![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 22 januari 2008 - 22:15
Postad 22 januari 2008 - 22:22
Nu har det börjat gå mycket rykten om en ytterliggare prissänkning den 28 januari till 299 $. Håller tummarna och hoppas att det ligger någon sanning i det.
![]()
http://exgn.wordpres...her-price-drop/
Det där fick mig iaf att inte springa till elfjanten denna vecka.
Tackar så mycket väntar hellre en vecka och ser om det händer något annars to bad for me.
Postad 22 januari 2008 - 22:33
Nu har det börjat gå mycket rykten om en ytterliggare prissänkning den 28 januari till 299 $. Håller tummarna och hoppas att det ligger någon sanning i det.
![]()
Tackar så mycket väntar hellre en vecka och ser om det händer något annars to bad for me.
Np, bara du inte kommer springandes med högaffeln sen så!

Så det säger väll ungefär ingenting.

Postad 22 januari 2008 - 22:46
![]()
Np, bara du inte kommer springandes med högaffeln sen så!Det har förövrigt blivit "debunked" av Sony men behöver man säga mer än det här; Ingen 499$ PS3
Dont shoot the messenger heter det va?

Postad 22 januari 2008 - 23:28

Nu har det ploppat up lite mer intresssant:
$299 Ceramic White Playstation 3 shipping to retailers any day, go on sale Monday
Ingen källa på det där dock, men jag skulle nog tänka till en extra gång iaf om man ska köpa en PS3a snart.
Postad 22 januari 2008 - 23:33
Dags att köpa en till dåNu har det börjat gå mycket rykten om en ytterliggare prissänkning den 28 januari till 299 $. Håller tummarna och hoppas att det ligger någon sanning i det.
![]()

Du har 30 dagars öppet köp/prisgarant så om priset sänks 28 januari så har du inget att riskera med att handla den nuNu har det börjat gå mycket rykten om en ytterliggare prissänkning den 28 januari till 299 $. Håller tummarna och hoppas att det ligger någon sanning i det.
![]()
Postad 22 januari 2008 - 23:43
Dags att köpa en till dåNu har det börjat gå mycket rykten om en ytterliggare prissänkning den 28 januari till 299 $. Håller tummarna och hoppas att det ligger någon sanning i det.
![]()
http://exgn.wordpres...her-price-drop/Du har 30 dagars öppet köp/prisgarant så om priset sänks 28 januari så har du inget att riskera med att handla den nuNu har det börjat gå mycket rykten om en ytterliggare prissänkning den 28 januari till 299 $. Håller tummarna och hoppas att det ligger någon sanning i det.
![]()
Det är sant att jag inte tänkte på det, men men måste ju få nanon såld och pspt vilket kanske inte är allt för enkelt.
Men den vita ps3an är ju jäkligt lockande om den skulle leta sig hitåt.
Postad 22 januari 2008 - 23:51
Np, bara du inte kommer springandes med högaffeln sen så!
Det har förövrigt blivit "debunked" av Sony men behöver man säga mer än det här; Ingen 499$ PS3
Du har säkert rätt, men den artikel du länkar till rör ett rykte som cirkulerade förra sommaren...
Postad 22 januari 2008 - 23:51
Köpte min precis efter Jul
Ps3 40 gig
Hdmi kabel
Extra Handkontroll
2 x Långa kablar för uppladdning
FiFa 08
Nhl 08
Sega race
3 st nya BluRay filmer ( top 10 )
För att göra det enkelt ...
Så räkanar man bort rabatten från ps3 bara .. för vilken rabatt jag fick på detta paket ( som alla måste ha )
så gav jag bara 2500 kr för ps3 an ..
Ok .. det tog 30 minuter av mitt liv att förhandla fram och säljaren var högröd i ansiktet .. men skam den som ger sig
Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 23 januari 2008 - 00:13.
Postad 23 januari 2008 - 01:54
Något sånt ja.
Nu har det ploppat up lite mer intresssant:
$299 Ceramic White Playstation 3 shipping to retailers any day, go on sale Monday
Ingen källa på det där dock, men jag skulle nog tänka till en extra gång iaf om man ska köpa en PS3a snart.
Vad jag förstod av ryktet så skulle det bara gälla USA, vilket är rätt så logiskt eftersom det är där dom måste vinna mark. I EU går ju PS3 rätt hyfsat faktiskt så tror inte det kommer bli någon dramatisk pricedrop här...
Postad 23 januari 2008 - 11:08
Däremot så är det ju inte omöjligt att prissänkningen dröjer eller blir mindre i andra regioner.
Postad 23 januari 2008 - 13:57
Postad 23 januari 2008 - 14:13
25% rabatt är rätt mycket(köpte paket med 2 spel för 4995) vilket i praktiken gör att priset på enbart ps3 blir 3000-3400 om man applicerar en 25% rabatt.
Då blir det inget spelande i helgen då!

Postad 23 januari 2008 - 14:21
Det är bara att vänta och hoppas. Måste ändå "sälja" konceptet till frugan.
Redigerat av Unregistered29cdfdd6, 23 januari 2008 - 14:22.
Postad 23 januari 2008 - 14:46
Är det möjligt att låsa upp ett PS3 från USA så man kan se svenska blu-ray filmer?
Nej det går inte, men vissa filmer är regionsfria.
Postad 23 januari 2008 - 18:44
Jag är glad över att jag redan har en ..
Köpte min precis efter Jul
Ps3 40 gig
Hdmi kabel
Extra Handkontroll
2 x Långa kablar för uppladdning
FiFa 08
Nhl 08
Sega race
3 st nya BluRay filmer ( top 10 )
För att göra det enkelt ...
Så räkanar man bort rabatten från ps3 bara .. för vilken rabatt jag fick på detta paket ( som alla måste ha )
så gav jag bara 2500 kr för ps3 an ..
Ok .. det tog 30 minuter av mitt liv att förhandla fram och säljaren var högröd i ansiktet .. men skam den som ger sig
Maveric
Men hallå! Du måste berätta vilka argument du hade!

btw, varför går det pruta ner ett pris när det är en sån efterfrågan på det?
Postad 23 januari 2008 - 20:21
Postad 23 januari 2008 - 20:47
Tror inte att Sverige får se en prissänkning av ps3 inom kort eftersom den säljer väldigt bra och sen så inriktar sig PS3an till en annan målgrupp än vad Wii gör. Mitt intryck är att det är de lite äldre som köper ps3an och Wii säljer mest till barnfamiljer. Sänkningen till 4-4500 gjorde susen och fick fart på försäljningen och varför sänka priset ytterligare när den säljer lika bra som Metallicas skivor.
Fler roliga argument för en prissänkning:
Kunder är prismedvetna, även för priser utanför Sverige.
Om den nu skulle kosta 2995:- naken så har den liknande pris som XBOX360
Filmbolagets övergång till blueray var lite grand beroende på att Sony sänker priset.
För att bli den billigaste BLURAY spelaren igen.
OBS! Alltihop är bara mina åsikter och lösa rykten.
Postad 23 januari 2008 - 21:35
jag tror inte att målet ãr att ha den billigaste BD spelaren. Sjãlv kòpte jag min ps2a som den då billigaste dvdn for3690kr och vi vet ju vad en sån kostar idagFilmbolagets övergång till blueray var lite grand beroende på att Sony sänker priset.
För att bli den billigaste BLURAY spelaren igen.
Redigerat av e3henri, 23 januari 2008 - 21:40.
Postad 23 januari 2008 - 22:00
jag förstår inte varför vissa fortfarande påstår att 360 är billigare. premium hdmi kostar ju 3290 +hddvd. Med tanke på att ett spel kostar 600 700kr ochen film 250 300kr så är en startkost på 4000 eller 3000 ganska marginellt anser jag. Har man inte råd med den startkosten så har man väl inte råd med spel o film heller...Om den nu skulle kosta 2995:- naken så har den liknande pris som XBOX360
Postad 23 januari 2008 - 22:30
Xbox360 är en spelkonsol. Det är inte alla som vill ha blu-ray/hd dvd så det går inte jämföra dom rakt av. Men visst de som vill kunna se HD film och ha en spelkonsol så är PS3 ett kap. Däremot så hade jag ju uppskattat att PS3-spelen kunde ligga på samma nivå som på xbox360. Men reorna som xbox360 har nu kommer ju till PS3 när den funnits ute lika länge.jag förstår inte varför vissa fortfarande påstår att 360 är billigare. premium hdmi kostar ju 3290 +hddvd. Med tanke på att ett spel kostar 600 700kr ochen film 250 300kr så är en startkost på 4000 eller 3000 ganska marginellt anser jag. Har man inte råd med den startkosten så har man väl inte råd med spel o film heller...Om den nu skulle kosta 2995:- naken så har den liknande pris som XBOX360
Postad 24 januari 2008 - 00:11
Xbox360 är en spelkonsol. Det är inte alla som vill ha blu-ray/hd dvd så det går inte jämföra dom rakt av. Men visst de som vill kunna se HD film och ha en spelkonsol så är PS3 ett kap. Däremot så hade jag ju uppskattat att PS3-spelen kunde ligga på samma nivå som på xbox360. Men reorna som xbox360 har nu kommer ju till PS3 när den funnits ute lika länge.jag förstår inte varför vissa fortfarande påstår att 360 är billigare. premium hdmi kostar ju 3290 +hddvd. Med tanke på att ett spel kostar 600 700kr ochen film 250 300kr så är en startkost på 4000 eller 3000 ganska marginellt anser jag. Har man inte råd med den startkosten så har man väl inte råd med spel o film heller...Om den nu skulle kosta 2995:- naken så har den liknande pris som XBOX360
Om man resonerar att PS3 är en spelkonsoll endast så är det viktigt att det är samma pris.
25% prisskillnad är inte lite även om det i det långa loppet inte direkt spelar ngn roll.
Många vanliga dödliga (dvs inte nördar som många av oss här) har inte förstått det här
med HD. Så priset spelar roll. Dessutom skall man komma ihåg att för varje såld PS3 så kommer man nog att kunna räkna med minst ett par filmer och ett antal spel. Till 360? inga filmer om man inte är entusiast. Bra sätt att döda
HD DVD så fort som möjligt.
Men allt är spekulationer och gissningar, vi får väl se.
Postad 24 januari 2008 - 07:10
Får avvakta mitt köpa av ps3, alt köpa beggad som man kan testa konsollen innan man köper den.
Over and out!
/ante
Postad 24 januari 2008 - 07:33
Bör väl dyka upp ganska snart..
http://www.playstati...asta_manad.html
Kan vara väl värt väntan om man ska ha den några år.
Redigerat av Unregistered0ede07fa, 24 januari 2008 - 07:34.
Postad 24 januari 2008 - 12:01
Har ringt dem och frågat , 2 ggr, efter PS3 för 4000 kr som man fick reklam om och de har inga konsoller alls inne (gäller Linköping och Norrköping). De har inte haft några alls i affärerna och visste inte när de kommer att få in några heller. Falsk marknadsföring eller vad?
Hon ursäktade sig med att de trycker reklambladen flera veckor i förväg. Va fan är det för en ursäkt??? Om de nu vet att de skickar ut reklamen till hushållen vecka 3 så ska de se till att de har appparater inne i affärerna den veckan. Det som är ännu fulare är att de inte har haft några PS3 i affärerna alls de gångna veckorna vilket betyder att de inte hade några när de tryckte upp reklamen.
För mig känns det som falsk marknadsföring o det grövsta. Nått för allmänna reklamationsnämnden...........
Ev blir det mediamarkt om de har några singstar spel fort kvar och köpa deras bundle för 5000 kr.
Postad 24 januari 2008 - 12:21
Fy fan för Elgiganten!!!
(gäller Linköping och Norrköping).
Kolla med Motala då, jag var nyss där och hämtade mitt Burnout Paradise, men jag kollade inte efter konsoller, men tidigare i veckan hade de en bunt kvar.
Postad 24 januari 2008 - 12:53
Elgiganten har tillgångsgaranti i 3dagar. Står i reklambladet att de garanterar att varan finns i minst 3 dagar efter reklambladet börjat gälla. Och om inte butiken har när du är där så måste de fixa fram varan inom 10 dagar. Dvs de kan lätt beställa från något lager/annan elgigant-butik som har den i lagerFy fan för Elgiganten!!!
Har ringt dem och frågat , 2 ggr, efter PS3 för 4000 kr som man fick reklam om och de har inga konsoller alls inne (gäller Linköping och Norrköping). De har inte haft några alls i affärerna och visste inte när de kommer att få in några heller. Falsk marknadsföring eller vad?
Hon ursäktade sig med att de trycker reklambladen flera veckor i förväg. Va fan är det för en ursäkt??? Om de nu vet att de skickar ut reklamen till hushållen vecka 3 så ska de se till att de har appparater inne i affärerna den veckan. Det som är ännu fulare är att de inte har haft några PS3 i affärerna alls de gångna veckorna vilket betyder att de inte hade några när de tryckte upp reklamen.
För mig känns det som falsk marknadsföring o det grövsta. Nått för allmänna reklamationsnämnden...........
Ev blir det mediamarkt om de har några singstar spel fort kvar och köpa deras bundle för 5000 kr.
Edit. stavfel
Redigerat av Hoff, 24 januari 2008 - 12:54.
Postad 24 januari 2008 - 13:12
Fy fan för Elgiganten!!!
Köpte mitt PS3 på Elgiganten i Jönköping idag för 3990 kr.
Det fanns ca 10 st konsoler när jag var där på förmidagen.
Postad 24 januari 2008 - 15:13
Postad 24 januari 2008 - 15:23
Fördelen är att vilken HDMI-kabel som helst passar, så det blir ingen större kostnad.
Postad 24 januari 2008 - 15:28

Redigerat av Babyface, 24 januari 2008 - 15:28.
Postad 24 januari 2008 - 15:46
Min 2m HDMI kabel gick på 540spänn på siba!!! ingen stor kostnad - my ass
jo, köper man kabeln på siba så...
Postad 24 januari 2008 - 16:01
Vad tror du dom tjänar pengar på? Konsollen eller kablarna? Använd öppet köp och köp en på nätet eller hos Clas Ohlson eller Kjell c/o om du har någon i närheten...
Postad 24 januari 2008 - 16:06
Elgiganten I Piteå verkar inte heller ha fått in nåra PS3 som Tjejen i kassan sa att dom skulle få idag.
Funderar på att ringa å höra..Internet sidan kanske inte uppdateras direkt.
Varför kan dom inte ha ett direktnummer utan att man ska måsta krångla sig igenom en växel.
Allt är f*n inte bättre nu för tiden
Postad 24 januari 2008 - 17:49
Postad 24 januari 2008 - 20:06
Men det viktiga som många inte verkar förstå är att man inte bara kan gå in i butiken och titta om den finns där utan man måste säga till att man vill köpa den och hänvisa till tillgångsgarantin. Först då ska de se till att just du får en konsoll.
Eftersom det nu fanns 10 PS3or i någon butik enligt tidigar inlägg så ska de efter du "köpt/beställt" den skicka varan till din butik inom 10 dagar.
Dock så har det gått 3 dagar nu så de som inte beställt någon konsoll kan inte bli garanterad någon till det priset, såvida de inte annonserar igen
Postad 24 januari 2008 - 21:31
Postad 24 januari 2008 - 21:40
Postad 24 januari 2008 - 21:44
Här kivas det om hundralappar på en avancerad spelkonsoll och sedan bränns det 540:- på HDMI-kabel...
Postad 24 januari 2008 - 21:51
De flesta blu-ray filmer är faktiskt regionsfri. Det är främst FOX som envisas med att koda sina.Blir nog att jag lämnar tillbaka min PS3 till elgiganten. Gillar inte att ha en reg B.-spelare. Köpte den mest för att ha som blu-ray-spelare. Behåller den över helgen för att se om jag kommer på andra tankar men just nu känns den inte värd det. Så störande att blu-ray ska ha regioner. Och att det är så tyst på den fronten förstår jag inte. Betala högre pris för filmer, få sämre utbud samt vänta längre. Europa borde ju vara marknaden för HD DVD eg. men tydligen inte:) Nepp, blir att importera en blu-rayspelare ist.
Sök lite så ska du hitta listor. Och en annan viktig sak, det är inte alls säkert att Europa kommer efter. Det finns mängder av RegB filmer som inte är släppta på RegA
Japp snacka om att slänga pengar i sjön.Min 2m HDMI kabel gick på 540spänn på siba!!! ingen stor kostnad - my ass
Här kivas det om hundralappar på en avancerad spelkonsoll och sedan bränns det 540:- på HDMI-kabel...
Jag kör biltema kabeln för 129:-. Digitala kablar är loss-less (om man kan använda det uttrycket på en kabel) så länge du inte utsätter den för extrema störkällor
Postad 24 januari 2008 - 22:04
Men som sagt, ska ge PS3an en riktig chans över helgen. WB slutar ju stödja HD DVD sista maj och det finns ändå ett antal filmer på HD DVD jag inte har ngt emot att köpa även om formatet snart försvinner. Och då dröjer det inte så lång tid tills jag kan få hem en reg. A-spelare.
Men det är så svårt att gå tillbaka till vanlig dvd nu när man upplevt HD:D
Gah!. Beslutsångest.
Edit.Trött
Redigerat av Hoff, 24 januari 2008 - 22:05.
Postad 25 januari 2008 - 20:23

Det grymma är att jag hann bara packa upp den och stryka på den lite innan jag var tvungen att fara till jobbet.
Kan lova att den här kvällen har varit extremt lång..Slutar 2100

Men f*n va den verkar suga åt sig damm

Inte för att det gör så mycket..Kommer med glädje att damma av hon varje dag med fiberduken

Håller bara tummarna att den är skapligt tyst...Ska inte ens titta i tråden om högt ljud å har man redan en 360 så kan de ju då inte bli värre...En kompis köpte sin idag å han sa att hans lät ungefär som en PS2

Postad 25 januari 2008 - 20:41
Welcome to the dark side.Såja nu har jag äntligen slagit till och köpt en PS3 + nya Burnout på Elgiganten
![]()
Det grymma är att jag hann bara packa upp den och stryka på den lite innan jag var tvungen att fara till jobbet.
Kan lova att den här kvällen har varit extremt lång..Slutar 2100![]()
Men f*n va den verkar suga åt sig damm![]()
Inte för att det gör så mycket..Kommer med glädje att damma av hon varje dag med fiberduken![]()
Håller bara tummarna att den är skapligt tyst...Ska inte ens titta i tråden om högt ljud å har man redan en 360 så kan de ju då inte bli värre...En kompis köpte sin idag å han sa att hans lät ungefär som en PS2

Postad 25 januari 2008 - 21:11
Kan dock inte packa upp den förrän nästa fredag då lillkillen fyller 6 år.
Ska köpa Lego Star Wars: TCS o en extra handkontroll också.
Har gömt den under sängen, väntan är olidlig.
Postad 25 januari 2008 - 21:22
Fy på dig att utnyttja sonens födelsedagskontoÅ jag har också slagit till och köpt PS3 med Burnout Paradise på Elgiganten
Kan dock inte packa upp den förrän nästa fredag då lillkillen fyller 6 år.
Ska köpa Lego Star Wars: TCS o en extra handkontroll också.
Har gömt den under sängen, väntan är olidlig.

Räkna med att du själv kommer få lego eller en actionman figur när du själv fyller år

Postad 25 januari 2008 - 23:32
Är det bara jag som hade otur med mitt köp av ps3 på Elgiganten? Fläkten lät som en hårtork efter 40 min spelande av Assassins Creed.
Läser att dom flesta har tysta och fina ps3or, bor ni i några jä**a snöigloos eftersom dom är så tysta ?? Nån som har runt 23-24 grader inne och en tyst ps3 ?
Tycker att nån gång så borde jag oxå hitta en tystlåten maskin.
/ante
Postad 25 januari 2008 - 23:48
Postad 25 januari 2008 - 23:51
Bor du i fjollträsk eller? 23-24 grader vad fan är du miljonär eller? Nej skämt å sido. Har runt tjugo själv och jag hör inte sjäva konsolen alls, möjligtvis skivan. Men min HD-box från Canal Digital riktigt tjuter efter nyss nämnda tid. Men jag får väl stå ut med det då även projektorn alstrar ljud men inte alls i samma paritet.
Nej då. Bor i en varm hyresrätt bara. Gillar när det e varmt oxå.
Postad 26 januari 2008 - 00:26
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar