Klipsch Reference RF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(31)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-35
(Centerhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12
(Subwoofers)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-8
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS3 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-5
(Golvhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-7
(Centerhögtalare)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-25
(Golvhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-25
(Centerhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB25
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch KS-525 THX
(Surroundhögtalare)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10
(Subwoofers)
|
5
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Cinema 10
(Högtalarpaket för hembio)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB35
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB75
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy B3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy C-2
(Centerhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-1 (st)
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S1
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-2
(Golvhögtalare)
|
5
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy F-3
(Golvhögtalare)
|
1
|
(15)
|
Inga priser | |
Klipsch KW-120 THX
(Subwoofers)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB15
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-10
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S2
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy S3
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch KA1000 THX
(Slutsteg)
|
4
|
(2)
|
18 990:- | |
Klipsch Reference RF-83
(Golvhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-51
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-61
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-64
(Centerhögtalare)
|
1
|
(19)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-63
(Golvhögtalare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-62
(Centerhögtalare)
|
1
|
(20)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-52
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB81
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-42
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Pro-Ject Debut III SE
(Skivspelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-52
(Golvhögtalare)
|
1
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62
(Golvhögtalare)
|
2
|
(28)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82
(Golvhögtalare)
|
1
|
(51)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 SE
(Golvhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RC-52
(Centerhögtalare)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Klipsch Synergy Sub 12
(Subwoofers)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RSW-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-10D
(Subwoofers)
|
0
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RT-12D
(Subwoofers)
|
0
|
(5)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-12D
(Subwoofers)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RW-10D
(Subwoofers)
|
2
|
(13)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS10
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RPW-10
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Palladium P-39F
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-300D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon XW-500D
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-35
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WB-14
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WC-24
(Centerhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WF-34
(Golvhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Icon WS-24 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-5502-W (st)
(Inbyggnadshögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-82 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(26)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-7 II
(Golvhögtalare)
|
8
|
(9)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-42 II
(Golvhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RF-62 II
(Golvhögtalare)
|
4
|
(10)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RS-62 II
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(8)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-310
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Klipsch SW-115
(Subwoofers)
|
5
|
(11)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference RB-62 II
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Klipsch R-15M
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-160M
(Surroundhögtalare)
|
5
|
(16)
|
Inga priser | |
Klipsch Reference Premiere RP-260F
(Golvhögtalare)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Klipsch R-4B
(Soundbar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 24 January 2008 - 14:41
Postad 25 January 2008 - 17:52
Postad 28 January 2008 - 12:12
Hur som helst så lät inte Canton och Klipsch helt olika, de hade mer gemensamt än vad de hade med Energy. Både Canton och Klipsch är mer neutrala än mörka/varma. Men Canton är nog den mest neutrala av dem då jag upplevde Klipschen som en aning slankare i mellanregistret än helt neutral, men placeringe påverkar säkert en hel del till det sämre här och som den säkert gör på bas området med ett sådant långt avstånd till väggen. Renheten och upplösningen och luftigheten i ljudet var imponerande på båda paren och snarlika förutom att man fick en bredare ljudbild med Klipsch F3.
Men hur mycket mer bas blir det med en placering närmare bakväggen, tänker närmast på F3orna då man hörde att de kan flytta luft även under denna placering med långt till bakvägg.
Så finns det någon i Stockholmstrakten som sitter med F3or så får du gärna höra av dig om du har lust att låta en få en snabb lyssning så man kan få mer på fötterna i denna fråga.
Redigerat av Unregistered840e5864, 28 January 2008 - 23:49.
Postad 30 January 2008 - 15:36
Postad 01 February 2008 - 19:05
Postad 01 February 2008 - 23:39
Tycker du ska prova Denon PMA 1500 AE eller PMA 2000 så ska få höra på ljuv musik.
PMA 1500 har jag inte hört, men jag har testat PMA 2000AE på mina dynaudio/totem. Jag kommer förmodligen få bannor av alla denon fans nu, men jag tyckte PMA 2000AE lät väldigt taskigt och ganska ansträngt. Den har dessutom rätt mycket brumm i högtalarna som jag fått reda på beror på deras val av den billigare typen av transformatorer. Skulle de användt sig av ringkärna istället så hade de förmodligen löst detta problemet. Jag vet inte, jag kanske har haft otur, men denon över lag imponerar inte på mig. Jag tycker de kostar helt förmycket för den dåliga prestandan man får. Jag tror inte denon är rätt val till iallafall Klipsch. Denon kan säker passa bra till andra högtalare. Klipsch är väldigt detaljerade och avslöjande med en extrem verkningsgrad, så det är nog viktigt att man driver med en förstärkare som inte lider av transistorbrus och brumm.
Tror du har fel. Denon, Yamaha + Nad vet jag funkar ypperligt tillsamans med Klipsch.
Postad 02 February 2008 - 02:36
Bifogad fil(er)
Redigerat av bananplanta, 02 February 2008 - 09:35.
Postad 02 February 2008 - 10:01
Ja, så här blev det till slut
Inte bestämt mig för om fronterna ska vara på eller av. Tycker de är riktigt snygga "nakna".
Ser mycket bra ut! Hur tycker du det låter nu? Och du måste skriva hur du tycker dom ändrar sig efter ca 100-200 tim....
Mvh Sohlio
Postad 02 February 2008 - 10:14
Fick förresten höra igår när jag hämtade RF62 att Hifihuset ska ha Palladium P39F uppställda fr o m nån gång i slutet av februari, blir fett o lyssna på
Postad 02 February 2008 - 10:35
Tack
Blir ett grymt bra tryck i mitt lilla rum(ca 12 kvm). Har inte kunnat spela så högt att det låtit dåligt än iaf, då spränger jag nog fönstret
Det slår riktigt fint i bröstkorgen när man vrider på ordentligt iallafall. Satte i elmätaren(syns nere till höger i bild) så jag kan hålla reda på ungefär hur mycket jag spelar med dem, ska försöka låta dem gå så mycket som möjligt. Förstår dock inte hur det skulle kunna låta bättre än det gör redan nu
Fick förresten höra igår när jag hämtade RF62 att Hifihuset ska ha Palladium P39F uppställda fr o m nån gång i slutet av februari, blir fett o lyssna på
Gott å höra att du redan är nöjd... Då kommer du bara bli nöjdare
Jaså så dom ska få hem ett demo par... Vet du hur länge dom skulle ha dom hemma? För jag antar dom bara ska "låna" dom ett tag!
Postad 02 February 2008 - 11:23
Redigerat av bananplanta, 02 February 2008 - 11:24.
Postad 02 February 2008 - 12:37
Kul att du äntligen fått dina RF62
MVH Flingan
Postad 02 February 2008 - 21:18
JAG BLEV INTE BESVIKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bilder kommer senare.. Dreggel.. Vilket härligt tillägg till mina RF82:or,RS52 o o givet RC62:an... Oooh vilken härligt djup bas.. Och alla som påstår att 12:orna inte är tillräckligt snärtiga.. De har inte lyssnat på Klipsch RW12D inte !!
Nu är det bara Onkyo TX RS805 som fattas sen är mitt system komplett !
Redigerat av Motin, 03 February 2008 - 17:10.
Postad 05 February 2008 - 16:19
OMG! Blev lovad att min RW10D var ok att hämta igår eller idag... Ringde till Hifihuset för att höra idag eftersom jag ändå skulle in till Örebro på annan shopping... Tror fan att min RW10D INTE hade kommit... Blev riktigt sur när Andreas sa det .. men så sa han att eftersom jag väntat på en sub sen veckan innan jul så skulle jag få köpa en av de RW12D till bättre pris... Sagt och gjort så bestämde jag mig att gå upp ett snäpp och knipa 12:an...
JAG BLEV INTE BESVIKEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bilder kommer senare.. Dreggel.. Vilket härligt tillägg till mina RF82:or,RS52 o o givet RC62:an... Oooh vilken härligt djup bas.. Och alla som påstår att 12:orna inte är tillräckligt snärtiga.. De har inte lyssnat på Klipsch RW12D inte !!
Nu är det bara Onkyo TX RS805 som fattas sen är mitt system komplett !woohoo !
Grattis till köpet och hoppas att dealen var bra för dig...bra av andreas att ta det beslutet...
Nu vet jag inte hur den nya subben beter sig efter en tids inspelning utan kan bara gå efter den gamla serien..hur den var /är till en viss mån...
Det är ju klart att en ny sub INTE är mjuk och därför har en snärtighet som rw10, det är mer vad som händer efter en inspelning först då...upptäcker du hur den mer kommer att låta , för den kommer att släppa till ganska ordentligt och då först märker du dom skillnader som KAN uppstå, nu är ju detta ur den nya serien och har ju en digital kontroll + mer in ställningar än den gamla, så detta gör en del hur man bevarar kontrollen,...jag hoppas att det gör så även i fortsättningen
lycka till med köpet...och igen du fick vänta för länge under all omständigheter.....men du fick en dela hoppas jag som du är nöjd med.
//Founder..
Postad 06 February 2008 - 10:10
Ska bli intressant att höra hur subben beter sig efter ordentlig inspelning, jag var också orolig för att 12:an förlorar sin snärtighet efter en lång tids spelning men så var inte fallet enligt Andreas. RW12D ska passa bättre ihop med mina RF82:or enligt Andreas.. Har ju inte lyssnat på RW10D så jag har ju inget att jämföra med.. Nöjd är jag iaf
Postad 07 February 2008 - 18:30
Har varit aktiv på detta forum några månader nu men inte blivit medlem förrns nu då högtalarköp börjar närma sig allt mer (prioriterat lägenheten först) och då jag läst igenom denna tråd och även officiella Klipsch Reference serie-tråden så märker jag att det finns kunnit folk som lär kunna svara på mina frågor.
Jag har inte varit speciellt intresserad av ljud/bild/Hifi tidigare utan mest data/tv-spel då det vart nåt med ny teknik att göra men nu på sista tiden är hemmabion det jag känner störst sug efter att skaffa och sitter dagligen och drömmer
Hursomhelst eftersom jag bor i Umeå har jag inte tillgång till att lyssna speciellt mycket på olika märken och så utan jag hade tänkt mig nåt billigare, typ förstärkare för 3-4000 max och Infinity beta pack.
Kan då säga att mitt behov av bra ljud var större än jag trodde då jag väl provlyssnade på Infinity Primus högtalarna och dom på Rcljudbild i Umeå förslog att jag skulle gå upp i pris (konstigt beteende av säljare va?) och köpa eller åtminstonde lyssna på deras Klipsch högtalare dom hade ståendes, RF52, RC42, RS42, RW12D.
Säger bara HERREGUD VILKET LJUD! GE MIG MER!
Ljudet var helt otroligt har inte kännt nån starkare närvaro kännsla av några andra högtalare någonsin.
Flyttar luft nåt så infernaliskt! 12 tummarn kan ha haft en stor roll visserligen men
Testade alla möjliga musikstilar i stereo och det lät otroligt bra, speciellt låtar med akustiska instrument.
Sedan dess har inget annat än Klipsch varit i tankarna..
Nu till först frågan, Då min lägenhet är en 2:a med Kök och vardagsrum tillsammans då den längsta väggen är strax under 7 meter och resten är utritat på ett ungefär, stämmer +-10 cm som max.
Skiss_p__vardagsrum.JPG 38.5K
1 Antal nerladdningarBilden visar på ett ungefär hur jag hade tänkt det, ska stå en soffa där surrisarna är tänkt att sitta och tv bänk där centern är. Frågan är nu, då dom golvarna jag lyssnade på var RF52 så frågade jag försäljarn och en annan i butiken som satt på ett par RF62or hur stor skillnaden var så tyckte dom den var märkvärd, vad skulle ni som äger dom och har jämfört dom säga? Och tror ni mitt "vardagsrum" är tillräckligt stort för att inte allt ska låta konstigt då det är "öppet" och ett lite mindre rum?
Sedan undrar jag ifall man klarar sig utan subwoofern då jag bor i lägenhet som sagt och man vill ju tänka på grannarna lite. Dock är frågan om inte nya lägenheter har tillräcklig bra dämpning nuförtiden
Sen angående förstärkare så har jag bestämt mig för Marantz, vid lyssningen var det SR5002 som användes som lät himla bra och kontrollerat, men sitter på om man inte kan motivera att gå upp till 7002an då jag gärna vill ha hdmi-växeln som underlättar då det ska skaffas projektor! och även Audyssey MultiEQ som jag tror skulle löna sig i mitt rum + vara framtidsäker med alla nya dekodrar för de nya formaten... åsikter där med tack
Det var väl allt för den gången!
Ser framemot svar/åsikter då jag vet att folket här är bra på skriva och verkar kunna sin sak
/Sebben
Redigerat av Bjebb, 08 February 2008 - 13:08.
Postad 07 February 2008 - 19:36
Kan bara svara för mig själv vad gäller basen men jag tror många håller med mig.... RW10/12D ger snärtigare och bättre bas vid film och tvtittande och säkerligen också musik.. Klipsch subbar går ju att trimma in för olika ändåmål och programmen är enkla att byta när det är dags för film/musik osv.. Har inte lyssnat mycket på musik med min nya sub ännu men det jag har hört är en ju en betyligt bättre närvaro av bas och effekt
Vill du dock ändå bas men skippa sub så skulle då inte jag gå på RF52 utan gå upp till minst RF62 eller RF82.. Jag har ett par RF82:or de spelar bra bas.
Var först inne på att köpa RF62:or men då de var slut på lager hos Hifihuset så fick det bli ett par RF82:or.. Jag ångrar mig icke !
Mitt vardagsrum är 4m x 4.5m så jag har ju inte så mycket större än dig. dock bor jag i hus så jag kan ju dra på dessto mer
Tycker du är inne på helt rätt väg med Klipsch och jag lovar tilll 100% att du ej kommer att bli missnöjd, det går inte att bli med Klipsch. Lycka till !
Postad 07 February 2008 - 21:10
Iofs kanske man kan dra ner vibrerandet från subben med spikes lite granna iaf.. ja hmm är lite att tänka på
Men Motin du använde från början 82:orna utan sub då?
Hur jag än gör så blir det nog kanon med Klipsch som hjälp
Postad 07 February 2008 - 21:52
Va inne på hifiklubben i Karlstad idag å tänkte kolla in va dom hade för trevliga saker.... Är väldigt sugen på att byta förstärkare....
Så jag har kollat in Nad Master Serien... Så jag fick med mig en Nad M15 på test under helgen..... Har nu lyssnat 3-4 timmar... Å fy f*n vilket ljud..... Tur man sitter ner å lyssnar, annars så hade jag blivit omkullblåst
Till M15 som är ett försteg kör jag till ett slutsteg som heter T973 (tänk om man hade ett M25 steg oxå) Högtalare som jag kör med kan ni kolla på mitt album...
Jag kan verkligen rekomendera Nad till Klipsch!!!!
Mvh Sohlio
Postad 08 February 2008 - 07:01
Alright men då kanske jag skulle ta mig en runda till Rcljudbild igen och be dom koppla ur subben och prova med RF62 respektive RF82, lär ju bli natt och dag men det ser jag väl då
Iofs kanske man kan dra ner vibrerandet från subben med spikes lite granna iaf.. ja hmm är lite att tänka på
Men Motin du använde från början 82:orna utan sub då?
Hur jag än gör så blir det nog kanon med Klipsch som hjälp
Tycker jag låter som en bra ide´.. Att lyssna på de olika är ett måste för att bilda sig en vettig uppfattning.
Japp jag hade "bara" RF82:or till en början, blev ett gott lyft med RW12D dock
Redigerat av Motin, 08 February 2008 - 07:02.
Postad 08 February 2008 - 08:30
Det går det absolut. Har flera exempel på det.Tycker du är inne på helt rätt väg med Klipsch och jag lovar tilll 100% att du ej kommer att bli missnöjd, det går inte att bli med Klipsch. Lycka till !
Bjebb - Nyfiken: Är det en av de nya lägenheterna på Lyan/Liljansberget vid universitetet? (Tycker mig känna igen planlösningen.)
By the way - jag har lyssnat ganska mycket på Klipsch (bl.a. 52orna) på RC och tycker precis tvärt om - det är en högtalare jag inte skulle kunna leva med. Där ser man vad olika man kan tycka.
Postad 08 February 2008 - 10:26
Har spelat mina RF62 en 60 timmar nu. Låter fortfarande lika bra som jag hoppades på innan
Fixade lite med kablarna till frontarna nu på morgonkvisten. Kolla galleriet och kommentera dem gärna
Redigerat av bananplanta, 08 February 2008 - 10:27.
Postad 08 February 2008 - 10:46
Det går det absolut. Har flera exempel på det.Tycker du är inne på helt rätt väg med Klipsch och jag lovar tilll 100% att du ej kommer att bli missnöjd, det går inte att bli med Klipsch. Lycka till !
Bjebb - Nyfiken: Är det en av de nya lägenheterna på Lyan/Liljansberget vid universitetet? (Tycker mig känna igen planlösningen.)
By the way - jag har lyssnat ganska mycket på Klipsch (bl.a. 52orna) på RC och tycker precis tvärt om - det är en högtalare jag inte skulle kunna leva med. Där ser man vad olika man kan tycka.
Då kan det vara så att man inte gjort tillräckligt med research o lyssnat ordentligt på utbudet o helt enkelt valt fel kombinationer högtalare kontra stärkare... Eller så har man inte lyssnaröron för Klipsch helt enkelt !
Alldeles för många som fortfarande köper fina nya högtalare för att sen leva kvar med en reciever/stärkare från 80 90-talet som inte alls passar..
Redigerat av Motin, 08 February 2008 - 10:48.
Postad 08 February 2008 - 11:13
MVH Flingan
Postad 08 February 2008 - 13:08
Tro mig, du kommer inte kunna övertala hifisnubben att köpa ett par Klipsch
![]()
MVH Flingan
Inget jag tänkt heller. Det är upp till var och en vad man vill ha eller förlora ! Bara att glädjas med de andra som uppskattar vettiga grejor
Postad 08 February 2008 - 17:25
Vart bara mer imponerad denna gång! Så grymt ljud det är i 52 systemet med 12 tummarn, lär nog köpa 10 tummarn själv men det är nog inte sämre utan snarare bättre för mitt behov. En bra film för att testa basen men även övergången mellan kanalerna är "Flying Daggers" kapitel 2 där är det rejält trummande... mycket fint bastest, högtalarna får jobba på men var allt ifrån slut på kraft, det var den scenen man märkte mest skillnad på 5002an och 7002an då biokänslan vart betydligt större och basen lät betydligt bättre då det var mer djupbas och bättre kraft men även bättre detaljrikedom.
Subben går inte att klara sig utan har jag fastställt, sen var det sån skillnad på både stereo och surround ljudet då vi bytte förstärkare fram och tillbaka vilket leder till att då det väl blir köp så blir det 7002an som har så man klarar sig med HDMI in-utgångar
Grymt sugen på att köpa dom på en gång men annat måste gå före
Redigerat av Bjebb, 08 February 2008 - 17:32.
Postad 09 February 2008 - 10:41
tänker fixa så ordet klipsch klubben blir i 3-d bokstäver så att det blir lite fräckare..
mvh Founder CG-47
Redigerat av Unregistered1113, 09 February 2008 - 16:59.
Postad 09 February 2008 - 17:04
MVH Flingan
Postad 09 February 2008 - 17:11
Ja jag ska sitta och jobba på detta ....jag själv tycker att det skulle se ascoolt ut..
Postad 09 February 2008 - 17:17
Postad 09 February 2008 - 20:34
Framsidan ser bättre ut faktiskt, sirenerna stör iaf jag mig lite på inte nå mkt men lite
Postad 10 February 2008 - 01:12
jag jobbar utifrån tanken som med en websida...det ska se bra ut och vara en kick för dom som vill veta med om klipsch och att se denna sida växa är otroligt kul...
jag ska lägga en link i en av logorna , så när man klickar på den så kommer man till klipsch.com t.ex...
tyvärr inga nyheter från klipsch ännu ..jag väntar fortfarande....såfort det kommer något så lägger jag ut det här ..
mvh Founder
Postad 10 February 2008 - 01:39
sedan gjorde jag lite omflyttningar ....
jag funderar om bilden på högtalarna ska vara ovaför den stora klipsch logon..??? osäker själv...hmmm...
//Founder
Postad 10 February 2008 - 06:55
EN bild där det står 'Välkommen till Klipsch klubben'. All text med samma eller iallafall liknande font.
Bilden på ex Palladium, nån mer allmänt känd modell eller kanske nån 'hemma hos'-bild.
Text. Här tycker ajg att man kan göra en snabb genomgång av det nuvarande modellprogrammet, Klipsch's historia, teknik och ljudfilosofi. Man kunde även lägga in länkar direkt till de ställen i Sverige man kan köpa Klipsch.
För min del känns det viktigt att hålla nere på bilderna och istället satsa på informativ text.
Postad 10 February 2008 - 12:00
Med sådana förväntningar så lär du inte bli besviken, men vad är det egentligen mer konkret som händer med tex Viablue som andra inte fixar?... så ni som inte har köpt spikes så prova dom som kom med tills vidare tills ni har köpt bättre spikes för dom gör en skillnad i ljudet dessa små rackare , och vad ska inte hända när man har skaffat 8st nya och högklassiga spikes från VIABLUE..jisses..man får rysningar av bara tanken....
Postad 10 February 2008 - 13:50
e-lite kolla din pm-boxVet inte riktigt vad som händer. Minst ett, kanske två av mina inlägg i denna tråden har raderats. Har inte fått någon förklaring till varför. Riktigt kasst om det är en moderator som tagit bort dem, man måste ju iallafall få reda på det? Slösat en halvtimme på att försöka förstå vad som hänt innan jag fattade att det var borta. Jaja...
Sen får jag påpeka att jag inte har dolt dessa då jag inte tyckte det behövdes, men någon har gjort det och jag/vi respekterar andra moderatorers beslut.
Trevligt Klipschande på er!
Postad 10 February 2008 - 17:02
Med sådana förväntningar så lär du inte bli besviken, men vad är det egentligen mer konkret som händer med tex Viablue som andra inte fixar?... så ni som inte har köpt spikes så prova dom som kom med tills vidare tills ni har köpt bättre spikes för dom gör en skillnad i ljudet dessa små rackare , och vad ska inte hända när man har skaffat 8st nya och högklassiga spikes från VIABLUE..jisses..man får rysningar av bara tanken....
Tja en bra fråga...dessa något enkla spikes med en mutter i na enden liknar med en skruv spik...andra mer riktigt byggda spikes har ju en bättre vibrations dämpande efekt än dessa, sedan att gå från att haft dom stånde på sina fötter där det ditter en liten gummi tass bara så blev detta bra mycket bättre mot ett parkett golv.
Viablue är inte lika vanligt ute i butiker, även så är det få som känner till detta tyska märke..samt kvalliten på grejerna, utan att skryta så är dessa spikes mycket välbyggda saker och vad man ska komma ihåg vad gäller Viablue så är detta märke mer kännt i Hi-end kretsar och det är oxå fler från det segmentet som köper dom ...
om dom presterar mer än andra liknande spikes av ett annat märke kan inte jag svara på? för det är inte den avgörande faktorn !, utan jag känner han som säljer VIABLUE produkter ganska väl, och han är oxå min hifi levrantör som jag anlitar... denna heter CREATIVE AUDIO och han har en egen website där man kan beställa grejer...men han säljer för det mesta grejer som är HI-END produkter vilket man snart förstår när man kollar på priser oxå...men jag vet att produkterna som kommer från VIABLUE är av mycket hög kvallitet( jag har alla mina kablar i detta märke) samt veta jag att köpare som har pengar att köpa det finaste i kablar har valt att använda viablue grejer i stället, lite talande kan jag tycka iaf
Jaha då testar du inga andra? kommer säkert frågan från dej? NEj inte i detta läget så gör jag inte det....
Kommer jag att testa? vem vet kanske men ser egentligen ingen anledning till det..
Köper jag det för att det är Hi-end? NEJ ...jag känner till kvallieten på produkterna...det avgör en del
Köper jag det för att det kostar lite mer? NEj, nej jag köper av han för han har gett mej bra produkter tidigare och sedan så ger han mej ett bra pris oxå..
//CG-47
Postad 10 February 2008 - 17:07
Tycker nog du ska skära ner på bilderna ytterligare. Mitt förslag är följande:
EN bild där det står 'Välkommen till Klipsch klubben'. All text med samma eller iallafall liknande font.
Bilden på ex Palladium, nån mer allmänt känd modell eller kanske nån 'hemma hos'-bild.
Text. Här tycker ajg att man kan göra en snabb genomgång av det nuvarande modellprogrammet, Klipsch's historia, teknik och ljudfilosofi. Man kunde även lägga in länkar direkt till de ställen i Sverige man kan köpa Klipsch.
För min del känns det viktigt att hålla nere på bilderna och istället satsa på informativ text.
Tack för input fredrikandersson.. uppskattat ....vi får se vad som händer ..men en balans mellan bild och text är oxå att tänka på ..men visst en mer informativ text är inte heller fel...bra tänkt... Tack
mvh Founder
Postad 10 February 2008 - 17:11
VÄLKOMMEN TILL KLIPSCH KLUBBEN skulle vara en tanke, vad tycker ni om den jag har lagt upp nu då...vore kul att veta hur ni tänker även där...svart med lite silver i... den får en metallisk känsla av det ..eller vad tycker ni?
mvh Founder
Postad 10 February 2008 - 19:10
Men ...har du spikes för att dämpa / skilja högtalaren från golvet eller för att koppla den till golvet? Låter som att du menar att du förväntar dig att tex Viablues spikes skall dämpa men är det inte så att de kopplar istället?Med sådana förväntningar så lär du inte bli besviken, men vad är det egentligen mer konkret som händer med tex Viablue som andra inte fixar?... så ni som inte har köpt spikes så prova dom som kom med tills vidare tills ni har köpt bättre spikes för dom gör en skillnad i ljudet dessa små rackare , och vad ska inte hända när man har skaffat 8st nya och högklassiga spikes från VIABLUE..jisses..man får rysningar av bara tanken....
Tja en bra fråga...dessa något enkla spikes med en mutter i na enden liknar med en skruv spik...andra mer riktigt byggda spikes har ju en bättre vibrations dämpande efekt än dessa, sedan att gå från att haft dom stånde på sina fötter där det ditter en liten gummi tass bara så blev detta bra mycket bättre mot ett parkett golv.
Postad 10 February 2008 - 19:30
Men ...har du spikes för att dämpa / skilja högtalaren från golvet eller för att koppla den till golvet? Låter som att du menar att du förväntar dig att tex Viablues spikes skall dämpa men är det inte så att de kopplar istället?Med sådana förväntningar så lär du inte bli besviken, men vad är det egentligen mer konkret som händer med tex Viablue som andra inte fixar?... så ni som inte har köpt spikes så prova dom som kom med tills vidare tills ni har köpt bättre spikes för dom gör en skillnad i ljudet dessa små rackare , och vad ska inte hända när man har skaffat 8st nya och högklassiga spikes från VIABLUE..jisses..man får rysningar av bara tanken....
att separera från golvet.....vilket dessa kommer att göra ..., det som jag upplvde med dessa jaghar nu(orginal från klipsch) var att kontrollen på basen blev klart tydligare, samt balans mellan högtalare blev bättre än att dom stod på golvet utan dessa.....
//CG-47
Postad 11 February 2008 - 12:56
Det är diskanten som "skrapar", det är bara i vissa låtar, mer troligen vissa frekvenser.
Detta problem märks inte alls normalt sett, men på lite högre volym.
Rätt irriterande! Någon som beställt en diskant till sina högtalare?
/Baggy
Postad 11 February 2008 - 15:25
Min ena F3:a strular
Det är diskanten som "skrapar", det är bara i vissa låtar, mer troligen vissa frekvenser.
Detta problem märks inte alls normalt sett, men på lite högre volym.
Rätt irriterande! Någon som beställt en diskant till sina högtalare?
/Baggy
Ingen garanti kvar ?
Det har jag nog i tyskland
Jag provade att switcha kablarna mellan högtalarna...så försvann det..ööö? Böt sedan plats på högtalarna och det verkar funka även när man spelat ett tag...lite fundersam blir man.
/baggy
Postad 11 February 2008 - 15:32
Jag hade igår möjlighet att testa även ViaBlue QTC Silverspikes på mina RF82. Kamraten min hade ett sett kvarttumsgängade sådanna som jag lånade hem. (Se även mitt tidigare inlägg om mina egna spikes från soundcare) ViaBlue QTC spikarna gör exakt samma jobb som jag skrev att Soundcare Superspikes gör. Jag lyssnade efter och kände på alla samma ställen som förra gången men ingen märkbar skillnad. Jag kan bara konstatera att ViaBlue QTC spikarna gör jobbet lika bra som spikarna ifrån soundcare. Designen på Viablue spikarna är något snyggare än soundcare's men Viablue QTC spikarna har en lös platta som man måste sikta in under spikarna. Soundcare's spikar är kapslade i ett hölje med både spik och underläggsplatta i samma modul, vilket gör att man kan flytta och knuffa på högtalarna utan problem. Detta kan man glömma direkt med Viablue QTC spikarna. Avseende prestanda kan jag rekommendera både soundcare superspikes och Viablue QTC utan att blinka, men ser man till funktion och konstruktion som vinner soundcare superspikes överlägset i min värld.
Ok..detta var intressant...och ett bra test tycker jag ...så då har vi 2 st spikes typer som varmt kan rekomenderas i prestanda resultatet iaf sedan den mindre funktionella delen inte var lika bra som soundcare, detta är väl mer rellaterat till vad man tycker i sak. bra inlägg....
//CG-47
Postad 11 February 2008 - 17:25
Postad 12 February 2008 - 00:50
men jag har sett ett test på en sida för olika spikes och faktum är att orginalen kommer relativt högt i betyg trotts allt, Viabluen Qts spikes är inte med i detta test tyvärr...sedan så är inte namnet VIABLUE så kännt i denna värld tydligen, men för den saken skule ska man intye avfärda något för än man har testat hemma, att ha förutfattade meningar om hur vida vad som är bra eller inte är absolut inte en lösning på frågor....
kunskap skappas av testar hemma i sin miljö där man bor och inte i en butik....och att läsa sig till vad folk tror är inget jag rekomenderar iaf...
det finns en del som har en del märkliga kommentarer om hur saker är och inte är men så länga man bara snackar så vet man inte ett skit.
<nu vet jag en del om Viablue av den enkla orsaken att jag testsar dessa grejer till och från hela tiden så jag får en bra kunskap...samt så känner jag den general agenten för detta land...all inköp av märket Viablue går via honom så det
men sond care är tydligen överläggst i funktionm dlelen så det är inget dunmt val.
//-founder
Postad 12 February 2008 - 08:46
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ny serie från Klipsch - Reference Premiere
3 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler