Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - BenQ PE7800 *

1230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 april 2005 - 21:56

Unregistered47481920
  • Unregistered47481920
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Suede Postat Idag, 09:10
  Hej!

Har kört min 7800 i cirkus 200 timmar och har noterat att fläktljudet varierar under körning. Efter cirka 45 minuter går fläktljudet upp och håller på så i kanske 5 min för att sedan återgå till det normala. Sen efter kanske en kvart går det upp igen o s v.

Nån som känner igen detta fenomen?

Erik

Ja, det er normalt. Det sitter en temp. føler i projen, og ved en viss temp så øker fläkten varvtal. For så å gå ned igjen när tempen er blitt lavere. Ha det kalt rundt projen.

Postad 05 april 2005 - 00:54

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Hm. Min har bara gasat upp när jag ska stänga av den. Då har vi ändå rätt varmt i huset och ar kört een del duktiga pass.
Den sitter runt 20cm från vägg och 50-60 cm från tak.

Postad 05 april 2005 - 07:15

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Du har inte bara väldigt varmt i rummet då? Min går upp i läge 2 när det blir för varmt. Är det bara svalare så håller den sig där den ska. Gör inte era andras det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är möjligt att det kanske är lite varmt i rummet. Solen ligger på mot rummet i stort sett hela eftermiddagen så det kanske kan vara så. Nåt tips om hur man kan få det svalare? Öppna balkongdörren för att få in sval luft funkar ju kanske nu men när det blir varmare lär det inte göra någon större skillnad...

Postad 05 april 2005 - 10:32

Daniel.N
  • Daniel.N
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Fråga: upplever någon att 7800'an mattas av med tiden? Senaste rullarna jag sett har den känts lite matt så jag har petat upp DLP brightness ett steg (-2 -> -1) och blev glad igen :). Har dock inte verifierat settings med DVE motsv sen denna snabbfix. Tror min gått 6-700h nånting nu sen i november.

Postad 05 april 2005 - 22:09

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
är det någon som har byggt en hushbox till sin 7800?

den har ju några fläktutgångar att beakta.

Postad 05 april 2005 - 23:24

Unregistered628988a8
  • Unregistered628988a8
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nu har jag precis passerat 1000timmar och härom kvällen satt jag och tittade på film när projjen helt plötsligt började låta som en cirkelsåg!!. Den höll på i ca 10 sekunder sen tystnade den igen, jag trodde först att färghjulet hade skurit ihop totalt men det är nog en dålig fläkt för det var inga problem med bilden.
Jag har haft igång den ett par timmar till sen dess men har inte hört något onormalt?. Någon som har haft samma??
Jag funderar på att lämna in den på garantin men frågan är om dom hittar något eftersom det bara har hänt en gång.

Postad 07 april 2005 - 16:25

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Fråga: upplever någon att 7800'an mattas av med tiden? Senaste rullarna jag sett har den känts lite matt så jag har petat upp DLP brightness ett steg (-2 -> -1) och blev glad igen :blink:. Har dock inte verifierat settings med DVE motsv sen denna snabbfix. Tror min gått 6-700h nånting nu sen i november.

<{POST_SNAPBACK}>

Lampan ska ha kvar ca90% ljusstyrka efter 2000tim :P

Postad 07 april 2005 - 16:30

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Hej!

Har kört min 7800 i cirkus 200 timmar och har noterat att fläktljudet varierar under körning. Efter cirka 45 minuter går fläktljudet upp och håller på så i kanske 5 min för att sedan återgå till det normala. Sen efter kanske en kvart går det upp igen o s v.

Nån som känner igen detta fenomen?

Erik

<{POST_SNAPBACK}>

Du behöver inte va orolig :blink: Det är värmen i rummet som är för varmt en polare har samma problem med sin 7800

Postad 12 april 2005 - 23:07

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
blev grymt sugen på denna projje...

ni som har den, ser ni nå regnbågs effekter?

hur är den att köra via XBOX? är de bra upplösning eller blir bilden pixlig??

Postad 13 april 2005 - 07:57

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag kör min till X-Box och du lär inte se några pixlar och inga regnbågar heller, för det priset som denna projje kostar är den oslagbar iaf enl mig.

Postad 13 april 2005 - 08:19

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

du lär inte se några pixlar och inga regnbågar heller, för det priset som denna projje kostar är den oslagbar iaf enl mig.

Kan bara hålla med, inga bågar och inte någon annan som har sett på den hos mig heller, inte ens en tendens ;)

Köpte min för några veckor sedan hos hembioconsult när dem sålde ut sina ex.
För den summan är jag grymt nöjd ;)

MVH/Lennart

Postad 13 april 2005 - 12:00

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

du lär inte se några pixlar och inga regnbågar heller, för det priset som denna projje kostar är den oslagbar iaf enl mig.

Kan bara hålla med, inga bågar och inte någon annan som har sett på den hos mig heller, inte ens en tendens ;)

Köpte min för några veckor sedan hos hembioconsult när dem sålde ut sina ex.
För den summan är jag grymt nöjd :D

MVH/Lennart

<{POST_SNAPBACK}>

är det när ni spelar spel eller ser på DVD..? eller både och? ;)

fick ett tips om att köpa en Infocus 4805 om ja ska köra DLP projje men god damn, är det inte bättra och spara ihop ett par tusingar och köpa denna BenQ PE7800 istället? :P

Hur är ljudnivån på denna föresten..?

Postad 13 april 2005 - 12:21

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Den är faktiskt precis hur bra som helst. Det går inte att jämföra med en 4805. Faktum är att har jag inte kikat på några dagar får jag faktiskt haksläpp varje gång jag kikar. All uppgraderingslust är försvunnen. Har man en högkvalitativ DVD i är det rysligt bra. Sist kikade jag på Drakarnas rike efter några dagars paus....ujujuj. Fina grejer!

Visst finns det bättre projar, men....nej tack. Speciellt med tanke på prislappen.

Ljudnivån: Jodå, den hörs. Men det är inget man tänker på. Men är man ultrakänslig för ljud och ser det som en potentiell "störa skiten ur sig"-faktor kanske man bör titta på en Z3 eller Optoma. De är i princip ljudlösa.

Postad 13 april 2005 - 12:32

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Den är faktiskt precis hur bra som helst. Det går inte att jämföra med en 4805. Faktum är att har jag inte kikat på några dagar får jag faktiskt haksläpp varje gång jag kikar. All uppgraderingslust är försvunnen. Har man en högkvalitativ DVD i är det rysligt bra. Sist kikade jag på Drakarnas rike efter några dagars paus....ujujuj. Fina grejer!

Visst finns det bättre projar, men....nej tack. Speciellt med tanke på prislappen.

Ljudnivån: Jodå, den hörs. Men det är inget man tänker på. Men är man ultrakänslig för ljud och ser det som en potentiell "störa skiten ur sig"-faktor kanske man bör titta på en Z3 eller Optoma. De är i princip ljudlösa.

<{POST_SNAPBACK}>

hm.. det är det jag är rädd för, att ja ska se projjen som en "störa skiten ur sig" grej..
Ingen som bor i närheten av Skellefteå som kan spela denna för mig?

Hur står sig denna projje i förhållande med Z3an? Är det mycket stor kontrast skillnad som alla påpekar?

Postad 13 april 2005 - 12:59

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

är det när ni spelar spel eller ser på DVD..? eller både och?

Har tyvärr inte spelat något på min än, ser förresten mest på film.

Kan bara hålla med :P

Priset till en bra LCD är förstort för att vara prisvärt(Sony HS 50) :blink:

Ljudnivån: den hörs lite i början när man sätter i gång den, men den sjunker ju längre den går. Hörs bara när filmen är tyst med ett behagligt ljud, inte vasst och otrevligt som min gamla, gamla proj panna 100

MVH/Lennart

Postad 13 april 2005 - 13:02

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

hm.. det är det jag är rädd för, att ja ska se projjen som en "störa skiten ur sig" grej..

Hur står sig denna projje i förhållande med Z3an? Är det mycket stor kontrast skillnad som alla påpekar?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jag svara på har haft Z3. Den största skillnad är att svärtan visar blåton på z3 det hatar jag som fan. Det slipper du på BenQ 7800. :P

Postad 13 april 2005 - 13:44

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan jag svara på har haft Z3. Den största skillnad är att svärtan visar blåton på z3 det hatar jag som fan. Det slipper du på BenQ 7800. :P

<{POST_SNAPBACK}>

hur upplever du ljudnivå skillnaden då?
jag är mest rädd att bilden ska bli pixlig p.g.a den "låga" uppslönigen.. :/ räcker 7800:ans upplösning?

Postad 13 april 2005 - 15:01

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Z3:an är mera pixlig än 7800 för att på DLP sitter pixlarna tätare än på en Lcd projje. ljudnivå klart högre men jag upplever inte det som ett problem :P Sen så kommer en DLP att klara ett eller flera lampbyten å det gör inte Lcd pga att panelerna blir skadade me tiden :blink:

Postad 13 april 2005 - 15:19

Unregistered47481920
  • Unregistered47481920
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Kjøp DLP, hvis du inte vil fylla duken med en massa tomrum :blink: (avstånd mellan pixlarna på LCD). BENQ PE 7800 er mycket bra og den besta for priset. PE7700 er den nya modellen og enda bättre :P . Med Pe7800 er picxlighet inget problem.

Redigerat av kompo, 13 april 2005 - 15:21.

Postad 13 april 2005 - 22:24

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Får väl instämma i köran ovan. Klart du ska ha en Benq7800 :P Och den är LÄTT värd ett par tusen upp från IF4805. Och den är GRYMT mycket trevligare än tex Z3. Såpass mycket bättre så även om man är orolig för ljudnivån så är det fortfarande värt en chansning och om man nu stör sig, lägga tid och möta på att bygga en hush-box. Så mycket bättre bild är det helt enkelt :blink:

Postad 13 april 2005 - 22:54

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Z3:an är mera pixlig än 7800 för att på DLP sitter pixlarna tätare än på en Lcd projje. ljudnivå klart högre men jag upplever inte det som ett problem :P Sen så kommer en DLP att klara ett eller flera lampbyten å det gör inte Lcd pga att panelerna blir skadade me tiden :o

<{POST_SNAPBACK}>

heh... gud va ni försöker övertala mig. :blink:
men ja tror er... men farligt att läsa dessa kommentarer ni ger, blir ju sugen på projjen nu på direkten!!

Får se hur ja ska göra med duk... om ja ska nöja med med IKEAS populära tupplur.. blir nåååågot tajt budget om ja köper denna projektor så.. nåra tips på duk till denna projje?

Sedan en fråga.. hur stor bild kan man få av denna projektor med ett avstånd på 4m mellan duk-projektor?

och ja under även lite om ingångarna på denna projektor:
Postad bild

Till höger om DVI porten sitter det nå kontakter som är märka: G/Y, B/Pb, R/Pr, H, V
Vad är detta?

Postad 14 april 2005 - 06:35

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jag kör faktiskt min 7800 mot en vitmålad vägg och tycker att det blir väldigt bra bild. Så jag tycker inte att det är jättenödvändigt att köra mot en duk. Fast naturligtvis blir inte bilden sämre av att köra mot duk.... :P

Postad 14 april 2005 - 07:09

Nlights
  • Nlights
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Till höger om DVI porten sitter det nå kontakter som är märka: G/Y, B/Pb, R/Pr, H, V
Vad är detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Komponentingångar!

Ger bättre bild än Composite(Video ingången på bilden) och SVIDEO,Kräver dock att källan kan skicka Komponent.
DVI ger ju dock den mest "riktiga" bilden då ingen extra DA-AD konvertering behövs.

Redigerat av Nlights, 14 april 2005 - 07:10.

Postad 14 april 2005 - 07:56

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
PE7800 kan INTE ta emot en progressiv signal utan den måste matas till RGBHV-ingången där de 3 första kontakterna används för komponent. Kabeln måste ha BNC-kontakter. Det ingår BNC adapter i kartongen :P

Du kan kolla mitt Galleri så ser du hur jag gjort :blink:

Postad 14 april 2005 - 10:15

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

PE7800 kan INTE ta emot en progressiv signal utan den måste matas till RGBHV-ingången där de 3 första kontakterna används för komponent. Kabeln måste ha BNC-kontakter. Det ingår BNC adapter i kartongen :P

Du kan kolla mitt Galleri så ser du hur jag gjort :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

de kontakter som sitter vid S-video kontakten då, är inte det komponent..? trodde det va där progressiva signalen gick..
så om ja kör från DVD så måste jag antigen köra DVI-DVI eller komponent-BNC? :o

Postad 14 april 2005 - 10:31

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Det är oxå komponent men den tar "endast" interlacesignal där. men jag har ej hittat en dvd som gör ett bättre jobb än projjen. :o Så du kan va lugn :P
varför jag andvänder BNC ingången är för att jag kan snappt kan kolla vid test av olika dvdspelare mellan progressiv och interlace singal :blink:

Postad 14 april 2005 - 14:11

Unregistered86d65e0e
  • Unregistered86d65e0e
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0
BNC konntaktene er også en RGBHV (datorsignal/VGA) inngang om man benytter alle 5.

Postad 14 april 2005 - 18:02

Unregisteredb3cba0c2
  • Unregisteredb3cba0c2
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Det är oxå komponent men den tar "endast"  interlacesignal där. men jag har ej  hittat en dvd som gör ett bättre jobb än projjen. :o  Så du kan va lugn  :P
varför jag andvänder BNC ingången är för att jag kan snappt kan  kolla vid test av olika dvdspelare mellan progressiv och interlace singal :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

aha.. så om ja ska köra från min HK DVD22 så ska ja köra kompent som vanligt från DVDn och sedan till BNC kompent? var kan ja hitta denna kabel...?

Postad 14 april 2005 - 20:21

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Nej nej komponent från dvd22 till benq:n via komponent RCA (y cb cr) eller BNC (y pb pr) å till det följer med adapter i kartongen. är du me :D kolla bilden du infoga. :D

http://www.hembiobut...p?pgrpnr=100720
här har du kabel

Redigerat av Unregisteredfb4a45a9, 14 april 2005 - 20:24.

Postad 14 april 2005 - 21:54

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Skit i adaptrarna och köp min 8m Supra 3RCA-3BNC istället under Säljes :D

Postad 14 april 2005 - 22:18

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1 330 inlägg
  • 0
Vart hittar man en billig lampa till denna projektor samt vad kostar den?
Det kan säkert stå någonstans i tråden men jag orkar inte läsa igenom den bara p.g.a. denna fråga.

Postad 02 maj 2005 - 20:34

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Har idag märkt av att det nere i högra hörnet av bilden står "S-VIDEO (PAL 50) Aspect - Anamorphic". Det meddelandet brukade alltid försvinna efter ett kort tag men nu står det så hela tiden.

Har letat i manualen och tryckt frenetiskt på fjärren men meddelandet vägrar försvinna. Nån som vet hur man gör?

Postad 03 maj 2005 - 00:16

Unregistereddc3da2df
  • Unregistereddc3da2df
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Hej Suede, råkade ut för samma på min 8700:a och fick tipset att dra ut nätsladden en längre tid tex över natten. Det löste problemet på min maskin vilket ju är lite märkligt..:blink: Hoppas det kan fixa till det på 7800:an också.

Redigerat av Unregistereddc3da2df, 03 maj 2005 - 00:17.

Postad 03 maj 2005 - 16:36

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0

PE7800 kan INTE ta emot en progressiv signal utan den måste matas till RGBHV-ingången där de 3 första kontakterna används för komponent. Kabeln måste ha BNC-kontakter. Det ingår BNC adapter i kartongen :unsure:

Du kan kolla mitt Galleri så ser du hur jag gjort :)

<{POST_SNAPBACK}>

Men dvi tar emot progressiv kanal....eller hur?

Postad 03 maj 2005 - 18:48

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
svar ja :unsure:

Postad 03 maj 2005 - 20:03

Unregistered37407
  • Unregistered37407
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Hej Suede, råkade ut för samma på min 8700:a och fick tipset att dra ut nätsladden en längre tid tex över natten. Det löste problemet på min maskin vilket ju är lite märkligt..:unsure: Hoppas det kan fixa till det på 7800:an också.

<{POST_SNAPBACK}>

Klockrent! Hade nätsladden ute under dagen och nu funkar det som det ska. Tack för tipset!

Postad 03 maj 2005 - 23:49

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Arrrgh! Håller på och blir tokig här!

Har precis bytt grafikkort från ett sunkigt GeForce4 MX till ett Radeon 9800 pro och tänkte nu köra DVI istället för VGA-RGB som fallet har varit innan. Detta verkar dock enklare sagt än gjort. Har försökt följa alla era tips om Powerstrip på sidorna 11-15 någonstans, utan att komma någonstans. 1024x576 VÄGRAR helt enkelt dyka upp som val i någon meny (även efter jag tagit add resolution inne i custom resolutions på 1024x576 hdtv-pal).

1280x720 fungerar inte heller. Lägra upplösningar funkar, men då flimrar den runt en massa röda skit i bilden.

Hur göra? EXTREEEEEMT tacksam för hjälp (ska snart ha en rätt viktig visning hemma).

Postad 04 maj 2005 - 08:31

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Arrrgh! Håller på och blir tokig här!

Har precis bytt grafikkort från ett sunkigt GeForce4 MX till ett Radeon 9800 pro och tänkte nu köra DVI istället för VGA-RGB som fallet har varit innan. Detta verkar dock enklare sagt än gjort. Har försökt följa alla era tips om Powerstrip på sidorna 11-15 någonstans, utan att komma någonstans. 1024x576 VÄGRAR helt enkelt dyka upp som val i någon meny (även efter jag tagit add resolution inne i custom resolutions på 1024x576 hdtv-pal).

1280x720 fungerar inte heller. Lägra upplösningar funkar, men då flimrar den runt en massa röda skit i bilden.

Hur göra? EXTREEEEEMT tacksam för hjälp (ska snart ha en rätt viktig visning hemma).

<{POST_SNAPBACK}>

Tveklöst har du nu ett kort med svagare utsignal vilket kräver en bättre kabel.

Jag testade först med en budgetkabel från Kjell & Co, men det blev bara rött mos på duken. När jag köpte en marcuscable fungerade det perfekt.

Att 1024x576 inte dyker upp är skumt. Du måste göra något fel i powerstrip. Man brukar få fram det, däremot rapporterar inte 7800:an 50hz, den rapporterar minst 60hz.

Postad 04 maj 2005 - 08:57

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
B8, den visning du ska ha, det har inte typ nåt med E3 att göra? :unsure: Bara fick en känsla, jag skulle nämligen införskaffa min projj tills E3 mässan och ha polarna hemma där och kolla alla nya konsoler och skit som ska komma.

Postad 04 maj 2005 - 09:24

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Messiah: Nix, inte ett dugg faktiskt. Tyvärr kanske man ska tillägga :unsure:

KarlXII: Jo jag misstänkte att rödmoset berodde på kabeln. Hoppades det skulle funka med en billigare då det var 5 meter, och jag tycker folk mest pratat om 10 meters-problem innan. får väl leta upp en lie dyrare lite snabbt då...

Att Benqen bara rapporterar 60Hz vet jag, men frågan är som sagt varför jag inte alls får fram 1024x576. Vetetusan vad det kan vara för fel jag gör i powerstrip, men något är det väl. Tacksam för alla förslag på vad man skulle kunna göra. Det var ju aldrig några problem med förra kortet. Då var det bara att lägga till 1024x576 och sen fanns det att välja i alla tänkbara menyer, men inte nu inte. Suck...

Som sagt, tacksam för vartenda litet förslag på något att testa som ni kan tänkas komma på.

Postad 04 maj 2005 - 10:13

Unregistereddc3da2df
  • Unregistereddc3da2df
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Det följde väl med en kortare DVI kabel med projektorn. Har du testat med den? Den funkade bra min maskin nämligen.

Postad 04 maj 2005 - 11:53

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Nej tänkte testa den kabeln när jag kommer hem ikväll, men det borde väl itne avhjälpa annat än rödflimret. Problemet att 1024x576 inte står att finna i PS borde väl ändå kvarstå. Eller? Ska ju kunna trycka ut det till min vanliga monitor med om jag känner för det tycker jag...

Postad 04 maj 2005 - 20:03

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Det rödamosiga i bilden var mycket riktigt Kjelles DVI-kabel. Testade den kortare orginalkabeln och då såg det bra ut.

Fick tips i annan tråd om att installera äldre drivrutiner till kortet och då fungerade allt igen :unsure:

Hade dock ändå lite problem som jag frågade om där, men tänkte jag kunde upprepa här:

Ok. Funkade finfint med 1024x576 på de gamla drivrutinerna. Tack så JÄTTEMYCKET homerjay.

Dock strulade lite grejjer.

1. Av någon anledning fick jag bara bild i projektorn från DVI, inte när jag prövade VGA-RGBHV. Skumt tycker jag eftersom det är det jag kört förut och allt såg bra ut så länge monitorn var ikopplad.

2. HDTV-material vill inte längre visas. Bara på monitorn, inte i projektorn :)

3. I kontrastrika scener, eller scener med mycket ljus dyker det plötsligt upp horisontella "streck" över bilden (ej på monitorn, bara på projektorn). Eller rättare sagt, ett streck som är som en avdelare av bilden ( det blir hack där på några pixlar). Skumt och irriterande.

Idéer? Förslag?

Postad 24 maj 2005 - 17:28

Unregistered2fca91dd
  • Unregistered2fca91dd
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Vet att utvecklingen på projektormarknaden rusar framåt i allt snabbare takt men jag måste bara få säga att jag fortfarande är väldigt nöjd med bilden som denna maskin presterar. Den ger väldigt bra bild för pengarna tycker jag.

Postad 24 maj 2005 - 21:37

Fletcher
  • Fletcher
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Vet att utvecklingen på projektormarknaden rusar framåt i allt snabbare takt men jag måste bara få säga att jag fortfarande är väldigt nöjd med bilden som denna maskin presterar. Den ger väldigt bra bild för pengarna tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig till 100%. Nu har man snart haft den ett år och är fortfarande supernöjd.

Postad 24 maj 2005 - 22:35

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Jo, hade det inte varit för mina kliande ögon så hade det ju knappast funnits något att klaga på. Har sett den omtalade Sony Hs-50 ett par gånger nu, och trots dess fördelar i svärta så föredrar jag fortfarande bilden från min Benq.

Synd bara på dumögonenmina som sagt. Samt på att det nya grafikkortet krånglar lite, men det är ju knappast projektorns fel :)

Postad 25 maj 2005 - 08:38

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med. men lite sugen är jag ändå på BenQ 7700 :)

Postad 26 maj 2005 - 10:37

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Jo, hade det inte varit för mina kliande ögon så hade det ju knappast funnits något att klaga på. Har sett den omtalade Sony Hs-50 ett par gånger nu, och trots dess fördelar i svärta så föredrar jag fortfarande bilden från min Benq.

Synd bara på dumögonenmina som sagt. Samt på att det nya grafikkortet krånglar lite, men det är ju knappast projektorns fel ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du testat fondljus än...? :lol:

Postad 26 maj 2005 - 10:53

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Nej jag ahr ju inte det. Lyckas skjuta på dukfixandet helg efter helg, men det står högt upp på att-göra-listan iaf. Ska bara hitta tiden. Tvivlar dock på att det hade hjälpt. Tror det hjälper mot "vanlig" ögontrötthet, men är lite skeptisk till att det mildrar DLP-tröttheten... ;)

Postad 07 juni 2005 - 16:04

Stefan7574
  • Stefan7574
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Faan va surt..

På vissa filmer tappar min projje bilden från min dvd en Sony 900 QS..

Inte många men de händer. Tex i början på Ice age när de är som ljusast i snön så hoppar bilder ur..Knäpper jag fram ett par kapitel rullar de igen :lol: .

Har testat med Xboxen å då är de inga bekymmer.. Vad beror detta på och MÅSTE jag byta dvd trots att jag är så nöjd me den i övrigt :)

Mvh//Stefan

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.