin hemsida för 1906 euro.

Jag betalade in till dem idag (1932 euro) och sålde min gamla proj ikväll :-)
Det är nästan för billigt om det stämmer.

Postad 26 november 2004 - 23:44

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

grosche.de har den åter till salu på sin hemsida för 1906 euro.

Jag betalade in till dem idag (1932 euro) och sålde min gamla proj ikväll :-)
Det är nästan för billigt om det stämmer.

det är ju väldigt skumt att dom har den till det priset då alla andra höjt, xitra som hadde 1899 har numera ca 2500 så det är VÄLDIGT SKUMT med grosches pris, hoppas dock att ni får den till detta pris :wub: (skall iväg kanske imon och kolla in hs50 på ågrens hifi)

Postad 27 november 2004 - 00:24

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Även trellis har kvar det lägre priset.

Det är inget skumt. Projpriser går väldigt mkt upp och ner. När 7800 gick att köpa för 17 papp trots att den kostade 30 papp ett per månader tidigare så trodde alla att det var fel. Det var inte fel men priset gick upp och ner en hel del. Det gäller helt enkelt att passa på att köpa nu för jag tror inte att denna projje går under 17 papp förrän om tidigast ett år så vill man ha en är det lika bra att köpa nu.

Postad 27 november 2004 - 01:10

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Även trellis har kvar det lägre priset.

Det är inget skumt. Projpriser går väldigt mkt upp och ner. När 7800 gick att köpa för 17 papp trots att den kostade 30 papp ett per månader tidigare så trodde alla att det var fel. Det var inte fel men priset gick upp och ner en hel del. Det gäller helt enkelt att passa på att köpa nu för jag tror inte att denna projje går under 17 papp förrän om tidigast ett år så vill man ha en är det lika bra att köpa nu.

nja, jag håller med men varför har t.ex. xitra höjt priset och i stort sett har priset gått upp i samtliga butiker. det är ungefär som att en eller två butiker i sverige skulle sälja en hs50 för 20000 medans alla andra har ett pris på mellan 27000-30000. det är just xitra:s prishöjning som jag tycker visar på att priset har gått upp, dom hadde ju trots allt 1899 innan.

sedan så visst går projj priserna upp och ner hela tiden men benq 7800 priset tycker jag ligger där det ska nu och det är inget konstigt med det, priset ligger ju trots allt ganska lika överallt, men på avsforumet hadde en köpt hs50 för 2800 dollar här i europa kostar den 17k hos vissa och 25k hos andra och 32k i sverige det är det som är det konstiga.

så jag tror att priset kommer att hamna på ca 2500 eur men att om man beställer snabbt från t.ex. grosche så får den till kanon priset
:(

Redigerat av ZoomAir, 27 november 2004 - 01:10.

Postad 27 november 2004 - 15:52

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Jag tror mer på 2295 euro.
Det japanska priset blir 17500skr och det amerikanska priset 19500skr. Den fortsatta prisutvecklingen beror sedan på vilken nivå z3 och ae700 stabiliserar sig på. Hs50 är värd mer men inte särskilt mycket. Lyxfunktioner så som power zoom och power focus är borttagna jämfört med gamla hs10/hs20.
Vilket prissökarverktyg använder ni för Tyskland?

Postad 27 november 2004 - 18:12

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Jag tror mer på 2295 euro.
Det japanska priset blir 17500skr och det amerikanska priset 19500skr.  Den fortsatta prisutvecklingen beror sedan på vilken nivå z3 och ae700 stabiliserar sig på. Hs50 är värd mer men inte särskilt mycket. Lyxfunktioner så som power zoom och power focus är borttagna jämfört med gamla hs10/hs20.
Vilket prissökarverktyg använder ni för Tyskland?

tjena Ohlson

denna använder jag länk denna postades i HS50 forumet. yepp jag håller med dig om att priset kommer hamna på ca 2300 eur när det stabiliserat sig, det priset är definitvt värt för hs50 tycker jag :( . jag väntar på prisuppgift från pipro så får vi se vad dom sätter för pris (vill JÄTTE gärna ha en projje innan jul)

Postad 27 november 2004 - 18:55

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

• 3 439 inlägg
  • 0
ZoomAir: Ja, jag tycker att HS50an på det hela är en bättre projektor för mig och det jag prioriterar än vad min förra PE8700+ var. Trodde först att jag skulle gå plus-minus-noll på bytet, men nu blev det några tusenlappar plus. :( Bara bra så här i julklappstider. Hoppas nu bara att Mr.Lau på Grosche.de håller det han lovat över mail till mig. Får jag projen helskinnad till mig och att det inte är några fel på den kan jag skratta mig lycklig. Rent prestanda mässigt borde den ligger på en prislapp på 35-40 k enligt mig. Nästan iaf. Bra att priserna går ner hela tiden. Sämre blir det för handlarna.

Postad 27 november 2004 - 21:04

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

ZoomAir: Ja, jag tycker att HS50an på det hela är en bättre projektor för mig och det jag prioriterar än vad min förra PE8700+ var. Trodde först att jag skulle gå plus-minus-noll på bytet, men nu blev det några tusenlappar plus.  :(  Bara bra så här i julklappstider. Hoppas nu bara att Mr.Lau på Grosche.de håller det han lovat över mail till mig. Får jag projen helskinnad till mig och att det inte är några fel på den kan jag skratta mig lycklig. Rent prestanda mässigt borde den ligger på en prislapp på 35-40 k enligt mig. Nästan iaf. Bra att priserna går ner hela tiden. Sämre blir det för handlarna.

hehe, de må jag säga, det är inte helt fel att uppgradera till en bättre projje och gå med vinst :(

vad tippar du peter på leverans tiderna, tror du jag kan ha min innan jul d.v.s. har sony släppt såppas stora volymer tills dess

Postad 27 november 2004 - 22:53

Björn_S
  • Björn_S
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
När jag går in nu på grosche.de tar de €2518,68 för HS50:an...

Postad 28 november 2004 - 00:21

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

När jag går in nu på grosche.de tar de €2518,68 för HS50:an...

HEHE, då var väl priset definitivt satt :(, då väntar jag bara på pris och leverans uppgifter från pipro (vill SÅÅÅÅÅ gärna ha en projje innan jul)

Redigerat av ZoomAir, 28 november 2004 - 00:33.

Postad 28 november 2004 - 17:15

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Helt klart är i alla fall att jag köper ingen hs50 för mer än 2295 euro.
Det finns otäcka indikationer på priskontroll på denna produkt. Jag trodde att de vill sälja projektoerer. Tiden är över då man kan blåsa informerade konsumenter.

Postad 28 november 2004 - 17:48

Donut
  • Donut
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
någon som vet vad som gäller garanti o service om man beställer från staterna?

Redigerat av Donut, 28 november 2004 - 17:49.

Postad 28 november 2004 - 19:10

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0

Det finns otäcka indikationer på priskontroll på denna produkt. Jag trodde att de vill sälja projektoerer. Tiden är över då man kan blåsa informerade konsumenter.

Håller med till 100 procent! Tänkte köpa en efter jul någon gång men jag kommer ALDRIG att betala över 20 tkr för denna projje. Då får det bli någon annan istället...

Postad 28 november 2004 - 19:14

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

Håller med till 100 procent! Tänkte köpa en efter jul någon gång men jag kommer ALDRIG att betala över 20 tkr för denna projje. Då får det bli någon annan istället...

yupp, jag har nu demat den och i min åsikt är den värd ca 5000-6000 mer än en 700, z3 så jag betalar absoult inte mycket mer än 23000 för denna. väldigt dåligt skött av sony eller vem det nu är som har skapat denna priskarusell. har man en gång sett ett pris på 17k så vill man inte sedan betala 28k eller är det bara jag ;) och sedan så kanske leveranserna dröjer några månader och det gör ju inte saken bättre.

som sagt jag väntar på prisuppgift från pipro och sedan så bestämmer jag mig vilken det blir.

Redigerat av ZoomAir, 28 november 2004 - 19:17.

Postad 28 november 2004 - 19:19

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Sony är ju tyvärr ökända för att ha stenhård priskontroll i Europa och framförallt Sverige. De brukar pressa upp priserna å det grövsta så jag är inte förvånad.

Däremot brukar deras kvalitetskontroll på projektorer vara högre än många konkurrenters så har man bara kosingen så är det inget dåligt köp ;)

Postad 28 november 2004 - 20:16

improwise
  • improwise
  • Mästare

• 3 696 inlägg
  • 0

någon som vet vad som gäller garanti o service om man beställer från staterna?

Glöm inte bort bara att tull och moms kommer till för beställningar utanför EU (är iaf tämligen säker på att det är så). Dessutom brukar inte garantierna gälla i Europa för USA och Asien produkter (SONY brukar dock ha världsgaranti, även om det ibland kan vara med vissa reservationer).

Mvh Patrik Johansson
PIPRO

Postad 28 november 2004 - 23:51

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Det stämmer. På så stora paketet är moms och tull nästintill garanterat om du handlar från staterna (eller Japan).

Postad 29 november 2004 - 00:04

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Grattis till er som beställde hos grosche.de för 17 papp!

Jag hade en hs50 för det priset i varukorgen och fingrade på beställningsknappen. Men efter att ha tittat i kassakistan så upptäckte jag att jag varit tvungen att ta ett lån för att kunna betala. Det gör jag ALDRIG av princip. (förutom om man köper hus eller bil förstås)

Verkar vara ett seriöst företag och att handla från Tyskland är minst lika säkert som att handla från svenska webb-butiker. Ingen direkt skillnad faktiskt.

När ni väl har betalt in pengarna så får de stå sitt kast och leverera till det priset.

Postad 29 november 2004 - 00:12

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Den finns också i UK för mellan 20-21.600 vilket är hyfsade priser i alla fall...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.