Vad spelar du just nu?
Postad 04 September 2015 - 11:35
Postad 04 September 2015 - 11:41
Hade tänkt vänta med Mad Max efter de mediokra betygen men hittade det för 190kr och kunde inte motstå. Började lite på det igår och det kändes riktigt kul. Har bara spelat 2h men det lär bli många till!
190riksdaler? På PC då?
Postad 04 September 2015 - 12:04
190riksdaler? På PC då?
Ja, precis. På Gamesdeal och för steam.
Redigerat av Palter, 04 September 2015 - 13:31.
Postad 04 September 2015 - 13:31
kan du länka var du köpte det?
På gamesdeal, skrev fel tidigare. Länken är denna:
http://m.gamesdeal.c...r-bonus-pc.html
Postad 26 September 2015 - 11:23
Spelar Kingdoms of Amalur: Reckoning
Har väl spelat en 4-5h och är fortfarande i första zonen. Inledningen var bra och har gjort det mesta som har kommit upp av sidouppdrag. Märker nu att jag måste fokusera på huvudhistorien för annars kommer jag tröttna på detta ganska fort. Finns för mycket att göra. Har även undvikit Blacksmithing eftersom jag har läst att det gör en op. Spelet påminner utseendemässigt en blandning mellan Fable och WoW.
Postad 12 October 2015 - 09:29
Inför XCOM2 nästa år så har jag dragit igång ett en omgång med Long War modden. Riktigt bra så långt, det är ju såhär spelet skulle varit från början. Det är svårt som vanligt men nu har man ändå en känsla för när man lägger benen på ryggen och när man står kvar. Tidigt i spelet sköt jag ner ett ufo och åkte sen dit och fick alla KIA. Sen gjorde jag samma sak, såg att det höll på att bli en repris, sprang för livet men vände om precis vid extraction point och drog några turskott samtidigt som aliens missade och sen fick jag upp hoppet igen och vände om och tokstormade istället. Tappade en man bara. Mycket stolpe in/stolpe ut i det här spelet som avgör hela striden
Postad 13 October 2015 - 18:59
Ska bli kul att spela det. Är första spelet i serien som jag spelar.
Postad 13 October 2015 - 21:33
Gissa om frugan fick mig att skita i brallorna... Smög in och la handen på min axeln när jag försökte springa runt mitt i natten.
Hur fan ska jag kunna somna nu, hjärtat slår fortare än om man trycker i sig en platta redbull!
Gissa om frugan är nöjd!!!
Postad 17 October 2015 - 11:20
Postad 18 October 2015 - 13:52
Yakuza 4
Ska bli kul att spela det. Är första spelet i serien som jag spelar.
Vet inte om jag står ut mer! Kan inte gå ett kvarter utan en random encounter.
Att fixa med tjejerna för klubben är inte riktigt min grej.
Lutar åt att jag lägger ner det. Har spelat ca 4-5h och kan inte se att det kommer bli bättre? Synd för jag hade gärna sett hur historien utvecklar sig.
Postad 20 October 2015 - 00:36
World of Warships, och idag släppte de Tyska Cruisers och Ryska Destroyers... så ny content vecka...
Postad 20 October 2015 - 17:56
Tyckte precis samma sak.
Ja, det är ju som sagt väldigt synd för jag älskade verkligen det japanska i spelet och att det kändes som att man var i en liten del av Tokyo.
Nu spelar jag Nier och har spelat ett par 4-5h. Har verkligen fastnat för det melankoliska och det känns väldigt kul att komma tillbaka till spelet varje gång. Sedan vet jag inte riktigt om jag ser framemot att spela igenom det 2-3ggr för att se alla sluten...
Redigerat av Palter, 11 November 2015 - 11:30.
Postad 11 November 2015 - 11:30
Jag förstår om Nier inte är för alla eftersom tempot är långsam och spelet storydrivet. Jag har bara spelat (spelar) Nier och inte några av Drakengard-spelen så storyn förklaras rätt så dåligt i Nier men läsar man på lite så får man ut så mycket mer av spelet. Ett ställe som är bra för de som är intresserad av historien i Nier är här:
http://lparchive.org...IER/Update 123/
Redigerat av Palter, 11 November 2015 - 11:32.
Postad 11 November 2015 - 12:47
Postad 11 November 2015 - 12:57
Inte spelat Dying Light på typ 4-5 månader. Satte mig vid 20-snåret med lurarna på, dörren stängd och ljuset neddimmat.
Gissa om frugan fick mig att skita i brallorna... Smög in och la handen på min axeln när jag försökte springa runt mitt i natten.
Hur fan ska jag kunna somna nu, hjärtat slår fortare än om man trycker i sig en platta redbull!
Gissa om frugan är nöjd!!!
Ja Dying Light sket jag knäck av ett par gånger minns jag
. Flickvännen gjorde samma sak med mig också!
Postad 11 November 2015 - 13:42
Springa runt på natten är jobbigt ;P Visst kör ni på HARD? Det är en riktig utmaning att överleva en hel natt då!
Synd att det är så lång tid till The Following, det kommer ge spelet nytt liv.
Postad 11 November 2015 - 14:00
Spelade för någon dag sedan igenom en bossfight i andra varvet och bestämde mig då för att spelet är riktigt jäkla bra.
http://lparchive.org...IER/Update 123/
Va fan, och ändå ingen kommentar i min tråd om Nier 2 ^^
Postad 11 November 2015 - 20:42
Jag försökte få tag på Nier för några år sedan, men redan då var priset högre än jag ville ge.
Ja, försökte hitta det på blocket eller Tradera men tyckte det var ockerpriser. Tillslut såg jag att de tydligen har gjort en del nyprint så köpte på amazon för 350kr. Tänkte att om jag säljer det vidare senare för typ samma pris så har jag ändå fått spela det för en billig peng.
Postad 11 November 2015 - 20:45
Visste inte att spelet var så bra tills nyligen. Vet att det är platinum som kommer göra det eller stridssystemet så det kommer säkert bli riktigt bra. Har iof bara spelat vanquish ur de spel de har gjort men det har ju ett av de bästa fightingen som jag har spelat så det lär inte bli dåligt.Va fan, och ändå ingen kommentar i min tråd om Nier 2 ^^
Edit: Skriver från mobilen och forumsidan lägger tydligen inte ihop citaten då, så det är därför det blev dubbla inlägg!
Redigerat av Palter, 11 November 2015 - 20:47.
Postad 23 November 2015 - 10:06
Startade upp både Starcraft II: Legacy of the Void och Hard West i helgen. Hittills har båda spelet levererat.
Postad 23 November 2015 - 10:18
Köpte 7 Days To Die i helgen och hann spela några omgångar. Betydligt svårare än jag först trodde, var tvungen att kolla på en del Youtube-filmer för att förstå vad jag skulle göra och hur. Mitt största problem just nu är att jag inte hittar några lämpliga hus att gömma mig i innan natten kommer. Enligt en Youtube-guide skulle det vara otur att inte hitta ett hus inom några timmar. Jag måste ha väldigt mycket otur då jag kört ett par omgångar utan att hitta mer en förfallna ruckel på en våning.
Postad 29 November 2015 - 10:27
spelade 4h av Max Payne 1 och orkade inte mer. Det har ju självklart åldrats men eftersom jag redan visste storyn så fick det vara. Spelade också ett par 3-4h av heavenly sword och det var faktiskt riktigt bra men kontrollerna fick mig att slänga ut det. Orkade inte mer.
Så nu tänkte jag börja med Witcher 3. Så vi ses om ett par år ![]()
Postad 29 November 2015 - 12:36
Lirar just nu The Witcher 3.
Varvar det med GTA V online när vänner är online.
Postad 29 November 2015 - 14:28
Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 November 2015 - 14:28.
Postad 30 November 2015 - 10:21
Ger mig på Alien Isolation. Inte ens sett en alien ännu, men det är ändå otäckt. Oerhört välgjort såhär i början.
Blir alltid så avis på folk som får testa Alien för första gången
Du har ett bra jkla spel framför dig, och det blir läskigare...
Postad 30 November 2015 - 11:35
Jag forstår att många inte gillar perksystemet, och jag håller med, men världen är så bra att det är svårt att inte tycka om den
Postad 30 November 2015 - 12:14
Ja det är ju en massiv skillnad i FO4-världen gentemot världen i MGSV t.ex.. Så mycket mer att hitta i FO4, så mycket mer innehåll. Fast det gäller iofs för nästan alla open world-spel.
Postad 30 November 2015 - 14:04
Har alldeles för mycket i pipan nu, bah:
Wolfenstein
Witcher 3
Bloodborne
Portal 2
Until Dawn
Witcher 3 tar aldrig slut, Wolfenstein och Portal 2 kan jag snart vara genom. Går ju ganska snabbt att kötta framåt, Bloodborne går sekt pga svårighetsgraden men j*vlar vad bra det är. Until Dawn försöker jag spela med kvinnan men hon somnar konstant i soffan så vi kommer inte så långt.
j*vla ilandsproblem. Har även skaffat Mario Maker, lär nog vara kul.
Postad 08 December 2015 - 15:01
Portal 2 kan jag snart vara genom.
Spelat lite co-op och kommit en bit på väg. Det är ganska kul men singleplayer är bäst helt klart. Storyn gör mycket i Portal 2.
Postad 09 December 2015 - 10:54
Uncharted 4 Multiplayer betan. Hur kul som helst, synd bara att det tar slut på söndag ![]()
Postad 16 December 2015 - 07:53
Postad 16 December 2015 - 08:06
Just nu lirar jag väldigt mycket Rogue Legacy till PS4. Otrolig spelglädje ! Rekommenderar det!
Det är på rea nu på PSN store, typ 45 kr !
Postad 16 December 2015 - 10:55
Hmm är ute efter ett nytt spel. Är sugen på antigen skräckspel eller hack & slash och har två st nu att välja på. Antigen alien isolation eller Diablo 3. Frågan är bara vilket. Vilket hade ni satsat på? ☺
Alien helt klart.
Just nu lirar jag väldigt mycket Rogue Legacy till PS4. Otrolig spelglädje ! Rekommenderar det!
Det är på rea nu på PSN store, typ 45 kr !
Ja det var ett av gratisspelen på PS+ någon månad, definitivt grymt.
Postad 16 December 2015 - 11:01
De släppte nyss alpha 13 till 7 Days to Die. Kul spel men det känns mycket svårare nu än i alpha 12. Jag gillar dock förändringarna i stort men horden jag fick dag 7 sabbade i princip hela mitt försvar. Jag var heller inte medveten om att zombierna kunde klättra på stegar. Haha blev rätt förvånad när jag trodde jag satt mig i säkerhet.
Postad 16 December 2015 - 11:25
Börjat på Destiny igen, nu med alla DLC och innehåll som räcker och blir över (som det skulle ha släppts från början egentligen).
Levlat från 27-39 på 3 dagar
Grymt skoj
Postad 17 December 2015 - 00:37
Satt upp som mål nu (och egentligen för 2016) att jag ska avsluta sånt som jag tycker om men som jag av någon anledning oftast överger.
Just nu sitter jag med följande "öppna projekt" som jag gärna vill klara av och glömma av sen:
Far Cry 4
Witcher 2
Witcher 3 + expansion
Undertale
Divinity
Batman Arkham Origins
Assassin's Creed Rogue + Freedom Cry
Game of Thrones (Telltale Games)
Life is strange
Party Hard
Strider
State of Decay
Warhammer: Vermintide
Total War Attila
Tales of Zestiria
Kriminellt dåligt att låta tiden gå utan att man avslutar såna "stora" spel. Visserligen har jag läst någonstans att 90% överger spel som de påbörjat, oberoende om de gillar dem eller ej.. Hoppas jag inte minns fel, för min egen skull ![]()
Redigerat av Filip_M, 17 December 2015 - 00:40.
Postad 17 December 2015 - 01:14
Satt upp som mål nu (och egentligen för 2016)
Det tar du enkelt innan 2015 är slut.
Steams vinterrea den 22:a på tal om ingenting.
Redigerat av Zoiler, 17 December 2015 - 01:14.
Postad 17 December 2015 - 11:09
Steams vinterrea den 22:a på tal om ingenting.
Ser gärna bra pris på Sunless Sea, ett par commanders till Coh2 och ett par andra spel ![]()
Postad 17 December 2015 - 11:36
Hmm är ute efter ett nytt spel. Är sugen på antigen skräckspel eller hack & slash och har två st nu att välja på. Antigen alien isolation eller Diablo 3. Frågan är bara vilket. Vilket hade ni satsat på? ☺
Båda ska ju vara bra, jag har haft svårt att ta tag i Alien,(ligger på todo, har 6h spelade) storyn ska vara närmare 20h om jag inte minns fel. långsamt spel jämfört med D3 men ojämförbara annars :-)
Redigerat av SKIBBE, 17 December 2015 - 11:34.
Postad 17 December 2015 - 13:23
Jag har stor respekt för Herr Zoiler, men här tänker jag gå emot honom
Köp Diablo 3! Man kan knappt ha roligare.
Postad 17 December 2015 - 13:32
Jag har stor respekt för Herr Zoiler, men här tänker jag gå emot honom
Köp Diablo 3! Man kan knappt ha roligare.
Han har tyvärr redan köpt Alien =P
Men han kan köpa Diablo efteråt, jag håller med om att det är väldigt bra. Dock finns risk att man tappar bort sig i det ![]()
Jag spelade D3 i 100+ timmar och gillade kampanjen, men ändå tyckte jag det var en besvikelse eftersom det inte levde upp till mitt bästa PC-spel genom tiderna, vilket är Diablo 2. Ingen PvP var oförlåtligt och den som de lade in senare går inte att jämföra med den i D2.
Postad 17 December 2015 - 13:36
Jaha, det gick fort
Ja, Diablo kräver nog mer av spelaren.
Håller med, det är svårt att leva upp till ett av tidernas bästa spel. Men det är bland det roligaste man kan spela om man bara räknar in någorlunda moderna spel ![]()
Postad 17 December 2015 - 13:36
Postad 17 December 2015 - 13:39
Min att spela lista bara växer och jag sitter och spelar FM2015 igen. Dags att sluta köpa spel? ![]()
Postad 17 December 2015 - 13:51
Jag kommer absolut köpa Diablo också då jag gillar hack & slash väldigt mycket. Gauntlet var helkul. Likadant med god of war och dantes inferno och Prince of persia. Vet dock inte om sista klassas som hack & slash?
Prince of Persia är äventyrsspel/plattforming.
Dags att sluta köpa spel?![]()
Vinterrea snart ju, du kanske hittar några bra erbjudanden ![]()
Ja man hinner inte med längre även om man försöker, det släpps för mycket. Finns mycket jag inte spelat, AAA-spelen håller jag mig hyfsat uppdaterad på, men med alla indiespel går det inte att hänga med. Förr i tiden gick det att spela det mesta som släpptes på både konsol och bärbart, men går inte nu. Nu har jag knappt hört talas om vissa spel längre. Her Story som fick en del priser på spelgalan hade jag knappt hört talas om t.ex.
Sen är det nog också att spelen var kortare förr. Och folk klagade på det, och nu är spelen längre, mycket längre. Folk som lägger 160 timmar på Fallout missar ju 10 andra hyfsat långa spel på den tiden.
Och nästa år ser ju roligt ut. Inte ens om man spelade 24 timmar om dygnet så hade man kunnat lira allt som är värt att lira. Plus se på alla filmer och TV-serier. Jäkla skitliv vi lever.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
61 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?