Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(30)
|
915:- | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Prestige Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Hardened Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 11 November 2009 - 17:04
Postad 11 November 2009 - 17:19
Fan det är svårt alltså, känns nästan som jag åker på mer pisk desto mer jag spelar....hur nu det går till
Det går dåligt för många jag känner, det tar tid innan man lär sig de stora banorna.
Postad 11 November 2009 - 17:19
Det enda jag klagar på är night vision/värmekameran som de har tagit bort från MP, det finns vissa banor som är väldigt mörka.
Som nån skrev det kommer kanske night vision som sikte.
kan man inte använda thermal siktet då!?!?!
liten fundering bara.
/Peter
Postad 11 November 2009 - 17:26
kan man inte använda thermal siktet då!?!?!
liten fundering bara.
/Peter
Är det ett sikte som måste låsas upp? Jag är på lvl 16 el 17 just nu och använder olika vapen hela tiden, ska försöka låsa upp den med MP5 och testa.
Postad 11 November 2009 - 18:20
I banan "Loose ends" tycker jag att ni skall titta lite extra inne i ett av badrummen. Skrattade som fan när jag hittade en viss sak där.
Postad 11 November 2009 - 18:29
Vet någon om man kan använda sikte och ljuddämpare samtidigt?
Går inte det med den där blingblingperken?
Det går dåligt för många jag känner, det tar tid innan man lär sig de stora banorna.
Jo det är klart du har rätt i det. Det som känns surt är väl att det gick riktigt bra första 2tim igår, sen gick det bara sämre och sämre och idag har det gått apdåligt, går knappt plus. Man vill bli bättre inte sämre juh!
Redigerat av genstruktur, 11 November 2009 - 18:31.
Postad 11 November 2009 - 23:52
Är det ett sikte som måste låsas upp? Jag är på lvl 16 el 17 just nu och använder olika vapen hela tiden, ska försöka låsa upp den med MP5 och testa.
Thermal på MP5k är ingen hit, satsa på ett assult rifle istället.
Postad 11 November 2009 - 23:57
Postad 12 November 2009 - 01:31
har hört att det skulle vara lägre upplösning än 720p, någon som vet?
Postad 12 November 2009 - 03:04
måste jag ha glasögon? tycker det är grymt mkt svårare att se folk på långt håll i detta än 4an.
det är 640p precis som fyran. jag har bytt till komponent sen jag köpte ps3:an. funderar starkt på att byta tillbaka till hdmi där jag kan köra 1360x768 som min tv har. Känner mig blind ibland
Seriöst. http://www.youtube.c...h?v=CPZWL6TWQsY
Hur spelar folk med så hög sens? jag kör alltid medium. lyckas aldrig träffa någon ändå.
Postad 12 November 2009 - 07:11
måste jag ha glasögon? tycker det är grymt mkt svårare att se folk på långt håll i detta än 4an.
Är själv lite besviken på grafiken, ganska kantigt och sparsamt med detaljer.
Men det är ju inte omgivningen jag skall "prickskjuta". =)
Jaman76 "MAS"
Postad 12 November 2009 - 07:19
Är själv lite besviken på grafiken, ganska kantigt och sparsamt med detaljer.
Men det är ju inte omgivningen jag skall "prickskjuta". =)
Jaman76 "MAS"
va? Jag tycker att det är detaljerna och alla variationer på omgivningen som gör MW2 så jädra mycket snyggare än sin föregångare. Plötsligt känns MW helt livlöst om man jämför med 2an...
Postad 12 November 2009 - 08:31
Samma här. Det är sjukt vad olika bra det går. Brukar oftast ligga ganska bra till men ibland stämmer det bara inte. Ofta går det sämre ju mer jag spelar.Jo det är klart du har rätt i det. Det som känns surt är väl att det gick riktigt bra första 2tim igår, sen gick det bara sämre och sämre och idag har det gått apdåligt, går knappt plus. Man vill bli bättre inte sämre juh!
Jag tror jag börjar tänka på vad jag gör. Liksom hur jag håller handkontrollen, hur jag sitter osv. Irriterande! Och har det börjat gå dåligt blir man ju lite sur på sig själv och sen går det bara sämre och sämre. Då är det nästan lika bra att byta spel en stund.
Sen angående sens. Vore intressant att höra vad ni kör för inställning.
Jag tycker sensen är lite dum. Medium är för långsam och high är alldeles för snabbt. Läget mittemellan dessa brukar jag oftast kör men ibland känns även det för snabbt. Förstår inte varför man kan ställa in sensen så jäkla högt, är inte 360-versionen anpassad för handkontroll? Kan inte tänka mig att någon använder högre än high. Det vore mycket bättre om man kunde finjustera sensen mera runt medium-high.
Jag spelar iaf oftast med sens 4 (tror jag, mellan medium och high iaf). Men har jag en sån där dag när det går dåligt så brukar jag hoppa ner till medium och testa lite där sen kanske jag byter tillbaka upp igen och känner av vilket som funkar bäst.
Postad 12 November 2009 - 09:08
Jag trodde ju att man skulle få spela med folk i ens egen "level".. men icke!
Verkar ju som att hela communityn är pressare delux! Själv satt/sitter jag som level 1->10 och får spela mot folk på level 20-30-40!
Det är ju helt sjukt!
Postad 12 November 2009 - 09:17
Startade MP, var som det brukar. Storpisk hela tiden. Får väl hoppas att jag lär mig banorna nån gång; fick aldrig nån killstreak, däremot haglade det in deathstreaks.
Men det är ju skoj ändå...
Kan inte tänka mig att någon använder högre än high.
Jag kör high, tycker det är lagom. Visst, det är knepigt att 'finsikta' men man lär sig väl. Vänjer mig hellre vid en högre än lägre sensitivity...
Jag 'vet' att Ollie körde den högsta settingen i CoD4; han kör den säkert i detta också. Men han är en sjuk människa.
Postad 12 November 2009 - 09:17
Matchmakingen tar ingen hänsyn till level. Den baseras på statistik över hur bra du är som spelare, inte hur mycket tid du lagt på att få höga levels.Måste bara få fråga, är det nån som har koll på hur fasiken "find servers" grejen fungerar?
Jag trodde ju att man skulle få spela med folk i ens egen "level".. men icke!
Verkar ju som att hela communityn är pressare delux! Själv satt/sitter jag som level 1->10 och får spela mot folk på level 20-30-40!
Det är ju helt sjukt!
Sen kanske det inte blir klockrent resultat alltid. Om det inte finns tillräckligt med folk i din nivå som söker match exakt samtidigt som dig så börjar systemet göra kompromisser och leta lite bredare. Du vill väl hellre komma in i en match på en gång än tvingas vänta flera minuter för att systemet ska para ihop exakt rätt spelare för en match?
Va! Är det fler som har hög sens? Jag tycker man i nio fall av tio har mer nytta av finsiktet än snabbheten.Jag kör high, tycker det är lagom. Visst, det är knepigt att 'finsikta' men man lär sig väl. Vänjer mig hellre vid en högre än lägre sensitivity...
Jag 'vet' att Ollie körde den högsta settingen i CoD4; han kör den säkert i detta också. Men han är en sjuk människa.
Men du lurar mig inte att någon sitter och spelar på högsta sensen och samtidigt har vettig kontroll på vad han/hon gör i spelet. Nä-nä! Det tror jag inte förrän jag ser bevis.
Redigerat av SejLax, 12 November 2009 - 09:25.
Postad 12 November 2009 - 09:31
Fördelen med att köra på hög sens är just att när behöver vända sig om och kolla omgivningen snabbt för att sedan "finsikta" när man väl behöver skjuta.
Det har tyvärr hänt lite för många gånger när man har haft lägre sens som medium att man inte hunnit vända sig som ordentligt när man fått syn på någon och så är man ett easy target för motståndaren.
Postad 12 November 2009 - 09:36
Är rädd att jag tappar för mycket av finsiktet på långa avstånd dock.
Redigerat av SejLax, 12 November 2009 - 09:37.
Postad 12 November 2009 - 09:42
Men du lurar mig inte att någon sitter och spelar på högsta sensen och samtidigt har vettig kontroll på vad han/hon gör i spelet. Nä-nä! Det tror jag inte förrän jag ser bevis.
Tro mig; jag har sett det både som KillCam och som spectator.
Postad 12 November 2009 - 09:50
Jag tror att man inbillar sig att det går sämre i många fall. I början har man inga större förhoppningar, man är glad om man hamnar i mitten, efter några timmar/dagar börjar man ställa krav på sig själv. Sen är det förstås så att det krävs en koncentration som verkligen är på topp, för nån över 30 år (jag är 37) så pallar man nog bra 2 timmar, sen blir man seg. Det är då kidsen börjar spöa.Samma här. Det är sjukt vad olika bra det går. Brukar oftast ligga ganska bra till men ibland stämmer det bara inte. Ofta går det sämre ju mer jag spelar.
Jag tror jag börjar tänka på vad jag gör. Liksom hur jag håller handkontrollen, hur jag sitter osv. Irriterande! Och har det börjat gå dåligt blir man ju lite sur på sig själv och sen går det bara sämre och sämre. Då är det nästan lika bra att byta spel en stund.
Sen angående sens. Vore intressant att höra vad ni kör för inställning.
Jag kör sensitivity på mellan 4-6, under fyra så betyder det för mig att jag är för slö i huvudet och då måste jag pausa.
Underbart spel, älskar rio-banan och har redan börjat hata Rust, den suger, den är väl bara i Free For All kanske.
Det ar länge sedan jag var så sugen på att lira som nu.
Postad 12 November 2009 - 09:56
Ja det är ju det som suger på medium. Man känner att man inte ens orkar bry sig om att kolla bakom hörn osv för det tar helt enkelt för lång tid. Jag tycker att jag väldigt ofta blir skjuten i ryggen. Jag tror jag ska försöka vänja mig vid high under ett par timmar. Ska ge det ett försök åtminstone och se vad jag tycker.
Är rädd att jag tappar för mycket av finsiktet på långa avstånd dock.
Kör "custom" på sens så att du kan höja i små steg i taget istället för att gå via medium, high och very high (om jag minns rätt).
Efter någon timme om den nya sensen känns bra kan man gå upp ytterligare ett steg.
Men ibland känns det som man siktar med en elvisp direkt när man kliver upp ett steg!
Postad 12 November 2009 - 10:39
Postad 12 November 2009 - 11:50
Jag älskar när det är lite mer smygande och lite mindre hela havet stormar - tycker att man missar att ta in allt som gör spelet så trevligt dvs. miljöer osv. när allt bara exploderar i ansiktet på mig. Det jag är mest nöjd med är hur de lyckats få till inbrytningen för att exempelvis frita gisslan - galet bra!
Postad 12 November 2009 - 11:51
Allt är en vanesak men 4 var på tok för långsam och 10 gick lite väl fort.
Tror att jag hade 7-8 i COD4 också.
Redigerat av mocus, 12 November 2009 - 11:52.
Postad 12 November 2009 - 11:59
En nice feature, men måste säga att de överanvände det kraftigt.Det jag är mest nöjd med är hur de lyckats få till inbrytningen för att exempelvis frita gisslan - galet bra!
Postad 12 November 2009 - 12:42
Det jag är mest nöjd med är hur de lyckats få till inbrytningen för att exempelvis frita gisslan - galet bra!
Är det bara jag som fick en "The rock" känsla över vissa delar av den banan. Ta bara när man brechar duscharna
Postad 12 November 2009 - 12:51
Postad 12 November 2009 - 12:59
Är det bara jag som fick en "The rock" känsla över vissa delar av den banan. Ta bara när man brechar duscharna
Senare banor ger också STARKA The Rock vibbar. Speciellt mot slutet när man
Nog inte ett sammanträffande att de valt samma kompositör som till den filmen...
Postad 12 November 2009 - 17:20
Älskar verkligen detta spelet, men tycker ljudet kunde vara lite mer detaljerat. Menar då t.ex. när man sitter under en lampa där det flyger omkring flugor, skulle jag vilja att dom hördes, så som det är på CoD:WaW, men då är jag väldigt kritisk!!
Med lurar (Ear Force X4) som jag numer alltid spelar med, är ju ljudet fantastiskt bra annars!!
Sen kan man väl tycka att en del killstreak-grejer är lite väl effektiva. Att få typ 15+ kills med helikoptern är enligt mig lite väl häftigt. Men det är ju lika för alla!!
Men det bästa av allt är att stjäla motståndarnas lådor, mycket fint i dom, julafton varje gång!!!
Redigerat av Z-man75, 12 November 2009 - 17:23.
Postad 12 November 2009 - 18:15
Nog inte ett sammanträffande att de valt samma kompositör som till den filmen...
Det har ju aldrig vart någon hemlighet att Call of duty spelen inte bara tar inspiration utan rent återskapar (mer eller mindre, mest mer) ögonblick från filmer. Typ Band of brothers, black hawk down, tropa de elit osv osv.
Postad 12 November 2009 - 18:57
Spec-Ops var ett till trevligt inslag, där kan man nog fördriva några timmar med polarna
Postad 12 November 2009 - 20:07
Dock så tycker jag att historien förklaras väldigt lulligt, hänger inte riktigt med vad som händer etc.
Vad är förresten "Intels" för något? Är det saker man ska plocka upp på banorna och samla? Har missat helt och hållet.
Redigerat av Really, 12 November 2009 - 20:11.
Postad 12 November 2009 - 20:24
Dock så tycker jag att historien förklaras väldigt lulligt, hänger inte riktigt med vad som händer etc.
Nä, hade ett par frågetecken själv. Men efter att man funderade ett tag på det så föll pusselbitarna på plats.
Tex varför
Vad är förresten "Intels" för något? Är det saker man ska plocka upp på banorna och samla? Har missat helt och hållet.
Video guide? till vart man hittar dem...
Postad 12 November 2009 - 22:14
3/5
Postad 12 November 2009 - 23:25
Vilken känsla det är när man sitter och snackar med polaren över live och man säger "jag tar han till höger, du till vänster, ett två tre" haha, riktigt skönt
Postad 12 November 2009 - 23:41
Har det något med acheivements och intels och göra?
tack
Postad 12 November 2009 - 23:47
Har nu klarat singleplayer, men när jag går ut och kollar på menyn så står det endast 50%?
Har det något med acheivements och intels och göra?
tack
Veteran + alla intels
Postad 13 November 2009 - 08:27
Activision sold 1.23 million copies of Modern Warfare 2 in the UK on the game's first day on release, MCV can reveal.
Undrar hur många spel är sålda i hela världen om 1,23m bara i Storbritannien!
Postad 13 November 2009 - 08:34
Med bra högtalare är det grymt tryck i 5.1 ljudetVapnen låter fjolligt och allmänt dåligt.
Britterna är som jag, tokiga i detta spelUndrar hur många spel är sålda i hela världen om 1,23m bara i Storbritannien!
Postad 13 November 2009 - 08:38
Med bra högtalare är det grymt tryck i 5.1 ljudet
Britterna är som jag, tokiga i detta spel
Men mina X4 lurar får jag väldigt bra ljud & bas.
Det märks på live att britterna och även fransmän och italienare gillar MW2
Postad 13 November 2009 - 08:49
Redigerat av Unregistered710b3906, 13 November 2009 - 08:49.
Postad 13 November 2009 - 09:01
Postad 13 November 2009 - 09:39
Postad 13 November 2009 - 09:55
Vill inte pissa på paraden, men är inte vissa banor rätt billiga? jag tänker främst på Afghan, den är ju verkligen ful tycker jag, påminner mest om WoW när det var som sämst. Det känns som vissa banor är lite för snabbt gjorda, dom är inte speciellt snygga helt enkelt. Mina favoriter, (har inte spelat alla) är Terminal, rio-banan (Javela ?) och High Rise
Jag tycker att MW2 har riktigt snygga och genom tänkte banor, du känner dig aldrig säker plus att banorna är lagom stora.
Afghan är en riktigt verklighetsbaserad bana, såna berg finns gott om i afghanistan som t ex i Panshirdalen och Mazari Sharif.
Redigerat av Lias08, 13 November 2009 - 09:57.
Postad 13 November 2009 - 10:25
Kommer bli många timmar framför tv:en i vinter nu
Postad 13 November 2009 - 10:26
Kör hardcoreHar lirat lite MP och jag kan inte hjälpa att känna att det krävs mer kulor nu för att döda en gubbe eller så är det bara jag som inte kan sikta. Vet inte hur många gånger nu jag har vart i närstrid och skjutit en gubbe och trot han har dött och vänt ryggen till och fått mig en saftig skott salva i ryggen. Kommer ta ett litet tag att vänja sig känner jag.
Kommer bli många timmar framför tv:en i vinter nu
Postad 13 November 2009 - 10:36
Kör hardcore
Synd att de har tagit bort hardcore headquarter, nu finns det bara headquarter pro och ingen dör fast jag siktar 99% på huvud, det krävs två skott på huvud eller min 3-4 på kroppen för att döda någon!
Postad 13 November 2009 - 10:58
Har lirat lite MP och jag kan inte hjälpa att känna att det krävs mer kulor nu för att döda en gubbe eller så är det bara jag som inte kan sikta.
Tycker precis tvärtom, hur lätt som helst att skjuta ner någon jämfört med CoD4. Kan iofs bero på att juggernaut inte finns med i MW2.
Postad 13 November 2009 - 11:11
Blev inbjuden till en match med HC TDM; var helt wunderbart! Längtar tills man når de nivåerna där man får spela Hardcore... Nu gick det riktigt uselt för mig i den matchen; aldrig sett banan innan + fel vapen; men ändå.
Edit: Förresten; hur förstör man en Sentry Gun? Tyckte jag kastade en granat precis brevid den, men den överlevde...
Redigerat av Unregistered6810b893, 13 November 2009 - 11:12.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Modern Warfare 2 - gamertagtråden
69 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?