Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield Digitalboxar

633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 april 2005 - 17:26

Pablo
  • Pablo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej igen.

Om man pluggar in Topfield TF5000PVR-T eller TF5800PVR-T till sin dator. Dyker den upp som en extern hårddisk då eller hur fungerar det? Kan man i så fall direkt kolla på de klipp som ligger där?

Redigerat av Pablo, 24 april 2005 - 17:35.

Postad 24 april 2005 - 18:59

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Hej igen.

Om man pluggar in Topfield TF5000PVR-T eller TF5800PVR-T till sin dator. Dyker den upp som en extern hårddisk då eller hur fungerar det? Kan man i så fall direkt kolla på de klipp som ligger där?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, den dyker inte upp som en hårddisk. Man får installera ett program i PC:n ("Altair" som laddas ned från Topfields hemsida) som beter sig ungefär som en ftp-klient. Med det kan man kopiera filer mellan PC:n och Topfielden.

hansa-electronic.com kan ta hem den åt dig.

/P-O

Postad 24 april 2005 - 22:29

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0
[/quote]
Nej, den dyker inte upp som en hårddisk. Man får installera ett program i PC:n ("Altair" som laddas ned från Topfields hemsida) som beter sig ungefär som en ftp-klient. Med det kan man kopiera filer mellan PC:n och Topfielden.

hansa-electronic.com kan ta hem den åt dig.

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

...och sen måste du demuxa .rec-filen med exempelvis ProjectX till .Ts eller nåt annat. (och se till att det inspelade är avkodat först)

Postad 26 april 2005 - 00:18

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag fick min Topfield TF5100 PVRc igår. Vet nån om det är möjligt att förskjuta RGB signalen i sidled? Via SCART-RGB är bilden så långt till vänster att en del av EPGn inte är synlig. I min gamla Nokia SAT box (9802) går det att flytta RGB-bilden via menyn.

Topfield har annars fungerat utmärkt, även om användargränssnittet inte känns like genomtänkt som i t.ex. Nokia.

<{POST_SNAPBACK}>

Slartibart, kör du boxen i ComHem:s nät?

Vill bara få det bekräftat att PVRc versionen funkar med ComHem.

//Ronnie

Postad 26 april 2005 - 08:26

Unregisteredef940e77
  • Unregisteredef940e77
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag fick min Topfield TF5100 PVRc igår. Vet nån om det är möjligt att förskjuta RGB signalen i sidled? Via SCART-RGB är bilden så långt till vänster att en del av EPGn inte är synlig. I min gamla Nokia SAT box (9802) går det att flytta RGB-bilden via menyn.

Topfield har annars fungerat utmärkt, även om användargränssnittet inte känns like genomtänkt som i t.ex. Nokia.

<{POST_SNAPBACK}>

//Ronnie

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, har Elisa kabel-TV i Finland.

Postad 26 april 2005 - 09:15

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

//Ronnie

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, har Elisa kabel-TV i Finland.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Är det någon annan som kör eller vet om PVRc versionen fungerar hos ComHem?

//Ronnie

Postad 27 april 2005 - 19:12

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Fick hem min TF5000PVR-T från www.elektronikwelt.net i måndags, precis en vecka efter att de skickat den från Tyskland. Jag är mycket nöjd än så länge.
Nu ångrar jag inte köpet av 2 tuners. Var lite fundersam om det skulle vara nödvändigt men när man väl har det inser man fördelen med 2 tuners.
Verkar än så länge vara ett mycket bra köp. Inga buggar upptäckta ännu.
Den har spelat in allt jag programmerat utan krångel och aldrig hängt sig.

/Xiter

Postad 28 april 2005 - 14:52

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Har nu haft min 5000PVR-t i ca 1 1/2 vecka. Allt har fungerat bra förutom att antennsignalen verkar försvagas betänkligt då man tex spelar in med tuner1 och tittar på tuner2 via loopthrough'n! ;)
Måste man köra med en splitter!? och således mata både t1 och t2 eller hur bär man sig åt???

/Dante

Postad 28 april 2005 - 18:51

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0

Har nu haft min 5000PVR-t i ca 1 1/2 vecka. Allt har fungerat bra förutom att antennsignalen verkar försvagas betänkligt då man tex spelar in med tuner1 och tittar på tuner2 via loopthrough'n!  ;)
Måste man köra med en splitter!? och således mata både t1 och t2 eller hur bär man sig åt???

/Dante

<{POST_SNAPBACK}>

dual lnb bör du ha. endast då kan du verkligen ta del av dubbla tuners.

edit: sorry...såg inte att du hade T-versionen. Beats me i så fall...

Redigerat av Unregistered222df659, 28 april 2005 - 18:53.

Postad 28 april 2005 - 22:56

sattar
  • sattar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hejsan.

Vart köper man Topfield TF5000PVR-T eller TF5800PVR-T i Sverige? .. och till vilket pris?

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan antingen köpa den på hansa-electronic eller på neptunsat.com

Själv köpte jag min på neptunsat av den enkla anledningen att de både finns i Malmö och Göteborg där jag bor. Sen att de också var billigast.

Postad 29 april 2005 - 10:07

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Dante, jag glömde i min iver att säga att jag också haft det problemet!
Bilden blev pixlig och tappade ljud emellanåt.
Det måste ha varit den medföljande extremt korta kabeln som jag använde som loop-through-kabel. Efter att jag bytte den mot en som jag hade liggande blev det samma signalstyrka på båda tuners. Testa!

/MVH Xiter

Postad 01 maj 2005 - 07:24

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Är det någon som laddat ner och installerat updates från Topfield.co.kr?
Versionen på min Topfield är från 20 April 2004. Sedan dess har det kommit ut två nya på deras hemsida. Måste man ladda ned båda eller räcker det med den senaste för att få med alla ändringar?

Xiter

Postad 01 maj 2005 - 12:30

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0
som brukligt med uppdateringar, så tror jag den senaste inkluderar alla de tidigare. Så jag skulle tippa det är samma sak här.

Postad 02 maj 2005 - 06:35

lahman
  • lahman
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej
Jag har en Topfield PVR5500 samt parabol och Canal Digital. Nu har ett problem dykt upp lite då och då. I samband med inspelningar så "fryser" bilden ibland oftast i början. Efter c:a 3 - 5 minuter rullar det på igen. Det kan också inträffa ibland på kvällen när vi tittar på TV,n via Boxen. Använder enbart CanalDigital. Problemet fanns även med Canal Digitals egen box men då var avrottet enbart 30 sek. nu kan det ta upp till 5 minuter. Har ngn av er andra stött på det problemet. Jag har varit i kontakt med Canal Digital som påstår att det beror på Temparturväxlingar i Switchen dvs Parabolen sitter i söder och Switchen i en svart plastask. När solen lyser på så värms den upp och sen på kvällen så sjunker temeraturen snabbt. Vad säger Ni och vet ni vad man skall göra åt det

Postad 02 maj 2005 - 07:56

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Cango, jag skulle tro att du har rätt, men blir inte filerna gigantiska när Topfield har släppt ett antal updates eller är det så liten datamängd att det knappt gör någon skillnad? Innan jag läste ditt svar laddade jag ned och installerade den näst senaste updaten (6 Dec 2004). Ska fortsätta med den allra senaste (29 Mars 2005) vid tillfälle.

/MVH Xiter

Postad 03 maj 2005 - 09:40

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Är det fortfarande ingen som använder eller vet om kabelversionen av boxen (TF 5100c) fungerar i comhem:s nät?

//Ronnie

Postad 06 maj 2005 - 16:16

Recon
  • Recon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Såg att ni disskuterade bla. avkodning.
Läste i Ljud&Bild att Boxers CA-modul Viaaccess kort klarar att avkoda
två kanaler samtidigt.
Varför blir det då "problem" för er? Du borde inte behöva dubbla abonemang.
Har för övrigt tänkt köpa en Topfield PVR5000, vart hittar man bästa priset?
Varför är denna inte godkänd av Boxer?.

Mvh Fredrik

Postad 07 maj 2005 - 10:35

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ett kort kodar inte av två kanaler samtidigt, men varför skulle du behöva det?
Man tittar väl normalt bara på en kanal. Däremot är det inga problem att spela in på två kodade kanaler samtidigt medan man ser på en tredje. De inspelade programmen förblir kodade tills du börjar titta på dem. Under uppspelningen kodar alltså kortet av de inspelade programmen.
Jag köpte min på www.elektronikwelt.net. De var vid mitt köptillfälle billigast som jag kunde hitta. Fick den efter en vecka från det skickade datumet. Sedan tillkommer 4-5 dagar för banköverföringen.

Xiter

Postad 09 maj 2005 - 12:21

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Dante, jag glömde i min iver att säga att jag också haft det problemet!
Bilden blev pixlig och tappade ljud emellanåt.
Det måste ha varit den medföljande extremt korta kabeln som jag använde som loop-through-kabel. Efter att jag bytte den mot en som jag hade liggande blev det samma signalstyrka på båda tuners. Testa!

/MVH Xiter

<{POST_SNAPBACK}>

Har nu testat med en annan kabel och det verkar som problemet har löst sig!
Tack för tipset Xiter!
/Dante

Postad 11 maj 2005 - 10:31

Xiter
  • Xiter
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Kul att jag kunde hjälpa.

Postad 12 maj 2005 - 12:32

Poj66
  • Poj66
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hej, jag har en TF5500 sedan några månader. Innan dess hade jag en TF4000, kalas med dubbla tuners! Köpte TF5500 hos Neptunsat. Den inspelade bilden var pixlig men efter lite konversation med Neptunsat skickade jag tillbaks den (egen bekostnad) och fick hårddisken utbytt. Sedan funkade det. Ett tag funkade det att se på Viasats basutbud med viacsesskortet i TF, men det går inte längre. Jag ser främst på canal digital. Mitt problem är att koppla TF lådan till en Thomson låda via loopthrough. Jag får helt enkelt ingen signal till TF boxen från Sirius trots att jag får det om jag kopplar direkt till Thomsonlådan. Kopplar jag direkt till Thomsonlådan får jag bara signal till en tuner på TF - inte bra. Så jag behöver kunna loopa till Thomson boxen via TF lådan? Jag har två st tvåvägs-diseqc switchar och två twin lnb till vardera satellit Thor och Sirius. /Pontus

Postad 13 maj 2005 - 08:49

lahman
  • lahman
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej alla,
Ingen som har svar på eller har råkat ut för samma fenomen som jag beskrev i ett tidigare inlägg att inspelningar i bland fastnar. Ett ex. var igår. Vi hade spelat in en deckare och efter c.a 15 minuter när reklamen kom Frös bilden och sen fastnade Topfielden. Normalt brukar den komma loss efter cirkus 5 minuter men nu hände det inget. Kan ngn av Er experter ge mig ett råd.

Postad 13 maj 2005 - 17:34

subleem
  • subleem
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Om man har ett program som är inspelat i krypterad form kan man sedan göra en "kopiering" vilket  innebär att det spelas upp, kodas av och samtidigt sparas i en ny okrypterad kopia. Lämpligt om man vill föra över till en PC för bränning på t ex DVD.

En fråga angående "kopiering": Hur lång tid tar den, dvs. måste man titta på hela inspelningen i "normal takt" för att göra avkodningen? Jag frågar eftersom jag skulle vilja kunna spela in, kopiera för att sedan skicka den till en dator för att spela upp den.

Postad 13 maj 2005 - 18:21

Poj66
  • Poj66
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Hej alla,
Ingen som har svar på eller har råkat ut för samma fenomen som jag beskrev i ett tidigare inlägg att inspelningar i bland fastnar. Ett ex. var igår. Vi hade spelat in en deckare och efter c.a 15 minuter när reklamen kom Frös bilden och sen fastnade Topfielden. Normalt brukar den komma loss efter cirkus 5 minuter men nu hände det inget. Kan ngn av Er experter ge mig ett råd.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara säga att jag råkat ut för samma sak några gånger. Verkar ha samband med om man spelar in andra saker samtidigt eller time-shiftar under inspelning. Vet ej om någon lösning.

Postad 13 maj 2005 - 18:23

Poj66
  • Poj66
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Om man har ett program som är inspelat i krypterad form kan man sedan göra en "kopiering" vilket  innebär att det spelas upp, kodas av och samtidigt sparas i en ny okrypterad kopia. Lämpligt om man vill föra över till en PC för bränning på t ex DVD.

En fråga angående "kopiering": Hur lång tid tar den, dvs. måste man titta på hela inspelningen i "normal takt" för att göra avkodningen? Jag frågar eftersom jag skulle vilja kunna spela in, kopiera för att sedan skicka den till en dator för att spela upp den.

<{POST_SNAPBACK}>

Det brukar funka bra att kopiera med 6x hastighet, dvs man trycker på snabbspolningen under inspelningen några gånger. /Pontus

Postad 13 maj 2005 - 20:30

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0
angående kopiering i 6x, så läste jag på det tyska forumet att det inte alltid blir bra avbilder. Vet inte om det var firmware-relaterat. jag håller mig till 2x eller 4x för säkerhetsskull.

provade nått nytt idag: spelade in 2 kanaler samtidigt från samma transponder, och tittade på den tredje utan problem. Ska se om det går att spela in 4 (eller 5) kanaler samtidigt - Tuner 1, 2 kaneler samma transponder, och tuner2 2 till kanaler (eller fler.) (går, går det ju, men kanske kvaliten blir lidande pga av skippat ljud och pixelblockering etc)

Postad 16 maj 2005 - 06:46

stecla
  • stecla
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av att veta om det är någon som har använt TF5100 PVRc i ett Comhem nät. Och resultatet av användandet.

/Stecla

Postad 24 maj 2005 - 15:48

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag får inte riktigt igång EPG på Canal digital kanalerna. Någon som vet hur man får igång det ?

Postad 26 maj 2005 - 08:23

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Också intresserad ifall den funkar i comhems nät.. i så fall vore den ju en dröm!

Ingen som kan kolla upp ??

Postad 26 maj 2005 - 11:40

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Det här svaret fick jag från CompuSat angående om boxen fungerar i comhem:s nät.

Topfield 5100CoC PVR receiver is so called finnish version, which mostly hase been developed for finnish cable network, BUT we have also deliverd it to some other countries like Norway and according to reports which we have received from our costumers, Topfield 5100CoC PVR receiver works OK, so I think it should work in your local cable network area. Any way honestely I can not give you 100% guarantee that it will works compeletly ok in your local cable network!

If you are still interested in Topfield 5100CoC PVR receiver we can deliver it to you as soon as possible.

Boxen borde ju fungera rent tekniskt då den uppfyller samma standarder som övriga boxar från comhem t.ex humax 1201c eller humax cxc-2000pvr

Funderar starkt på att köpa en, men man skulle ju vilja ha ett definitift svar att den fungerar, för den kostar ju ändå närmare 5000:-

//Ronnie

Postad 26 maj 2005 - 15:31

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
kan man inte köpa den på öppet köp ?
Finns ngn i Sverige som säljer boxen ?

Postad 18 juni 2005 - 18:22

leffelur
  • leffelur
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har med spänning läst alla era inlägg om Topfield TF 5000PVR.
Jag är mycket nära att lägga en beställning på satellitvarianten, hos Teknikwelt Borschel. De verkar ha mycket bra priser och så kan man själv välja storlek på hårddisken, upp till 400 GB. Jag satsar nog på 200GB, då hamnar priset på 563 euro med frakt, ungefär 5240 kr. Lägger med en länk nedan.

http://www.elektroni...products_id=437

Jag har en Nokia parabol, och behöver ett twin-LNB, någon som kan tipsa om nåt bra som passar? Det räcker väl med ett sådant, jag ska köra Canal Digital.

Ni som skrivit tidigare, har ni nåt nytt roligt att berätta om maskinerna eter att ha använt dom ett tag. Nya problem? Nya erfarenheter? Jag är mycket tacksam för info.

// Leffe

Postad 20 juni 2005 - 20:21

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Plötsligt har EPG:n på min TF5000PVRt (Boxer-kort) börjat visa mycket mer än tidigare, nästan ett dygns program i stället för bara det just nu sända plus nästföljande.

Problemet är bara att informationen är helt felaktig: aktuellt program visas men inte nästföljande, och resten stämmer inte alls med tablån.

Någon mer som har Topfield och Boxer och samma problem?

/P-O

Postad 25 juli 2005 - 00:36

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0
Nån som vågade köpa och testa i Com hems nät?

Postad 25 juli 2005 - 18:16

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag använder en Topfield 5100PVRc till ComHem. Har inte upptäckt några större problem med boxen ännu (har bara haft den i ett par dagar). Installationen var enkel när man väl ändrat från finska till svenska i menyerna.

Jag köpte min från comusat.fi och fick betala 578€ inklusive frakt till sverige.

//Ronnie

Postad 26 juli 2005 - 12:07

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0
Recension?

Fungerar det bra att spela in två kanaler samtidigt och kolla på en tredje?

Snabba kanalbyten?

Kör du komponent via scart?

Jag använder en Topfield 5100PVRc till ComHem. Har inte upptäckt några större problem med boxen ännu (har bara haft den i ett par dagar). Installationen var enkel när man väl ändrat från finska till svenska i menyerna.

Jag köpte min från comusat.fi och fick betala 578€ inklusive frakt till sverige.

//Ronnie

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 27 juli 2005 - 01:22

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Recension?

Fungerar det bra att spela in två kanaler samtidigt och kolla på en tredje?

Snabba kanalbyten?

Kör du komponent via scart?

<{POST_SNAPBACK}>

Klipper in lite av det svar jag gav på dvdforum.nu

"Ja, man kan till och med spela in på 2 kanaler samtidigt som man tittar på en 3:e. Detta fungerar så länge som den 3:e kanalen ligger på samma frekvens (mux?) som någon utav dom 2 kanaler som man spelar in! Man kan t.ex spela in på SVT1 och TV3 samtidigt som man kollar på Extreme."

Kanalbyten är/upplevs i alla fall snabbare än min gamla sagem box (hyrbox). När man byter till t.ex Eurosport/discovery mix som är okodade (FTA) så går ett kanalbyte på ca 1 sek. Byter man mellan kanaler som är krypterade så tar det lite längre tid.

Komponent använder jag inte då jag inte har någon projektor. Kör RGB-scart till min 32" sony crt.

Lite irriterande punkter som jag hittat.

1)
Vid använding av konstant "time shifting", dvs att man alltid buffrar det som sänds, så fryser bilden i ett par sekunder vid kanalbyten i vissa fall. Magkänslan säger att det borde ha något med buffringen mot hårddisken att göra. Hur som helst så använder jag inte konstant time shifting (konfigurerbart på/av i setup:en). Det funkar ändå att t.ex pausa i en livesändning, men med den nackdelen att det då kan ta ett par sekunder för hårddisken att snurra igång.

2)
Undertexter på Discovery/Animal planet. När programmen sänds med svensk undertext "inbränd" i bilden, så sänds inte den svenska teletext-undertexten ut. Det dumma är då att boxen väljer nästa språk som finns tillgängligt. I vårt fall så är det norska. Om boxen är inställd på svensk undertext så ska den bara välja svensk undertext om det finns, om den saknas så ska boxen inte visa någon undertext. Hur som helst så är det bara en knapptryckning bort på fjärren för att slå av undertexten. Men lite irriterande är det ju.

3)
När man skapar sina favoritlistor så kan man inte själv bestämma vilka kanalnummer som kanalerna ska ha, utan man får de kanalnummer som comhem tilldelat. T.ex 1,2,3,105,44,43. På min gamla sagem så blev kanalerna upplagda i sekvensiell ordning, dvs 1,2,3,4,5,6,7.... osv.

Egentligen är det inga stora grejor. Nummer 2 och 3 ovan kan nog enkelt fixas via en fw-uppgradering. Enligt Finska forum så är i alla fall punkt 3 ovan rapporterad till Topfield.

Sen är det lite dåligt att att comhem inte sänder ut mer EPG information än typ 1-2 program framåt i tiden. Det borde vara möjligt för comhem att göra något liknande som boxer håller på att införa, nämligen att sända ut en betydligt mer komplett EPG (typ 1 vecka framåt, minst). Speciellt viktigt blir ju detta när det kommer ut fler och fler hådddiskinspelare på marknaden.

Postad 27 juli 2005 - 10:00

G0pher
  • G0pher
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Sen är det lite dåligt att att comhem inte sänder ut mer EPG information än typ 1-2 program framåt i tiden. Det borde vara möjligt för comhem att göra något liknande som boxer håller på att införa, nämligen att sända ut en betydligt mer komplett EPG (typ 1 vecka framåt, minst). Speciellt viktigt blir ju detta när det kommer ut fler och fler hådddiskinspelare på marknaden.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm ... iallafall jag kan titta på EPG:en för morgondagens program på min Samsung comhem box. Så jag tror nog att Comhem sänder ut mer än 1-2 program framåt. Sen att boxarna inte har tillräckligt mycket minne att cacha 1 dag framåt (eller mer) för alla kanaler utan bara sparar 1-2 program framåt det är ju en annan sak.

Redigerat av G0pher, 27 juli 2005 - 10:01.

Postad 27 juli 2005 - 11:41

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hmm ... iallafall jag kan titta på EPG:en för morgondagens program på min Samsung comhem box. Så jag tror nog att Comhem sänder ut mer än 1-2 program framåt. Sen att boxarna inte har tillräckligt mycket minne att cacha 1 dag  framåt (eller mer) för alla kanaler utan bara sparar 1-2 program framåt det är ju en annan sak.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant, du menar alltså att du kan gå in i EPG:n och för en viss kanal kunna se hela dagens sändingar för den kanalen?

Det jag kan se på min topfield är nuvarande + nästkommande program (+ utökad information om dessa). Däremot så sparar boxen all data så efter en dags tittande så har man ju en fin epg-historik, men det är man ju inte mycket hjälpt av.

Postad 28 juli 2005 - 09:40

Unregistered09d4d475
  • Unregistered09d4d475
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Hej

Har kanske missat något när jag läst i forumet. Får man ut 5:1 ljud till hemmabion
Gäller boxer ver.

Mad

Postad 29 juli 2005 - 22:43

Unregistered04f04027
  • Unregistered04f04027
  • Forumräv

• 568 inlägg
  • 0
Klickar man på "i" på vanliga Humax-boxen får man nuvarande och nästa program. Sedan finns "Guide" som ger en guide över, vad som verkar, flera dagar framåt.

Hmm ... iallafall jag kan titta på EPG:en för morgondagens program på min Samsung comhem box. Så jag tror nog att Comhem sänder ut mer än 1-2 program framåt. Sen att boxarna inte har tillräckligt mycket minne att cacha 1 dag  framåt (eller mer) för alla kanaler utan bara sparar 1-2 program framåt det är ju en annan sak.

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant, du menar alltså att du kan gå in i EPG:n och för en viss kanal kunna se hela dagens sändingar för den kanalen?

Det jag kan se på min topfield är nuvarande + nästkommande program (+ utökad information om dessa). Däremot så sparar boxen all data så efter en dags tittande så har man ju en fin epg-historik, men det är man ju inte mycket hjälpt av.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 30 juli 2005 - 14:56

soundsgood
  • soundsgood
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag inte missförstått, så är det väl så att Comhem har en proprietär EPG-lösning. Därför måste alla boxar som ska kunna använda comhems EPG ha anpassad mjukvara. Viss EPG info sänds med i kanal (rätta mig om jag har fel). Denna EPG visar enbart nuvarande samt nästa program.

/LB

Postad 02 augusti 2005 - 09:21

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag har skummat igenom tråden och Topfields hemsida, så jag är inte säker på att det här har varit uppe innan, men men...

Får man in de analoga com hem-kanalerna (Kanal5, TV3, MTV ...) i Topfield-boxen, eller får man bara in de digitala som på Humaxboxen?

Postad 02 augusti 2005 - 11:46

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag har skummat igenom tråden och Topfields hemsida, så jag är inte säker på att det här har varit uppe innan, men men...

Får man in de analoga com hem-kanalerna (Kanal5, TV3, MTV ...) i Topfield-boxen, eller får man bara in de digitala som på Humaxboxen?

<{POST_SNAPBACK}>

Boxen tar bara in dom digitala kanalerna.

Postad 02 augusti 2005 - 11:59

Unregisteredd836f880
  • Unregisteredd836f880
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Boxen tar bara in dom digitala kanalerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm... Misstänkte det...

Nu får snart com hem skärpa sig lite och sända ut allt digitalt, eller så får de släppa en HDD-box som kan ta in alla! ;)

Postad 07 augusti 2005 - 20:02

lahman
  • lahman
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Stort nytt problem. Har sen igår fått dålig mottagning på min Topfield PVR 5500 och får medelandet "HIGH DEFINITON OR DESCRAMBLED SERVICE" samt ser att kvaliteten på mottagningen är bara 20 % emellanåt. Är de3t ngn som vet vad ovan meddelande betyder.
//Leif

Postad 07 augusti 2005 - 21:19

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1 236 inlägg
  • 0

Stort nytt problem. Har sen igår fått dålig mottagning på min Topfield PVR 5500 och får medelandet "HIGH DEFINITON OR DESCRAMBLED SERVICE" samt ser att kvaliteten på mottagningen är bara 20 % emellanåt. Är de3t ngn som vet vad ovan meddelande betyder.
//Leif

<{POST_SNAPBACK}>

starta om den bara.

händer ibland vid mycket regn/dåligt väder (hände mig igår, då det regnade som fan här.) när det lugnade ner sig, så startade jag om den och allt funkade ok.

Postad 08 augusti 2005 - 22:31

Unregistered71f94406
  • Unregistered71f94406
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Angående Topfield 5100PVRc till comhem så måste jag tyvärr meddela att boxen själv inte uppdaterar programkortet då comhem ändrar på koderna. Nu har jag iofs kvar den gamla sagem-boxen, så det är ju inget problem att få kortet uppdaterat, men det känns ändå som ett onödigt steg.

Comhem kör ju enligt utsago med Conax, vilket också boxen supporterar, men, är det så att comhem kör conax "tunnlat" genom viaccess (för att äldre sagem boxar ska funka) eller kör dom "äkta" Conax. Är det någon som vet hur det ligger till?

Till Humax 5100c (en äldre box som ej är godkänd av comhem) så får man ju använda en viaccess red-label CAM v. 4.84 (som ska funka med dom nya programkorten av conax-typ). Kanske är en red-label cam lösningen, vad tror ni?

Postad 12 augusti 2005 - 16:55

superfan
  • superfan
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

OK, jag har alltså en 5000PVRt - modellen för marksänd DVB-T. Har haft den i en månad och testat grundligt med mitt Boxer-abonnemang. Fungerar perfekt som jag sa i mitt tidigare inlägg.

Nu har jag även testat att spela in en krypterad kanal eftersom man (om man inte har 2 abonnemangskort) bara kan avkoda en kanal åt gången, alltså inte se på en och spela in en annan.

Däremot kan man alltså spela in en krypterad sändning och sen låta boxen koda av den vid uppspelningen - fungerar perfekt.

Jag testade genom att göra en timerinspelning från TV4 Film, och mitt i den pågående inspelningen började jag titta på en betalkanal på den andra tunern. Inspelningen övergick då mitt i från avkodad till krypterad eftersom ett liveprogram har förtur till avkodning. Den inspelade filmen var då till hälften krypterad, vilket boxen visar i listan över inspelade program med en symbol.

Vid uppspelning av filmen började boxen sedan koda av när den krypterade delen började. Mycket snyggt.

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Hej där! Funderar starkt på en 5000PVRt. Finns det någon "time-slip" funktion?
Och är den enkel att sköta? (min sambo är teknikrädd :-)

Dvs att pausinspela på HD mitt i en film ex, och sedan börja titta innan inspelning av film är klar?

Tack på förhand! TOMAS

Redigerat av superfan, 12 augusti 2005 - 17:08.

Postad 07 september 2005 - 14:49

FitzJ
  • FitzJ
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Återupplivar denna tråd för en fråga till er som har en Topfield satellitbox. Är det någon som har provat att stoppa i en Dragon Cam och ta emot Viasat efter övergången?
På specen för TF5500 står nämligen: "2 Common Interface for CONAX, CRYPTOWORKS, IRDETO, NAGRAVISION, SECA & VIACCESS". Så det ser ju ut som att den inte skulle klara en NDS/Videoguardmodul...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.