Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 January 2008 - 17:14

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
lista dec2006

Redigerat av toler, 26 January 2008 - 17:15.

Postad 27 January 2008 - 12:16

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

lista dec2006

Har nu följt dessa inställningar, men jag hittar ändå inte dokumentärkanalerna likförbannat...

Postad 27 January 2008 - 19:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dokumentärkanalerna ligger på 410mhz

Postad 03 February 2008 - 21:58

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
jag har lite problem med min silvriga dekoder (den nyaste av dom, dom bytte ut den gammla).

Jag har en Scart till S-Video Adapter jag fick med min Projektor men jag får bara svart-vit färg... även fast jag ställer om på boxen till RGB eller CVBS, fortfarande svartvit...

Måste jag fixxa en ny adapter som klarar av att sära på signalerna eller är det nått med dekodern?? (Läste nånstans att när man får svartvitt anväder man bara 2 av dom 4 pinsen som finns på s-video sladden)

Postad 03 February 2008 - 22:04

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

jag har lite problem med min silvriga dekoder (den nyaste av dom, dom bytte ut den gammla).

Jag har en Scart till S-Video Adapter jag fick med min Projektor men jag får bara svart-vit färg... även fast jag ställer om på boxen till RGB eller CVBS, fortfarande svartvit...

Måste jag fixxa en ny adapter som klarar av att sära på signalerna eller är det nått med dekodern?? (Läste nånstans att när man får svartvitt anväder man bara 2 av dom 4 pinsen som finns på s-video sladden)

Om du använder svideo förbindelse så måste källa och mottagare både var inställda på svideo annars får du svart-vitt

Postad 08 February 2008 - 12:33

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Någon som vet vilken AUDIO PID som ska vara inställd på Eurosport? Jag får nämligen svensk OCH finsk kommentator samtidigt, vilket blir lite rörigt :)

Postad 08 February 2008 - 13:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Dom kör bara med mono ljud så du måste ställa in på antingen vänster eller höger

Postad 10 February 2008 - 19:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Hmmm den här tråden har liksom stannat av sedan nyheterna med HD-TV kom.
Man hade hoppats på mängder av nyheter, men bara tystnad. Blir det inget tro?
Hade varit roligt att få någon rapport från någon som fått HD-erbjudande (hemsidan burkar ju ligga minst 6 mån efter på nyheter så där kommer det väl inget)

Postad 20 February 2008 - 15:23

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Vart idag hemma hos min morfar och installerade hans nya tele2 box (humax c-fox II). Digital sändningarna i Halmstad drog igång den 12/2, så han har vart utan sitt Tv4+ och Eurosport, som han hade med sin gamla dekoder.

Allting funkade som de skulle, MEN...

1, Han är typ döv, och använder en sk. hörselslinga, och som jag har förstått så fungerar den bara med "analoga" kanaler, via tvn. Det sitter in scartsladd från tvn till en box, som går vidare till en matta som han sitter på, och vips så får han ljudet i öronen, genom sina hörapparater.

Men visst ska de kunna koppla in boxen, utan scart, alltså att söka upp "digitalkanalen/boxen" som en kanal på tvn? Och på så sett få ut ljudet som innan? Eller har jag fel där? Är det så att det bara är dom analoga kanalerna som loopas vidare?

###### strul.. 84 år gammal, nästan döv.. Och så ska man lära han att använda två kontroller istället för en.. B)

Postad 20 February 2008 - 16:05

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Vart idag hemma hos min morfar och installerade hans nya tele2 box (humax c-fox II). Digital sändningarna i Halmstad drog igång den 12/2, så han har vart utan sitt Tv4+ och Eurosport, som han hade med sin gamla dekoder.

Allting funkade som de skulle, MEN...

1, Han är typ döv, och använder en sk. hörselslinga, och som jag har förstått så fungerar den bara med "analoga" kanaler, via tvn. Det sitter in scartsladd från tvn till en box, som går vidare till en matta som han sitter på, och vips så får han ljudet i öronen, genom sina hörapparater.

Testa att koppla slingan till VCR-SCARTen på boxen i stället om den är ledig. Annars har landstinget säkert någon hjälpmedelscentral som kan tipsa om hur man skall göra.

Men visst ska de kunna koppla in boxen, utan scart, alltså att söka upp "digitalkanalen/boxen" som en kanal på tvn? Och på så sett få ut ljudet som innan? Eller har jag fel där? Är det så att det bara är dom analoga kanalerna som loopas vidare?

Det varierar, men det vanligaste är nog just att den bara loopar vidare och om jag fattat rätt så gäller det även denna box. Den saknar alltså den RF-modulator som behövs för att man skall kunna mata TVn via antennkabeln.

###### strul.. 84 år gammal, nästan döv.. Och så ska man lära han att använda två kontroller istället för en.. :blink:

Har inte koll på utbudet här, men om alla aktuella kanaler finns digitalt behövs väl TVns fjärr bara för att slå på och av TVn.

Postad 20 February 2008 - 19:40

Unregisteredb2b858c8
  • Unregisteredb2b858c8
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Bor också i Halmstad och funderar på om jag ska teckna ett abonnemang hos tele2. Ingen höjdare att köra med analoga sändningar till en lcd-tv B)

Lite sunkigt att man måste välja ett intressepaket, trodde man bara kunde välja de fria kanalerna, endast betala hyra för boxen.

Får man alltid med Humax c-fox II boxen då man beställer digitaltv eller får man välja box själv? Kostar de lika mycket tro. Skulle ju vara najs med en PVR-box.

Sen får man ju hoppas att tele2 kommer leverar HDTV till halmstad också snart! Nån som vet om de har uppgraderat nätet till ett 120 nät? Är väl endast dessa som klarar HDTV-sändningar?

Postad 20 February 2008 - 20:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
du kan köpa din egen box och enbart se fria kanalerna då behöver du inte ta nåt intressepaket...

Postad 20 February 2008 - 22:27

Unregisteredb2b858c8
  • Unregisteredb2b858c8
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Det hade jag inte tänkt på faktiskt. Alla DVB-C boxar ska väl klara av de fria kanalerna som Tele2 sänder ut?
Hur blir det om man senare vill köpa till några kanaler, borde väl gå att plugga in ett kort, hur vet man om boxern man köper klarar Conax som Comhem/tele2 använder? Finns det några andra krypteringstekniker via kabel?

Undra vad som händer då Tele2 lanserar HDTV, om man då hyr en box från de. Får man då en ny HD-klar box tro? Lite surt kanske att köpa en idag som bara klarar SDTV. Humax har iofs en box som stödjer comhems hdtv, med hdmi, men den verkar ju vara rätt så kass med nuvarande firmware.

Så vilken box rekommenderar ni? Hyra eller köpa box?

Redigerat av Unregisteredb2b858c8, 20 February 2008 - 22:32.

Postad 21 February 2008 - 03:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
det funkar med vilken DVB-C box som helst och eftersom du bara vill se fria kanaler så behöver den inte ens ha Conax då det enbart är för att se dom krypterade kanalerna... om du köper en comhem box så har den conax iaf ifall du vill se på kodade kanaler senare... Vissa boxar kan väl va lite tjorviga att söka upp kanalerna på däremot då man får mata in informationen själv men annars inga problem...

Redigerat av Leatherface, 21 February 2008 - 03:43.

Postad 21 February 2008 - 07:05

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hur blir det om man senare vill köpa till några kanaler, borde väl gå att plugga in ett kort, hur vet man om boxern man köper klarar Conax som Comhem/tele2 använder? Finns det några andra krypteringstekniker via kabel?

Lite sunkigt att man måste välja ett intressepaket, trodde man bara kunde välja de fria kanalerna, endast betala hyra för boxen

För att få ett kort måste man teckna sig på ett ab och därför även få ut en box.
Och har man bindningstid 12/24mån betalar man inget för boxen.

Sen får man ju hoppas att tele2 kommer leverar HDTV till halmstad också snart! Nån som vet om de har uppgraderat nätet till ett 120 nät? Är väl endast dessa som klarar HDTV-sändningar?

Finns ingen information om detta ännu.
Dock så uppgraderar man nätet till 120nät i väldigt många städer kommande månader., dock så gäller de även det att på de flesta orter behöver även vara retur aktiverad för att det ska fungera med nya kanal planen.

Hmmm den här tråden har liksom stannat av sedan nyheterna med HD-TV kom.
Man hade hoppats på mängder av nyheter, men bara tystnad. Blir det inget tro?
Hade varit roligt att få någon rapport från någon som fått HD-erbjudande (hemsidan burkar ju ligga minst 6 mån efter på nyheter så där kommer det väl inget)

Det arbetas på det. och beräknas komma detta år.
Och nej det är ingen som har fått nått erbjudande eller infomation om kostad/kanaler/boxar.

Postad 21 February 2008 - 16:52

Unregisteredb2b858c8
  • Unregisteredb2b858c8
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Fick idag svar från Tele2. Halmstad är delvis uppgraderat till ett 120-nät, de som kan få bredband sitter på 120-nätet. Tyvärr kunde de ej leverera bredband till min fastighet och sådeles sitter jag på 60-nätet.
Hon kunde inte svara på hur det kommer bli med HDTV.

Ska jag tolka detta som att det är kört för mig att få HDTV när det lanseras?

Postad 21 February 2008 - 17:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Japp som Hexxia skrev.. man måste vara returaktiverad för att få HDTV och det är du inte eftersom du inte kan få bredband och om du ska bli det är upp till fastighetsägarna...

Redigerat av Leatherface, 21 February 2008 - 17:50.

Postad 24 February 2008 - 14:10

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en Samsung DCB-P850Z 160GB.

Har sökt i tråden och ser att flera andra har eller har haft samma funderingar.

Är det någon sam faktiskt slått till och ka ge lite omdöme hur den funkar.

Den funkar tydligen bättre nu med senaste uppdateringen, men kan vi som tele2 kunder få de uppdateringarna?
Fattar inte riktigt hur det funkar.

MVH
JOEKO

Redigerat av JOEKO, 24 February 2008 - 14:10.

Postad 24 February 2008 - 17:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
borde gå ladda ner uppdateringarna från deras hemsida...

Postad 24 February 2008 - 18:24

JOEKO
  • JOEKO
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Ser inte så ut,
Samsung hänvisar till Comhem.
Där står det att uppdateringen sker automatiskt.

Borde betyda att uppdateringen går via Comhem nätet.
Svårt för oss Tele2-are att tanka ner.
Har dock en kompis som har Comhem. Kan kanske göra det hemma hos honom.

Skall ringa Samsung imorgon och fråga.

MVH
JOEKO

Postad 24 February 2008 - 19:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Ser inte så ut,
Samsung hänvisar till Comhem.
Där står det att uppdateringen sker automatiskt.

Borde betyda att uppdateringen går via Comhem nätet.
Svårt för oss Tele2-are att tanka ner.
Har dock en kompis som har Comhem. Kan kanske göra det hemma hos honom.

Skall ringa Samsung imorgon och fråga.

MVH
JOEKO

då är det lugnt bara fara till han och låta den uppdateras där... men har du tur kan du kanske med lite googlande hitta firmware nånstans...

Redigerat av Leatherface, 24 February 2008 - 19:25.

Postad 24 February 2008 - 21:44

Gripper
  • Gripper
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa en Samsung DCB-P850Z 160GB.

Har sökt i tråden och ser att flera andra har eller har haft samma funderingar.

Är det någon sam faktiskt slått till och ka ge lite omdöme hur den funkar.

Den funkar tydligen bättre nu med senaste uppdateringen, men kan vi som tele2 kunder få de uppdateringarna?
Fattar inte riktigt hur det funkar.

MVH
JOEKO

Någon som lyckats lagra kanalerna på denna mottagare.. man kan ju bara köra en frekvens i taget, sen skrivs dom över ??

Postad 24 February 2008 - 22:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
testa göra en automatiskt sökning

Modulation: 64QAM
Symbolrate: 6875
Nätid: 100

Postad 25 February 2008 - 22:58

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
När vi blev erbjudna att dra in returkanal i höstas (Det har inte hänt något ännu) så skulle vi få 10Mbit internet att dela för hela fastigheten (radhus med 13 bostäder). Undra vad jag har för nät då?

Postad 26 February 2008 - 20:31

Gripper
  • Gripper
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

testa göra en automatiskt sökning

Modulation: 64QAM
Symbolrate: 6875
Nätid: 100

Japp, det gör jag, men på vilken frekvens, söker jag på 370 så hittar den några, när man sen söker på annan frekvens och hittar några nya så skrivs dom man hittat över, läste nånstans om att man skulle använda en viss frekvens, men det funka inte för mig.

Postad 26 February 2008 - 23:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
kan du inte låta den göra en nätverkssökning på alla frekvenser? om inte det går så är ju boxen värdelös isf..
nu kan det variera lite men hos mig ligger kanalerna mellan 346-410mhz...

Redigerat av Leatherface, 27 February 2008 - 00:28.

Postad 27 February 2008 - 12:03

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Har följande info om/från Tele2 (broshyr per post ska skickas till alla, finns ej pdf):
Nya broshyren innehåller FELEN:
TV400 finns inte. PrivateSpice sänder dygnet runt.
Showtime finns redan för de med 60kanaler.
(Kanalen FAN-TV som finns (fel) på Siegtunahems pdf, sänds bara på webben).

HDTV kan för vissa starta till OS i sommar.
Ring och tjata på Tele2 om HDTV, då Tele2 fått bara enstaka förfrågningar hittills.

NYA GREJER:
Alla intressepaket 69kr. DiTV ska ersättas med ny kanal; kanske TV4scifi.
Barnpaket 49kr.
20kr tripleplayrabett på intressepaket/mixpaket.
Mixpaket för 5, eller 8 kanaler 129kr.

TV1000 kostar nu 119kr/mån med vanlig bindning 6mån.
Med Viasport kostar det 149kr/mån. ViasatGolf 99kr kan köpas till TV1000.

Fler DTVkanaler, även Lokalkanaler, kommer vartefter Tele2 håvar in dem.
Tele Info&Promo-kanalerna sänder inte än.

Tele2 vs Comhem:
Comhem har 130kanaler (=unika TVkanaler, 2*2st kanaler delar plats,
vissa kanaler sänder inte många timmar per dag, Hdkanaler 8st, PPV. MusicChoice, 24mbit(100)). CanalDigital ska snart börja med HDTV i Norrköping mfl, som nämnts i tidigare inlägg.

Tele2 har 106 TV-kanaler i listan, men (5st Säsongskort-platser = 1st,
& 2st Tele2-info-kanaler som ej ännu sänder = 0st,
& 14st Radiokanaler = 1st (som Comhems MusicChoice)).

Alltså Tele2s 103st + analoga (5 mustcarry)& 3 norrköping lokala kanaler –vs- Comhems 130st + 3 PPV:
film/sport/ero + 19 analoga.

Bredband
prissänkt, och 24mbit i 1april (för de som kan få det).
Box med bara dubbla tuners finns ej ännu.
Vanliga Humaxboxen hyr du, men PVRn köper du: 4000kr/ 2000kr med 1år bindning.

Bredbandstelefoni Small-Medium-Large har upphört, nu gäller broshyren:
Du måste ringa för 69kr månad (minimiavgiften), som omfattar startavgiften 69öre och tidtaxan.
FastTel 19öre, Mobil 1,99kr.
Utöver kan tilläggspaket tecknas för gratis/billigare: Fast 59kr /mobil 39kr /utland 19kr.
Du kan beställa Mobil Kontantkort gratis.

Dagens TV är flesta TV-tablåer (Spice Platinum= Private Spice)

Tele2 vinner TV/LAN-avtal i Norrköping för 2000 hushåll; värt 25 miljoner kronor

Norrköping har nu "120 kanaler" med 19muxar och 9nya muxar 442-514 Mhz (306-386).
Signalstyrka 72-74%, med "ultimal" bildkvalitet och sällan något kanalstopp.
[/QUOTE]

Redigerat av Sardaukar, 27 February 2008 - 15:24.

Postad 27 February 2008 - 17:31

Eckebecke
  • Eckebecke
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nån som har nått hum om var dom kommer erbjuda HDTV?
/Ecke

Postad 27 February 2008 - 22:26

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

aha toler är tillbaka i ny skepnad...
Eller så har du fått ett litet PM

Redigerat av e3henri, 27 February 2008 - 23:42.

Postad 03 March 2008 - 02:25

Seglarmange
  • Seglarmange
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har en inspelningsbar DVD med hårddisk som jag är nöjd med och vill använda. Just nu använder jag Tele2s standard digitalbox som jag inte har mycket till över för. Jag skulle vilja byta den mot en box med lite andra egenskaper.

- Är det någon som har förslag på/erfarenhet av en bra digitalbox som fungerar med Tele2 nätet och som har a) två mottagare för att kunna spela in samtidigt som jag titta på en annan kanal och b) en bra EPG som fungerar att använda med en DVD med inspelningsbar HDD?

- Är det någon som testat Tele2s Humax CX PVR-9200C tillsammans med en DVD HDD spelare? Fungerar det att spela in via EPG till DVD hårddisken eller måste man alltid använda den inbyggda hårdisken hos Humax boxen?

- Är det någon som provat med att köra två separata digitalboxar för att kunna spela in samtidigt som man tittar på något annat? Några tips på en box med en mottagare som fungerar med Tele2 som har en bra EPG som kan spela in till en DVD hårddisk?

Tack på förhand!

/Seglarmange

Postad 03 March 2008 - 04:28

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
För att kunna spela in en annan kanal än den du tittar på så måste mopttagaren ha minst 2 tuners och hårddisk... du kan inte skicka en annan kanal till dvdn än den du tittar på tyvärr... blir dessutom smidigare och du slipper sämre bild som det blir annars att den först packar upp strömen och skickar ut analogt och sen komprimerar ner igen på dvdn....

Redigerat av Leatherface, 03 March 2008 - 04:30.

Postad 03 March 2008 - 07:46

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

aha toler är tillbaka i ny skepnad...
Eller så har du fått ett litet PM

Ja, han kom inte åt att skriva i tråden tydligen.

Postad 03 March 2008 - 10:04

Seglarmange
  • Seglarmange
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

För att kunna spela in en annan kanal än den du tittar på så måste mopttagaren ha minst 2 tuners och hårddisk... du kan inte skicka en annan kanal till dvdn än den du tittar på tyvärr... blir dessutom smidigare och du slipper sämre bild som det blir annars att den först packar upp strömen och skickar ut analogt och sen komprimerar ner igen på dvdn....

Tack för ditt svar! Två tuners är jag med på, men varför man inte skulle kunna skicka en kanal som man inte tittar på till DVDn förstår jag inte? Om inte annat om man använder två fysiksa boxar så borde det funka? Jag vill ha möjligheten att kunna bränna DVD skivor av det jag spelar in. En annan möjlighet skulle kunna vara att köra via ethernet till PCn och bränna där. Någon som provat det? Påverkades kvalitén?

Mvh
/Seglarmange

Postad 03 March 2008 - 10:54

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0
Någon som har den nya Humax-boxen CX-FOX CII?

Finns det ingen display som visar kanal och klocka som på de gamla? Eller är det bara IR-ögat som är bakom den svarta rutan?

Postad 03 March 2008 - 11:03

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Finns det ingen display som visar kanal och klocka som på de gamla? Eller är det bara IR-ögat som är bakom den svarta rutan?

Jag har CX-FOX CII boxen från Tele2.. Det är ingen display, utan bara IR-öga som du säger.. Tyvärr.
Har läst om att vissa versioner av den kan ha display, men verkar inte som Tele2's boxar har det. Inte min i alla fall.

Postad 03 March 2008 - 11:08

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

Jag har CX-FOX CII boxen från Tele2.. Det är ingen display, utan bara IR-öga som du säger.. Tyvärr.
Har läst om att vissa versioner av den kan ha display, men verkar inte som Tele2's boxar har det. Inte min i alla fall.

OK, trist. Jag skiftade boxar igen, så den gamla vid stora TV:n och den nya till den lilla TV:n. Har vant mig vid att ha en klocka vid TV:n nu ju ;)

Postad 05 March 2008 - 17:46

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tack för ditt svar! Två tuners är jag med på, men varför man inte skulle kunna skicka en kanal som man inte tittar på till DVDn förstår jag inte? Om inte annat om man använder två fysiksa boxar så borde det funka? Jag vill ha möjligheten att kunna bränna DVD skivor av det jag spelar in. En annan möjlighet skulle kunna vara att köra via ethernet till PCn och bränna där. Någon som provat det? Påverkades kvalitén?

Mvh
/Seglarmange

det som är möjligt är att spela in på pvr boxen, sen spela upp det från hårddisken och då spela in det på dvdn

Postad 05 March 2008 - 18:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
om du vill bränna ut på dvd så skaffa en dreambox 7025 t.ex... då kan du spela in antingen på inbyggd hårddisk eller över nätverk om du vill de och sen bränna ut på datorn.
Då har du hela strömmen precis som den sänds ut med alla ljudspår och texttv osv...
2 separata boxar går självklart men då måste du ha tvillingkort.
Att man inte kan skicka annan kanal än den man ser på är för att boxarna brukar bara skicka ut exakt samma bild som skickas genom scart genom RF modulator.

Redigerat av Leatherface, 05 March 2008 - 19:03.

Postad 18 March 2008 - 00:01

Krister78
  • Krister78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har pratat med Tele2 och dom sa att jag kommer att få deras 120 kanalplan senast den sista April men den fastighet som jag bor i har inte Tele2's Bredband så jag undrar om det är möjligt även för mig att få deras 120 kanalplan även fast det inte är Tele2's Bredband som denna fastighet har??

Postad 18 March 2008 - 01:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Som jag förstått det måste man vara returaktiverad dvs kunna få bredband för att kunna se fulla utbudet...

Postad 18 March 2008 - 09:10

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Som jag förstått det måste man vara returaktiverad dvs kunna få bredband för att kunna se fulla utbudet...

Det där är delvis sant... En del som inte blivit returaktiverade kan även de få fulla utbudet (jag t.ex.). Om du kan titta på kanalen TV7 Tunis betyder det att du kan få fulla utbudet. Den kanalen verkar dom sända gratis, så att man kan testa.

Det krävs dock ett par mail med kundtjänst för att de skall inse att du har tillgång till det utökade utbudet, men det går..

Postad 18 March 2008 - 09:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jo tekniskt sätt så ska det inte behövas men det handlar väl mest om kostnad man får väl se...
kanalerna behöver ite sändas fritt för att man ska se om man har fulla utbudet det räcker att hitta dom i kanallistan...

Postad 18 March 2008 - 09:21

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Jo antar också att det räcker att få upp dom i kanallistan.
Men kundtjänsten hävdar att man måste kunna se på TV7 Tunis för att kunna beställa ur det utökade utbudet, de sa att vissa kan få upp utökade utbudet i listan men inte kunna ta emot alla kanaler i det. Men jag tror nog också som du säger att det egentligen räcker att få upp dom i listan.

Redigerat av Unregistered753e84df, 18 March 2008 - 09:21.

Postad 18 March 2008 - 11:58

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Den som fått 120kanaler - kan nog se fram mot sprutt i ett tredje antennhål snart.

Tack för tips om frivisning av TV7 Tunis... Plats 162, 512hz

Ett abb på kanal(paket) är 3 mån, sedan 3mån uppsägningstid.
Du måstesäga upp kanalen under ordinarie 3mån för att inte få förlängd uppsägningstid.
Kortaste abb är alltså 6mån. Efter 6mån kan du få kostnadsfritt byte av kanalpaket, som annars kostar 199kr.
Ofta får du rejäl rabatt genom att ha Tripleplay och att binda box/kanalpack i 1år, du slipper 6mån-kortavgift 249kr.
Om husägaren tar ett kollektivabb så blir det nästan 50% billigare.
Jag är mycket nöjd med 8mbit bredband, funkar nästan alltid, inte som felia.
BB-Tel är tveksam kvalitet, men för den som inte vill ha äkta ljud så duger den - mycket billiga utlandspriser,
dock 69öre startavgift.

jag bytte från nöjespaketet till dokumentär för nåra veckor sedan. Först så nådde inte ändringssignalen fram, så jag ringde dem nästa dag å då kom kanalerna inom en halvtimme, men nöjespaketet är kvar.

I somras så avslutade jag Canal+, men kanalerna var kvar tills oktober då inget kanal funkade och jag fick starta om dekodern, då var C+ borta.

Innan dess så provade jag private spice och avbeställde 14e dagen, men den fortsatte sända i flera månader. Nu betalar jag för den för alltid.

Tele2 skickar ut en ändringssignal, ibland når den inte fram och då fortsätter du titta på gamla kanaler. Men emellanåt så gör Tele2 fulla uppdateringar och då blir korten rätt.

Alltså ska du ta provabb i 14dar, så avbeställer du enligt ångerrätten. Har du tur så kvarstår kanalerna. Tala gärna med nån som är oerfaren på nån helg som skickar signalen till kortet, så ökar chansen den missar. Säg alldrig till dem de gjort fel.
Om du missar skicka in box/kort vid byte, så kan du ha två. Det är Tele2s uppgift att påminna.

Redigerat av toler, 18 March 2008 - 12:56.

Postad 18 March 2008 - 12:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nöjespaketet finns kvar tills det här månadsskiftet då kommer du bara få uppdatering på dokumentärpaketet och nöjespaketet blir svart... men kan ju vara som du säger att den missat att ta emot signalen som bestämmer om kortet ska få uppdateringar så att det funkar till näsa gång du får en uppdatering av kortet men eftersom du fått uppdatering för att kunna se dokumentärpaketet så har du också fått signalen för nöjespaketet så räkna inte med att se det efter månadsskiftet..

Redigerat av Leatherface, 18 March 2008 - 12:22.

Postad 18 March 2008 - 22:49

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med ZTV just nu?

Den blev svart vid 21 eller något.. Jag har tillräcklig signalstyrka, och inget är fel på programkortet, men bilden är svart bara. Får hoppas den kommer igång snart igen.

Postad 19 March 2008 - 11:31

Hexxia
  • Hexxia
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Den som fått 120kanaler - kan nog se fram mot sprutt i ett tredje antennhål snart.

Beror på vilken stad du bor i, finns vissa orter som kommer ha 120planen utan att vara returaktiverade.
Tack för tips om frivisning av TV7 Tunis... Plats 162, 512hz

Innan dess så provade jag private spice och avbeställde 14e dagen, men den fortsatte sända i flera månader. Nu betalar jag för den för alltid.

man kan inte avbeställa kanaler på helger.

Alltså ska du ta provabb i 14dar, så avbeställer du enligt ångerrätten. Har du tur så kvarstår kanalerna. Tala gärna med nån som är oerfaren på nån helg som skickar signalen till kortet, så ökar chansen den missar. Säg alldrig till dem de gjort fel.

Om du missar skicka in box/kort vid byte, så kan du ha två. Det är Tele2s uppgift att påminna.

tele2 påminner oftast inte, eller jo men då följer det med ett brev att skickar man inte in den så kan bli man debiterad ca: 1000:- för boxen

Den blev svart vid 21 eller något.. Jag har tillräcklig signalstyrka, och inget är fel på programkortet, men bilden är svart bara. Får hoppas den kommer igång snart igen.

blir kanalerna svarta eller liknande problem ring till felanmälan så det kan göras en anmälan på kanalen.

Postad 19 March 2008 - 13:40

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

blir kanalerna svarta eller liknande problem ring till felanmälan så det kan göras en anmälan på kanalen.

jag mailade dom imorse.. men kanske ska ta och ringa nu också istället..

edit: såja, nu har jag ringt in en felanmälan.. får väl se om dom får igång den snart igen..

edit 2: nu funkar ztv igen.

Redigerat av Unregistered753e84df, 19 March 2008 - 15:17.

Postad 19 March 2008 - 15:32

komplement
  • komplement
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Ska i nästa månad också få digital-tv via kabelnätet från Tele2.
Vet någon om kanalkorten funkar i ca-moduler, och isåfall vilken?

Mvh Victor

Postad 19 March 2008 - 15:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
conax modul är det du ska ha...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.