Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Proson 6030 MKII - fastlimmade sidostycken?

90 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 22 november 2004 - 16:55

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hejsan Martin!
Tackar så mycket för denna information.
Det uppskattas mycket!

MVH

Postad 22 november 2004 - 17:04

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Detta är ta mig fan patetiskt...Nu är samma medlem utloggad när du skriver detta! Lägg av :) Samband??? Ja jag vill tro det!

Var gärna lite rak och berätta vem det är du misstänker för detta. Annars kan ju flera (bl.a. jag) känna sig träffade! Sedan tycker jag du överreagerar nåt otroligt. En felaktig högtalare och pengarna är tillbaka. Måste vara något annat som trycker dig också?

Postad 22 november 2004 - 17:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

Köper ingen högtalare på grund av deras ljud i nutiden?

ja du bra fråga Drengur :)

Postad 22 november 2004 - 17:28

gainward_81
  • gainward_81
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Läs mitt inlägg ovan ditt eget!

Förstår fortfarande inte vad det är som vrider sig?
Tycker du ska reklamera, vet 2 personer som har dessa.
Deras högtalare har inte vridit på sig.

Dom vrider sig när det interna trycket blir för stort. Det rör sig om ett par millimeter. Dessa få millimeter gör ända att sidostycket spricker då som sagt baksidan får ta emot all stryk!

Edit: Baksidan och sidoväggarna hade varit den svagaste länken om inte dom pålimmade sidorna fanns - nu är det bara baksidan. Det som är problemet är att högtalarna inte är färdigbyggda enligt den enkla princip som är att alla väggar/sidor skall vara lika tjocka då det annars blir som ovan!

hur skulle det interna trycket bli så stort? att det rör sig ett par milimeter ?
efter som det inte är en sluten låda så ser jag det som ganska omöjligt

Mvh / johan

Postad 22 november 2004 - 18:19

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

• 3 956 inlägg
  • 0
Kalle_K, mitt förslag är att du tar reda på vilka olika sätt det går att bygga en högtalare. Jag är absolut ingen expert, men jag har kunnat läsa mig till att det visst går att få en högtalare stadigare/stummare genom att limma på ett extra lager MDF eller som i detta fallet ett par träskivor. Det är sant att högtalaren kan spricka på olika ställen om man bygger på fel sätt, men det förhindrar man lätt genom att inte använda ett så stelt/stumt lim, utan ett lim som är lite rörligt av sig (dämplim tex). Det är heller inget måste att alla högtalarsidor måste vara lika tjocka, oftast är baffeln mycket tjockare än de övriga sidorna.

I vissa högtalare så låter man bli att bygga dem så stumt det bara går, de har som egenskap att självsvänga något för att göra ljudet bättre. Bygger man en högtalare alldeles för stumt så låter de bara tråkigt och helt livlöst (det gäller givetvis inte alla högtalare, det finns så många sätt att bygga på).

Jag rekommenderar sällan andra forum då jag tycker att detta är ett komplett forum, men i detta fallet vill jag rekommendera dig att läsa trådarna under DIY-avdelningen på http://www.hififorum.nu (och det innan du fortsätter påstå att Fynda ljuger i sin beskrivning som jag inte alls tycker att de gör), där finns massor av kunskap samlat av duktiga högtalarbyggare.

Postad 22 november 2004 - 18:31

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0
hm klart det blir stabilare om man limmar ihop dubbel mdf på sidorna, inget konstigt med det eller hur? så byggs massor av högtalare! sen om limningen släppt på din brors ex är ju tråkigt, jag har kollat inuti och de är ordentligt stagade tycker jag.
kan väl också tillägga att det är mdf på sidorna med folie på, inget trä. det ser man om man kollar på dom.
baksidan rör sig inga millimeter, möjligtvis nån nanometer.
tycker då inte proson fuskat med reklamen då lådorna är stabilare med det extra lagret på de breda sidorna, den smala baksidan o baffeln är inte dubbla men tillräckligt tjocka o stagade, och iomed att de är så smala så behöver de inte vara lika tjocka heller.

Postad 22 november 2004 - 18:51

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

hm klart det blir stabilare om man limmar ihop dubbel mdf på sidorna, inget konstigt med det eller hur? så byggs massor av högtalare! sen om limningen släppt på din brors ex är ju tråkigt, jag har kollat inuti och de är ordentligt stagade tycker jag.
kan väl också tillägga att det är mdf på sidorna med folie på, inget trä. det ser man om man kollar på dom.
baksidan rör sig inga millimeter, möjligtvis nån nanometer.
tycker då inte proson fuskat med reklamen då lådorna är stabilare med det extra lagret på de breda sidorna, den smala baksidan o baffeln är inte dubbla men tillräckligt tjocka o stagade, och iomed att de är så smala så behöver de inte vara lika tjocka heller.

Äntligen någon som har tittat i dessa lådor. Det för ju denna diskussionen lite framåt i alla fall. Vi kan nog konstatera att den pålimmade "calvadosen" är där för syns skull i och med den interna stagningen.

Tycker det är lite tråkigt att det har gått så långt som det gjort i denna tråden.
Det är inte bara Prosons tillverkare som kan ha en dålig "måndag" :) , alla kan göra fel och det var tråkigt att Kalles bror råkade ut för bristande kvalietet på högtalaren´s finnish.

Jag har själv lite erfarenhet som kanske lite off topic men det gällde en DVD- spelare från en världens största elektronik tillverkare och det löste sig efter 3 besök på rep.verkstaden. Skulle jag behandla dem som FYNDA´s produkter har blivit i denna tråden så hade jag nog fått hela forumet på mig men jag gjorde inte det pga det löste sig med min DVD-spelare och nu är jag nöjd.

Vad jag förstår så är hela problemet löst med att Kalles bror har fått tillbaka sina pengar och det är väl ett tecken på bra service, eller????

Jag jobbar inte på FYNDA och tror ni inte på det så kan ni PM mig och få telefon nr till mitt jobb :)

MVH Kribban

Postad 22 november 2004 - 19:14

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0
kribban,
även om de pålimmade sidorna är mycket för utseendet så ger de även extra sabilitet och tyngd åt lådan.
tycker kalle överreagerat lite, även om det är tråkigt med saker som pajar.
känner att jag vill försvara fynda för de har egentligen inget med felen på lådor att göra, och de är bra mycket trevligare o hjälpsammare än de flesta stora affärer är.

Postad 22 november 2004 - 20:16

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
Skall vi dra ett varv till JB?? Varför då?? Har du läst kalles inlägg så måste även du förstå att han inte mår bra och att det är bättre för han själv att han taggar ned lite. Hade egentligen ingen lust att svara på ditt inlägg då jag vet vad det för med sig men... here we go again.

Postad 22 november 2004 - 20:18

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0
JB, du kastar bensin på elden. Det var nog liiiite mer än så som avgjorde ?

Pst! ref gärna till användarnamn. "annan medlem" känns avlägset (såpass öppna kan väl ändå vara?).

Postad 22 november 2004 - 20:26

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Skall vi dra ett varv till JB?? Varför då?? Har du läst kalles inlägg så måste även du förstå att han inte mår bra och att det är bättre för han själv att han taggar ned lite. Hade egentligen ingen lust att svara på ditt inlägg då jag vet vad det för med sig men... here we go again.

:) :) Vad pratar du om Pefre :D ...jag har väl aldrig dragit Kalle_K:s avstängning tidigare? & har inte lust att göra det igen!

Tyckte bara det borde vara väsentligt för övriga här att veta detta så man inte ställer fler frågor till Kalle_K!
Förvisso tycker jag att moderatorerna borde ha upplyst om detta före mig...men då det aldrig skedde tog jag mig den friheten.

Fler som tycker det var fel av mig?

Mvh JB

Postad 22 november 2004 - 20:27

Unregisteredbb948fda
  • Unregisteredbb948fda
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Hmmm - ingen som vet om Kalle köpt sina högtalare från tätt nämda Fynda.Se? Har varit lite sugen på samma högtalare med dem som leverantör...

/Svampen

Postad 22 november 2004 - 20:31

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0
JB: Jag är rätt duktig på att läsa mellan raderna och har "lärt mig" hur du skriver. Såg det som en klar hint om att Mouse hade betett sig lika illa åt som kalle. Inte din mening att uttrycka detta?

Postad 22 november 2004 - 20:31

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hejsan abcdefghijkl!
Nej, de är inte köpta av oss.

Oavsett så kan vi tycka att butiken skött sig bra, som lämnat igen pengarna,
och därmed levt upp till kundens önskemål.

MVH

Postad 22 november 2004 - 20:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Mouse - Och det vet du med 100%...då är du välinformerad... :)
Men ditt ? efter ditt som jag tycker mer liknar ett påstående att jag har skrivit ngt felaktigt ger en viss öppning för att du inte riktigt vet vad sanningen är?
Dvs orsaken till avstängningen...!

Sen tycker jag inte det var värt att ta med den "andres" medlemsnamn, men det hade nog inte spelat så stor roll hur jag än gjort...eller hur?

Mvh JB

Postad 22 november 2004 - 20:50

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

JB: Jag är rätt duktig på att läsa mellan raderna och har "lärt mig" hur du skriver. Såg det som en klar hint om att Mouse hade betett sig lika illa åt som kalle. Inte din mening att uttrycka detta?

Svar: NEJ!

Mvh JB

Postad 22 november 2004 - 21:01

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Nu är vi väldigt långt off topic eller hur grabbar & tjejer?
Håll er till topic och inte hur andra medlemmar är eller har varit. Har man problem så med någon på forumet så skickar man ett PM till berörd moderator eller en Admin. Man gjuter inte eld på vågorna genom att slänga på mer bränsle. Att en gör fel rättfärdigar inte att även nästa person gör det eller hur?

Kan bekräfta att Kalle_K har fått postninigsförbud under 15 dagar för att han var otrevlig och inte skötte sig som man borde göra mot andra här på forumet.
Ha dock i åtanke att det krävs två för att dansa tango och att vi har möjligheten att stänga av fler medlemmar om det inte lugnar ner sig omgående i denna tråd.

Som sagt, håll er till topic annars så måste vi låsa tråden och det vill vi ju inte eller hur?

Postad 22 november 2004 - 21:18

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0
Så då är alltså endast positiva intryck tillåtna i den här tråden i framtiden. :)

Tycker personligen att det känns minst sagt besvärande att ha en "butik" som typ Fynda som ständigt vakar i trådar över vad som skrivs om deras produkter och så fort det är något negativt/mindre positivt så ska det "rättas" till.

Det skrämmer med största sannolikhet oxå många nya medlemmar från att våga ställa kritiska frågor eller skriva mer "nyanserande" recensioner om vissa produkter.

Har då aldrig sett att Fynda t ex "rättar" en för positiv recension eller för positiva omdömen om produkterna... :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 november 2004 - 21:21.

Postad 22 november 2004 - 21:23

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Hmmm - ingen som vet om Kalle köpt sina högtalare från tätt nämda Fynda.Se? Har varit lite sugen på samma högtalare med dem som leverantör...

Spelar ju ingen roll var dom är köpta. Det är ju inte dom som
sålt dom som tillverkat dom. Proson lär ju ta tillbaka detta exet
från säljaren och sen var det slut med det :) . Knappast
Fyndas fel att delarna lossnade oavstt om dom var köpta där.
Måndagsex finns lite överallt inom denna branschen.
Om du nu mot förmodan skulle få ett måndagsex så tog ju
affären tillbaka högtalarna och betalade tillbaka pengarna.

det känns minst sagt besvärande att ha en "butik" som typ Fynda som ständigt vakar i trådar

Håller med till viss del. Kan iofs aldrig förhindras. Vi har ju någon/några
Hifiklubbare här så....C´est la vie!

Har då aldrig sett att Fynda t ex "rättar" en för positiv recension eller för positiva omdömen om produkterna

Är det på det sättet behöver man ju inte "rätta" till nåt :) :D

Redigerat av Unregistered6dda665b, 22 november 2004 - 21:26.

Postad 22 november 2004 - 21:26

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

kribban,
även om de pålimmade sidorna är mycket för utseendet så ger de även extra sabilitet och tyngd åt lådan.
tycker kalle överreagerat lite, även om det är tråkigt med saker som pajar.
känner att jag vill försvara fynda för de har egentligen inget med felen på lådor att göra, och de är bra mycket trevligare o hjälpsammare än de flesta stora affärer är.

Ja jag köper detta men det är nog inte grundtanken

MVH Kribban

Postad 22 november 2004 - 21:31

AnteKa
  • AnteKa
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Kan bekräfta att Kalle_K har fått postninigsförbud under 15 dagar för att han var otrevlig och inte skötte sig som man borde göra mot andra här på forumet.

Hej! Det är min bror som är Kalle_K. Jag vill bara säga att jag tycker det var fel att stänga av honom under 15 dagar då han inte var den ända som blev lite het på gröten. Den andra personen som också skrev saker till min bror blev inte varnad och avstängd. Tycker min bror har blivit helt orättvist behandlad.

Postad 22 november 2004 - 21:31

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
JB.

Om det hade varit ett par Infinity eller JM Lab högtalare tror du att det hade blivit lika stora rabalder??

Sorry för "off topic"

MVH Kribban

P:S Jag går och lägger mig nu så ni inte undrar varför jag går offline direkt D.S

Postad 22 november 2004 - 21:38

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
JB!
Vi har varit här så många gånger, det kommer ju aldrig någon vart.
Sluta smutskasta oss i varje chans du får.

Måste väl ändå svara så inte någon tror att det du skriver är sant.

Om någon inte gillar det vi säljer är det HELT OK, det har vi
aldrig sagt nått om, endast när folk säger saker som de inte har en aning
om, eller pratar ner högtalare som de aldrig lyssnat på.
Samt när någon behöver hjälp eller info.
Vi har aldrig kritiserat någon för en åsikt som de har, och det tänker
vi aldrig göra heller, så det så.

MVH
Fynda.se
- som sagt, endast här för info och hjälp, inget annat.

Redigerat av Ljudfokus, 22 november 2004 - 21:40.

Postad 22 november 2004 - 21:42

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

JB.

Om det hade varit ett par Infinity eller JM Lab högtalare tror du att det hade blivit lika stora rabalder??

Sorry för "off topic"

MVH Kribban

P:S Jag går och lägger mig nu så ni inte undrar varför jag går offline direkt D.S

Nej, det tror jag inte det blir på detta forum i alla fall. Huvudorsaken till det är att de som tillverkar/säljer t ex JMLab eller Infinity inte vad vi vet i alla fall är så aktiva här på forumet...vilket vissa andra tillverkare är och detta faktum (som jag försökt påpeka länge även till moderatorer) är något som retar upp de få som "vågar" skriver lite mindre positivt men då ständigt blir "rättade" av tillverkaren/butiken som i t ex Proson/Fyndas fall är samma sak!

Sorry för OT, men jag måste ändå få svara på kribbans fråga om vad jag tror...!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 november 2004 - 21:45.

Postad 22 november 2004 - 21:47

Unregistered6dda665b
  • Unregistered6dda665b
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0
Känns som om det vore tid att låsa skiten :) :) :D(tråden alltså).

Redigerat av Unregistered6dda665b, 22 november 2004 - 21:47.

Postad 22 november 2004 - 21:48

Unregisteredbe4a4c9c
  • Unregisteredbe4a4c9c
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Känns som om det vore tid att låsa skiten :)  :D  :lol:(tråden alltså).

eller åtminstonde rensa bort en massa skit... inkl detta inlägg då.

edit: är ute och cyklar, trodde detta var recensionstråden... go natt :)
lås den, håller jag också på...

Redigerat av Unregisteredbe4a4c9c, 22 november 2004 - 21:51.

Postad 22 november 2004 - 21:49

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1 053 inlägg
  • 0

Mouse - Och det vet du med 100%...då är du välinformerad... :)
Men ditt ? efter ditt som jag tycker mer liknar ett påstående att jag har skrivit ngt felaktigt ger en viss öppning för att du inte riktigt vet vad sanningen är?
Dvs orsaken till avstängningen...!

Sen tycker jag inte det var värt att ta med den "andres" medlemsnamn, men det hade nog inte spelat så stor roll hur jag än gjort...eller hur?

Mvh JB

Nej jag visste inte det till 100%, och därmed påstår jag ingenting. Därav frågetecken efter (om du nu missade det?). Men du verkar ha haft mer information än mig som visste att han var avstängd. Dock är jag inte förvånad att han fick några dagars timeout. Inte efter det man läst under dagen (om man följt och läst ALLT som skrivits).

Så då är alltså endast positiva intryck tillåtna i den här tråden i framtiden.

JB, har du läst hela tråden? jag frågar, för om man har det, så framkommer det att Fynda inte ens har med saken att göra. Högtalarna köptes inte ens hos fynda. Kunden har fått sina pengar tillbaka. Jag förstår om även Fynda ilsknar till (det är vanliga människor som du och jag, som driver Fynda - det är inga robotar), när man får oförtjänt kritik. Som dessutom visar sig bara rent svammel.

Tycker personligen att det känns minst sagt besvärande att ha en "butik" som typ Fynda som ständigt vakar i trådar över vad som skrivs om deras produkter och så fort det är något negativt/mindre positivt så ska det "rättas" till.

Det är väl jättebra att dom tar sig tid, och rätar ut frågetecken. Det spar ju en massa tid, och medlemar kan få korrekt informationen ganska per omgående.

Den andres namn väl jag?, eftersom du citerade mig.

Jag har inte tänkt att skriva en enda rad till om detta, utan kan konstatera att det närmar sig JUL, och kanske är det "julstressen" som ibland får oss, att helt sluta och tänka :)

PS! Jag firar inte Jul.

Redigerat av Unregistereda2499477, 22 november 2004 - 21:55.

Postad 22 november 2004 - 21:52

Ljudfokus
  • Ljudfokus
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Hej JB!
Även hur mycket du ogillar det, så måste rättning ske, för felaktig info
har nog ingen nytta av.

Fynda.se och Proson är inte samma sak.
Proson är ett högtalarmärke och Fynda.se är en butik som säljer en
mängd olika saker, bl.a. Hifi och högtalare (från Proson).

MVH

Postad 22 november 2004 - 21:59

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

JB!
Vi har varit här så många gånger, det kommer ju aldrig någon vart.
Sluta smutskasta oss i varje chans du får.

Måste väl ändå svara så inte någon tror att det du skriver är sant.

Om någon inte gillar det vi säljer är det HELT OK, det har vi
aldrig sagt nått om, endast när folk säger saker som de inte har en aning
om, eller pratar ner högtalare som de aldrig lyssnat på.
Samt när någon behöver hjälp eller info.

Jag smutskastar inte er. Hur kan du påstå det? Jag kommer bara med råd till andra medlemmar här på forumet, råd enligt min ljudfilosofi som delas av många, och om den ej passar er marknadsföringsfilosofi är det väl inte mitt fel, och inte heller är det någon smutskastning av er som butik/tillverkare. Ni skapar ju den debatten själva...! :)

Detta forum är väl i första hand till för MEDLEMMARNA som fritt (inom rimliga gränser förstås) ska få utrycka sig om Hembio....eller?

För er vetskap har jag oxå skrivit "mindre positiva" inlägg om bl a B&W, Yamaha, Inifinity Beta, Centrum, Eltax, Harman Kardon...men allt är som sagt var relativt i fråga om vad produkterna jämförs med.

Vi har aldrig kritiserat någon för en åsikt som de har, och det tänker
vi aldrig göra heller, så det så.

MVH
Fynda.se
- som sagt, endast här för info och hjälp, inget annat.

Har aldrig skrivit/antytt att ni kritiserat någons åsikt...bara att ni för det mesta försöker "rätta till" åsikter som är mindre positiva än superpositiva...!

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 november 2004 - 22:01.

Postad 22 november 2004 - 21:59

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Känns som om det vore tid att låsa skiten :)  :)  :D(tråden alltså).

eller åtminstonde rensa bort en massa skit... inkl detta inlägg då.

Jag håller med. Det är ju iaf för en novis som mig en intressant fråga som väckts om dessa 6030/6020 har en svag punkt eller om det är ett enstaka fel. Tycker därför att rensning räcker.

JB: Kan du inte föra ditt krig mot butikers (eller bara Fyndas?) närvaro i forumet i en ny tråd på OT delen istället. På det sättet blir det ju bara en tråd som blir förstörd. Nu har du härjat rejält i flera av dem som är av intresse för bl.a mig. Tycker också synd om de "rookies" som hamnar i den här skiten.

Föreslår alltså en rensning av ovidkommande inlägg!

Postad 22 november 2004 - 22:00

Unregistered80766140
  • Unregistered80766140
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
JB skulle kanske PM sina meningar till moderatorerna. Det är ganska tidligt att han inte gillar att ha representorer från den andra sidan av marknaden på Prisjakt. Detta kan diskuteras och jag personligen tycker det är mycket bra att butiker deltar i debater som den här.

Men, detta är inte vad som skal diskuteras här i den tråden - utan Conquest:s "extra tjocka" sidor...

Postad 22 november 2004 - 22:06

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

JB: Kan du inte föra ditt krig mot butikers (eller bara Fyndas?) närvaro i forumet i en ny tråd på OT delen istället. På det sättet blir det ju bara en tråd som blir förstörd. Nu har du härjat rejält i flera av dem som är av intresse för bl.a mig. Tycker också synd om de "rookies" som hamnar i den här skiten.

Föreslår alltså en rensning av ovidkommande inlägg!

Hur kan jag sluta då ni hela tiden kommer med anklagelser mot mig eller frågor som jag måste svara på? Den här debatten startades ju av att du och Mouse ifrågasatte min avsikt med att berätta om Kalle_K:s avstängning...ifrågasättanden och påstående som var HELT felaktiga!

Detta är dock mitt sista inlägg i denna fråga....hoppas jag i alla fall. :)

Mvh JB

Postad 22 november 2004 - 22:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Ja inte verkade Berggrens inlägg vara till någon nytta, tråden fortsätter i samma spår. Men SNÄLLA ta ett varv runt huset,kom tillbaka sedan.

Postad 22 november 2004 - 22:15

Unregistered1013
  • Unregistered1013
  • Mästare

• 3 254 inlägg
  • 0

Hur kan jag sluta då ni hela tiden kommer med anklagelser mot mig eller frågor som jag måste svara på? Den här debatten startades ju av att du och Mouse ifrågasatte min avsikt med att berätta om Kalle_K:s avstängning...ifrågasättanden och påstående som var HELT felaktiga!

Detta är dock mitt sista inlägg i denna fråga....hoppas jag i alla fall. :)

Mvh JB

Om du endast hade meddelat att kalle var avstängd så hade det varit lugnt. Istället drog du kalles och mouses inlägg och satte dem för jämförelse. Du måste tro att jag är svagsint om jag skulle tro att du inte hade någon avsikt med att göra så. Inte intresserad av OT-delen då antar jag eftersom det var ditt sista inlägg.

Postad 22 november 2004 - 22:25

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Hmmm, nu förstår jag inte? Alltså är kalle avstängd?
---------

Jadu hoppas att dom hittade några andra bra högtalare i alla fall.

Postad 22 november 2004 - 22:31

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Camridge, Kalle_K är varnad + att han inte kommer kunna skriva inlägg på ett antal dagar. Så nu har vi rett ut det.

Postad 22 november 2004 - 22:40

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
jonasprivate

Ok, men då vet jag det i alla fall. O alla andra som kanske? har undrat. Men ajja.
--------------

Fred för er alla

Postad 22 november 2004 - 23:01

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Så då är alltså endast positiva intryck tillåtna i den här tråden i framtiden.  :)

Mvh JB

Endast positiva intryck? Antar att du referar till mitt inlägg?
Man får ha åsikter om företag och hur de bedriver sin verksamhet men att som i detta fallet frångå frågeställningen och börja påpeka hurvida personer som skriver i tråden är sjuka eller ej är inte tillåtet här på prisjakt och kommer aldrig heller att bli det.
Men det är inga problem för min del. Jag kan stänga tråden om ni hellre vill det så har vi avslutat tråden på ett sätt som inte är särskilt tillfredställande för någon. Allt för att man läser inlägg som skrivs som djävulen läser bibeln :)

Återigen, håll er till topic eller så låses tråden.

Redigerat av Berggren, 22 november 2004 - 23:04.

Postad 22 november 2004 - 23:33

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0
Berggren - Skulle bara vara otroligt överraskad om någon annan i fortsättningen vågar skriva något mindre positivt/negativt om dessa högtalare... :)

Pefre - jag menade att det var mitt sista inlägg i denna tråd angående denna fråga...det blev dock inte riktigt som jag tänkt mig...men nu säger vi godnatt. :)

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 22 november 2004 - 23:36.

Postad 23 november 2004 - 00:40

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
AnteKa

Jadu, jag själv vet inte. Men följ med strömmen vettja då brukar allt blir bra :)
--

Men visst, om man inte frågar då får man inge veta

Postad 23 november 2004 - 07:26

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Eftersom det inte är jag som har varnat din bror så kan jag inte svara för hur Jonas resonerade eller hur?
Alla uppfattar vi saker olika och så även i detta fall vilket borde vara ganska uppenbart.
Nu är det som det är och varningen samt avstängningen ligger kvar.
Det står i reglerna följande rader som jag ber er uppmärksamma:

Det är omöjligt att skapa en regel för varje situation som kan uppkomma; moderatorer måste därför ibland ta ställning till något som inte är klart reglerat. I dessa fall räknas moderators beslut som regel.

Jag ber er respektera att vi inte är mer än människor som sysslar med att moderera här på prisjakt, men ibland så behöver man sätta ner foten och verkligen stå fast vid sitt beslut.
Trots upprepade uppmaningar att lugna ner sig samt ta det lugnt och tänka efter både en och två gånger extra så gjordes inte detta utan ALLA bara babblar på som om moderatorerna inte existerar.

Att man ska behöva rättfärdiga alla sina insatser som man gör för att hålla en god stämning här på prisjakt känns inte skoj.

Därför så låses nu denna tråd och ämnet anses som avslutat vad det gäller Prosons limning av sina sidor i högtalarna.
Övriga frågor eller synpunkter tas via PM till mig.

Tråden låst.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.