https://www.minhembi...howtopic=241223
*Officiell Samsung LED UE-xxB60x0, UE-xxB70x0 & UE-xxB80x0*
Samsung UE40B6050 TV
(TV)
|
2
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung UE46B6050
(TV)
|
5
|
(17)
|
Inga priser | |
Samsung B7050
(TV)
|
0
|
(10)
|
Inga priser | |
Samsung B7070 46"
(TV)
|
0
|
(80)
|
Inga priser | |
Samsung B7050 55" TV - UE55B7050
(TV)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung UE55B7070
(TV)
|
0
|
(13)
|
Inga priser | |
Samsung UE40B7070
(TV)
|
0
|
(18)
|
Inga priser | |
Samsung B7050 40" LED
(TV)
|
2
|
(3)
|
Inga priser | |
Samsung UE40B7000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B6000 46"
(TV)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung B6050 32"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B6000
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 32"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B6000 40"
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B7070
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE32B7050
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 46" LED TV - UE46B7000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B8050 40" TV - UE40B8050
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Samsung B8050 46" LED TV - UE46B8050
(TV)
|
3
|
(9)
|
Inga priser | |
Samsung B7000 55" LED TV - UE55B7000
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Samsung UE46B7020
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung B7020 40"
(TV)
|
2
|
(0)
|
Inga priser | |
Samsung UE55B7020
(TV)
|
3
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 01 December 2009 - 11:21
https://www.minhembi...howtopic=241223
Postad 01 December 2009 - 15:29
THX2: Underbart! Fick hem vår 46" 7070 efter panelbyte för clouding och "ledfläckar". Mesta cloudingen försvann men lite kommer fram fortfarande. Så får bli att sätta dit en 120mm fläkt!
Vad använder du för adapter? Kan du länka till vart man kan köpa eller du kanske tom byggt den själv och har en ritning!
Jag kommer sätta två 120x120 sedan fläck skydd från dustin så den inte blåser in damm i tv .
Jag tar två med härligt blåt sken bak tv .
Jag Kommer lägga ner lite tid på det bäst är ju ta power från usb utag på tv så fläktar går igång när du sätter på tv .
Nu när jag vet att de ljusa partierna går helt bort !
För att ta längst upp i hörnen på en 46:A behöver jag blåsa in med en 120x 120
För att prov köra går det ju med allt som ger 12 v Bilteama
Hoppas att ni lyckas lika bra som jag !
Sätter man de utan på slipper man meka i tv inget som stör heller .
De är ju lätta fästa med lite stål tråd i hålen som är där .
Varför hjälper det ja tv blir så varm så skivan i tv blir lite varm så ljuset slår fel .
Har ni fläckar direkt på tv när ni starta den då måste det vara galet från start i tv och det hjälper nog inte med fläktar då ..
kolla när ni har helt mörkt rum kall tv smäll igång den så ser ni .
Inga fläckar då går det fixa till ..
Redigerat av THX2, 01 December 2009 - 15:34.
Postad 01 December 2009 - 21:17
Har kört PS3 media server, som funkat väldigt bra och enkelt.
Har nu en MKV fil i 720p jag vill spela upp. När jag testade med PS3 media server funkade det direkt som vanligt, men la ner efter ca 5 minuter. Verkar inte må så jätte bra.
Testade då ladda ner TVersity tillsammans med ffdshow samt Haali Media Splitter. Installerade allt med standardinställningar. Funkar inte. Vilket det tydligen bör göra.
Får upp "Okänt filformat" på tvn.
Någon som har en aning om hur man kan lösa detta? Vill få skräpet att funka nu.
Postad 01 December 2009 - 21:57
Alltså se till att ha tillräcklig bandbredd till TV:n, själv kör jag Gigabit-nät i hela huset.
Postad 01 December 2009 - 22:05
TV:n är MYCKET känslig för bitfel, då avbryter den och tar nästa fil.
Alltså se till att ha tillräcklig bandbredd till TV:n, själv kör jag Gigabit-nät i hela huset.
Uppdaterade precis TVn till 3000. (Någon skillnad?) och nu kan jag inte se på någon. Inte de som funkade tidigare heller. Vad är det frågan om? :/
Postad 01 December 2009 - 22:17
Postad 01 December 2009 - 22:28
Hittar ingen info eller har jag kanske missat det. Jag använder det ofta sent på kvällarna så det är nästan ett måste.
Vore lustigt om det inte finns!
Om det inte finns hur ska man få ut ljudet från tv'n?
Tacksam om nån vet.
/Martin
Postad 02 December 2009 - 14:15
Testade då ladda ner TVersity tillsammans med ffdshow samt Haali Media Splitter. Installerade allt med standardinställningar. Funkar inte. Vilket det tydligen bör göra.
Får upp "Okänt filformat" på tvn.
Någon som har en aning om hur man kan lösa detta? Vill få skräpet att funka nu.
Jag kör Tversity med denna "fix":
https://www.minhembi...amp;pid=2598601
Redigerat av tolou, 02 December 2009 - 14:15.
Postad 02 December 2009 - 14:21
Funderar på att köpa en UE-46B8050 men undrar om det finns uttag för hörlurar?
Hittar ingen info eller har jag kanske missat det. Jag använder det ofta sent på kvällarna så det är nästan ett måste.
Vore lustigt om det inte finns!
Om det inte finns hur ska man få ut ljudet från tv'n?
Tacksam om nån vet.
/Martin
Hörlurar får du koppla in via SCART-uttaget med adapterkabel, RCA-3,5-hona:
https://www.minhembi...amp;pid=2651562
Problemet blir att volymen inte kan regleras, det är maxvolym. Så en förlängnigskabel(3,5mm) med volym-reglage är att föredra.
Postad 02 December 2009 - 17:39
Hörlurar får du koppla in via SCART-uttaget med adapterkabel, RCA-3,5-hona:
https://www.minhembi...amp;pid=2651562
Problemet blir att volymen inte kan regleras, det är maxvolym. Så en förlängnigskabel(3,5mm) med volym-reglage är att föredra.
Tack för svaret, men tycker inte det vore så svårt för dom att lägga till ett hörlursuttag då väldigt många använder lurar och att det finns på nästan alla andra apparater idag.
Det blir en UE-46B8050 i allafall.
/Martin
Postad 02 December 2009 - 20:16
Jag kör Tversity med denna "fix":
https://www.minhembi...amp;pid=2598601
Tackar.
Men nu kan jag verkligen inte se på NÅGOT.
Har testat med allt möjligt, men kan inte se på de filmer jag tidigare kunde se. Utan är endast "filformat okänt".
Detta hände efter jag uppdaterade till 003000. Körde med 000104 tidigare.
Testade dock återställa till den gamla, men funkar inte med något material nu heller.
Vad kan vara fel? Hjälp!
Postad 02 December 2009 - 20:35
Edit: Jag testade och delade ut mapparna på "normalt" sätt i Vista och då kunde TVn utan problem visa bilder, film och musik. Jag tror att TVn inte klarar av att ta emot de encodade filerna som skickas via (i mitt fall) PMS.
Redigerat av Unregisteredd1e47e2b, 04 December 2009 - 22:15.
Postad 02 December 2009 - 21:50
Jag kör PMS och jag får samma fel som du om jag försöker se på film etc direkt via mediaspelaren i TVn, dock fungerar det utmärkt med PS3an. Så jag använder inte mediaspelaren i TVn.
Edit: Jag testade och delade ut mapparna på "normalt" sätt i Vista och då kunde TVn utan problem visa bilder, film och musik. Jag tror att TVn inte klarar av att ta emot de encodade filerna som skickas via (i mitt fall) PMS.
Funkade för mig INNAN jag uppdaterade.
Riktigt skumt detta. Får köra med PS3an istället. Har visst en sådan stående här också.
Orkar verkligen inte läsa igenom allt, men kan inte de här med kalibrering. Någon som kan ge snabbtips?
UE46B7050 gäller det.
Postad 03 December 2009 - 21:29
Jag kommer sätta två 120x120 sedan fläck skydd från dustin så den inte blåser in damm i tv .
Jag tar två med härligt blåt sken bak tv .
Jag Kommer lägga ner lite tid på det bäst är ju ta power från usb utag på tv så fläktar går igång när du sätter på tv .
Nu när jag vet att de ljusa partierna går helt bort !
För att ta längst upp i hörnen på en 46:A behöver jag blåsa in med en 120x 120
För att prov köra går det ju med allt som ger 12 v Bilteama
Hoppas att ni lyckas lika bra som jag !
Sätter man de utan på slipper man meka i tv inget som stör heller .
De är ju lätta fästa med lite stål tråd i hålen som är där .
Varför hjälper det ja tv blir så varm så skivan i tv blir lite varm så ljuset slår fel .
Har ni fläckar direkt på tv när ni starta den då måste det vara galet från start i tv och det hjälper nog inte med fläktar då ..
kolla när ni har helt mörkt rum kall tv smäll igång den så ser ni .
Inga fläckar då går det fixa till ..
Grymt bra, det här ska jag pröva om jag inte lyckas komma fram till någon lösning med Samsung. Tack för tipsen!
Postad 03 December 2009 - 22:02
Sen stänge jag av både Ps3an och TVn för att gå och äta
efter maten ville man självklart glo lite på sin nya tv så därför gick jag och fösökte starta den. Ingen respons på varken power"knappen" eller på fjärren. Jag har testat att dra ur strömmen och alla andra kablar men den starta inte någonstans...
Hjälp någon? Vore supersnällt
Tack på förhand!
Postad 04 December 2009 - 15:24
Grymt bra, det här ska jag pröva om jag inte lyckas komma fram till någon lösning med Samsung. Tack för tipsen!
Grymt bra? Tycker inte man ska behöva hålla på med hemmabygge såhär för en tv i de här prisklasserna, tråkigt att det blir så ju!
Kan meddela att jag iaf har lyckats idag efter några månader fått reklammera min tv och får pengarna tillbaks! =)
Postad 04 December 2009 - 18:22
Jag skapade en egen tråd av misstag när jag kunde frågat här.
"Hej.
Detta är mitt första inlägg, så ursäkta om jag inte är tydlig eller missat något.
Jag köpte en Samsung UE46B8050 i torsdags, och installerade/uppdaterade den med senaste firmwaren senare på kvällen.
Jag försökte sedan att få min dekoder från Canal Digital att skicka HDMI signalen till TV'n, utan resultat.
Jag får signal via scart, men TV'n hittar ingen signal från Canal Digtal HD PVR 101 boxen via HDMI'n.
Jag får HDMI signal från en DVD, så det är inget fel på min nya tv. Boxen fungerar eftersom jag får ut HDMI signalen till min gamla Samsung 32" LCD.
Jag har lusläst manualen för tv'n och boxen, utan att hitta något. Jag får ingen hjälp från Canal Digital eftersom boxen fungerar med min gamla LCD... Butiken där jag köpt tv'n säger att det brukar inte vara något problem med Samsung.
Till sist: Har någon stött på detta problem tidigare? eller något förslag?
Tacksam för input."
Efter att ha läst denna tråd har jag försökt gå in i setupen på tv'n, men jag kan inte spara inställningarna som jag ändrat... provat att trycka POWER efter inställningarna utan resultat. Har någon annan ett tips?
Mvh.
//Oddjob67
Postad 05 December 2009 - 00:29
Grymt bra? Tycker inte man ska behöva hålla på med hemmabygge såhär för en tv i de här prisklasserna, tråkigt att det blir så ju!
Kan meddela att jag iaf har lyckats idag efter några månader fått reklammera min tv och får pengarna tillbaks! =)
Grymt bra i den meningen att det kan vara en sista utväg om jag inte får häva köpet... Självklart är ju det det första jag tänker satsa på eftersom dessa defekter helt inte är OK i denna prisklassen, nej. Har haft inne TV:n på service en gång för panelbyte men kan inte säga att cloudingen är försvunnen. Hur bar du dig åt för att få TV:n reklamerad? Vore väldigt tacksam för lite tips... Gick du genom butiken du köpte den via eller direkt till Samsung?
Redigerat av rsrts, 05 December 2009 - 12:44.
Postad 06 December 2009 - 01:09
Postad 06 December 2009 - 09:37
Grymt bra i den meningen att det kan vara en sista utväg om jag inte får häva köpet... Självklart är ju det det första jag tänker satsa på eftersom dessa defekter helt inte är OK i denna prisklassen, nej. Har haft inne TV:n på service en gång för panelbyte men kan inte säga att cloudingen är försvunnen. Hur bar du dig åt för att få TV:n reklamerad? Vore väldigt tacksam för lite tips... Gick du genom butiken du köpte den via eller direkt till Samsung?
Jag gick via Samsung bara, köpte min tv på elgiganten, så hade ju kunnat gå genom dem med, Men lämnade in tv;n 3 gånger då för att slutligen häva köpet, det var ju en ganska lång resa detta med många samtal o mail till samsung. Men gäller nog bara att vara ihärdig här. Man ska ju inte nöja sig med massa clouding på en sådan här dyr tv. Så ligg i bara!
Postad 06 December 2009 - 13:01
Varför skickar den inte ut detta ljud via den optiska digitala ljudutgången?
Hoppas att någon vet vad jag gör för fel =)
Tack på förhand / Anders
Postad 06 December 2009 - 14:34
Vad skiljer?
Det är en 55" 7070
Mvh M
Postad 06 December 2009 - 15:23
Postad 06 December 2009 - 15:34
Har aldrig haft problem med optiska utgången, den har tagit allt utom DTS, du är säker på att det inte är den mottagande enheten som saknar stöd?
Det är det jag inte riktigt vet. Den mottagande enheten (Cambridge DacMagic) svarar att den tar emot något, eftersom den visar inkommande sample rate på ljudet. Jag inte särskilt insatt, men i mitt huvud borde det fungera så att tvn bearbetar ljudformatet och ut ur den optiska dgitala ljudutgången borde det komma en ljudsignal som är oberoende av vilket format som tvn bearbetat. Visserligen med olika kvalitet, men fortfarande. Eller är jag av fel uppfattning?
Postad 06 December 2009 - 17:01
Efter att ha kollat på din DAC så ser det väl ut som den är ren stereoavkodare därför förstår den väl inte tex dolby digital...
Från MANUALEN till DacMagic:
Note: This unit only accepts two-channel LPCM digital audio (e.g. Dolby Digital 2.0). You cannot
connect a Dolby Digital 5.1 or a DTS signal as they will not be recognised. If you wish to connect a DVD
or similar device, please ensure that the sound output of your player is set to two-channel PCM.
Redigerat av junkan, 06 December 2009 - 17:11.
Postad 06 December 2009 - 17:59
Njae den skickar inte PCM ut utan det är tex min förstärkare som avkodar Dolby Digital så det kan säkert vara DAC:en som inte förstår.
Efter att ha kollat på din DAC så ser det väl ut som den är ren stereoavkodare därför förstår den väl inte tex dolby digital...
Från MANUALEN till DacMagic:
Note: This unit only accepts two-channel LPCM digital audio (e.g. Dolby Digital 2.0). You cannot
connect a Dolby Digital 5.1 or a DTS signal as they will not be recognised. If you wish to connect a DVD
or similar device, please ensure that the sound output of your player is set to two-channel PCM.
Tack då mycket för svar, då har jag kommit en liten bit längre på väg i min förståelse. En sak som förvånade lite då är följande; De flesta 1080-filmer i mkv verkar ha ljudformatet DTS, eftersom Tvns mediaspelare inte klarade av DTS använde jag mig av ett program som heter AudioConverter, vilket kodade om DTS till AC3. Där fanns ett val, Downmix to Stereo, formatet blir alltså 2 kanalers AC3. Detta klarade den inte heller.
Du har inte någon aning om varför det inte fungerade, eller om du har någon annan lösning?
Edit: Det går inte att ställa in TVN så att den skickar ut en stereosignal genom den optiska digitala utgången, vilket DacMagicen borde klara?
Redigerat av BigForre, 06 December 2009 - 18:06.
Postad 06 December 2009 - 22:23
Måste du ha DAC:en?!
Postad 06 December 2009 - 22:37
TV:n klara 2.0 Dolby digital och även din DAC men max frekvens är 48kHz dessutom.
Måste du ha DAC:en?!
Hoppades att det skulle vara en bra lösning då jag har en cambridge stereoförstärkare utan digital in, alltså utan intern DAC.
Postad 07 December 2009 - 09:34
Det bästa vore naturligtvis om det på något sätt gick att få ut en digital signal från tvn som DacMagicen klarar av att hantera i alla lägen. Om någon vet om det går.
Redigerat av BigForre, 07 December 2009 - 09:38.
Postad 07 December 2009 - 20:12
Jag frågade Samsung om det fanns någon möjlighet att plocka ut ljudet analogt på någotvis
men det enda som funkar är visst den optiska ljudutgången, TV:n har ju inte scart heller
så nu kör jag in varje ljudkälla sepparat tll förstärkaren. (dvd, satmotagare, WII, dator)
Då måste jag växla ljudkanal på förstärkaren så fort jag skiftar källa på TV:n, Suck!
och tar man ljudet från källan så blir det dessutom helt osynkat! , värdelöst
vad göra? är jag tvungen att köpa en ny försärkare nu också för att få det att funka?
Vidare så hade jag önskat att TV:n hade en funktion så man kunde zooma ut, så bilden blir mindre.
för sitter man ca 4 m från och tittar på vanliga sändningar, så är det en plåga för ögonen,
värst är nog Motors TV, bilarna blir till luddiga pixlar, man är tvingen att vrida TV:n och sätta sej i köket
för att få samma bildkvalité som min förra 15 år gammla 28" 50hz tv hade.
Jag har ingen aning om det är några andra tv apparater som har en sådan zoom funktion?
men hade gärna sett det, är det någon som har tipps på hur man kan lösa detta problem?
Så här efteråt, så hade nog en simpel 32" för 4000kr varit ett bättre val, för det är bara de få gångerna man
tittar på BRA HD sändingar som TV:N kommer till sin rätta (Har canal digital HD, Sat), 90% av tiden är en plåga för ögonen.
Riktigt nöjd med bilden blir man dock när man kör bra BlueRay filmer
Postad 07 December 2009 - 23:14
för sitter man ca 4 m från och tittar på vanliga sändningar, så är det en plåga för ögonen,
värst är nog Motors TV, bilarna blir till luddiga pixlar,
det beror inte på tvn
skit in skit ut heter det
du har inte canal digital va?
har du canal digitals hdtv box så kör den i 1080i till tvn,så även vanliga sändningar får hyffsad skärpa.
pixlarna du snackar om beror på att kanalen kör för låg bitrate.
det märks tydligast vid sportsändningar när mycket rör sig på bilden.
Redigerat av Unregistered1008, 07 December 2009 - 23:16.
Postad 08 December 2009 - 08:24
Offtopic: Någon som vet ett bra sätt att koda om en 1080.mkv-rulle med DTS så att jag får stereo ut från tvns optiska, vilket min DAC klarar av. Ska ju i vilket fall kodas om om jag önskar spela den i tvns mediaspelare. Ytterligare följdfråga; För om jag spelar den i dator och kopplar in via HDMI till TVn kommer jag väl alltid att få stereo ut optiskt? Eller?
Postad 08 December 2009 - 18:06
Jag gick via Samsung bara, köpte min tv på elgiganten, så hade ju kunnat gå genom dem med, Men lämnade in tv;n 3 gånger då för att slutligen häva köpet, det var ju en ganska lång resa detta med många samtal o mail till samsung. Men gäller nog bara att vara ihärdig här. Man ska ju inte nöja sig med massa clouding på en sådan här dyr tv. Så ligg i bara!
OK, var det en och samma servicefirma som hämtade och bytte panel 3 gånger? Och de bråkade ingenting?? De som bytte min var seriösa, tog in den i mörkt rum osv och fastställde att problemet kvarstod efter servicebytet. De sa dock att jag fick finna mig i det. Tycker det är mkt konstigt då de tog in TV:n efter att de konstaterat att det inte såg alls bra ut. De kommer absolut inte va på min sida igen... Antar att de inte har någon som helst ekonomisk vinning i detta och är därför de gnäller... Jag kommer dock aldrig acceptera en TV som ser ut såhär. På tok för mkt pengar för att det ska vara OK.
Postad 09 December 2009 - 00:01
Är ute efter en tv för användning för såväl HD-material, digital-tv och även för tv-out från datorn.
Suttit och läst forum i ett par timmar idag och kan konstatera att det vore lite utav "köpa grisen i säcken" när det kommer till samsungs LED-serier.
Jag vill så gärna vända dövörat till åt all clouding, men jag känner inte för att skicka tillbaka en tv jag beställt över internet, speciellt i juletid(då ser man väl den inte förrän i februari)
7070n verkar ju vara väldigt opålitlig panelmässigt, hur ser det ut med 6-serien och 8-serien?
Hur verkar 7090n?
Är 6-serien bra nog, och är 8an verkligen värd priset?
Och sist men inte minst - någon som kan rekommendera någon likvärdig tv, oavsett märke och prisklass?
Svårt att låta bli samsungs design dock :>
Postad 09 December 2009 - 10:04
Hade TV:n haft zoom ut funktion så hade tv:n löst problemet, och man hade fått riktig skärpa även på lågupplösta sändingar, så visst har det med TV:n att göra!det beror inte på tvn
skit in skit ut heter det
du har inte canal digital va?
har du canal digitals hdtv box så kör den i 1080i till tvn,så även vanliga sändningar får hyffsad skärpa.
pixlarna du snackar om beror på att kanalen kör för låg bitrate.
det märks tydligast vid sportsändningar när mycket rör sig på bilden.
Vi har canal digital HD, och när det är bra sändingar så är det också riktigt bra, men när det inte är det så hade det varit önskvärt att minska ner bilden för att minska pixligheten, men jag hittar ingen sådan funktion varken i TV:n eller satboxen!
Det finns iockförsej inaktiva knappar på satboxinställningarna "letterbox" och "center" som borde lösa detta,
men dom är som sagt inaktiva av någon anledning. jag får väl höra med canal D om det går att aktivera dessa.
alla inställingar på boxen och tv:n är rätt, så det är inget fel med det, och det är inte de rörliga bilderna som är problemet, utan att detaljer blir grymt otydliga på lågupplösta sändningar.
Som sagt så har vi haft en gamal 28" tjock innan, så vi är lite kräsna på bilden.
Postad 09 December 2009 - 13:48
OK, var det en och samma servicefirma som hämtade och bytte panel 3 gånger? Och de bråkade ingenting?? De som bytte min var seriösa, tog in den i mörkt rum osv och fastställde att problemet kvarstod efter servicebytet. De sa dock att jag fick finna mig i det. Tycker det är mkt konstigt då de tog in TV:n efter att de konstaterat att det inte såg alls bra ut. De kommer absolut inte va på min sida igen... Antar att de inte har någon som helst ekonomisk vinning i detta och är därför de gnäller... Jag kommer dock aldrig acceptera en TV som ser ut såhär. På tok för mkt pengar för att det ska vara OK.
Japp, det var samma firma som hämtade den, visst det kändes ju lite dumt att de fick komma 3 gånger för att hämta den...men e ju bara tjata tillräckligt, har de tagit in den en gång för felet så kan de ju inte lämna tillbaks den utan att ha fixat det! Var ungefär så jag resonerade och var väl själv nära att ge upp där ett tag. Men ligg i bara, skicka till både servicecfirman o samsung och berätta vad du känner..lycka till!
Postad 09 December 2009 - 19:11
Jag provade och spela upp olika filmer i X264 .MKV ungefär varannan funkade..I manualen står det inget om att den skall klara denna fil men ibland går det,
Vad skiljer?
Det är en 55" 7070
Mvh M
Det är troligen audio codec:en som saknas, går det att uppdatera?
Någon..?
Mvh M
Postad 10 December 2009 - 07:19
<snip>
läste om nån som svamlade på AVS Forumet om att detaljer i mörka scener ska försvinna med nya firmwaren så jag vågar inte uppdatera nåt.
frågan är om han som testade hade hinkat i sig ett 6 pack BUD.
Det låter ju helt otroligt om dom ska försämra/mörka bilden för att dölja clouding med nya firmwaren.
då drabbar det ju oss som inte har nån clouding.
vi vill väl inte ha en mörkare bild med mindre detaljer?
med andra ord
är ni nöjda med bilden så uppdatera inget då det tydligen kan bli sämre
Eller så uppdaterar ni, om ni inte gillar vad ni får, gör en återställning till tidigare version.
Postad 10 December 2009 - 18:04
Japp, det var samma firma som hämtade den, visst det kändes ju lite dumt att de fick komma 3 gånger för att hämta den...men e ju bara tjata tillräckligt, har de tagit in den en gång för felet så kan de ju inte lämna tillbaks den utan att ha fixat det! Var ungefär så jag resonerade och var väl själv nära att ge upp där ett tag. Men ligg i bara, skicka till både servicecfirman o samsung och berätta vad du känner..lycka till!
OK, tusen tack för all respons! Jag ska verkligen inte ge mig här...
Postad 10 December 2009 - 19:25
Har läst en del om fler som har problem med backlight problem på sina B7070. Såhär ser det ut på min TV när det är nedsläckt. Jag är själv inte vidare nöjd med hur det ser ut, men Samsung säger att jag får finna mig i det för tekniken är sådan. Och Fyndbörsen lutar sig åt det Samsung säger.
Kan man skicka in den för service ändå? Eller kommer jag få betala för det då?
Personligen tycker jag, för att vara en TV som sägs vara en av världens bästa tv-apparater, är jag inte imponerad.
Inställningarna är satta efter HDTVtest kalibrering, har samtliga bildförbättrare avstängt, bakbelysning satt till 1.
IMG_0204.JPG 706.12K
0 Antal nerladdningarMvh. Johnny!
Postad 10 December 2009 - 20:02
Hallå allihopa!
Har läst en del om fler som har problem med backlight problem på sina B7070. Såhär ser det ut på min TV när det är nedsläckt. Jag är själv inte vidare nöjd med hur det ser ut, men Samsung säger att jag får finna mig i det för tekniken är sådan. Och Fyndbörsen lutar sig åt det Samsung säger.
Personligen tycker jag, för att vara en TV som sägs vara en av världens bästa tv-apparater, är jag inte imponerad.
Inställningarna är satta efter HDTVtest kalibrering, har samtliga bildförbättrare avstängt, bakbelysning satt till 1.IMG_0204.JPG 706.12K 0 Antal nerladdningar
Mvh. Johnny!
Har du inte mera än så ska du vara glad
Sätt en fläkt bak tv så blir det 90% bättre
Alla lcd har lite i hörn
ser du inte det när du kolla tv så skit i det .
Man ska ju inte leta fel.
Redigerat av THX2, 10 December 2009 - 20:03.
Postad 11 December 2009 - 10:57
Postad 11 December 2009 - 11:32
Har du inte mera än så ska du vara glad
Sätt en fläkt bak tv så blir det 90% bättre
Alla lcd har lite i hörn
ser du inte det när du kolla tv så skit i det .
Man ska ju inte leta fel.
THX2,
Har du samma clouding på din 8050 som på denna bild eller mindre? Om det finns mindre på 8050 än 7070 är jag villig att ta en risk och köpa en 8050.
Postad 11 December 2009 - 14:07
Du finner nog mest lycka i att prata direkt med Samsung själva. Ligger du verkligen i så bör du kunna få hjälp av dem. Men det enda som kan hjälpa dig är om du får den reklamerad. Du kommer sannolikt inte kunna få felet avhjälpt då de flesta apparaterna har dessa problem.
De som säger att den är en av världens bästa TV-apparater är väl antingen tidningen M3 eller försäljare, och båda är exakt lika odugliga och opålitliga.
Undra om vissa i den här tråden jagar fel för att dem ångrat sig att dem köpt en så dyr TV och försöker få den reklamerad och pengarna tillbaka
..
Jagar fel? TV'n bokstavligt talat bitchslappar dig i ansiktet varje gång det är en mörk bild. Det vore oärligt och felaktigt mot de som läser dessa trådar för att få hjälp att inte beröra dessa problem nog mycket.
Postad 11 December 2009 - 22:10
Jag glömde dock bort hur det ska vara i service menyn under CE-dimming (tänker ha det på nämligen). Det är standard och movie som är på ON och Contrast Dimming ska vara på off?
Sen undrar jag om någon kan gå in på den första menyn under advanced som heter "FBE3" sen på den första under där "BM_Slope1" ska värdet där vara 19 eller 20 som standard? Tror jag råkade ändra här så jag ville ändra tillbaka och ändrade då till 20. Men är lite osäker och vill vara säker.
Så man inte får skit om garantin i framtiden om man nu skulle få problem.
Tack
Postad 11 December 2009 - 23:21
Jag glömde dock bort hur det ska vara i service menyn under CE-dimming (tänker ha det på nämligen). Det är standard och movie som är på ON och Contrast Dimming ska vara på off?
exakt
sen till er som har clouding problem
sluta gnäll nu
det finns en billig lösning
jag har nu haft tvn på i 6 timmar och bilden är lika bra som när man startar den.
delvis en helt fläckfri svart yta när man har släkt ner helt i rummet.
det är ju enbart då man ser cloudingen.
lösningen
2st 120mm fläktar på baksidan som blåser ut varmluften
fläktarna skarvade jag till en USB kontakt så dom går igång när tvn startas
har dock beställt en 170mm fläkt med USB anslutning för 99kr
http://www.24.se/tra...8589-c-756.aspx
då täcker den hela ventilationsytan från fotfästet och upp till mitten av skärmen
Edit: kanske ska tillägga att även jag hade minimalt med clouding förut
men bara när tvn stått på nån timme
+ att cloudingen bara syndes när man hade helt nersläckt och i vissa mörka scener.
problemet borta nu alltså
99kr och ni blir av med cloudingen och kan börja njuta av tvn igen
Redigerat av Unregistered1008, 11 December 2009 - 23:25.
Postad 12 December 2009 - 10:14
exakt
sen till er som har clouding problem
sluta gnäll nu
det finns en billig lösning
jag har nu haft tvn på i 6 timmar och bilden är lika bra som när man startar den.
delvis en helt fläckfri svart yta när man har släkt ner helt i rummet.
det är ju enbart då man ser cloudingen.
lösningen
2st 120mm fläktar på baksidan som blåser ut varmluften
fläktarna skarvade jag till en USB kontakt så dom går igång när tvn startas
har dock beställt en 170mm fläkt med USB anslutning för 99kr
då täcker den hela ventilationsytan från fotfästet och upp till mitten av skärmen
Edit: kanske ska tillägga att även jag hade minimalt med clouding förut
men bara när tvn stått på nån timme
+ att cloudingen bara syndes när man hade helt nersläckt och i vissa mörka scener.
problemet borta nu alltså
99kr och ni blir av med cloudingen och kan börja njuta av tvn igen
Eftersom jag är rätt kass när det kommer till montering och sånt där, tror ni man kan be Samsung göra det åt en? Det är ju ändå ett sätt att avhjälpa felet? Delarna kan jag ju själv stå för.. Jo, kanske bör tillägga att jag har premium-service på TV:n.
Postad 12 December 2009 - 13:49
Eftersom jag är rätt kass när det kommer till montering och sånt där, tror ni man kan be Samsung göra det åt en? Det är ju ändå ett sätt att avhjälpa felet? Delarna kan jag ju själv stå för.. Jo, kanske bör tillägga att jag har premium-service på TV:n.
Det tror jag inte dom fixar då det inte sitter där original
du får snickra ihopp det själv
det finns lite olika alternativ att köpa
antingen köper du en hel "platta" som är gjord för att kyla laptops och fäster den på baksidan ovanför fotfästet så den täcker ventilationshålen
http://www.24.se/sli...8587-c-756.aspx
http://www.24.se/kyl...8588-c-756.aspx
eller en 170mms USB fläkt (har själv beställt en sån)
alternativ om man har tvn på väggen
fläkten blåser upp luften
70mm på den så 2st är nog ett måste
http://www.kjell.com...tem=98187&path=
sen får du troligen skarva USB sladden men det sitter nog bara två sladdar i den för fläktarna (+ röd och - svart)
kom ihåg att vända fläktarna/plattan så att fläktarna suger ur varmluften och inte blåser in luft
det är värmen i tvn man vill få bort.
hur du fäster plattan eller fläktarna är upp till dig
antingen med lite snabblim eller dubbelhäftande tejp
Redigerat av Unregistered1008, 12 December 2009 - 13:54.
Postad 12 December 2009 - 14:16
Taget med Nikon D60
helt nedsläckt i rummet
Film: Gladiator 1080i (Fullskärm)
Färgerna och kontrasten på bilderna är så gott som identiska med hur det ser ut irl
Den enda skillnaden är att det är högre upplösning och tydligare bild irl
kameran fångar inte helt skärpan
lite halvgrym bild va
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered1008, 12 December 2009 - 14:21.
Postad 12 December 2009 - 22:49
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
49-50", OLED?
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?