Puh en tråd på 34 sidor är lite saftigt att gå igenom för att EV hitta svar på min fråga så jag kör på och hoppas på svar el hänvisning till rätt sida =)
Borde idag eller senast i morrn få min TX200:a men vet inte hur jag ska koppla in det för att få det bra.
Antar att ni vet vilka kontakter som finns annars kommer en uppfräshning här:
http://www.hembiobut...od/113071_2.jpgBildkälla idag är philips lilla hembiosysten HTS-3500 med komponent och scart ut.
Ska bytas ut mot reciver i ca 5-6k kr klassen + högtalarpaket när pengar finns.
Har även en pioneer dv-470 i sovrummet som knappt används som kanske är bättre till projjen?
Går det att få bild på både kompnent och scart utgången el måste man välja?
Det som ska kopplas in är:
DVD
XBOX
HTPC (Radeon 9250 vga/dvi/s-video)
svhsvideo (komposit och svideo ut)
Har CD parabol men inget abb då jag numera har kabeltv. Kommer köra CD när HDTV boxarna kommer ned i pris å det kommer flera kanaler.
pioneer dvd:n är 28cm djup inkl scartkontakt/strömslad (24 utan) och en ide är kanske att ta å köra den på samma hylla som projjen med en kort å hyffsad kabel istället för 10m komponent från dvd:n under tv:n
Är det stor skillnad på att köra dvi->hdmi eller vga ->vga från datorn till projjen? går det köra pixelmappat oavsett kontakter?
kör jag vga till vga på datorns kan jag ju köra följande:
DVD: Komponent->HDMI (Via 10m komponentkabel -> HDMI kabel om sånna finns)
xbox: Komponent->komponent (kanske denna i xboxen
http://www.kjell.com/?item=38128&path= och 3 skarvkontakter sedan 10m komponentkabel)
HTPC: vga->vga / dvi->vga (5m vga kabel från biltema kanske duger + ev dvi->vga adapter?)
Video (för tv tittande): s-video
Eller ska jag köra
DVD: Via 10m komponentkabel
xbox: via s-video
HTPC: dvi ut och hdmi in i projjen
Video (för tv tittande): komposit
Kommer så småning om bli ny dvd med hdmi när ljudet ska uppgraderas. blir nog en matchande dvd/reciver kanske onkyo el denon? sån nån modell för 7k med full bildkonvertering vilket hade varit det optimala, olika kablar in. HDMI ut =)
Nå nur skulle ni koppla å gärna förslag på kablar+inköpställe. Är inte sugen på att lägga tusentals kr på kablar så hellre kjell o co 10m komponent än supras för 3-4 gånger pengarna. sånt är ju uppgraderingsbart framöver men alla åsikter är välkomna =)
Shit nu kommer jag försent till jobbet =D
/Magnus