Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *

5758 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ino Audio piP (Surroundhögtalare) 1 9,61 (48) Inga priser
Ino Audio Ambiens 1 (Surroundhögtalare) 0 9 (7) Inga priser
Ino Audio Profundus X, basmodul (Subwoofers) 0 9,5 (9) Inga priser
Ino Audio piPcrt (Surroundhögtalare) 0 8,33 (2) Inga priser
Ino Audio cr8 (Övrigt) 0 8 (2) Inga priser
Ino Audio pi60 signatur (Golvhögtalare) 0 9,4 (9) Inga priser
Ino Audio pi60 (Golvhögtalare) 0 9,58 (23) Inga priser
Ino Audio bs60 (Subwoofers) 0 8,8 (4) Inga priser
Ino Audio Profundus P,basmodul (Subwoofers) 0 9,14 (6) Inga priser
Ino Audio Ambiens 2 (Surroundhögtalare) 0 9 (4) Inga priser
Ino Audio A2 (Surroundhögtalare) 0 9,3 (9) Inga priser
Ino Audio D1 (Centerhögtalare) 0 7 (1) Inga priser
Ino Audio i28 (Golvhögtalare) 0 8,5 (3) Inga priser
Ino Audio piPs (Surroundhögtalare) 1 9,27 (14) Inga priser
Ino Audio i14 (Surroundhögtalare) 0 9,17 (5) Inga priser
Ino Audio Aco akustikpanel (Övrigt) 0 9 (4) Inga priser
Ino Audio cr80s (Rackutrustning) 0 8,87 (7) Inga priser
Ino Audio D1s (Centerhögtalare) 0 8,33 (2) Inga priser
Ino Audio i 56, py-4, a3 (Högtalarpaket för hembio) 0 (0) Inga priser
Ino Audio profundus Y-2 (Subwoofers) 0 9,17 (5) Inga priser
Ino Audio piM (Surroundhögtalare) 0 8,33 (2) Inga priser
Ino Audio infolink75signatur (il75s) (RCA-kablar) 0 (0) Inga priser
Ino Audio dialog 2 (Centerhögtalare) 1 (0) Inga priser
Ino Audio cc-pc2 (st) (Inbyggnadshögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
Ino Audio Dialog 1 (Centerhögtalare) 0 (0) Inga priser
Ino Audio profundus Y-4 (Subwoofers) 0 7,5 (1) Inga priser
Ino Audio piX (Surroundhögtalare) 1 7,5 (1) Inga priser
Ino Audio i16s (Surroundhögtalare) 1 8,75 (3) Inga priser
Ino Audio i32s (Golvhögtalare) 0 8,33 (2) Inga priser
Ino Audio pi60s-s (Golvhögtalare) 0 7,5 (1) Inga priser
Ino Audio i6 (Surroundhögtalare) 0 8,33 (2) Inga priser
Ino Audio InfraZ-6 (Subwoofers) 0 7,5 (1) Inga priser
Ino Audio Profundus X version 2012 (Subwoofers) 0 7,5 (1) Inga priser
14 relaterade trådar
Köpråd - Högtalare för stereo från 30000 (105 inlägg) 2 år sedan
Ino Audio basmoduler (337 inlägg) 11 år sedan
Högtalare med rejält TRYCK! (244 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val av Högtalare. (33 inlägg) 15 år sedan
Gästbok för Molle M - nyheter i första inlägget (44 inlägg) 15 år sedan
Lyssningsintryck: Golvare mellan 8000 och 200000 sek (130 inlägg) 15 år sedan
Välja subwoofer kring 9000:- (19 inlägg) 15 år sedan
Ny HI-FI anläggning (9 inlägg) 16 år sedan
Min Ljudresa (121 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Förstärkare till piP (28 inlägg) 17 år sedan
Bästa ljud (56 inlägg) 18 år sedan
Bästa frontarna för 20000,- (31 inlägg) 18 år sedan
Bästa högtalare för hifi för max 50 000:- (84 inlägg) 18 år sedan

Postad 26 mars 2008 - 10:36

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

...
Men som sagt, det är inga problem att gå in och sätta subwoofer yes och dra på .1 knappen på cr80s, måste bara läsa in mig lite mer och testa på exakt vad som händer och hur jag ska ställa basnivån i stärkaren osv.

Sådär ska du göra Martin. Ställ subwoofer på Yes och dra .1 utgången från receivern till .1 ingången på cr80s.
cr80s skickar (genom en adderar-krets) .1 kanalen ofiltrerad till utgången för basmodulerna.

Nivån på .1 kanalen ställer du in som vanligt med din receiver (med mic om du kör någon autosetup, eller manuellt om
du ställer in det manuellt).

Efter det använder du basmodulerna både till .1 kanal och till att ta hand om basen som går till dina frontar, och du
har fortfarande möjlighet till att ställa nivå och tidsförskjutning på .1 kanalen separat. Weeee. cr80s äger! :)

Postad 26 mars 2008 - 10:39

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Aha, nu klarnar det lite i alla fall :)

Tror du får ta det i telefon sen också, just in case!

Postad 26 mars 2008 - 10:57

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Sorry att jag hängde upp. Satt i andra telefon när du ringde. Ringar upp dig ASAP

Postad 26 mars 2008 - 12:44

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1 800 inlägg
  • 0

Efter det använder du basmodulerna både till .1 kanal och till att ta hand om basen som går till dina frontar, och du
har fortfarande möjlighet till att ställa nivå och tidsförskjutning på .1 kanalen separat. Weeee. cr80s äger!

Niklas,

Vad händer när man matar cr80s med en front-signal och en .1-signal med olika tidsförskjutningar? Får subben en signal med dubbla tidsförskjutningar?

Hur får man frontarna och suben att spela i fas när man har subben och frontarna på olika avstånd, utan att behöva koppla in cr80s på dvd-spelarens analoga utgångar och vidare till recievern som i sin tur kan tidsförskjuta varje kanal för sig?

/Heron

Postad 26 mars 2008 - 13:38

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1 644 inlägg
  • 0
Hej,antar att det finns faktiskt.se medlemmar inne i denna tråd.Faktiskt.se ligger nere tredje dan nu pga strömmavbrott läste jag under offtopic inne på hififorum.Ska det behöva ta sån tid att få igång sidan igen?

Redigerat av sollerön, 26 mars 2008 - 13:40.

Postad 26 mars 2008 - 14:01

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

har fortfarande möjlighet till att ställa nivå och tidsförskjutning på .1 kanalen separat. Weeee. cr80s äger!

Niklas,

Vad händer när man matar cr80s med en front-signal och en .1-signal med olika tidsförskjutningar? Får subben en signal med dubbla tidsförskjutningar?

Hur får man frontarna och suben att spela i fas när man har subben och frontarna på olika avstånd, utan att behöva koppla in cr80s på dvd-spelarens analoga utgångar och vidare till recievern som i sin tur kan tidsförskjuta varje kanal för sig?

/Heron

Alltså frontarna ska ju stå rätt långt ifrån basmodulerna för att de inte ska spela i fas (säg inom en 4:e dels våglängd
vid gränsfrekvensen). Så normalt blir det ju som så att .1 kanalen ställs in på samma avstånd i receivern. Aka, även
om det skulle skilja mer än en 4:dels våglängd i avstånd mellan basmoduler och toppar så ställer man in samma
avstånd för .1 kanalen. Finns liksom ingen mening med att tidsförskjuta den mot frontkanalerna, fast möjligheten
finns ju förstås :)

Gör man det ändå, ja då släpper cr80s igenom två signaler till basmodulerna där den ena då är tidsförskjuten mot
den andra. Inget konstigt med det egentligen.

cr80s har ingen variabel fasförskjutnings mojäng utan endast en fas-switch (som fasvänder basen helt om den slås på).

Detta för att fasvridningsmojängerna ändå bara brukar fucka upp det hela med sämre resultat i slutändan (aka får
basarna att spela mer eller mindre i otakt).

När du delar vid 80 Hz (som i cr80s, eller nja... kanske inte riktigt 80 Hz, cr80s delar lite lägre för basen än vid
80 Hz faktiskt för att få en snyggare summering mot toppsystemet) så är våglängden ca. 4,25 meter. Håller du dig
inom en meters radie mellan basmodul och toppar så kommer de att spela snyggt ihop. Går säkert att få dem
att spela snyggt ihop med större avstånd än så ändå pga att rummet ju kommer med sina reflektioner.
plus att man är väldigt okänslig för fasvridningar i basområdet, plus att filtret i sig (5:e ordningens filter kommer
att ha fasvridit signalen ca. 450 grader, fast det spelar ingen roll om/när summationen blir korrekt).

Summering tidsförskjutningen i basområdet kan du låta bli att tänka på, i alla fall med Ino´s grejjer för de
summerar ihop signalerna på ett väldigt bra sätt <_<

Hej,antar att det finns faktiskt.se medlemmar inne i denna tråd.Faktiskt.se ligger nere tredje dan nu pga strömmavbrott läste jag under offtopic inne på hififorum.Ska det behöva ta sån tid att få igång sidan igen?

Det kanske fortfarande är strömavbrott där servern står?

Postad 31 mars 2008 - 08:23

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1 644 inlägg
  • 0
Bifogad fil  y1pKe9GJQCWxAwvJmA2y4Cj5trJuLUQBOFjjXsKBjqmtQ8lkxE7TkqLzz5tN5URtMWbxmw_4XBpyLs.jpg   54,61K   0 Antal nerladdningar testen finns nu att läsa på faktiskt.se.Mvh.

Postad 31 mars 2008 - 16:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0

Bifogad fil  y1pKe9GJQCWxAwvJmA2y4Cj5trJuLUQBOFjjXsKBjqmtQ8lkxE7TkqLzz5tN5URtMWbxmw_4XBpyLs.jpg   54,61K   0 Antal nerladdningar testen finns nu att läsa på faktiskt.se.Mvh.

var någonstans ? :)

Postad 31 mars 2008 - 20:44

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
Här :)

Postad 31 mars 2008 - 20:53

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

det var det längsta ström av brott dom har haft i motala deras server ligger nämligen där

Postad 01 april 2008 - 17:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0

Här ;)

Ok, tack :D

Hadde lite problem med att hitta den nämligen :)

hej,får du tag på ett par så renovera filtren,dvs byt ut elektrolyterna mot bättre så få du höra hur bra dom kan spela i övriga register också,mvh.Ps,finns bild i mitt galleri.

Mina va lite moddade, dom hadde fått nya kondingar till diskanterna i alla fall och nya kondingar till mellanreggen va påväg, men sålde dom innan jag han fixa det.
Men ångrar mig nu i effterhand att jag sålde dom :D

Redigerat av DVD-ai, 01 april 2008 - 17:05.

Postad 01 april 2008 - 21:54

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Chenare Inoiter och andra!!

Funderar på att köpa ett par pi60, bara elementsatsen, och vill nu höra av/med er vari svårigheterna ligger som skulle göra att jag skall köpa färdiga lådor av herr Öhman. Jag har i nuläget piPs men skall i så fall sälja bort dem innan jag tar steget till golvarna...

Ni som byggt egna lådor, om ni finns på detta forum, vad var svårt, vilket var enkelt?

Hör gärna av er

Anders

Postad 01 april 2008 - 22:38

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Har du läst denna tråden? https://www.minhembi...howtopic=119530

Postad 02 april 2008 - 14:52

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0

Har du läst denna tråden? https://www.minhembi...howtopic=119530

Japp, bra tråd men jag tänkte någon annan har erfarenheter av bygget....har PM:at den trådskaparen men ännu ej fått svar...

Anders

Postad 14 april 2008 - 00:48

Melancholyman
  • Melancholyman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Nu har jag läst igenom denna 30 sidor *pust* långa tråd. Dessa högtalare verkar onekligen intressant. Jag trodde först att detta var totalt utom mon budget men eftersom vanliga pi/s tydligen ska ge grymt bra ljud så har dem nu blivit ett alternativ. En fråga hur står sig dessa små stativare jämfört med golvare i 10-12k klassen? Ex B&WDM683/KLIPSCH RF82, skulle vara kul med åsikter. Jag ska definitivt också ordna så jag kan lyssna på dessa. Men det måste bli senare i sommar. Är väldigt upphypad nu skulle man kunna säga och efter att ha läst Öhmans kompendium (slummat) så märker man ju att killen brinner helhjärtat för sin sak. Verkar som jag hittat hem, men det återstår ju att se. Jag är lite orolig för att det verkar som om placeringen måste vara helt rätt för att det ska låta bra. Har man problem med akustiken och placering av högtalarna kanske ett par andra är ett bättre alternativ?

verkar som denna kille skulle kunna vara ett rent geni...

Redigerat av Melancholyman, 14 april 2008 - 00:50.

Postad 14 april 2008 - 06:52

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0

Nu har jag läst igenom denna 30 sidor *pust* långa tråd. Dessa högtalare verkar onekligen intressant. Jag trodde först att detta var totalt utom mon budget men eftersom vanliga pi/s tydligen ska ge grymt bra ljud så har dem nu blivit ett alternativ. En fråga hur står sig dessa små stativare jämfört med golvare i 10-12k klassen? Ex B&WDM683/KLIPSCH RF82, skulle vara kul med åsikter. Jag ska definitivt också ordna så jag kan lyssna på dessa. Men det måste bli senare i sommar. Är väldigt upphypad nu skulle man kunna säga och efter att ha läst Öhmans kompendium (slummat) så märker man ju att killen brinner helhjärtat för sin sak. Verkar som jag hittat hem, men det återstår ju att se. Jag är lite orolig för att det verkar som om placeringen måste vara helt rätt för att det ska låta bra. Har man problem med akustiken och placering av högtalarna kanske ett par andra är ett bättre alternativ?

piP/piPs är en bra högtalare som låter bättre, i meningen mer naturtroget, än många (ja de flesta t.o.m.) högtalarna på marknaden. Dom går även att spela ganska högt med, men det är också deras begränsning. Har man ibland behov av vansinnesljudtryck så är inte piP något alternativ då de har en tydlig ljudtrycksbegränsning. (hit men inte längre)
Det finns många som bränt sina talspolar i piP...
Akustikproblemen är en lustig sak, har man problem med akustiken med piP så har man förmodligen problem med akustiken oavsett vilken högtalare man väljer bara det att dom andra tillverkarna inte nämner problemet av någon lustig anledning. Inos högtalare låter bra även om man ställer dom konstigt, men dom låter bättre om man ställer dom rätt (och detta gäller ALLA högtalare).
Mot golvare i samma prisklass så ger piP mer välljud men sämre ljudtryck, speciellt jämfört med klipsch som ju har mycket hög känslighet.
kan tilläggas att jag inte har ino av en anledning, även om jag lyssnat på hans alster mycket genom åren.

Manifestet är vettigt och jag rekommenderar verkligen en rejäl genomläsning av det. Man kan lära sig en hel del genom det.

verkar som denna kille skulle kunna vara ett rent geni...

Snälla hoppa inte på det tåget :P Även jag ansåg honom vara ett geni och tänkte sprida hans budskap till alla förtappade själar på internet när jag först hörde talas om honom (och läste manifestet och hängde på faktiskt.se)
men jag har insett att även han är bara en människa, om än mycket kunnig inom högtalarkonstruktion. Det blir så tråkig stämning när någon ska predika hans budskap till utomstående. Speciellt när det görs hela tiden (vilket skett i stort sett kontinuerligt de 5 år jag har hängt på forumen)
Ett tips i all välmening bara ;)

Mvh Håkan

Postad 14 april 2008 - 08:54

Melancholyman
  • Melancholyman
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Snälla hoppa inte på det tåget ;) Även jag ansåg honom vara ett geni och tänkte sprida hans budskap till alla förtappade själar på internet när jag först hörde talas om honom (och läste manifestet och hängde på faktiskt.se)
men jag har insett att även han är bara en människa, om än mycket kunnig inom högtalarkonstruktion. Det blir så tråkig stämning när någon ska predika hans budskap till utomstående. Speciellt när det görs hela tiden (vilket skett i stort sett kontinuerligt de 5 år jag har hängt på forumen)
Ett tips i all välmening bara ;)

Mvh Håkan

Jag kommer inte att hoppa på något tåg förräns jag har hört dessa högtalare jämfört med andra i samma psiklass samt tiofaldigt dyrare.Sen är ju alla genier människor också :P Jag drar inga slutsats men det skulle kunna vara så, killen är ju gammal fysiker och forskare, hans bana in på hifi var ju tydligen nästan en ren slump. Sen tänker jag inte starta en diskussion om när man definierar någon som ett geni elr inte. Jag menar alla kan ju inte nå upp till Einstein nivå, samt varför Einsten är så uppmärksammad är just för att hans upptäckter hade så stort inflytande på forskningen....om du har hört talas om Magnus Birgersson (Solar Fields) så påstår jag att han är ett musikaliskt geni och där backar jag inte en cm :)

:unsure:

Postad 14 april 2008 - 11:42

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Tråkiga nyheter! :P

En Ino-broder har lämnat världen, skriv gärna något i hans gästbok:

Gästbok för sb22ew aka Stefan Berglund

Vi håller det borta från den här tråden.

Postad 14 april 2008 - 12:33

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Hejsan. Jag har lyssnat på pip, pips, pi60 och pi60s och enligt mig så är dom lätt dom mest prisvärda och bästa högtalarna jag lyssnat på. Om du har lite tight ekonomi så kan jag rek att tänka över pi60 som moteringssats och i rå MDF. Då får du lacka eller måla dom själv och bygga ihop dom själv, men du kommer undan med 21 300 kr för pi60, vilket är ett kap enligt mig.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 18 april 2008 - 13:55

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Killen jag har mina piP utlånade till (de har stått hos honom sen i höstas) talade för ett tag sen om för mig att han
tycker att piP är klart överlägsen B&W 804 (som han tydligen har eller har haft hemma och jämfört sida vid sida med om
jag förstod honom rätt) på alla punkter förutom då ljudtryckskapaciteten (givetvis).

Rätt bra betyg för lilla piP tycker jag. :)

EDIT: Rest in piece Stefan, synd att du inte orkade med denna världen längre, det var trevligt att umgås med dig även
om det inte han bli så mycket.

Redigerat av Unregisteredff90150f, 18 april 2008 - 13:55.

Postad 18 april 2008 - 14:32

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Jo piP var ju anledningen till att jag sålde mina Vienna Acoustics Strauss. Bättre på allt utom ljudtryck.

Postad bild

Postad 18 april 2008 - 16:18

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Ja dessa högtalare lovordas av många. Skall provlyssna dem när tillfälle kommer.

Stackars katt :)

Inte undra på att den dog när de 4 subbasarna drog igång :)

Redigerat av sossen, 18 april 2008 - 16:28.

Postad 21 april 2008 - 09:34

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Ja dessa högtalare lovordas av många. Skall provlyssna dem när tillfälle kommer.

Stackars katt :)

Inte undra på att den dog när de 4 subbasarna drog igång ;)

Stackars katt?
Mig veterligen ingen katt som dött av något Ino system...

Den Stefan som är död är en minhembio.com och faktiskt.se medlem. ;)

Postad 21 april 2008 - 11:58

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Sitter med ett par piPs just nu...siktar på pi60 framöver....men lite nyfiken på om någon i denna tråd jämfört piP med XTZ 99.26 eller liknande....vad blev resultatet??

Anders

Postad 23 april 2008 - 13:58

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Stackars katt?
Mig veterligen ingen katt som dött av något Ino system...

Den Stefan som är död är en minhembio.com och faktiskt.se medlem. ;)

Jag tror han menade katten på Martins bild :P

Postad 28 april 2008 - 10:49

psychogun
  • psychogun
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tjenare!

Jag försöker nu att komma till skott och inhandla ett par Ino P60 lr P60s, men jag har enbart hört dem i IÖ källare och skulle vara enormt tacksam om det fanns ngn i Stockholm som kan dema dessa högtalare för mig i deras hem. Jag bor själv i Nacka, Stockholm. :D

Postad 28 april 2008 - 20:25

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Är det någon vänlig själv som skulle kunna dela med sig av Ino Audio kompendiet? Om man nu får sprida det utan tillåtelse av herr Öhman :(

[email protected]

Mvh
David

Postad 28 april 2008 - 20:50

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan David. Jag har skickat listorna till dig nu, så du lite trevlig läsning.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 30 april 2008 - 11:42

endallas
  • endallas
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

Är det någon vänlig själv som skulle kunna dela med sig av Ino Audio kompendiet? Om man nu får sprida det utan tillåtelse av herr Öhman B)

[email protected]

Mvh
David

det får man inte egentligen men jag har aldrig fattat varför, så länge man är medveten om att den kanske inte är den nyaste..

Postad 30 april 2008 - 20:45

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Imorgon blir jag också Ino ägare. B)

Mvh
Ljudkvalite

Postad 30 april 2008 - 20:49

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0

Imorgon blir jag också Ino ägare. B)

Mvh
Ljudkvalite

Vad är det du investerar i?

MVH
/Chuck

Postad 30 april 2008 - 21:46

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
i32s + pY-2 + a1 x 2 + lite andra saker.

Postad 30 april 2008 - 21:48

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Oj fy ********, planera ölkväll redan nu!

Postad 30 april 2008 - 22:46

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
men fy :P börjar ju nästan kännas litet me pi60 =(

Postad 30 april 2008 - 22:47

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Den kommer Martin, den kommer :P
Ska ner till Gbg och hämta dom imorgon (+ 2 st Nad 208, Pioneer 668, Denon 2105 och något mer) sen ska jag börja mer rummer under sommaren för att få allt fixat om ett par månader med hjälp av Öhman. Någon kanske känner igen anläggningen och lika bra att korten är på bordet och säga att det är merkurius gamla anläggning jag fått köpa.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 30 april 2008 - 22:47

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

men fy :P börjar ju nästan kännas litet me pi60 =(

Men pi60 ensammma är bätter än det mesta (min rent subjektiva åsikt efter att ha lyssnar på 100-tals system :P )

Postad 30 april 2008 - 23:48

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0
Någon som vet hur lång tid det normalt tar från det att man beställt en piP-byggsats tills att man kan åka och
hämta dem?

Postad 01 maj 2008 - 00:21

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan bo_man. Som jag förstår det så finns pip byggsatser (även pi60) stort sett "alltid" i laget så bara att åka. Dock är det ju en fördel att ringa Öhman innan och se så det finns hemma.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 01 maj 2008 - 00:49

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
ja visst är det så =) vore kul o lyssna på nått topp system me fina basar :P

elle kanske ingen bra alls....

Postad 01 maj 2008 - 07:51

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0

Den kommer Martin, den kommer :P
Ska ner till Gbg och hämta dom imorgon (+ 2 st Nad 208, Pioneer 668, Denon 2105 och något mer) sen ska jag börja mer rummer under sommaren för att få allt fixat om ett par månader med hjälp av Öhman. Någon kanske känner igen anläggningen och lika bra att korten är på bordet och säga att det är merkurius gamla anläggning jag fått köpa.

Mvh
Ljudkvalite

jojo det skall vara ordentliga saker att driva dom

Postad 01 maj 2008 - 09:21

bo_man
  • bo_man
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Hejsan bo_man. Som jag förstår det så finns pip byggsatser (även pi60) stort sett "alltid" i laget så bara att åka. Dock är det ju en fördel att ringa Öhman innan och se så det finns hemma.

Mvh
Ljudkvalite

Tack Ljudkvalite.

Hade tänkt byta mina audio pro focus sa-5 mot piP. Vad kan jag förvänta mig för skillnader?
Diskant?, Mellan?, Bas?, detaljer?, ljust? mörkt? mm mm

Postad 01 maj 2008 - 10:39

Blixten_no1
  • Blixten_no1
  • Lärjunge

• 408 inlägg
  • 0
nu har jag ingen aning om hur audio pro låter. men piP låter extrem neutralt och extremt stort för att vara så liten. när jag demade dom hemma så frågade folk vart jag hade ställt subben o så :P

Postad 01 maj 2008 - 23:41

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem halva stereon. Lyckades med konststycket att paja ena däcket på släpkärran så den blev kvar i gbg. Så i32s, Denon 2106, Pioneer 668 och CR80s fick jag hem mig och det låter riktigt trevligt redan nu. :unsure:
Precis kommit hem och ska åka tillbaka till gbg om 6 timmar för hämta resten och byta däck på släpet för få hem det med. Lagomt kul.

Mvh
Ljudkvalite

Redigerat av Unregistered1412, 01 maj 2008 - 23:41.

Postad 02 maj 2008 - 09:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
Ops, jo sådant händer och alltid när man som minst vill dessutom.

riktigt fina grejer du har införskaffat och du lär ju bli ruggigt nöjd med dom :unsure:

Vad gick allting på ?!

Postad 02 maj 2008 - 09:07

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5 433 inlägg
  • 0
jo det kostar att ligga på topp

Postad 02 maj 2008 - 13:10

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

i32s+pY2? Är jag inbokad på lyssning hos dig snart eller? Men skämt osido. Kul att du hitta en sådan anläggning :unsure:

// Sat

Postad 02 maj 2008 - 17:14

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Hejsan. Nu är allt hemma, men det är fortfarande bara i32s som är inkopplade. Får försöka testa att koppla ihop det ikväll. Fick med massa hemmabio grejer med, t ex 2 par (4 st alltså) Ino A3 som jag kanske kommer sälja framöver om någon var intresserad. Det beror på om jag ska köpa hemmabio eller ej. Så återkommer sen när jag fått lite mer ordning hemma.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 02 maj 2008 - 17:31

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
Ni kan få se två dåliga bilder på högtalaren och basmodulerna.

Postad bild

Postad bild

Postad 02 maj 2008 - 19:31

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

• 1 117 inlägg
  • 0
Mmmmm...ett antal kilo kärlek...

Ngn som vill köpa ett par piP? :unsure:

Postad 03 maj 2008 - 01:37

kusling
  • kusling
  • Lärjunge

• 378 inlägg
  • 0

Ngn som vill köpa ett par piP? :blink:

pris?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.