Nån fler som haft problem att den inte läser en del filmer? Funkade hur bra som helst i ett halvår, men nu har det hänt flera gånger att den inte visat bild endbart ljud på mkvfilmerna.
Inga bekymmer hittills!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
72 relaterade trådar
Postad 20 April 2011 - 13:14
Inga bekymmer hittills! Postad 22 April 2011 - 17:09
Tack så mycket Postad 11 May 2011 - 20:17
Hello!
Behöver lite hjälp med ljudet i min N1:a. När jag kikar på film så funkar ljudet som det ska, men när jag vill lyssna på mp3 så är det tyst. Även när jag kollar på äldre musikvideor så blir det inget ljud. Jag kör allt på digitalt och använder spdif och det är i bockat i tvixen. Alltså optiskt till förstärkare, tvix fw är 2.07. Tack på förhand! /Grodman Postad 11 May 2011 - 21:02 Prova att välj egen tror jag det står sedan skall det fungera. Det är bara att prova. Har själv samma erfarenhet. Postad 12 May 2011 - 11:38
Tack! Det hjälpte, fattar inte hur det kan bli någon skillnad..Det är ju samma som är ibockat. Skit samma bara det funkar. /Grod Postad 13 May 2011 - 16:38
Hej
Varför laggar min TViX N1 när jag försöker spela vissa 1080p filmer? Den får filmen matad till sig via en Qnap TS412. Det fungerar klockrent att streama till min PC utan det minsta lagg. När jag sätter igång en film på TViXen så laggar det järnet, TViXen är köpt förra månaden och uppdaterad till senaste FW.
Även samma problem med andra filmer t ex denna:
Trodde inte sådana filer skulle vara något problem? Måste man byta till en TViX med starkare processor? Redigerat av Unregisterededfb6b6e, 13 May 2011 - 17:04. Postad 14 May 2011 - 16:32
Verkar som om TViXen helt enkelt inte klarar av alla 1080p filer, har fått vissa att fungera men andra inte
Redigerat av Unregisterededfb6b6e, 19 May 2011 - 06:51. Postad 16 May 2011 - 11:36
Tack för tipset, detta måste testas.. så slipper man packa upp alla filmer Postad 18 May 2011 - 19:09
Behöver hjälp!
Har försökt få igång anslutning till mitt trådlösa WLAn med USB dongle (Den med ett antennspröt) intryckt i Tvix N1, men får det inte att lira. Den hittar min router och får under en liten tid en IP adress. När jag försöker ansluta till en USB disk som är delad från min iMac ballar den ur och verkar tappa anslutningen. När jag sedan försöker ansluta igen tilldelas den ingen IP. Om jag resettar Tvixen till fabriksinställningarna, så kan jag göra om proceduren ovan, men sen ballar den ur igen. Om jag kör via LAN kabel funkar allt som det ska. Har en Cisco Router CG 3100 från Com hem. Kör WPA2- PSK, TKIP encryption. Kan det vara krypteringen som spökar? Tacksam för tips! Postad 05 June 2011 - 15:29
Hej,
Jag har haft min Tvix N1 sedan oktober och den har fungerar bra i de flesta fall. Ibland har den stängt av sig i menyerna och ibland även under uppspelning. Det har oftast gått bort när man installerat om FW'n, antingen till samma eller till en tidigare version. I veckan förvärrades det dock och nu vägrar den att starta. Den blåa lampan lyser och sedan slocknar den efter en halv sekund (kan ibland variera mellan en halv sekund och ett par sekunder) och blir röd igen. Jag har även försökt att starta den i "safe mood" genom att håll in startknappen, men det hjälper inte. Finns det något som man kan göra, eller måste jag skicka tillbaka den för reparation? Någon som har haft samma problem tidigare? Postad 16 June 2011 - 07:11
Har ett litet problem!
Har haft min N1 i snart ett år och är kanon nöjd. dock så har jag alltid streamat från datorn men nu så har det blivit ett hinder då jag skulle vilja kolla på filmerna utan att min stora speldator står och surrar. jag har en laptop som jag skulle kunna köpa en extern hårddisk till eller som jag funderat på köpa en NAS server och koppla mot nätverket. Då till min fråga? vad är bäst för jag har aldrig kopllat in en server förut och vilken ska jag kolla på hälst ingen jätte dyr. eller ska jag köpa en extern hårddisk ca 2tb och vilket märke och kriterier ska jag ha på¨den i så fall? Tack på förhand Fredrik Postad 26 June 2011 - 22:12
Jag har en qnap 419, och den funkar kanon. Lite större än många kanske, men 4 diskar, tyst och många extra finesser kompenserar för storleken.
Jag ställde också en fråga i februari som jag inte fått något svar för. Tänkte därför ställa den igen och hoppas på bättre lycka... Det gäller styrningen. Hoppas någon kan hjälpa mig. Jag vet inte om det är jag som är riktigt, riktigt puckad eller om det är så att ingen vet? 1. När jag använder webremote så sorteras inte musik och filmer alfabetiskt utan de verkar listas slumpmässigt. Tittar jag direkt på tv'n så listas de dock alfabetiskt. Någon som upplevt samma sak och vet vad det beror på? 2. En riktigt dum fråga kanske... Jag lyckas inte söka i min musik. Det står i firmware-beskrivningen att man ska kunna söka efter musik utifrån titel, genre etc genom att skriva in bokstäver med ett on-screen display tangentbord. Hur får man fram det tangentbordet? Jag kör firmware 2.08. Tacksam för alla svar. Postad 20 July 2011 - 18:36
Har skummat igenom tråden men inte hittat svar på mitt "problem":
Jag planerar att skaffa en TViX HD N1 och till denna koppla mina två externa hårddiskar. I dagsläget är dessa hårddiskar kopplade till min dator och jag använder dem, förutom att lagra media, för att säkerhetskopiera viktiga filer och musik jag även har på min dator. Tanken är att jag kopplar mina hdds till N1:an och sedan kopplar jag N1:an via nätverkskabel till min trådlösa router dit jag då även har trådlös access från min laptop. Frågan är då om jag från laptopen kommer ha läsbar och skrivbar access till mina hdds på genom att de dyker upp som enheter i nätverket eller om de endast kan nås via typ FTP? Jag hade gärna sett att på något sätt dök upp i nätverket så att jag även i fortsättningen kan använda diskarna som backup även om de är ansluta till N1:an. Jag antar att en NAS är lösningen på problemet ifall det inte fungerar som jag tänkt mig? Postad 20 July 2011 - 21:18
Hej Minhembio!
Tänkte fråga om någon vet hur man kan ändra så att man har filmnamnet under varje COVER på Tvix N1. Typ som på bilden här: http://img355.images...p1020501hk1.jpg Mitt ser ut så här just nu, visst är det kanske snyggt men väldigt rörigt... http://www.digitalco...es/tvix_ui1.gif Tack för svar eller tips mvh Postad 26 July 2011 - 11:04
När jag kopplade in tvixen i en liten lcd tv som finns i stugan. så fick jag fram tvix logon sedan
blev det ingen signal. kopplade in med hdmi kabel. måste man göra en reset på inställningarna ? o hur gör man det ? i vanliga fall körs tvixen hemma mot en 50" plasma. fungerade utmärkt när man kom från stugan. blev ju inte helt utan film hade med en hårddisk med xvid som kopplades in på en dvd spelare. Postad 29 July 2011 - 08:52 Kanske tv´n som inte klarar HD? Postad 03 August 2011 - 18:36
Hi,
A new beta of the upcoming TViXiE v1.3.3 is now available to the Membership+ users. I have created a new template (Razor 720p) which utilizes new template variables introduced in this new beta. Let me know what you think!
tvix.jpg 163K
0 Antal nerladdningarRegards Mathias What's new: - Updated: MediaInfo v0.7.47 [joma] - Fixed: Fixed an issue where sometimes a full search result would not be presented for the user [joma] - Fixed: No need to uninstall previous version of TViXiE before running setup.exe. New setup program updates automatically. [joma] - Added: New Toolbar with shortcut icons for items that previously only been accesible with the mouse right-click button [joma] - Added: Keyboard shortcuts Ctrl+E = Edit Movie Information Ctrl+N = Create New Movie Information Ctrl+G = Get Movie Information - Added: Ability to Open cover image with default image viewer in "Edit Movie Information" window [joma] - Added: Tooltip window when you move the mouse over the cover image with resolution information in "Edit Movie Information" [joma] - Added: Ability to change FanArt image in "Edit Movie Information" [joma] - Added: Video Format "MPEG-4 Visual" translates to "XVID" in the templates [joma] - Added: Support for "MPEG Audio" (MP3) sound format in "Edit Movie Information" [joma] - Added: "Edit Movie Information" media info options can now be extended in MediaInfo.xml under the GUI element [joma] - Added: Movie extensions .m2ts and .mp4 are now included in the MediaInfo detection [joma] - Added: You can now extend the list of movie file extensions that will be scanned by MediaInfo by modifying the MediaInfo\Extensions elements in MediaInfo.xml [joma] - Fixed: Better logging of media info detection in TViXiE.log [joma] - Added: A new media info Mapping has been introduced in MediaInfo.xml. Here you can map different formats/codecs to certain template values [joma] - Added: Support for DD/DTS HD formats through the MediaInfo.xml file [joma] - Fixed: Fixed bug when removing an Element in Template Editor [joma] - Added: Progressbar when detecting movie information via Tools->Detect Movie Information menu item [joma] - Added: Included the "Brightly 720p"/1080p template made by "donjuan2001", small modifications by "joma" [joma] - Added: Included the "Clear Showcase" (720p) template made by "donjuan2001", small modifications by "joma" [joma] - Added: Included the "Brightly Dark 720p"/1080p template made by "donjuan2001", modified by "mcnova20" and small mods by "joma" [joma] - Added: Created a new 720p/1080p Template called Razor which uses new template variables [joma] - Added: New Template Variables: [joma] %RATINGSHORT% - Same as %RATING% but without the "/10" added at the end %RUNTIME_MINS2% - Minutes in ## format (eg. 01) %FANART% - Points to the fanart.tvixie file located in the movie folder %PATH_COMMON% - Points to the new Common folder located in the Templates\Movie folder %VIDEO_FORMAT% - Video Container (eg. Matroska/DVD/Blu-ray/...) %VIDEO_CODEC% - Video Codec (eg. AVC/DivX/H.264/...) %VIDEO_FPS% - Video framerate (eg. 23.976) %VIDEO_FPS2% - Video framerate in #.## format (eg. 23.98) %VIDEO_ASPECTRATIO_RAW% - Video Aspect Ratio (eg 2.388) %VIDEO_ASPECTRATIO% - Video Aspect Ratio (eg 2.40:1) %VIDEO_ASPECTRATIO2% - Video Aspect Ratio (eg 2.40_1) %VIDEO_BITRATE% - Video bitrate (eg. 4 213 Kbps) %VIDEO_WIDTH% - Video Width in pixels (eg. 1280) %VIDEO_HEIGHT% - Video Height in pixels (eg. 588) %VIDEO_RESOLUTION% - Video resolution (eg. 1080/720) %VIDEO_STANDARD% - Video standard (eg. PAL/NTSC) %VIDEO_SCANTYPE% - Video scantype (eg. Progressive/Interlace) %VIDEO_SCANTYPE_SHORT% - Video scantype (eg. P/I) %AUDIO_CODEC% - Audio Codec (eg. DTS/...) %AUDIO_CHANNELS_RAW% - Audio Channels (eg. 6) %AUDIO_CHANNELS_EXP% - Audio Channels (eg. 5.1) %AUDIO_CHANNELS_EXP_SHORT% - Audio Channels (eg. 51) %AUDIO_LANGUAGE% - Audio Language (eg. en) %AUDIO_BITRATE% - Audio BitRate (eg. 1 510 Kbps) %AUDIO_BITDEPTH% - Audio BitDepth (eg. 24 bits) %AUDIO_SAMPLINGRATE% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0 KHz) %AUDIO_SAMPLINGRATE_SHORT% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0KHz) %AUDIO_SAMPLINGRATE_SHORT2% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0) %AUDIO2_CODEC% - Audio 2 Codec (eg. DTS/...) %AUDIO2_CHANNELS_RAW% - Audio 2 Channels (eg. 6) %AUDIO2_CHANNELS_EXP% - Audio 2 Channels (eg. 5.1) %AUDIO2_CHANNELS_EXP_SHORT% - Audio 2 Channels (eg. 51) %AUDIO2_LANGUAGE% - Audio 2 Language (eg. en) %AUDIO2_BITRATE% - Audio 2 BitRate (eg. 1 510 Kbps) %AUDIO2_BITDEPTH% - Audio 2 BitDepth (eg. 24 bits) %AUDIO2_SAMPLINGRATE% - Audio 2 Sampling Rate (eg. 48.0 KHz) %AUDIO2_SAMPLINGRATE_SHORT% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0KHz) %AUDIO2_SAMPLINGRATE_SHORT2% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0) %AUDIO3_CODEC% - Audio 3 Codec (eg. DTS/...) %AUDIO3_CHANNELS_RAW% - Audio 3 Channels (eg. 6) %AUDIO3_CHANNELS_EXP% - Audio 3 Channels (eg. 5.1) %AUDIO3_CHANNELS_EXP_SHORT% - Audio 3 Channels (eg. 51) %AUDIO3_LANGUAGE% - Audio 3 Language (eg. en) %AUDIO3_BITRATE% - Audio 3 BitRate (eg. 1 510 Kbps) %AUDIO3_BITDEPTH% - Audio 3 BitDepth (eg. 24 bits) %AUDIO3_SAMPLINGRATE% - Audio 3 Sampling Rate (eg. 48.0 KHz) %AUDIO3_SAMPLINGRATE_SHORT% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0KHz) %AUDIO3_SAMPLINGRATE_SHORT2% - Audio Sampling Rate (eg. 48.0) * Language Updates * - Added: MAIN_TB_OPEN - Added: MAIN_TB_CREATE_NEW_MI - Added: MAIN_TB_REFRESH - Updated: English language file to reflect latest changes [joma] - Updated: Swedish language file to reflect latest changes [joma] - Updated: French language file to reflect latest changes [Idargos] - Added: Croatian language file [Alen] * MIP Updates * - Fixed: IMDB [joma] - Fixed: Allocine.fr [joma/Whiler/HiFuGa] - Fixed: Sratim (June 2011) [DeaglinG] Postad 04 August 2011 - 09:56
Undrar över detta också! , nån som vet? Postad 05 August 2011 - 16:45 Dela ut diskarna på nätet, låt dom sitta kvar i din dator och låt N1án läsa dom över nätet. Varför ansluta dom till N1án direkt, finns bara en USB ingång också så...? Postad 07 August 2011 - 19:21
Anledningen till att jag helst hade velat ha diskarna utdelade i nätverket från Tvixen var att jag antagligen inte kommer kunna ha kabel mellan dator - router - tvix utan är antagligen tvungen att ha USB-dongle i tvixen. Hade jag då kunnat ha mina hdds anslutna till tvixen så hade jag inte riskerat lagg som det kan bli över nätverket ifall man ska skicka 1080p trådlöst. Eller funkar det utan större problem? Enklast är ju givetvis precis som du säger att ha kvar diskarna inkopplade i datorn. Postad 09 August 2011 - 12:02 Köra 1080 över trådlöst är väl oftast nåt man kommer ogilla, om man inte har execptionellt bra wifi, donglar brukar ju inte vara high-end grejjer. Men nån borde ju testat att köra fullt över trådlöst. Postad 10 August 2011 - 18:06
Provade en blu-ray Iso fullrippad på min N1:a idag (Sagan om ringen, ca 60Gb uppdelad på 2)
Har den på min Hdd. Provade del 1 = Stöder ej detta format kommer upp , testar del 2 , det startar upp. provar del 1 igen men det går ej. Varför gör den så här ? Testade även Kill the irishman på bly-ray Iso , den funkade på en gång. Provade del 1 igen men nope..... Ville testa HD-ljudet , men fick ej upp det på rutan på min Onkyo 609a. Står att det skall vara HD-ljud på den. Trycker jag info på fjärren kommer det upp DTS-5.1 på ljud Nr1. Ska jag ha audio passthrough på eller ej på N1:an ? Hjälp tack , vill verkligen ha HD-ljud , fast filerna blir stora som hus Glömde fråga om patchen bluecore. Hittar ej den längre , fast läste att den som fanns bara gick till fireware 2.0.3. Har ju själv 2.0.8 Någon som vet något om detta ? Redigerat av andersgog, 10 August 2011 - 18:54. Postad 13 August 2011 - 22:52
Någon som har koll på kompatibla USB-dongles för trådlös överföring till Tvixen? När jag letar på Tvix hemsida hittar jag bara info om två gamla dongles på 54mbit förutom deras egna som kostar mer än en halv N1:a. Borde funka med någon annan tycker man?
Postad 19 August 2011 - 08:56
Ska först och främst erkänna att jag inte läst igenom hela tråden, men till mitt försvar så har jag gjort flera sökningar utan att finna svar.
Fick hem min nya TViX N1 igår. Funkar bra mot min NAS, bytte bara ut min tidigare tvix 4100 så det kickade igång direkt. Det som inte fungerar däremot är Youtube och Picasa. Jag kör senaste firmware, 2.08. På Youtube kan jag söka och hitta filmerna, men de startar aldrig. Har provat flera olika klipp. Hittade ett foruminlägg på mpcclub.com där någon hade liknande besvär med sin N6600 senaste veckorna och fått svar från Dvico att det berodde på att youtube gjort någon ändring, igen. Så det kanske kommer någon firmware som löser det. Funkar youtube för er? Däremot Picasa tycker jag är krångligare. När jag väljer login, matar in mitt gmail-konto, så kommer det fram en nummerserie, ca 10-12 siffror. Jag hittar ingenstans att mata in mitt lösenord. Har googlat och letat på div. forum men kan inte hitta någon annan som har samma problem. Gör jag fel? Ska man inte kunna logga in på sitt eget picasa konto? MvH Jon Fors Postad 28 August 2011 - 21:21
Har efter många svordomar fått NFS med netshare att fungera. Kör kablat med bra lina.
Provade en liten 720p film och den gick i ca 1 min. sen började den sega sig och tillslut så stannande filmen. Provade en liten 699mb xvid film , den segade också men inte lika mycket. Sen hörde jag frugan ropa att internet var segt. Är detta en inställning eller tar det så mycket bandbredd ? Har 100/10 lina Postad 28 August 2011 - 23:41
Några ändringar har skett (ännu en gång) hos YouTube och det kommer att lösas med ny FW. Tyvärr sitter alla utvecklare hos TVIX och pysslar med senaste burken just nu, så det har tagit ett litet tag. Postad 28 August 2011 - 23:45
Skall inte vara några problem. Testa två saker. 1.) Att köra med SMB istället för NFS. (På vissa konfigs flyter det bättre än med NFS, vet ej varför. Flyttade själv från NFS till SMB på PC och fick bättre flyt i filmerna.) Nu med NAS kör jag NFS igen. 2.) Gigabit nätverk (router) kan strula ibland, då TVIXen bara fixar 10/100. Så om du har GB router, ställ ned den till 10/100 och se om problemet försvinner. Postad 29 August 2011 - 07:49
Ok ska testa. Har en DIR-655 hur ställer man ner en sådan
Hoppas bara att samba är lättare än NFS att fixa Postad 03 September 2011 - 04:53
Fick hem min TViX för några dagar sen och är väldigt nöjd såhär långt, beställde på Webhallen för 790:- och det känns som väl investerade pengar.
Jag har kollat på ett antal filmer/serier nu via nätverk (laptopen trådlös, TViXen trådad) och trots att jag spelat filmer upp till 720p så har jag inte haft några problem med lagg eller annat. Även undertexter fungerar. Men jag har ett antal frågor, som främst gäller det visuella. - Jag har ju döpt mina mappar (C:TViX/Movie, C:TViX/Music och C:TViX/Photo) och fixat omslag och sånt utan större problem m.h.a. TViXie, men när jag är i huvudmenyn och väljer "Movie" så får jag upp alla de tre mapparna, går det att fixa så att man enbart får upp filmmappen när jag trycker på Movie? Detsamma för musik och foto såklart. - När man spelar musik vill man gärna kunna bläddra bland låtar i andra mappar men som jag fattar det så måste man stänga av musiken om man ska bläddra i mappar, finns det inget sätt att kunna bläddra i mappar och samtidigt lyssna på musiken? - Kan man ändra ikoner och bakgrundsbild i TViXen's huvudmeny? Tycker det ser lite tråkigt ut... Ett par frågor som dykt upp, kommer säkert fler vid senare tillfälle då jag hunnit leka runt lite mer. MVH Anders Postad 03 September 2011 - 06:37 Ja. Dubbelkolla stavningen på mapparna. Det ska fungera, så någonting är fel. Ja. Tryck på Goto knappen på fjären, medan du spelar en låt. (fungerar även om du ser på bilder och vill spela musik medan du kollar på dom.) Om jag minns rätt så går det endast på 6600 och S1, då N1 inte har någon intern hdd där de ny ikonerna kan sparas `? Postad 07 September 2011 - 11:04
Testat att sänka hastigheten men det hjälpte tyvärr ej.... Innan jag testar Samba , hur har ni andra det med er Tvix N1 laggar det hos er ? Har en dir-655 kör trådat. Hur stora filer kan ni titta på utan lagg ca 10-12gb ? Klarar ni 1080p med DTS ? Sen är det skilland på 23,##hz eller 24hz. Är det något att tänka på ? Postad 07 September 2011 - 11:18
Jag hade samma problem med NFS och DIR-655. Verkar vara nåt strul med den routern, funkar fint när jag kör NFS med en annan router
Postad 07 September 2011 - 11:27
Hmm är det DIR-655 som ej är bra , eller en inställning som vi ej hittat Postad 08 September 2011 - 13:12
För mig fungerar det bra med SMB att köra 1080p. Strömmande video med uPNP går inte lika bra.
Jag kör trådat på gigabitnätverk. Postad 08 September 2011 - 13:19
Det går inte. Du kan endast kommunicera till hårddiskarna via FTP, vilket kan vara trögt. Jag skulle rekommendera en NSLU eller motsvarande. Det är en USB-hubb som man kopplar in till nätverket och vips så har man en NAS Postad 08 September 2011 - 15:24
Men SMB ska ju vara lite sämre än NFS , om jag fattat det rätt. Sen att just DIR-655 skulle vara boven , låter lite konstigt eller ska jag bli tvingad att byta router ? DIR-655 är ju en väldigt vanlig router , måste vara fler som har strul då , kan man ju tänka sig Postad 09 September 2011 - 10:52
Ja så ska det vara. Dock i mitt hemmanät fungerar det bra med SMB så då vill jag inte strula med NFS bara för att det sistnämnda har en teoretisk högre överföringshastighet. Jag har själv en DIR-655 och har inga problem. Kan finnas andra flaskhalsar, eventuellt?! Postad 11 September 2011 - 10:24
Ja vad skulle min flaskhals vara Har bra lina , trådat hela vägen med cat6. Har ju ifs en lina till både Tvixen och Comhem boxen. Men har ej på comhem boxen när jag kollar på Tvixen. Sitter en kabel fördelare från Kjell tror jag det var. Postad 13 September 2011 - 18:01
Kan nån förklara för mig som jag vore 6 år hur jag ska koppa denna mot min dator med Windows 7? Med Tvixen kopplad till mitt nätverk.
Tack på förhand! Postad 14 September 2011 - 13:16
Vad vill du att tvixen ska göra med din dator? Postad 14 September 2011 - 17:09
Förlåt, glömde... Men strömma film hade vart supernajs! Postad 15 September 2011 - 08:43
Ja men windows vista och 7 kan väl strömma har jag för mig.
Dock tror jag inte den strömmar alla sorters format men detta är en början iaf: http://windows.micro...media-streaming Alternativt kör man via SAMBA: Dela ut mapparna i datorn och i din Tvix ange du SAMBA och ställer du in datorns namn/ipadress http://www.tvix.co.k...x...t=RD&id=390 Eller netshare (som är rätt smidigt): http://demod.dvico.c...tShare_2.13.exe I din Tvix ange du NFS och ställer du in datorns namn/ipadress Postad 15 September 2011 - 14:22
Inställningar för Win7 http://www.tvix.co.k...x...l=52&id=396 Postad 18 September 2011 - 10:13
Har nu köpt en Belkin Play Max och nu är det ännu segare än med 655an. Kan knappt spela upp flac låtar , eller små filmer. Även segt i menyerna , använder jag min bärbara hdd funkar det bra. Har stängt av qos för jag vet ej hur en bra inställning skall vara där. Någon med en Belkin router som har bra tips till mig ? Har öppnat portar till Netshare , men portarna har väll ingen betydelse för hastigheten ? Körde även en Tp test 94,8 ner och 10,4 upp på en 100/10 fiber lina , det är ju kanon. Har ej provat trimma ner hastigheten på denna , men på 655an hjälpte det ej. Postad 19 September 2011 - 07:50
Hmm Provade Samba igår kväll och då hoppade den igång igen ?? Men filer över ca 20gb hackar fortfarande. Någon som vet hur jag öppnar portar i port Forwarding i en Belkin ? Trodde det var i virtuell server. Hittar alltså ej port forwarding i menyerna. Heter det något annat på Belkin språk ? Ska jag aldrig lyckas Ska jag sälja Tvixen N1 ? är det den som är flaskhalsen ? Postad 21 September 2011 - 08:00
Måste få klarhet i detta nu innan jag har slut på mitt hår Har Dir-655 med firmware A4 - 1.31EU----Netshare 2.13.---Win7---Kör trådat. Jag får ju Netshare att fungera kanon , men filmerna hackar. Även filmer på 10gb hackar ibland. (vissa filmer) Har ställt in portarna 1037-2049 + 111 i Port Forwarding. Det är allt va ? Samba fick jag också till att fungera. Körde en iso-fil på 22gb , men det fattades lite i speed för att det skulle gå till 100% Provade ej detta som jag saxat från en annan tråd , men kan det göra så att filmerna ej hackar ? Verkar ju rätt anvancerat. Har delat ut mapparna till everyone. "När det handlar om Win7 så handlar det om inställningar i Win7... Den har lite andra inställningar än XP, dessa måste fixas. Det tog en stund för mig att få vår Win7 maskin att hitta de SMB utdelade maskinerna, men nu är det löst! Guide på Popcorn Hours wiki hur man "öppnar" upp Win7 Vill köra Netshare pga det ska vara snabbare , men just nu verkar Samba snabbare. Men samban verkar ju jävlig att ställa in. Du ska ju ändra i datorn till höger o till vänster Är sugen på en Mede8er 500X2 eller Playon HD2 men blir det bättre Postad 21 September 2011 - 09:42
har problem med 1080P/24p MKV streamt från min NAS.
det flyter oftast på riktigt bra men ibland känns det som att det börjar buffra/hacka. samma film från en extern HDD i N1an flyter på felfritt. NAS = Synology DS111 Router = Linksys E4200 kör bara cat6 kablage kör NFS inte SMB tänkte köpa en till mediaspelare till sovrummet och funderar liksom andersgog på en playonhd2 istället för N1an. jag tror nämligen att det är Tvixen som inte riktigt pallar. Postad 22 September 2011 - 07:18
löste detta själv genom att köra SMB konstigt nog. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |