OK, men vad har då DVI för topp-överföringshastighet ?SÅg att HDTV i signal måste minst ha 2.2Gbps och HDMI har max 5.5 så jag tror att HDMI är framtiden mot DVi
Dessutom så är det en kabel för allt dock max 15 m på HDMI lite synd
/Jörgen
Bästa 50" bakproj som kan köpas i Sverige?
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
10 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
19 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
![]() |
20 år sedan |
Postad 05 december 2004 - 17:27
Postad 05 december 2004 - 17:42
SÅg att HDTV i signal måste minst ha 2.2Gbps och HDMI har max 5.5 så jag tror att HDMI är framtiden mot DVi
Dessutom så är det en kabel för allt dock max 15 m på HDMI lite synd
/Jörgen
DVI-D Dual Link lär går precis lika bra. Dual Link klarar upplösningar upp till ungefär 3200x2400 (lite mer rent teoretiskt men jag har aldrig sett en skärm med högre upplösning än så).
Dessutom är all den bandbredden till för video medan HDMI har både video och upp till 24/192-ljud i 7.1.
Personligen förstår jag inte var 2.2 Gbps kommer ifrån, hur jag än räknar på det så blir 1920x1080 i 24 bits färg i 30 fps inte 2.2Gbps, snarare 1.4 Gbps. (Och det är då 1080p inte 1080i som citeras i samband med 2.2 Gbps)
(Okej, räknar man med att videos bitdjup är 32 bits, kanske eftersom det är enklare att hantera, så blir det ändå "bara" 1.9 Gbps)
Nån som kan hjälpa mig att lista ut hur ******** de kommit fram till 2.2 Gbps? =)
Redigerat av Unregistered92d7e447, 05 december 2004 - 17:54.
Postad 05 december 2004 - 17:44
HDMI är helt klart bättre än DVI, eftersom DVI har en rekommenderad max kabellägnd på bara 5 meter.
Men kan man leva med en ungefärlig begränsning på 5 meter så duger DVI bra, även single link DVI klarar 1080P och mer än den upplösningen får vi troligtvis inte se på bra många år, nu när bägge DVD ersättningstekniker (HD DVD och blu-ray) har bestämt sig för just 1080P.
Redigerat av Unregistered8221d29b, 05 december 2004 - 17:47.
Postad 05 december 2004 - 17:59
Finns ju dock DVI-I-Dual Link kablar på upp till 20 meter nuförtiden (från clicktronic bla) som funkar helt ok enligt du utsagor jag hört hittills.Adderar lite till UndaC:s post ovan:
HDMI är helt klart bättre än DVI, eftersom DVI har en rekommenderad max kabellägnd på bara 5 meter.
Men kan man leva med en ungefärlig begränsning på 5 meter så duger DVI bra, även single link DVI klarar 1080P och mer än den upplösningen får vi troligtvis inte se på bra många år, nu när bägge DVD ersättningstekniker (HD DVD och blu-ray) har bestämt sig för just 1080P.
Postad 05 december 2004 - 18:24
Har du nå´t pixelbrus..dvs lite myrornas krig om du kör rå bild?
utan lågbrus filtret på?
Försvinner det bruset när du kör proggresivt från dvd:n??
för då kan man ju inte ha nå´t filter..tänkte på av7 ingången?
jag måste ha låg på annars så förnimmar jag en aning flimmer från soffan..
lite synd för utan filtret så får man ju en EXTREMT klar bild och slipper den lilla utsmetning som går att se med filtret på..fast inte störande direkt
Postad 05 december 2004 - 19:42

Edit:
Om jag inte får Sagem imorgon så får jag spader av det övernaturliga slaget.
För jag har en köpare på min tv som har velat pröva den redan sedan förra helgen och har tjatat på mig så jädra mycket nu. Och idag var han hem till mig till o med.

Redigerat av Camridge, 05 december 2004 - 20:08.
Postad 05 december 2004 - 21:08
För att undvika missförstånd kan man väl säga som så att Silicon image rekommenderar max 5 meter; 10 meter är inga större problem med hög kvalite på kabeln och ansluten utrustning.Finns ju dock DVI-I-Dual Link kablar på upp till 20 meter nuförtiden (från clicktronic bla) som funkar helt ok enligt du utsagor jag hört hittills.Adderar lite till UndaC:s post ovan:
20 meter, då ska man ha verkligt bra grejor och även då är det tveksamt om det är möjligt om det är 1080P upplösning som skickas. 1080P kan nog bli svårt redan vid 10 meter. Men än så länge skickar ju nästan ingen mer än 720P och då kan det nog fungera med 20 meter.

Postad 05 december 2004 - 23:59
jag bröt ihop och beställde äntligen en Axium
hoppas på leverans samtidigt som LOTR SEE 12 disc box set

och så måste min jäkla DD/DTS dekoder komma tillbaks på RMA också innan dess
hoppas det inte slår på allt för många dagar nu bara
annars komme rjag inte kunna bärga mig och så blir jag tvungen att se filmerna på en sketen 25 tums CRT från Samsung ala 1000-koronsklassen

Postad 06 december 2004 - 01:49
har in liten fråga dock, är ganska novis på detta området

det är så att jag inte vet riktigt hur jag ska ha inställningarna på min Thomson 50DLY644 och min dvd (har en Pioneer 370).
Kör med komponentkablar från Clicktronics och vet inte riktigt om man ska köra med interlaced eller progressive från dvd:n????

Bilderna som finns under mitt galleri är matade med komponent interlaced och varför jag frågar är att jag tycker att jag upplever ett svagt brus i bilden när jag kör på progressive från dvd. Men samtidigt tycker jag bilden upplevs som skarpare med fler detaljet....
Eller det är helt enkelt så att man ska köra interlaced från dvd och låta tvn:s inbyggda progressive sköta det?! Hittar ingenting om hur man kan slå på/av progressive scan för tv:n
mycket tacksam för svar........
Redigerat av Jingan, 06 december 2004 - 01:50.
Postad 06 december 2004 - 08:18
TVn är progressiv i sin natur, det är inget som går att stänga av, alltså skalar den upp/ner allt som den matas med till 1280x720 progressive scan.Hittar ingenting om hur man kan slå på/av progressive scan för tv:n
vilken apparat som är bäst på de-interlacing och skalning är ju en annan fråga, i regel lär det nog gå ganska bra att låta TVn sköta allt sånt
Postad 06 december 2004 - 08:25
du har säkert en filtrering när du kör component interlacing..och låter tv:en sköta progscan..titta i menyerna.
när du kör progscan från dvd:n så brukar det inte gå att välja filter på den ingången..dvs du har en rå signal...därför upplever du den bilden som klarare..men lite myrornas krig
om du då kör interlacing(tven sköter prog scan) och tar bort filterfunktionen så får du en klarare bild..men får nog lite ala myrornas krig..bara testa å se vad som fungerar bäst..

Postad 06 december 2004 - 09:28

men tyvärr står det inte om nåt sådant i menyerna, det enda som står är att tv:n är kapabel att ta emot interlaced och olika progressive scan i olika upplösningar i olika hz...........vilket för mig låter helt konstigt?!

testade star wars skivorna och jämförde interlaced mot progressive och såg att rymden så oerhört mycket bättre ut när man körde progressive, då man slapp dessa svansar när kameran panorerade.
men i ljusa partier så blir de lite som doggydoggen sa, myrornas krig, men bara om man verkligen sitter o letar efter sådant fel (men det är speciellt synligt i vita partier, som i empire strikes back då hela bilden blir brusig), samt att textningen blir lite prickig......aja, får väl försöka testa och se vad som är bäst för mig!
upplever progressive bild som skarpare men lite mer brusig, interlaced som mer mjuk men inte lika detaljerad!!!
Redigerat av Jingan, 06 december 2004 - 10:30.
Postad 06 december 2004 - 10:46
Postad 06 december 2004 - 11:25
som du ser går det tyvärr inte att lägga en center ovanpå tv:n........om du inte vill skruva till en skiva ovanpå att lägga centern på så att säga!
men min fråga kvarstår dock i mitt förra inlägg..........
Postad 06 december 2004 - 12:06
Postad 06 december 2004 - 12:56
Var har du köpt din? Ulf stormarknad? (Var du från umeå btw?)Så ska man gå runt och vara orolig för att fläkten låter för mycket nu också eller vad?
Edit:
Om jag inte får Sagem imorgon så får jag spader av det övernaturliga slaget.
För jag har en köpare på min tv som har velat pröva den redan sedan förra helgen och har tjatat på mig så jädra mycket nu. Och idag var han hem till mig till o med.
Väntar även jag på en Sagem därifrån....... jobbigt! =)
Pratade med en snubbe där i fredags och han trodde det skulle ta ungefär en vecka till innan dom kommer från frankrike.
Sälj din tv nu, annars kanske köparen ångrar sig

Själv har jag varit utan tv i flera månader, kört med tvtuner till datorn istället.
Redigerat av bullbussen, 06 december 2004 - 12:57.
Postad 06 december 2004 - 13:01
En vecka till

Om jag inte får min Sagem denna vecka så avbeställer jag skiten. Och sedan använder jag min 28" tv i 2,år till. eller så förtrollar jag frugan och beställer en Samsung ändå

Men jag beställde inte ifrån Ulf stormarknad i alla fall. Men det verkar vara samma sak här möjligtvis.
Postad 06 december 2004 - 16:00
Har du fått Sagem då?bullbussen
En vecka till![]()
Om jag inte får min Sagem denna vecka så avbeställer jag skiten. Och sedan använder jag min 28" tv i 2,år till. eller så förtrollar jag frugan och beställer en Samsung ändå![]()
Men jag beställde inte ifrån Ulf stormarknad i alla fall. Men det verkar vara samma sak här möjligtvis.
Köp en Samsung istället, jag var idag kolla närmare på den och den börjar se helt ok ut, man vänjer sig, bilden däremot är otrolig, betydligt mer djup än vad Sagem har.
Postad 06 december 2004 - 17:27
Beräknad leverans är nu på Torsdag och dom skeppade den 2,december, ungefär 1,vecka senare än dom skulle göra det trodde jag.
Så jag ska skicka iväg ett mail nu där jag säger att jag vill ha tillbaka mina pengar om jag inte får den fören torsdag.
Enda felet med Samsung är att den är så jädra dyr, och det känns alltför mycket pengar att lägga på tv`n. Men tjaa, är den helt och hållet hd-framtids säker och allt sådant då?
Postad 06 december 2004 - 17:30
Kan inte A-kassan sponsra dom sista 10'?Optoma
Beräknad leverans är nu på Torsdag och dom skeppade den 2,december, ungefär 1,vecka senare än dom skulle göra det trodde jag.
Så jag ska skicka iväg ett mail nu där jag säger att jag vill ha tillbaka mina pengar om jag inte får den fören torsdag.
Enda felet med Samsung är att den är så jädra dyr, och det känns alltför mycket pengar att lägga på tv`n. Men tjaa, är den helt och hållet hd-framtids säker och allt sådant då?

Jag lovar dig, den är helt HDTV-Ready, det är den enda TVn idag som jag vågar säga fullt ut att den är det idag, vad mer kan du begära om du gillar designen?
Redigerat av Optoma, 06 december 2004 - 17:32.
Postad 07 december 2004 - 13:14
Det ser grymt bra ut men jag har en fråga.
Jag har en SAGEM och har blivit ombedd av SAGEM Sverige att
återkomma när det störande fläktljudet försvinner dvs vid vilken
ljudvolumnivå och då sitter jag ca 5-5.5m ifrån.
Hur upplever du ditt fläktljud genom att du sitter ganska nära?????
//KIZA
Postad 07 december 2004 - 15:09
Jag har ingen Samsung själv, eller jag har ingen TV just för den delen för jag har sålt den, bilden är från en annan site.Optoma----
Det ser grymt bra ut men jag har en fråga.
Jag har en SAGEM och har blivit ombedd av SAGEM Sverige att
återkomma när det störande fläktljudet försvinner dvs vid vilken
ljudvolumnivå och då sitter jag ca 5-5.5m ifrån.
Hur upplever du ditt fläktljud genom att du sitter ganska nära?????
//KIZA
Kan meddela om att 56" av ovanstående Samsung många pratade om kommer inte komma till Europa, jag har pratat med Produktmarknadschefen för Samsung Sverige.
Den kommer bara finns till försäljning i USA/Canada.
Postad 07 december 2004 - 19:52
Expert i Farsta hade en "på display" och killarna i butiken visste vad dom pratade om. Helt klart en butik värd att besöka och framför allt handla i

Postad 08 december 2004 - 09:46
Nu kommer min TV om en timme, det blir inte mycket gjort på firman idag

Spännande nu efter alla diskutioner om fläktljud osv.
Postad 08 december 2004 - 11:48
Jag förstår 480p plasma ägarna, de måste ju försvara sina investeringar, men innerst inne vet dom om att dom gått på en fetsmäll av handlaren eller andra påtryck när dom gjorde sina inköp, nu sitter dom där med tummen i arslet.
Detsamma gäller ju vi som kanske köper en DLP med 1280x720, om ett år finns säkerligen nya HD3 chippet ute som klarar 1920x1080, då är vi sura, inte alla kanske men en del önskar dom hade väntat.
Men det är ju det som är så bra med DLP idag, de klarar 720p standarden perfekt, vissa har inte HDCP och det är ett problem, men titta då istället på Samsung så finns inte dessa problem i varje fall.
Toshibas nya DLP är ju som sagt ett alternativ, men det är import som gäller då, den har HDMI och en tilltalande design men framförallt en bra prislapp i nivå med Sagem eller lägre till och med.
Toshiba kommer även med en 52" i Januari, det är samma tekniska specar, men större bildyta endast.
Toshiba 46WM48 DLP HD2+
Redigerat av Unregistered16e91aee, 08 december 2004 - 11:56.
Postad 08 december 2004 - 12:04
Postad 08 december 2004 - 13:10
Bilden blev större än jag trodde hemma i rummet (sitter rätt långt från tvn, ca 4.5m), känns inte som jag behöver en projektor nu.
Ett enda litet minus är att jag ser lite regnbågar på denna jämfört med sharp xv-z201 projektorn, fastän det ska vara samma hastighet (5x) på hjulet. Stänger jag av textningen så ser jag ingenting

Fläktsurret då? Visst hör jag att det finns en fläkt där, men den väsnas verkligen inte mycket. Då har jag ändå rätt stora krav på t.ex. tyst dator, har mipplat mycket med det.
Totalt sett mycket nöjd med Sagem:en!
Postad 08 december 2004 - 16:14
Är annars förbannat j-a sugen på den.
Postad 08 december 2004 - 16:31
Visst hörs fläkten men den är @ävlig störande.
Kollade på film igår,fick höja mellan 45-55 för att inte bli retad!!!???
Suck,jag blir tokig.....................
Postad 08 december 2004 - 16:57

Sen en fråga:
Jag får på Digital Parabol (70% signal) (satte upp den för 10 min sen

Redigerat av Unregistered93802f50, 08 december 2004 - 16:58.
Postad 08 december 2004 - 20:08
rekommenderar ni att jag ska köra på progressive eller interlaced från dvd?
jag upplever så mycket mer detaljrikedom med progressive jämfört mot interlaced då bilden känns lite mjuk o slarvigt detaljerad.
men samtidigt så upplever jag bilden som mer brusig och prickig med progressive......
står i manualen till min thomson att den stödjer interlaced och progressive i olika upplösning men jag vet inte riktigt vilken upplösning min dvd skickar progressive signalen.........(det är en Pioneer dv-370)!
skulle va tacksam för lite råd!
mvh Jingan
Postad 08 december 2004 - 22:00
Jag är här igen säg

----------------------
Jag fick idag min Sagem Axium och var ivrig som man alltid blir när man får stora klappar

Fick hjälp med att ta upp den ur kartongen och att lyfta upp den, sen blev det lite snack med han och med och senare blev det påskrivning av papper och därefter rusade jag tillbaka.
Det första jag gjorde var att koppla in alla kablar o dylikt där dom ska vara, eller i min ordning i alla fall.
1. Scart "rgb" Dvd-spelare, Funderar kraftigt på att inhandla komponent kablar
2. Scart "rgb" Konsol
3. Scart videospelare
4. Vhs till receivern
5. Ljud från tv`n till receivern.
6. Antenn slad inkopplad,

--------------------------------------
Men det finns både positiva och negativa saker med denna tv tycker jag.
1. Fjärrkontrollen var väl sådär, men jag skulle gärna sett lite mer snabbknappar
2. Menyerna var lite si och så, för att gå tillbaka så måste man gå ur menyn och sedan tillbaka.
3. Som sagt så vill jag ha en knapp på dosan där man kan trycka fram den bilden man vill ha, färg-sättningarna som bio m.m så man slipper gå igenom menyn hela tiden. Ganska störande, om det går att fixa så "help" me out here.
4. När det blir väldigt vita partier så ser det lite onaturligt ut och inte så jättebra.
5. När bilden är helt svart så är det myrornas krig på skärmen m.m
6. Vid snabba skiftningar som i början när nemo ska till skolan så tycker jag det inte flyter på helt o hållet, samt vid början av tittningen på denna skärm så upplevde jag bilden lite jobbig för ögonen.
7. Jag tycker att jag ser alltför mycket pixlighet eller myror i partier ibland. Bara sett en svensk film än så länge, och testat med Hitta Nemo.
8. Jag har också testat att spela på kuben, och det är skilda meningar om bilden där med rgb-scart. Nu blir verkligen alla taggiga kanter på saker väldigt mer synbara. Samt har tv`n lite svårt att ställa om sig till 60Hz mode i början vid varje spel märker jag, nedre delen blir helt grön i någon sekund och bilden hoppar och byter lite som den vill i några sekunder. Men efter det blir allt bra igen.
9. "Fläkten" jag anser också att fläkten låter för mycket, Det finns tysta 92 och 120mm fläktar som är bra, dom verkar inte fattat detta eller?
Jag ska självklart testa med mer filmer och spel för att se hur allt ligger till och så jag får mer kött på benen vid eventuella klagomål eller positiva anmärkningar.
Redigerat av Camridge, 08 december 2004 - 22:01.
Postad 08 december 2004 - 22:11
Du kunde väl sagt något tidigare till mig idag så hade vi sluppit besvära vissa personer idag med priser och dyliktOptoma
Jag är här igen säg![]()
----------------------
Jag fick idag min Sagem Axium och var ivrig som man alltid blir när man får stora klappar![]()
Fick hjälp med att ta upp den ur kartongen och att lyfta upp den, sen blev det lite snack med han och med och senare blev det påskrivning av papper och därefter rusade jag tillbaka.
Det första jag gjorde var att koppla in alla kablar o dylikt där dom ska vara, eller i min ordning i alla fall.
2. Scart "rgb" Konsol
3. Scart videospelare
4. Vhs till receivern
6. Antenn slad inkopplad,Det ska bli en beställning på Canal Digital någon dag framöver
![]()
1. Fjärrkontrollen var väl sådär, men jag skulle gärna sett lite mer snabbknappar
2. Menyerna var lite si och så, för att gå tillbaka så måste man gå ur menyn och sedan tillbaka.
3. Som sagt så vill jag ha en knapp på dosan där man kan trycka fram den bilden man vill ha, färg-sättningarna som bio m.m så man slipper gå igenom menyn hela tiden. Ganska störande, om det går att fixa så "help" me out here.
4. När det blir väldigt vita partier så ser det lite onaturligt ut och inte så jättebra.
6. Vid snabba skiftningar som i början när nemo ska till skolan så tycker jag det inte flyter på helt o hållet, samt vid början av tittningen på denna skärm så upplevde jag bilden lite jobbig för ögonen.
7. Jag tycker att jag ser alltför mycket pixlighet eller myror i partier ibland. Bara sett en svensk film än så länge, och testat med Hitta Nemo.
8. Jag har också testat att spela på kuben, och det är skilda meningar om bilden där med rgb-scart. Nu blir verkligen alla taggiga kanter på saker väldigt mer synbara. Samt har tv`n lite svårt att ställa om sig till 60Hz mode i början vid varje spel märker jag, nedre delen blir helt grön i någon sekund och bilden hoppar och byter lite som den vill i några sekunder. Men efter det blir allt bra igen.
9. "Fläkten" jag anser också att fläkten låter för mycket, Det finns tysta 92 och 120mm fläktar som är bra, dom verkar inte fattat detta eller?
Jag ska självklart testa med mer filmer och spel för att se hur allt ligger till och så jag får mer kött på benen vid eventuella klagomål eller positiva anmärkningar.

Postad 08 december 2004 - 22:38
Har du märkt att bilden blir helt skev, dvs den blir sned och man får svarta kanter upp och nertill när man skiftar från en 720p källa till vanlig TV?Optoma
Jag är här igen säg![]()
----------------------
Jag fick idag min Sagem Axium och var ivrig som man alltid blir när man får stora klappar![]()
2. Scart "rgb" Konsol
3. Scart videospelare
4. Vhs till receivern
6. Antenn slad inkopplad,Det ska bli en beställning på Canal Digital någon dag framöver
![]()
Jag fick det när jag testade i affären, man fick liksom swappa några ggr fram och tillbaks innan den fattade det riktigt.
Postad 08 december 2004 - 22:44
1.sett hel dvd-film samt hitta nemo en bit in i filmen. Blir jagade av en riktig arger fisk med stora tänder o lyse

2. Spelat några spel o testat
3. Sett på tv, med antenn på vägg som inte e optimalt vinklad längre

----------------
Men jag ska se om jag får ihop datorn till tv`n med dvi någon dag och då ska jag testa med småfilmer i både 720p och 1080p. Från WMV HD Content Showcase
Jag funderar även på att beställa en HD-film som T2 Extreme Edition
---------
Lägga till att jag glömde filtret som jag måste testa, men än så länge är jag lite besviken på denna pixlighet eller myrornas krig i vissa partier. Kanske blir bättre eller sämre med komponent men om det blir värre men med mer detaljer så skippar jag detaljerna kan jag lova.
Ajja mycket testande kvar.
Postad 08 december 2004 - 22:46
Vad säger frugan där hemma då?Just nu har jag endast testat med 2,st dvd-skivor än så länge.
1.sett hel dvd-film samt hitta nemo en bit in i filmen. Blir jagade av en riktig arger fisk med stora tänder o lyse![]()
2. Spelat några spel o testat
3. Sett på tv, med antenn på vägg som inte e optimalt vinklad längre![]()
----------------
Men jag ska se om jag får ihop datorn till tv`n med dvi någon dag och då ska jag testa med småfilmer i både 720p och 1080p. Från WMV HD Content Showcase
Jag funderar även på att beställa en HD-film som T2 Extreme Edition
---------
Lägga till att jag glömde filtret som jag måste testa, men än så länge är jag lite besviken på denna pixlighet eller myrornas krig i vissa partier. Kanske blir bättre eller sämre med komponent men om det blir värre men med mer detaljer så skippar jag detaljerna kan jag lova.
Ajja mycket testande kvar.

Postad 08 december 2004 - 22:52
Hmm, jag körde me RGB Scart från Xboxen, tyckte den bilden sög, kör numer med HD-Packet (Komponent i 1280*720) och nu älskar jag Xbox bilden.Optoma
Jag är här igen säg![]()
----------------------
2. Scart "rgb" Konsol
3. Scart videospelare
4. Vhs till receivern
![]()
Jag blev ta mej tusan yr i början av TV´n men nu vant mej en del., de jobbiga på TV bild samt Xbox DVD e att de blir en total sörja vid panoreringar (snabba sånna) som e jobbiga att se på

Myrornas krig har jag med Canal Digital (Parabol) samt DVD från Xboxen.
Jag hoppas på bättre bild med min nya DVD spelare med DVI som kommer vicken dag som helst.
Fläkten ringde inte Sagem tebaks om idag heller, får ringa Sagem imorron å tjata på dom.
Postad 08 december 2004 - 23:18
Jodu.
SurfGuru
Om det e pixligt vid canal digital till o med så kanske man ska behålla detta analoga ett tag till

Jag ska nog testa med komponent på Kuben också och se hur bilden blir då som. alternativt är att importera en kub så får den stöd? eller kan utföra? progressive-scan. Ska bli ps-scan bild i alla fall och det borde ju då bli en drastisk skillnad på bilden.
Angående bild från dvd till tv, så ska jag testa med komponent som sagt och då låses en massa funktioner upp med denna spelare och man kan utnyttja den ordentligt. Massa inställningar samt funktionen Digital Crystal Clear som jag hoppas en del på och dess inställningar.
Angående fläkten så måste jag säga att man glömmer faktiskt bort den i filmen, samt man hör inte den om man har en viss nivå av ljudet. minus 35db på min denon beroende på. eller vid Volym 40, på tv`n tror jag det var. Men när det är tysta ställen i filmen så dyker fläkten upp igen o man blir lite irreterad. Jag skulle gärna vilja få den utbytt till en tystare. Men man kanske vänjer sig?
Angående din xbox m.m så kan jag absolut inget om den eller dess funktioner. Så jag vet inte riktigt vad du pratar om där faktiskt.
-----------------------------
Men lite ot kanske
Är det värt att importera en kub samt importera framtida spel istället för att inhandla spel i denna region.
För man kan då tydligen spela i 720p om man har en apparat som stödjer det med komponent.
Edit:
Har nu testat detta filter och jag måste säga att det är lägsta nivån som gäller om man ska använda detta. Högsta nivån förstår jag inte ens varför det finns med för eftersom det blir ghosting på allt. Men vid lägsta nivån så försvinner mycket av denna pixlighet/myror

Redigerat av Camridge, 09 december 2004 - 11:58.
Postad 09 december 2004 - 13:46
SAGEM rinde i dag och jag blev lovad fläktbyte i början av nästa
vecka. Jag förklarade att ljudet försvann vid 40-55 på TV:n och att
ljudet troligvis kom centralt!!???
De är säkra att det är fläkt nr. 3 vid färghjulet....Vi får se........
Kör DVD-RGB-SCART=KANONBILD...............
//KIZA
Postad 09 december 2004 - 14:46
Era måste väsnas otroligt mycket...
Angående snabba panoreringar så är det väl helt enkelt så att det blir för få bilder i sekunden i förhållande till storleken / upplösningen som ska förflyttas så det ser lite utslätat ut, helt normalt tycker jag iaf =)
Håller med om att bilden första dan var lite jobbig, kan även ha berott på att jag gick från en 28-tummare, blev rätt stort steg...
Nu tycker jag det är kanon iaf!
Mycket bra bild på rgb från canaldigitalboxen också, men det varierar rätt kraftigt mellan olika kanaler (och en del program, t.ex. den där nya talkshowen på c+ verkar vara inspelad i 200x100 punkters upplösning?).
Grym bild från dvdn (en sony ns730) på progressiv scart (dock lite myrornas ibland), kanonskärpa! iaf på många filmer, cast away, two towers etc. Däremot en gammal favvorulle, Deathmachine, var det riktigt kass skärpa och kvalitet på, verkar vara riktigt kasst inspelat.
Någon som såg Liverpoolmatchen igår på ztv? Grym stämning, kändes som man var på anfield! Och vilket VRÅÅÅÅÅL det blev sen då gerrard DUNKADE IN 3-1, jag och polarna var i extas!

Redigerat av bullbussen, 09 december 2004 - 14:51.
Postad 09 december 2004 - 15:56
på fronten????????? (galleribilder)
Gammalt chassi november 04???????????
Förklaringar...............?

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar