Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dreambox DM800HD PVR

1127 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 February 2010 - 11:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du behöver inte göra nåt alls däremot så klarar inte TV av 5.1 ljud då måste du koppla till reciever.

Postad 24 February 2010 - 19:45

ola_gunilla
  • ola_gunilla
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ändra visningsläge på OLED displayen går det?

När jag stänger av boxen syns det en klocka i OLED displayen.
Går det att ställa in så att den syns hela tiden, alltså även när boxen är igång.

Den lilla texten som står i displayen när boxen är igång ser man ju bara om man sitter 1m från tv:n...

Jag har googlat och sökt om det skulle finnas ngn inställning eller nån plugin men inte hittat...

?

Redigerat av ola_gunilla, 24 February 2010 - 19:45.

Postad 25 February 2010 - 09:40

flovv
  • flovv
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Tjena,

Undrar om folk med comhem får in tv4hd?
Jag har comhem large (har inget hd-paket) och jag har tidigare fått in tv4hd, men får inte in den sen några månader tillbaka (vet inte exakt, 1-4månader). Har den i min lista, men får ingen bild, typ som om den är pairad igen. SVT HD funkar fint.
Har inte orkat bry mig på ett tag, men nu la jag in gemini 4.7 i helgen och nu vill jag ha in tv4hd igen.

Om det fungerar för andra, har ni gjort någont speciellt?

Mvh Stefan

Postad 25 February 2010 - 18:28

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ändra visningsläge på OLED displayen går det?

När jag stänger av boxen syns det en klocka i OLED displayen.
Går det att ställa in så att den syns hela tiden, alltså även när boxen är igång.

Den lilla texten som står i displayen när boxen är igång ser man ju bara om man sitter 1m från tv:n...

Jag har googlat och sökt om det skulle finnas ngn inställning eller nån plugin men inte hittat...

?

Det som styr vad som syns på displayen är det skin du använder, prova att byta till ett annat skin.

Postad 25 February 2010 - 20:36

robarth
  • robarth
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
sitter här och tänkte beställa en 800. men nu när jag läser i tråden så fattar jag inte en sak riktigt. kan jag inte bara beställa ett kort från canaldigital och sätta in det i boxen? vad måsta jag ha mer då? blir det även problem med vissa hd-kanaler? det är ju dessa jag är ute efter.
blir helt ställd nu. blir kansk e bäst att ta deras box istället eller?
tacksam för hjälp:(

Redigerat av robarth, 25 February 2010 - 20:37.

Postad 25 February 2010 - 23:03

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0

sitter här och tänkte beställa en 800. men nu när jag läser i tråden så fattar jag inte en sak riktigt. kan jag inte bara beställa ett kort från canaldigital och sätta in det i boxen? vad måsta jag ha mer då? blir det även problem med vissa hd-kanaler? det är ju dessa jag är ute efter.
blir helt ställd nu. blir kansk e bäst att ta deras box istället eller?
tacksam för hjälp:(

För närvarande fungerar CD:s hela utbud inklusive HD-kanalerna i en DM800 utan problem.

Postad 26 February 2010 - 06:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Skaffa en box med CI platser istället så finns det liten chans att det kan funka sen också.
Vu+ Duo är ett bra alternativ till DM800 som har i princip samma mjukvara.
Den har dessutom Conax inbyggt, dubbla tuners och klarar även av divx/xvid bla som inte dm800 klarar.
Den kostar runt 500€ så det är en bra kompromiss om man inte vill lägga ut för en DM8000.
Men har man råd så är DM8000 fortfarande kungen.

Redigerat av Leatherface, 26 February 2010 - 07:05.

Postad 12 March 2010 - 13:52

burnis
  • burnis
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
har dvi-hdmi till tvn,,,ljudet funkar bra i tvn, men har åxå toslink till förstärkaren,,,hur får jag ljudet i stärkaren?
inget ljud där,,

någon?

mvh

Redigerat av burnis, 12 March 2010 - 13:53.

Postad 12 March 2010 - 15:05

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Du behöver inte gör nåt alls så om du inte har ljud har dui kopplat eller ställt in nåt fel i receivern.

Postad 22 March 2010 - 01:32

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Skaffa en box med CI platser istället så finns det liten chans att det kan funka sen också.
Vu+ Duo är ett bra alternativ till DM800 som har i princip samma mjukvara.
Den har dessutom Conax inbyggt, dubbla tuners och klarar även av divx/xvid bla som inte dm800 klarar.
Den kostar runt 500€ så det är en bra kompromiss om man inte vill lägga ut för en DM8000.
Men har man råd så är DM8000 fortfarande kungen.

klarar VU+ cccam ?

Postad 22 March 2010 - 01:41

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Någon som har ett autostart script för cccam som funkar för 800 och 600 ?

Postad 23 March 2010 - 18:48

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Scripten följer med när du laddar ner camen via addons.

klarar VU+ cccam ?

Det lär den göra då den har MIPS processor.

Postad 27 March 2010 - 01:01

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Scripten följer med när du laddar ner camen via addon

Nej det gör dom inte

Postad 27 March 2010 - 19:06

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Start/stop CCcam-script till Dream Elite ligger i /usr/camscript/

Jag har aldrig varit med om att CCcam eller NewCS/MgCamd crashat i en Dreambox.

Postad 06 April 2010 - 14:54

dreamer93
  • dreamer93
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej, jag har ett stort problem. Jag kommer flytta in hos min brorsa i ett år från augusti och han bor i lägenhet men man får inte sätta upp en parabol i huset. Finns det något sätt jag kan koppla mig till min dreambox i norrköping från stockholm?

Postad 06 April 2010 - 22:55

memito
  • memito
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej, jag har ett stort problem. Jag kommer flytta in hos min brorsa i ett år från augusti och han bor i lägenhet men man får inte sätta upp en parabol i huset. Finns det något sätt jag kan koppla mig till min dreambox i norrköping från stockholm?

tror inte det, funkar det, vill jag gärna veta det..

Redigerat av memito, 06 April 2010 - 22:56.

Postad 06 April 2010 - 23:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Man får sätta upp parabol överallt sålänge det går att ha den innförför balkongen och sitter fast ordentligt.
Då kan ingen hyresvärd hindra dig från att ha parabol enligt EU dom.
Samma sak gäller blomlådor och annat som kan sticka utanför balkongen det är också förbjudet men sålänge det är innanför balkongen så är det ok.
Men visst går det att streama tv från din box i norrköping om du har minst 10mbit utåt i norrköping och 10mbit inåt i Stockholm. Om du pratar om andra saker så ska du inte förvänta dig några svar av mig.

Redigerat av Leatherface, 06 April 2010 - 23:33.

Postad 09 April 2010 - 02:45

dreamer93
  • dreamer93
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jaha så det är inte upp till hyresvärden va bra! B)

Postad 09 April 2010 - 20:22

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Nej precis så är det. så länge parabolen sitter innanför balkongräcket så kan dom inte förbjuda dig.

Så det är fritt fram.

Postad 16 April 2010 - 01:01

Unregistered6ea20e5d
  • Unregistered6ea20e5d
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Plastlåda? :)
Vilken digitalbox idag är inte en plastlåda?
Har du känt på Kathrein UFS 910? där kan vi snacka plastlåda :)

Canal Digitals HDTV-PVR-box är av plast men innanmätet, eller skelettet, är av metall.

Nix! Finns inget "skelett" eller metall alls i nån av CD's HD-boxar. Systemkorten sitter direkt i plasthöljet på båda två. Enda plåten i boxarna är en plåtsköld som sitter på systemkorten.

Postad 19 April 2010 - 12:13

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
har sett att dm800hd finns i lite olika prisklasser, allt från 2600 till runt 6000. Någon som vet hur det kan vara detta spel? Finns det kopior helt enkelt eller är vissa bara dyra på dem? Tacksam för svar.

Postad 19 April 2010 - 15:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
dm800or för under 4000:- är med all säkerhet kloner.
Normalpris med standard tuner och utan hårddisk ligger runt 4500:-

Redigerat av Leatherface, 19 April 2010 - 15:19.

Postad 19 April 2010 - 16:24

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

dm800or för under 4000:- är med all säkerhet kloner.
Normalpris med standard tuner och utan hårddisk ligger runt 4500:-

Misstänkte väl det. Såg att det fanns sådana på blocket med de låga priserna. "kloner" är det detsamma som "ej original"? Är de bara skit eller?

Postad 19 April 2010 - 16:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det mesta på blocket är kloner så vill ni ha orginal så köp inte därifrån.
Samma med andra liknande ställen.
Tja kloner håller oftast sämre kvalite och du har inga garantier från DMM bla.
Du kan ha tur att den funkar men otur att den inte gör det.
Sen så gör DMM allt för att mjukvaran inte ska funka i kloner så man måste köra med patchade images osv.
Så mitt tips är köp orginal eller en annan box om du inte tycker det är värt priset.

Redigerat av Leatherface, 19 April 2010 - 16:29.

Postad 19 April 2010 - 17:48

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
okej. Tack leatherface för svaren. Blir en original då!

Postad 22 April 2010 - 18:28

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Köp en klon! Funkar lika bra som original. ;)

Postad 22 April 2010 - 18:36

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Oavsett om man kör med original eller cloner måste man väl använda patchade images, för originalimages stöder ju inte NDS och Conax, vilket är grunden för TV-tittande i Scandinavien.

Postad 22 April 2010 - 18:58

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Inte sant.
Det räcker att ladda upp en softcam och configs så funkar det även på orginalimage så har inget med det att göra.
Och oavsett vad klon nördarna påstår så funkar ofta kloner sämre och patchade images innebär att vissa saker kan strula pga joxat med patchade drivers och secondstage loader bla.
Men ni gör ju som ni vill.

Redigerat av Leatherface, 22 April 2010 - 19:00.

Postad 25 April 2010 - 17:03

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
När det gäller storleken på parabolen är det något man bör tänka på? Har tänkt köra med dubbla huvuden..
Har en som är ca 50 cm, fungerar den och skulle den ge bra bild? På kjellcompany pratade dom om att jag behövde nog en som är runt 70 cm för att få tillfredställande bild.

Postad 28 April 2010 - 18:12

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har en DM800-c och så bor jag i Comhemhus där jag har en hel del kanaler direkt ut ur antennutaget.
Men när jag kopplar in min DM800 och skannar så får jag bara in ett fåtal av dessa kanaler som jag får om jag skannar via tvn.
Vet någon var detta kan bero på?

Postad 29 April 2010 - 13:04

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Har du inget abonnemang på kanalerna så lär du inte kunna se dem. De analoga kanalerna du kan se är däremot gratis. (eller rättare sagt ingår i din lägenhetshyra)

Postad 29 April 2010 - 13:08

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Har du inget abonnemang på kanalerna så lär du inte kunna se dem. De analoga kanalerna du kan se är däremot gratis. (eller rättare sagt ingår i din lägenhetshyra)

Tja, men det är det jag menar. Har har gratis kanaler via antenuttaget (analogt) dessa får jag inte in när jag scannar. Har en DM800 orginal också.

Postad 29 April 2010 - 14:47

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Har lite funderingar som jag måste bolla med er som kan detta med boxar typ Dreambox. Själv har jag kört en HTPC, parabol (CD), FireDTV-S/CI, DVBV lösning i flera år vilket har funkat super. Nu ska vi ansluta oss till Gästabudsstadens fiberstadsnät (Nyköping) vilket innebär en DVB-C lösning istället för DVB-S.

Förrutom det så vill jag även byta till Viasat vilket ställer till en del problem i HTPC världen då deras kryptering är lite udda. DÅ jag gillar HTPC lösningen så är min fråga nu - Kan man koppla ihop en Dreambox med datorn och "koda av" kanalerna i boxen men se och styra allt via typ DVBV programmet på datorn eller är det bättre att göra tvärtom?

Vill ju fortfarande kunna spela in på hårdisk, titta på typ SVT play och på nedladdade filmer men dte kanske går att fixa i boxen??..

Är inte så hemma på boxar...

Redigerat av Stevieg_73, 29 April 2010 - 14:48.

Postad 29 April 2010 - 17:13

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Tja, men det är det jag menar. Har har gratis kanaler via antenuttaget (analogt) dessa får jag inte in när jag scannar. Har en DM800 orginal också.

De analoga kanalerna får du inte in med en digitalbox. Com Hem sänder kanal 1,2,4 och 6 fritt i det digitala nätet.

Postad 29 April 2010 - 17:19

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Har lite funderingar som jag måste bolla med er som kan detta med boxar typ Dreambox. Själv har jag kört en HTPC, parabol (CD), FireDTV-S/CI, DVBV lösning i flera år vilket har funkat super. Nu ska vi ansluta oss till Gästabudsstadens fiberstadsnät (Nyköping) vilket innebär en DVB-C lösning istället för DVB-S.

Förrutom det så vill jag även byta till Viasat vilket ställer till en del problem i HTPC världen då deras kryptering är lite udda. DÅ jag gillar HTPC lösningen så är min fråga nu - Kan man koppla ihop en Dreambox med datorn och "koda av" kanalerna i boxen men se och styra allt via typ DVBV programmet på datorn eller är det bättre att göra tvärtom?

Vill ju fortfarande kunna spela in på hårdisk, titta på typ SVT play och på nedladdade filmer men dte kanske går att fixa i boxen??..

Är inte så hemma på boxar...

Förstår inte riktigt vad du menar men du kan dela ut Viacrap kortet via en DM800 eller via en dator och sen ta emot "koderna" med en DM800 eller en HTPC...

Redigerat av bpl, 29 April 2010 - 17:23.

Postad 29 April 2010 - 17:44

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

De analoga kanalerna får du inte in med en digitalbox. Com Hem sänder kanal 1,2,4 och 6 fritt i det digitala nätet.

Alltså jag måste vara dum i huvudet eller nåt haha.
Men om jag får in alla kanaler om jag drar antennkabeln till tvn direkt, borde jag inte få in alla kanaler då också i min dreambox??

Postad 29 April 2010 - 17:48

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Inga digitalboxar har analoga mottagare, det ingår liksom i definitionen digitalbox

Postad 29 April 2010 - 17:48

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nä för Dreamboxen har ingen analog mottagare som din TV har...

Du kan däremot koppla in din TV till antennutgången på Dreamboxen för att titta på de analoga kanalerna på din TV.

Postad 29 April 2010 - 18:18

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Förstår inte riktigt vad du menar men du kan dela ut Viacrap kortet via en DM800 eller via en dator och sen ta emot "koderna" med en DM800 eller en HTPC...

Nja riktigt så enkelt är det inte med HTPC, först så gäller det att hitta ett TV-kort med CI som kan hantera en cryptocam för att avkoda Viasats signaler (dem använder cryptoguard). Sen måste det kortet vara kompatibelt med det prg som jag använder vilket är oklart. Hursom en sådan osäker lösning kostar runt 3000:- och en juste DM kostar runt 3-4000:-.

Nu är ju jag helt rudis på boxar då jag har kört HTPC men det kan ju vara så att det är bättre att använda typ DM framförallt då vi kommer att ansluta oss till stadsnätet + att Viasat + HTPC verkar vara ett osäker kort.

Finns det några bra sidor på nätet som man kan plugga in sig lite på Dm och dess möjligheter??

Postad 29 April 2010 - 18:24

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Vad jag menade med detta var om det var möjligt att koppla in en DM till datorn likt ett externt TV-kort och på så vis få fram boxen i typ DVB som jag använder som TV program på datorn liket tv-kortet (som då avkodar kanalerna) så jag kan byta kanal osv via datorn....Hm. när jag tänker på det så låter det lite krångligt och onödigt, men kan det funka??

Vill ju inte ha en HTPC för 10000 som inte används...

Postad 30 April 2010 - 07:17

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Nej du kan inte koppla in en DM i en dator som du beskriver.

Viacrap kortet kan du dela till din HTPC om du vill, du behöver inte köra med CA modul då vissa TV kort stöder softcam.

Det finns länkar till Dreambox sidor längre bak i tråden...

DM8000 är den optimala boxen om du ska köra DVB-S och DVB-C eller T tillsammans. Boxen har 2 st fasta DVB-S2 tuners och 2 st tomma platser för DVB-C eller DVB-T tuners eller en vardera...

Redigerat av bpl, 30 April 2010 - 07:21.

Postad 30 April 2010 - 07:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Enkelt förklarat Dreambox är en kompakt linuxdator med TV tuner.

Postad 30 April 2010 - 07:38

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Jo, DM8000 verkat ju rätt smutt även för en lekman men det betingar ju en rätt hög peng, ca 9000:-. Då jag inte kommer att använda mig av parabolen så känns en DVB-S lösning inte helt aktuell.

SÅ för att kunna få ut det bästa och mesta av dremaboxen så bör man sätta sig in i hur Linux fungerar? Dessutom om jag ska få allt att lirar så måste jag flasha den med rätt image, ladda ned rätt EMU för att avkoda viasat kortet, koppla på en HDD via sata alt. USB för inspelning osv

Går det att styra DM direkt med ett trådlöst tangentbord eller måste fjärren användas till det, eller måste allt FTPas från en annan dator??

Många frågor från en lekman....

Postad 30 April 2010 - 08:06

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Som sagt Dreambox är en dator med Linux som operativsystem. Det är en stor fördel om man vet hur en dator och nätverk fungerar. Annars går det mesta att fixa med fjärrkontrollen och boxens menyer.

Jag konfar min DM8000 via FTP och Telnet/SSH. Kanallistor/buketter fixas med DreamboxEdit.

En fråga dock: Stadsnät, är det DVB-C? Dreamboxen går inte att använda som IP-TV mottagare.

Redigerat av bpl, 30 April 2010 - 08:08.

Postad 02 May 2010 - 11:20

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Som sagt Dreambox är en dator med Linux som operativsystem. Det är en stor fördel om man vet hur en dator och nätverk fungerar. Annars går det mesta att fixa med fjärrkontrollen och boxens menyer.

Jag konfar min DM8000 via FTP och Telnet/SSH. Kanallistor/buketter fixas med DreamboxEdit.

En fråga dock: Stadsnät, är det DVB-C? Dreamboxen går inte att använda som IP-TV mottagare.

OK, Nu börjar jag bli lite snurrig här efter att ha läst lite olika forum osv. Är det någon som kan svara på dessa frågor innan jag gör något knasigt?
1. Går det överhuvudt taget att använda en dreambox i SAPPAs/Svesat nät (DVB-C)
2. Är det ett regelrätt viasat prgkort man får om man beställer deras kanlar via Viasatchoice?
3. Vilken Dreambox är bäst för DVB-C
4. Måste man ha en DB med plats för CA modul eller kan man emulera SAPPAs/Svesats kryptering i typ DM 800

Postad 02 May 2010 - 12:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
1. Ja det funkar i svesats nät med Cryptoguard CA modul.
2. Nej Svesat och Viasat är 2 olika operatörer.
3. DM7025 om du nöjer dig med SD kanaler annars är det DM8000 som gäller. Resterande DVB-C boxar saknas CI plats.
4. Se ovan.

Redigerat av Leatherface, 02 May 2010 - 12:26.

Postad 02 May 2010 - 17:28

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

1. Ja det funkar i svesats nät med Cryptoguard CA modul.
2. Nej Svesat och Viasat är 2 olika operatörer.
3. DM7025 om du nöjer dig med SD kanaler annars är det DM8000 som gäller. Resterande DVB-C boxar saknas CI plats.
4. Se ovan.

Tackar för svaret Leatherface. Här kommer lite földfrågor på dina svar.
1. Det är alltså ett "Svesatkort" man får om man tecknar ett Viasatabonemang hos dem?
2. Fårstår att det är 2 olika operatörer, blir bara lite komplicerat att greppa när man kan best. Viasat-abb. från Svesatnätet och veta vad man får och vilken kryptering.
3. Ok, det går alltså inte att köra en DM800 i Svesats nät även om man nöjer sig med SD kanaler? Är en Ci plats ett måste alltså? Känns som om 800 är bättre en 7025.

Postad 02 May 2010 - 17:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
1. Viasat abb kan man teckna hos BBB och Tele2 t.ex med men korten är det som operatören skickar ut och i det här fallet är det Svesat.

3. Nej det går inte med softcams eftersom Cryptoguard är gjort just för att stoppa kortdelning.
Även om man inte sysslar med och enbart kör lokalt i boxen så måste den ändå kunna läsa av korten.
Ingen CI plats = du kan bara se fria kanaler.
Om DM7025 är bättre eller sämre beror på vad du prioriterar.
DM7025 har dubbla utbytbara tuners medans DM800 klarar MPEG4 och kan skicka digitalt hela vägen men bara 1 tuner.

Redigerat av Leatherface, 02 May 2010 - 17:58.

Postad 02 May 2010 - 21:44

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Ok, så om man vill kunna se Viasats kanler på en Dreambox så måste man välja en med en CI plats som dessutom klarar cryptoguard. Vill man dessutom kunna se HD (vilket kräver en obruten digitla kedja - HDMI) så finns det bara ett alt. - DM 8000 för ca 10000:-

Alltså det man kan välja på är 7025+ eller 8000,är det korrekt uppfattat?? Det känns ju en aning old school att använda SCART som det är på 7025+ men det kostar o andra sidan hälften så mycket.

Finns det några fördelar/nackdelar mellan DVB-S och DVB-C när det kommer till just dessa boxar? Jag måste ju inte använda stadsnätet för Viasats kanaler utan en parabol är ju fullt gångbart i mitt fall. HD är inget som jag behöver ha för att se live TV & fotboll.

Postad 02 May 2010 - 22:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Om du väljer parabol så funkar DM800 fint men inte HD kanalerna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.