Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - Samsung LE-40M61BX

1245 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 March 2006 - 11:17

lanfear
  • lanfear
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag har i flera år haft min gamla CRT-tv på en tv-vagn som är låg och lutar lätt bakåt. Där har jag nu LE32M61:an och det är riktigt bekvämt för ögonen (även om det inte ser så snyggt ut - vagnen är ju till för djupare apparater...). Man tittar lätt nedåt och teven lutar även litegrann. Jag tror jag skulle få nackspärr av en teve som sitter helt lodrätt och skapligt högt upp på väggen.

Ingen som har tips på nån schysst, väldigt liten, tevemöbel? Typ så att en VHS/HTPC får plats under, men inte större än så. Och framförallt stilren och snygg, gärna i metall. :D

Redigerat av lanfear, 22 March 2006 - 11:19.

Postad 22 March 2006 - 13:22

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Jag är grymt frustrerad av att man inte kan köra PiP mellan nåt annat än HDMI / Allt annat... finns det något man kan göra åt det?

Postad 22 March 2006 - 14:41

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Jag är grymt frustrerad av att man inte kan köra PiP mellan nåt annat än HDMI / Allt annat... finns det något man kan göra åt det?

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar väl mellan PC och allt annat oxå...

Postad 22 March 2006 - 14:52

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Jovisst, det kanske det gör... men jag vill kunna kolla analog tv och köra digitalt via Scart och swappa mellan dessa t.ex. eller varför inte mellan 360:n och tv...
Förstår inte varför det skall vara begränsat till de få möjligheter de har specat upp.

Postad 22 March 2006 - 15:04

harrya
  • harrya
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Funderar också på om LE40M61B är så mycket bättre än LE40R51.Mina föräldrar köpte en LE40R51 och blden är kanon via digitalmottagare och analog signal.
Har någon funderat på att köpa med eupriser via prisjakt? 3-4000 skillnad.

Postad 22 March 2006 - 15:10

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0

Funderar också på  om LE40M61B är så mycket bättre än LE40R51.Mina föräldrar köpte en LE40R51 och blden är kanon via digitalmottagare och analog signal.
Har någon funderat på att köpa med eupriser via prisjakt? 3-4000 skillnad.

<{POST_SNAPBACK}>

När jag såg R51 och M61 bredvid varandra var det ingen tvekan om vilken det blev... M61 helt klart.

EU-priser, sure, tänkte på det i ca 1 sekund. Köper du från t.ex. tyskland så måste den till tyskland för att lagas om det blir nåt knas... min som är från Samsung Sverige får en tekniker hemskickad och fixad på plats de närmsta 2 åren.

Postad 22 March 2006 - 15:16

harrya
  • harrya
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
När jag såg R51 och M61 bredvid varandra var det ingen tvekan om vilken det blev... M61 helt klart.

EU-priser, sure, tänkte på det i ca 1 sekund. Köper du från t.ex. tyskland så måste den till tyskland för att lagas om det blir nåt knas... min som är från Samsung Sverige får en tekniker hemskickad och fixad på plats de närmsta 2 åren.

Ok med att M61 är bättre...men är den 5000 kr bättre?
Alternativet för mej är att handla via nätet i Sverige... då kommer väl ingen hem och lagar den om den går sönder?

Postad 22 March 2006 - 15:30

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0

Alternativet för mej är att handla via nätet i Sverige... då kommer väl ingen hem och lagar den om den går sönder?

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt informationen jag har från Fyndbörsen så gäller Samsung Sverige´s garantivillkor även varor köpta av dem. Så jodå, det kommer hem en tekniker och fixar om det blir problem med min tv.

Postad 22 March 2006 - 15:36

Benedict
  • Benedict
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt informationen jag har från Fyndbörsen så gäller Samsung Sverige´s garantivillkor även varor köpta av dem. Så jodå, det kommer hem en tekniker och fixar om det blir problem med min tv.

<{POST_SNAPBACK}>

SÅ de varor fyndbörsen har är importerade?
Som måndagens Plus handlade om?

Postad 22 March 2006 - 15:38

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Sa inte jag precis tvärtom, att deras varor är köpta av Samsung Sverige...?

Däremot är InWarehouse köpta i tyskland enligt vad jag hört...

Postad 22 March 2006 - 15:51

rox
  • rox
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Skillnaden mellan dessa lcd-tv är stor eftersom bilden är betydligt bättre på le-32m61 och troligtvis ännu lite bättre på nya r72an.

Prisskillnaden är idag ca 2000kr i en svensk nät-butik mellan le-32r51 och le-32m61.
Om du nöjer dig med r51an så köp den i sverige, det tjänar du på i längden eftersom garantin är som tidigare nämnts bättre för oss här om den är köpt i sverige.
Annars är ju le-32m51 ett alternativ eftersom designen känns något fränare än den gamla r51an.

Köper du le-32m61 från Tyskland sparar du ca 1000kr, vilket inte jag tycker det är värt.
Det är ju ändå ganska mycket pengar vi snackar om, köp i sverige eller vänta till priset gått ner.

Postad 23 March 2006 - 10:53

r0bin86
  • r0bin86
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag funderar starkt på att köpa denna monster TV :P men är en sak jag undrar över. På samsungs hemsida står det att tv:n heter Samsung LE-40M61B men på tex fyndborsen.se står det att den heter Samsung LE-40M61BX alltså det jag undrar vad menas med X:et och gör det nån skillnad jämfört med Samsung LE-40M61B ?

Tacksam för svar!

Postad 23 March 2006 - 12:57

rox
  • rox
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Såvitt jag vet är det ingen skilnad, bara olika beteckningar för samma produkt.

Onoff använde också x:et ett tag men vet inte varför, bara att det är samma innehåll i burken så du kan lugnt beställa med eller utan X.

Postad 23 March 2006 - 19:25

Unregisteredb4c0eb60
  • Unregisteredb4c0eb60
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Tja köpte mig en Samsung LE-32M51BX för drygt en vecka sedan och har tänkt sätta upp den på väggen.

Har detta fästet. ---> SMS Väggfäste LCD-TV

Tor ni att det går bra att fästa Tv'n i enkelgips endast med hjälp av 4 st metallexpanders?

Postad 23 March 2006 - 21:25

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

• 3695 inlägg
  • 0

Tor ni att det går bra att fästa Tv'n i enkelgips endast med hjälp av 4 st metallexpanders?

<{POST_SNAPBACK}>

Utmärkt fråga! Jag har funderat på exakt samma sak...men jag är lite för rädd att 40 tummaren helt enkelt är för tung. :P

Postad 24 March 2006 - 06:39

Unregisteredb16886cc
  • Unregisteredb16886cc
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Utmärkt fråga! Jag har funderat på exakt samma sak...men jag är lite för rädd att 40 tummaren helt enkelt är för tung. :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Metallexpander? menar du molly kanske? dom håller eller så kan ni använda duo max dom är oxå bra, Tv´n är inte för tung för det. Jag jobbar som röris så man har hängt upp en del saker i sina dar
:P :D

Postad 24 March 2006 - 21:13

akitaka
  • akitaka
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
tjenare har lite frågor om Lillebror Samsung LE-32M61B

Kommer detta med 8ms att märkas i snabba spel som fotboll osv?

Och hur e det med Hz:n är det 100 för jämna osv i lcdn ?

Postad 24 March 2006 - 23:39

Samoan
  • Samoan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Klippt och klistrat:

Samsung verkar inte stödja pc över DVI/HDMI utan bara vga till vga(D-Sub) kontakten.

Någon M61-ägare som som har kopplat HTPC:n till Samsungen:s HDMI?

Och hur blir rsultatet?

Postad 25 March 2006 - 01:46

Unregisteredb4c0eb60
  • Unregisteredb4c0eb60
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Klippt och klistrat:

Samsung verkar inte stödja pc över DVI/HDMI utan bara vga till vga(D-Sub) kontakten.

Någon M61-ägare som som har kopplat HTPC:n  till Samsungen:s HDMI?

Och hur blir rsultatet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har fått det att funka men dock inte så att man ser hela skrivbordet. Start menyn syns inte plus lite i överkant. Finns det något man kan göra åt detta?

Jag har ju dock Samsung LE-32M51BX men det har väll ingen betydelse?

Redigerat av Unregisteredb4c0eb60, 25 March 2006 - 01:49.

Postad 25 March 2006 - 05:19

Samoan
  • Samoan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det hade varit trevligt att se en bild Nmc. Har du möjlighet att lägga upp en? :)

Har du fått till en klar och fin bild ,så måste ju övrigt gå att fixa?
Vad för något grafikkort använder du?Kör du med MCE?

Nyfiken i en strut,men är väldigt nära att investera i en M61:a
så all information är ju trevligt INNAN man slår till.

Postad 25 March 2006 - 12:08

Unregisteredb4c0eb60
  • Unregisteredb4c0eb60
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Det hade varit trevligt att se en bild Nmc.  Har du möjlighet att lägga upp en? :)

Har du fått till en klar och fin bild ,så måste ju övrigt gå att fixa?
Vad för något grafikkort använder du?Kör du med MCE?

Nyfiken i en strut,men är väldigt nära att investera i en M61:a
så all information är ju trevligt INNAN man slår till.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har ett Leadteak Geforce 6800 GT. Bilder kommer...

Postad 28 March 2006 - 07:16

Freddan77
  • Freddan77
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Då äntligen kom en sammanfattning av recensioner av den här apparaten på Smartson.

Se http://www.smartson....ng-le40m61b.htm för vidare info... Verkar som "experterna" i a f är nöjda med apparaten! Något om "knäppningar" i apparaten står det inte om.

Postad 28 March 2006 - 08:05

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Jag själv är mycket nöjd med den, DNIe funktionen finner jag mycket trevlig vid tv-tittande men värdelös med XBOX360, där var jag tvungen att ställa upp ljusstyrkan rätt rejält för att kunna se de lite mörkare partierna.
Är annars mycket nöjd med tv´n och har inga problem med några knäppningar vad jag hört.

Postad 28 March 2006 - 08:28

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Knäppningarna hör jag när jag stängt av teven, inte medan jag har den igång, vilket innebär att jag inte stör mig alls på detta.

Över lag så är jag grymt nöjd med bilden, nu när jag justerat den lite. Ljudet däremot är bland det sämsta jag hört, men det spelar ingen roll eftersom jag bara har den till vanligt TV-tittande. Film ska ses på proj. :wub:

/Gherry

Postad 28 March 2006 - 15:39

Unregistered08a226ec
  • Unregistered08a226ec
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tänkte på det här med att samsung inte stödjer HDMI från dator. Hur känner tvn skillnad mellan HDMI från DVD-spelare och från dator?

Finns det nå´t sätt att komma runt problemet om man vill använda sin tv mot en HTPC?

Postad 28 March 2006 - 15:42

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Vad blir förbättringen på att köra DVI-HDMI kontra VGA-VGA egentligen?

Postad 29 March 2006 - 00:13

fackamato
  • fackamato
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

DVI-D -> HDMI är ju en digital signal, så du får 0 kvalitétsförlust, som man lätt kan få vid för långa VGA-kablar vid högre upplösningar... :wub:

Postad 29 March 2006 - 07:29

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Ok, inget annat med andra ord... då skall jag nog testa med en VGA-VGA först och se om det blir några probs...

Postad 29 March 2006 - 09:00

dansell
  • dansell
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag går och funderar på om jag ska införskaffa en 40M61BX men blev lite fundersam när jag läser om ljudkvalitén. Är den godkänd för att se nyheter och vanliga TV serier eller suger ljudet apa även då? Jag har en anläggning för spel och film men vill ogärna behöva stara den var gång man ska se TV. Vad tycker ni som har TVn?

Postad 29 March 2006 - 09:30

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Jag läste att många här var missnöjda med ljudet men efter att jag köpt och testat min 32:a så förstår jag faktiskt inte kritiken... funkar alldeles utmärkt för TV och dylikt... visst, det är inte nåt surroundsystem precis men som TV är det helt klart godkänt tycker jag.

Postad 29 March 2006 - 09:31

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ljudet är rent och snyggt, men blir väldigt lätt skrikigt, eftersom det saknas djup. Man kan tycka att tal inte ska behöva så mycket djup, men ni som har en rejäl center vet att det lyfter en hel del. Det duger till TV enligt mig, men det betyder inte att jag tycker det låter bra för det. :wub:

/Gherry

Postad 29 March 2006 - 09:35

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Nej, men att jämföra inbyggda med ett bra system är ju ganska orättvist.
Med tanke på allt som skrivits här så var jag faktiskt lite orolig men kan säga att det var helt i onödan... och med det i åtanke på hur folk har höjt bilden till skyarna men dissat ljudet så måste ju bilden i deras ögon vara bland det bästa som finns... :wub:

Postad 29 March 2006 - 09:52

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0
Samma sak för mig, allt snack om att ljudet skulle vara kasst gjorde att jag hade låga förväntningar på tvns ljud. Men när jag fick den så blev jag mkt positivt överraskad. Självklart att det inte kan jämföras med ett hifi-system, men för tv-ljud är det ju helt ok!

Men alla som har lite hifi-känsla borde ju veta att man behöver ett bättre ljudsystem än tvn för att njuta till max av filmer! Man behöver inte tracka på tvn för det :)

PS måste nämna att mina erfarenheter av tv-ljud är ganska begränsade, hade en billig no-name 20-tummare innan denna tv :D

Postad 29 March 2006 - 10:35

Reviewer
  • Reviewer
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag jämför inte med en center i ett stort system. Vad jag försöker säga är att det krävs ett gott mellanregister för att göra tal naturligt, och det klarar inte denna TV. När jag jämför ljudet rent generellt som TV så gör jag det med min gamla Sony KV32-FX65. Sonyn hade riktigt bra ljud, och vi snackar natt och dag i jämförelse.

En gyllene regel är att smaken är som baken.
=Jag= tycker att ljudet låter skräp, men det betyder ju inte att alla andra gör det. :)

/Gherry

Postad 29 March 2006 - 17:59

harrya
  • harrya
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är på gång att köpa en LE-40M61BX. Vill ha den innan fotbolls VM.
Har någon sett fotboll typ champions leuge på denna tv:n?
Förväntar mej att bilden ska vara grym.

Postad 29 March 2006 - 18:13

ntkille
  • ntkille
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Hej

Inte riktigt svar på din fråga men skillnad på digital och analog signaltyp diskuteras här DVI/HDMI=digital och VGA=analog):

http://forum.ecousti...579/122868.html

/Ntkille

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 30 March 2006 - 12:51

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hej,

Som jag förstår det är det så att samsungs TV inte stödjer dator på HDMI inngången? Men är det någon som försökt använda programmet Powerstrip för att få ut exakt upplösning 1366 x 768 pixlar? Då borde det ju inte vara något problem eller?? Jag är väldigt intresserad av att köpa denna TV men bara om jag kan koppla min HTPC via DVI till min Denon 4306 och sen vidare HDMI-HDMI till TVn.

Någon som provat med en Denon? Eller fått det att funka med Powerstrip? Om ni vill kan ni kolla på denna länken när ni provar att få det att funka http://www.entechtai...opic.php?t=2578

Mvh

Tobbeswim

Redigerat av Tobbeswim, 30 March 2006 - 14:25.

Postad 30 March 2006 - 14:31

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Hej,

Som jag förstår det är det så att samsungs TV inte stödjer dator på HDMI inngången? Men är det någon som försökt använda programmet Powerstrip för att få ut exakt upplösning 1366 x 768 pixlar? Då borde det ju inte vara något problem eller?? Jag är väldigt intresserad av att köpa denna TV men bara om jag kan koppla min HTPC via DVI till min Denon 4306 och sen vidare HDMI-HDMI till TVn.

Någon som provat med en Denon? Eller fått det att funka med Powerstrip? Om ni vill kan ni kolla på denna länken när ni provar att få det att funka http://www.entechtai...opic.php?t=2578

Mvh

Tobbeswim

<{POST_SNAPBACK}>

Varför inte vänta på den nya modellen M71 istället? Snygg design, 2 HDMI, DVI - och det bästa av allt - ska släppas i april!!
https://www.minhembi...t=0#entry996376

Redigerat av ajzman, 30 March 2006 - 15:35.

Postad 30 March 2006 - 15:10

Onge
  • Onge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Klart du ska slå till. Jag har fortfarande inte sett en fotbollsmatch digitalt. Får vänta till svt eller tv4 kör nåt (har comhem small). Men njöt av Arsenal på ZTV analogt i tisdags. Bra bild, men se till att skaffa digital-tv.
Apropå knäppningar...har nog bara hört en knäppning från min tv på 3 månader.
Och tv ljudet tycker jag är fullt godkännt för att kolla på TV, även att lyssna på musik från musikkanaler. Love this TV :huh:

Postad 30 March 2006 - 16:56

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0
Har precis köpt en LE-40M61BX och får den levererad på tisdag. Spännande!

Postad 30 March 2006 - 18:12

ntkille
  • ntkille
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Hej

Svar på din fråga om Powerstrip finns i tråden...

Jag har provat men VGA är fortfarande mycket bättre på denna TV. Även med Powerstrip var bilden suddigare och var helt enkelt inte ok. Flera detaljer minns jag inte då jag testade för länge sedan.

Jag tror inte det är frågan om upplösningen osv men snarare ngt annat problem som DVI signal från PC har som inte M61 stödjer.

Jag har inte hört att ngn har lyckats få en ordentlig bild från PC till HDMI på M61a, oavsett vad det är för verktyg eller grafikkort som användes...

Jag har haft en projje, Sony HS50 och där fungerade DVI-HDMI fint, out-of-the-box (bara för att stödja mitt uttalande :huh:

/Ntkille

Hej,

Mvh

Tobbeswim

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 30 March 2006 - 18:24

harrya
  • harrya
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Klart du ska slå till. Jag har fortfarande inte sett en fotbollsmatch digitalt. Får vänta till svt eller tv4 kör nåt (har comhem small). Men njöt av Arsenal på ZTV analogt i tisdags. Bra bild, men se till att skaffa digital-tv.
Apropå knäppningar...har nog bara hört en knäppning från min tv på 3 månader.
Och tv ljudet tycker jag är fullt godkännt för att kolla på TV, även att lyssna på musik från musikkanaler. Love this TV :huh:

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för den kommentaren. Jag slår till imorgon.

Postad 30 March 2006 - 19:16

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tack för det Ntkille,

Har letat i tråden men det har börjat bli otroligt många sidor nu...Jag är så sugen på denna Tvn men nu vet jag inte längre :huh: .Är det någon som kopplat HTPC-DVI-HDMI-RECIVER-HDMI-HDMI och fått det att fungera?

Mvh

Tobbeswim

Postad 31 March 2006 - 10:52

Unregistered2a58fc47
  • Unregistered2a58fc47
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag funderar på denna tv också.
Men behöver man dvi eller räcker det med vga som bara finns på denna tv, (när man kopplar i pc )
Läste att det skulle komma en nyare modell med 2 st hdmi och med dvi, ska man vänta tills den kommer? Vad tror ni priset kommer att ligga på den, och då borde nog LE-40M61B bli billigare, eller vad tror ni?

Är detta annars den bästa lcd som finns i denna prisklassen?

Redigerat av Unregistered2a58fc47, 31 March 2006 - 10:54.

Postad 31 March 2006 - 12:17

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

Jag funderar på denna tv också.
Men behöver man dvi eller räcker det med vga som bara finns på denna tv, (när man kopplar i pc )
Läste att det skulle komma en nyare modell med 2 st hdmi och med dvi, ska man vänta tills den kommer? Vad tror ni priset kommer att ligga på den, och då borde nog LE-40M61B bli billigare, eller vad tror ni?

Är detta annars den bästa lcd som finns i denna prisklassen?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker det räcker alldeles utmärkt med VGA. Kan inte föreställa mig att det skulle kunna bli mycket skarpare. VGA-bilden är mycket bra.

Frågan är om M61an kommer att finnas kvar så länge till. Butiken jag köpte min ifrån (Voxon) har redan tagit bort den ur sitt sortiment.

Jag rekommenderar absolut M61an. Efter lite justering av inställningarna är bilden otroligt bra!

Postad 31 March 2006 - 23:13

johaner
  • johaner
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem med min fina tv (LE-40M61BX). Min koppling på scartkontakterna är att min DVD H.D.D (Sony RDR-HX900) sitter på Ext1 och ComHem STB Sagem ICD-3000 som är ca 6 år gammal, sitter på Ext2.

Problem:
På vissa kanaler, mestadels på de analoga från STB:n men även observerats på ett fåtal av det digitala utbudet, så blir bilden delvis svartvit. Längs konturer så finns färg medans det i stora områden blir svartvit, exvis i ett ansikte så blir typ profillinjen i färg medans kinderna blir svartvita.
Byter jag plats på DVD HDD och STB så verkar problemet följa med STB:n. En möjlig åtgärd när problemet uppstår verkar vara att välja om sourcen för vilken bild som ska visas. Problemet uppstår alltså inte när jag tittar på de analoga kanalerna på tv:n eller på STB genom DVD HDD:n utan bara när jag tittar direkt på STB:n och bara på enstaka kanaler (vad jag har sett hittills.

Är det någon som har någon idé om vad det kan vara? Är jag ensam om detta eller har någon annan sett något liknande? Borde jag anmäla detta som ett garantiärende tycker ni?

Min gamla tv (ca 10 år gammal SONY CRT 25") visade inga tecken på problem med bilden från STB:n så just nu vet jag inte vad jag ska göra.

Postad 01 April 2006 - 08:02

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem med min fina tv (LE-40M61BX). Min koppling på scartkontakterna är att min DVD H.D.D (Sony RDR-HX900) sitter på Ext1 och ComHem STB Sagem ICD-3000 som är ca 6 år gammal, sitter på Ext2.

Vad är apparaterna inställda att skicka ut för signal? Ingen av scartarna hanterar S-video så du måste antingen köra kompositvideo från båda apparaterna, eller kompositvideo från den ena och RGB från den andra. S-video-ingång finns enbart på vänstra sidan av TVn.

Postad 01 April 2006 - 18:19

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag har kanske hittat ett grafikkort som gör att man slipper problemet med DVI eller vad tror ni?? Har inte hunnit kolla men nog borde HDMI-HDMI funka på en samsung...

http://www.sapphiret...ew.php?gpid=145

Tobbeswim

Postad 01 April 2006 - 21:53

Unregisteredd1e47e2b
  • Unregisteredd1e47e2b
  • Forumräv

• 853 inlägg
  • 0

Jag har kanske hittat ett grafikkort som gör att man slipper problemet med DVI eller vad tror ni?? Har inte hunnit kolla men nog borde HDMI-HDMI funka på en samsung...

http://www.sapphiret...ew.php?gpid=145

Tobbeswim

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle inte bli förvånad om det inte fungerade. Grafikkortet har inte HDCP, än så länge finns inte ett enda grafikkort ute på marknaden som klarar detta. ATI har nått på gång men jag är osäker på när de släpps. Och om någon säger annorlunda (typ att ATIs kort är HDCP ready) så syna infon noga. Sony uppger att deras TV apparater inte fungerar utan HDCP från datorn. Jag lyckades heller aldrig få bild från DVI till HDMI på min S32A10.

Kan mycket väl fungera ändå naturligtvis, eftersom DVI - HDMI fungerar ibland för vissa redan idag. Jag låter det vara osagt och väntar på att någon testar det innan jag säger något.

Postad 01 April 2006 - 22:22

Tobbeswim
  • Tobbeswim
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
I pressrealesen här nedan står det att det har full HDCP, vet inte om den infon inte stämmer?

Z0373_X1600_HDMI

SAPPHIRE FIRST WITH HDMI ON LATEST GRAPHICS ARCHITECTURE
CeBit debut for new product available in April

Leading graphics supplier Sapphire Technology has just confirmed it will be the first company to offer HDMI compatible versions in its latest series of graphics accelerators to be previewed at CeBit 2006. The Sapphire Radeon X1600Pro HDMI card is scheduled for availability in April and will deliver both audio and video to HDMI compliant displays and televisions.

The X1600 series has been designed to deliver high efficiency, high performance in Shader Model 3.0 and enhanced image quality. The architecture also supports AvivoTM delivering vibrant high fidelity images and video playback to the latest High Definition (HD) video standards. The new HDMI version is a low profile PCI Express card which supports HDCP and delivers exciting new levels of display performance and quality over this new industry standard connection interface. Two versions provide for either an external SPDIF or internal cable to be connected so that the audio signal is delivered over the HDMI cable.

The Sapphire RADEON X1600Pro with its 12 Pixel pipelines provides the highest graphics performance in its class even for shader intensive gaming. Equipped with 128MB of GDDR3 memory, this model features clock speeds of 500MHz (core) and 800MHz (memory).

Retail versions of these new Sapphire graphics accelerators will ship with multimedia software including PowerDVD and Sapphire Select, the exciting new way to deliver a choice of games to the end user. Each card is bundled with a DVD containing a selection of top games from several leading software houses. The end customer can play each of the games for a one hour trial before choosing which titles he or she wants to keep and using the activation codes for those titles.

Redigerat av Tobbeswim, 01 April 2006 - 22:23.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.