TViX N1
1086 svar till detta ämne
Postad 09 oktober 2011 - 22:54
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Snabb fråga, skaffade en N1 och är väldigt nöjd särskilt efter att ha haft en PH A100 ett bra tag.
Men en sak stör mig, fjärrkontrollen eller mottagningen.
Den funkar men det är sjukt kort räckvidd och halvbuggig, typ om man tryker ner och sen upp så blir det oftast två ner istället 
Är detta något välkänt och är det fjärren eller mottagaren som verkar kass?
Ex. om det är fjärren så kan man ju köpa en multifjärr eller dyl.
Postad 09 oktober 2011 - 23:26
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Fjärren är kass...så är det tyvärr. Har för mig att folk fått bättre spridning genom att använda IR-extenders. Dock jag vet inte om det funkar bättre med universalfjärr, det beror ju på ifall det är fjärren som har för smal stråle eller mottagaren i själva TViX:en som har för smal mottagningsvinkel.
Postad 10 oktober 2011 - 11:29
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Ok, ska testa med min H/K fjärr och se om det blir bättre eller inte.
Postad 10 oktober 2011 - 11:58
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Har nu testat och det verkar vara en combo, med H/K fjärren så är räckvidden (i avstånd alltså) betydligt bättre men vinkeln i sidled blir ungefär lika kass.
I det senare antar jag att det är mottagaren som har ett väldigt snävt område.
Men det blev iaf betydligt bättre med H/K fjärren jämnfört med den som följer med.
Postad 10 oktober 2011 - 12:09
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag tror också att det är mottagaren som har för snäv vinkel. Därför fungerar det med IR-extenders som man kan sätta sändardelen direkt mot TViXens mottagare. Lite risigt att man ska behöva ha en IR-extender när man befinner sig i samma rum som det man vill styra dock!
Postad 10 oktober 2011 - 12:16
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Jupp.
Men det som är största felet för min del är att avståndet blir för långt.
Så det blir hit/miss om tvixen uppfattar att jag tryckt även om vinkeln är rakt på.
Så jag ska nog skaffa någon billig multifjär.
Postad 10 oktober 2011 - 12:18
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Frågan är om det inte är billigare att skaffa en IR-extender. I så fall så kommer ju problemen var helt ur världen!
Postad 10 oktober 2011 - 15:10
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlägg
Det är ungefär samma pris av de jag hittade lite snabbt så det blir väl bättre med en extender.
Postad 11 oktober 2011 - 15:03
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Jag skulle tro det. Om jag använde min TViX oftare (den används i princip bara i sovrummet när någon av oss är sjuk och vill kolla på film) så skulle jag skaffat extender.
Postad 18 oktober 2011 - 13:55
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Ny firmware ute version 2.1.0
Någon som sett en blucore-patch till denna? (behövs för att få DTS-HD att funka)
Postad 20 oktober 2011 - 09:30
Unregistered52d00d79
-
Unregistered52d00d79
-
Användare
-
-
142 inlägg
Hej, Har nu släppt TViXiE version 1.3.3 med massvis med nyheter. Finns att ladda ned på http://www.tvixie.com Mvh Mathias
Postad 08 november 2011 - 08:03
boldic
-
boldic
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Någon som sett en blucore-patch till denna? (behövs för att få DTS-HD att funka)
Jag undrar också detta, någon som vet något?
Postad 08 november 2011 - 12:59
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag undrar också detta, någon som vet något?
Verkar dåligt med det tyvärr, jag har verkligen letat. Den senaste firmware jag har med fungerande Bluecore-patch är 2.0.7, efterföljande har inte fungerat med samma patch och det verkar inte finnas någon ny. Det här är egentligen ganska dåligt. Canman som är svenske distributören gjorde reklam för N1 när den kom med dåvarande nya fw 2.0.5 samt tillhörande Bluecore för att få DTS-HD. Jag insåg först senare att Bluecore inte var officiell från Tvix sida och nu verkar tillverkningen av dem ha avstannat.
Postad 08 november 2011 - 19:58
Unregistered1baf3a25
-
Unregistered1baf3a25
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon mer än mig som får laggande bild av senaste firmware 2.1.0? Efter några timmars felsök har jag fått fram att:
Router kryptering med wpa2+aes (dlink 615, dd-wrt, fungerat utmärkt tidigare) orsakar lagg. Okrypterat är det laggfritt. Nedgraderat till firmware 2.0.8 och nu fungerar det utmärkt igen med wpa2+aes kryptering.
Hållt på i några timmar nu och hittar ingen annan förklaring. Någon annan som känner igen sig?
Edit: Kom på att jag inte uteslutit valet av output till 100%, innan nedgradering av firmware spelade det ingen roll hur jag bytte där, men måste prova på 2.0.8 innan jag kan vara säker.
Uteslutit: Bandbreddsbelastning, stängda portar, tv-inställningar, andra routerinställningar.
Edit 2: Output uteslutet. Troligen alltså routerkryptering tillsammans med senaste firmware.
Redigerat av Unregistered1baf3a25, 08 november 2011 - 20:08.
Postad 08 november 2011 - 21:24
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Verkar dåligt med det tyvärr, jag har verkligen letat. Den senaste firmware jag har med fungerande Bluecore-patch är 2.0.7, efterföljande har inte fungerat med samma patch och det verkar inte finnas någon ny.
Det här är egentligen ganska dåligt. Canman som är svenske distributören gjorde reklam för N1 när den kom med dåvarande nya fw 2.0.5 samt tillhörande Bluecore för att få DTS-HD. Jag insåg först senare att Bluecore inte var officiell från Tvix sida och nu verkar tillverkningen av dem ha avstannat.
http://www.filestube.com/24A8gmDGfKkzCGSuimA1QX/bluecore-audio-hd-0907.html
Postad 09 november 2011 - 09:38
boldic
-
boldic
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Postad 09 november 2011 - 12:01
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Den är till SLIM S1 seanste FW ,tror den fungerar på N1:an också ;-)
Postad 10 november 2011 - 20:47
jimper
-
jimper
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Någon som har erfarenhet av att dela ut en mapp från Mac (OS X) och streama innehållet i den till Tvix. Fungerar det lika smidigt som PC?
Postad 18 november 2011 - 12:08
Unregistered0919d7e6
-
Unregistered0919d7e6
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
http://www.filestube...io-hd-0907.html
Jag har testat med den men får den inte att fungera, någon som fått DTS-HD att fungera med senaste fw??
Postad 01 december 2011 - 13:15
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Inga ytterligare FW. M.a.o. TVIX anser nu att denna produkt är död ? http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28003
Postad 01 december 2011 - 14:54
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Inga ytterligare FW. M.a.o. TVIX anser nu att denna produkt är död ? http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28003
De uppdateringar som kommit har väl bara varit lite youtube- och web remote-fixar och det är ju knappast kritiskt. Så det är väl ingen ko på isen direkt. Jag kör fortfarande på 2.0.7 (pga att jag inte hittat någon Bluecore-patch för nyare fw) - och det är väl inte så mycket jag saknar egentligen.
Postad 02 december 2011 - 15:30
pettran
-
pettran
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Måste man döpa nätverksdisken i tvix till något specielt??
Tror man måste döpa nätverksdisken (sharet) till tvixhd1, hd2 hd3 etc. Testa Min struktur är D:\tvixhd1\movie\filmkatalog\filer....
Postad 02 december 2011 - 16:00
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Nu var det ett tag sedan jag kollade men jag har för mig att min nätverksdisk heter "familylibrary" vilket är default i en Netgear Stora NAS. Som tur är fungerar det eftersom det inte går att ändra namnet på Storas rootmappar.
Postad 18 december 2011 - 17:43
swante
-
swante
-
Rookie
-
5 inlägg
Nån som kör 3D mkv i Tvixen och får det att funka ? Allting går rätt bra för mig, men kan inte få textningen att funka..
Den ser ut som den blir utsmetad över hela skärmen och mer därtill...
Nån som vet om/vad man kan göra för att fixa detta ?
Detta sker även på filmer som INTE har en .srt-fil utan där texterna är inbakade i själva mkv'n..
Postad 22 december 2011 - 18:20
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Sailfast: kan inte du länka till patchen som garanterat funkar till 2.07? Samt hur den ska installeras för att fungera? Tack på förhand...
Postad 29 december 2011 - 11:06
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har provat 2 olika rippar av Avatar. en på 10gb och en på 15gb. Båda hackar. Dessa 2 filer fick jag av en vän, då jag ville testa om det fungerade hackfritt. Jag kör trådat från datorn. De är 1080p.
Är det så illa att det inte kommer att få dessa att fungera hack-fritt? det funkar strålande mestadels, men ibland hackar det till och förblir så en stund.
UPDATE: kopplade in en extern hårddisk och hackandet upphörde! Då är det alltså inte spelaren i sig som är problemet, men nya frågor kommer upp...
1. går det att via datorn kopiera filer direkt till usb-hårddisken som är kopplad till tvixen, eller måste jag koppla loss den i vardagsrummet och komma in med den till datorn?
2. vad kan det vara som saktar ner hastigheten från dator, och kan man åtgärda detta? har ett modem/router från comhem som heter cg3100
TACK!
Redigerat av MerCh, 29 december 2011 - 14:52.
Postad 30 december 2011 - 17:20
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Får man ut 5.1 HD ljud igenom HDMI på denna maskin eller får jag koppla dem separat?
Kör mest .x264 material.
Postad 31 december 2011 - 07:24
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Får man ut 5.1 HD ljud igenom HDMI på denna maskin eller får jag koppla dem separat?
Kör mest .x264 material.
Det krävs en speciell "patch" installerad för att få HD-ljudet å funka. Står en del om detta i tråden. Gamla hederliga DTS 5.1 funkar fint utan patch, via HDMI.
Redigerat av Korvis, 31 december 2011 - 07:27.
Postad 31 december 2011 - 14:19
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Frågade i något inlägg här tidigare varför det hackar... jag har gett upp det då jag är så vansinnigt less på att felsöka vad det beror på. Det funkade med en extern hårddisk, så då har jag det ist. punkt.
MEN, jag undrar även detta. Jag har en 720-TV samt en 1080-projektor. Finns det någon inställning så att boxen själv känner av vilken inställningen den ska ha? för när jag tar 1080 i inställningen på boxen om jag vill se på projektorn så får jag ju ingen bild på TV sen. jag byter mellan tv och projektorn med en hdmi-switch.
Postad 31 december 2011 - 14:28
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Frågade i något inlägg här tidigare varför det hackar... jag har gett upp det då jag är så vansinnigt less på att felsöka vad det beror på. Det funkade med en extern hårddisk, så då har jag det ist. punkt.
MEN, jag undrar även detta. Jag har en 720-TV samt en 1080-projektor. Finns det någon inställning så att boxen själv känner av vilken inställningen den ska ha? för när jag tar 1080 i inställningen på boxen om jag vill se på projektorn så får jag ju ingen bild på TV sen. jag byter mellan tv och projektorn med en hdmi-switch.
Du kör förmodligen GB nätverk, därför hackar den. se tidigare inlägg på forumet. Tror inte inställningen du söker finns, men om jag inte minns fel så fixar den ju detta när man startar upp den. Har du prövat vad som händer vid omstart (via fjärr och även bryta strömmen om första inte fungerar.)
Postad 01 januari 2012 - 12:45
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
tack för tipsen!! någon som vet hur man ändrar från gigabit-nätverk, om det ens går med com hems cg3100.
Postad 02 januari 2012 - 15:19
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Har provat 2 olika rippar av Avatar. en på 10gb och en på 15gb. Båda hackar. Dessa 2 filer fick jag av en vän, då jag ville testa om det fungerade hackfritt. Jag kör trådat från datorn. De är 1080p.
Är det så illa att det inte kommer att få dessa att fungera hack-fritt? det funkar strålande mestadels, men ibland hackar det till och förblir så en stund.
UPDATE: kopplade in en extern hårddisk och hackandet upphörde! Då är det alltså inte spelaren i sig som är problemet, men nya frågor kommer upp... 1. går det att via datorn kopiera filer direkt till usb-hårddisken som är kopplad till tvixen, eller måste jag koppla loss den i vardagsrummet och komma in med den till datorn? 2. vad kan det vara som saktar ner hastigheten från dator, och kan man åtgärda detta? har ett modem/router från comhem som heter cg3100 TACK!
Jo, det ska gå. Jag kör BR-isos på 40GB utan problem. Jag hade också lite problem med hackande bild i början då jag körde med min gigabit-router. Bytte till min gamla 100mbit och då funkade det perfekt. Tyvärr kom jag inte fram till någon lösning utan gigabit-routern funkade bara plötsligt när jag bytte NAS (från en win7-dator till en annan).
Redigerat av Sailfast, 02 januari 2012 - 15:19.
Postad 02 januari 2012 - 15:47
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Sailfast: kan inte du länka till patchen som garanterat funkar till 2.07? Samt hur den ska installeras för att fungera? Tack på förhand...
Denna funkar för mig: http://hd6600.over-b...7-comments.htmlÖppna zip-filen (tror det ligger en fw-fil i). Lägg på usb-minne och anslut till N1:an. Sedan är det bara att navigera fram till filen via N1:ans gränssnitt och installera.
Postad 02 januari 2012 - 22:31
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jo, det ska gå. Jag kör BR-isos på 40GB utan problem. Jag hade också lite problem med hackande bild i början då jag körde med min gigabit-router. Bytte till min gamla 100mbit och då funkade det perfekt. Tyvärr kom jag inte fram till någon lösning utan gigabit-routern funkade bara plötsligt när jag bytte NAS (från en win7-dator till en annan).
Tack för infon, uppskattas!
Postad 03 januari 2012 - 23:44
samuel99
-
samuel99
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nu behöver jag hjäääälp
Har haft min HD N1 i strax över ett år och tills dags dato varit jättenöjd. Hittills har jag bara kört hdmi direkt till tvn och använt TVns högtalare.
Nu idag så köpte jag dock ett logitech z-906 surroundsystem som fixar DTS. Så jag kör bild via HDMI till TVn och toslink från N1 till logitechsystemet.
Men så fort jag går över toslinken och kör DTS så hamnar ljudet typ 0,3 sek framför bilden. Vilket får mig att tro att N1an är seg på att dekoda bilden...
Någon som har några idéer på hur jag skulle kunna lösa detta? Är verkligen tråkigt och det känns som 2200:- för logitechsystemet var i sjön just nu
Mvh Samuel
Postad 04 januari 2012 - 00:06
Flintstone
-
Flintstone
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Samuel,
Har inte Logitecsystemet någon funktion för att synka bild och ljud? Nu tror jag att 0,3 sekunder är väl långt för en sådan funktion. Kan du inte köra både ljud och bild via HDMI istället? Alltså koppla N1an via Logitecen...eller har den inte bildväxlare?
Postad 04 januari 2012 - 08:24
samuel99
-
samuel99
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Samuel,
Har inte Logitecsystemet någon funktion för att synka bild och ljud? Nu tror jag att 0,3 sekunder är väl långt för en sådan funktion. Kan du inte köra både ljud och bild via HDMI istället? Alltså koppla N1an via Logitecen...eller har den inte bildväxlare?
Hej! Nej tyvärr tror jag inte logitechgrejerna har någon sådan funktionalitet. De enda ingångarna som finns på den är digital coax, 2xtoslink, 3x3,5mm samt vanlig left/right-coax. Se http://www.gamereact...z906_250046.jpgSå ingen HDMI tyvärr. Och när jag tar ljudet med hdmi till tvn och sedan vidare med digital coax så får jag ingen 5.1 utan bara stereo  Jag får för mig att om jag skulle hitta något sätt att köra ljudet in i TVn och sedan vidare därifrån till logitech-grejerna så skulle det funka. Men hur?! Mvh
Postad 04 januari 2012 - 13:00
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Denna funkar för mig: http://hd6600.over-b...7-comments.html
Öppna zip-filen (tror det ligger en fw-fil i). Lägg på usb-minne och anslut till N1:an. Sedan är det bara att navigera fram till filen via N1:ans gränssnitt och installera.
Tack för länken! Får dock lite problem när jag ska försöka installera fw-filen efter uppackning och anslutning till N1 via USB-sticka. När jag klickar på filen så kommer det upp: "Caution! Change the fwp-name" och så står det att versionen är Test only. (filen är ju döpt till bluecore.audio_hd.fwp) Fick du samma problem när du installerade? Och vad döpte du i så fall om filen till???Om jag struntar i varningen och klickar OK så blinkar det till lite och sen händer inte ett skit. Det bör väl komma upp nån sorts indikation på att patchen installeras? Precis som med vanlig f.w? Hur som helst så får jag just nu inga indikationer på att det skulle fungera med DTS-HD. Alla tips emottages tacksamt!
Postad 04 januari 2012 - 14:34
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Tack för länken! Får dock lite problem när jag ska försöka installera fw-filen efter uppackning och anslutning till N1 via USB-sticka. När jag klickar på filen så kommer det upp: "Caution! Change the fwp-name" och så står det att versionen är Test only. (filen är ju döpt till bluecore.audio_hd.fwp)
Fick du samma problem när du installerade? Och vad döpte du i så fall om filen till???
Om jag struntar i varningen och klickar OK så blinkar det till lite och sen händer inte ett skit. Det bör väl komma upp nån sorts indikation på att patchen installeras? Precis som med vanlig f.w? Hur som helst så får jag just nu inga indikationer på att det skulle fungera med DTS-HD.
Alla tips emottages tacksamt!
Jag fick samma varning och klickade bara ok utan att döpa om. Kommer inte ihåg om det kom någon indikation eller inte (vill inte testa igen för då sopas inställningarna) men DTS-HD funkade bra efteråt iaf, lyste upp så fint i stärkaren  Har du lagt på 2.0.7 fw innan? Har du verifierat att det material du spelar upp innehåller ett DTS-HD-spår samt att din övriga utrustning klarar detta?
Postad 04 januari 2012 - 22:43
samuel99
-
samuel99
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Samuel,
Måste bara berätta att det löste sig när jag vred av alla bildförbättringsgrejer på TVn. Jag skäms lite för att jag inte testat det förut, men som alltid så letar man oftast efter komplicerade lösningar först... Nu är det fest!
Postad 05 januari 2012 - 15:57
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Jag fick samma varning och klickade bara ok utan att döpa om. Kommer inte ihåg om det kom någon indikation eller inte (vill inte testa igen för då sopas inställningarna) men DTS-HD funkade bra efteråt iaf, lyste upp så fint i stärkaren 
Har du lagt på 2.0.7 fw innan? Har du verifierat att det material du spelar upp innehåller ett DTS-HD-spår samt att din övriga utrustning klarar detta?
Får korrigera mitt svar: Det visade sig att materialet jag körde INTE hade HD-ljud när det kom till kritan. För nu har jag kört annat material och då står det mycket riktigt på förstärkaren att det är DTS HD-ljud. MEN, och detta är ett stort men, förstärkaren tappar ljudsignalen stup i ett och dom tysta partierna är betydligt längre än dom med ljud. Suck! (bilden e dock ok). Nu e då frågan: När jag först gången försökte köra in patchen så upptäckte jag att jag hade Beta-versionen av 2.07. Körde då in riktiga 2.0.7 och försökte därefter installera patchen igen (som jag ju inte trodde blev installerad då det bara blinkade till, men tydligen blev den det). Kan det va så enkelt att det blivit knas vid installationen bara? Och kan jag då köra en fabriksåterställning för att därefter köra in f.w 2.0.7 och patchen på nytt??? Eller kan det helt enkelt va en inställning i N1:an som jag missat? Vad e mest troligt?  Edit: ska kanske tillägga att jag spelar upp materialet via 2 externa Lacie hårddiskar.
Redigerat av Korvis, 05 januari 2012 - 16:02.
Postad 06 januari 2012 - 18:48
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Ett helt annat problem: Har suttit med en mkv-konsert som ej var kapitel-indelad och därför bokmärkt varje låt. Har dock lyckats få dit ett par bokmärken på fel ställen och är nu inte f-n till å få bort dom! Någon som vet hur man gör? Har googlat problemet men hittar bara hur man lägger till bokmärken, inte hur man får bort dom. Som sagt, är det någon som vet hur man tar bort enskilda bokmärken?
Postad 09 januari 2012 - 09:16
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Får korrigera mitt svar: Det visade sig att materialet jag körde INTE hade HD-ljud när det kom till kritan. För nu har jag kört annat material och då står det mycket riktigt på förstärkaren att det är DTS HD-ljud.
MEN, och detta är ett stort men, förstärkaren tappar ljudsignalen stup i ett och dom tysta partierna är betydligt längre än dom med ljud. Suck! (bilden e dock ok).
Nu e då frågan: När jag först gången försökte köra in patchen så upptäckte jag att jag hade Beta-versionen av 2.07. Körde då in riktiga 2.0.7 och försökte därefter installera patchen igen (som jag ju inte trodde blev installerad då det bara blinkade till, men tydligen blev den det).
Kan det va så enkelt att det blivit knas vid installationen bara? Och kan jag då köra en fabriksåterställning för att därefter köra in f.w 2.0.7 och patchen på nytt???
Eller kan det helt enkelt va en inställning i N1:an som jag missat? Vad e mest troligt? 
Edit: ska kanske tillägga att jag spelar upp materialet via 2 externa Lacie hårddiskar.
DTS-HD kan strula lite på vissa filer, det verkar vara lite instabilt. Det är möjligt att det är filen det är fel på. Men om du orkar installera om fw så kan du alltid testa.
Postad 12 januari 2012 - 14:29
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hänger sig boxen för er titt som tätt då ni stänger av den?
Jag fick en N1 i julklapp och har nyligen installerat senaste firmware via boxen. Ett flertal gånger vill den inte stänga av sig, utan förblir med ett fast blått sken (på boxen) och helt svart skärm. extern hårddisk förblir på.
Sjukt störande då det enda att göra är att dra ut sladden på baksidan.
Samma för er?
Postad 14 januari 2012 - 15:16
Korvis
-
Korvis
-
Forumräv
-
-
839 inlägg
Hänger sig boxen för er titt som tätt då ni stänger av den? Jag fick en N1 i julklapp och har nyligen installerat senaste firmware via boxen. Ett flertal gånger vill den inte stänga av sig, utan förblir med ett fast blått sken (på boxen) och helt svart skärm. extern hårddisk förblir på.
Samma för er?
Visst har det förekommit att även min N1:a "hängt sig" nån gång ibland. Jag har då också varit tvungen att dra ut sladden. Nu händer detta bara nån enstaka gång mellan varven så jag stör mig inte överdrivet mycket (är annars rätt kräsen). Jag kör med f.w 2.0.7 Ett helt annat problem:
Har suttit med en mkv-konsert som ej var kapitel-indelad och därför bokmärkt varje låt. Har dock lyckats få dit ett par bokmärken på fel ställen och är nu inte f-n till å få bort dom! Någon som vet hur man gör?
Har googlat problemet men hittar bara hur man lägger till bokmärken, inte hur man får bort dom. Som sagt, är det någon som vet hur man tar bort enskilda bokmärken?
Ingen som har koll på detta?
Postad 16 januari 2012 - 08:53
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Hänger sig boxen för er titt som tätt då ni stänger av den? Jag fick en N1 i julklapp och har nyligen installerat senaste firmware via boxen. Ett flertal gånger vill den inte stänga av sig, utan förblir med ett fast blått sken (på boxen) och helt svart skärm. extern hårddisk förblir på.
Samma för er?
Jag har varit med om det ett par gånger när annan inkopplad utrustning strulat. Testa att stänga av N1:an först innan du byter kanal på TV:n eller stänger av TV:n. Samma sak för ev. HDMI-växlar osv.
Postad 01 februari 2012 - 19:43
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Har en fråga. Kan man ha fler än 1 mapp med covers i? Har idag en mapp döpt till Movie(s) med fungerande cover funktion men kan man ha fler och vad döper man dem till?
Postad 04 februari 2012 - 07:51
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Har en fråga. Kan man ha fler än 1 mapp med covers i? Har idag en mapp döpt till Movie(s) med fungerande cover funktion men kan man ha fler och vad döper man dem till?
Du kan ha i princip hur många undermappar du vill i foldern movie. Tex movie/dvd movie/blueray movie/mkv movie/action movie/fantasy etc etc.
Postad 14 februari 2012 - 12:16
MerCh
-
MerCh
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
har frågat om detta förut, men vill bara få det bekräftat om någon vet...
Jag har en 720-TV och en 1080p-projektor. Jag kan byta bildkälla via en hdmi-switch. Frågan är om det finns en inställning som automatiskt känner av vilken källa det är? För när jag sett på 1080 och byter till 720 så förblir bilden svart då jag startar upp och jag får trycka på "tv out" på fjärrkontrollen några gånger för att få bild på tvn.
Vore mkt tråkigt om detta måste göras varje gång.
Mvh
Hans
Postad 14 februari 2012 - 12:25
Thomas_L
-
Thomas_L
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hejsan alla TVIX-ägare!Sorgliga nyheter DviCo verkar läggas ner: http://www.mpcclub.c...ead.php?t=28345Dags att ladda ner allt material för sin Tvix
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
2st Slutsteg till köket
Anton
2025-04-27 22:56:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|