Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell Tråd - LG 42PX5R

1696 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 december 2005 - 00:39

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Den är väldigt stor. Bredden är 125cm, höjden 66cm, djupet 12cm.

Postad 29 december 2005 - 00:54

Drey
  • Drey
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Och en hel del tung också kan tilläggas..kände det när jag var tvungen att bära tv:n uppför fyra trappor, när den inte gick in i hissen och DHL killen vägrade hjälpa till att bära, "jag har mycket att göra" var hans förklaring innan han gick. Har man någonsin varit nära att lacka ur ordentligt var det då.. :angry:

Men tillslut gick det.. :wub:

Slutet gott..bra plasma på väggen.

/Drey

Postad 29 december 2005 - 06:00

Minitankaren3
  • Minitankaren3
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Jag har nu gett upp LCD och insett att det är plasma som gäller bildmässigt , skal bara lösa returen av min andra LCD så nu är frågan denna plasma LG 42PX5R eller nån annan typ Panasonic 500 modellen vilken rekomenderar ni?

//Tobbe

Postad 29 december 2005 - 08:55

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

TVn är stor, kartongen är ENORM... Trodde först jag skulle kunna få in den i bilen. Visade sig att det var helt kört. En stor del av tyngden beror på foten som sitter monterad på TVn vid leverans. :angry:

Postad 29 december 2005 - 09:11

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0

Jag har nu gett upp LCD och insett att det är plasma som gäller bildmässigt , skal bara lösa returen av min andra LCD så nu är frågan denna plasma  LG 42PX5R eller nån annan typ Panasonic 500 modellen vilken rekomenderar ni?

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

Bra att du insett att plasma är bäst. :angry:
Kan rekommendera Pioneer PDP-436 XDE vilken har vansinnigt fin bild + oerhört många anslutningsmöjligheter.

Postad 29 december 2005 - 10:11

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Jag har nu gett upp LCD och insett att det är plasma som gäller bildmässigt , skal bara lösa returen av min andra LCD så nu är frågan denna plasma  LG 42PX5R eller nån annan typ Panasonic 500 modellen vilken rekomenderar ni?

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gjorde samma sak, var helt inställd på en LCD, men det finns ingen LCD som ger lika bra bildkvalité som de bästa plasmorna. 42PX5R eller 42PX4R bör vara det självklara valet. Panasonic V500 och Pioneer 436 är också bra, men inte lika bra. De är dock otroligt hypade på detta forumet, för folk har fått för sig att de levererar en bättre bild pga. sitt högre pris. Öppnar man ögonen och jämför dessa produkter bredvidvarandra med lika källor, så ser man snabbt att LGn levererar något bättre bild. Panasonicen är lite äldre, vilket syns överlag på bildkvalitén. Pioneerns levererar starka och fina färger, men ingen riktigt skärpa i "svåra" scener och bilden blir allt för ofta grumlig. Pioneern kan ju dock vara ett alternativ om man tvunget vill ha en separat tonerbox.

Postad 29 december 2005 - 11:17

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Tackar för svaren Pioneer är lite för högt pris nu för min smak därav är LG intressant.

Skall bara lösa min retur av den andra tv först sen blir det jakt på LG :angry:

Är det igentligen någon skillnad i bildkvaliten som 4R och 5R levererar?

Tyckte jag läste tidigare att 5R har mer lull lull än 4R men annars i stort sett samma tv?

Vill man har riktigt bra svärta o bild är det plasma som gäller det har jag nu insett.

//Tobbe

Postad 29 december 2005 - 11:44

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0
Håller med! Jag har inte sett en enda LCD med acceptabel bild.

case

Postad 29 december 2005 - 11:48

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
I bland måste man prova själv för att fatta riktigt.....sen är det lätt att bli "lurad" av en HDTV-slinga från en dator i butik , då ser det ju riktigt bra ut , nä mer plasma åt folket .

:angry:

//tobbe

Postad 29 december 2005 - 11:51

Erikito
  • Erikito
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
hihi.. imorgon kommer min julklapp till mig själv!

Kanske låter skumt när man betalat 24500 för plasman, men jag funderar på väggfäste från Elfa för 200 då orginalfästena kostar mer än jag är beredd på att strida för hemma efter att ha överskridit plasmabudgeten med 4500:- :angry:

Någon som ser några problem med att fästa px5:an med hjälp av detta?

Någon som använder sig av bild i bild funktionen? Har man två scart från digitalboxen till plasman eller en antenn analogt och sen scart från boxen?

Postad 29 december 2005 - 15:10

jeppeknaster
  • jeppeknaster
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Ni som har beställt denna ifrån tyskland, hur är det med garantireparationer osv.? Kan jag lämna in den hos LG i sverige eller måste jag skicka tillbaks den till tyskland om den strular? Nån som har erfarenheter av Tec-24 i tyskland?
/jeppe

Postad 31 december 2005 - 14:49

Unregistereda082a25a
  • Unregistereda082a25a
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Kanske låter skumt när man betalat 24500 för plasman, men jag funderar på väggfäste från Elfa för 200 då orginalfästena kostar mer än jag är beredd på att strida för hemma efter att ha överskridit plasmabudgeten med 4500:-   :)

Någon som använder sig av bild i bild funktionen? Har man två scart från digitalboxen till plasman eller en antenn analogt och sen scart från boxen?

<{POST_SNAPBACK}>

Elfas bärlist och hängskena funkar klockrent. Hängde upp min PX5:a med dessa nyligen.

Postad bild
(På denna bild hänger fyra st hängskenor på bärlisten uppe vid taket.)
Bärlisten skruvas fast ordentligt i väggen.

Postad bild
(Hängskena.) Två hängskenor kapas i lämplig längd och skruvas fast i befintliga gängor på baksidan av PX5:an. Skruvarna som passar tror jag kallas för M5.

Sen är det bara att hänga upp den på bärlisten.
Ska försöka ta några bra bilder på min installation när jag får feeling...

SÅ! Grått nytt hår! :)

Redigerat av Unregistereda082a25a, 31 december 2005 - 14:59.

Postad 31 december 2005 - 19:23

Minitankaren3
  • Minitankaren3
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Nu finns den hos Nertonnet men bara med engelsk bruksanvisning tydligen köper dom inte från LG Sverige då eller? Nån som vet om menyn i tv finns på svenska?

Annars blir det till o vänta tills den kommer in nån annan stans.

//Tobbe P.S Gott nytt år alla tv fantaster.

Postad 01 januari 2006 - 19:37

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Kanske låter skumt när man betalat 24500 för plasman, men jag funderar på väggfäste från Elfa för 200 då orginalfästena kostar mer än jag är beredd på att strida för hemma efter att ha överskridit plasmabudgeten med 4500:-  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Elfas bärlist och hängskena funkar klockrent. Hängde upp min PX5:a med dessa nyligen.

Postad bild
(På denna bild hänger fyra st hängskenor på bärlisten uppe vid taket.)
Bärlisten skruvas fast ordentligt i väggen.

Postad bild
(Hängskena.) Två hängskenor kapas i lämplig längd och skruvas fast i befintliga gängor på baksidan av PX5:an. Skruvarna som passar tror jag kallas för M5.

Sen är det bara att hänga upp den på bärlisten.
Ska försöka ta några bra bilder på min installation när jag får feeling...

SÅ! Grått nytt hår! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Se bara till att det går att spärra, i alla fall om TV:n sitter på ett utsatt läge. Stöter själv till min TV i sovrummet med axeln ibland och är glad för att den inte hänger löst. Kolla annars med Fyndbörsen, de kanske säljer sina väggfästen separat? Jag betalade i paket ca 500 för mitt (spärrbart).

MVH J

Postad 02 januari 2006 - 02:23

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

Är det igentligen någon skillnad i bildkvaliten som 4R och 5R levererar?

Tyckte jag läste tidigare att 5R har mer lull lull än 4R men annars  i stort sett samma tv?

.

Det är samma displaypanel och bildelektronik, precis samma bildresultat.
5R har ett lite elegantare skal tycker vissa, och minneskortuttag för musikuppspelning från kort samt tydligen ett något bättre ljudsystem, samt motordrivet bordsstativ.
Jag ger själv inte mkt för kort-läsaren eftersom den sitter bakom på sidan så man knappt kommer åt den (heldumt!), och ljuduppspelning har man ju ofta redan flera dubblerade lösningar för i hemmet, så varför ytterligare ett musiksystem.

Redigerat av Unregistered99322caa, 02 januari 2006 - 02:24.

Postad 02 januari 2006 - 09:51

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Tack Gunnar , står i valet mellan Lg och Pioneer klart bättre pris på LG men vill se den live innan jag bestämmer mig.

Då kan man lika väl slå till på 4R bildmässigt i allafall.

//Tobbe

Postad 02 januari 2006 - 11:14

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Nu finns den hos Nertonnet men bara med engelsk bruksanvisning tydligen köper dom inte från LG Sverige då eller?  Nån som vet om menyn i tv finns på svenska?

Annars blir det till o vänta tills den kommer in nån annan stans.

//Tobbe  P.S Gott nytt år alla tv fantaster.

<{POST_SNAPBACK}>

Min är från NetOnnet. Fick med engelsk manual och menyn på TVn stod inställd på Belgiska vid leverans. Var dock hur enkelt som helst att gå in och ändra till engelska menyer. Har inte ens bläddrat i manualen ännu, allt är väldigt självbeskrivande.

Angående motordrivet stativ tror jag Gunnar har fel. Min levererades ialf inte med ett sådant.

mvh

mc

Postad 02 januari 2006 - 11:22

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Ok vill endå ha på svenska så då går netonnet bort.

//Tobbe

Postad 02 januari 2006 - 11:30

AndyB
  • AndyB
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hade bestämt mig för en PX5R tills jag såg den live på onoff i helgen. Jämförde den med PX3RV som ju är samma panel fast lågupplöst. Dom körde comhem på båda två och PX3RV visade betydligt bättre bild. Enligt säljaren berodde detta på att den högupplösta PX5R måste skala upp signalen och därför blir en lågupplöst insignal sämre på en högupplöst plasma. Stämmer detta? Man vill ju inte köpa en dyrare tv med sämre bild nu när det inte finns HD-sändningar ännu.

Postad 02 januari 2006 - 11:31

Unregistereda082a25a
  • Unregistereda082a25a
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

TV-menyerna finns inte på svenska.

Manual på svenska finns HÄR >> som pdf. Bara att printa ut.

Postad 02 januari 2006 - 12:34

LoA
  • LoA
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

TV-menyerna finns inte på svenska.

Manual på svenska finns HÄR >> som pdf. Bara att printa ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Menyerna i min PX4R är på svenska....

Postad 02 januari 2006 - 12:57

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Det måste väl finnas på svenska? Hemmabiobutiken köper sina från LG Sverige då måste väl menyn i tv vara på svenska?

//Tobbe

Postad 02 januari 2006 - 13:13

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Man skall väll kunna uppgradera TVn via serieporten? Kanske går att trycka på en annan firmware med svenska menyer om man känner för det?

Själv saknar jag inte svenska menyer, hade inte valt det även om det fanns. Brukar vara så tragiska översättningar och obegriplig terminologi med svenska menyer på allt ifrån hemelektronik till datorer och mobiltelefoner.

Men som sagt, NetOnnets PX5:or kommer nog inte från sverige. Ser dock inte detta som ett problem eftersom det är till dem man vänder sig vid garantiärenden osv. Har kommit i kontakt med deras kundtjänst när hårddisken i MP3 spelaren vi har i bilen pajjade ihop. De är hur sköna som helst att ha att göra med i såna ärenden. Jättetrevliga och inget tjafs (fick en ny mp3 spelare komplett med alla tillbehör trots att jag bara skickade in lådan med hårddisken i)

;)

Postad 02 januari 2006 - 13:16

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Japp har ochså bra erfarenhet av dom men , vill nog ha 6 Månaders pixelgaranti som Hemmabiobutiken erbjuder så kommar nog köpa min tv där vilken det nu blir...Lg eller Pioneer.

//Tobbe

Postad 02 januari 2006 - 14:48

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Hade bestämt mig för en PX5R tills jag såg den live på onoff i helgen. Jämförde den med PX3RV som ju är samma panel fast lågupplöst. Dom körde comhem på båda två och PX3RV visade betydligt bättre bild. Enligt säljaren berodde detta på att den högupplösta PX5R måste skala upp signalen och därför blir en lågupplöst insignal sämre på en högupplöst plasma. Stämmer detta? Man vill ju inte köpa en dyrare tv med sämre bild nu när det inte finns HD-sändningar ännu.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte ett ögonblick på det, snarare på att inställningarna inte är rätt på 5:an. PX5:an har ett bra uppskalar-chip så de kanske hade glömt att ställa in Cinema-läget på ON? Övriga bildinställningar är ju också viktiga för hela bildupplevelsen.

Om du dessutom kopplar in en DVD med ännu bättre uppskalningskretsar samt progressiv signal så kan du inte få bättre bild. Du kanske dessutom vill koppla in en dator, t.ex. för att titta på foton, då har du mycket glädje av en högupplöst plasma. En lågupplöst TV kan man ju knappt använda som datormonitor för övrigt, vem vill se Windows-ikonerna stora som fotbollar?

Välj rätt - välj högupplöst! ;)

J

Postad 02 januari 2006 - 18:58

Grodman
  • Grodman
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Klart som f-n menyerna finns på Svenska.

Jag har både manual och menyer på Svenska.

Något motorstyrt bordstativ har jag däemot inte sett ännu.
Jag är kanon nöjd med min PX5R.

Gott Nytt År Förresten!

Redigerat av Grodman, 02 januari 2006 - 19:00.

Postad 02 januari 2006 - 19:29

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Något nytt angående st ;) andby pipet????

Redigerat av nikkeg, 02 januari 2006 - 22:55.

Postad 02 januari 2006 - 20:34

dannjol
  • dannjol
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
En fråga till dom som har standby pip, har ni plasman inkopplad i ett jordat eller ojordat uttag?

Postad 02 januari 2006 - 20:50

perreb
  • perreb
  • Forumräv

• 564 inlägg
  • 0

Japp har ochså bra erfarenhet av dom men , vill nog ha 6 Månaders pixelgaranti som Hemmabiobutiken erbjuder så kommar nog köpa min tv där vilken det nu blir...Lg eller Pioneer.

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

hur lyder pixelgarantin?

Postad 02 januari 2006 - 22:56

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

hur lyder pixelgarantin?

<{POST_SNAPBACK}>

har inte jodat i vadax rummet!!

Postad 02 januari 2006 - 22:57

nikkeg
  • nikkeg
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0

En fråga till dom som har standby pip, har ni plasman inkopplad i ett jordat eller ojordat uttag?

<{POST_SNAPBACK}>

Jordat har inte jag i alla fall vad menar du skulle det göra någon skillnad? :P

Postad 03 januari 2006 - 08:03

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

//Tobbe

<{POST_SNAPBACK}>

hur lyder pixelgarantin?

<{POST_SNAPBACK}>

Vi är också först med en pixelgaranti för TV-apparater (plasma- och LCD-skärmar):
- Pixelgaranti: 0 döda/lysande pixlar de första 6 månaderna

//Tobbe

Postad 03 januari 2006 - 08:25

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Har varit med om konstigare saker, det ärju bara att testa. Man kan ju även testa att vända kontakten och se om det blir nån skillnad.

Min piper också i standby....PX4R.

case

Postad 03 januari 2006 - 08:36

Unregistereda082a25a
  • Unregistereda082a25a
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Trodde verkligen inte att det fanns svenska menyer på PX5:an, sorry!

Finns det nån piffig cd med svensk "uppgradering" ute i forum-stugorna? :P

Postad 03 januari 2006 - 09:19

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0

samt motordrivet bordsstativ

Ingen motor, tydligen är det "vridbart bordsställ" på den medan 4R har fast.

Postad 03 januari 2006 - 11:32

dannjol
  • dannjol
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan göra skillnad, jorden tar bort mycket störningar....
Testa skadar ju inte.

Postad 04 januari 2006 - 08:01

FredrikC
  • FredrikC
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hade nästan bestämst mig för att köpa en LG 42PX5R när jag satt och läste lite här om den. Läste om störande pip i standby läge och högljuda fläktar och då blev jag väldigt osäker. Lägger jag 25000 på en tv så ska den ju vara perfekt. Hur illa är det?

Postad 04 januari 2006 - 08:13

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

Hade nästan bestämst mig för att köpa en LG 42PX5R när jag satt och läste lite här om den. Läste om störande pip i standby läge och högljuda fläktar och då blev jag väldigt osäker. Lägger jag 25000 på en tv så ska den ju vara perfekt. Hur illa är det?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag märker mitt knappt, men on det är helt tyst i rummet så hörs den svagt (PX4R)

case

Postad 04 januari 2006 - 08:42

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag märker mitt knappt, men on det är helt tyst i rummet så hörs den svagt (PX4R)

case

<{POST_SNAPBACK}>

Pipet är intressant, det är välfigt högfrekvent och hörs därför bara av yngre personer, äldre brukar inte höra så höga frekvenser. Fläktljudet kan man nog irritera sig på om man är petig, men är man van vid datorer eller projektorer så är det inte så farligt. Det beror helt enkelt på hur petig man är. Eftersom det är individuellt så kan nog ingen svara på din fråga.

Själv bryr jag mig inte eftersom jag var beredd på ett visst surr. När garantin gått ut kan man ju alltid skruva dit tysta fläktar själv. Det har jag gjort på såväl grafikkort som datorlåda så varför inte i TV:n?

Ett annat alternativ är ju att stänga av fläkten i servicemenyn och sörja för hög luftgenomströmning, men då snackar vi gambling på hög nivå. ;)

Men om man har sparat i flera år för att köpa en plasma och tänker sig att ha den i 10 år så kanske man skall leta efter en helt tyst variant, då blir det nog en fläktlös (finns sådana?) eller en LCD. De drar ju mindre ström och brukar som regel inte ha fläktar. Sämre bild men tyst.

Hälsn J

Postad 04 januari 2006 - 08:47

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Måste väl finnas andra plasma som inte har fläktar? Typ Pioneer eller panasonic eller?

//Tobbe

Postad 04 januari 2006 - 09:58

JES
  • JES
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Hello.
Jag har precis köpt en LG 42PX5R.Min har ett högfrekvent ljud när man tittar på tv kall som varm.
Den tjuter INTE vid standby utan endast när den är igång.Fläkten låter knappt nånting så det e skönt.
Är det fel på dessa LG 42PX5R när dom har detta störiga högfrekventa ljud?
Är det byte som gäller??
Har en fråga gällande fjärren.Den har ju en knapp som heter Info så man kan kolla vilken kanal & upplösning som tex spelar xbox360 & vill veta om den körs i tex 720p.Det händer ingenting när jag trycker på min knapp, kommer inte upp nån info ruta på skärmen & det spelar ingen roll vad jag kör med tv,dvd,xbox360 etc

Redigerat av JES, 04 januari 2006 - 10:07.

Postad 04 januari 2006 - 10:10

Kurben
  • Kurben
  • Lärjunge

• 348 inlägg
  • 0
En sak ni kan testa för att ta bort ljudet:

Alla frekvenser som är höga är alltid lätta att dämpa bort ju högre frekvens desto lättare, ett enkelt knep är att sätta en absorbent på väggen bakom tv'n något mjukt kanske räcker med en bit tjockare tyg men helst något skumgummi liknande. Detta kommer förmodligen att dämpa massor med decibel pga att ljudet inte kommer reflekteras ut i rummet med hjälp av väggen.

Lite över kurs är att även lägga en tunn absorbent inuti själva tv'n som man klistrar fast på insidan av chassit. Detta kommer givetvis skada garanti.

En överkurs är att lägga expoxy på orsaken till det som avger ljudet vilket oftast i det här fallet är en liten trafo som matas med en väldigt hög ac spänning som dessutom har en hög frekvens, det är den ni hör. Eller rättare sagt vibrationerna från koppar trådarna på spolarna. Givetvis kommer detta också förbruka eventuell garanti.

Detta var lite generella tips för er som har problem med låtande switchade nätdelar.

Varför låter dom då? jo snålhet ifrån tillverkarna...

Postad 04 januari 2006 - 11:12

D.Man
  • D.Man
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Ljud från en plasma eller crt är fullt normalt. de högfrekventa ljuden alstras i regel av de högspänningskomponenter som finns monterade. Dessa förekommer även hos en vanlig crt tv.
Ljudet kan förstärkas vid ljusa bilder.
Fläktar kan givetvis också avge ett störande ljud.

Jag har en PX4R och det lilla ljud jag får från den är så litet så jag störs ej. Kanske har de få som drabbats haft lite otur. Finns ju måndagsexemplar på komponenter också och har kanske även med monteringen att göra. Lyssna med tillverkaren för att höra hur dom ser på det.

Postad 04 januari 2006 - 11:45

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

• 470 inlägg
  • 0
Jag kan också höra pipet i standby om jag ställer mig alldeles intill TV:n och har alldeles tyst i rummet. Men annars inte och ingen annan i familjen har störts. Jag har frågat om de hör något ljud men ingen bryr sig. Jag är otroligt petig när det gäller defekter och ändå kan konstatera att jag är helt nöjd med min 4R efter ca 300 timmars drift. Och det är nog inte många modeller som hade klarat den prövningen. Jag använder inte de inbyggda analoga TV-mottagarna så därför kan man inte säga att jag använder den som TV i egentlig mening utan till största delen som 'bildskärm' för att titta på kanaler från en digitalbox (där produkterna tillsammans kan anses utgöra 'TV:n').

Redigerat av Unregistered99322caa, 04 januari 2006 - 11:50.

Postad 04 januari 2006 - 12:33

JES
  • JES
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jag har inget pip när tv är i standby utan endast när den är påslagen & det spelar ingen roll om den är varm el kall.Fläkten hörs inte vilket e skönt men jag e orolig för det frekventa ljudet som e störande...
Nån som vet om jag förlorar bild på xbox360 när jag kör både dvd & 360 genom min yamaha förstärkare?Funderar på att koppla in 360 direkt på komponent ingången & köra dvd med rgb scart.
Tror ni att det blir bättre??
Jag har Yamaha HTIB-3300 & förstärkaren ska enligt kartongen vara HD TV Compitable.....
När jag kör PGR3 så ser det ut som man inte har AA,rycker lite bilden runt kanterna på bilarna.Såg inte detta fenomen när jag körde på min lågupplösta Panasonic TH-37PA50E när jag körde direkt till komponent ing.

Postad 04 januari 2006 - 17:46

CosaNostra
  • CosaNostra
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Tjena !

Skulle vi tacka er i denna tråd för att ni vägledde mig till en Px5R... har velat i 3 månader fram och tillbaka och efter att ha läst VARTENDA svar härinne bestämde jag mig igår.
Beställde från fyndbörsen till ett bra pris... leveransen litar jag inte riktigt på men det spelar inte så stor roll man måste ju snygga till lite hemma och dumpa sin 32 tums Philips ngnstans ;)

DanHill..... tack för all information om denna skärm. Desamma gäller Joremie... tack.
Kommer att lägga upp bilder och bidra precis som ni.

Ha de gott med det nya året.

mvh

CosaNostra

Postad 05 januari 2006 - 01:51

Ultimate Figther
  • Ultimate Figther
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Får min PX5R imorgon (hoppas jag). Fraktbolaget ringde i måndagsmorse och lovade leverans på tisdag, senast på onsdag (då stod TV`n i malmö). På onsdagen ringer dom igen och säger "tidigast imorgon". Ja, vad säger man, ska det verkligen ta över 3 dagar att frakta en TV 30 mil? :) Ändå valde jag till expressleverans, jaja jag skällde lite på dom och tjejen i telefonen lovade leverans mellan 10 - 13:00 torsdag. Blir riktigt besviken om jag inte får den imorgon.

Hade faktiskt tänkt läsa hela tråden, men när jag suttit ett par timmar och endast kommit till sid 19 gav jag upp, får fortsätta imorgon.

Tänkte först köpa en Andersson XQ1 efter att min vanliga TV pajade, men efter man läst lite här på forumet så blev det tillslut en "riktig" TV B) Tror inte jag kommer ångra mig!

Priset då: 22.100:- inkl frakt.

Redigerat av Ultimate Figther, 05 januari 2006 - 01:55.

Postad 05 januari 2006 - 09:18

CosaNostra
  • CosaNostra
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Vart fick du det priset?

Postad 05 januari 2006 - 09:39

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Det undrar jag med då jag fått men retur godkänd (Lcd) och skall köpa plasma.

Väljer mellan denna och Panasonic 500 eller Pioneer , prismässigt är LG klar fördel.

//Tobbe

Postad 05 januari 2006 - 13:54

Almighty187
  • Almighty187
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Får min PX5R imorgon (hoppas jag). Fraktbolaget ringde i måndagsmorse och lovade leverans på tisdag, senast på onsdag (då stod TV`n i malmö). På onsdagen ringer dom igen och säger "tidigast imorgon". Ja, vad säger man, ska det verkligen ta över 3 dagar att frakta en TV 30 mil? :)  Ändå valde jag till expressleverans, jaja jag skällde lite på dom och tjejen i telefonen lovade leverans mellan 10 - 13:00 torsdag. Blir riktigt besviken om jag inte får den imorgon.

Hade faktiskt tänkt läsa hela tråden, men när jag suttit ett par timmar och endast kommit till sid 19 gav jag upp, får fortsätta imorgon.

Tänkte först köpa en Andersson XQ1 efter att min vanliga TV pajade, men efter man läst lite här på forumet så blev det tillslut en "riktig" TV B)  Tror inte jag kommer ångra mig!

Priset då: 22.100:- inkl frakt.

<{POST_SNAPBACK}>

22100kr för PX5R ?!?!?! Skojar du??? Vem säljer den så billigt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.