* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 27 February 2008 - 13:17
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Om man vill lägga in mp3 låtar i audio mappen kan man då sortera in dom i bokstavsordning i den mappen lika som man kan göra på en pc? Så man lätt kan hitta det man vill lysna på. Bara att gå till B och där finns alla band som börjar på B?
Om du trycket på högerpil så väljer du hur du vill sorterae filerna.
Postad 27 February 2008 - 13:37
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Ang, subtitles.
Frågan har ställts tidigare, men jag ser inget svar.
Fungerar bokstäverna Å, Ä, Ö i subbarna?
/doob Jag fick det inte att fungera i en MKV-fil med inbäddad text. Man får två konstiga tecken istället för till exempel "å" så man ser ju vad det står, men det ser inte lika bra ut som om det vore rätt. 
Annars fungerade allt klockrent. Jag har dock inte testat med separata subtitlesfiler om det skulle fungera bättre.
Hmmm...låter oroväckande.
Vore intressant att få vetskap om ngn testat separata subbar.
Separata subbar med alla våra vokaler funkar utmärkt.
Great!
Postad 27 February 2008 - 14:00
modE3
-
modE3
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hur gör man för att ladda ner direkt till Tvixen från nätet istället för att först lägga det på datorn och sen flytta det tilll disken i Tvixen? Hur gör man om det är rar filer man vill laddar ner, går det att packa upp dom i tvixen eller kan man hitta disken som sitter i tvixen på dator och packa upp dom så?
Hej Jag har inte testat detta själv än då jag inte har någon HD i Tvixen, men denna länken visar hur du mappar tvix disken i datorn. http://www.mpcclub.c...o...pic&t=15721 . Då kommer tvixen bahandlas som en vanlig enhet i filhanteraren med en överföringshastighet på mellan 40-60 mbit per sekund. Det är lite för långsamt för att jag skulle orka packa upp rarfiler som ligger på tvix hdn, men att ladda ner färdig upppackat direkt till tvixen borde ju funka helt OK. För min egen del sitter jag på en stabil 100mbit lina till datorn och streamar därför direkt ifrån den, då det går snabbare att ladda ner till datorn än att föra över dem till tvixen. /Christian
Redigerat av modE3, 27 February 2008 - 14:01.
Postad 27 February 2008 - 14:14
robsic
-
robsic
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Suck denna burk....
När jag hade min share på min spelburk (WinXP) funkade allt kanon.
Sen byggde jag min NAS (med WHS) och provade att lägga över en film och det gick perfekt.
Sen la jag över alla filmer och provade igen. Funkar ej! Det går att ansluta samt bläddra mellan mapparna, men väljen man en film eller någon mp3-låt så står den bara o tuggar. 
Trodde att det berodde på den Dlink DIR-655 som jag installerade idag men icke! Skapade en share igen på speldatorn - funkar klockrent.
Vad i hela friden är detta?
* Måste man öppna upp en port för Netshare? * Blir det så här för att man "fyller" hårddiskarna med saker? Förut hade jag ju bara en film. Borde inte ha någon betydelse. * Ska prova med SAMBA imorgon också. SAMBA funkar det på Server 2003 oxå?
Jag fick nåt liknande problem (står och tuggar i all oändliget) gällande en bunt kamerabilder som jag lade till i min nfsshare (har en linuxserver). Det visade sig bero på att det saknades läsrättigheter för "all users" på filerna. Vet inte om det är relevant i ditt fall, men för mig var det lösningen. //Robert
Postad 27 February 2008 - 14:24
robsic
-
robsic
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har en fråga finns det någon funtion för att "fördröja" undertexten till en film, har lagt in en .srt men den är lite för snabb så jag skulle vilja dra tillbaka texten 0.5 sek eller liknande. Har för mig jag läst om ngt sånt, eller vänta...kanske är på vissa stärkare denna funktion finns =) "lipsync ? "
Ett bra program för att synka subtexterna är "Subtitle Workshop". Jag har ibland hämtat subbisar från divx filmer och synkat till mina mkv filmer. Otroligt lättanvänt program.
Men vänta lite. Man behöver inte synka om filmen. Tryck på title-knappen och växla lite mellan playknappen och den eller hur det nu var (har inte TViX:en framför mig) när du spelar upp filmen. Sedan kan du styra texten 0,5 sekunder fram och tillbaka med pil höger eller vänster. 
Fick min tvix idag, Fan va den va go bästa köpa sedan lång tid tillbaka, undrar bara en sak,, ang huvudmenyn till tvix:en hur ställer man in att typ video ska till video mappen ? oavsett vilken jag trycker på så kommer alla till samma mappträd ( interna hårddisken)
Antagligen något som kommer i framtida firmware...
Nej nej nej. Det gäller bara att döpa mappen rätt. Video-knappen är kopplad till mappen "Video" i TViX:en och har du inte den skapad, så händer inget. Skapa en mapp som heter Video, en som heter Audio och en som heter Photo och så lägger du förslagsvis alla filmer i Videomappen. Jag har även delat upp Video-mappen i fler undermappar som till exempel heter AVI, ISO, VOB osv. Du gör som du vill men fjärrkontrollens knappar visar vad mapparna måste heta. 
Inget som kommer i framtida firmware. Antar att du var ironisk där, eller inte vet att det har fungerat så med alla TViX:ar i flera år. 
De funkar alltså bara om man har en intern disk i Tvixen ?
Vad jag vet så, ja, men jag har sämre koll på TViX:en i nätverk...
Kan bekräfta att det även fungerar med video/audio/photo mappar skapade i nfsshare, knapptryckning och man hamnar rätt. Detta kräver dock att nätverksdisken är monterad, vilken den inte verkar bli automatiskt vid uppstart...nån som har fått det att fungera? /Robert
Postad 27 February 2008 - 14:26
jailbird
-
jailbird
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Nu när man är nybörjare och inte är så duktig på allt, vore det inte bra att ha en samlingsställe på all info om hur man får ingång nätverk m.m samt filer man kan hämta !!!
Håller på att leta genom hela tråden efter viss hjälp av mina problem
Postad 27 February 2008 - 14:29
Filmer uppdelade på flera .ts-filer funkar inte så bra med subs, förutom första filen.
Finns de nåt bra sätt att lösa detta?
Slå ihop på nåt sätt kanske
Postad 27 February 2008 - 14:51
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Hur gör man för att ladda ner direkt till Tvixen från nätet istället för att först lägga det på datorn och sen flytta det tilll disken i Tvixen? Hur gör man om det är rar filer man vill laddar ner, går det att packa upp dom i tvixen eller kan man hitta disken som sitter i tvixen på dator och packa upp dom så?
Hej
Jag har inte testat detta själv än då jag inte har någon HD i Tvixen, men denna länken visar hur du mappar tvix disken i datorn. http://www.mpcclub.c...o...pic&t=15721 .
Då kommer tvixen bahandlas som en vanlig enhet i filhanteraren med en överföringshastighet på mellan 40-60 mbit per sekund. Det är lite för långsamt för att jag skulle orka packa upp rarfiler som ligger på tvix hdn, men att ladda ner färdig upppackat direkt till tvixen borde ju funka helt OK.
För min egen del sitter jag på en stabil 100mbit lina till datorn och streamar därför direkt ifrån den, då det går snabbare att ladda ner till datorn än att föra över dem till tvixen.
/Christian
Tack för svar/länken, en sak jag undrar är om någon kanske vet detta med överföringshastighet, om man ska flytta en fil på tex 4 gb eller packa upp samma storlek rarfiler med hastigheten 40-60 mbit hur lång tid tar det på i minuter?
Postad 27 February 2008 - 14:52
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1667 inlägg
Någon som kan testa detta klipp (från Canon HG10 h264@15mbps) på tvix 6500 och se om den spelar upp det utan problem?
Fungerar utan problem på en TViX 5100, TViX Netshare 1.08, 100 Mbps LAN via Linksys Router.
Postad 27 February 2008 - 15:22
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Filmer uppdelade på flera .ts-filer funkar inte så bra med subs, förutom första filen.
Finns de nåt bra sätt att lösa detta? Slå ihop på nåt sätt kanske 
Alltid bäst att sätta ihop alla .ts filer till en stor fil. Då fungerar det bäst  Använd HDTVtoMPEG2, som du hittar här - http://www.videohelp...ols/HDTVtoMPEG2
Postad 27 February 2008 - 15:25
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Någon som kan testa detta klipp (från Canon HG10 h264@15mbps) på tvix 6500 och se om den spelar upp det utan problem? Fungerar utan problem på en TViX 5100, TViX Netshare 1.08, 100 Mbps LAN via Linksys Router.
Fungerar utmärkt på 6500
Postad 27 February 2008 - 15:42
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Går det att spela in från tv på denna?
Postad 27 February 2008 - 15:44
Canman Distribution AB
-
Canman Distribution AB
-
Användare
-
-
168 inlägg
Går det att spela in från tv på denna?
Svar ja. Behöver dock en tuner, som finns att köpa till - http://canman.se/pro...-T/default.aspx
Postad 27 February 2008 - 15:46
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
Någon som kan testa detta klipp (från Canon HG10 h264@15mbps) på tvix 6500 och se om den spelar upp det utan problem? Fungerar utan problem på en TViX 5100, TViX Netshare 1.08, 100 Mbps LAN via Linksys Router.
Fungerar utmärkt på 6500 
kanon !
Postad 27 February 2008 - 15:56
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej
Jag har inte testat detta själv än då jag inte har någon HD i Tvixen, men denna länken visar hur du mappar tvix disken i datorn. http://www.mpcclub.c...o...pic&t=15721 .
Då kommer tvixen bahandlas som en vanlig enhet i filhanteraren med en överföringshastighet på mellan 40-60 mbit per sekund. Det är lite för långsamt för att jag skulle orka packa upp rarfiler som ligger på tvix hdn, men att ladda ner färdig upppackat direkt till tvixen borde ju funka helt OK.
För min egen del sitter jag på en stabil 100mbit lina till datorn och streamar därför direkt ifrån den, då det går snabbare att ladda ner till datorn än att föra över dem till tvixen.
/Christian
Tack för svar/länken, en sak jag undrar är om någon kanske vet detta med överföringshastighet, om man ska flytta en fil på tex 4 gb eller packa upp samma storlek rarfiler med hastigheten 40-60 mbit hur lång tid tar det på i minuter?
Om du dividerar hatigheten i Mbit/s med 8 så får du hastigheten i MB/s. 40-60Mbit/s blir alltså 5-7,5MB/s. Resten får du lösa själv som hemläxa...
Postad 27 February 2008 - 16:23
rustylefty
-
rustylefty
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tänkte precis svara på den frågan men en hemläxa skadar inte =)
Postad 27 February 2008 - 16:50
Unregistered6cc2d963
-
Unregistered6cc2d963
-
Användare
-
-
114 inlägg
Tack alla för svar på mina frågor  har nog bestämt mig för att köpa denna men det är några sakker till jag undrar.
1. Går det att lyssna på internetradio på denna (som på en pinnacle soundbridge) ?
2. Har mycket musik på datorn som jag skulle vilja ha in på tvixen och spela på den men funderar på hur man kan sortera musiken, går det i bokstavsordning och måste man ha TVn på för att blädra bland låtar och skivor eller kan man vad man blädrar till i skärmen på tvixen?
Redigerat av Unregistered6cc2d963, 27 February 2008 - 16:51.
Postad 27 February 2008 - 17:31
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Suck denna burk....
När jag hade min share på min spelburk (WinXP) funkade allt kanon.
Sen byggde jag min NAS (med WHS) och provade att lägga över en film och det gick perfekt.
Sen la jag över alla filmer och provade igen. Funkar ej! Det går att ansluta samt bläddra mellan mapparna, men väljen man en film eller någon mp3-låt så står den bara o tuggar. 
Trodde att det berodde på den Dlink DIR-655 som jag installerade idag men icke! Skapade en share igen på speldatorn - funkar klockrent.
Vad i hela friden är detta?
* Måste man öppna upp en port för Netshare? * Blir det så här för att man "fyller" hårddiskarna med saker? Förut hade jag ju bara en film. Borde inte ha någon betydelse. * Ska prova med SAMBA imorgon också. SAMBA funkar det på Server 2003 oxå?
Löst! Böt tillbaka till min gamla trådlösa router och vips så funkade allt! Men andra ord är det routern DIR-655 som spökar för mig. Dock bara kombinationen WHS (Server 2003) och DIR-655 för XP och DIR-655 funkar. Jag har provat att öppna portar, stängt av brandväggen osv. Inget hjälpte tyvärr. Det är skit då jag var skitnöjd med routern. Den hade en ljuvlig throughput. Jag provade SAMBA på WHSen tillsammans med TViXen och jag var inte riktigt nöjd. Hackade lite för mig faktiskt.
Postad 27 February 2008 - 18:48
sekeos
-
sekeos
-
Amatör
-
-
63 inlägg
jag får det inte att fungera med inbäddad text i mkv filer Det kanske behövs byta till fw 41 jag har den som följer med när man köper den fw 21
Postad 27 February 2008 - 18:59
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Helt riktigt du behöver uppdatera FW till 41.
Update: Jag har löst det x 2. Nu funkar det med DIR-655!! Jag låg kvar på 32 FW så jag uppgraderade till 41 samt ändrade till 1000 Mbit i nätverksinställningarna. Det gjorde susen. Allt funkar nu!
Postad 27 February 2008 - 19:04
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
vafan min hänger sig hela ###### tiden.. loading...
Postad 27 February 2008 - 19:12
Apocalypse Dude
-
Apocalypse Dude
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hur lång tid tar det för era 6500 att boota? Tycker det tar ganska lång tid för min och vet inte om det ska vara så. Han ingen hårddisk ikopplad(endast dummy).
Postad 27 February 2008 - 19:17
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Hur lång tid tar det för era 6500 att boota? Tycker det tar ganska lång tid för min och vet inte om det ska vara så. Han ingen hårddisk ikopplad(endast dummy).
Jo, den tar mycket längre tid att boota än min gamla 5000 - men det tar inte så lång tid att man somnar som tur är  Att ha hdd i hjälper inget, för det har jag... vafan min hänger sig hela ###### tiden.. loading...
Har du hdd i eller på annat sätt dirigerat om luftinsuget? Annars kan det vara det välkända värmeproblemet som spökar...
Postad 27 February 2008 - 19:20
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hur lång tid tar det för era 6500 att boota? Tycker det tar ganska lång tid för min och vet inte om det ska vara så. Han ingen hårddisk ikopplad(endast dummy). Jo, den tar mycket längre tid att boota än min gamla 5000 - men det tar inte så lång tid att man somnar som tur är Att ha hdd i hjälper inget, för det har jag...
vafan min hänger sig hela ###### tiden.. loading... Har du hdd i eller på annat sätt dirigerat om luftinsuget? Annars kan det vara det välkända värmeproblemet som spökar...
Jo jag har hårddisk, en WD5000AAKS Är också besviken över boot tiden.. Att det ska vara så svårt att tillverka produkter utan värmeproblem, samma sak med min skräpbox360 som man såklart har moddat och inte får nån garanti för
Postad 27 February 2008 - 19:22
Unregistered977e6882
-
Unregistered977e6882
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Hur länge är lång tid? 1 min?
Postad 27 February 2008 - 19:26
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hur länge är lång tid? 1 min?
Ska klocka nästa gång jag startar den.. håller på att ftpa lite stuff nu orkar inte avbryta det..
Postad 27 February 2008 - 19:36
User_66
-
User_66
-
Rookie
-
9 inlägg
Tänkte att jag skulle beställa denna burk idag, men har en fråga angående trådlöst nätverk. Om jag vill köra trådlöst nätverk så krävs det en WLAN adapter. Hittade hos DViCO en rekommendation på två olika USB adaptrar, Linksys WUSB54GC eller D-link DWL-G122. Är detta något ni andra använder eller finns det något annat som kan vara bättre?
En helt annan generell fråga är om det kommer att bli några problem om man kör Vista?
Postad 27 February 2008 - 21:17
Unregistered0a5c943d
-
Unregistered0a5c943d
-
Rookie
-
9 inlägg
hej
har ett problem att tvixen inte hittar usb diskar har provat med en packard bell share and save och en digital kamera nikon , tvixen hittar ingen av dessa hd är formaterad som ntsf. finns det ngt sätt att kontrollera om det kan vara ngt annat fel på usb portarna???
Postad 27 February 2008 - 21:19
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
Tänkte att jag skulle beställa denna burk idag, men har en fråga angående trådlöst nätverk. Om jag vill köra trådlöst nätverk så krävs det en WLAN adapter. Hittade hos DViCO en rekommendation på två olika USB adaptrar, Linksys WUSB54GC eller D-link DWL-G122. Är detta något ni andra använder eller finns det något annat som kan vara bättre? En helt annan generell fråga är om det kommer att bli några problem om man kör Vista?
Jag skulle rekomendera Dlink DWL-G810 Har två stycken sådana i mitt nätverk till Dreamboxarna och de har fungerat felfritt i över 1år.
Postad 27 February 2008 - 21:23
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Ni har inte sett om någon har listat ut vilken font som fanns i FW 21??
Postad 27 February 2008 - 21:32
Unregistered1e08abba
-
Unregistered1e08abba
-
Användare
-
-
139 inlägg
Har letat men inte fått svar, klarar den nya tvixen x264 filer?
Jonas
Postad 27 February 2008 - 21:57
Unregistereda33d64e8
-
Unregistereda33d64e8
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Ok, har inte läst hela denna gigantiska tråd. Bygger en HTPC till biorummet då den helt enkelt klarar fler saker för samma pengar.
Men nu till saken..
Vilken modell av Tvix är minimum för att spela upp DVD .img och .iso över nätverk (från en server eller annan dator) ??
Funderar nämligen på att lägga in alla ungarnas DVD filmer på en hdd och slippa problemet med repiga discar och springa till deras lekrum och byta film åt dem hela tiden..
Kan man välja film med fjärren och se filmernas omslag på skärmen??
Alternativet är en riktig low end htpc, men det känns som ännu ett projekt att sköta om som man inte pallar...
Postad 27 February 2008 - 22:01
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ok, har inte läst hela denna gigantiska tråd. Bygger en HTPC till biorummet då den helt enkelt klarar fler saker för samma pengar.
Men nu till saken..
Vilken modell av Tvix är minimum för att spela upp DVD .img och .iso över nätverk (från en server eller annan dator) ??
Funderar nämligen på att lägga in alla ungarnas DVD filmer på en hdd och slippa problemet med repiga discar och springa till deras lekrum och byta film åt dem hela tiden..
Alternativet är en riktig low end htpc, men det känns som ännu ett projekt att sköta om som man inte pallar... 
Redigerat av Martin, 27 February 2008 - 22:02.
Postad 27 February 2008 - 22:14
jailbird
-
jailbird
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Helt riktigt du behöver uppdatera FW till 41.
Update: Jag har löst det x 2. Nu funkar det med DIR-655!! Jag låg kvar på 32 FW så jag uppgraderade till 41 samt ändrade till 1000 Mbit i nätverksinställningarna. Det gjorde susen. Allt funkar nu!
jag har samma problem fast med 1 dir-635 , vad gjorde du för att det skulle funka
Postad 27 February 2008 - 22:36
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Jag har några frågor som någon kanske kan svara på...
Jag hittade nån filmer som låg i ett format som hette vc-1 och filerna hade ändelserna .evo är det någon som vet om dom skall funka på tvixen??
Sen har jag problem med nätverk också, skall ftpa över filer med flashfxp, jag hittar disken och mappen med filmer, startar överföring och det går någon minut sen blir det abrt, någon som vet vad felet kan vara??
/P
Postad 27 February 2008 - 23:01
SonnyF
-
SonnyF
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag hittade nån filmer som låg i ett format som hette vc-1 och filerna hade ändelserna .evo är det någon som vet om dom skall funka på tvixen??
Sen har jag problem med nätverk också, skall ftpa över filer med flashfxp, jag hittar disken och mappen med filmer, startar överföring och det går någon minut sen blir det abrt, någon som vet vad felet kan vara??
/P
Låter som om du har samma problem jag hade tidigare. Kolla min tråd på mpcclub./Sonny
Postad 27 February 2008 - 23:06
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2179 inlägg
Har letat men inte fått svar, klarar den nya tvixen x264 filer?
Jonas
Ett stort rungande JA!  Det gjorde även den äldre modellen galant.
Postad 27 February 2008 - 23:57
MikoSad
-
MikoSad
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
6500an tappar inställningarna för klocka och datum. Hur många här har det problemet? Har märkt att min verkar lida av det iaf. Här finns mer info: http://www.mpcclub.c...o...pic&t=15560
Redigerat av MikoSad, 27 February 2008 - 23:57.
Postad 28 February 2008 - 06:02
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
/P
Låter som om du har samma problem jag hade tidigare. Kolla min tråd på mpcclub.
/Sonny
Tackar Skall testa detta ikväll när jag kommer hem... /P Har nu testat och det funkar kanon, Tack för hjälpen... /P
Redigerat av PontiacMan, 28 February 2008 - 19:16.
Postad 28 February 2008 - 07:58
Mike T
-
Mike T
-
Användare
-
-
158 inlägg
6500an tappar inställningarna för klocka och datum.
Hur många här har det problemet?
Har märkt att min verkar lida av det iaf.
Här finns mer info: http://www.mpcclub.c...o...pic&t=15560
Jag har det problemet. Mycket störande :-(
Postad 28 February 2008 - 09:31
Unregistereda33d64e8
-
Unregistereda33d64e8
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Men nu till saken..
Det är ju en lysande lösning! Suveränt... hur ser gränssnittet på TV skärmen ut, finns det några screenshots? Kan man lägga in omslag på filmerna?
Postad 28 February 2008 - 10:39
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
?? Har tvixen begåvats med 1000mbit nätverk??
Postad 28 February 2008 - 10:43
ers
-
ers
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Update: Jag har löst det x 2. Nu funkar det med DIR-655!! Jag låg kvar på 32 FW så jag uppgraderade till 41 samt ändrade till 1000 Mbit i nätverksinställningarna. Det gjorde susen. Allt funkar nu! ?? Har tvixen begåvats med 1000mbit nätverk??
Jepp, 10/100/1000 nätverk. Dock vad jag har läst så pallar inte hårdvaran mer än ca 60mbit/s iaf...
Postad 28 February 2008 - 10:47
Daniel Sjöholm
-
Daniel Sjöholm
-
Rookie
-
1 inlägg
Postad 28 February 2008 - 10:51
Unregisteredf8d251da
-
Unregisteredf8d251da
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Vi har testat Tvix M-6500A - finns att läsa här: http://www.m3.idg.se/2.1022/1.147580Har du specifika frågor kring spelaren kan du ställa dem i vår dedikerade forumtråd, vi kommer att testa Tvixen fortlöpande med nya firmware: http://m3forum.idg.s...r...&rootid=431
Postad 28 February 2008 - 10:55
jonhand
-
jonhand
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Tack alla för svar på mina frågor har nog bestämt mig för att köpa denna men det är några sakker till jag undrar.
1. Går det att lyssna på internetradio på denna (som på en pinnacle soundbridge) ?
2. Har mycket musik på datorn som jag skulle vilja ha in på tvixen och spela på den men funderar på hur man kan sortera musiken, går det i bokstavsordning och måste man ha TVn på för att blädra bland låtar och skivor eller kan man vad man blädrar till i skärmen på tvixen?
Köp en Sonos: www.sonos.com , Den löser alla dina "problem" Jag är grymt nöjd med den!
Postad 28 February 2008 - 11:31
Unregistereda33d64e8
-
Unregistereda33d64e8
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Men nu till saken..
Det är ju en lysande lösning! Suveränt... hur ser gränssnittet på TV skärmen ut, finns det några screenshots? Kan man lägga in omslag på filmerna?
Hur streamar jag dvd isos över nätverket med den Martin?????  Har ju inget nätverkskort.. 4100 modellen behöver jag väl ändå??
Postad 28 February 2008 - 12:06
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Hur streamar jag dvd isos över nätverket med den Martin????? Har ju inget nätverkskort.. 4100 modellen behöver jag väl ändå??
Han var nog lite väl snabb i sitt svar. Denna räcker, men kanske det är värt att kunna spela upp HD ändå och då hamnar du på 4100 till slut...
Ser att denna också finns... ser ut att vara samma som ovanstående?
Redigerat av Unregistered2b81a10f, 28 February 2008 - 12:11.
Postad 28 February 2008 - 12:18
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1517 inlägg
Hur länge är lång tid? 1 min? Ska klocka nästa gång jag startar den.. håller på att ftpa lite stuff nu orkar inte avbryta det..
Klockade min till hela 48 sekunder!  Det var längre än vad jag trodde faktiskt, men i sin tur så startar ju filerna snabbare än med de äldre modellerna - så det tar väl ut varandra lite  Update: Jag har löst det x 2. Nu funkar det med DIR-655!! Jag låg kvar på 32 FW så jag uppgraderade till 41 samt ändrade till 1000 Mbit i nätverksinställningarna. Det gjorde susen. Allt funkar nu! ?? Har tvixen begåvats med 1000mbit nätverk??
Japp, det stöds dock ännu inte av FW, men det kommer... EDIT - Doh! Såg inte att den redan besvarats.
Redigerat av DevilGod, 28 February 2008 - 12:19.
Postad 28 February 2008 - 15:07
Ume-Anders
-
Ume-Anders
-
Användare
-
-
105 inlägg
En fråga om fjärrkontrollen, längst ner till vänster finns en knapp Capture/Delete. I manualen så står det fotografera skärm knapp.
Kan man ta en bild på filmen man ser? Om så, var sparas den?
7 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|