Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Cowon iAudio D2

1272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 juli 2007 - 10:51

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Om du använder crystal case kommer din D2 se ut som ett **** efter några veckor :wub:
Det gör min ;)
Men dock på alla kanter bara, ytan är annars fin, det är den silvriga delen som liknar en sophög.

Det blir så när man lyfter fram och tillbaka på locket.

Postad 26 juli 2007 - 11:21

tJev
  • tJev
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Om du använder crystal case kommer din D2 se ut som ett **** efter några veckor :wub:
Det gör min ;)
Men dock på alla kanter bara, ytan är annars fin, det är den silvriga delen som liknar en sophög.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du, skulle du kunna tänka dig att visa detta på en bild? är ju intresserad av crystal case men om den ska sabba D2ans skönhet så vettefan :/

Postad 26 juli 2007 - 12:08

Unregisteredb278fbc4
  • Unregisteredb278fbc4
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0

Angående Sennheiser HD25+D2 så äger jag dem båda o använder flitligt.
Mycket bra ljud och inget brus.

<{POST_SNAPBACK}>

Aha ojdå, va trevligt att du har denna combo. Gillar du dina HD25 bra också då? Hade du jämfört med några andra hörlurar? Jag har testat mina Grado SR325 mot HD25 och konstaterar väl typ att HD25 är bättre på allt förutom att vara snyggast ! ;)

Med 120db känslighet på HD25 och 37mW på D2, läre det gå att spela SJUKT starkt, mycket starkare än man klarar av !

Perfekt att spela gamla mixtapes av Cari, Beyer & Co, eller tung ambient med FSOL :wub:

Postad 26 juli 2007 - 17:37

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Ah, jag köpte också min på onoff  :D

Har customizat den rejält nu, och den har en helt OK boottid ^^ Har dock inte upplevt någor brus än.

Jag tror jag är den första som kommer säga detta, men jag tycker att radion e helt ok (bor ute på landet och har mottagning där jag normalt me min mobil brukar få störningar (k700i)). Testade den lite, inte för att jag någonsin brukar lyssna på radio, knappt när jag kör bil så e radion på.

Hoppas att du får din D2 snart  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jäkla OnOff... Skall dra till Rätvik på Lördag, så jag hoppas att jag får den på fredagen nu... :P

Det där med "costumized"... Snälla... Ge mig en juste länk! :D

Postad 26 juli 2007 - 19:14

tJev
  • tJev
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ah, jag köpte också min på onoff  :D

Har customizat den rejält nu, och den har en helt OK boottid ^^ Har dock inte upplevt någor brus än.

Jag tror jag är den första som kommer säga detta, men jag tycker att radion e helt ok (bor ute på landet och har mottagning där jag normalt me min mobil brukar få störningar (k700i)). Testade den lite, inte för att jag någonsin brukar lyssna på radio, knappt när jag kör bil så e radion på.

Hoppas att du får din D2 snart  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jäkla OnOff... Skall dra till Rätvik på Lördag, så jag hoppas att jag får den på fredagen nu... :P

Det där med "costumized"... Snälla... Ge mig en juste länk! :D

<{POST_SNAPBACK}>

allt jag har gjort finns instruktioner om hur man göra på iaudiophile's forum ^^

Postad 26 juli 2007 - 20:47

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Okey!! Får ta å palla mig dit igen... Var ett tag sedan jag var där, hade en iAudio X5 innan... Men den dog...

Tack för infot.....

Postad 26 juli 2007 - 22:09

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Om du använder crystal case kommer din D2 se ut som ett **** efter några veckor :P
Det gör min :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hur menar du, skulle du kunna tänka dig att visa detta på en bild? är ju intresserad av crystal case men om den ska sabba D2ans skönhet så vettefan :/

<{POST_SNAPBACK}>

Ska ladda upp lite bilder, eller så kan du dra ett pm med din mail adress så skickar jag bilderna eller msn :D

Postad 27 juli 2007 - 04:03

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Aha ojdå, va trevligt att du har denna combo. Gillar du dina HD25 bra också då? Hade du jämfört med några andra hörlurar? Jag har testat mina Grado SR325 mot HD25 och konstaterar väl typ att HD25 är bättre på allt förutom att vara snyggast ! 

Med 120db känslighet på HD25 och 37mW på D2, läre det gå att spela SJUKT starkt, mycket starkare än man klarar av !

Perfekt att spela gamla mixtapes av Cari, Beyer & Co, eller tung ambient med FSOL 

Jag har förbrukat både Grado och Alessandro som är mer passade för metal som jag lyssnar mest på men har ej testat dem på D2. HD25 tycker jag är kanon speciellt hur dom framhäver trummorna riktigt bra och framför allt basen, den e riktigt djup, varm o snärtar fint i öronen.
Tung ambient kommer att funka perfekt med HD25+D2 combo men sedan kan du ju alltid köpa D2 på öppet köp som jag gjorde på teknikmagasinet här i göteborg och provlyssna. Jag vet inte hur länge du har haft dina HD25 men i början tyckte jag att dom lät lite klena men efter kanske 150 timmar inspelning med white/pink noice så har bla basen släppt fint och efter byte av orginal kabeln till en koppar kabel gjorde ljudet varmare och bättre.

Redigerat av chromorifhia, 27 juli 2007 - 06:25.

Postad 27 juli 2007 - 10:15

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Nu har jag också köpt mig en, har aldrig under mina 5år i hemelektronik-branchen hört något liknande!

Postad 27 juli 2007 - 11:23

völund
  • völund
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Grattis Skenliv!

Du kommer bli ubernöjd som jag. Riktigt kompetent spelare.

Postad 27 juli 2007 - 11:26

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Tack! Nöjd blev jag redan i butiken, hehe.

Kompetent är en understatement! :-)

Spelaren har allting!
T.o.m. Flash Player och Notepad!!

Med bättre lurar och FLAC stöd, låter det ruggigt bra för att vara en portabel spelare!

EDIT: Ett klagomål dock, när man höjer mellan vissa grader, så ändrar den på ljudet.
Från 34-35 kommer det ett högt "hizz" ljud.. Inte alls behagligt.. :-/

Redigerat av skenliv, 27 juli 2007 - 11:28.

Postad 27 juli 2007 - 19:08

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Tack! Nöjd blev jag redan i butiken, hehe.

Kompetent är en understatement! :-)

Spelaren har allting!
T.o.m. Flash Player och Notepad!!

Med bättre lurar och FLAC stöd, låter det ruggigt bra för att vara en portabel spelare!

EDIT: Ett klagomål dock, när man höjer mellan vissa grader, så ändrar den på ljudet.
Från 34-35 kommer det ett högt "hizz" ljud.. Inte alls behagligt.. :-/

<{POST_SNAPBACK}>

De kan vara din EQ som du har ställt in eller hörlurarna.

Postad 29 juli 2007 - 19:33

Mp3user
  • Mp3user
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej, jag är ny medlem och har nyligen köpt D2:an på Teknikmagasinet och är helnöjd med maskinen i stort. En av anledningarna att jag köpte den förutom att Iaudio är kvalitet (har en A2 sen tidigare och en X5 som nu lagt av) är att jag tänkt använda den för bl.a. röstinspelningar. Jag är terapeut och spelar ibland in sessioner.

Fördelen med D2 är att man utöver den interna mikrofonen kan använda en extern mikrofon och därmed få bättre kvalitet. En av få spelare om jag sett klarar det (kräver dock line-in adapter 79 kr TM). Men dessutom såg jag fördelen då den har möjlighet till separat minneskort att styra inspelningen dit och kunna ta med mig minneskortet och vid senare tillfälle föra över till en dator (som ej finns i terapeutlokalen). Tanken är att D2:an alltid skall finns kvar i terapeutlokalen för att man inte ska glömma den, vilket hänt tidigare med X5.

Men när jag testar hittar jag inget sätt att styra vart jag vill lägga röstinspelningen (gäller även vanlig line-in). Den hamnar alltid i Vocie mappen på det inbyggda minnet. Och inte heller verkar man i maskinen kunna kopiera från interminnet till minneskortet.

Är det någon annan som testat detta och kommit till samma slutsats eller är det jag som inte förstått hanteringen?

Postad 29 juli 2007 - 20:36

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Men när jag testar hittar jag inget sätt att styra vart jag vill lägga röstinspelningen (gäller även vanlig line-in). Den hamnar alltid i Vocie mappen på det inbyggda minnet. Och inte heller verkar man i maskinen kunna kopiera från interminnet till minneskortet.

Är det någon annan som testat detta och kommit till samma slutsats eller är det jag som inte förstått hanteringen?

Intressant! Det måste komma en funktion snart så det blir möjligt att kunna kopiera filer mellan minnen. Men det kommer nog va det lider..

Postad 30 juli 2007 - 17:25

tirim
  • tirim
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Hej!
Har haft D2an i ca 4 månader o funderar på lite tillbehör.
för nåra veckor sen när den va på reparation tog dom bort displayskyddet. nån som vet nån seriös handlare?????

ja undrar också om det finns några bra högtalare och om så kallade ipod-högtalare funkar bra???

Tycker för övrigt att D2an e världens bästa pmp/mp3-spelare

Postad 30 juli 2007 - 18:43

skenliv
  • skenliv
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det var hörlurarna som gjorde det, har inga problem med mina vanliga in-ear lurar.

Postad 30 juli 2007 - 22:01

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Hej!
Har haft D2an i ca 4 månader o funderar på lite tillbehör.
för nåra veckor sen när den va på reparation tog dom bort displayskyddet. nån som vet nån seriös handlare?????

ja undrar också om det finns några bra högtalare och om så kallade ipod-högtalare funkar bra???

Tycker för övrigt att D2an e världens bästa pmp/mp3-spelare

<{POST_SNAPBACK}>

Va är det för tillbehör du behöver och är ute efter?
Vad va din D2 inne på reparation för?

Postad 03 augusti 2007 - 13:32

eloj
  • eloj
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
(Jag kommer att fokusera på de få negativa aspekterna av D2'an. Det jag inte tar upp är sådant jag inte har något att klaga på, vilket inkluderar de absolut viktigaste sakerna, som t.ex ljudet, skärmen, bookmarks, bildvisaren, helhetsintrycket och många andra som jag ser det positiva aspekter. När du ska köpa något, inte vill du väl bara höra en massa lovord?)

Har sneglat mot D2 ett tag efter att ha varit nöjd iAudio5-ägare i flera år, och nu har jag använt min D2 i några dagar.

Första intrycket var faktiskt "Wow, den är mindre än jag trodde". Bredd*Djup ger ungefär ytan av ett kreditkort, och den är ungefär min tumnagel hög.

Slog till och köpte Cowons läderskydd och en metal-sticker på en gång. Cowons skyddshölje gav tyvärr inget bra första intryck, det kändes lite hafsigt utfört, mitt har bl.a som blå/grå avfärgningar på insidan av "locket" och varken sömmar eller de springor som finns för tillgång till knappar och slots är speciellt raka. Ifrån början kändes inte heller passformen som den bästa, men jag tror det börjar ge sig lite och jag känner mig mindre missnöjd med skyddet varefter tiden lider. Det fyller ändå sitt huvudsyfte, att skydda spelaren under transport. Det ska dock noteras att med spelaren i detta skydd, så blir det hela en betydligt tjockare enhet, det adderar nog en dryg centimeter totalt mätt mellan de bredaste punkterna.

Eftersom jag ändå trots allt mest har spelaren i fodralet (alla portar går att nå, även om det krävs att man öppnar en av flikarna för att få tillgång till laddnings- och USB-port) så har jag heller inte brytt mig om att ödsla tid på att försöka passa in metal-stickern jag köpte. Med sina många delar verkar den avskräckande på en som inte anser sig ha värst stadiga händer för sådant finlir.

Spelaren då? Den gör det den ska, och den gör det väl. Den medföljande "stylusen" ger jag inte mycket för, och jag kommer antagligen att tappa bort den förr eller senare ivf. Fungerar fint att använda fingret istället, utom möjligen om man ska ta ned text i "ritdelen" av mjukvaran. Stylusens elastiska band tyckte jag också var lite kort, speciellt för mig som vänsterhänt; inte speciellt bekvämt att ha den fastsatt i kanten av spelaren och sedan behöva spänna bandet hårt för att nå saker i vänsterkanten med en normal lutning av "pennan" åt höger.

Största förvåningen var hur bra filmdelen fungerade. Inga "max 15fps" där inte, och rätt höga bitrates klarar den också (har testat upp till 600Kb/s vilket är en del för en 320x240-skärm). Däremot kan ju spelaren inte skala, så man måste konvertera. Detta är enkelt med ett litet script som kör en mediafil genom ffmpeg med rätt parametrar (två pass går ungefär i realtid totalt sett på min gamla Pentium-M-baserade laptop). Det kräver ju dock att man har förutseende med vad man vill spela upp. När man konverterat ser det dock bra ut. Jag har testat både musikvideos och TV-programmet The Daily Show.

Jag kör mest Vorbis och filvy, vilket fungerar fint, bortsett att spelaren har en bugg som gör att den mycket snabbare än vad normala människor kan tolerera lämnar browse-vyn vid "inaktivitet" för att återgå till uppspelningsvyn. Väldigt irriterande, och något som bara måste fixas i en firmware. Jag upplever även avbrottet vid filbyte som något lite längre än på iAudio 5'an. Nu har jag aldrig riktigt förstått varför vissa anser att "gapless" är så himla viktigt; jag lyssnade på en live-concert med låtarna i separata vorbisfiler och kan lätt leva med avbrottet. Gissningvis i området 0.5s.

En ganska negativ sak för mig var att man tydligen bara kan spela in i lossy WMA. Som anhängare av öppna format och speciellt motståndare till skit som WMA, var detta en stor besvikelse. Jag hade åtm räknat med mp3-inspelning, men bäst vore ju WAV-inspelning. Hårdvaran borde hänga med så vi kan bara hoppas att detta kommer i en uppgradering, men jag ger det dåliga odds.

Det mest patetiska är dock avsaknaden av 24h-klocka. Att man som upplyst europé ska behöva hålla reda på am/pm är nära nog förnedrande, och detta bara måste de fixa. Att 12h-klocka är mer avancerat att implementera och kräver extra resurser (i form av am/pm-glypher eller åtm mer plats på skärmen) är ett extra salt på såret.

Som redan anmärkts kan man inte skicka filer mellan SD och intern-flash. Jag hoppas att detta ska komma, men någon påm iaudiophile-forumet anmärkte att någon sagt att det ej går att göra. Jag finner tanken befängd, men det kan vara så att det är rätt omständigt att göra (p.g.a att de kanske behöver byta "mode" för att läsa/skriva ifrån de olika flashkällorna, och att spelaren antagligen har väldigt lite konventinellt minne att buffra i) och att det därför aldrig kommer att implementeras.

Min spelare kom ifrån CDON.com med firmware 2.46, och jag har ej testat 2.50 och dess möjligheter att köra Flashprogram och därmed få tillgång till kalkylator och spel och liknande.

Dessa klagomål till trots är jag inte det minsta missnöjd, och iAudio 5'an kan se sig pensionerad.

Postad 03 augusti 2007 - 20:52

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Det med 24h klocka har jag inte riktigt fattat varför dem inte drar med, min gamla kära iaudio x5v hade det, då fick man välja på 12/24h klocka. Men som sagt, koreanerna fokuserar sig på sin marknad mer än på den utländska då den här störst där.

Jag själv har inget att klaga på förutom att det laggar i flash på 3.50 och shufflen är lite halvtaskig, jag använder mig inte av t.ex. inspelning osv ;)

Postad 04 augusti 2007 - 10:39

Unregistered5a63d35d
  • Unregistered5a63d35d
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att jag också får skenlivs "hizz-ljud" vid 34-35 OM jag kör med något förinställt EQ-läge, har dock inte provat för att se om samma "fenomen" uppstår om man ändrar EQn manuellt.
Jag kör med ett par in-ear, Sony MDR-EX90LP.
Firmware: 2.50.
Det spelar heller ingen roll om det är .mp3 eller .flac-filer, missljudet finns där.

Postad 04 augusti 2007 - 12:43

Xhit
  • Xhit
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Kan bekräfta att jag också får skenlivs "hizz-ljud" vid 34-35 OM jag kör med något förinställt EQ-läge, har dock inte provat för att se om samma "fenomen" uppstår om man ändrar EQn manuellt.
Det spelar heller ingen roll om det är .mp3 eller .flac-filer, missljudet finns där.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat med andra lurar? Det kan vara så att lurarna inte klarar de 37 mW (ovanligt mycket) som D2:an trycker ur sig.

Postad 04 augusti 2007 - 21:05

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du att det distar? iså fall är jag säker på att det är lurarna, mina sennheiser distar vid volym 48.
Testade bara hur högt dem klarade :blink: annars har jag ändå bara volymen runt 12.

Postad 08 augusti 2007 - 21:40

eloj
  • eloj
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nyligen kom nyheten att det ska komma en D2-modell med DAB. Vet inte hur det gick med SRs satsning på DAB här, men den som vill ha kan ju vänta och köpa den modellen ifrån UK, var inget fasligt påslag. Se http://www.iaudiophi....php?item.296.1

Postad 08 augusti 2007 - 23:28

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Nyligen kom nyheten att det ska komma en D2-modell med DAB. Vet inte hur det gick med SRs satsning på DAB här, men den som vill ha kan ju vänta och köpa den modellen ifrån UK, var inget fasligt påslag. Se http://www.iaudiophi....php?item.296.1

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är DAP? :)
Vad använder man det till?

Postad 10 augusti 2007 - 21:35

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
DAB står för "Digital Audio Broadcasting" och är digital sänd radio. I sverige så är det nog inte så utbrett vad jag kan förstå och jag ser därför ingen mening med att skaffa en DAB D2 den närmaste tiden.

Postad 14 augusti 2007 - 21:00

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Ny firmware, 3.51b

- The specialty engineering calculator functional addition whose numerical formula editing is possible
- [phul] From 1 time in order to be started a mode fringe land hour track number sourly, amendment
- The portable type disk driver the actual condition amendment which is mistaken
- The file remaking hour household duties American indication actual condition amendment which is by the body exterior memory
- 24 hour my timely indication option addition
- The timely 120 minute addition which sleeps
- XSync 2.0 American operation actual condition amendments
- Reel [lu] [theyn] DRM functional additions (MP3 and AVI files)

Äntligen 24h klocka, ska testa firmwaren lite senare.

3.51b: http://download.cowo...08/D2_3.51b.zip

Postad bild

Redigerat av Keng, 14 augusti 2007 - 21:01.

Postad 14 augusti 2007 - 21:44

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Äntligen 24h klocka!!!

Postad 15 augusti 2007 - 06:54

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Shufflen har också blivit mycket bättre :rolleyes:

Postad 15 augusti 2007 - 10:50

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Okey, vad är det för skillnad mellan FW 2.5 och 3.5?! Som jag har förstått så är det ju 2 olika FW till samma spelare?

Vilken skall man installera på sin Europa D2:a?

Postad 15 augusti 2007 - 13:00

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
3.x -serien har ordlista. Typ ända skillnaden.

Keng,
Jag ska låta dig köra denna fw ett par dagar innan jag lägger ner så mkt kraft på om shuffle är så mkt bättre än 2.50b. Jag är glad att den fungerar utan krångel nu.

Hittade en liten guide på hur shuffle fungerar i D2.
http://www.iaudiophi...ead.php?t=16248

Redigerat av Unregistered29985, 15 augusti 2007 - 13:03.

Postad 15 augusti 2007 - 21:15

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

Okey, vad är det för skillnad mellan FW 2.5 och 3.5?! Som jag har förstått så är det ju 2 olika FW till samma spelare?

Vilken skall man installera på sin Europa D2:a?

<{POST_SNAPBACK}>

3.5 (alla 3.x) har en ordbok (eng-eng, kor-eng, eng-kor och kor-kor). Så det enda du kan använda den till är att slå upp engelska ord utan att översätta dom (om du nu inte kan koreanska). Själv så installerade jag 3.5 eftersom 3.5 versionerna alltid kommer någon vecka (ibland bara några dagar) tidigare. Men jag hade inte användning av en eng-eng ordbok så när 2.5 kom så åkte den in istället. Den europeeiska är 2.x, men det funnkar lika bra med 3.x om man nu skulle vilja ha den eftersom man även på den kan välja svenska menyer.

Redigerat av tobbis, 15 augusti 2007 - 21:16.

Postad 15 augusti 2007 - 21:53

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ok, tack för infot... Nu blev jag en info rikare. =)

Postad 15 augusti 2007 - 22:23

Unregistered41144
  • Unregistered41144
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Hei

Jeg har nylig kjøpt en D2 4 GB firmware 2.46. Fant dette forumet og prøvde å søke (for mange sider å lese :) ), men fant ingen svar på om den støtter SDHC kort? Gjør den det?
Har classe 2.0 eller 6.0 noen betydning?

Postad 15 augusti 2007 - 23:51

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Hei

Jeg har nylig kjøpt en D2 4 GB firmware 2.46. Fant dette forumet og prøvde å søke (for mange sider å lese  :) ), men fant ingen svar på om den støtter SDHC kort? Gjør den det?

<{POST_SNAPBACK}>

Den ska stödja SDHC.
Ju högre "class" desto snabbare kort.

Postad 16 augusti 2007 - 09:31

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
tänk på att 3.xx versionerna har slutat stödja MTP.
Min funkar skit bra, förutom att jag inte hittar mina spel, de kan ha försvunnit :S

Postad 16 augusti 2007 - 12:45

Unregistered41144
  • Unregistered41144
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hei

Jeg har nylig kjøpt en D2 4 GB firmware 2.46. Fant dette forumet og prøvde å søke (for mange sider å lese  :P ), men fant ingen svar på om den støtter SDHC kort? Gjør den det?

<{POST_SNAPBACK}>

Den ska stödja SDHC.
Ju högre "class" desto snabbare kort.

<{POST_SNAPBACK}>

Takk skal du ha :blink:

Postad 16 augusti 2007 - 20:36

mansson89
  • mansson89
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
tjena

- E det nån som vet hur man lägger in flashspel eller var man får de ifrån eller liknande?
- Vill gärna ha både den engelska ordboken och miniräknarfunktionerna, går det att fixa eller man får välja antingen eller mellan de två olika patcharna?

Postad 16 augusti 2007 - 20:55

mansson89
  • mansson89
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
måste även passa på att fråga, är det fler som har problem med att de filmer man konverterar med jet Audio inte får bild och ljud synkat. Ljudet verkar hela tiden komma efter, jag har grundversionen av jetaudio som man fick med, kan man upptadtera eller liknande så man slipper detta problem

Postad 17 augusti 2007 - 07:13

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

måste även passa på att fråga, är det fler som har problem med att de filmer man konverterar med jet Audio inte får bild och ljud synkat. Ljudet verkar hela tiden komma efter, jag har grundversionen av jetaudio som man fick med, kan man upptadtera eller liknande så man slipper detta problem

<{POST_SNAPBACK}>

Använd 3.51B så har du miniräknare och ordbok :blink:

Vet inte om det är Jetaudio som krånglar, tror det kan vara din film. Aldrig fått ljud efter i filmen förutom nån gång, men då va det filmen som var dålig.

Flashspelen lägger du över i mappen flash.
Allt om flash finns här: http://iaudiophile.n...isplay.php?f=62

Postad 18 augusti 2007 - 12:15

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ibland så blir ljud och bild osyncat när jag converterar med jetaudio, men oftast inte.

Postad 18 augusti 2007 - 14:57

eloj
  • eloj
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Bättre att använda ffmpeg. Lite "jobbigare" att sätta upp, men det fungerar åtm.

Postad 18 augusti 2007 - 23:19

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Vill bara säga att jag tycer 3.51b krånglar lite, vet inte om det bara är jag.
Men jag kan inte öppna alla filer och en filer syns inte. De filerna som inte syns är video och swf filer.

Sen så kan jag inte öppna vissa filer, asså film filer. Tror det kan ha något med att jag struntade i mapp 0 i uppgraderingen.

Ska testa flytta om filerna, återkommer med problemet.

Postad 19 augusti 2007 - 13:49

eloj
  • eloj
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Har inte haft några sådana problem med den firmwaren. Föreslår att du inte hoppar över delar av flashprocessen i framtiden, även om det är omständigt att flytta 4GB fram-o-tillbaka.

Postad 19 augusti 2007 - 20:51

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Orkar inte flytta om :ph34r:
Nu ändrade jag namnen på mapparna och allt funkar fint nu <_<
Jobbigt att flytta fram och tillbaka, har inte så mycket tid ;)

Postad 21 augusti 2007 - 23:33

Unregistered1158
  • Unregistered1158
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon som vet ett bra sätt att skapa playlists? Har kollat iadiophile men hittar ett flertal alternativ, varav inte alla fungerar.

Något att rekommendera?

Och btw, vad har ni för JetEffect-inställningar?

Postad 22 augusti 2007 - 07:28

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Någon som vet ett bra sätt att skapa playlists? Har kollat iadiophile men hittar ett flertal alternativ, varav inte alla fungerar.

Något att rekommendera?

Och btw, vad har ni för JetEffect-inställningar?

<{POST_SNAPBACK}>

MTP,`WMP11 tror jag ska funka.

Min EQ är max på 4 "de vid sidan" resten är max på 1 eller under 0 :)
BBE på 3, mach3bass är på 2.

Postad 22 augusti 2007 - 22:20

Unregistered1158
  • Unregistered1158
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Min EQ är max på 4 "de vid sidan" resten är max på 1 eller under 0 :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Okey, thx.

Jag har FW 3.51b, så det kanske gör skillnad? Försökte använda Sansa Playlister, men fungerade ej.

Antar att det blir bra ljud med de inställningarna du har på EQ då? :lol:

Vad lyssnar du på för slags musik btw?

Postad 24 augusti 2007 - 08:16

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Min EQ är max på 4 "de vid sidan" resten är max på 1 eller under 0 :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Okey, thx.

Jag har FW 3.51b, så det kanske gör skillnad? Försökte använda Sansa Playlister, men fungerade ej.

Antar att det blir bra ljud med de inställningarna du har på EQ då? :o

Vad lyssnar du på för slags musik btw?

<{POST_SNAPBACK}>

Det var bara en uppskattning av min EQ :D
Har den för att jag tycker att man hör för mycket SHHH CHHH ja du vet sånt ljud ibland :D kan vara irriterande då jag lyssnar så mycket :D

Jag lyssnar på allt möjligt som pop, hip hop, ja blandat.

Hoppas också de fixat en bra lösning med playlist så att det bara är att dra över en playlist som man har gjort på datorn, är så jobbigt för mig att hitta alla 200 låtar och sätta in i DPL varje gång jag uppgraderar firmware.

Postad 26 augusti 2007 - 17:12

Unregistered1158
  • Unregistered1158
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det var bara en uppskattning av min EQ :rolleyes:
Har den för att jag tycker att man hör för mycket SHHH CHHH ja du vet sånt ljud ibland :lol: kan vara irriterande då jag lyssnar så mycket ;)

Hoppas också de fixat en bra lösning med playlist så att det bara är att dra över en playlist som man har gjort på datorn, är så jobbigt för mig att hitta alla 200 låtar och sätta in i DPL varje gång jag uppgraderar firmware.

<{POST_SNAPBACK}>

Jaså, okey. Jag upptäcker då inget "SHHH CHHH" vid höga värden på Bass osv. :P

Jo, jag hoppas också på att de fixar playlist + shuffle till nästa firmware. Nog det enda som saknas, iaf vad jag kan komma på för tillfället. :D

Postad 26 augusti 2007 - 20:00

Keng
  • Keng
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0

Det var bara en uppskattning av min EQ :rolleyes:
Har den för att jag tycker att man hör för mycket SHHH CHHH ja du vet sånt ljud ibland :lol: kan vara irriterande då jag lyssnar så mycket ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jaså, okey. Jag upptäcker då inget "SHHH CHHH" vid höga värden på Bass osv. :P

Jo, jag hoppas också på att de fixar playlist + shuffle till nästa firmware. Nog det enda som saknas, iaf vad jag kan komma på för tillfället. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Jo håller med dig :lol:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.